mistä yhden lapsen yh-äiti löytäisi kivan miehen?

• Viestiketjun aloittaja äiti x1
  • Ensimmäinen viesti
äiti x1
olen puoli vuotta ollut kaksistaan lapsen kanssa, mulla ikää 25 ja lapsella 3ve, pidemmän aikaa ollut sellainen olo että joku olisi kiva löytää, muttei ketä tahansa. silloin tällöin ole käynyt kavereiden kanssa ulkona, ei baareissa mitään kiinnostavia miehiä ole. ulkoillaan melko paljon, ei sielläkään ketään ole tullut vastaan... mistähän semmoisen kivan miehen oikein löytäisi??

varmaan jo toi pelkkä YH kauhistuttaa osan pois...

"Nana"
Löydät varmasti kun aika koittaa.

Ikävä faktahan se on että jotkut miehet haluavat suhteen ainakin alkuun olevan kepeää katsastelua puolin ja toisin, jos toinen on pienen lapsen yh niin varmasti se laittaa vähän miettimään. Yksinhuoltajan tapauksessa lapsi kun luultavasti pitäisi tavata melko varhaisessa vaiheessa ja luultavasti ennen kuin on selvää onko luvassa vakava suhde. Moni mies saattaa ahdistua ajatuksesta että pitäisi esitellä itsensä toisen lapselle kun ollaan vasta tutustumisvaiheessa. Joillain saattaa tulla fiilis että on samantien päätettävä että alkaako isäpuoleksi vai jättääkö leikin kesken heti.

Joillain miehillä taas voi selkäytimestä tulla asenne että perheen lasten on oltava omilla geeneillä varustettuja. Onneksi kuitenkin harva mies järjellään näin ajattelee ja kyllä se järki voittaa.

äiti x1
niin no toivotaan että se oikea vielä kävelisi vastaan. ihannehan olisi ollut että tämän lapsen isän kanssa olisi saatu pitää perhe kasassa mutta se vaan ei ollut mahdollista. se kaikkein eniten harmittaa, tuntee olevansa epäonnistuja, tiedän paljon yh-äitejä jotka ovat löytäneet kivan miehen, ovat vaan hieman vanhempia kuin minä. ikäiseni miehet eivät välttämättä ole vielä niin kypsiä tämmöiseen kuvioon, ehkä, en tiedä.

"Mies"
Olin hetken aikaa naimisissa yhden yh-äidin kanssa, eikä haitannut se, että naisen 2v tytär ei ollut oma. Itseäni ainakin viehättää se, että naisella on lapsi. En tosin oikein osaa sanoa, että miksi. Päinvastoin kuin sinä, olen yrittänyt löytää itselleni jotain hyvää yksinhuoltaja-äitiä :)

"no niin"
tuossahan se on yllä yh-äidille mies. ja tykkää että on lapsi.

tosiasiahan se on että tahtoopi se yh-äiti olla vähän heikossa kurssissa miesten keskuudessa. vähän kuin sellanen toisen miehen jäte. ja kylläkai se on melkein sama miehenki kanssa. en mä ainakaan haluis miestä jolla on liuta lapsia valmiina. hirveet elarit ja hankalaa kun pitää ottaa aina tapaamisasiat huomioon jne. mulle sopi tosi hyvin tää että tehtiin miehen kans lapset yhdessä eikä ollut mitään menneisyyden rasitteita. jos tää suhde johoki kaatuu tai kuolema erotttaa, niin kyl mä aion olla yksin lasten kans ainaki niin kauan kuin lapset on poies kotoa vaikka kuinka olis tarjokkaita (jota kyllä todella epäilen!)

väärin
[QUOTE="Nana";24892289]

Joillain miehillä taas voi selkäytimestä tulla asenne että perheen lasten on oltava omilla geeneillä varustettuja. Onneksi kuitenkin harva mies järjellään näin ajattelee ja kyllä se järki voittaa.[/QUOTE]

No tuota, nyt kyllä pitää korjata. Sanoisin, että suurin osa lapsettomista sinkkumiehistä ajattelee juuri niin, että lasten on oltava omilla geeneillä varustettuja, samoin kuin suurin osa naisista. Miksi näitä faktoja kieltämään ja liennyttelemään?

Poikkeuksia toki on, mutta yh:n on joskus vaikea löytää kumppania, ainakin jos toivoo sen olevan lapseton, nuori sinkku. Helpompaa voi olla jos kelpuuttaa jo myös toisella kierroksella olevan, ehkä hieman vanhemman ja lapsellisen ihmisen.

Yhteistyössä