Odotuksen odottajat!part II

Veena: Me olemme myös VL:n asiakkaita ja ajattelin, että seuraaviin hoitoihin lähdetään heti, vaikka ovatkin kalliimpia. Hieman on jo rahaa säästössä, mutta ei läheskään kaikkea. Syödään sitten vaikka makaroonia ja tonnikalaa ja eletään vähän tiukemmin. Julkiselle puolelle emme ole kuitenkaan siirtymässä. Ja olen aika kärsimätön odottelemaan :kieh:
 
Heippa kaikki!! Täällä flegmaattinen taustailija ilmoittautuu taas kuulumisillaan. Onnea kaikille plussanneille hirmuisesti, joita en ole vielä onnitellut!!

Mukana hengessä ollaan, ja luomusti pientä ihmettä koitetaan vääntää täällä meidän taloudessa. Eilen oli kp 14, ja en muista milloin viimeksi olisi ollut oikeita oviskipuja, mutta nyt oli. Jee!! Toissailtana ja eilen sitten peitto on heilunut, saas nähdä....pitkästä aikaa on jotain toiveita. En tikuta nyt, tuskin jatkossakaan.

Olen sellainen jännittäjä, että tikuttaminen, clomit ym. sai mut niin ressaantuneeksi, etten koe niitä omiksi keinoikseni.

Vitamiineja ollaan popsittu molemmat, sekä minä tuota vehnänalkioöljyä jonkin aikaa. Sallla olen käynyt treenaamassa, samoin painoa pudottanut 6kg. Ruokavalio on nyt 2g proteiinia kiloa kohti, eli hiilihydraatteja vain 20-30% päiväsaannista. Auttaa kuulemma, jos on PCO tyyppistä oiretta.

Jeps, sori tämä omanapaisuus, mutta tälläistä tänne. Jaksamista kaikille, tie on pitkä ja kivinen....mutta uskon vakaasti parempaan huomiseen. :flower: :flower:
 
Tähtisäde
Moikka,

Toinenkin laiskanpuoleinen palstailija ilmoittaa itsestään.

Justiina: Hatunnostoja sinulle! Ihan mahtavaa, että olet jaksanut toteuttaa ruokavaliota noin tarkasti. Oon kyllä paljon lukenut tuosta, että kun karsii pois huonot hiilihydraatit niin sen pitäisi auttaa PCO-ongelmaan.

millis: Onpa tosiaan ihme, että sulle ei ole mitään sanottu! Lääkäreitä on niin monenlaisia.

Kirma: Mä taasen olen tehnyt sen päätöksen että en puhu tästä asiasta töissä. Lääkäriajat olen tähän mennessä onnistunut säätämään ilman suurempia ongelmia.

).( Täällä taloudessa on pistämiset nyt pistetty ja huomenna menen punktioon. Tähän mennessä on siis toiseen munasarjaan ilmestynyt kysta, joka on estänyt munisten kasvamisen toisella puolella. Kystattomalla puolella on noin 8 rakkulaa. Huomista kipua en osaa pelätä, mutta aivan tajuttomasti pelottaa, että jos rakkulat ovat tyhjiä tai ne eivät hedelmöity tai jakaudu. Taitaa tulla tuskainen viikonloppu niin fyysisesti kuin psyykkisestikin jos on kipeä maha ja jännitää maanantaina saatava tieto, että tarvitseeko mennä siirtoon vaiko ei...

 
milde ja millis1981, kiitos teille ivf:n aikatauluselvityksistä! Ja onnea teille molemmille tulevaan.
On tosi mielenkiintoista seurata "vierestä" hoitoa, joka ehkä omalle kohdalle tulossa, että toivottavasti viitsitte käydä infoamassa! Minä ainakin kuulen mieluusti kaikki pienetkin yksityiskohdat. On helpompi ymmärtää sitten lääkärinkin sepustuksia, kun jutut on jo valmiiksi jollakinlailla tuttuja. Ja tietää mitä kantsii kysyä ja ottaa sitten itse huomioon.

tähtisäde, peukkuja huomiselle ja siitä seuraaviin piinailuihin! Mä en tiennytkään, että kystat vaikuttaa tuollalailla, että estävät follien kasvun. Minä kun kuulun myös niihin kystan kasvattajiin :headwall: Vuos sitten oikealle kasvo 8cm follikkelikysta..oli ihan vietävän kipeä. VL:n lääkäri päivittelikin ja ihmetteli, että mistähän minä niitä itteeni oikein taion.

justiina80 :wave: Olenkin miettinyt aina välillä täällä kirjoitellessa, että mitähän sinulle kuuluu. Toiset jää jostakin syystä hyvin mieleen.
Minä olen kans ressaaja etenkin noitten ovistestien kans, että suosiolla jätän tikuttelut tekemättä. Onnea luomuiluun ja painon pudotukseen!

veena, ei ollut lääkärin kanssa vielä mitään puhetta ivf:n kaavasta. Ei suostunut vielä ottamaan mitään kantaa koko asiaan, sanoi, että sitten vasta mietitään jatkot, kun on saatu selville mikä se ku:n jättämä jälki siellä sisuksissa on.
Itse jotenkin olen koko ajan miettinyt tuota lyhyttä kaavaa, kun oma hormonitoiminta kerta pelittää kellotarkasti, niin onko sitä pakko alkaa sitten jarruttelemaan..en tiiä.

).( Juu..on se tosiaan ihan hyvä, että selvittävät ensin mikä se "joku" tuolla tuuban päässä on, tuleepahan selville...mutta se tässä harmittaa kaikista eniten, että VL:ssa nyt olis ivf jo täydessä käynnissä, ne ei olis alkaneet tutkimaan enää yhtään mitään. Ja tässä julkisen tutkimisessa tuhraantuu huonoimmassa lykyssä kaks kiertoa :/ Paitsi pitkällä kaavalla ehtis alottaa jo ens kierrosta... ;) Enhän mä hätäile yhtään :whistle:

Risupesä mainitsi clomien vaikutuksesta limakalvoon ja minulla ne ohentaa sitä juu, syksyllä ennen ovista clomikierroissa limakalvo oli 6-7mm, mutta sain aina pregnylin, joka kuulema ehti vielä paksuntaa sitä sitten. Nyt itse tän kierron lääkitsen itteäni vaan puolikas clomi/päivä, just ettei ohentas limistä, mutta en kyllä sitten tiedä onko tuosta noin pienestä annostuksesta edes mitään hyötyä. Mutta tuskin siis haittaakaan.

Tuntuu, että meitä on tuossa listalla tosi vähän, mitähän kaikille lomailijoille kuuluu :attn:
 
Jennyli: Onnittelut raskauden johdosta! Pidetään peukut pystyssä jatkossakin!

Iikku 80 : Täällä minä sinnittelen ja kirjoittelen laiskasti... Eilen pistin Pregnylin! Ja tänään oli inssi! Kerittiin eilen peuhaamaankin, mutta sillä oli positiivinen vaikutus siittiöihin =) Taas kerran priima tavaraa, että taitaa olla eukossakin lopulta vikaa... :( Oviksen plussasin eilen iltapäivällä. Mites sinulla hoidot etenee?

PP 0 menossa siis .

Tänään oli AIVAN JÄRKYTTÄVÄ PÄIVÄ! Kaikin mahdollisin tavoin eka töissä raskasta ja sitten itkun kanssa yritin ehtiä inssiin... Fiksuna ihmisenä kävin sen jälkeen kampaajalla (ilma ajanvarausta) ja kampaus on ihan perseestä! Kotona purskahdin lopulta itkuun ja loppu ei näy. Vaikka en ole nyt lapsettomuutta päässäni kelannut, niin vaikuttaahan tämä ajoittain ylitsepääsettömän surulliselta ja itsesääli kasvaa... Kaikki kasaantuu kerralla niskaan, näin se menee. No tuo tukka mun täytyy korjailla lauantaina (murheista todellakin pienin!) :D
 


Sunnuntai 25.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi...................8/?
Tähtisäde.11/07..menopur,pregnyl,puregon,orgalutra,icsi..15/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi......................................16/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi...................................22/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi vko8..............................24/27-28
Sannuli-81.........8/07................ivf.......................................?/?

IUI
Gilmore...........kesä07..........clomit......................................1/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit.............................3/~26-79
Linnia.................2,5v...........................................................3/25-28
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl..................14/28-32
jastu.................................clomit,pregnyl.............................22/30-34
astrid............reilu 3v...........................................................46/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve................2v..............tutkimukset.............................5/29-34
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa........................6/n.28
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................22/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.............................23/27
Rosetta..............7/07..........clomit......................................26/30?
Jennyli................yk6...........clomit+terot.............................?/?


Piinailijat
Viol................8/07.......puregon,pregnyl, luget, 2.IUI...16/28, pp3
Veena............yk21..............3.iui, clomit....................19/24-28, pp9

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Meea.................3/07
Ansu82.............vuosi
kinky cat............................icsi
pikkuvadelma....12/06




PLUSSAT 2009

Orion..............2v4kk......luomu
 
Viol: Oikein paljon plussapuhureita sinne suunnalle! ++++++++ Toivottavasti huonosta päivästä syntyy jotain positiivista. Huomasin muuten meilläkin, että ensimmäisessä inssissa miehen pidättäyminen oli ainoastaan 1 vuorokausi niin laatu oli parempaa kuin toisella kerralla kun pidättäytymisaika oli pidempi. Odottelen täällä maanantaita, jos sillon päästäs kolmanteen inssiin, todennäköisesti. Oli eri lääkäri tällä kertaa VL:ssä niin jotenkin jäi vähän ihme olo, mutta ehkä tämä tästä.

Mulle iski myös eilen suunnaton haikeus yht´äkkiä, että mitäs jos mä en koekaan koskaan sitä tunnetta, kun plussa pärähtää testiin. Rupesi ihan hirveästi ahdistaan ja itkettään. :'( Nyt toivois, että jos joku tuolla yläkerrassa asustelee niin vois tulevaisuudesta antaa jotain vihiä, että jaksas sitten taas paremmin. Onneksi on kuitenkin viikonloppu tulossa, joten eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.

Mites tähtisäteen punktio sujui?
 
Tähtisäde
Moikka,
Punktio ohi ja hengissä selvisin. 6 kpl oli tulos, ja huomenna saa tietää monta on jakautunut. Pienillä määrillä mennään, mutta jospa ne sitten olisivat sitäkin sinnikkäämpiä...
 
Tähtisäde: Kerro nyt vähän lisää (en utele, en :)). Sattuiko se ihan kauheasti? Tuntuuko ne neulat? Saitko jotain kipulääkettä? Oliko siinä monta ihmistä paikalla? Oletko nyt kipeä? Joudutko olemaan pois töistä? Tulipas kysymyksiä :D

Irene: Voih, tuo on niin tuttu tunne. Se iskee aina joskus. Tuntuu ettei tästä koskaan tule loppua ja pelkää ettei sitä plussaa tulekaan koskaan. Ja sitten on vaan niin väsynyt olo tähän kaikkeen, että tuntuu ettei jaksaisi sängystä nousta. Mä en ainakaan pysty edes käsittelemään sellaista vaihtoehtoa ettei se onnistuisi. Tulee vaan suunnattoman ahditistunut olo. Pakko siihen on uskoa, ei tätä muuten jaksa. Ja sitä paitsi sehän voikin tulla milloin vaan.

Viol: Sullapas on ollut eilen leppoinen päivä :D Ei muuta kuin takaisin parturiin ja tukka kuntoon. Se auttaa ainakin piirun verran. Mä olen kyllä samaa mieltä että tämän kaiken mylleryksen keskellä on paljon "räjähdysalttiimpi" kuin ennen. Jotenkin pienilläkin asioilla on helposti yllättävän suuri vaikutus.
 
Tähtisäde
Veena: Tottakai saa kysellä. Punktioitahan on varmaasti erilaisia ja ehkä se on sitä kivuliaampaa mitä enemmän sieltä on kerättävää ja ihmisillä on vieläpä erilainen kipukynnyskin, mutta mä pelkäsin jotain PALJON pahempaa. Eli menin yhdeksältä toimenpiteeseen ja siellä oli kaksi hoitajaa sekä lääkäri. Sain narkoottista lääkettä tipan kautta, joka tuntui siten, että silmissä alkoi heittämään. Itse toimenpide ei sattunut koko aikaa, ainoastaan aina silloin kun lääkäri joutui tekemään reikiä tuonne alas. Hän sanoi, että mulla oli jotenkin munasarjat mutkan takana ja siksi joutui tekemään kolme reikää oikealle ja vasen meni helposti yhdellä reiällä (siellä kyllä olikin vain se yksi kerättävä munis). Koko toimenpiteen ajan odotin jotain vielä isompaa kipua tulevaksi ja kun lääkäri sanoi, että tämä on nyt valmis niin kysyinkin, että oliko se jo siinä. Sitten menin lepohuoneeseen lepäilemään ja vartin yli kymmenen lähdin kotiin. Mun piti lepohuoneessa ottaa särkylääke, mutta tokkuraisena unohdin sen sinne ja vielä en ole ottanut kotonakaan lääkettä. Mahaan sattuu koko ajan jonkin verran ja enemmän kävellessä, mutta ei tätä kannata pelätä. Tässäkin pinossa on niin sitkeitä sissejä, että yksi punktio on teille lasten leikkiä. Ei se kivaa tietenkään ollut, mutta pelkäsin silti jotain pahempaa. Töistä olen poissa vielä maanantain. Lääkäri olisi antanut saikkua, mutta mulla oli onneksi töiden puolesta mahdollisuus sumplia vapaita. Mutta ei tänään kyllä olisi mitenkään voinut töihin mennä. Nyt sitten näkee, että pääsenkö tosiaan näistä kivuistakin näin vähällä vai paheneeko tämä tästä kun lääkärin antamien kipulääkkeiden vaikutus lakkaa... Voi olla, että kohta kirjoitan tänne ihan toisen sävyistä tekstiä... :LOL:
 
Eilen käyty raskaustesti verikokeessa ja tänään soittelin tuloksen, niin negahan se taas oli. Eli kuukautisia odotellaan maanantaina alkavaksi. Lopetamme pariksi kuukaudeksi yrityksen. Tai että luomuillaan vaan. Täytyis varmaan varailla aika aukiolotutkimukseen.

Onnea ja tsemppiä kaikille. :flower:
 
Irene ja pikkuvadelma :hug:

Mulle tuli TAAS niin toivoton ja turhautunu olo kun tein sen typeryyden että kävin kurkkaan odotuspuolta ja näin tietysti monia tuttuja nimimerkkejä jostain kesältä/vauvakuumepuolelta kun sielläkin vielä sillon kävin, ja jo vaikka kuinka pitkällä.. :headwall: :'( ihme masokisti!
 
Jennylille onnittelut :flower:

Risupesälle, Irenelle ja pikkuvadelmalle jaksamista :hug:

Mulle voi laittaa kp1. Soitin tänään klinikalle ja sanoivat ettei nyt alakkaan vielä pistoshoidot yhditettynä neljänteen inssiin. Vaan pitää odottaa miehen siemennestenäytteen vasta-aine tutkimuksen tuloksia. Eli nyt tuleekin kaksi aivan hukkaan heitettyä kiertoa. Näytteen tuloksista lääkäri soittaa vasta helmikuun puolivälin jälkeen. En voi käsittää miksi ihmeessä eivät voineet tutkia niitä vasta-aineita aiemmin :kieh: Taas vaan odottamista että asiat menis eteenpäin. :'( Kyllä taas kyrsii oikein toden teolla......
Sori omanapaisuus... :ashamed:
 
Ei varmaan kukaan muista mua, ja on niin paljo tullu vissiin uusiaki mun "pakenemisen" jälkeen... Mutta jokatapauksessa, ku näytän taustailijoissa vielä olevan, tulin kertomaan että saa siirtää plussanneisiin. Tänään sain plussan testiin. Aivan luomuna tuli tämä ja vähän ehkä puun takaa, ei odotettu että nyt mitään tapahtuis koska meni niin mässäilyksi joulun ja uuden vuoden aikaan. Vyöhyketerapiaa oli ennen joulua 10 kertaa, ja 1 kerta vielä nyt tämän vuoden puolella, semmosta hoitoa. :) 2 vuotta ja 4 kuukautta ehittiin yrittämään.

Plussatuulia teille kaikille. :heart:
 
Miulle saa päivittää tälle päivälle (perjantaille) kp1 ja kierron pituudeksi 26-79. Clomit toimi hämmentävän hyvin, bongasin viime kierrosta oviksen digitestillä kp13. Nyt ois tarkoitus ottaa clomeja taas kp3-7 ja sitten seurantaultran jälkeen ois vuorossa ihka ensimmäinen inssi.. :xmas: Eli yk:ksi vois varmaan päivittää yk1. Siis kp1/~26-79 ja yk1.
 
Onnea Orion valtavan paljon!! Muistan sut oikein hyvin. Yhtä aikaa silloin painittiin täällä jonnin aikaa. Olen valtavan iloinen puolestasi, toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun saakka, ja saatte nyytin terveenä kainaloon. :flower: :flower:
 
Minut saa taas pulestaan poistaa plussanneista :'(

Tänään rv 5+2 alkoi vuoto, kivut ja pieniä hyytymiä tulee vuodon mukana :'(
En jaksa uskoa että kyseessä olisi asiaan kuuluvaa vuotoa :ashamed:
Ei jaksanut elää meidän pikkuinen, vaan lensi taivaalle joukkoon tähtien :heart: :'(
Nyt olo on kirjaimellisesti tyhjä :'(
 
Voi EI Jennyli...en tiedä mitä sanoa :( :hug: :hug:

).( Mua rupes aamulla aikasin ahistaan niin paljo kaikki etten saanu nukuttua. Mulla on sellanen herätyskello yöpöydällä että siinä kuuluu raksahdus joka sekunnista. Mietin että ei h***tti, vanhenen joka sekunti ja kokoajan hoitojen onnistumismahdollisuus on heikompi..ja eikä siihen hirveeseen 35v. ikäänkään enää niin kauheen kauaa oo, ja sitten ne onnistumis%t on tippunu jo selkeesti! :'( Ja kuinka kauan tässä nytkin on jo aikaa tärvääntyny pelkkään asioiden junnaamiseen ettei mitään oo tehty..asuttas vielä joskus yhessä niin kaikki ois edes jotenki helpompaa.... Ihan käsittämättömän pienistä/arkisista asioista voi tulla järkyttävä ahdistuskohtaus :ashamed:
 
Voi Jennyli :hug: Voimia! Ei voi ymmärtää, miksi tällaista tapahtuu.

Jaksuja myös niille, jotka ovat allapäin. Kyllä me naiset jälleen noustaan! Oon ite alkanu viettää vähän terveellisempää elämää ja vaikka väliin repsahdan (liikkuminen jää, suklaa maistuu), niin ajattelen, että huomenna voin taas alottaa uudestaan.

Hoitojen suhteen kuuluu sen verran, että sumuttelua menossa toinen päivä. Alavatsassa tuntuu aika aralta, erityisesti munasarjat. Oiskohan mulla kuitenki endoa, vaikkei sitä ookaan todettu. Lääkkeen ohjeissa sanottiin, että voi pahentaa endo-oireita aluks, mutta sitten alkaa häivitää endoa. No, pitää kuulostella vielä muutama päivä.

Piristävää päivän jatkoa!
 
Voimahaleja Jennylillle! :hug: :hug:

risupesä: Ahdistuskohtaukset ovat tuttuja täälläkin ja ne voivat esiintyä mitä ihmeemmissä paikoissa ja mitä ihmeemmistä asioista. Mutta kai se on vaan päivä kerrallaan yritettävä jaksaa tän asian kanssa. :hug:

).( Tänään on menossa kp14 ja ovista en ole vielä bongannut, uskon kuitenkin,että huomenna pitäs plussan tärähtää ovistestiin niin sitten päästäs viimeseen inssiin ja surullisen kuuluisat piinapäivät alkaisi.
 

Yhteistyössä