Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Lapset ei ole tyhmiä! Minä ainakin huomasin heti eleistä,iloisuudesta,ihan kaikesta,pelkästään sen,että alkon kautta n tultu,vaikkei vielä edes korkattu!
Siis tarkoitan vaan juuri nyt tätä hetkeä
Ikävää, että oot noin hyvin joutunut asiat vaistoamaan. Miä en lapsena koskaan tajunnut, ennenku se pullo aukes

Mitä sä sitten teet kun olet humalassa, siis ihan normaaleja asioita kotona mutta alkoholin siivittämänä?
Tosi mielenkiintoista oli lukea ketju, omalla puolisolla alkaa mennä liian usein illalla tissutteluksi. Tekee hurjasti töitä ja tuntuu että tarvitsee pari bisseä illalla rentoutuakseen.
En oikein tiedä miten suhtautua asiaan, toisaalta tilanne on hallinnassa eikä tissuttelu mene dokailun puolelle mutta toisaalta hänellä on addiktoituva luonne ja isä alkoholisti.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mitä sä sitten teet kun olet humalassa, siis ihan normaaleja asioita kotona mutta alkoholin siivittämänä?
Tosi mielenkiintoista oli lukea ketju, omalla puolisolla alkaa mennä liian usein illalla tissutteluksi. Tekee hurjasti töitä ja tuntuu että tarvitsee pari bisseä illalla rentoutuakseen.
En oikein tiedä miten suhtautua asiaan, toisaalta tilanne on hallinnassa eikä tissuttelu mene dokailun puolelle mutta toisaalta hänellä on addiktoituva luonne ja isä alkoholisti.
terve ihminen pystyy keksimään terveempiä keinoja rentoutuakseen.

typykkä
OOtko muuten aatellu kokeilla akupunktiota oikeesti kiinalaisen tekemänä?? Olen kuullut monelta,että viinanhimot vähenee ja maailma jotenkin kirkastuu muille asioille...tietysti sun täytyy ensin haluta lopettaa ja akupunktiosta apu tulee n.5 kerran jälkeen. Tätä kokeili eräs mies, joka on entinen työkaverini.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
.
Mitä haluat tuolla lauseella nyt sanoa, mieheni on sairas mielestäsi, siis millä tavalla. Onko hän mielestäsi alkoholisti vaiko kenties vain uupunut.
Yksi mahdollisuus tietenkin olisi nukahtamislääkkeet.
Hän siis tekee töitä kellon ympäri ja kokee ettei kotiin tullessaan osaa rentoutua vaan käy ylikierroksilla. Ja nauttii suunnattomasti erikoisoluista.
Huomaan tavallani puolustelevani tilannetta nytkin vaikka jollain tasolla huolettaa/ärsyttää tissuttelu.

Mama the Strange
Mitäs samperi sanois, jos joku kertois sulle että vetää muutaman kerran viikossa suoneen pari annosta heroiinia... Mutta tietysti niin, että lapsi nukkuu ja mies on selvänä. Ja ei, hän ei halua lopettaa, koska ei pysty, vaikka on yrittänyt.
Niin ja tämä esimerkki tapauksemme on niin piintynyt nisti, että voi helposti vetää muutamat vedot eikä tunnu missään...

Siis miä alan tissutelee aina iltaisin, jolloin ei oikeastaan tartte tehä mitään
Katon telkkaa miehen kaa, käyn netissä, lueskelen jne
Siitä se ikävä kyllä lähtee, että tarvitsee sen pari.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
Mitäs samperi sanois, jos joku kertois sulle että vetää muutaman kerran viikossa suoneen pari annosta heroiinia... Mutta tietysti niin, että lapsi nukkuu ja mies on selvänä. Ja ei, hän ei halua lopettaa, koska ei pysty, vaikka on yrittänyt.
Niin ja tämä esimerkki tapauksemme on niin piintynyt nisti, että voi helposti vetää muutamat vedot eikä tunnu missään...
Miä vastustan huumeita, joten en pysty vertaamaan noita asioita
Enkä tiedä huumeiden vaikutuksesta tarpeeksi

.
.
Mitä haluat tuolla lauseella nyt sanoa, mieheni on sairas mielestäsi, siis millä tavalla. Onko hän mielestäsi alkoholisti vaiko kenties vain uupunut.
Yksi mahdollisuus tietenkin olisi nukahtamislääkkeet.
Hän siis tekee töitä kellon ympäri ja kokee ettei kotiin tullessaan osaa rentoutua vaan käy ylikierroksilla. Ja nauttii suunnattomasti erikoisoluista.
Huomaan tavallani puolustelevani tilannetta nytkin vaikka jollain tasolla huolettaa/ärsyttää tissuttelu.
tottakai on jollain lailla sairas jos ei saavuta rentoutusta ilman alkoholia tai muuta huumaavaa ainetta.. siis jos tarvitsee näitä usein..
miksi puolustelet jos ongelmaa ei edes ole?
Mun miehellä on ongelma, ei osaa nollata päätään ikävistä asioista ilman alkoholia enkä näe syytä alkaa puolustuskannalle. Hän tiedostaa ongelmansa ja on tehnyt paljon sen eteen ja olen tukena.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Siis miä alan tissutelee aina iltaisin, jolloin ei oikeastaan tartte tehä mitään
Katon telkkaa miehen kaa, käyn netissä, lueskelen jne
Siitä se ikävä kyllä lähtee, että tarvitsee sen pari.. :/
Niin se pelottaa ja alkoholistin puolisoa minusta ei vaan tule.
Mä en vaan usko siihen että voin alkaa määräilemään ja komentelemaan miestäni joka on aikuinen ihminen.Luotan että fiksuna miehenä hän tietää rajat ja minä vai hössötän turhasta.
Olen toki sanonut että vähän vituttaa kaljan lipitys mutta hänestä teen asiasta ihan turhaan numeron.

Tosi hyvä kuulla sun mielipide "asiantuntijana" siihen kuinka paha juttu oikeasti on parin bissen litkiminen suht säännöllisesti. Itse kun en tissuttele ikinä.

..
huomaatko miten koko ajan puolustelet alkoholismia.. "ei, huumeet ei ole verrattavissa, alkoholi on paljon lievempää" "ei, kyllä viiltely on vakavampi, alkoholi ei ollenkaan niin paha"

Niin se pelottaa ja alkoholistin puolisoa minusta ei vaan tule.
Mä en vaan usko siihen että voin alkaa määräilemään ja komentelemaan miestäni joka on aikuinen ihminen.Luotan että fiksuna miehenä hän tietää rajat ja minä vai hössötän turhasta.
Olen toki sanonut että vähän vituttaa kaljan lipitys mutta hänestä teen asiasta ihan turhaan numeron.

Tosi hyvä kuulla sun mielipide "asiantuntijana" siihen kuinka paha juttu oikeasti on parin bissen litkiminen suht säännöllisesti. Itse kun en tissuttele ikinä.
Hienoa, että luotat miehees noin paljon, eiköhän hän toivottavasti ole luottamuksen arvoinen
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
huomaatko miten koko ajan puolustelet alkoholismia.. "ei, huumeet ei ole verrattavissa, alkoholi on paljon lievempää" "ei, kyllä viiltely on vakavampi, alkoholi ei ollenkaan niin paha"
Huumeet on mulle pahempi asia, siksi en niihin koske
Viiltelen itsekkin ja omalla kohdallani tunnen sen vakavammaksi kuin juomisen

.
tottakai on jollain lailla sairas jos ei saavuta rentoutusta ilman alkoholia .
Siis tätä tilannetta ei ole jatkunut mitenkään erityisen kauan ja siksi en ihan vielä viitsi puhua isosta ongelmasta. Kun vielä kuitenkin alkoholin kulutuksessa kyse on nautintoaineesta eikä päihteestä, humalaa hän ei hae..vielä.
Mies on toki aina pitänyt oluista mutta on juonut lähinnä juhlien, saunan tms yhteydessä. Nyt iltatissuttelua jatkunut jonkin aikaa ja minun on todella vaikea suhtautua koska omassa kodissani ei todellakaan ole kukaan hörppinyt bisseä arki-iltana(tai oikeastaan muutenkaan) ja muutenkin sen aika ja paikka on ihan muualla kuin tiistai-iltana lapsiperheen olkkarissa.

Yhteistyössä