Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jotenkin en vaan usko, että samperin lapsi olis heitteillä.
Juu, sehän se lapsen elämän pelastaa että perustarpeista huolehditaan. Mitäpä tuosta, että "äiti" on suurimman osan aikaa päissään. Ai niin, mutta eihän se lapsi sitä tajua.
 
vieras
En taho tällä mitenkään puolustella ap:n juomista, mutta alkoholismi on jossain määrin periytyvää tai oikeammin alttius sairastua alkoholismiin on periytyvää. Tahtoo sanoa et tällaisella henkilöllä kuiville pääseminen on oikeasti vaikeampaa kuin muilla.

Ap:lle tsemppiä että saat jotenkin kaivettua itsestäsi sen tahdonvoiman lopettamiseen.
Ystävieni äiti on alkoholisti ja on surullista katsoa miten kalja määrää kaiken hänen elämässään. Joku aika sitten hän sairastui rintasyöpään ja voivotteli sitä et jos kuolee jo nyt. Aikuinen poika totesi että ei sen niin väliä, sillä hänelle äiti on kuollut jo aikaa sitten :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkoholismista on tietoa ihan tarpeeksi ja aivan liikaakin. Luuletko sä tosiaan, että voisit parantaa tämän alkoholismin joka ei edes halua parantua? :D
Palaa jo maan pinnalle. Mulle on ihan sama mitä samperille käy, mutta lasten kohtalo surettaa aina.
Ei mulla ole tarvetta parantaa ketään, jokainen hoitakoon omat hommansa. Jotenkin en vaan usko, että samperin lapsi olis heitteillä.
Tervetuloa vaan kylään vaikka tarkistamaan. Kyllähän tuosta lapsesta näkee, että sen asiat hyvin on
Neuvolatätikin sanoi niin :xmas:

Niin ja siis miun alkoholismista tietää psykiatrit, terapeutit, neuvola ja sossu, joten sitä en mitenkään piilottele
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Jos mies kustantaa ryyppäämisen, niin miten toinen voisi ikinä päästä alkoholismistaan miehen avulla? mies pääsee helpommalla kun tuo vaan viinaa pöytään.. niin surullista..
Sekö sitten auttaa alkoholista eroon jos ehkä ne ainoot asiat, mitkä tän alkoholistin pitää pinnalla, viedään siltä? Toki alkoholismia on myös monentasoista eikä ihan kaikkee tarvii kattella mutta tääkään asia ei oo täysin musta-valkoinen..

Ja jos tää mun läheinen alkoholisti ois miehensä ja lapsensa menettänyt niin sitten ois voinu alkaa hautajaisia jo suunnittelee. Mitä syytä sillä enää ois ollu ryhdistäytyä?
Yleensä ihminen tajuaa asioita vasta kun on ne menettänyt! Monella se on suunta parempaan!
Monella se perhe on siinä rinnalla vuosia ja se ei auta millään tavalla sitä alkoholistia toipumaan! Joten mitä hyötyä on pitää lasta kiinni siinä juopon arjessa ja pilata lapsen elämä siinä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jotenkin en vaan usko, että samperin lapsi olis heitteillä.
Juu, sehän se lapsen elämän pelastaa että perustarpeista huolehditaan. Mitäpä tuosta, että "äiti" on suurimman osan aikaa päissään. Ai niin, mutta eihän se lapsi sitä tajua.
Huolehditaan enemmän kuin perustarpeista
Ja suurimman osan ajasta olen raitis

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En taho tällä mitenkään puolustella ap:n juomista, mutta alkoholismi on jossain määrin periytyvää tai oikeammin alttius sairastua alkoholismiin on periytyvää. Tahtoo sanoa et tällaisella henkilöllä kuiville pääseminen on oikeasti vaikeampaa kuin muilla.

Ap:lle tsemppiä että saat jotenkin kaivettua itsestäsi sen tahdonvoiman lopettamiseen.
Ystävieni äiti on alkoholisti ja on surullista katsoa miten kalja määrää kaiken hänen elämässään. Joku aika sitten hän sairastui rintasyöpään ja voivotteli sitä et jos kuolee jo nyt. Aikuinen poika totesi että ei sen niin väliä, sillä hänelle äiti on kuollut jo aikaa sitten :(
Mulla on kanssa se ongelma, kun ei tule krapulaa :/
Tahdonvoimaa tää vaatii,mutta tuntuu että suurin ongelma on tuolla pään sisällä.. Uusi lääkitys taas menossa, jos se jotenkin auttas
Aina miä jaksan olla positiivinen ja uskoa, että joku keino löytyy
Mun mutsi ja sisko oli kanssa alkoholisteja, mutta kumpikin on nyt lopettaneet kokonaa,isä vieläkin juo
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkoholismista on tietoa ihan tarpeeksi ja aivan liikaakin. Luuletko sä tosiaan, että voisit parantaa tämän alkoholismin joka ei edes halua parantua? :D
Palaa jo maan pinnalle. Mulle on ihan sama mitä samperille käy, mutta lasten kohtalo surettaa aina.
Ei mulla ole tarvetta parantaa ketään, jokainen hoitakoon omat hommansa. Jotenkin en vaan usko, että samperin lapsi olis heitteillä.
Tervetuloa vaan kylään vaikka tarkistamaan. Kyllähän tuosta lapsesta näkee, että sen asiat hyvin on
Neuvolatätikin sanoi niin :xmas:

Niin ja siis miun alkoholismista tietää psykiatrit, terapeutit, neuvola ja sossu, joten sitä en mitenkään piilottele
eniten mua ärsyttää näissä tapauksissa se, että väitetään että se lapsi voi hyvin!!! joo, ehkä se vielä sillon 3-vuotiaana voi hyvin, mutta kyllä se lapsi tasan tarkkaan kärsii vanhemman juomisesta! sellainen tuska tulee vaan myöhemmin.. vuosien päästä.. ja niitä asioita joutuu monet käsittelemään koko elämänsä! surullista kun äiti ei välitä lapsestaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
eniten mua ärsyttää näissä tapauksissa se, että väitetään että se lapsi voi hyvin!!! joo, ehkä se vielä sillon 3-vuotiaana voi hyvin, mutta kyllä se lapsi tasan tarkkaan kärsii vanhemman juomisesta! sellainen tuska tulee vaan myöhemmin.. vuosien päästä.. ja niitä asioita joutuu monet käsittelemään koko elämänsä! surullista kun äiti ei välitä lapsestaan...
No huonostikko sen pitäs voida??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu, sehän se lapsen elämän pelastaa että perustarpeista huolehditaan. Mitäpä tuosta, että "äiti" on suurimman osan aikaa päissään. Ai niin, mutta eihän se lapsi sitä tajua.
Onhan sillä lapsella isäkin. Ja se, että joku sanoo täällä olevansa alkoholisti, niin meistä ei kukaan tiedä, mitä se tuon henkilön elämässä käytännössä tarkoittaa. Ensimmäisenä monelle taitaa tulla mieleen lattialla örveltävä ihminen. Eikä me tiedetä, onko samperi sellainen.

Enkä mä oo sanonu, etteikö lapsi tajuais. Toivottvasti samperi saa pakettinsa kasaan.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
eniten mua ärsyttää näissä tapauksissa se, että väitetään että se lapsi voi hyvin!!! joo, ehkä se vielä sillon 3-vuotiaana voi hyvin, mutta kyllä se lapsi tasan tarkkaan kärsii vanhemman juomisesta! sellainen tuska tulee vaan myöhemmin.. vuosien päästä.. ja niitä asioita joutuu monet käsittelemään koko elämänsä! surullista kun äiti ei välitä lapsestaan...
Nimen omaan! Vittu mitä paskaa. Lapsi voi voida näennaisesti vaikka kuinka hyvin, mutta on sisältä jo romuna. Oireilu voi alkaa vuosien päästä.
Oi miksi tällaiset ihmiset ei sen vertaa tajua, että antaisivat lapset pois ja pilaisivat vain oman elämän? :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu, sehän se lapsen elämän pelastaa että perustarpeista huolehditaan. Mitäpä tuosta, että "äiti" on suurimman osan aikaa päissään. Ai niin, mutta eihän se lapsi sitä tajua.
Onhan sillä lapsella isäkin. Ja se, että joku sanoo täällä olevansa alkoholisti, niin meistä ei kukaan tiedä, mitä se tuon henkilön elämässä käytännössä tarkoittaa. Ensimmäisenä monelle taitaa tulla mieleen lattialla örveltävä ihminen. Eikä me tiedetä, onko samperi sellainen.

Enkä mä oo sanonu, etteikö lapsi tajuais. Toivottvasti samperi saa pakettinsa kasaan.
Mun äiti ole alkoholisti muttei örveltänyt mutta silti se pilasi elämäni.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Mahtaako myös poikasi olla sitä mieltä, että äitiä ei humalassa näe? Harvemmin itse tiedostaa humalaansa siinä vaiheessa kun lapsi jo vaistoaa.
Vaikea sanoa. Kun ei osaa vielä kertoa, tai edes "ymmärrä", mitä humala on
Lapsi ei ymmärrä mitä humala on, mutta ymmärtää tuntea epävarmuutta ja outoutta vanhemmassa ihan jo kahdenkin drinksun jälkeen. Mun isä oli alkkis ja vaikka ei sinällään meidän edessä paljon dokannut, niin yöllä herätessäni vaikka vessaan isä oli pelottava, ihan vaan siksi jos vähän huojui ja silmät haritti. Aamuisin oli helposti joko vaitonainen tai kärttyisä, tai sitten hirmuhyvällä tuulella (vanha alkoholi haiskahteli hengestä vaikka en silloin tajunnut mikä haju se on).

Mä vain lapsena tunsin koko ajan pinnan alla jonkun uhan, pelottavan syvyyden. Isän juomiseen ei siis liittynyt väkivaltaa, ei myöskään henkistä. Eikä häiriköintiä eikä sne kummemmin edes riitelyä. Silti musta tuntui, että pinnan alla oli jotakin mustaa, jotakin hallitsematonta.

Nyt aikuisena isä on eläkkeellä ja täysi juoppo jo..

Älä pliis samperi, pilaa lapsesi perusturvallisuudentunnetta juomisellasi. Ja omaa tulevaisuuttasi...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
eniten mua ärsyttää näissä tapauksissa se, että väitetään että se lapsi voi hyvin!!! joo, ehkä se vielä sillon 3-vuotiaana voi hyvin, mutta kyllä se lapsi tasan tarkkaan kärsii vanhemman juomisesta! sellainen tuska tulee vaan myöhemmin.. vuosien päästä.. ja niitä asioita joutuu monet käsittelemään koko elämänsä! surullista kun äiti ei välitä lapsestaan...
No huonostikko sen pitäs voida??

etkö nyt ollenkaan halua ymmärtää tätä asiaa? kukaan täällä nimenomaan ei halua että sun lapses voi huonosti! vääntelet nyt ihan turhaan!
Minustakaan ei pienenä näkyny yhtään että olisin voinut huonosti, minulla oli mitä rakastavin äiti ja onnellinen lapsuus.. Mutta vartuttuani alkoi isän alkoholismi kaivertamaan mieltä ja katkeruus nosti päänsä!

tajua nyt että se lapsi voi alkaa oireilemaan vaikkei nyt tekisikään niin.. se voi tulla reilu kymmenenkin vuoden päästä! mutta se tuska kestää pitkään monilla alkkisten lapsilla! sit se on myöhäistä muuttaa mitään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu, sehän se lapsen elämän pelastaa että perustarpeista huolehditaan. Mitäpä tuosta, että "äiti" on suurimman osan aikaa päissään. Ai niin, mutta eihän se lapsi sitä tajua.
Onhan sillä lapsella isäkin. Ja se, että joku sanoo täällä olevansa alkoholisti, niin meistä ei kukaan tiedä, mitä se tuon henkilön elämässä käytännössä tarkoittaa. Ensimmäisenä monelle taitaa tulla mieleen lattialla örveltävä ihminen. Eikä me tiedetä, onko samperi sellainen.

Enkä mä oo sanonu, etteikö lapsi tajuais. Toivottvasti samperi saa pakettinsa kasaan.
En oo lattialla örveltäjä. Miua ei niin humalaan saa. Liikaa viinapäätä
 
...
Mun isä on alkoholisti, kukaan teistä ei sitä uskoisi jos hänet tuolla näkisi. Hän hoitaa työnsä esimerkillisen hyvin, on sosiaalinen, mitä mukavin ihminen.
Ryyppää vaan kotona, ei henkistä eikä fyysistä väkivaltaa, juo hissukseen itsekseen.. Silti.. silti mä lapsena en voinut turvautua siihen ihmiseen.. lapsesta se on pelottavaa, kun isä (tai äiti) muuttuu oudon näköiseksi, tyhjäkatseiseksi..

vaikka mun isä ei örvellä.. silti se jätti vakavia traumoja koska katsoin sitä koko elämäni siihen asti kun pois muutin.. vasta sitten elämäni tuntui turvatulta kun pääsin pois..
 
moikka
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko käynyt keskusteluryhmissä?

Oma äiti on alkoholisti ja hänen mielestään hänen elämänsä on aina rankempaa kuin muilla eikä kestä selvinpäin. Se, että keskustelee lapsensamenettäneen kanssa, vakavasta onnettomuudesta toipuvan kanssa jne. voi antaa vähän perspektiiviä sen oman elämän "kamaluuteen".
Miusta ei oo ryhmiin lähtijäks
Hei, yksi juttu Samperi: Täällä porukat ovat ehdotelleet joitain ratkaisuja, kuten tuota ryhmää, ja itse olet kertonut ettei katkolla oleminen auttanut, terapia ei auta jne.

Jos et itse halua parantua, et parannukaan. Se asenne, että "en mää mihkään voi mennä kun ei musta ei oo siihen" on huono asenne, oli kyse minkä tahansa riippuvuuden tms. parantamisesta. Valitettavasti terapeutti eikä kukaan voi päättää puolestasi, vaan alkoholismista parantuminen vaatii oman päätöksen ja omia tekoja. Toivon, että pystyisit näkemään vaikkapa juuri näiden keskustelujen valossa (joka on ilmeisesti ainut lähde, joka saa sut ajattelemaan), kuinka ihanaa elämäsi voisi olla tulevaisuudessa ilman alkoholin suurkulutusta yhdessä miehesi ja lapsesi kanssa.

Todella ikävää, että jotkut tulevat tänne haukkumaan ja v*ttuilemaan näinkin vakavasta ja ajankohtaisesta sekä koskettavasta asiasta. Se ei kuitenkaan auta, vaan saattaa pahentaa tilannetta. Varsinkin jos taustalla on mielenterveydellisiä ongelmia, niin pitäisitte edes tämän kerran mölyt mahassanne.

Toivon samperille ja miehelleen ja lapselleen kaikkea hyvää <3!
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
eniten mua ärsyttää näissä tapauksissa se, että väitetään että se lapsi voi hyvin!!! joo, ehkä se vielä sillon 3-vuotiaana voi hyvin, mutta kyllä se lapsi tasan tarkkaan kärsii vanhemman juomisesta! sellainen tuska tulee vaan myöhemmin.. vuosien päästä.. ja niitä asioita joutuu monet käsittelemään koko elämänsä! surullista kun äiti ei välitä lapsestaan...
No huonostikko sen pitäs voida??

etkö nyt ollenkaan halua ymmärtää tätä asiaa? kukaan täällä nimenomaan ei halua että sun lapses voi huonosti! vääntelet nyt ihan turhaan!
Minustakaan ei pienenä näkyny yhtään että olisin voinut huonosti, minulla oli mitä rakastavin äiti ja onnellinen lapsuus.. Mutta vartuttuani alkoi isän alkoholismi kaivertamaan mieltä ja katkeruus nosti päänsä!

tajua nyt että se lapsi voi alkaa oireilemaan vaikkei nyt tekisikään niin.. se voi tulla reilu kymmenenkin vuoden päästä! mutta se tuska kestää pitkään monilla alkkisten lapsilla! sit se on myöhäistä muuttaa mitään!
Tottakai miä sen tajuan
Mut kai siä tajuat sen, että miä voin sanoa, että lapsi voi hyvin, koska se tällä hetkellä voi hyvin
 

Yhteistyössä