Odotuksen odottajat!part II

Paljon onnea Osiris, ihanasti osui joulunaluseen teidän plussa! :heart:

Raportoin omasta navastani sen verran, että vaikka päivistä voisi jotain kuvitella päättelevänsä, niin ei ole mitään pääteltävää. Tässä kierrossa ultrassa ei näkyny johtofollia ollenkaan, joten varmaan tulossa joku megamegamegapitkä kierto. Tietty just ny kun ois pitäny ne clomit alottaa.

Niin joo, mulle voi päivittää sen clomit ja iui jahka listaa päivittää. Siis olettaen että mun menkat ny vielä joskus tän elämän puolella tulee.
 
millis: Väestöliittoon ollaan oltu tyytyväisiä. Alusta asti oltu siellä. Hommat hoituu nopeassa tahdissa ja lääkäreillä on aikaa keskustella. Varmasti vaihdos (ehkä) parempaan :D

Mulle vois päivittää yrittämisaikaan 8/07 ja hoitoon puregon,pregnyl,luget ja iui. Kiitos =)
 
Se mua on tuolla Naistenklinikalla ärsyttänytkin kun ne tekee sitä hommaa liukuhihna periaatteella ja koskaan ei kukaan ehdi juttelee ja kysyy miltä nyt tuntuu. Odottelenkin jo innolla uutta paikkaa. :) Kiva kuulla positiivisia kokemuksia. :) Odottelenkin jo innolla IVF:n alkua.
 
Jennyli: Juu meillä on nyt takana kaksi tuloksetonta inssiä. Viimeisen inseminaatio maksoi meillä kelan korvauksen vähentämisen jälkeen n. 240 euroa. Se piti sisällään myös follikkeliultran ennen varsinaista inseminaatiota.
 
millis1981: Tuo on kyllä totta et naistenklinikalla on ihan liukuhihnatyötä eikä jutella ehdi oikein milloinkaan. Tunteista eivät ole tosiaan kovin kiinnostuneita. Eilenkin makasin siinä ja silmäistä valu kyyneleet ni länttäs vaan nenäliinan käteen ja se oli siinä. Sattu vaan niin inhottavasti ku käänsivät kohtua parempaan suuntaan, muutenki oon jotenki nyt herkkänä tän lapsettomuuden kanssa... :(
 
Tähtisäde
Onnea Osiris!! :flower: :flower: :flower: Tässä nähdään, että pupuilu kannattaa! Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu! Saahan jotkut lottovoittojakin!

ON: Tänne voi päivittää listaan kp1. Sadas miljoonas kierto lähti siis käyntiin. Kummasti ne toiveet heräsivät, että jospa inssistä olisikin tärpännyt vaikka oireita ei ollut lainkaan ja lääkärikin oli sitä mieltä, että turhaa hommaa on. Enkä edes ilmoittanut itseäni piinailijoihin. Kahden hengen taloutena jatketaan siis edelleen. Tammikuussa sitten olisi yksityisellä puolella eka icsi. Soittelin tänään ympäriinsä ja TAYSistä sanoivat, että yksityisellä puolella ensin tehdyt keinohedelmöitykset eivät ainakaan tällä hetkellä vähennä julkisella puolella tehtäviä keinohedelmöityskertoja. Samoin kuulemma KELA vielä ainakin korvaa 3 kertaa yksityisellä ja 3 kertaa julkisella puolella. Tosin se saattaa muuttua koska tahansa kun kuulemma asiaa parhaillaan pähkäilevät. Me ollaan tosi paljon puntaroitu, että uskalletaanko ensin tehdä hoitoa yksityisellä jos se epäonnistuu ja sitten eivät julkisella suostukaan enää tekemään kuin kaksi kertaa. Mutta TAYSin henkilö tänään sanoi, että vaikka ollaan jo jonossa sinne ja huhtikuussa päästään ekalle käynnille niin heinä-/elokuussa aikaisintaan tapahtuisi ensimmäinen hoito. Sillä hetkellä päätettiin, että me ei TODELLAKAAN odoteta sinne asti. Huomenna siis soittoa omalle lekurille ja aloitetaan eka icsi-rumba. Saan onneksi lääkkeet tämän vuoden puolelle, jolloin ne eivät maksa enää juuri mitään kun maksukatto on täynnä. On tää p:stä. Melkein tekee mieli alkaa rähisemään! Ja töissä kun muut kitisevät vaikeaa elämäänsä kun porukat ei maksa visalaskua niin tekisi mieli sanoa pari valittua. Mutta ei, pomotäti vaan nyökyttelee ymmärtäväisenä... ARGHH... No joo, taas vähän agrea...
 
Onnea Osirekselle ja miehelle voin vaan kuvitella tein fiilikset ja mikä joululahja!!nyt vaan tarrasukkia matkaan ja paljon :hug:
:hug: Myös kaikille muille niitä tarvitseville :heart:
On:Sain aikaseks ostaa ovistikkuja kohta vois taas alkaa tikuttaa..
Kauankos noi simppanäytteet on siellä tutkittavina`??kovasti jo odottelen mitä sieltä selviää :| tohon simppanäytteen viemiseen liittyykin ihan oma tarina :saint: eli siis soitin sinne klinikalle ja kysyin et voinko viedä sen näytteen miehen puolesta ja ne sanoi et mielummin mies itse, niin vei sitten mieheni sen purkin sinne...sisälle päästyään sitä kohtasi aika karmee näky...mun äitin veljen vaimo oli just alottanu työt siellä....ei siinä sitten auttanu kun kakoa ulos suusta mitä oli tullut tuomaan :LOL: no joo ei sais nauraa mutta oli mies itsekkin onneksi aika huvittunut ;)
 
Kaikille teille siskoille suuret kiitokset onnitteluista! Olen vieläkin ihan =) ja olo on kuin lottovoittajalla! Luulen etten ihan heti osaa jättää tämän pinon lukemista. Ja pitäähän sitä käydä lueskelemassa teidän kuulumisia! Tämä meille tapahtunut ihme on kyllä juuri sellainen tarina joita aina kuulee ja jollaista yksikään lapseton ei halua kuulla lohdutuksen sanoina. Kuinka monta kertaa mullekin on kerrottu näistä ihmeraskautumisista ja sanottu että kyllä niin voi meillekin sattua. Toivottavasti tämä valaa uskoa teihon kaikkiin odotuksen odottajiin siitä että kaikenlaisia ihmeitä voi tapahtua.
Nyt odottelen tammikuussa olevaa ultraa, sen jälkeen ollaan vähän viisaampia siitä onko kaikki niinkuin pitääkin. Nyt ei oikein osaa muutakuin iloita plussasta. Jotenkaan en vielä osaa edes haaveilla siitä tämän plussan lopputuloksesta, kaikkea kun voi vielä sattua. No hiljalleen mennään ja toivotaan parasta.
Oikein hyvää jouluodotusta teille kaikille! Lisää näitä ihmeellisiä plussatuulia teille toivotellen,
Osiris
 
Osiris: On tuo kyllä niin uskomatonta. Ja ihan oikeasti tuli sellainen olo että jos noinkin voi käydä, niin voisiko käydä meillekkin.. Ehkä kaikki on vielä mahdollista :) Mitkäs teillä muuten olikaan taustat eli oliko jotain vikaa löytynyt jommasta kummasta? Nauti nyt plussasta ihan täysillä!

Digi: Voi ei :eek: Meilläkin on tuttuja töissä siinä ihan vieressä (sama kerros, eri ovi) ja pelottaa että minä kertana niihin törmää ja mitä sitten selittää, kun ei haluaisi tätä asiaa kaikille jakaa.

Tähtisäde: :hug: Tuttu tunne, mullakin se ensimmäinen inssi otti todella koville, toisen otti sitten jo helpommin ja kolmannelta ei enää edes hirveesti odota mitään. Hieno kuulla että yksityisen hoidot eivät vähentäisi julkisen hoitoja :)
 
Perjantai 19.12.2008[/u]

TOIVOJAT


Mertzik.............................2. IUI............................................?/?
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget, iui......3/?
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, iui, ivf 1/09.........4/25-28
Jennyli............yk6...............clomit+terot.............................4/32
Viol................8/07......iui, puregon,pregnyl, luget...............6/28
Irene80............6/06..................2.iui, clomit,pregnyl............6/28-32
Sannuli-81.......8/07.........clomit,menopur,pregnyl,iui..........8/26-30
Veena............yk20..........3.iui, taukoa................................8/24-28
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......11/30
millis1981........3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa................14/27-28
digi81...............2/07..........tutkimukset..............................15/29-34
dreamer78..........................ivf/icsi.....................................15/34-38
jastu...................................clomit,pregnyl,iui....................18/28
pikkuvadelma....12/06.................clomit, luget...................23/30
mama-84.........12/06.........................................................24/28
anniette................................tutkimukset..........................30/28-29
rosetta..........7/07................tutkimukset..........................32/34?
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex............33/~43-79
Gilmore...........kesä07.....clomit, IUI.................................37/30-32?
soja.................n.1v.......................2.ivf.............................?/28
Moonex.................synarela,menopur,puregon, ivf............45/?
haltia................2v...................ivf/icsi.................................?/?
kinky cat...................................icsi.....................................?/?
verve................2v..............................................................?/?
Hilma78....................................icsi.....................................?/?


Piinailijat
Lapseton82 pp4
Mertzik pp10


Haamuilijat

astrid.............3v......clomit,menopur,pregnyl+inssi...........


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
Lapseton82........2,5v.......iui
risukasa-...........4/06.......orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km 12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF, 2.IVF 2/09




SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
surppi......................menopur,pregnyl,luget
miranda81....7/07....puregon,pregnyl,luget,iui
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui, luomu

 
Veena Meillä on lapsettomuus aikalailalla selittämätöntä laatua. Simppojen laadussa pientä häikkää, teratozoospermiaa. Normaaleja oli vain 1%, mutta määrällisesti niitä oli paljon, eli periaatteessa luomumahdollisuuskin oli olemassa. Mulla oli toisessa munanjohtimessa kiinnikkeitä, mutta tuuba saatiin huuhdeltua auki jo viime keväänä siinä aukiolotutkimuksessa.
 
Osiris: Meillä miehen simppatestistä sama tulos. Tosin otetaan vielä uusi näyte ja katsotaan muuttuuko paremmaksi vai huonommaksi. Meillä tuon lisäksi ongelmana mulla ovulaatiohäiriö, jospa se plussa meillekin tulisi kun saadaan minut ovuloimaan kunnolla :)
 
Sannuli-81: me oltiin IVF suunnittelussa maanantaina ja olin varautunut et ny tulee meille luomu kierto, mut alankin syömään lääkkeitä jo 24 pvä eli se luomukierrosta!meillä tehdään pitkänkaavan mukaan ja IVF hoito on suunniteltu vko:lle 5 eli tammikuun vika viikko!jos ois tehty lyhvellä kaavalla niin olisi ollut vasta helmikuussa!onneksi lääkäri katsoi meille sopivammaksi pitkänkaavan niin tehdään IVF aikaisemmin... =) mä jo ihan malttamattoma odottelen hoitojen alkamista kaikkineen itku ja hikoiluongelmineen :) jännittääkö sua jo?
 
Tähtisäde
Sannuli: Me mennään myös IVF:ään (tai itseasiassa ICSI) tammikuussa. Kävin juuri hakemassa lääkkeet, jotta sain ne vielä tälle vuodelle kun maksukatto on jo täynnä. Meillä se varsinainen suunnittelukäynti/pistoskynän opastus on tammikuun alkupuolella mutta tarkempaa aikatalua en vielä tiedä.

Meea: Kerrotko mulle pitkän ja lyhyen kaavan eron? Mä luulen, että me mennään lyhyellä kaavalla kun mulla ei ole mitään sumuja. Eikös siihen pitkään kuulu sellaiset?

Eli me ollaan Sannulin ja Meean kanssa yhtäaikaa jännässä paikassa. Mä olen kyllä jotenkin niin pessimistinen koko homman suhteen. Meillä kun on koko homma mennyt alusta alkaen huonosti. Aina jos on ollut mahdollista saada hyviä tai huonoja uutisia niin me ollaan saatu huonoja. :headwall: No päivä kerrallaan!
 
Kertokaapas kanssatoverit kauanko se koko prosessi kestää IVF:ssä lyhyellä ja pitkällä kaavalla ..siis alkion siirtoon saakka. Muistelen kyllä, että lääkäri puhui jotain mutta en enää muista.
Meilläkin on ICSI tuloillaan, mutta paikan vaihdoin vuoksi siirto menee kaiken järjen mukaan helmikuulle. Koska eikös se oman kehon hormoonitoiminnan lopettamislääke oteta kp 21? Jos muistan oikein..
 
Tähtisäde: voi että kun mä en muista enää mitään niitten erosta et miksi tehdään ja mitä... on vaan noi lappuset pitkänkaavan mukaan!harmi!

mut se on ainakin mukavaa et en ole yksin tän asian kanssa, saadaan jännätä yhdessä =) ja toivottavasti saadaan plussat!!!!

tässä jotain vastausta Millikselle IVF:hoidosta pitkän kaavan mukaisesti, mikä mulle tehään eli 24 pvä alotan lääkityksen (5 eri lääkettä) vaiheittain ja tarkotus olisi jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin mulle tehdään viikolla 5 punktio!eli ei ny kauhean kauaa mene kun ottaa huomioon sen et mulla alkoi menkat 9.12!en tiiä tuliko täs yhtään oikeata vastausta, mut yritin :)
 
..uudet ja vanhat.
Täällä on porukka vaihtunut ihan kokonaan, montaa tuttua nimeä ei listalta enää löydy. Onnea siihen oikeaan odotukseen teille, jotka olette viimein sen murun sinne masuunne saaneet ja pitkiä hermoja kaikille yhä hoidoissa kamppaileville :wave:

Tuohan näyttääkin tuo taustoilijoiden lista harmittavan tutulta, siellähän ne meikäläisen vanhat piinakaverit ovatkin :ashamed: , jaksamista teille!

Ajattelin kertoa omat kuulumiset teille vielä tämän vuoden puolella, tuskin pyhien aikaan tulee kauheasti koneella istuttua.
Taukoa olen siis pitänyt (yrittänyt pitää ;) ) ja kolme luomukiertoa on tässä kerennyt mennä sitten viimeisen kirjoituksen tähän "kotipinoon". Ovista en ole pahemmin bongaillut muuten kuin omien tuntemusten mukaan ja meikäläisellä petipuuhien kiinnostus on suoraan verrannollinen oviksen ajankohtaan. Että kaikkemme olemme antaneet, että luomuihme olisi aluille saatu (selvennykseksi teille, jotka eivät minua tunne, meillä tämä pikkukakkosen tehtailu on johtanut diagnoosiin: selittämätön), mutta kissan paskat.
Enää nämä tippumiset eivät onneks tule korkealta, tuskin minkäänlaista luottoa "omatoimiseen" onnistumiseen ei ole, eikä negatestiä seuraa enää itkukohtauksia. Vakaasti uskon, että tämä meidän tuleva raskaus ei ole meidän omissa käsissämme ja se lohduttaa.
Kuitenkin on vaikea hyväksyä, että tuntuu, että toisilla elämä menee eteen päin, meillä se seisoo paikallaan. (Silti tuo oma, rakas syliin saatu muru kasvaa :heart: ) Täällä palstoillakin sen huomaa, vuoden palstailutaustan jälkeen, ne ensimäiset piinailukaverit ovat vauvansa jo aikoja sitten saaneet ja piinailevat jo seuraavalla kierroksella, sama tilanne täällä tosielämässä. Tuntuu, että tämä kulunut vuosi on ollut yhtä odotusta. Ja sen voin kyllä sanoa, että tämä vuosi on ollut henkisesti minun elämän hirvein vuosi :headwall:

Onneks apu on jo ihan lähellä! Joulunpyhät, ja samalla tenttaavat sukulaiset, auttaa kestämään tieto siitä, että ivf-suunnitteluaikaan on enää kolmisen viikkoa :D !!! Ja mitä enemmän puuhaa on, sitä nopeempaa tuo KAUAN odotettu 'nytPäästäänTosiToimiin'-päivä tulee! Koska kaikkien noitten kevyempien hoitojen aikana takaraivossa on jäytänyt joku pelko, että tämä kaikki on vaan ajan hukkaa. Että meidän toinen muru teettää alusta asti töitä vähän enemmän kuin tämä eka.
Aatella...se oli 5/07, kun ekaa kertaa kävin neuvolalääkärillä, kun raskaaksi en ollutkaan tullut naps vaan niin kuin ekasta, niin empä olis uskonut, että parin vuoden päästä sitä ollan menossa ivf:ään! Ja vielä hyvillä mielin!
En tiedä meidän naistenpolin ruuhkatilanteesta/käytännöstä, että alkaako varsinainen hoito miten pian suunnittelukäynnin jälkeen, toivottavasti tosi pian!!

Luultavasti sitten, kun tositoimiin päästään, palaan täältä lomaltani takaisin teidän luo. Siihen asti moromoro :wave: ja ressitöntä joulua ja ehdottomasti onnekkaampaa alkavaa vuotta!
~kirma~
 
Tähtisäde
Kirma: Ei ole reilua, että teilläkään ei ole vieläkään tärpännyt. Toivottavasti IVF tuo hyvän tuloksen. Jonoja kun mietiskelit, niin meille sanottiin TAYS:stä, että jos ensikäynti on huhtikuun alussa niin ensimmäiseen hoitoon pääsee heinä-, elokuussa. Mun mielestä se kuullosti kamalan pitkältä ajalta ja me päätettiinkin raapia rahat kasaan, joten mennään ensin kokeilemaan kerran yksityisellä ja jos ei onnistu niin sitten odotellaan sinne julkiselle. Tsemppiä teille!!!!
 
kirma!! :wave: Niin, valitettavasti on edelleen vanhoja tuttuja jäljellä, tällä puolen.. :ashamed:
En taida tosin olla ihan ainoa "triplaaja" (?), joka nyt vaan joutuu odottaan odotuksen odotusta (kevään-kesän hoitoja), ja ilman luomumahdollisuuksia ainakaan pariin-kolmeen kuukauteen |O
Tähtisäde, hetken mietin kans, kun ei vaan malttas enää YHTÄÄN oottaa, että olisinko menny yhteen inssiin yksityiselle vielä ennen leikkausta, kun julkinen ei suostu, mutta toisaalta siinäkään ei tunnu olevan järkee kun elimet nyt niin heikoilla niiden endopattien takia :(
Millä ihmeellä pääsisin näistä kaikista ajatuksista sinne maaliskuulle saakka!? :headwall: :headwall:
 
Oon tässä miettinyt tuota greippimehua tai foolihappoa että eikös se ole ihan sama missä muodossa sä sitä otat että otatko tablettina vai juotko sitten tota greippimehua..?!
Hirveetä lukee täältä miten jotkut on joutunut odottamaan sitä raskautumista niin kauan ja lukuisia keskenmenoja jne jne.. Kun ite on nyt jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen ei nyt luovuttamassa mutta kyl välillä miettii sitäkin, että mitä sitä suotta koko inssejä edes tehdä kun ei se kuitenkaan tärppää jne.. mut mut nyt on muutenkin aika vaikeita ollu nää viime päivät, kaiken suhteen mutta kai se tästä. Kun ois toi joulu ohi niin ehkä se helpottaa sitten taas hiukan..
 

Yhteistyössä