Odotuksen Odottajat!


Veena: Kiva kuulla, että olet pystynyt jättämään nämä asiat vähäksi aikaa taka-alalle.
Stellina: :hug: Uusi kierto ja uudet kujeet! Tsemppiä!

Kp 1 voi päivittää minun kohdalle.
Juuri alkoi kivut ja huomenna soitellaan klinikalle.
Nyt ahdistaa se tosiasia, että ovis voi mennä lauantaille 1.11. ja se on pyhäinpäivä. Kalenteriin merkitty PUNAISELLA, onko se nyt sitten pyhä? Viisaammat kertokaa =) Tipahdan, jos nyt tulee huti.... :'(
 
Keskiviikko 22.10.2008[/b]



TOIVOJAT

Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....2/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............3/25-28
Viol....................1v......................iui............................3/28
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui.......5/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............5/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........7/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................7/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................9/28
Gilmore...............kesä07.............................................10/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............11/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............13/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......17/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......17/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................20/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf-jonossa......20/?
Veena............yk17..........3.iui, taukoa........................22/24-28
mama-84.........12/06..................................................25/28
Rva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08........................27/30
Pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................29/30
miranda-81................................................................31/28-32
dreamer78...............................ivf/icsi.........................32/31
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )..............33/30
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget......48/?
Evenstar.......yk0.......metut, iui 09, clomit/arimidex....54/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............?/?
jastu....................................iui...................................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?

Piinailijat

Rouva B pp5
surppi pp13



Haamuilijat



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
haltia................2v.............ivf/icsi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
pilvilinna.............9/07

SYKSYN PLUSSAT


Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
 
Heip!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! =)

Mitenkä teillä, jotka syötte noita clomeja tms. muuta munasoluja kasvattavaa, onko teillä tullut "kasvukipuja" missä vaiheessa?
Mulla on nyt tullut ihan tuntuviakin kipuja tuonne munasarjoihin, varmaan siellä kasvaa jotain (munasolu toivottavasti :LOL: )... Keskiviikon ultrassahan se selviää. :eek:
 
""Pikkumyy, eihän sille alkiolle ole haittaa mistään ennen kiinnittymistä. Ei edes huumeista olisi. (Huom! Miten oot ollu noin aikasin hereillä kirjottamassa tänne! :eek: ) Rouva B:lle , Olin jo 6:00 töissä, joten hereillä siksi varhain.""


PlussaOnnea meille jokaiselle kierrossamme! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Ihan tyhmä kysymys liittyen tuohon inssiin: millä tavalla on varmistettu, että oikeesti just ne mun miehen simpat on niitä, jotka sinne sitten ruiskutetaan? Varmasti on siis jokin hieno ja extraluotettava systeemi olemassa, mutta onko teille esim. näytetty ennen toimenpidettä jotain koeputkea, jossa on teidän miehen nimitarra tai jotain todistetta siitä, ettei vahingossa mee jonkun muun tavaraa? Tällästa kaikkee kummaa pyörii mielessä, kun näitä hoitoja miettii....koettakkee ymmärtää =)
 
Stellina Meillä on ainakin hoitaja/lääkäri näyttänyt aina sen putken ennen toimenpidettä. Putkessa on miehen nimi ja sotu. Kysyy, että onko tätä sinun miehesi. :) Itsekin mietin tuota silloin ennen inssejä. :) Kysele ihmeessä jos tulee jotain mieleen. Milloin teillä olikaan se eka inssi? Tsemppiä siihen kummenkin.

Viol On se 1.11 pyhäinpäivä eli pyhä. Toivottavasti menee yli sen.

Tänne ei edelleenkään mitää uutta. Odotusta vaan.

Oon miettinyt sitä, että miten harvinaista se on, että tulee menkat ja sitten olisi raskaana? Onko ne menkat sitten niukemmat? En nyt mitenkään oleta olevani raskaana. Oon vaan miettinyt sitä, kun anoppini aina kyselee, että teitkö testin..et voithan silti olla raskaana,vaikka menkat tuli. Rupesin vaan miettii tuollaista...
 
Viol :hug: kp1stä.. Mulle on sanottu että sitä pystytään jotenkin tarvittaessa (lääkkeillä?) sääteleen jos uhkaa osua huippuaika viikonlopulle tms. sopimattomaan ajankohtaan.

millis, terveyskirjastossa muistaakseni sanottiin että joka neljännessä raskaudessa on alkuajan vuotoja. Ne on kyllä yleensä selkeesti niukempia ja lyhytkestosempia kun normaalimenkat. Harvinaisimmissa taapuksissahan ihan normaalimenkat on jatkunu läpi koko raskauden :eek: mutta onhan toi jo varmaan aika marginaalista..!
 
Yötä kaikille.
Täällä sitä töissä valvotaan ja odotetaan aamua, että pääsee nukkumaan.
Minulle voi vaihtaa kp 1 tästä päivästä. taas kerran hanat aukes juuri oikeana päivänä. oviksesta 14 vrk. Ärsyttää. Ei taida ikinä tämä tärpätä... Masentaa aika rankasti nyt..
No ens kierrossa sit inssi + lääkkeet katsotaan mitä se tuo tullessaan.

Palataan paremmalla fiiliksella uudestaan.
 
Viol ja Sannuli: :hug: Pahoittelut tädistä. Nyt teillä on kuitenkin kaveri samoissa päivissä menossa! Tsemppiä Sannuli kamalasti tohon inssi-kiertoon! :flower:

Stellina: Mullekin ekassa inssissä näytti että onkos tämä siun miehen sotu ja nimi. Mut nyt tokassa EI! :eek: Eli se puoli sitten unohtu, mutta kai se nyt toivottavasti osu oikein. ;)

Pikkumyy: Säpäs oot tosi aikasin töissä! Mitä hommaa sie oikein teet? Mie meen töihin seiskaks ja syön eka aamiaisen ja surffaan nää "pakolliset". :whistle:

Astrid: Eiköhän se munis ole mikä jomottaa. ;) Mulla oli tässä kierrossa ihan kamalat follikivut kun oli möllykkä yli 20mm! :eek: Alko siis jo ovista edeltävänä viikkona se, ja kyllä juili niin pirusti, mut se on hyvää kipua. :D

Minä: Ei uutta. Selkäkipu yhä vaivaa. Lugeilla ja Primaspanilla mennään, otan siis nyt sitä aspiriinia sen 100mg ennen kiinittymistä ja sen jälkeen vaan 50mg. Näin järkeilin sen sitten, vaikka sitä voisi turvallisesti käyttää sen 1 raskauskolmanneksen jos haluaa ehkäistä keskenmenoja. Muta ajattelin kyllä hiljalleen tiputtaa pois sekä aspiriinin että luget. Miten ihmeessä neuvovat seinään lopettamaan nuo lugetkin! :eek: Kai nyt kroppa sen huomaa ja varmaan suuttuu? Miten teillä on ollu?

-Bee
 
Ihan kunnon plussa pärähti testiin. Eli uskottava se on. Kyllä mä sen jotenkin olen aavistanutkin, että raskaana ollaan kun on joka päivä pitänyt ottaa päiväunet kun on aivan järkyttävä väsymys koko ajan ja välillä on tullut todella kuvottava olo. Toivotaan nyt, että pysyy matkassa kun on noita keskenmenoja itsellä ollut. Mulla epäiltiin veren hyytymisen kanssa olevan ongelmia viimeisen keskenmenon jälkeen, joten ajattelin itsekkin nappailla nyt Aspiriini 100:sta varmuuden vuoksi.
Kaikille teille ihanille ihmisille toivotan oikein paljon onnea ja plussapuhuria puhaltamaan. Mä tulen aina välillä käymään ajattelin nyt jäädä taustailemaan.
Virtis
 
Virtikselle ONNEA PLUSSASTA! :flower: :heart: Nyt vain toivomaan kaikki sormet ja varpaat ristissä, et pysyy matkassa... Kyllä se pysyy!!!

ON: Mulla migreeni vaihtunut toisenlaiseen päänsärkyyn, joka jomottaa vaan otsalla taukoamatta. Ja edelleen jatkuu huimaus,jatkuva pahoinvointi sekä väsymys. Oletteko Lugeja käyttäneet sitä mieltä, et nämä oireet vois pelkästään johtua Lugeista? Menen tänään lääkärille, koska en töihin pystynyt menemään tän oloni kanssa... :(
 
Sannulille :hug:
Virtikselle ONNEA :flower: jäi sulla tässä pinossa toiveilu ihan pikavisiitiksi, mutta hyvä niin! :)

).( Normaalia v-umaisemmat endokivut ollu jo muutaman päivän.. :( rakkulaa vihloo ja yöllä kun menkkamaiset poltteet levis taas koko lantion alueelle niin mietin jo että soitanko aiemmin sinne polille etten KESTÄ ootella vielä jotain 3 viikkoo.. :headwall: on se KUMMA jos ei ne meinaa VIELÄKÄÄN alkaa tekeen tälle mitään! Menee hermot...aattelin sanoo siellä että painan kohta ite niin lujaa mahaa että rakkula puhkee ja pääsis eroon siitä jatkuvasta jäytämisestä :'(
 
Virtis: Aivan mahtavaa, iso onnen hali sinulle :heart: Tuntuu varmasti ihan uskomattomalta ja onnelliselta =) Toivotaan,että pikkuinen on tarrannut tiukasti kiinni, ja onhan se!! :heart:

Lisää näitä plussia tänne, ois mukava kun ois enemmänkin näitä onnistumisia ja ilon aiheita. Toivotaan, että tässä kierrossa lopultakin tärppäis meillä monella!Tsemppiä :hug:
 
Virtikselle aivan hurrrrjan paljon onnea! :flower: Sait sellaisen olon mulle päälle että kyllä mekin vielä joskus =)

Risis: Ihme touhua kyllä tuon sun endon kanssa. Siis miksi sitä ei leikata? Kun eikös se yleensä ole niin että jos on kipuja niin sitten se leikataan?

Sannuli: ja Viol :hug: En osaa sanoa kuin että koita jaksaa..

Stelliina: Mulle ovat kanssa tuoneet putkilon eteen ja kysyneet että onko oikeat tiedot. Mutta mistäs sen tiedät että jos ovat unenpöpperössä liimanneet tarran väärään purkkiin :D

Ja sitten vielä ).( Sitä tuhrua tuli eilenkin ja nyt se näytti ihan menkkatuhrulta. En kyllä ymmärrä mitä mun kropassa tapahtuu jos menkat meinaa alkaa kp 20 paikkeilla (siis kp19 tuli se ensimmäinen).
 
No niin, soitin äsken Tays:n lääkärilleni ja antoi ohjeeksi mennä huomenna verikokeeseen, jossa katotaan olenko raskaana. Jos en niin sit heti huomenna pitäis Luget lopettaa. Mulla on huomenna pp13, joten voiko testiin luottaa?? :/
 
Veena Varmaan siks ei oo tehty mitään kun kivut ym. oireet on ollu "liian" lieviä, eikä ennen kevättä ultrissakaan näkyny koskaan mitään poikkeevaa.. tuskin nytkään oisin päässy sinne nt-polille jatkoseurantaan ilman sitä näkyvää rakkulaa. Kyllähän endolle yleensä tehdäänki jotain jos se aiheutaa jatkuvasti kipuja TAI estää raskaakstulon. No, nyt aion valitella oikein kunnolla jatkuvia särkyjäni ja voin sanoa että mulla on nämä MOLEMMAT haitat, että alettasko pikkuhiljaa tekeen asialle jotain eikä vaan katteltas ja ihmeteltäs tilanteen pahenemista...

surppi, toivotaan parasta! :heart: kaipa ne siellä labrassa tietää mikä on "oikea" lukema noilla kierron päivillä.. bd
 
muutamaan päivään en päässyt täälä käymään ja hirveesti oli tullut teksti =) kesti hieman lukea... mut ihana oli lukea!!!

Stellina ja Pantalaimon oikeen isot :hug: (halaukset) teille!voimia uuteen yritykseen...

Virtis oikeen paljon onnea :flower: ja tarrasukkia matkaan mukaan :)

ite oon miettiny et tietääkö teillä töissä työkaverit/johtaja et käytte hoidoissa?mietin et mun on varmaan kohta kerrottava kun ne jo ihmettelee et taasko menet lääkäriin... ahistaa vaan se et miten ne suhtautuu!!!nyt menen taas perjantaina, mennään kattoo et minkäs kokoinen folli sielä on :) ja mahd. inssistä jos kaikki aikataulut menis hyvin... joten mitä ihmettä keksin enää selityksesksi jos joudun taas mennä ensi viikolla... stressaava tilanne :headwall:
 
Virtis Paljon onnea plussan johdosta!! Aivan mahtavaa. :)

Meea Mä kerroin nyt viime kuussa mun esimiehelle, että aloitellaan tuossa tämän vuoden lopulla/ensi vuoden alussa rankkoja hoitoja. Oli ihan ymmärtäväinen. Mun oli vähän ns. pakko jo kertoa, kun olen vuorotöissä ja hankala saada sumplittua sitten noita vapaita ja tietääpä sitten että on saikkuakin tulossa sen 3 päivää punktion jälkeen. Inssiin oli niin sinällään helppo mennä, kun ei tarvinnut mennä kun kerran kuussa naikkarille. Mun ei tarvinnut käydä missään seurantaultrassa. Ja jossain vaiheessa ovulaatiotkin alkoi aina olla tiistaisin. :) Osasi jo ennakoida.

Surppi Täälläkin toivotaan parasta sun puolesta.

 
Virtis: Mielettömästi onnea :flower: :flower: :flower: !!!!! Nauti tilanteesta ja ota rennosti. Kyllä se asukki nyt siellä masussa pysyy. Kerro ihmeessä palstalle välillä kuulumisiasi!

risukasa ja millis1981: Soittelin tänään klinikalle ja kyselin tuota lauantaita. Virkalija kertoi, että töitä paiskitaan 1.11. =) Helpotti tätä jännittämistä!

Meea: Minä kerroin esimiehelle, kun selvisi oma tilanne ja se, että tarvitsemme apua lapsen saamisessa. Kerroin, että tulee satunnaisia poistumisia töistä tutkimusten ja hoitojen takia. Esimies oli erittäin ymmärtäväinen! Sanoi, että "mene ihan rauhassa ja hoidat tarvittavat asiat". Lisäksi minun pitäisi jossain vaiheessa kertoa asiasta myös työparille, mutta en tiedä kerronko vielä ekan inssin aikana.
Onhan tämä sellainen asia elämässä, että pitäisi työpaikalta tulla ymmärrystä. Yksi asia mikä itseä mietityttää sijaisena on, että vaikuttaako tämä mahdollisesti jatkoon? Kai se esimies voi ajatella, että kohta olen (toivottavasti) äitiyslomalla, joten ei halua jatkaa sopimusta.

Kiitokset halauksista =) Viikon päästä keskiviikkona on ultraääni ja sitten ollaan jo lähellä H-hetkeä. En oikein tiedä miten päin pitäsi olla. Oletteko kuinka tarkasti seuranneet omia elämäntapoja inssejä ennen ja jälkeen? Olen nyt pitänyt kroppaa virkeänä eli ulkoillut ja kuntoillut. Nukkunut olen paremmin kuin hyvin.
 
Tähtisäde
ONNEA VIRTIS!!!!! :flower:

Tulin vain pikaisesti kertomaan, että täällä on kp2 ja ylihuomenna alkaa taas Menopur-piikitykset! Eiku etteenpäin sano mummo lumessa! Ainakaan en ole nyt ihan petturityöntekijä, kun en heti uuden työn aloittamisen jälkeen tullut raskaaksi...
 
Heipähei kaikille, liittyisin mielelläni mukaan! Odotuksen odotusta on tavallaan takana vasta reilu vuosi, mutta alusta asti on ollut tiedossa, ettei tule olemaan ihan yksinkertaista tämä lisääntyminen meillä. Nyt on sitten päästy vihdoin tuumasta tositoimiin ja ensimmäinen ICSI tehdään marraskuun kiertoon. Muita hoitoja ei edes harkittu.

Meea, Millis ja Viol: Tuo työn ja hoitojen yhteensovittaminen on mietityttänyt täälläkin päässä, kun olen määräaikaisena ja toiveissa on vakipaikka.. Mutta jos työn jatkuminen on tästä kiinni niin olkoon, olen silti ajatellut kertoa ainakin esimiehelleni sitten kun poissaoloja alkaa tulla enemmän. Ensikäyntiä varten ilmoitin vain että olen lääkärissä, sen kummempia tarkentamatta. Muutenkin on kerrottu aika avoimesti sukulaisille ja ystäville meidän tilanteesta, että osaavat olla tukena sen sijaan että pahoittaisivat tietämättään meidän mielen vauva-uteluilla.
 
Tähtisäde, :hug: kierron alusta ja tervetuloa mukaan Ronja80! :wave:

Mä en oo viitsiny viime aikoina edes hakee mitään töitä kun ois hankalampi järjestellä eikä sit joudu selittään keillekään ylimääräsille ulkopuolisille näitä.. :ashamed: välillä varmaan tulis poissaoloja "uupumuksenkin" takia.
 
Virtis: tulihan se sieltä, lihava plussa, ONNEA! :flower:

Surppi: Miks noin kiire testailemaan (taas)? Lääkityksen vuoksi? En osaa sanoa onko 100% varma, mutta kyllä tuossa vaiheessa hcg on jo alkanut erittymään vereen, enemmän tai vähemmän... Muta TSEMPITYKSET siihen kokeeseen. :heart:

Risis: Vaadi vaan hoitoa kunnolla, onhan niitten pakko hoitaa tuo jo tässä vaiheessa! :eek:

Meea: Mie otan noi lekurinkäynnit ihan vapaaksi vaan jos voin, kun en halua selitellä lääkärinkäyntejäni vielä kellekään. Enkä halua että luulevat että oon kamalan sairas, jos jatkuvasti ramppaan lekurissa.

Minä: Aspiriinit yhä matkassa, kuten nyt myös muutaman päivän ajan greippimehu (varuilta) ja tietty ne Luget joista en tykkää yhtään.
Tosi kipeet tissit taas, ja selkäkipu ei vaan hellitä kun just sama hormoni sitä aiheuttaa. :kieh:
Mut näillä mennään! :wave:
Nyt töihin.

-Bee
 

Yhteistyössä