Odotuksen odottajat!part II

Voi että, Jennylille nyt jaksamista ja toivoa parempaan tulevaisuudessa, itse tiedän myös miten raskasta se keskenmeno on, ei kyllä sanat riitä lohduttamaan. Itsellä nyt paremmat tulevaisuuden näkymät taas, varmaan alkava kevät sen tekee, että luottoa taas löytyy, hoitoihin sun muihin, keskiviikkona lapsettomuuslääkärille onneksi aika niin saa hieman selvyyttä asiaan että millä lähdetään taas liikenteeseen, niin ja loppuun vielä orionille onnentoivotukset plussasta, ja lykkyä tulevaan, ihan meille jokaiselle
 
Oon tosi pahoillani Jennyli :hug:

Onnea Orion! :flower:

Täällä ei sitten eka inssi tärpännyt, tänään on kp 1. Mieli on aika maassa, mutta eipä kai se auta kun soitella lääkärille että mites nyt sitten tästä eteenpäin.
 
Iikku80: Kovin on tuttu tuo sinun tunnevyöry... Välillä ihan pelästyy, että hemmetti tämä ei ole totta! Kuinka me yhtäkkiä tälläisen ongelman eteen on päästy?! Mitä, jos en koekkaan raskautta koskaan?! Tuntuu ihan kamalalta... Pitää siirtää ajatukset pois, mutta onhan se ihan tervettä murehtia tulevaakin. Kunhan siitä ei tule pääasia.
Tsempia tulevaan inssiin!!

Veena: Rentoa piinailua myös sinulle!

Tähtisäde: Oli kiva lukea sinun kokemuksistasi! Tietää itsekkin mihin voi valmistautua, jos sellainen (todennäköisesti) eteen tulee. Pidetään peukut pystyssä, että mahdollisimman moni on lähtenyt jakautumaan! Minkälainen hormoonivyöry oli päällä ennen munisten keruuta?

Torstain jälkeiset tunnelmat on helpottaneet. Syy oli paljolti verensokerin alhaisuudesta, kun en ehtinyt töissä syömäänkään. Todella fiksua sekin! Tukka on korjattu ja tosi rempseä fleda koristaa tyhmää päätä :D Toinen kampaaja totesi, että oli veitsellä vaan heitelty meikäläisen ohutta suomitukkaa... Lugesteronit käytössä ja piinailu jatkuu! Oikein rattoisaa tulevaa viikkoa kaikille!
 
Orion: Muistan kyllä sut jo tuolta esikkopinon ajoilta :) Onnea hirmuisen paljon :flower: Ja siis ihan luomuna tuli tuo teidän ylläriplussa? Mahtava juttu!

Jennyli: Sanattomaksi vetää. Jos jo niin kauan joutuu odottamaan ja sitten kun sen vihdoin saa se otetaan hetken päästä pois. Jaksamista :hug:

Tähtisäde: Kiitos kaikista tiedoista. Mun on jotenkin helpompi ajatella noita hoitoja kun tietää mahdollisimman tarkkaan mitä tuleman pitää. Ilmoittelehan miten ne jakautumiset on menneet! b :) d

Gilmore: Mä olin ihan maassa silloin ensimmäisen inssin jälkeen. Toisen otti jo helpommin. Tää kolmas tulee ottamaan taas koville. Jaksamista sulle :hug:

).( Eipä uutta, eli piinailu jatkuu. Pelottaa ettei onnistu kun sitten tulee varmaan pitkä aika ennen kuin rahat riittää seuraaviin hoitoihin. Toivoisin sitä niin paljon että nyt onnistaisi (mikä onkin varmaan meille kaikille kohtalaisen tuttu olo tila).
 


Maanantai 26.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi...................9/?
Tähtisäde.11/07..menopur,pregnyl,puregon,orgalutra,icsi..16/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi......................................17/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi...................................23/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi vko8..............................25/27-28
Sannuli-81.........8/07................ivf.......................................?/?

IUI
Gilmore...........kesä07..........clomit...................................2/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit..........................4/~26-79
Linnia.................2,5v........................................................4/25-28
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl...............15/28-32
jastu.................................clomit,pregnyl..........................23/30-34
astrid............reilu 3v.........................................................47/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve................2v..............tutkimukset.............................6/29-34
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa........................7/n.28
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................23/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.............................24/27
Rosetta..............7/07..........clomit......................................27/30?
Jennyli................yk6...........clomit+terot.............................?/?


Piinailijat
Viol................8/07.......puregon,pregnyl, luget, 2.IUI...17/28, pp4
Veena............yk21..............3.iui, clomit....................20/24-28, pp10

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Meea.................3/07
Ansu82.............vuosi
kinky cat............................icsi
pikkuvadelma....12/06




PLUSSAT 2009

Orion..............2v4kk......luomu
 
Gilmore: Pahoitteluni! :hug:

ON: Täällä kp15 ja ovista ei kuulu eikä näy! Mitäköhän säntilliselle kierrolleni on tapahtumassa? Kierto ollut jo monta kuukautta 28 päivää, nyt taitaa yläkerran ukko kettuilla. Vai onko se vaan kun niin hirveästi jotain odottaa, niin kroppa tekee tepposet. No ehkä sitten huomenna! :headwall:
 
Jennylille Supervoimahali :hug: Voimia myös Risupesä ja Gilmore ja ihan kaikki jotka sitä tarvii. Kai kaikki tän ketjun ihmiset tarvii rutkasti onnea tulevaan!!
Onnea Orion, ihanaa :flower: . Nämä uutiset antaa voimia meille kaikille!

).( Mä odottelen tän viikon lääkärikäyntiä, tehdään aukiolotutkimus ja saan tietää verikokeiden tuloksia. Ehkä sit edessä jo jotain muutakin kuin tietämätöntä odottelua =) Mulla ainankin kevään odottelu antaa positiivista mieltä. Toivottavasti kaikille teillekin!!!!
 
Irene: Huomasin tuossa että mulla oli jäänyt vielä vanha pp, tälle päivälle eli jos vielä muokkaat listaa, niin tänään pp10. Kiitos ja kumarrus :)

Mietin tässä jo että testaanko ollenkaan. Tai aikasintaan lauantaina, jos menkat ei ole alkaneet, niin saan ainakin maata loppupäivän sängyssä suremassa.. Ettei tarvitsisi töihin mennä. Hitto, tiedän jo miltä se tuntuu kun ne taas alkaa ja se ärsyttää jo etukäteen.
 
orion, muistan sinut kyllä! Ja luomuihmeestä todella isot onnittelut! Kohta saat taputella jo sievää vauvamasua.. :heart:

jennyli, pahoittelut täältäkin :'( Omakohtaista kokemusta on myös täälä, kun sitä plussauutista kauan toivoo ja sitten se liian äkkiä otetaankin pois. Se on hirveetä!
Muuten, profiilistasi huomasin, niin meillä on saman ikäiset murut, minulla vaan yksi kappale täällä halittavana:)

veena, yhä vahva luotto sinun tulevasta uutisestasi.. ;)

pikkuvadelma, kävikö miehesi sperma-analyysissä? Muistelen, että jossakin vaiheessa mainitsit tästä. Ja sitten vielä olen miettinyt, että miten pääset hcg-testaukseen? Jos saa udella :ashamed:
Jaksamista ja onnea luomuiluun!

irene80, ilmeisesti et käy seurantaultrissa? Menetkö sitten suoraa inssiin kun plussa on ovistestissä, entäs missä vaiheessa piikität pregnylin?
 
Tähtisäde
Voi ei Jennyli. Näitä juttuja ei IKINÄ voi ymmärtää. :hug:

).( Siirto ohi! Kaikki neljä hedelmöittynyttä olivat jakautuneet hyvin ja yksi niistä siirrettiin. Olo on nyt mukava, mutta mutta... limakalvo oli VAIN 5,8mm. Siihen ei kiinnity edes superliimalla. Sain Estradot-laastarin tukemaan limakalvon kasvua, mutta en ymmärrä, miksi sitä ei annettu aikaisemmin... Kyselin asiaa moneen kertaan, mutta lääkäri sanoi, että tarvittaessa siirtopäivänä aloitetaan estrogeenituki. Kaiken kaikkiaan olo on siis positiivinen siitä, että päästiin siirtoon asti, mutta hyvin pessimistinen sen suhteen, että pieni jaksaisi tarrata. Onko jollakin parempaa tietoa/kokemusta siitä, miten nopeasti Estradot on voinut limistä kasvattaa? Nyt mut kuitenkin voisi siirtää piinailijoihin. Toivottavasti tyylilleni uskollisena ottaisin tämän ajan suht. rennosti.
 
tähtisäde, minä olen just miettinyt tuota limakalvoasiaa..että mitäs jos se ei olekaan tarpeeksi paksu sitten siirtopäivänä. Kun itselläni on ollut just ongelmia sen kanssa ja ivf-pinoista olen lukenut toisilta hurjia yli sentinkin paksuuksia.
Ilmeisesti sinua ei ultrata enää tässä välillä, että miten lääke vaikuttaa limakalvoon. Mutta periaatteessahan sillä on aikaa vaikuttaa 5-6pv ennen kuin alkio tarraisi kiinni.
Pidän sinulle peukkuja!!
 
Tähtisäde
Kirma: Näin mäkin olen asiaa funtsinut. Mutta googlettamalla (joka onkin nykyään vastaus kaikkiin maailman ongelmiin, enkä ymmärrä miten olen joskus voinut elää ilman sitä ;) ) en löytänyt vastausta siihen miten nopeasti laastari voisi vaikuttaa. Olisi kiva jos joku parempitietoinen voisi kertoa. Ensi kerralla aion ainakin tajuta vaatia estrogeenia heti alusta alkaen.
 
kirma: Kävin seurantaultrassa kp10 eli viime keskiviikkona, lääkäri totesi, että todennäköisesti ovisplussa maanantaina, että siihen asti testaillaan. Pregnyl mulla on ollut käytössä vain yhden kerran (aika eri lääkkeillä mennään kuitenkin, kun vertaa muihin)! Huomenna on sit ultra aamulla ja katotaan mitä siellä sit näkyy.
 
Gilmore :hug: :hug:

Tähtisäde, mun käsittääkseni estrogeeni estää ovulaatioo/rakkuloidenmuodostusta ja siks voi käyttää -ja yleensä käytetäänkin- vaan pas.issa.. limakalvo kasvaa normaalisti kai suunnilleen millin päivävauhtia, mutta noiden laastarien vaikutuksesta en osaa sanoa..kyllä niistä varmaan joku apu on! bd Lukenu oon myös että ohuempiinkin on tarttunu...

Irene, muistelisin että ainakin rfsu.n paketissa oli ohjeessa joku aika, tais olla jopa niin että ei aamuvirtsasta.. tärkeetä oli että on vähintään 4 tuntia rakossa (tuskaa!! ) eikä juo paljoo sinä aikana..no loppuvaiheessa etenkään ei ois tullu mieleenkään :p :LOL:
 
irene80, no sehän on sitten hyvä, että huomenna tilanne selviää! Käyhän ilmoittelemassa. Minä piikitin myös kahdessa kierrossa pregnylin, siinä vaiheessa ultratessa folli oli 18-20mm.
Muuten ne ovistestit, mitä prismassa myydään (en muista nimeä), niin ne saa tehdä aamupissistä. Ja minulla toimivat kyllä tosi hyvin! Päivällä on tosi vaikeeta olla juomatta ja pantata pissiä, niin minusta on paljon kätevämpi tehdä testit aamupissistä.

tähtisäde, jeps, tuo google on kyllä guru ;)
Toivottavasti löydät jostakin tietoa asiastasi, epätietoisuus on pahinta. Mutta sitten taas, koita olla miettimättä liikaa, kait niihin lääkäreihin on vaan luotettava. Muru tarttuu kyllä kiinni jos niin on tarkoitettu :heart:
Ja niinkuin risupesäkin mainitsi ja Väestöliiton lääkärini, niin tärkeää ei ole niinkään limakalvon paksuus vaan laatu. Peukkuja piinaviikkoon!
 


Tiistai 27.1.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi...................10/?
Tähtisäde.11/07..menopur,pregnyl,puregon,orgalutra,icsi..17/25-28
dreamer78..........................ivf/icsi......................................18/36
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi...................................24/26-29
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi vko8..............................26/27-28
Sannuli-81.........8/07................ivf.......................................?/?

IUI
Gilmore...........kesä07..........clomit...................................3/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit..........................5/~26-79
Linnia.................2,5v........................................................5/25-28
Irene80............6/06............3.iui, clomit,pregnyl...............16/28-32
jastu.................................clomit,pregnyl..........................24/30-34
astrid............reilu 3v.........................................................48/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve................2v..............tutkimukset.............................7/29-34
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa........................8/n.28
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................24/29-34
perhone.............10/07.......tutkimukset.............................25/27
Rosetta..............7/07..........clomit......................................28/30?
Jennyli................yk6...........clomit+terot.............................?/?


Piinailijat
Viol................8/07.......puregon,pregnyl, luget, 2.IUI...18/28, pp5
Veena............yk21..............3.iui, clomit....................21/24-28, pp11

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Meea.................3/07
Ansu82.............vuosi
kinky cat............................icsi
pikkuvadelma....12/06




PLUSSAT 2009

Orion..............2v4kk......luomu


Tekemisen puutetta...lista tiistaille!

 
kirma: meillä on sellanen mukava neuvolantäti, että hän on aina lähetteen verikokeeseen pistänyt jos olen pyytänyt. En sitten tiedä miksi :) Ehkä johtuu siitä, että pari kertaa näkynyt raskaus niissä muttei normaalissa testissä. Mun mielestä yksityiselle pääsee vaan ihan kun maksaa? Joku viis kymppiä muistaakseni oli, kun kyselin kerran.

Mies kävi Väestöliitossa kokeissa juu. Mun ymmärtääkseni alustavissa tuloksissa kaikki oli ihan hyvin. Just äsken rupesin lukemaan kirjallista tutkimustulosta mikä tänään tuli postissa.
Diagnoosi: Teratozoospermia. Aggl+.

"Siittiöiden kokonaaismäärä, konsentraatio ja liikkuvuus hyvät. Normaalimuotoisten siittiöiden osuus on alentunut, lisäksi siittiöillä on taipumus muodostaa kasoja. Nämä seikat saattavat hieman heikentää hedelmällisyyttä."

Kertokaas nyt, että mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Mulle sano labrantäti aikasemmin, että eihän se munasolu tiedä kuitenkaan että minkä muotoinen se siittiö on, kunhan vaan ne pääsee sinne. Mutta ilmeisesti se kuitenkin vaikuttaakin.

Siittöiden muodossa oli vain 1 % normaaleja, epämuotoisen pään omaa 99%, kaulan tai keskikappaleen 37% ja epämuotoisen hännän 4%. Olin alustavien tulosten kuulleessa tosi tyytyväinen, mutta nyt kun tämä muototesti tuli, niin musta tää kuulostaa ihan kamalalta :'(

Oliskos inssistä meille hyötyä? Mutta kaks-kolme raskautta meille ollaan koti-oloissa aikaan saatu, ettei kai toi mies ihan toivoton ole.

Niin ja sitten sitä, että olisiko syytä käydä munkin vielä aukiolotutkimuksessa? kukaan ei ole sitä ikinä ehdottanut..
 
Kiitoksia kaikille vastauksista! Olen itse käyttänyt clearbluen ovistestiä ja tehnyt sen aina aamulla ja on toiminut ihan ok! Ja muistaakseni ohjeissa niin neuvottiinkin. Tänään aamulla testi oli nega, mutta kun asia minua niin vaivasi niin tein iltapäivällä uudestaan (enkä pidättänyt 4 tuntia, kuten risupesä totesi, että se on aika vaikeaa) ja se oli sitten plussa. Eli inseminaatio olisi sitten huomenna iltapäivällä ja toivotaan, että ei liian myöhään.

pikkuvadelma: Toi, että siittiöillä on taipumus muodostaa kasoja niin tarkottaa mun mielestä vaan sitä, että ne on sitten hitaampia ja eivätkä välttämättä kerkeä perille asti. Joten kyllä mun mielestä inssistä vois olla teille hyötyä. Sanokaas muut mitä mieltä te olette?
 

Yhteistyössä