Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja -:
miehesi on sairas päästään. kukaan tervejärkinen rakastava puoliso ei todellakaan kustanna toisen juomisia, silloin ku on kyse alkoholistista.
Oikeesti hei...? Moniko akka kustantaa äijänsä juomiset? Ei sillä, että kenenkään kohtuuton juominen olis ok, mutta miksi aina nousee ihan helvetillinen haloo, jos nainen tekee jotain, mikä normaalisti olis miesten hommia.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Pienen julma ihminen olet, jos oot onnellinen siitä, että pieni lapsi kuolee :eek:

En tiennyt että on kuollut, mutta on todellakin parempi lapselle ettei tarvitse elää itsekkään, alkoholistin kanssa. Kyllä te alkoholistit olette niitä julmia, omille lapsillenne.
Ja huom, en sanonut että olen onnellinen. Sanoin että lapselle parempi.
Eli kun miä oon alkoholistin lapsi, niin olis parempi, et oon kuollut??
Samoin absolutisti isosiskoni..?
Eipä tuo sinun elämä suoraan sanottuna kovin hääppöiseltä kuulosta. En tiedä miten siskosi on selvinnyt.

 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko lukenut alkoholistien lasten tarinoita :wave:

Aika pahalta tuntuu, kun äiti juo, vaikkei sitä äidille osaa sanoa kun rakastaa :(
Omissa vanhemmissani on aivan tarpeeksi sitä tarinaa
Jännä kun itsellä kerran alkoholisti vanhemmat.. luulisi että olisi ollut tarpeeksi esimerkkiä siitä miten ei pitäisi elää.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
miehesi on sairas päästään. kukaan tervejärkinen rakastava puoliso ei todellakaan kustanna toisen juomisia, silloin ku on kyse alkoholistista.
Oikeesti hei...? Moniko akka kustantaa äijänsä juomiset? Ei sillä, että kenenkään kohtuuton juominen olis ok, mutta miksi aina nousee ihan helvetillinen haloo, jos nainen tekee jotain, mikä normaalisti olis miesten hommia.
Juu, tökkäsin taas kepin muurahaispesään näköjään :whistle: :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
miehesi on sairas päästään. kukaan tervejärkinen rakastava puoliso ei todellakaan kustanna toisen juomisia, silloin ku on kyse alkoholistista.
Oikeesti hei...? Moniko akka kustantaa äijänsä juomiset? Ei sillä, että kenenkään kohtuuton juominen olis ok, mutta miksi aina nousee ihan helvetillinen haloo, jos nainen tekee jotain, mikä normaalisti olis miesten hommia.
Mun mies ei juuri alkoholia käytä, mutta kohtuukäyttö on aivan jotain muuta kuin alkoholismi. Mä en ymmärrä miten kukaan voi suhtautua noin kepeästi alkoholismiin??
 
Heluna
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
miehesi on sairas päästään. kukaan tervejärkinen rakastava puoliso ei todellakaan kustanna toisen juomisia, silloin ku on kyse alkoholistista.
Oikeesti hei...? Moniko akka kustantaa äijänsä juomiset? Ei sillä, että kenenkään kohtuuton juominen olis ok, mutta miksi aina nousee ihan helvetillinen haloo, jos nainen tekee jotain, mikä normaalisti olis miesten hommia.
PEEESIIII
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
miehesi on sairas päästään. kukaan tervejärkinen rakastava puoliso ei todellakaan kustanna toisen juomisia, silloin ku on kyse alkoholistista.
Oikeesti hei...? Moniko akka kustantaa äijänsä juomiset? Ei sillä, että kenenkään kohtuuton juominen olis ok, mutta miksi aina nousee ihan helvetillinen haloo, jos nainen tekee jotain, mikä normaalisti olis miesten hommia.
häh? mä en siedä että kukaan pilaa tietentahtoen toisen elämän juomisellaan, oli kyse miehestä tai naisesta!

kummassakin sukupuolessa löytyy alkkiksia ja kummassakaan se ei ole hyväksyttävää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mies ei juuri alkoholia käytä, mutta kohtuukäyttö on aivan jotain muuta kuin alkoholismi. Mä en ymmärrä miten kukaan voi suhtautua noin kepeästi alkoholismiin??

En mä suhtaudu mitenkään kepeästi alkoholismiin, mä oon hyvinkin läheltä nähnyt, mitä se ihmiselle, niin aikuiselle, kuin lapsellekin tekee. Mua vaan ärsyttää, että heti kivitetään hengiltä, toivotaan lapsen kuolemaa jne, jos rohkeesti tunnustaa näinkin ison asian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eipä tuo sinun elämä suoraan sanottuna kovin hääppöiseltä kuulosta. En tiedä miten siskosi on selvinnyt.
No sulla on aika erikoinen elämänkatsomus-johon en yhdy kyllä olleskaan
Toki, jos kertomasi asiat + alkoholismi ja oman lapsen elämän pilaaminen on elämisen arvoista niin hyvää loppuelämää!
Hyvää loppuelämää sullekkin
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mies ei juuri alkoholia käytä, mutta kohtuukäyttö on aivan jotain muuta kuin alkoholismi. Mä en ymmärrä miten kukaan voi suhtautua noin kepeästi alkoholismiin??

En mä suhtaudu mitenkään kepeästi alkoholismiin, mä oon hyvinkin läheltä nähnyt, mitä se ihmiselle, niin aikuiselle, kuin lapsellekin tekee. Mua vaan ärsyttää, että heti kivitetään hengiltä, toivotaan lapsen kuolemaa jne, jos rohkeesti tunnustaa näinkin ison asian.
Ja mua ärsyttää, kun asiat ymmärretään tahalleen väärin. Minä en ole toivonut kenenkään lapsen kuolemaa vaan tarkoittanut, että alkoholistin lapselle olisi parempi ettei koskaan olisi syntynytkään. En tietenkään toivo, että samperin lapsi kuolisi! :eek:
Mutta paremman elämän hän kyllä ansaitsisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä suhtaudu mitenkään kepeästi alkoholismiin, mä oon hyvinkin läheltä nähnyt, mitä se ihmiselle, niin aikuiselle, kuin lapsellekin tekee. Mua vaan ärsyttää, että heti kivitetään hengiltä, toivotaan lapsen kuolemaa jne, jos rohkeesti tunnustaa näinkin ison asian.
Mä oon sun kans ihan samaa mieltä. Samoten ku oon kans läheltä seurannu yhen alkoholistin ja hänen lastensa elämää. Ja tällä homma lähti totaalisesti lapasesta.

Ja johan tuossa mieskin sai osansa kivenheitosta. Mut kyllä mulle tuli mieleen että on hieno mies ku on rinnalla pysynyt alkoholismista huolimatta. Niin moni kun on vaan valmis toteemaan et "ei oo mun ongelma, lähden". Elämä on kaikkee muuta ku helppoo.

Ap: lle :hug: , toivottavasti sä saat asiat järjestykseen ja juomisen kondikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Milloin aattelit alkaa aikuiseksi ja aatella oman lapsesi kannalta asiaa? sitten kun se on teini?
Miä en taida koskaan kasvaa aikuiseksi
En suoraan sanottuna tiedä. Toivottavasti ennen teini-ikää
Tiesithän, että se alkaa ihan just kohta muistamaan ja tajuamaan asioita. :/
Tiedän
 
Sara
Tällä en halua sitten toivoa kenekään kuolemaa, mutta ootko miettinyt miten käy, jos miehellesi satuu jotain? Pystytkö lopettamaan juomisen, jos olisit ainoa lapsesi huoltaja ja se lapsi olisi sun käsissäsi silloinkin, kun olet kännissä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä suhtaudu mitenkään kepeästi alkoholismiin, mä oon hyvinkin läheltä nähnyt, mitä se ihmiselle, niin aikuiselle, kuin lapsellekin tekee. Mua vaan ärsyttää, että heti kivitetään hengiltä, toivotaan lapsen kuolemaa jne, jos rohkeesti tunnustaa näinkin ison asian.
Mä oon sun kans ihan samaa mieltä. Samoten ku oon kans läheltä seurannu yhen alkoholistin ja hänen lastensa elämää. Ja tällä homma lähti totaalisesti lapasesta.

Ja johan tuossa mieskin sai osansa kivenheitosta. Mut kyllä mulle tuli mieleen että on hieno mies ku on rinnalla pysynyt alkoholismista huolimatta. Niin moni kun on vaan valmis toteemaan et "ei oo mun ongelma, lähden". Elämä on kaikkee muuta ku helppoo.

Ap: lle :hug: , toivottavasti sä saat asiat järjestykseen ja juomisen kondikseen.
Kiitos hienoista sanoista :hug:
Tälläset saa oikeasti miettimään asioita
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Tällä en halua sitten toivoa kenekään kuolemaa, mutta ootko miettinyt miten käy, jos miehellesi satuu jotain? Pystytkö lopettamaan juomisen, jos olisit ainoa lapsesi huoltaja ja se lapsi olisi sun käsissäsi silloinkin, kun olet kännissä?
Miä en suostu miettimään sitä, että miehelle sattus jotain.
En pysty, alan itkee heti
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
kirjoituksistasi paistaa itsekeskeisyys. Et selvästi edes halua antaa hyvää elämää lapsellesi, teet ratkaisut vaan omaa napaasi tuijottaen..
Tottakai haluan antaa lapselleni hyvän elämän, kaikkihan haluavat?
Tällä hetkellä yritän keplotella omien halujeni ja läheisten tarpeiden välillä
 

Yhteistyössä