Odotuksen odottajat!part II

Olen pahoillani Gilmore :hug: ! Epäonnistuminen vie kyllä mielen matalaksi. Toivottavasti toivo jaksaa kuitenkin vielä nousta jossain vaiheessa, kun surut on surtu.

Tähtisäteelle hurrrrrjasti tarrasukkia! Teillähän oli täydellinen hedelmöittymisprosentti! Kuten risupesäkin totesi, limis kasvaa normaalista n. millin per vuorokausi. Mulle sanottiin viime hoidossa parikin kertaa, ett on vähän ohut limis, mutta kyllä se siitä kasvoi ja oli sit siirron aikoihin noin sentin. Mitään lääkitystä en kuitenkaan saanut, joten en tiiä sen vaikutuksesta. Ite on syöny vehnänalkioöljyä teelusikallisen päivässä ja ajatellu, että tuskin siitä haittaakaan on, vaikka teho saattaa olla uskon asia. Toivottavasti sun lääkitys kuitenkin pistää vauhtia limiksen kasvuun, täs on kuitenki monta päivää aikaa.

Viol ja Veena, plussapuhureita! Ymmärrän hyvin tuon Veenan haluttomuuden testata, koska silloin voi toivoa pitempään ja olla rktt. Testaat sitten kun tuntuu siltä tai jätät testaamatta ja odottelet, että asia varmistuu luonnollisella tavalla.

Irenelle kovasti onnea oviksen pongailuun! Mieli voi tosiaan vaikutttaa oviksen ajankohtaan, samoin ku moni muukin ulkoinen tapahtuma. Mä luulen, että mun ovis aikastu, ku mä aloin liikkua huomattavasti enemmän ku aikasemmin.

Vervelle myös tsemppiä aukiolotutkimukseen. Sittenhän se asia on ainaski selvitetty. Kyllä tää lisääntyminen on niin monimutkanen asia, että joskus ihmetyttää, että lapsia ylipäänsä syntyy...

Pikkuvadelman huoli oli noista simpoista. Täällä onki jo ollu hyvin tietoa muilla. Mä en valitettavasti osaa tiedä kovin paljon, ku meillä tai miehellä niitä vain ei juurikaan ole. Määrä ja liikkuvuus vähäinen. Teillä nähtävästi määrä oli ok? Ymmärtääkseni se tuo liikkuvuus vaikuttaa myös eli nopeasti ja hitaasti liikkuvia pitäis olla yli puolet. Sitten tulee vielä se, onks ne normaalimuotoisia. Mutt niinku sanoin, mulla on aika vähän eksaktia tietoa.

Itelle tässä ei kuulu kuin odottamista. Olo on suht normaali ja toivottavasti sellasena säilyyki tuosta sumutteesta huolimatta. Kiitos muuten millis vinkistä. Mullaki on nyt puhelimessa muistutus ja kyllä on ollu tarpeen.

 
Jennylille paljon voimia. Samoin Gilmorelle tosi harmi :'(

Irene80; onnea ovisplussasta. Onpa erikoista että aamulla oli vielä negatiivinen. testasitko aamullakin clearbluen testillä? Mie olen testaillut samalla ja tästä kierrosta jäi clearbluen testilla, plussa tulematta vaikka ultrassa näkyi 18 mm munis... ihme homma! :whistle: mutta väittäsin itse että ovis kuitenkin tapahtui. Mietin vain että oisko mun pitänyt kanssa testata päiväseltä?

Vervelle tsemppiä lääkärissäkäyntiin. mulla ainakin helpotti kun mut otettiin tosissaan, meillehän annettiin selittämättömän tuomio, jota itse pidän (toistaiseksi) hyvänä. JOS se olisikin vain huonosta tuurista kiinni :LOL: näin itselleni uskottelen.

ihanaa, että tulee kevät. hitaasti mutta varmasti. aamuisinkin on jo paljon valoisampaa. se antaa toivoa. pimiässä kaikki tuntuu pahemmalta. Täällä odotellaan viikonloppua ja menkkoja. Vaikka yritystä oli enemmän kuin aikoihin en usko tärppiin. tälläkään kertaa. jos menkat kuitenkin tulevat on onneksi jotain mitä odottaa! nimittäin resepti käsilaukussa -onhan sekin jo jotain.

pikkuvadelmalle pitää vielä kommentoida että meidän lapsettomuuslääkäri sanoi noista epämuodostuneista kavereista että nykyään on niin montaa eri mielipidettä kuinka suuri merkitys niillä on hedelmöittymisen kannalta. Ja inssiä vartenhan siittiöt pestään että sillä todellakin voi olla vaikutusta.

hauskaa alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 


Tiistai 27.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi...................10/?
Tähtisäde.11/07..menopur,pregnyl,puregon,orgalutra,icsi..17/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi.......................................18/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi....................................24/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi vko8.............................26/27-28
Sannuli-81.........8/07................ivf..................................?/?

IUI
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................3/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit........................5/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................5/25-28
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl...........16/28-32
jastu.................................clomit,pregnyl......................24/30-34
astrid............reilu 3v......................................................48/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve................2v..............tutkimukset..........................7/29-34
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................8/n.28
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................24/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.........................25/27
Rosetta..............7/07..........clomit..................................28/30?
Jennyli................yk6...........clomit+terot.........................?/?


Piinailijat
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl...........16/28-32, pp0
Viol................8/07......2.iui, puregon,pregnyl, luget......18/28, pp5
Veena............yk21.........3.iui, clomit.........................21/24-28, pp11

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Meea.................3/07
Ansu82.............vuosi
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08




PLUSSAT 2009

Orion..............2v4kk......luomu

 
pikkuvadelma, ihana neuvolatäti sulla! Minä kyllä kans kävisin ennemmin veritestissä, kiva että antavat siihen mahdollisuuden.
En osaa sanoa mitään faktatietoa tuosta simppa-arviosta, mutta meille VL:ssa lääkäri sanoi, että numeroita ei kannata tarkkaan tuijotella. Ne testit on niin hirveän pikkutarkkoja, että voi hyvin tulla heikompia tuloksia ilman, että mitään kumminkaan olisi vialla.
Kirjoitit, että normaaleja oli 1%, mutta kun A+B siittiöt lasketaan yhteen, pitäis sen luvun olla yli 50%. Paraneeko yhtään tällälailla?
Minä halusin ja sain aukiolotutkimuksen, jostakin olin jo ehtinyt googlettaa, että myös synnytys voisi tukkia tuubat. Omien putkien tilanne vaivasi, mutta VL:ssa sitten tutkivat tilanteen, eikä häikkää löytynyt. Mutta olet kuitenkin synnytyksen jälkeen tullut raskaaksi, että voisi arvella, että putket kunnossa ovat. En sitten tiedä, että jos varsinaisiin hoitoihin lähdette, että vaativatko siellä sitä ssg:tä.
Oletteko muuten tähän asti olleet yksityisellä vai julkisella?
 
Pikkuvadelma Mä oon ainakin silloin aikanaan pystynyt hyvin järkkää vuorot niin että oon päässyt inssiin. Meillä on mennyt, niin että jos aamulla ovisplussa niin jo samana päivänä on aika inssiin. Tsemppiä.
Mites muuten teillä on muilla, kun on tullut kaikkia kuluja näistä hoidoista siis lääkkeet sun muut niin oottekko maksaneet ne yhdessä vai miten?! Ihan mielenkiinnosta kysyn..
 
hei vain kaikille mahdollisesti asiasta tietäville,minä täällä taas tiedustelen onko kenelläkään ollut ennen plussausta hiivatulehdusta. Itselläni nyt menossa kp21/28 ja parina päivänä tullut hiivan tapaisia oireiluja, ja kunnon kipristelyä ja repimis tunnetta. Ihan vain uteliaisuuttani tosiaan tiedustelen että voisiko "mahdollisesti" ko oireen liittää alkavaan raskauteen, heh..itselläni eka normaali kierto nyt keskenmenon jälkeen, tosin hoidoillahan seki aikaan oli saatu joten turhaan kai tässä toivoa elättelee :/mutta kun ei oikein tiedä että mistä tästäkään kyselisi, paitsi jos joku jo joskus plussanneena osaisi kertoa olisiko omakohtaista kokemusta
 
millis, oon maksanu aina kaiken tähän liittyvän..miehen tutkimuksesta lähtien. Mutta mähän tätä nyt enempi oon halunnu ja eteenpäin puskenu koko asiaa :ashamed: voi olla että joudun maksaan vielä sen bensatkin että tulee sinne purkituskoppiin... :| toisaalta mulla on jonkinverran säästöjä ja ukosta tiedän että on sellanen tyhjätasku jolla velatkin haukkaa ison osan palkasta, joten kulut on menny näin, että se maksaa joka haluaa asioiden etenevän eikä jatkaa jollain toivottomalla tjot-meiningillä..
 
Pikkuvadelma: Meillä myös saman suuntainen tulos simppa testeissä, normaalimuotoisia 2%, määrä ja liikkuvuus ok. Gynen mielestä pitäisi onnistua raskautumaan ihan perinteisellä menetelmällä. Mulla on munasolun irtoamishäiriö, joka viissiin enempi syyllinen tähän lapsettomuuteen, ainakin toivottavasti =).

Eka clomi kierto lähenee loppuaan kp28/29-30, vähän luulen että menkat alkaa ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Ilmavaivoja ei tosin ole niin kuin usein loppukierrosta. Ensi viikolla ois sitten aukiolotutkimus ja mies vie uuden sperma näytteen, jos menkat alkaa.
 
Nonni. Kyllä mä olen sen todennut että vaikka joka kierrossa hakkaan päätäni seinään niin en edelleenkään ole oppinut ettei kannattaisi. Nimittäin, taas kerran alkaa mielikuvitus keksimään oireita.. Nyt pitäisi vaan pitää jalat maassa ettei romahda alas liian lujaa.

Tähtisäde: Hienosti olivat alkiot jakautuneet, mahtava juttu! Mulle se yksi lekuri sanoi ettei se ole limiksen paksuudesta kiinni vaan jostain sellaisesta valkoisesta alueesta mitä siinä ultrassa näky. Tiedä sitten siitä.. Oli miten vaan niin toivotaan että pikkuinen tarraa tiukasti kiinni! Hienoa että pysytyt ottamaan rennosti, mä varmaan kiipeilisin seinille :D

Kirma: Toivoittavasti sulla olisi jotain ennustajan kykyjä B)

Irene80: Suurimmassa osassa LH-testejä on niin että niitä ei saa tehdä aamuvirtsasta. Eli mä olen testaillut yleensä illalla. Paitsi silloin kun on ollut pakko (esim. inssipäivän aamu), niin olen herännyt ensin joskus kolmen aikaan ja käynyt vessassa ja mennyt takaisin nukkumaan ja sitten kun olen noussut ylös niin olen testannut.

Pikkuvadelma: Lääkärihän sen kai parhaiten tietää onko inssistä hyötyä, mutta voisin hyvin kuvitella että on. Nimittäin inssissähän pestään sperma niin että juuri ne parhaat simpat jää jäljelle ja laitetaan ne johonkin sellaiseen nesteeseen. Ja sitten ne ruiskutetaan oikeaan paikkaan. Eli jos heikentynyt spermanlaatu niin luulisi että juuri silloin se voisi olla se oikea hoito.

Inssi/ultra poissaoloihin olen töissä sanonut että menen asioille. Ei ole kukaan kysynyt mitään. Jos olisi kysynyt, niin olisin sanonut että menen gynelle. Meillä kun oikeastaan kaikki muut työntekijät on miehiä, niin tuskin oisivat sen jälkeen paljon kyselleet :D

Millis: Galluppiin: Meillä on yhteiset rahat, niin se maksaa kummalla on rahaa jos yhdessä ollaan liikenteessä.
 
Kiitos teille kaikille halauksista ja myötäelämisestä :hug:

Josko nyt jaksaisin taas kirjoitella kuulumisia. Rankkoja on ollut henkisesti nämä km jälkeiset päivät mutta varovaisesti olen jo suunnannut katseeni kohti tulevaa :heart:

Jotenkin mulla oli alusta asti pelko että näin tulee käymään, ehkä suurimpana syynä se että r-testit eivät vahvistuneet viikon aikana kunnolla. Viikko sitten sain jo hienon,aika tummankin testiviivan mutta lauantaina kun tein vielä viimeisen testin oli viiva heikentynyt! Lisäksi r-oireet lopahtivat jo siinä loppuviikosta, ei enää pahoinvointia tmv. Sunnuntai aamuna sitten alkoi vuoto ja kipuilu ja pieni rakkaamme lensi tähdeksi taivaalle :'( :heart:
Täytyy sanoa että olo oli kyllä tyhjä ja työpäivä yhtä helvettiä...koko päivän itkin :'(
Eilinen päivä menikin jo paremmin mutta kotiin tullessani itkulta ei voinut enää välttyä!
Kummasti sitä vaan kiintyy ja ottaa viikossakin pienen ihmeen niin omakseen...ehkä liikaakin!
Viikkojahan oli vasta 5+2 joten olenkin miettinyt onko kyseessä ollut vain kiinnittymisen yritys?! Jokatapauksessa luonto tekee tehtävänsä eikä tällä pienellä ollut varmastikaan kaikki hyvin! Joten parempi nyt kuin että raskaus olisi edennyt pidemmälle!
Olen yrittänyt ajatella kaikesta huolimatta positiivisesti ja uskon että ikävien asioiden jälkeen seuraa jotain hyvää :heart:
Ehkä tämä vahvistaa ihmisenä ja seuraavasta onnesta osaa iloita vielä enemmän! Tai sitten pelkää ja jännittää entistä enemmän :/
Ei tässä kuitenkaan luovuttajafiilis ole vaan kolmannen rakkaan yritys jatkukoon kun tästä kroppa vaan palaa ennalleen =)

Koville otti miehelläkin...sunnuntaina hän ei kyennyt käsittelemään asiaa ollenkaan vaan pakeni koko tilannetta. Se tuntui silloin kun itse olisi tukea kaivannut eniten todella ahdistavalta. Mutta eilen jo asiasta keskustelimme. Kovasti mieheni sitä pientä rakasta myös toivoo, sen tässä ainakin huomasin :heart: Eilen hän sanoi minulle että unohda ikävät asiat ja keskitytään nyt tulevaan ja uuteen raskauteen :heart:

Olenkin tässä nyt miettinyt että kuinka pian uuden yrityksen voi alkaa? Kroppa varmaan palautuu aika nopeasti kun km tapahtui näin aikaisin?
Kannattaisiko kuitenkin pitää ns. välikierto nyt ja aloittaa clomit vasta seuraavassa kierrossa?
Onko täällä muita km kokeneita? Kuinka pian teillä on kierrot palautuneet ennalleen ja uusi yritys alkanut?

Nyt minulla olisi siis kp 3/32. Vuoto on aika niukkaa eikä mitään kipujakaan enää ole. Kaikki on käynyt sikäli helposti että mitään suurempia kipuja tai vuotoja ei ole ollutkaan. Lähinnä olen ihmetellyt että joskus tavalliset menkatkin ovat runsaammat ja nämä tuntuisi tekevän jo loppuaan!
Ehkä olisi syytä vielä varata aika yksityiselle jotta voisi ultrata kohdun olevan tyhjä? Ja näkeehän sitä samalla onko munasarjoissa mitään tapahtumassa.

Monta asiaa on pyörinyt mielessä...johtuiko tämä clomeista tai siitä että en syönytkään Teroluteja viimekierrossa?!
Positiivista kuitenkin se että raskaus on ainakin mahdollinen :heart:
 
Jennyli vaikka jokaisen tuska on erilainen, niin tiedän kuinka kamalaa tuo on. Mulla olisi ollut 16.1 laskettuaika. Keskenmeni juhannuksena, joku 10+ viikkkoa se oli.

Jälkivuodon jälkeen kesti n.5viikko kun kuukautiset alkoivat. Meillä ei pidetty taukoa yrityksessä. Ei paljon tauot kiinnosta enää tässä vaiheessa, kun pari vuotta ollut yhtä suurta taukoa :) Meille neuvolantäti sano, että ei se niin vakavaa ole jos olis heti perään raskaaksi tullut. Mutta en sitten tiedä noista clomeista, että milloin kannattaa aloittaa. Meillä ei aloitettu clomeja heti keskenmenon perään, vaan luomusti lähdettiin liikkeelle.

Soittelin aamulla Väestöliittoon ja 19.2 on sitten aika, jossa pääsen puhumaan inssistä. Nyt on sellanen olo, että huomenna heti olis pitäny päästä! Mutta taukoa tässä kuitenkin piti pitää nyt muutenkin..
 
millis: galluppiin myös. Meillä on omat rahat ja yhteiset rahat. Yleensä jos väkisin pitää testailla kymmenen kertaa ilman syytä, niin itse olen ne hömpät maksanut :) Mies maksoi kyllä oman simppatutkimuksen, mutta nyt jos tulee inssit sun muut eteen, niin yhteiseltä tililtä menee.

Mites muuten, te ketkä käytte yksityisellä, niin missä käytte?
Mä nyt olin jotenkin automaattisesti menossa Väestöliittoon, mutta minkäslainen on tuo Ava-klinikka? Tampere siis kyseessä. Onko hinnoissa kuinka paljon eroa?
 
Jennyli mukava kuulla, että alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Positiivista tosiaan, että raskaus on ainakin mahdollista :)
millis: galluppiin, me on maksettu aika hyvin 50/50. Mä ehkä vähän enemmän, kun vouhotan aina testaamisista yms :D
).( itseä jännittää huominen aukiolo ja lääkäri. Kiitokset tsempityksestä! Mä en tiedä yksityisistä, olen Taysin asiakkaana. Ystävällä kokemuksia Väestöliitosta, positiivisia kokemuksia, nyt 11v lapsi (kummipoikani)
=)
 
Pikkuvadelma minäkin olen miettinyt noita yksityisiä vaihtoehtoja Tampereella. Syksyllä potkaisiva meidät ns. ulos Taysista ja kuitenkin haluan seurantaultriin ja tulevaisuutta ajatellen myös ehkä muihin hoitoihin.
Itse olen painiskellut Väestöliiton ja Ovumian välillä ja kallistun ehkä Ovumian puolelle. mielestäni Ava-klinikka on kaikista kallein ja Ovumia taitaa olla ainakin vielä halvin vaihtoehto.

Minä olen tähän asti maksanut itse lääkitykseni ja tarvittavat testit. Myös poliklinikkamaksut olen maksanut itse. Yksityistä varten olen säästänyt jo jokusia kuukausia ja rahat ainakin ensikäyntiin sekä yhteen inseminaatioon ultrineen olisi kasassa. Tosin nyt yritetään vielä kotihempeilyllä.
Kaikkea olen kuitenkin ehtinyt miettiä ja varautuakin jopa hoitoihin. Siinävaiheessa sitten täytyy miettiä yhteistä rahoitusta ;)
 
jennyli, minusta sinun kannattaisi soittaa neuvolaan ja kertoa keskenmenostasi. Saisit varmasti lähetteen hcg-seurantaan jolloin ultrausta ei välttämättä tarvita. Kun hcg lähtee laskuun ja menee alle 5, on kohtu varmasti tyhjä. Näin minunkin keskenmenoni kontrolloitiin. (Tai oikeasti se oli ku)
Minulla menkat alkoivat pyöriä km:n jälkeen heti normaalin säännöllisinä, pelkäsinkin, että nyt kierrot menivät sekaisin, mutta onneksi ei. Omani meni myös kesken ihan alkuviikoilla ja samaten kuin sinä, myös minä pelkäsin heti kaksi viivaa saatuani, ettei kaikki ole kunnossa. Sitten kun tuhruvuoto seuraavalla viikolla alkoi, en edes ihmetellyt sitä. Mutta siitä huolimatta itkettyä kyllä tuli! Ja aina välillä sitä haaveilee, että meillä voisi jo olla tuon 2.5-vuotiaan kaverina toinen reilut puolivuotias.. :'( Mutta suosta on noustava, ja kuten sanoit, parempi alkuviikoilla kun myöhemmin.

kinky cat, toisilla tulee ennen menkkoja hiivaoireita. Minullakin niitä on joskus, ei aina.

millis, me ollaan maksettu polimaksut itse ja hoidot+lääkkeet on otettu yhteiseltä säästö/humputtelutililtä. (varsinaista humputtelua tuo hoidoissa ravaus onkin juu ;) ) Vielä on rahaa säästössä, kyllä niillä yks vauva maksetaan ;)

rosetta, peukutuksia ja pitkää pinnaa!!

veena, tuo on NIIN tuttua! Mä olin olevinaan joka kerta raskaana niissä hoitokierroissa missä ehditttiin käydä, sitten kun alettiin luomuilemaan niin ajattelin, että nyt saa sitten lopettaa sen joutavan hermoilun ja pähkäilyn-ollakko vai eikö olla, mutta en ole oppinut en :headwall:
Kun on sen selittämättömän tuomion saanut (en pysty olemaan yhtä optimistinen kuin perhone), aina sitä jaksaa toivoa! Ja hormonit harhauttaa konkariakin :/

verve, onnea huomiselle! Ota särkylääkettä ennen polille menoa niin hyvin se sujuu! Ollaan muuten samoilla kiertopäivillä, kiva kun on joku yhtäaikaa hermoilemassa :)

).( Ovista ootellessa, ei muuta.

Muuten pikkuvadelma, jennyli ja kinky cat saanko lisätä teille keskenmenot listaan?
 
kirma saa lisätä. Sittenhän mulla oli sillon syksyllä, oliko se nyt sitten elokuu?, se toinen myös. Tai en mä tiedä onko se mikään sen suurempi keskenmeno. Menkat oli myöhässä ja veritesti kohonnut, mutta liian matala ja sittenhän ne menkat alko.

Vai että Ovumia. Täytyykin googlettaa, ihan tuntematon mulle.
 
Perhone: Juu tein aamuisenkin testin clearbluella! Ajattelin sillon eilen iltapäivällä, että kyllähän sen oviksen jo pitäs olla ja testasin uudelleen. Oli ensimmäinen kerta kun tein iltapäivällä, muuten on toiminut aamuisinkin.

Veena: Toi ois kyllä hyvä, että aamulla jos tekee niin kävis yöllä vessassa niin pidättäytymisaika ei olisi niin pitkä. Sekin nimittäin saattoi asiaan vaikuttaa.

kirma, minut voisi lisätä nyt noihin piinailijoihin eli tänään olisi sitten pp0.

Kyllä oli taas hankala toimenpide, jouduttiin käyttään pihtejä, kun kohdunsuu oli jossain hukassa. Matkaan lähti taas priimatavaraa ja lääkäri (eri kuin aikaisemmin) ihmetteli, että miksi meille näitä inssejä näin monta tehtiin. No kehotti loppukiertoon varaamaan suunnittelukäyntiajan IVF:lle, joten se olisi sitten ensi viikolla, ehkäpä.

Gallup: Meillä kaikki maksetaan yhteisestä pussista, mutta testin ja sen sellaiset olen maksanut itse. Klinikasta sen verran, että ollaan väestöliiton asiakkaina Tampereella. Muita vaihtoehtoja emme edes ajatelleet ja tyytyväinen olen ollut.
 
Voi Jennyli, ihanaa että jaksat ajatella niitä valoisia puoliakin, siis sitä että ainakin on todettua että raskautuminen onnistuu. :hug:

Irene: Mekin ollaan treen väestöliitossa, ollaankohan törmätty joskus siellä B)

Pikkuvattu: Mäkin olen noita hintoja katsellut ja miettinyt juuri tuota Ovumiaa, mutta kun aikoinaan tuli jo sinne väestöliittoon mentyä niin ei enää viitsi vaihtaa. Nehän on vierekkäisissä rakennuksissakin. Väestöliitosta voin sanoa että kahteen lääkäriin siellä olen ollut todella tyytyväinen, mutta siitä yhdestä en oikein pitänyt.

Verve:Tsempppiä aukiolotutkimukseen! Ota buranaa etukäteen. Ja voin ainakin sanoa että mulla se ei sattunut, vaikka jännitin ihan hirvesti :)

Kirma: Sepäse. Kun kuitenkin on aina se mahdollisuus että voisi onnistua, niin sitä varmaan lopun elämää kirpaisee se kun menkat alkaa... Siis jos ei onnistu. Ja loppukierrosta alkaa lukemaan niitä oire-ketjuja :ashamed: Onneksi "menkat, mutta silti raskaana" -ketjut on jo jääneet mulla menneisyyteen, että editystä sekin :D
 
Veena: Voipi olla, että ohi mennen ollaan törmätty. Ei siellä kyllä hirveen useen porukkaa näy odotustiloissa kun siellä käy. Huomasin nyt muuten, että siellä ei ole enää kuin kaksi lääkäriä, yks oli ilmeisesti vaihtanut maisemaa.
 
Me ollaan myöskin Väestöliitossa, mutta julkiselta puolelta saatiin maksusitoumus. Oon kyllä tykännyt todella paljon paikasta.

Voisinpa itsekin vastailla galluppiini. Meillä on mennyt aika pitkälti niin, että mä on maksanut tämän mennessä kaikki itse. Tosin julkisella ei ole niin paljon vielä kuluja tullutkaan. Mut nyt sitten kun lääkkeet kalliita niin maksaneet ne suunnilleen puoliksi. Miten nyt sitten talous antaa myöten.
 
Kirma, joo minun km: saa lisätä listaan. Huomenna uuteen hoitopaikkaan, jee! B) Hmm..mitenkähän mun ulisi tulkita tätä oysin tekemää simppa tulosta (A+B) 28 ja 86.. voi ku sais pistettyä jonku linkki kuvan, oliko se joku aijaa.com/fi tai jotai mistä sen kuvan sai linkitettyä jos jossain vaiheessa sen ottais..sais joku maestro tulkata mulle tää on yhtä hepreaa ;)
 

Yhteistyössä