Odotuksen odottajat!part II

Miun kp-tietoja voisi korjata sen verran, että Arimidexin ja Primolutin voi toistaiseksi ottaa pois. Sain eilen tietää, että hoidot päästäneen aloittamaan ehkä jopa seuraavassa kierrossa, ja apuina olisi näillä näkymin metut ja clomit. Irroituspiikkiä vielä harkitaan.
 
Pikkuvadelma, sun pitää ladata kuva johonkin kuvapalveluun, esim. Aijaahan (http://www.aijaa.com/) ja linkittää kuva sitten sieltä: kopioit kuvan URLin (osoite) tänne tekstinkirjoituskenttään, maalaat osoitteen hiirellä ja klikkaat tuosta yläpuolelta Lisää kuva -painiketta (linkkipainikkeen ja code-painikkeen välissä oleva painike).

Suosittelen kyllä, että pienennät kuvan ensin ja lataat sen palveluun huomattavasti alkuperäistä pienemmässä koossa. Jos teillä ei ole mitään kuvankäsittelyohjelmaa, voit pienentää kuvan Paintilla, joka on mukana jokaisessa Windows-koneessa.
 
Noniin tämä nainen alkaa tänään hormonihirviöksi elikkä clomhexalia napaan :) Clomit olivat loppu kaikista apteekeista, mutta onneksi yhdestä löytyi edes tuota korvaavaa. Siinä oli mukana ainoastaan saksankieliset ohjeet, niin osaako kukaan neuvoa onko jotain rajoitteita tyyliin mitä saa juoda/syödä milloinkin? tai jotain muuta oleellista mitä pitäisi tietää?

Perhone:Voin ainakin lohduttaa sillä että mua ei sattunut aukiolotutkimus yhtään. No, se levitin nyt ei koskaan ole kovin mukava (siis se mikä aina gynellä laitetaan) ja välillä tuntui ihan laimeaa menkkakipumaista tunnetta. Mutta siis ei sattunut. Mulle myös sanottiin että piti ottaa normaalia vähän reilumpi annos buranaa tuntia ennen. Tsemppiä!
 
Veena: Syön myös clomhexalia ja apteekista antoivat clomifenien suomenkielisen ohjeen, on kuulemma aivan vastaavanlainen. Mitään rajoitteita ei tainnut olla.

Evenstar: Juu, anteeksi, taitaa aina automaattisesti tulla tuo me-sana.
 
perhone, me oltiin ensin Väestöliitossa, mutta kun tuli seuraava etappi vastaan, eli ivf, saatiin lähete julkiselle. Eli sinne tässä malttamattomina odotetaan :x
Minulla aukiolotutkimus oli ihan ok, burana800 otin tuntia ennen toimenpidettä. Pahimmat kouristukset tuntui sitten vasta kun klinikalta lähettiin, mutta luultavasti burana teki tehtävänsä enkä ollut kipeä juuri yhtään. Verta vuoti sitten pari-kolme päivää.
Tästä tulikin mieleeni, että luulen, ettei petipuuhia suositella heti ssg:n jälkeen koska on vuotoa ja silloinhan tulehdusriski on suurempi. Ja minä ainakin vuosin aika reilusti ainakin silloin eka päivänä, ettei paljon edes peuhut kiinnostanut.
Kantsii tosiaankin varmistaa lääkärilta :attn:

veena, peukkuja tulevaan :wave: Googlettamallakin löydät kyllä clomien pakkausselosteen, on tosiaan ihan sama aine se clomhexal.

milde, tosiaankin kakkosta on tehtailtu tuosta 9/06, että omasta mielestänikään ivf ei ole liiottelua. Mutta ulkopuolinen näkee vaan meissä tuon 2.5v esikoisen, että vikaahan meissä ei voi olla. Mutta hoitoja kohti pää pystyssä mars!

Jep, täällä sitä taustoillaan ahkerasti :whistle: , mutta on niin hyvä ajantappaja tämä kone..
 
Kiitos että ootte näin ahkeria kirjoittajia, itse en keksi mitään sanottavaa tuolta taustalta mutta kovasti joka päivä käyn kurkkimassa ja lukemassa.

Itsellä meni pää totaalisen sekasin kun miehen toinen simppa testin tulos tuli. Joiltain osin parantunut oli kun edellinen. Ekassa testissä ei ollut yhtään priimoja ja puolet oli paikallaan, tässä uudessa oli 6% normaaleja mutta muistaakseni 60% paikallaan olevia. Nyt pelkään että meidät heivataa icsi suunnittelusta ens viikolla inssi jonoon... Mulle ei ole tehty aukiolo tutkimusta että sehän tehdään vielä kait ennen inssejä.

 
Pakko se on porskuttaa. Mulla oli netti pimennossa pari päivää ja heti ikävä tännekin :LOL: kauhee addiktio!
Onneks ukkeli tuli viihdyttään eilen/viime yöks niin kyllähän piristää..!

perhone, mua kehotettiin ottaan tuntia ennen kipulääke ja ainoastaan kun laitettiin jotain laajennusjuttua kohdunkaulalle niin tuntu niinkun hiukan voimakkaampaa menkkajomotusta mahassa, mutta sitten ei enää mitään bd

Hilma, sitä mäkin oon jo etukäteen miettiny minkälainen miehen näyte mahtaa toisella kertaa olla, onko menny vielä huonompaan suuntaan.. vai saatasko välillä parempia uutisia. Hyvät uutiset tarkottas tosin sitä että ilmeisesti vika on kokonaan mussa (endossa) mutta luomujyystäminen ei (sitten joskus..) tuntus ehkä ihan niin toivottomalta. :headwall:
 
Heippa pitkästä aikaa.
Olen kirjoitullut tuonne IVF tammi-helmikuu ketjuu, koska meillä eka ivf tammikuun lopussa jos menkat suostuu nyt alkamaan. Menkkoja siis odotellaan alkavaksi ens viikon alussa. Ovis oli todella myöhään kp19 yleensä kp14...

Kysymys: Onkos teillä kenelläkään ollut kystaa joka on puhjennut itsestään? Onko kierto silloin venynyt pitemmäksi? Mulla oli kysta mikä oli puhjennut itsestään ja olin kyllä ovuloinutkin..ultrattiin kp 25...

 
Hellurei kaikille!

Tervetuloa uusille ja onnekasta uutta vuotta kaikille! Ihanan ahekraa porukkaa tällä palstalla! Kyllä tämä monelle antaa tukea.

Kirjoittelut olen jättänyt vähäksi aikaa ja yrittänyt puhdistaa mieltä ikävistä asioista. Eli olen pitänyt taukoa lapsettomuus-asioista.
Inssit- osa 2 lähestyy uhkaavasti. Kp 2 menossa, sen voi päivittää. Huomenna soittelen Väestöliitolle ja sitten alkaa hormoni-rumba! Jännittää aika tavalla.
 
Tervehdys!

Minunkin puolesta tervetuloa kaikille uusille!

Täällä on kaikilla palstalaisilla tainnut olla jonkin sortin pakollinen joulutauko, kun ei ole sitten joulukuun ilmaantunut piinailijoita. Mutta tästä se lähtee uusi vuosi ja uudet kujeet! =)

ON: Eli täällä ollaan menossa kohta kolmatta inssiä, mutta kierto näyttää jostain syystä venähtävän, nyt kp30 (usean kk:n ajan kierto ollut tasan 28 pv ja edellinen kierto pregnylistä johtuen 27 pv). Menkat on kyllä ilmoitelleet itsestään eli menkkajuilintoja on ollut eilen ja tänään, mutta vielä ei ainakaan ole mitään tapahtunut. Oishan se aika ironista, että nyt luomukierrosta olis tärpänny. Täytyy varmaan säikäyttää menkat alkamaan ja ostaa r-testi. Eikös se ole se takuuvarma keino saada ne alkamaan? :LOL:

No mutta täytyypi jatkaa taasen työntekoa!
 
Heip, tsemppiä Viol ja Irene80 ja hyviä munistuulia Rosetalle.
Täällä taas vaikuttaisi, että ei ole tullut ovista ollenkaan, ainakaan testien mukaan :headwall: Noh, ei kun vaan sitten menkkojen alkua odottamaan, että pääsee jatkotutkimuksiin.
Hyvää viikon alkua!
 
Sannuli mulla oli(on?) kanssa kysta, joka siis huomattiin kun ultrattiin sen alkuraskauden keskenmenon takia. Kierto on sekaisin, MITÄÄN merkkejä menkoista ei ole ja päivät menee jo yli 30 kuitenkin. En sitten tiiä johtuuko kystasta vai vaikuttaako se keskenmeno, tai molemmat.
Välivuotelua oli joskus joulun välipäivinä, jolloin ajattelin kystan "tyhjentyvän",kun kipuili siitä kohdalta.
Toivottavasti sulla Sannuli nyt alkaisi ne menkat!

Asia selvinnee mun osaltani tällä viikolla, kun menen sinne julkiselle ensikäynnille.
 
Kiitoksia tsempityksistä verve!

).:) No eilen itseni sitten manasin kirjoittelullani ja sieltähän se täti kurvasi sitten kylään eli tänään mennään sitten kp2. Varasin aamulla ensi viikolle follikkeliultran ja nyt täytys sitten clomeja lähtee metsästään. Toivotaan, että vielä jostain löytyis. Ultra-aika onkin eri lääkärille kuin aikaisemmin, mutta täytyy häneltä kysellä, että montako näitä inssejä meille tehdään ennen järeämpiä toimia, nythän on sit vuorossa inssi numero 3.
 
Hei miten toi alkoholi vaikuttaa hedelmöittymiseen ym. Inssin jälkeen?? Ei nyt sillä et hirveet kännit olisin vetämässä mut oon vain miettinyt et kuinka se vaikuttaa.. Kun periaatteessahan sanotaan että voi elää ihan normaalia elämää siihen asti kunnes sen positiivisen testin tekee..
 
jastu, eiks pienet määrät vois pikemminkin olla hyödyks kiinnittymisvaiheessa, kun vilkastuttaa kohdun verenkiertoo..? Ei se ainakaan alkioon mitään vaikuta vasta kun rv5-6 lähtien, kun verenkierrot ei oo sitä ennen yhteyksissä.
 
astrid, onkos vielä alkanut menkat? Missä vaiheessa teillä on hoidot? Varmaan minullakin se kysta nyt viivästyttää nuita menkkoja. Tällä viikkolla niiden kyllä pitäs alkaa. Testi näyttää negaa. Et menkkoja odotellaan alkavaksi. Mahaa kyllä välillä juilii ihan lupaavasti. Soitin eilen väestöliittoon ja sh sanoi että puhjennut kysta voi vähän viivästyttää menkkoja, mutta onhan minulla oviskin tapahtunut tavallista myöhemmin ( kp20)... Nyt ku toivois et ne alkais mahd. pian niin eipä niitä näy. Sit pääsis tosi toimiin. ..
 
Irene löytykö clomeja?

Onko kenenkään miehellä kasaantuvat siittiöt? vai mikä lie virallinen nimi asialle.

Meillä oli näyte muuten jees ja kaikki oli hyvällä mallilla, mutta sitten mainittiin että jotkut siittiöt olivat kasaantuneet. Mutta kun meillä on jo raskauksia, niin ei kuulemma pitäis olla huolestuttavaa meidän tapauksessa. Käskettiin kuitenkin tuoda uus näyte muutaman kuukauden päästä jos ei rupee vauvaa kuulumaan.
 
Pikkuvadelma: Juu, kyllä löyty, vieläpä omasta lähiapteekista. Apteekkari sanoi, että kyllä niitä vielä varastossa on, kun kyselin että löytyiskö vielä. Eli pulaa niistä ilmeisesti Tampereen seudulla ei taida vielä olla. Siittiöistä sen verran, että meillä on takertuvaa mallia eli etenee hitaanlaisesti, mutta ei sekään mikään syy meidän tilanteeseen taida olla.
 


Torstai 15.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, icsi 1/09.............5/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi.....................................6/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi...................................12/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.................14/27-28
kinky cat...................................icsi.....................................?/?
Hilma78....................................icsi.....................................?/?

IUI
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl...................4/28-32
Viol................8/07.......puregon,pregnyl, luget, 2. IUI..............6/28
Veena............yk21..............3.iui, clomit..............................9/24-28
jastu..............................clomit,pregnyl..............................12/30-34
Linnia.................2,5v.............................................................18/?
Evenstar.....yk0.....metut, iui 09, clomit............................19/~43-79
Gilmore...........kesä07..........clomit, 1.iui.............................26/30-32
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget.........30/?
Sannuli-81.......8/07.........clomit,menopur,pregnyl..............35/26-30


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
digi81...............2/07..........tutkimukset.............................12/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.............................13/27
Rosetta..............7/07..........clomit......................................16/30?
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget............................20/30
verve................2v..............tutkimukset.............................23/29-34
Jennyli............yk6...............clomit+terot............................31/32


Piinailijat


Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km 12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF, 2.IVF 2/09
astrid.................3v
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......26/30
anniette................................tutkimukset
Moonex...........synarela,menopur,puregon, ivf
soja.................n.1v..................2.ivf
haltia................2v...................ivf/icsi




PLUSSAT 2009


Syksyn 2008 plussat
Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07..........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
surppi......................menopur,pregnyl,luget
miranda81....7/07....puregon,pregnyl,luget,iui
Osiris.............3v......puregon, pregnyl, iui, luomu
mama-84.....12/06...........luomu
mertzik.............................2. iui

 
Täältä taustalta päätin piipahtaa jälleen. Kuten Hilmakin käyn mäkin päivittäin lueskelemassa pinoa, mutta nyt ei oikein tapahdu mitään, vain odottelua. Siks olen yrittäny olla vähän taustalla ja odotella ihan rauhassa tulevaa. Puolivälikin taas lähestyis, mutta se jää tällä kertaa käyttämättä, koska ne sumuttelut alkaa ja ainaski ohjeissa oli, että ei pitäis käyttää raskauden aikana. Niinku nyt tässä yht'äkkiä tulis luomusti raskaaksi. Mut kuitenki, kai sitä aina silti uskoo jollain lailla, että se olis mahdollista.

Pinon naisille mahottoman hyvää viikon jatkoa!
 

Yhteistyössä