Odotuksen odottajat!part II

jastu, kannattaa vehnänalkioöljyä hommata ja käyttää sitä, itse käyn ensiviikolla ostamassa, ja suositellaan juurikin hedelmällisyyden parantamiseen


Vehnänalkioöljy on paras luontainen E-vitamiinin lähde. E-vitamiini on tärkeä sydämen ja verisuonten hyvinvoinnille. Säännöllinen vehnänalkioöljyn nauttiminen pitää myös ihon nuorekkaana ja saa hiuksen kiiltämään.

Vehnänalkioöljy puristetaan vehnänalkioista, joita saadaan ydinvehnäjauhojen valmistuksen sivutuotteena. 100kg:sta vehnää saadaan noin 400g alkiota. Vehnänalkiot ovat erittäin ravintorikkaita. Ne sisältävät valkuaistan. 27% ja rasvaa n. 10%. Rasvasta noin puolet on monityydyttymätöntä. Lisäksi alkioissa on B-vitamiineja (mm. B1, B2, B3, B5, B9, PABA eli para-aminobentsoehappo, inositoli, koliini), E-vitamiinia, lesitiiniä, sinkkiä ja erilaisia hivenaineita.

Vehnänalkioöljy edistää terveiden solujen muodostumista sekä normalisoi aineenvaihduntaa. Öljyllä on myös terapauttinen vaikutus hormoni- ja sukupuolitoimintoihin (öljyn sisältämä oktakosanoli vaikuttaa stimuloivasti aivolisäkkeen toimintaan). Myös sydänvaivoihin öljystä on apua.
 
heippa kaikille!
mut vois laittaa taustailijoihin väliaikasesti koska lähetään miehen kanssa 2 viikoksi reissuun ja sielä en pääse tietokoneelle!Mutta takaisin palattua ilmottelen sitten tulostani =)

Kaikille oikeen ihanaa ja rentouttavaa joulua ja kaikkea hyvää tulevalle vuodelle 2009, toivottavasti uusi vuosi tuo meille paljon plussia :heart:
 
Hei, clomeilijat? Onko teillä kuinka hyvin ollu apteekeissa clomeja saatavilla? Säikähdin tuota yhtä ketjua, jonka mukaan ois joka paikasta lopussa, ja nyt pitäis jostain vaan löytää.

Sit pitäis vielä jostain taikoa seurantaultra klinikan joulutauon ajaksi....

Joo, eli siis täällä kp 1. Ottaa niin paljon päähän, oikein kunnon joululahja. Nyt pitäis sitten tähän kiertoon koittaa se inssi saada aikaan, näinköhän sekään onnistuu...
 
Gilmore, toivottavasti onnistut löytämään clomeja vielä jostakin. Mä sain kuulemma Kampin apteekista viimeisen paketin.. :| Helsingin keskustan Yliopiston apteekeissa niitä ei kuulemma ole, eikä mun lähiapteekissa. Alppikadun Diacorin yhteydessä olevan YA:n varastosaldoa ei tiedetty, kun asiasta kyselin, mutta se on ilmeisesti hyvin pieni apteekki muutenkin.
 
eikös lääkärit muuta clomi reseptit suoraan mahdollisesti clomhexal- reseptiin mikäli haluaa, soitin kolmeen apteekkiin ja sanoivat ihan tämän vuoden lopulla olevan tulossa clomifenia taas apteekkiin, mutta kuulemma alkuvuodesta viimeistään. Itse sain suoraan miehelleni tuon clomhexal reseptin, vaihdettiin ne clomi reseptit lääkärillä vain siihen
 
Heips!

Ensiksi oikein paljon onnea Osirikselle, olipas hienoja uutisia! :heart:

Mulla ei sitten pysynyt tämäkään alkanut raskaus matkassa vaan pihalle tuli sekin komeesti. Mennyt jo alkuvaiheessa kesken, joten ilmeisesti mulla on nyt sitten kp10 tai jotain... Kaiken lisäksi mullla löytyi vielä ultratessa 4cm kipeä kysta toisesta munasarjasta, voi kökkö. Sanoivat, että noi hormonit tekee noita kystia. Niille ei kuulemma tehdä (ainakaan tolle mun..) mitään, että kuivuvat kai itekseen pois. Ei muuta, mutta ylimääräistä kipuilua senkin takia sitten. :(

Suurimmat pettymyksen aallot on jo menneet ohi ja nokka onkin nyt kohti tammikuussa olevaa ekaa käyntiä julkiselle puolelle. En sitten tiedä miten hoidot jatkuu siellä, että tehdäänkö inssiä vielä vai siirrytäänkö muihin hoitoihin. Onkohan nuo yksityisellä tehdyt hoidot pois julkisen hoitokerroista? Kyllä vähän mietityttää, että mitähän kivoja sivuvaikutuksia vielä saan noista kaikista hormoneista... *huokaus*

Mut oikeastaan voisi siirtää tuonne taustalle toistaiseksi, kun en tiiä yhtään, mitä tapahtuu seuraavaksi... Hmmm, no muutenkin kaipaan pientä hengähdystaukoa näistä lapsettomuusjutuista. Sikäli siis hyvä, että tulee pieni tauko tässä ennen tuonne julkiselle menoa.

Toivottelen teille kaikille oikein lämmintä ja rauhaisaa Joulun aikaa :heart: :heart:

Astrid
 
Sunnuntai 28.12.2008

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, icsi 1/09.............13/25-28
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa................23/27-28
dreamer78..........................ivf/icsi.....................................24/34-38
Moonex.................synarela,menopur,puregon, ivf............54/?
soja.................n.1v.......................2.ivf...............................?/28
haltia................2v...................ivf/icsi.................................?/?
kinky cat...................................icsi.....................................?/?
Hilma78....................................icsi.....................................?/?

IUI
Gilmore...........kesä07..........clomit, 1.iui..............................8/30-32
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget.........12/?
Viol................8/07...........puregon,pregnyl, luget................15/28
Irene80............6/06..................2.iui, clomit,pregnyl............15/28-32
Sannuli-81.......8/07.........clomit,menopur,pregnyl..............17/26-30
Veena............yk20..........3.iui, taukoa................................17/24-28
jastu...................................clomit,pregnyl..........................27/28
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex............42/~43-79

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget.............................2/30
Jennyli............yk6...............clomit+terot............................13/32
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................24/29-34
verve................2v..............................................................?/?


Piinailijat
Linnia pp13

Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
Linnia.................2,5v.......iui
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km 12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF, 2.IVF 2/09
astrid.................3v
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......20/30
anniette................................tutkimukset
Rosetta..........7/07................tutkimukset



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07..........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
surppi......................menopur,pregnyl,luget
miranda81....7/07....puregon,pregnyl,luget,iui
Osiris.............3v......puregon, pregnyl, iui, luomu
mama-84.....12/06...........luomu
mertzik.............................2. iui
 
astrid :hug: :hug:

Tekemisen puute vaivaa näin joulunpyhiä ootellessa :p Jaottelin listaa nyt vähän sen mukaan mitä kelläkin meneillään.. :attn:
Tähtisäde, onko sulla vielä inseminaatio ennen tota koeputkihedelmöitystä? Vai tehdäänkö niitä vielä noiden ivf-hoitojen ohessa?

Rauhaisaa joulunaikaa kaikille ja paljon parempaa +++ ensvuotta!! :xmas:


:heart: lla, risukasa #
 
Gilmore minä en saanut enää clomhexalia kun perjantaina kävin apteekissa :/
Myöskään clomifenia ei ollut tullut vielä tukkuun mutta lähiaikoina sitä on tulossa!! Mulla jäi resepti apteekkiin ja sieltä vissiin vaihtavat sen sitten clomifeniksi?! Lupasivat soitella kun saavat niitä tukusta.

Sikäli mulla ei kiire ole kun tänään loppui tämä toinen clomikuuri ja vasta ensikiertoon tarvitsen seuraavat. Mutta pieni pelko tietysti että mitä jos niitä ei saakaan :/

).( Täti häädetty,clomit napsittu ja nyt odotellaan ovista ;) Kipuja onkin alkanut ilmaantua alavatsalle. Tässä kierrossa päätin vakaasti plussata mutta jos suunnitelmani ei toteudu niin sitten varailen aikaa yksityiselle (ihan seurantaultrankin takia) ja nokka kohti inseminaatiota!!

Astrid iso :hug:
 
Kirma: Tuo turhautumisen tunne kuulostaa niin tutulta. Meillä kanssa diagnoosina selittämätön ja toivoni olen suunnannut jo IVF/ICSI hoitoihin. Paljon jaksamista sulle ja rentouttavaa joulua :hug:

Astrid: En tiedä mitä sanoa :hug: Varmaan ihan hyvää tekee pitää joulun ajan pientä hengähdystaukoa. On se niin järkyttävää miten vihdoin saa sen paljon toivotun plussan ja sitten se otetaan pois. Miksi!? Voimia paljon :hug:

Täällä ei uutta. Menkat loppuneet ja petipuuhat alkaneet, eli perussettiä :) Joulu tuntuu jotenkin niin vaikealta. Ja meillä on tuossa reilun viikon päästä yksien tuttujen lapsen 1v. juhlat ja sinne näyttäisi tulevan melkein pelkästään lapsellisia perheitä ja me. Kuka ei kuulu joukkoon :wave: . Arvaan jo etukäteen sen olevan rankkaa, mutta ei auta kuin purra hammasta. Mun tekisi vaan mieli huutaa kaikille että "me ei saada lapsia, lopettakaa kyseleminen".

Ai juu, silloin joskus kysyin ennustajajutusta koska me saadaan lapsi, niin siinä sanottiin että syyskuussa. Eli jos nyt tärppäisi niin la olisi syyskuussa.. Vähän heikko oljenkorsi, mutta kaikkea pitää yrittää :D
 
Tähtisäde
Risukasa: Me mennään suoraan icsi:hin. Kerran inssiä koitettiin, mutta ei kai sitten enää kun se on meille niin heikko todennäköisyys, että se onnistuisi.

Oikein rauhallista Joulua kaikille kärsivällisille naisille täällä (ja vähän kärsimättömillekin ;) ). Tuokoon vuosi 2009 kunnon plussapuhurin!


 
Astridille isot pahoittelut... :hug:

Kinky Cat satutko muuten tietämään miten tuo vehnänalkioöljy säilyy? Minulla on avattu pullo jääkaapissa ja pohdin vieläkö sitä ilkeää ottaa. Jännä miten joissain paikoissa se myydäänkin kylmähyllystä ja joissain taas ei. Otapa siitä selvä.

Evenstar, Kinky Cat ja Jennyli, minä onnistuin saamaan Clomhexalia toisesta apteekista johon marssin, ja ensimmäisestäkin olisivat tilanneet seuraavalle viikolle. Onkohan tuo jotenkin alueellinen tuo clomipula? Tai Clomifenit oli tuoltakin loppu ja sanoivat että niitä on ihan turha edes yrittää etsiä, mutta että tukusta saa Clomhexalia ihan normaalilla tilaustahdilla. Oletteko koittaneet toisia apteekkeja?

(.) Täällä alkoi sitten eka hoitokierto eilen. Eli mulle saa päivittää 1. IUI, clomit ja kp 2/30-32. Tosin en nyt tuosta kierron pituudesta tiedä mitään, kun ekaa kertaa clomeja nappailen, joten nuo luvut on lähinnä symboliset. Näyttäisi joillain pidentävän, joillain lyhentävän? Onkos tammikuulle ketä muita inssiläisiä? Itse suhtaudun siihen hiukan skeptisesti, tuntuu että ei ole kovin paljon lisäapua siitä...
 
Hyvää huomenta kaikille... Minä olen ollut malttamaton ja testasin sunnuntai aamuna jo... tulos oli nega. Äsken tein taas testin ja sain selkeän haamun, apua! En ihan nyt pysty vielä riemuitsemaan, vaikee uskoo et nyt ois raskaana, ku ei oo kahteen vuoteen onnistuttu. Oon niin innokkaasti testaillu, ku on viikon ollu semmonen oksettava olo ihan koko ajan!!!!
 
Onnea jo mamalle!! Koskettaa myös täällä,kun samaan aikaan olemme suurinpiirtein aloittaneet yrityksen.. Tänä viikonloppuna toivon plussaaa omalle kohdalla :)

Muakin on vähän kuvotellut, mutta sitten mies oksensi viikonlopun, joten varmaan jotain alkavaa vatsatautia mullakin.

Oikein hyvää joulua kaikille myöskin minun puolestani!! :heart:
 
Astridille voimia :hug:

Oviksen bongasin 4päivää sitten ja seuraavat 2 aamuakin näytti ihan kirkasta punasta..itseasiassa testiviiva oli joka kerta vahvempi kun kontrolliviiva...ja tosi toimiinkin päästiin harmi vaan et usko siihen luomuun on lähtenyt jo muutama kierto sitten....tuloksia simpoista odotellaan vieläkin kauanko teillä muilla niihin vastauksiin on kestänyt?
Eilen käytiin miehen serkulla siellä oli hulinaa yksi 4 vuotias tyttö 2-vuotiaat kaksoset ja visusti mahassa tulossa se neljäskin..katkerahan ei saisi olla :whistle: katoin tota vatsassa olevan ultrakuvaa kun se mun käteen työnnettiin..kyllä kirpas ei voi mittää :p

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA PLUSSATUULIA!!
 
Pikaisesti tulin toivottamaan oikein hyvää ja rentouttavaa joulua teille kaikille!

Mama: Paljon onnea :flower: Ihanan joululahjan sait :)

Gilmore: Meillä suunnitteilla inssi clomien kera tammikuussa myös.
 
Kylläpäs meidän pinkka oli pudonnut.

Digi meillä meni nelisen viikkoa tuloksissa. Määrän ja liikkuvuuden ois saanu jo aiemmin soittamalla, mutta muodossa menee kauemmin. Samoin meillä tehtiin bakteeriviljely mikä sekin kai sit kestää.

Veena kiva että on muitakin inssiläisiä! Tosin teillä taitaa olla vasta seuraava kierto ajankohtanen, joten mieluummin sitten ois tarpeeton teille kokonaan. Täällä on jo clomit syötynä ja ultraa ootellaan.

Mamalle onnea!
 
Heippa!

uskaltaako mama-84:ää onnitella!!??? :)

(.) kp24 tosiaan, ja ovis oli ilmeisesti eilen... Kumma lämpökäyrä tässä kuussa, mutta muut oireet sitäkin selvemmät. Ovista edeltävä lämpölasku oli kp22 eli perjantaina, ja eilen oli noussut yli sen ja tänään vielä hiukan; mutta silti mennään vielä alhaisissa lukemissa - outoa... Vatsaa ja selkää juili eilen aamusta oikein kunnolla; valittelinkin miehelle että taas on selkä päässyt huonoon kuntoon. Muutaman minuutin päästä kuitenkin tajusin, että tuo kipu oli jotenkin tuttua ja ennenkin vaivannut hetkellisesti; tajusinkin että ovishan se kipuilee. ;) Joo, ja nyt on selkäkipu hellittänyt - enää vatsaa juilii/polttaa menkkamaisesti. Päivällä ehkä lyhenee tää kierto edelliseen verrattuna.
Taas on ovis hyödynnetty - ja kunnolla. Oli tänä vuonna antelias pukki. ;) Eikä muorikaan paljoo pihtaillut. Saatiin olla ihan kahdestaan jouluaattoilta ja joulupäivän aamu... ;D
Joo-o - kyllä mä taas seurailen omaa korppaa ja kuvittelen ties mitä... Ei sitä vaan voi luopua toivosta etteikö tärppäisi ihan omin voimin. :kieh:
Ollaan kai nyt oltu se pari kuukautta IVF-jonossa. Taidan soitella alkuvuodesta sinne, että näkyykö meidän nimet/tiedot siellä, ja miltä näyttää. En tiedä onko siitä soittamisesta mitään "hyötyä" tai miten ne siihen suhtautuu, mutta kyllä mä ainakin haluan varmsituksen ettei tässä ihan turhaan odotella (jos vaikka me ei ollakkaan jonossa jostain kumman syystä... - kaikkee sitä pelkääkin)
Jos olis rahaa niin tilaisin heti tammikuulle IVF-ajan yksityiseltä... *huoh*
Ei kai tässä mikään kiire silti - ehditään harjoitella tätä parisuhteen hoitoa tässä sitä lasta odotellessa.. Ja onhan tuossa nuo aiemmatkin lapset, joiden hoito olis ensisijaisesti tärkeeetä.
No niin. Tässä vuoden viimeiset höpinät. ;)
Paljon plussa onnea teille kaikille ensi vuoteen!! :D
 
Huomenta!!!! Ja kiitos onnitteluista!
Nyt on joulusta selvitty kunnialla... onneks on vaan kerran vuodessa!!!
Perjantaina tein tossa taas testin ja se oli plussaakin plussampi... et kaipa se on pikku hiljaa pakko uskoo, et raskaana tässä ollaan!!! Iiiik!
 
Onnea mama ja mertzik :flower: :heart:
Ihana joululahjan olette saaneet :heart: :xmas:
Plussauutiset tuo aina itsellekin hyvän fiiliksen siitä että ehkä mekin vielä onnistumme!! =)

Merzik oletko ollut missä hoidossa? Itsekin tuota inseminaatiota miettineenä on ihana lukea että siinäkin voi onnistua!!

).( Tää kierto mennään kuitenkin vielä clomien avulla. Seurantaultraa ei nyt ollut. Ovistestit vielä negaa mutta muutaman päivän päästä voipi plussa jo tulla,toivottavasti db
Oireet ovat ainakin jo lupaavat!
*Haaveilee odottamisen ihanuudesta* :heart:
 

Yhteistyössä