Odotuksen odottajat!part II

Vaihdoin nimimerkkini Lapseton82:sta Linniaksi kun aattelin että tuo lapseton tuo
huonoa onnea. Taidan olla jo ihan sekasin ja epätoivonen tän lapsettomuuden kanssa :( Toivottavasti ei haittaa teitä...

Onnea mama ja mertzik!

Täällä luulen että kohta alkaa menkat sellanen olo on masussa. Vaikka siihen negaan valmistuisi kuinka niin aina se on kamala pettymys, sitä vaan aina niin kovasti toivoo....



 
Jennuli :wave: Kiva kun morjestit!

Tähtisäde: meillä tosiaan tuo ens kuun aika on ivf-suunnitteluun ja elättelen toiveita, että koska suunnitelmat ovat ns. 'jo selvillä' ei jonotusta olisi enää kuukausitolkulla. Me myös kyllä siirrymme viivana takaisin VL:eek:on jos jonot naistenpolille ovat älyttömän pitkät.

Ja siksi taas täällä, kun tukin kysymään jos joku tietäisi, että miten pian ivf-suunnittelukäynnin jälkeen hoidot alkavat? Onko ihan sairaala kohtaista? (Me olemme keski-Suomen ks:ssa.)
Mä olen jo NIIN täpinässä ja toiveet parin viikon päässä odottavassa käynnissä on todella korkealla :ashamed:

pikkuvadelma: teilläkin kakkosen odotus vaan jatkuu ja jatkuu ja esikoinen kasvaa silmissä. Tiedän tunteen, vaikeaa on..

miranda-81: mikä tilanne?

Niin ja onnittelut onnistuneille :heart: :flower:
 
kirma, onnea tulevaan!!! Toivon niin sydämestä, että teillä onnistuisi heti ekasta ivf:sta. Olet ollut usein mun mielessä, kun niin pitkän matkan takaa tunnetaan. :hug:
Mä olin 19.12 varhaisultrassa (ultraa siis varhaistettiin tuon vuodon vuoksi) ja siellä näkyi hento syke ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vuodolle ei löytynyt syytä, mutta se loppuikin siihen päivään kokonaan eikä ainakaan toistaiseksi ole näkynyt enää. Mutta koska pikkuinen oli niin pieni vielä niin menen uuteen ultraan vielä 5.1 jotta saadaan kunnolla tarkasteltua kaveria ja mitattua kunnon mittojakin.
 
mertzik Onnea plussasta!! Ihanaa kun ihmiset saa täällä plussia. Antaa toivetta itsellekin.

Linnia Mikäs teillä on tilanne?

Kirma Mä luulen,että se on sairaalakohtaista. Koska meillä oli suunnittelukäynti lokakuun lopulla ja silloin sanottiin et soittaa joulukuun alussa uudestaan. Soitin silloin ja hoitotakuu 6 kk tuli umpeen niin meidät siirrettiin Väestöliittoon. Ihan kiva. Nyt taas tietty tulee ylimääräistä odotusta ennenku meidän paperit ehtii sinne asti. Menkat pitäisi alkaa ensi viikon aikana, niin toivottavasti päästäisiin jo tammikuussa eteenpäin tässä asiassa.
 
Mä myös vähä pyhien ja vuodenvaihteen kunniaks tuunailin nikin loppuosaa uniikimmaks, on toi risukasa ollu eri kokosin kirjaimin varattuna jo niin monelle. Kokeilin paria muutakin mutta sit ne on niin erilaisia ettei taas kukaan tunnista..
Mutta mullepa ei nyt moneen kuukauteen mitään uutta tapahdukaan :/ siitä oon ollu tänään melkosen masentunukin. Elämä tuntuu olevan pelkkää harmaata mössöö jossa kaikki jumittaa paikoillaan, niinkun on tehny jo viimeset vuodet. Jonkinlaista unettomuuttakin on, kun aloin yöllä miettiä ja pelkään että mitä jos TAAS odotan kevääseen turhaan ja TAAS tulee jotain etten pääse IKINÄ tositoimiinka :headwall: ja mitä jos ei mitkään hoidotkaan tunnu auttavan :eek: :'(
Pitäs vaan koittaa keksiä jotain ihan muuta ajateltavaa, mut eipä mee kyllä päivääkään ettei tää kaikki paska ois mielessä.. mulla on monta vihkoo jo täyttyny ikäänku päiväkirjamaisesti niistä ajatuksista ja onhan sitten kans tää palsta :heart:

Onnea onnistuneille :flower: ja :hug: sitkeille kanssatarpojille!
 
Tiistai 30.12.2008

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, icsi 1/09.............15/25-28
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa................25/27-28
dreamer78..........................ivf/icsi.....................................26/34-38
Moonex.................synarela,menopur,puregon, ivf............56/?
soja.................n.1v.......................2.ivf...............................?/28
haltia................2v...................ivf/icsi.................................?/?
kinky cat...................................icsi.....................................?/?
Hilma78....................................icsi.....................................?/?

IUI
Linnia.................2,5v.......iui.................................................2/?
Evenstar.....yk0.....metut,primot, iui 09, clomit/arimidex.....3/~43-79
Gilmore...........kesä07..........clomit, 1.iui..............................10/30-32
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget.........14/?
Viol................8/07...........puregon,pregnyl, luget................17/28
Irene80............6/06..................2.iui, clomit,pregnyl............17/28-32
Sannuli-81.......8/07.........clomit,menopur,pregnyl..............19/26-30
Veena............yk20..........3.iui, taukoa................................19/24-28
jastu...................................clomit,pregnyl..........................29/28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget.............................4/30
verve................2v..............tutkimukset..............................7/29-34
Jennyli............yk6...............clomit+terot............................15/32
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................26/29-34



Piinailijat


Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km 12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF, 2.IVF 2/09
astrid.................3v
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......20/30
anniette................................tutkimukset
Rosetta..........7/07................tutkimukset



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07..........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
surppi......................menopur,pregnyl,luget
miranda81....7/07....puregon,pregnyl,luget,iui
Osiris.............3v......puregon, pregnyl, iui, luomu
mama-84.....12/06...........luomu
mertzik.............................2. iui

 
Onnea mama ja mertzik :flower:
Mulle voi päivittää kp6/29-34, plaah. Luulin jo pitkittyneen kierron tietävän luomuihmettä jouluksi, mutta eipä ei :headwall: . No tammikuussa tutkimukset jatkuvat verikokeilla ja aukkarilla, sitten mahdollisesti inseminaatiolla jatketaan.
Tsemppiä kaikille odottajille, ensi vuosi on plussia täynnä, eikös vaan :hug:

Kiitos päivityksestä :)
 
Voi Linnia :hug: :hug: :hug: Sitä toivoo niin paljon, enemmän kuin mitään ja sitten kun se ei onnistu niin tuntuu että hajoaa. Toivottavasti sulla on suklaata jäljellä joulusta, vaikka tämä on yksi niitä harvoja suruja joita ei korjata suklaallakaan. Ihan hirmusti jaksamista sulle.
 
Veena: Kiitos. Suklaata on onneksi vielä vähän kaapissa. Nyt kyyneleet valuu pitkin poskia kun oon niitä kokopäivän töissä pidätellyt :'( Mut ehkä se tästä vielä... Tuntuu nyt vaan ettei tää homma mee eteenpäin yhtään ku seuraavaksi on välikierto ja sitten tehdään kai vielä 3 inssiä pistoshoidolla ja sit se 6kk odotus et pääsis siihen IVF-jonoon eli varmaan voi mennä vuoden päähän. Miten ihmeessä sinne asti muka jaksaa...?
 
Linnia pahoittelut, tuntuu aina yhtä pahalta... Jaksamisia! :hug:

Onnittelut mama ja Merzik :heart: Mukava kuulla näitä onnistumisiakin aina välillä, että ei ole niin toivotonta tää homma!

miranda kiva kuulla että kaikki on hyvin! =)

risupesä tuttu tunne toi lapsettomuuden ainainen pyöriminen ajatuksissa. Ei ihmekään, että ajatukset on välillä masentuneita tai että masentuisi enemmänkin. Nää on niin henkisesti kuormittavia asioita. Ja jos vielä psyykeä kuormittaa muitakin asioita (kuten suurimmalla osaa ihmisistä) niin jossain vaiheessa alkaa varmasti tulla masennuksen oireita. Siksipä on hyvä jos pystyy purkamaan asiaa just esim. kirjoittamalla, kuten sinä teet, tai puhumalla.

Itellä on ollut tarpeeseen tää tauko näissä hoidoissa. Tammikuussa sitten se eka käynti julkisella. Mutta voi olla ettei mitään hoitoja voida aloittaa jos tuo kysta vaivaa vielä silloinkin. Eikös se jotenkin estä hormonihoidot? Jokatapauksessa ottaa pannuun koko kysta! :headwall: Se on nimittäin välillä kipeä ja vuotaakin silloin tällöin. Mutta ei se kuulemma silti vaadi mitään erikoishoitoa, vain seurantaa ja kipulääkkeitä... Onko teillä kellään kokemusta näistä kystista? Millaisia oireita/tuntemuksia ne on tehneet ja onko ne lähteneet itekseen?

No, kuten verve kirjoitti, toivotaan, että tuleva vuosi on plussia täynnä ja haaveet ja toiveet täyttyvät! :heart:
 
Linnialle paljon voimia :hug:
Hieno että mirandalla kaikki on hyvin!
Astrid, mulla on ollut munasarjakystia, menivät pois teroluteilla kuukaudessa. Aluksi tosin odotettiin, että menisivät ihan itsekseen pois. Maha oli välillä tosi kipeä ja tiputteluakin oli. Tämä oli ennen lapsettomuutta, joten en tiedä miten vaikuttavat hoitoihin. Jospa se kutistuisi pian pois itsekseen db

 
astrid On ollu aiemmin tavallinenkin pikku kysta mutta se hävisi itsekseen. Ei kai semmoset täysin hoitoja estä, tai riippuu varmaan minkä kokonen se on? Mulla oltas tehty inssejä menopurin avulla vielä yhden pienen endokystankin kanssa. Nyt kun niitä tuli yhtäkkiä 2 lisää ja näkyy suurenevan, niin ei enää ois käytetty kun pelkkää pregnyliä ja muuten luomusti. Eli kai inssejä voidaan ainakin ilman oviksentehostajia tehdä vaikka ois kystiakin.

Linnia :hug: :hug:
 
Linnia: Kylläpäs teille tehdään paljon inssejä :eek: Meille suunnitelmissa 3-4 ja tuntuu että alkaisi jo riittää että pääsisi tositoimiin. Toisaalta kun on tullut ladattua niin paljon toiveita siihen IVF:ään, niin jos se ei onnistukaan niin miten hemmetissä mä pääsen enää ikinä ylös sängynpohjalta. Tää odottaminen tässä on pahinta ja pelko siitä ettei kaikesta tuskasta huolimatta onnistuisikaan. Vaikkei sellaista ajatusta pysty kyllä edes prosessoimaan.

Risupesä ja Adstid: Mulla ainakin pyörii lapsettomuus ajatuksissa kokoajan. Jos on hetkikin että olen yksin niin heti se on mielessä. Ja myös vaikka en olisi yksin. Sitä vaan ei pääse karkuun millään.

Meillä on parin päivän päästä yhden tutun lapsen 1-vuotis synttärit ja sinne tulee lähes vaan lapsellisia perheitä ja sitten me. Saa nähdä miten menee. Haluaisin niin jättää väliin, mutta pakkohan se on mennä sinne onnellisten äitien ja vauvojen sekaan kuuntelemaan että "koskas teiltä alkaa kuulua pikkujalkojen töpötystä" :headwall: Hitto, jos saisin joka kerta euron kun joku tenttaa tästä niin olisin jo rikas nainen :D
 
Nyt on sit joulu vietetty ja uutta vuotta odotellaan innolla. Jospa vuosi 2009 olisi meille kaikille plussa rikas. Toivotaan niin. Joulu meni meillä rauhallisesti kotosalla ja sukulaisissa. Tammikuussa 5.1 meillä in ivf suunnitteluaika ja jos mennään lyhyellä kaavalla niin heti tammikuussa alkaa meillä 1. ivf. Eli mut voi siirtää iui pinosta ivf pinoon. IUI ei jakseta enää kokeilla, kaks kertaa riitti.
 
Veena: Niinpä oon ihan samaa mieltä että sais nää inssit jo riittää. En usko et siirtyminen pistoshoitoihin ratkaisee mitään. Varsinkin kun kummassakaan ei oo varsinaista vikaa, miehen simpoissa olis toivomisen varaa mut on sanottu et periaatteessa ilman hoitojaki muka vois onnistuu, blaah.
Se tässä just onkin kun ei mitään takeita oo et koskaan saa lasta, jos tietäis et varmasti saa lapsen niin olis tää paljon helpompaa. Tää lapsettomuus on mullakin kanssa mielessä ihan kokoajan, tuntuu ettei päähän muuta mahdukkaan. Olis hyvä ku keksis jonkun jutun et sais ajatukset ees vähäks aikaa johonkin muualle...


 
Linnia: Meillä siis aikasta samanlainen tilanne kun ollaan myös selittämättömiä. Vaikka tuntuu (ainakin synkimillä hetkillä ) että se meinaa sitä että vika on mussa ja sitä vaan ei pystytä näillä tutkimuksilla löytämään. Meillä vielä edessä tuo kolmas inssi, kun se on siirtynyt tässä kuukaudesta toiseen reissujen, lomien ja rintakystien takia. Mutta eipä siltä hirveesti odota (ja kuukauden päästä olenkin varmasti eri mieltä :D). Jotenkin olen vaan uskotelut itselleni että sitten kun päästään niihin koeputki hoitoihin niin sitten viimeistään onnistutaan. Ja jospa siinä löytyisi se syykin (jos siis siittiöt eivät pääsisi munasolun sisään).

Miksei meille voisi käydä ihmeraskautuminen kuten kaikkien tuntemille "mateille ja marjoille", jotka ovat ensin yrittäneet ikuisuuden ja saavatkin yhtäkkiä neloset :saint:
 
Veena: Niin mäkin ajattelen nyt että se koeputki olis ratkaisu tähän. Tuntuu niin turhauttavalta jankata noita inssejä.
Mut huomenna on uudenvuodenaatto ja taidankin vetäistä kunnolla irti arjesta juomalla =) Nyt on koko syksy mennyt niin etten oo paljoa uskaltanut juoda ku oon aina ajatellut et "nyt varmaan on tärpännyt" ni en oo juonut juuri lainkaan. Tuntuu et kokoajan yrittää elää niin ku olis muka raskaana ja vältellä juomista ja kaikkea epäterveellistä. Ja ihan turhaan. Kai sekin stressaa ku yrittää elää niin ja tehdä kaikkensa että raskaus alkaisi mutta eipä oo auttanut pätkän vertaa...

Hyvää ja Parempaa Uutta Vuotta Kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä