Odotuksen odottajat!part II

Oih Jennyli , ihan mieletöntä. Toivottavasti tullaan pian perästä :)

Ja Stellina, hienoa kuulla että teillä menee hyvin. Pitkällähän jo olettekin :)

Tänään vasta pp 4 että tässä menee ikuisuus...! Ja jos joku päivittää listaa niin laitatteko mut piinailijoihin?
 
Onnea onnistuneille ja joilla asiat etenee hyvin :flower:

Veena, lisäsin sut piinailijoihin edellissivun ekalle (maanantain) listalle..nyt en jaksa päivittää uutta.

).( Pitäs varmaan oikeesti jäädä sivummalle, ja aikanaan JOS sinne hoitoonki saakka joskus "pääsis" niin palailla ehkä sitten.. jonkinlaista masennusta "vaihteeks" ollu, katkeruus valtaa taas mieltä.., ja suoraa sanoen tuntuu ettei oikein osaa iloita enää niidenkään puolesta jotka onnistuu paaaljon helpommin kun ite, on vaan inhottavasti kateellinen kun on joutumassa niihin kaikkein rankimpiin, ja kun tilanne ei muutenkaan helpoimmasta päästä oo.. :ashamed: no, kai te ymmärrätte :hug:

# :heart:
 
Risis: Kiitos päivityksestä :) Tuo kateus, se on niin tuttu tunne... Niin kovin tuttu. Saa nähdä millainen katkera kalkkuna mustakin vielä tulee :ashamed: Mutta muista että sovittiin silloin että tämä pino on kaikille joilla on pitkä ja kivinen tie edessä lapsen saamisen suhteen. Joten jos vaan siltä tuntuu niin jatkat palstailua, jos taas tuntuu että tauko tekee hyvää, niin otat tauon. :hug:
 
Minultakin isot onnittelut Jennylille :flower: :flower:
Tämä ryhmä oli itselle iso tuki ja käyn myös edelleen lukemassa mitä teille kuuluu.
Toivottavasti uusi alkava vuosi tuo teille kaikille sen kauan kaivatun plussan :heart:
T: Virtis ja vaavit 17+1
 
Hienoa Virtis, aika kuluu todella nopeesti, sullakin jo puoliväli häämöttää.. =)

Kyllähän tänne on pakko aina tulla lueskeleen muiden kuulumiset.. olotilakin vaihtelee päivittäin, ellei jopa melkein tunneittain, synkimmän epätoivon ja katkeruuden syövereistä (ei tästä kuitenka mitään tuu, IKINÄ..) sinne kevään valoon ja siellä näkyviin toivonkipinöihin (mitäs jos sittenkin..). Tulipas runollista :kieh:
 


Tiistai 20.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Tähtisäde.11/07..menopur,pregnyl,puregon,orgalutra,icsi..10/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi......................................11/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi...................................17/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi vko8..............................19/27-28
kinky cat...................................icsi......................................?/?
Hilma78....................................icsi......................................?/?

IUI
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl...................9/28-32
Viol................8/07.......puregon,pregnyl, luget, 2. IUI...........11/28
jastu..............................clomit,pregnyl.............................17/30-34
Linnia.................2,5v.......................................................23/25-28
Evenstar.....yk0.....metut, iui 09, clomit............................24/~43-79
Gilmore...........kesä07..........clomit, 1.iui..............................31/30-32
astrid............reilu 3v...........................................................41/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
digi81...............2/07..........tutkimukset.............................17/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.............................18/27
Rosetta..............7/07..........clomit......................................21/30?
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget............................25/30
verve................2v..............tutkimukset.............................28/29-34


Piinailijat
Veena............yk21..............3.iui, clomit....................14/24-28, pp3

Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km 12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF, 2.IVF 2/09
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......30/30
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget........34/?
Sannuli-81.......8/07.........clomit,menopur,pregnyl..............39/26-30




PLUSSAT 2009

Jennyli............yk6........clomit+terot
 
Jennyli oikein paljon onnea!! Vuoden plussapino on avattu :heart:

Risupesä valitettavan tuttuja tunteita kuvailit.. Kateus ja katkeruus on inhottavia tunteita ja niitä tunteita tulee itsellenikin, vaikka kuinka koittaisi ajtella päinvastoin. Joskus tauko tosiaan tekee hyvää ja kun saa muuta ajateltavaa niin on taas helpompi (ainakin hetken) porskuttaa eteenpäin näissä hoidoissa ja elämässä yleensäkin.

[/b]Veenalle hermoja näihin piinapäiviin! =)

Itse edelleen olen jossain ihmeen välitilassa, menkat ei oo alkaneet ja ennen kuin ne saapuvat niin mikään ei etene. Huoh.
 
Jennyli paljon onnea! :heart:

Täällä on siis ensimmäinen inssi takana, hirveästi toiveita sen varaan en laske kun kuitenkin saatiin samalla passitus IVF-jonoon. Eihän sitä nyt voi olla pikkuisen toivomatta, mutta koitan pitää pään kylmänä siin määrin kun se on mahdollista, ettei sitten tule niin kovasti petyttyä. Oikeastaan odotan jo vähän innolla pääsyä "tositoimiin" - mutta toisaalta mietityttää kovasti niinkin naurettava asia kuin se, miten selitän töissä poissaoloni. Minulla on sellainen työpaikka, että en yksinkertaisesti VOI kertoa oikeaa syytä, ilman että se on koko talon ja kylän tiedossa. Lomapäiviä pitää varmaan koittaa käyttää sen verran kun riittää, ja ottaa sitten loppu palkattomina. Pitää vaan sitten kehitellä joku mystinen hyppykuppa itselleen, ja väittää poissaolojen johtuvan siitä.

Mites muut olette työnantajan kanssa asian sumplineet?
 
Gilmore Mä taas olin helpottunut, kun pystyin kertomaan suoraan niin helpompi olla poissa. Sanot,että meet johki pikku leikkaus operaatioon. :) Jospa tää inssi tuo sen kaivatun plussan, niin ei tartte IVF:ään enää turvautua. :)
 
Kiitoksia risupesälle listan päivityksestä! Taidetaankin olla ainoat, jotka sitä päivittää. :)

ON:Tänään oli aamulla follikkeliultra ja näyttää siltä, että kolmanteen inssiin päästään maanantaina. Oli jo lääkärin kanssa puhetta, että tämä on sitten viimeinen inssi ja seuraavaksi sitten IVF/ICSI. Ajan suunnittelukäynnille voi kuulemma varata jo ennen kuin edes tietää tärppääkö viimeisestä inssistä vai ei. Helpottaa taas kun tietää, että tästä päästään eteenpäin, jotenkin itsellä jo usko mennyt näihin insseihin vaikka niin toivoinkin, että rankempiin hoitoihin ei tarvitsisi lähteä. Että tällaista täällä tänään.

Mites Violilla on mennyt?
 
Meitä taitaakin olla täällä useampi jolla on nyt meneillään viimeiset mahdollisuudet onnistua kevyemmillä menetelmillä ennenkuin siirrytään ivf/icsi hoitoihin.

Gilmore: Mä olen kanssa pohtinut tuota että mitä selitän töissä sitten IVF hoitoasiaoissa.. Insseissä olen vain sanonyt että menen asioille, kun eihän siinä ole tullut pitkiä poissaoloja. En ole eläessäni lintasannut töistä, mutta luulen että tässä tapauksessa taidan olla sitten "oksennustaudissa". En halua että työpaikalla tiedetään meidän hoidoista. Varsinkinkaan jos ne eivät onnistu. Mutta pitää nyt miettiä vielä mitä sitä sitten tekisi.. Inhottavaahan se on tietty valehdellakaan. Varsinkin kun mä olen maailman huonoin siinä :ashamed:
 
Juu, siirrytään sit kaikki Veena yhdessä tuonne risupesän aloittamaan ketjuun! =)

Minäkään en ole vielä töissä kertonut kellekkään ja meillä onkin aika helppo häippästä niin, että kukaan ei huomaa. Se hyvä puoli isossa toimistossa on ja meillä on vieläpä liukuva työaika että senkin puoleen helpottaa. Ajattelin kyllä, että kun rankempiin hoitoihin siirrytään niin kerron lähiesimiehelle niin ei tarvi sitten aina luikerella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Irene80:
Juu, siirrytään sit kaikki Veena yhdessä tuonne risupesän aloittamaan ketjuun! =)
Sinne vaan! :D :heart:
Mukava ja "mukavahan" se ois jatkaa niin että ois ennestään tuttuakin porukkaa mukana,.. vaikka tottakai toivon että mahdollisimman harva tänne puolen joutuu vieläkin jäämään ++++

Niin.. Itsestä vaan on tuntunu sen yhden ainoon inssin tyssäämisen jälkeen, että kaikki kevyemmät keinot ym. luomuyritys on nyt sitten mulle jo ihan taaksejäänyttä elämää.. :ashamed: ja moni wanhoista tutuista on jääny taustalle tai päässy jo sinne "parempiin piireihin"..(Odotukseen).

Ainiin, en oo joutunu tota työjuttua mietiin vielä kun oon työtön :| toisaalta siinäkin on nyt hyvä puolensa ettei joudu selitteleen jos siellä sairaalassa joutuu kuitenkin alvariinsa sitten ravaan..
 


Keskiviikko 21.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Tähtisäde.11/07..menopur,pregnyl,puregon,orgalutra,icsi..11/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi......................................12/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi...................................18/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi vko8..............................20/27-28
Hilma78....................................icsi......................................?/?

IUI
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl..................10/28-32
Viol................8/07.......puregon,pregnyl, luget, 2.IUI..........12/28
jastu.................................clomit,pregnyl.............................18/30-34
Linnia.................2,5v...........................................................24/25-28
Evenstar.....yk0.....metut, iui 09, clomit..............................25/~43-79
Gilmore...........kesä07..........clomit, 1.iui..............................32/30-32
astrid............reilu 3v...........................................................42/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
kirma..............9/06...ku10/07.....inssi/ivf tulossa................2/n.28
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................18/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.............................19/27
Rosetta..............7/07..........clomit......................................22/30?
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget............................26/30
verve................2v..............tutkimukset.............................29/29-34


Piinailijat
Veena............yk21..............3.iui, clomit....................15/24-28, pp5

Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km 12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Meea.................3/07
Ansu82....vuosi...glucophage,puregon,pregnyl,luget,iui
Sannuli-81.........8/07
kinky cat............................icsi




PLUSSAT 2009

Jennyli............yk6........clomit+terot


 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
ja moni wanhoista tutuista on jääny taustalle tai päässy jo sinne "parempiin piireihin"..(Odotukseen).
Minäkin olen täällä :wave: , siirto julkiselle ei sitten ylläri, ylläri, käynytkään niin nopsaa kuin toivoin. Sille tuntuu, että vituiks meni :kieh: . Eli osittain ainakin samassa veneessä edelleen mennään.

veena, oikeassa olet, meitä viimesiä yrittäjiä on täällä aika monta..se hyvä puoli, ettei sitten tartte yksin ilman kaveria siirtyä tuonne ivf-puolelle. On tuttuja varmasti mukana.
Paitsi mulla on hyvät fiilikset tästä teidän viimesestä inssistä.. :heart:

gilmore, peukutuksia sinulle ja pitkää pinnaa!

).( Ihan aluksi, olen kertonut tämän sepustuksen jo todella monelle täällä "tosielämässä", että jos joku minut tästä tunnistaa, saa moikata!

Eli se meidän julkisen eka aika oli viime viikolla. Ja minä elin siinä uskossa, että ivf alkaa heti seuraavasta kierrosta, eli nyt tästä. Mutta lääkäri halus ultrata ja sieltähän löyty heti se vanha "joku", mikä on jäänyt muistoksi siitä vuoden takaisesta kohdunulkopuolisesta siinä paikassa, johon muru oli koittanut tarttua kiinni. Lääkärin mukaan on verihyytymä, mutta jos se on se, niin sen olisi pitänyt jo aikoja sitten arpeutua, mutta ei siis näytä sille. Ja mitään hoitoja ei voida aloittaa ennen kuin tutkitaan mikä tuo "joku" on, jos se vaikka onkin se mikä tässä tätä raskauden alkamista jollakinlailla estää.
Eli kolmen viikon päästä menen mangeettikuvaukseen, se on kuulemma varmin keino selvittää tämä.

Hyvä juttu oli se, ettei meidän kummankaan verikokeissa ollut mitään huomauttamista, mun luomuoviksen progesteronarvokin oli 61 :D ! Limakalvo oli paksu ja keltarauhanen näkyi, kohtu näytti normaalille. Ja taas kuultiin se sama lause, ettei mikään ole esteenä luomuraskaudelle.
Lääkäri ei ollut ihan vielä ivf:n kannalla, suositteli ensin inssejä, muttei voinut kumota Väestöliiton lääkärimme ivf-lähetettä. Sanoi, että saadaan itse päättää miten tästä edetään. Ja jonoja ei ole :D , jihaa! Voitte olla varmoja, ettei me todellakaan yritetä mitään inssejä tässä!

Paitsi että mun kierto menee just niin huonosti, että on taas loppukierto, kun menen siihen mangeettikuvaan, sitten pitää pari päivää odotella että lääkäri soittaa tulokset mulle, ja siinä vaiheessa melkein ihan varmasti mulla on alkanut jo helmikuun menkat eli tuskin ehditään ivf:ää saada vielä sitten seuraavaan kiertoonkaan. Että taitaa olla pakollinen kierrosta johtuva inssi tulossa :headwall:
Nyt sitten kysynkin voiko lugeilla jatkaa/myöhästyttää kiertoa? Kiitti jos joku tietäisi!

Mä en ole ihan vielä päättänyt, alotanko clomit huomenna, kun kp3, vai mennäänkö edelleenkin luomusti. Tekis kuitenkin mieli jotenkin vielä tehdä varmasti kaikki tehtävissä oleva, että välttyis niiltä rankemmilta hoidoilta.
Lääkäri muistutti mua siitäkin, että ku:sta on aikaa vasta vuosi (todellakin VASTA :headwall: , just joo, tää on ollu h*****in pitkä vuos, ja sitä ku:stakin tehtiin tasan vuos), että luomuonnistumisen prosentit kasvaa koko ajan. Ja nyt sitten mietin taas, että kantsiiko clomeilla sotkea tätä mun nykyistä kellon tarkkaa 28pv:n kiertoa.

Mutta joka tapauksessa meikäläinen taitaa nyt olla sitten taas enemmän remmissä mukana, lisäsin itteni listallekin.
 
Heippa. Ilmoittelen itsestä sen verran et meillä menossa 1. IVF ja punktio on jo maanataina ja siirto keskiviikkona. Kirjoittelen enemmän tuonne IVF tammi-helmikuuketju.
Mut voi laittaa listassa IVF porukkaan, kun joku päivittelee sitä. Tänään uä:ssä käyty ja kaikki näytti hyvältä.
 
kirma :wave: Oho, tosi nopsaahan pääset(te) eteneen, jollei ollenkaan jonoja oo :eek: mää haluan kans sinne sairaalaan! :D Hyvähän semmoset kaikki oudommat on selvittää ennen hoitoo, ettei tuu myöhemmin mitään haittoja, tsemppiä! Varmaankin suna tekisin vielä kaikkeni välttääkseni ne rankimmat hoidot ja jos limakalvokaan ei oo tykänny huonoo clomeista ;)

Eiks ivf aloteta yleensä kp21 tai kuitenki loppukierrossa.. vai riippuuko siitä onko pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Mulle on vielä melko hämärää kaikki noihin liittyvä käytäntö..
 
Heippa kaikki! Monilla teillä tuntuu olevan jo viimeiset inseminaatiot menossa. Mä vasta odotan pääsyä ensimmäiseen. Mulle voi päivittää tänään kp1 (en ole itse kokeillut vielä tuota päivittämistä :) ) . Jotenkin nyt ei harmita nää menkat yhtä paljon kuin yleensä, kun nyt pääsee jatkamaan verikokeita ja aukiolotutkimus on ensi viikolla.
Mä olen töissä kertonut muille osakkaille (olen itse osakas) ja sihteerille, että joudun tutkimusten ja hoitojen takia välillä olemaan poissa. Helpompaa, kun ei tarvitse kierrellä ja selitellä. Mutta kaikki työkaverit eivät tiedä, eikä ole tarviskaan.
 
Onnea vaan Jennylille, varmaan uskomaton tunne saada noi viivat testiin!

Tänään oli meillä sitten varsinainen ICSI suunnittelu ja seuraavista menkoista alkaa Yasmin pillerit ja Puregon piikit. Yllärinä lekuri puhui mun PCO-tyyppisistä munasarjoista, mulle kukaan vaan ei niistä ole koskaan edes maininnut. Olin pikkusen karheena ettei itse potilaalle mainita tollasta asiaa, mut on kuitenkin ultrattu aika moneen otteeseen ja eri kierron aikaan. Eka merkintä tuosta pco:sta on viime helmikuulta... Vielä yksityiseltä gyneltä.

Onko jollain muulla teistä aloitettu e-pillereillä icsi, ilmeisesti johtuu juuri tästä pco-löydöksestä...?? Meille tulee lyhyt kaava ja alkaa kp1, nyt vasta kp4...
 
Heippa!

Ja ihan ensiks Veenalle plussapuhureita. Sannulille hyvää saalista maanantain punktioon. Ja niille, joilla asiat pitkittyy, pitkää pinnaa. Kirma, en osaa sanoa, myöhästyttääkö noi luget kiertoa. Itelläni oli syksyllä käytössä progesteroni (eli lugea vastaava tuote, vaikka kuulemma vähän hankalampi käyttää, mutta saa kela-korvauksen) ja heti, kun lopetin käytön, tulivat menkat seuraavana päivänä, mutt sillon niiden pitikin tulla kierron mukaan.

Milliskin on aloittanu sumuttelun. Nyt kun oot sumutellu jo muutaman päivän, ootko huomannu mitään vaikutuksia? Mä tuun jonkun verran perässä ja mulla alotetaan näköjään vähä myöhemmin ku sulla (ainaki kiertopäivien mukaan). Mistähän seki johtuu... Eli mä alotan vasta kp 21. Risupesän pohdintaan tuosta ivf/icsi -hoidon aloittamisesta voisin sanoa, että mulla tosiaan alotetaan just silloin 21. kp ja pitkällä kaavalla eli sumutteilla. Toi alotus näyttää kuitenki vaihtelevan, mut pitkällä kuitenki jo edellisessä kierrossa ja lyhyellä vasta, ku menkat on alkanu, ehkä noin 3. kp aletaan pisteleen.

Hilma, säkin oot aloittamassa pistelyn ens kierrossa, meitä onki sit usemapia tästä ketjusta. Toi Yasmin oli mulle uus tuttavuus. Mihin tarkotukseen sä niitä popsit? Oliks ne noita e-pillereitä? Mä oon ihan ulkona noista kuvioista, ku en oo juurikaan tarvinnu ;)
 
Milde Itse epäilin, että aloitin noi sumuttelut jo kp 19 sen vuoksi kun kierto aikas lyhyt. Mulla ollut nyt 26-28. Mutta en sitten tiedä. Itsekin vähän ihmettelin tuota, mutta eiköhän ne lääkärit sitten tiedä. Jos menkat alkaa ensi viikolla tai viimeistään seuraavan viikon alussa, niin mulla on sitten 3.2. En mä ihmeempiä vaikutuksia ole huomannut. Tai kai sitä voi keksiä kaikenlaista. Ainut mitä oon ehkä eniten eilisen aamun jälkeen huomannut niin oikean puolella tuntuu enemmän painetta ja sellaista jännää kipua kun lenkkeilen. Ja sitten päähän on koskenut koko ajan. Sehän siinä olikin oireena. Sullahan on vissiin toinen ICSI, niin oliko sulla ekalla kertaa noilla sumutteilla pireita tai mitä vaikutuksia?
 
Irene80: Juu mä olen jo käynyt katsomassa sen risupesän ketjun että sinne tullaan ellei sitten kävisi niin onnellisesti ettei tarvitsisi.. Jos nyt ei onnistu niin onpahan meilläkin jonkin verran odotusta vuorossa, kun pitää saada tuo finanssipuoli kasaan että päästään ivf:ään.

Kirma: Voi kun sun tuntuma pitäisikin paikkansa B) Huh, että sellainen mötti löytyi :eek: No, toisaalta hyvä että löytyi, jos se voi olla haitallinenkin. Tosin harmi että (taas kerran) joutuu odottamaan kauemmin. Mutta ihana uutinen ettei ole jonoja! Täällä on vissiin ihan hirveät jonot julkisella. Tosin mehän ollaan väestöliitossa, jolloin odotusaika tulee siitä ettei saada rahoja kasaan.. Tehdäänkö teille IVF pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Mä kysyin meidän lekurilta ja se sanoi että mennään lyhyellä.

Sannuli: Tsemppiä punktioon (iiiks!). Tuu sitten kertoon miten se meni!

Verve: :hug: Menkoista. Varmaan paljon helpompaa niin että töissä oleelliset henkilöt tietää hoidoista.

Hilma: Jopa on yllätys jos tässä vaiheessa ilmenee että on PCO tyyppiset munasarjat :eek: Ja jos kerran ovat tienneet, niin miksi ei ole sanottu. Todella outoa touhua.

Milde: Kiitos ja samoin sulle :)
 
Millis Ekalla kerralla mulla oli lyhyt kaava, joten nää sumuttelut on mullekin ihan uutta. Menkkojen alkamisaika näyttäis olevan meillä aika lailla samoihin aikoihin, mullakin tod.näk. nyt lyhyempi kierto (jos toi synarela ei vaikuta niihin, en tiiä ) , koska ovis tuli vähän aikasemmin ku tavallisesti. Oliko sulla muuten ongelmana pco? Ajattelin vain ihan villinä arvauksena heittää, että sillonhan on paljon munasoluja lähös liikkeelle, jolloin ehkä munasarjojen sammuttaminenki on tärkeempää?!?! Mulla ongelma on pikemminki se, että multa lähtee se yks liikkeelle oikeen hyvin, mut ei oikeen sitte muuta, tai ne muut eivät tahdo ehtiä mukaan samaan tahtiin. En tiiä, ei tää selitys oikeen mua vakuuta.
 
Milde Ei ole koskaan sanottu, että olisi pco. Nyt se vaan höpisi jotain, että on enemmän noita muniksia ja kyseli, että kuinka monessa inssissä mulla olikaan ollut tuplaraskauden mahdollisuus. Mullahan oli lähes jokaisessa. :) Sanoi sitten vaan, että pitää lähtee 3.2 piikittelee tosi pienellä annoksella ja se pieni annosmäärä riittäisi mulle kun kroppa toimii omillaankin hyvin. Huomasin nyt vaan et naikkarilla ja väestöliitossa puhelee lääkärit ihan eri juttuja. Toi VL:n lääkäri ihmetteli kui tehty 4 inssiä, vaikka simppamäärät (osa) ollut alle sen millä ei tehtäisi edes insssiä. Ja taas naikkarin muija sanoi et ehdottomasti ICSI, että ei IVF edes mietitä. Tää VL:N lääkäri taas sanoi et mietitään IVF ja sitten vasta jos simppatulos tosi huono niin sit ICSI. Noh ottaa näistä selvää. itte kun ei tajua edes kysyy kaikkea.
Mun mielestä toi sumuttelu on jokseenkin ärsyttävää hommaa. Piti laittaa kännyyn herätys et muistaa ottaa sen 12 tunnin välein. Muuten mä unohdan. :)
 

Yhteistyössä