Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

provo
No hyvinhän sinä olet pärjännyt:) Minusta on hienoa että uskallat tunnustaa ja tiedostat sen ongelman,sekä mikä parasta olet jo vähentänyt huomattavasti juomistasi.
Itsekin join jo välissä ihan liikaa:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja mua ärsyttää, kun asiat ymmärretään tahalleen väärin. Minä en ole toivonut kenenkään lapsen kuolemaa vaan tarkoittanut, että alkoholistin lapselle olisi parempi ettei koskaan olisi syntynytkään. En tietenkään toivo, että samperin lapsi kuolisi! :eek:
Mutta paremman elämän hän kyllä ansaitsisi.
En mä oo ymmärtäny tahallaan mitään väärin, se oli ihan vain tiivistelmä koko ketjua älyttömyyksistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kiitos hienoista sanoista :hug:
Tälläset saa oikeasti miettimään asioita
:hug: Tän mun läheisen alkoholistin mies myös pysyi hänen rinnallaan. Ja lopulta myös tää alkoholisti sai asiansa kuntoon, juurikin miehensä tuella.

Toivottavasti näin käy myös sulle :)
 
merenneitonen
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä suhtaudu mitenkään kepeästi alkoholismiin, mä oon hyvinkin läheltä nähnyt, mitä se ihmiselle, niin aikuiselle, kuin lapsellekin tekee. Mua vaan ärsyttää, että heti kivitetään hengiltä, toivotaan lapsen kuolemaa jne, jos rohkeesti tunnustaa näinkin ison asian.
Mä oon sun kans ihan samaa mieltä. Samoten ku oon kans läheltä seurannu yhen alkoholistin ja hänen lastensa elämää. Ja tällä homma lähti totaalisesti lapasesta.

Ja johan tuossa mieskin sai osansa kivenheitosta. Mut kyllä mulle tuli mieleen että on hieno mies ku on rinnalla pysynyt alkoholismista huolimatta. Niin moni kun on vaan valmis toteemaan et "ei oo mun ongelma, lähden". Elämä on kaikkee muuta ku helppoo.

Ap: lle :hug: , toivottavasti sä saat asiat järjestykseen ja juomisen kondikseen.

Tiedätkö, että mun mielestä olisi parempi, että se mies olisi MIES, ottaisi lapsen ja lähtisi.
Lupaisi tulla takaisin sitten kun äiti on kuivilla.

Ja en halua Samperi sinua kohtaa hyökätä, mutta näin ajattelen yleisellä tasolla.
Oletko lukenut kirjan Selvästi Juovuksissa?
Suosittelen!!

 
Heluna
muistuttaisin että alkoholismi on sairaus kyse ei ole aikuiseksi kasvamisesta!!! Jos vielä on syntynyt alkoholisti perheeseen on sairastunut jo lapsena alkoholistin lapsille tyypillisiin juttuihin esim. läheisriippuvaisuus. Alkoholisti sairastuttaa koko perheensä!
 
vieras
Oletko käynyt keskusteluryhmissä?

Oma äiti on alkoholisti ja hänen mielestään hänen elämänsä on aina rankempaa kuin muilla eikä kestä selvinpäin. Se, että keskustelee lapsensamenettäneen kanssa, vakavasta onnettomuudesta toipuvan kanssa jne. voi antaa vähän perspektiiviä sen oman elämän "kamaluuteen".
 
Alkuperäinen kirjoittaja provo:
No hyvinhän sinä olet pärjännyt:) Minusta on hienoa että uskallat tunnustaa ja tiedostat sen ongelman,sekä mikä parasta olet jo vähentänyt huomattavasti juomistasi.
Itsekin join jo välissä ihan liikaa:(
Kiitos :flower: Miä aina ajattelin, että sittenkun sen ite tunnustaa ja tajuaa, niin loppu onkin helppoa. Eipä se vaan niin mene..
Miten siä sait vähenettyä?

Mulla kun iskee tää ahisus, tuntuu et seinät kaatuu päälle, niin helpoin keino on tarttua pulloon
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja mua ärsyttää, kun asiat ymmärretään tahalleen väärin. Minä en ole toivonut kenenkään lapsen kuolemaa vaan tarkoittanut, että alkoholistin lapselle olisi parempi ettei koskaan olisi syntynytkään. En tietenkään toivo, että samperin lapsi kuolisi! :eek:
Mutta paremman elämän hän kyllä ansaitsisi.
En mä oo ymmärtäny tahallaan mitään väärin, se oli ihan vain tiivistelmä koko ketjua älyttömyyksistä.
Älyttömyyksistä?
Kyllä alkoholistin lapsi pitäisi saada normaaliperheeseen ja äkkiä! Olen samaa mieltä siitä, että jos ihminen itse haluaa parantua niin on mielettömän hienoa että mies pysyy rinnalla, mutta tässä tapauksessa kyllä mies on yhtä tyhmä kuin akkakin. Johan tuo on nähty, ettei juominen lopu niin ottais lapsen mukaan ja lähtis.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kiitos hienoista sanoista :hug:
Tälläset saa oikeasti miettimään asioita
:hug: Tän mun läheisen alkoholistin mies myös pysyi hänen rinnallaan. Ja lopulta myös tää alkoholisti sai asiansa kuntoon, juurikin miehensä tuella.

Toivottavasti näin käy myös sulle :)
Jos mies kustantaa ryyppäämisen, niin miten toinen voisi ikinä päästä alkoholismistaan miehen avulla? mies pääsee helpommalla kun tuo vaan viinaa pöytään.. niin surullista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä suhtaudu mitenkään kepeästi alkoholismiin, mä oon hyvinkin läheltä nähnyt, mitä se ihmiselle, niin aikuiselle, kuin lapsellekin tekee. Mua vaan ärsyttää, että heti kivitetään hengiltä, toivotaan lapsen kuolemaa jne, jos rohkeesti tunnustaa näinkin ison asian.
Mä oon sun kans ihan samaa mieltä. Samoten ku oon kans läheltä seurannu yhen alkoholistin ja hänen lastensa elämää. Ja tällä homma lähti totaalisesti lapasesta.

Ja johan tuossa mieskin sai osansa kivenheitosta. Mut kyllä mulle tuli mieleen että on hieno mies ku on rinnalla pysynyt alkoholismista huolimatta. Niin moni kun on vaan valmis toteemaan et "ei oo mun ongelma, lähden". Elämä on kaikkee muuta ku helppoo.

Ap: lle :hug: , toivottavasti sä saat asiat järjestykseen ja juomisen kondikseen.

Tiedätkö, että mun mielestä olisi parempi, että se mies olisi MIES, ottaisi lapsen ja lähtisi.
Lupaisi tulla takaisin sitten kun äiti on kuivilla.

Ja en halua Samperi sinua kohtaa hyökätä, mutta näin ajattelen yleisellä tasolla.
Oletko lukenut kirjan Selvästi Juovuksissa?
Suosittelen!!
Tuo nyt ei minun miehestäni ole miehen mitta. Katkolla oon kerran käynyt.. Se ei auttanut
Kiristys ei oikein tässä asiassa auta,koska mies ei kuitenkaan halua lähteä, vaan haluaa auttaa
En oo lukenut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kiitos hienoista sanoista :hug:
Tälläset saa oikeasti miettimään asioita
Hohhoijaa, niin varmaan. Jos kerran vuosien terapiakaan ei auta niin varmaan joku plussalaisen kommentti saisi mitään muuttumaan.
kyllä, itseasiassa myötätunto ja kokemukset pistää aina miettimään enemmän
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hohhoijaa, niin varmaan. Jos kerran vuosien terapiakaan ei auta niin varmaan joku plussalaisen kommentti saisi mitään muuttumaan.
Huomaa kyllä, että sulla ei ole hajuakaan, mistä sä puhut.
Alkoholismista on tietoa ihan tarpeeksi ja aivan liikaakin. Luuletko sä tosiaan, että voisit parantaa tämän alkoholismin joka ei edes halua parantua? :D
Palaa jo maan pinnalle. Mulle on ihan sama mitä samperille käy, mutta lasten kohtalo surettaa aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko käynyt keskusteluryhmissä?

Oma äiti on alkoholisti ja hänen mielestään hänen elämänsä on aina rankempaa kuin muilla eikä kestä selvinpäin. Se, että keskustelee lapsensamenettäneen kanssa, vakavasta onnettomuudesta toipuvan kanssa jne. voi antaa vähän perspektiiviä sen oman elämän "kamaluuteen".
Miusta ei oo ryhmiin lähtijäks
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kiitos hienoista sanoista :hug:
Tälläset saa oikeasti miettimään asioita
Hohhoijaa, niin varmaan. Jos kerran vuosien terapiakaan ei auta niin varmaan joku plussalaisen kommentti saisi mitään muuttumaan.
kyllä, itseasiassa myötätunto ja kokemukset pistää aina miettimään enemmän
Voi kuule, kun se miettiminen ei auta yhtään sun lastasi. Vaihda hyvä ihminen terapeuttia, jos kerran joku palstahemmo saa miettimään mutta terapeutti ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja mua ärsyttää, kun asiat ymmärretään tahalleen väärin. Minä en ole toivonut kenenkään lapsen kuolemaa vaan tarkoittanut, että alkoholistin lapselle olisi parempi ettei koskaan olisi syntynytkään. En tietenkään toivo, että samperin lapsi kuolisi! :eek:
Mutta paremman elämän hän kyllä ansaitsisi.
En mä oo ymmärtäny tahallaan mitään väärin, se oli ihan vain tiivistelmä koko ketjua älyttömyyksistä.
Älyttömyyksistä?
Kyllä alkoholistin lapsi pitäisi saada normaaliperheeseen ja äkkiä! Olen samaa mieltä siitä, että jos ihminen itse haluaa parantua niin on mielettömän hienoa että mies pysyy rinnalla, mutta tässä tapauksessa kyllä mies on yhtä tyhmä kuin akkakin. Johan tuo on nähty, ettei juominen lopu niin ottais lapsen mukaan ja lähtis.
kiitos kannustuksesta
:xmas:
 
-.-
Mieheni pääsi alkoholismista eroon sillä, että tein sille selväksi, että jos ei ole mitään halua muuttua, minä en jää katsomaan alkoholistin arkea. Jos mies haluaa vähentää normaalin tasolle, olen kyllä tukena, mutta muuten en jää sitä katsomaan.

Mies tiesi mitä voi menettää ja HALUSI itse parantua. Vuosien työn vaati mutta koko ajan mentiin parempaan!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kiitos hienoista sanoista :hug:
Tälläset saa oikeasti miettimään asioita
Hohhoijaa, niin varmaan. Jos kerran vuosien terapiakaan ei auta niin varmaan joku plussalaisen kommentti saisi mitään muuttumaan.
kyllä, itseasiassa myötätunto ja kokemukset pistää aina miettimään enemmän
niin kunhan sun omaa päätäs vaan paijattas ja halittais niin hyvä. mutta jos lapsesta puhutaan ei pistä miettimään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi kuule, kun se miettiminen ei auta yhtään sun lastasi. Vaihda hyvä ihminen terapeuttia, jos kerran joku palstahemmo saa miettimään mutta terapeutti ei.
Siis ei hyvä päivä. Se, että joku saa miut miettimään alkoholismia, niin ei AUTA
:LOL:
Mikä sitten auttaa?
Ota nyt ihan iisisti, ei siun maailma tähän voi kaatua
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Jos mies kustantaa ryyppäämisen, niin miten toinen voisi ikinä päästä alkoholismistaan miehen avulla? mies pääsee helpommalla kun tuo vaan viinaa pöytään.. niin surullista..
Sekö sitten auttaa alkoholista eroon jos ehkä ne ainoot asiat, mitkä tän alkoholistin pitää pinnalla, viedään siltä? Toki alkoholismia on myös monentasoista eikä ihan kaikkee tarvii kattella mutta tääkään asia ei oo täysin musta-valkoinen..

Ja jos tää mun läheinen alkoholisti ois miehensä ja lapsensa menettänyt niin sitten ois voinu alkaa hautajaisia jo suunnittelee. Mitä syytä sillä enää ois ollu ryhdistäytyä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkoholismista on tietoa ihan tarpeeksi ja aivan liikaakin. Luuletko sä tosiaan, että voisit parantaa tämän alkoholismin joka ei edes halua parantua? :D
Palaa jo maan pinnalle. Mulle on ihan sama mitä samperille käy, mutta lasten kohtalo surettaa aina.
Ei mulla ole tarvetta parantaa ketään, jokainen hoitakoon omat hommansa. Jotenkin en vaan usko, että samperin lapsi olis heitteillä.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi kuule, kun se miettiminen ei auta yhtään sun lastasi. Vaihda hyvä ihminen terapeuttia, jos kerran joku palstahemmo saa miettimään mutta terapeutti ei.
Siis ei hyvä päivä. Se, että joku saa miut miettimään alkoholismia, niin ei AUTA
:LOL:
Mikä sitten auttaa?
Ota nyt ihan iisisti, ei siun maailma tähän voi kaatua

Ihanko tosiaan nyt vasta joku sai sut miettimään? Hallelujaa sentään. Ei mun maailma, mutta sun lapsen.
 

Yhteistyössä