Odotuksen odottajat!part II

Nii-in sitä mäkin oon miettinyt, että pienissä määrinhän se alkoholi on varmaan enemmän hyödyks kun haitaks, juuri tuota kiinnittymis juttua ajatellen.. Eli asia on juuri niin kun oon ajatellukin, että sinäänsä haittaa ei kai oo ennen kun sit tosiaan sen +testin on tehny jne..
Mulle voi muuten kiertopäiviin päivitellä hiukan.. Että ei se kyllä oo tuo 28, viimesimmät kierrot on ollu 30pv(clomien kanssa) sit ollu 31 ja viimesin 33, et vois laittaa vaik 30-34 ja nyt on kp 11.
 
Nii-in sitä mäkin oon miettinyt, että pienissä määrinhän se alkoholi on varmaan enemmän hyödyks kun haitaks, juuri tuota kiinnittymis juttua ajatellen.. Eli asia on juuri niin kun oon ajatellukin, että sinäänsä haittaa ei kai oo ennen kun sit tosiaan sen +testin on tehny jne..
Mulle voi muuten kiertopäiviin päivitellä hiukan.. Että ei se kyllä oo tuo 28, viimesimmät kierrot on ollu 30pv(clomien kanssa) sit ollu 31 ja viimesin 33, et vois laittaa vaik 30-34 ja nyt on kp 11.
 
Irene ja pikkuvadelma: Itse en kyllä viime viikolla saanut clomeja mistään apteekista, clomhexalia löytyi sitten lopulta kahdesta apteekista muutama paketti. Mutta voihan toki olla että sitä on sitten tullut lisääkin. Ainakin silloin sanoivat että clomeja pitäisi tulla viikolla 3, mutta se oli kuulemma arvio.

Jastu ja muut asiaa pohtineet: Mullekin lääkäri sanoi että ihan normaalia elämää voi viettää, eli ei nyt välttämättä mitään perskännejä kannata ottaa, mutta varmaan sen verran voi ottaa että välttää ihmisten tenttauksen.

).( Täällä clomit pistelty napaan, eilen siis viimeinen. Huomenaamulla on ultra niin katsotaan mitä siellä näkyy. Veikkaan tosin ettei vielä näy yhtään mitään mielenkiintoista. Mietityttää vaan osuuko ovis juuri viikonlopulle. No, jos niin käy niin sitten mennään kotikonstein loppuun.
 
Meillä ainakin Etelä-Pirkanmaalla on clomit loppu ainakin viidestä - kuudesta apteekista.. enempää en jaksanu soitella läpi :) Mulle kans sanottiin että viikolla kolme tulee, mutta apteekista ei oltu kovin varmoja tämän toteutumisesta. Niin monta kertaa luvattu kuulemma ja aina siirretty.

Irene Takertuvuus vaikuttaa siis liikkuvuuteenkin? Kun kuulemma meillä miehellä liikkuvuudessa ei mitään ongelmaa.. Nää miesten jutut on ihan uusia mulle, niin en mä niistä mitään tiedä =) No, tää oli meillä ihan turha testi, koska olen vakaasti päättänyt plussata kahden viikon päästä!
 
Mie sain eilen melkein tasavahvat viivat ovistestiin . Luultavasti tänään tulee ovisplussa. Lisäksi mulla on synttärit tänään 28-vuotta pamahtaa mittariin. Mies saakin antaa lahjansa luonnossa tällä kertaa . Mulla on ehkä enemmän ollut masuoireita tästä clomikierrosta, mutta limasuutta on vähemmän nyt oviksen aikaan kuin aikaisemmissa kierroissa ainakin vielä... Positiivista on se se että ovis taitaa tulla reilusti aikaisemmin kuin useimmissa kierroissa.
 
On sitten vissiin se Tpo-arvokin ylärajoilla, just ja just alle 6 ja viitearvot 0-6 :( et silleen. Vaikka kai toikin ois taas pitäny arvata, missäpä kohtaa mulla nyt ei ongelmaa ois :headwall: :headwall:

Minkälaisia arvoja muilla on ollu jos mitattu, ja saitteko jotain lääkettä?

(m)
No nyt kun vähän googletin tosta, niin normaaliarvo on ilmeisesti 0-60 ja jollain ollu yli 200 ja silti katottu normaaliks :eek: ehkei toi sit suhteellisesti niin paha vielä oo jos satojen-tuhannen ylitys tarkottaa lääkitystä..mun arvolla sitä tuskin vielä määrätään?
No, jään odotteleen lääkärin postia ja kommenttia, infektiotestilähetteitä ja leikkausaikaa...
 
Tähtisäde
Rosetalle synttärionnea!!

Tulin kertomaan, että nyt on kp4 ja kolme päivää olen nyt pistellyt Puregonia. Perjantaina menen ultraan katsomaan onko mitään tapahtunut. ICSI-kierto lähti siis käyntiin...

Tiinuli: Kovasti haluaisin tulla tuonne tammikuun IVF-pinoon, mutta en uskalla... Tuntuu, että se toisi huonoa onnea... Että sitten olen taas se, joka ei ikinä plussaa... Musta on tulossa kai ihan taikauskoinen... :LOL:
 
Pikkuvadelma: Juu, niin se VL:n lääkäri meille sillon selvitti kun spermatutkimus tehtiin, mutta pesun jälkeen meillä siittiöt on ollut priimatavaraa (lääkäri joka kerta muistaa mainostaa).

Muoks. Rosetalle myöhästyneet synttärionnittelut! :hug:
 
Tähtisäteellä onkin jännää b :) d Kyllä tässä väkisinkin alkaa kehitellä itselleen mitä omituisempia taikausko teorioita. Mäkin kysyin (en toki tosissaan) ennustajajutusta koska meille tulee vauva, niin viime kierrossa olisi pitänyt tärpätä että oisi pitänyt paikkansa...

).( Ultrassa käyty aamulla. Vasemmalla puolella 18,5 folli (ekan kerran vasemmalla, aina ennen ollut oikealla) ja sitten kai oikealla pienempi folli. Lekuri oli sitä mieltä että saattaapi mennä viikonlopulle ovulaatio, mutta saattaa tulla jo ennenkin. Päätti että tehdään huomenna inssi joka tapauksessa ja että mun pitää tehdä ovistestiä nyt ahkerasti. Ja jos näyttää plussaa tänään/huomenna niin hyvä, mutta jos ei vielä lauantainakaan niin sitten mun pitää pistää pregnyl (iiiik!). Ja arvatkaas vaan kellä on ihan kamala piikkikammo :eek: En pysty edes katsomaan kun sormenpäästä otetaan verikoe kun sekin tekee pahaa...

Itsellä ei nyt ihan kauheaa uskoa ole tähän hoitoon (ainakaan juuri nyt), jotenkin jo suunnanut katseensa eteenpäin. Mutta tuossa miehen kanssa puhuessa huomasin että hän on ollut varma että näillä hoidoilla se vauva tulee, ja jos ei tulekaan niin hän tulee ottamaan sen jopa raskaammin kuin ajattelin. No, katsotaan mitä tulee.
 
Veena: Mulle eteni myös viimeinen inssi tuollain ja jouduin pistään elämäni ensimmäisen pregnylin, kun ovisplussaa ei ollut vielä lauantainakaan. Yksin olin kotona kun ukko oli töissä, hermosin niitten ampullien kanssa ja kädet tärisi, mutta itse pistäminen ei sattunut yhtään. Ja kyllä sitä kestää näköjään kaikenlaista! Kyllä se hyvin menee sinultakin! :)
 
rosetta myöhästyneet onnittelut synttärien johdosta! :flower:

Veena toivottavasti kaikki menee hyvin ja jos pistämiseen asti joudut niin kyllä selviät kyllä siitä! =)

Mulla oli tänään eka käynti julkisella. Oli hämmentävää saada tietää, että, kuvitelkaa, olen ovuloinut tässä kierrossa! Ja mikä vielä niin molemmilta puolilta!! HUH! Sanoi, että ne hormonit kuulemma vaikuttaa vielä kierroissa, joissa ei niitä enää syödä/pistetäkään... No, nyt sitten kun mulla on kierto niin pitkälläkin kuin kp 36 ja ei merkkejä tädistä niin kävin HCG-verikokeessa, kun samalla otettiin muitakin arvoja. Huomenna soitan sinne, että oonko mahdollisesti raskaana. Jos en niin sitten varataan aikaa aukiolotutkimukseen kunhan menkat saapuu. Toivon ettei saavu.. Oli kyllä kerrassaan outo käynti. Mä kun luulin, että ei mitään tapahdu ja sitten onkin ollu tuollainen superovis.. Kystaa muuten ei ollut enää. Se oli joku keltarauhaskysta ja ne kuulemma häipyy itekseen. Jooh. Olen hämmentynyt ja en kyllä oikein usko tohon raskautumiseen, mutta jokatapauksessa mahdollisuus siihen on.

Se lekuri ihmetteli, että miksi mulle ei ole tehty aukiolotutkimusta! Kuulemma perustutkimus kuitenkin... Palvelu oli muutenkin jotenkin miellyttävämpää tuolla julkisella.

Niin, piti kysymäni, onkos se normia, että tulee hiukan verta, kun otettiin papakoe samalla?

Infoilen huomenissa lisää..
 
Astrid: Vai, että oikein super ovis =) Hyvältä kuulostaa.
Kyllä papa-kokeen jälkeen voi vähän vuotoa tulla. Mullakin on ensi kierrossa aukiolotutkimus.

Veena: Kovasti tsemppiä

Kiitokset synttäri onniteluista :flower:
 
Vielä yhdet myöhästyneet synttärionnittelut, Rosetta! Peukut on pystyssä, että miehen lahja kantaa hedelmää.

Edelleen hiljaiseloa. Paitsi että olen alkanu liikkua enemmän, ihan niinku aioinki. Eli olen ajatellu viettää normielämää ihan niinku lääkärikin on suositellu (paitsi ettei suositellu hikijumpaa, jota sitäkin kyllä olen harrastanu, mut se suositus oliki silloin, kun piikittelin). Mites astrid sulla, muistakseni sinäki mietit sitä, että et antaisi vauvahaaveilun estää muuta elämää? Niin ja onnea superoviksesta!

Kirkasta torstaipäivää (ihan häikäsee, kun katsoo ulos)!
 
Kiitos kaikille tsempityksestä :) Toivotaan että sitä piikkiä ei tarvita :/ Aloitan panikoinnin vasta sitten jos siltä näyttää :D

Mulla särkee munasarjoja ihan tosissaan. Tai ainakin luulen että ne on ne. Ei tiedä miten päin oisi. Mahtaakohan johtua siitä clomhexalista...

Astid: Vautsi mikä ovis. Toivottavasti nyt olisi menkkojen puuttumisen syynä raskautuminen! Ja on ihan normaalia että papan jälkeen tulee vähän verta.
 
Myöhästynyt synttärionnittelut Rosetalle! :flower:
Veenalle tsemppiä! Astrid: mulla kanssa tulossa aukiolotutkimus heti kun vaan menkat alkaisivat. Toivotaan, että superovis toisi teille pulssan :heart:
Risupesä: Mä olen ymmärtänyt, että TPO arvot 0-6 ja 0-60 ovat vastaavat, eri yksikköinä vain. Kai alle 10 (100) pidetään vielä ihan normaalina vähäisenä poikkeamana. Mulla itsellä tuo TPO oli 0, eli en osaa kokemuksesta kertoa mitään. Pelkkää vasta-ainelöydöstä ei hoideta, jos lääkäri ei katso esim TSHn viittaava hypotyreoosiin. En usko että sulla syytä huoleen :)
 
Milde joo kyllä oon "pitänyt lupaukseni" ja laittanut tuulemaan vauvahaaveista huolimatta. Tosiaan maanantaina aloitan uudessa työpaikassa! Ja hiuksenikin pätkäistiin lyhyeksi tässä männä viikolla! :D Kyllä nyt puhaltaa uudet tuulet. Vaihtelu virkistää.
 
Tännepäin ei kuulu mitään ihmeellistä. Välikierto menossa. Mulle voi päivittää tuonne kiertopäiviin 18/25-28.
Sairaanhoitaja soitti viime viikolla ja lääkäri oli jutellut biologin kanssa että nyt mieheni pitääkin viedä spermanäyte ja ne tutkii vasta-aineita... Se on todettu jo aiemmin että on paljon vasta-aineita en tiedä miksi nyt taas haluavat sitä tutkia. Tietysti miehellä on just nyt antibioottikuuri ni sitä näytettä ei voi viedä viikkoon vielä. Saa nähdä et meneenkö nyt ens kiertoki hukkaan....

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :heart:
 
Väliaikatiedote: Puregon-pistelyt aloitettu eilen. Eilen oli siis ultra. Tiistaina uudestaan ja sitten odotellaan ovista. Inssi-yritys numero 3 siis menossa (listaan annoin väärän tiedon), mutta nyt ekaa kertaa hormonihoidot käytössä. Pistokset sujuu ongelmitta =)

Myönnän että olen aika huonosti nyt kirjoittelut viimeaikoina, johtuen hiljaisesta ajanjaksosta. Varmasti meikäläinenkin taas innostuu, kun hoito tästä etenee! Olen mukana hengessä, kaikkien puolesta jännittäen!
 
verve, joo, olihan se jonkinlainen helpotus kun luki että se arvo voi lähennellä tuhattakin..

astrid, muistaakseni mulla on ollu pikemminkin sääntö kun poikkeus että jotain hailakkaa on vähän tullu papojen jälkeen, joten ei syytä huoleen! Ja toivotaan että hcg-mittaus tuo positiivisen yllärilukeman bd Avaisit tän vuoden plussatilin pinoon :D


Mä oon miettiny noiden ivf-hoitojen eroja että onko se pitkä kaava jotenkin tehokkaampi/tuloksellisempi kun lyhyt? Vissiin endon kanssa tehdään yleensä pitkällä? Johtuukohan ivm.n vähä heikompi onnistumis% jostain m-solujen vähyydestä (vaikeempi kerätä?), karsiintumisesta kypsytysvaiheessa vai mistä?
 
Heippa vaan, soittelin tänään hcg-tuloksia ja en ole raskaana.. Höh. No, en ole kovin pettynyt,koska en oikein uskonut siihen itsekään.
Mutta positiivisella mielellä kohti uusia hoitoja! Kunhan ne menkat sitten alkaisivat...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!! :heart:
 

Yhteistyössä