Nyt tämä meni mielenkiintoiseksi...

  • Viestiketjun aloittaja jälleen nolona harmaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerro sitten miksi olet vielä miehen kanssa yhdessä? Jos se on ennenkin pettänyt kyllä varmaan tekee sen uudestaan
Ei ole suoranaisesti pettänyt mutta loukannut senkin edestä. Jos ajan ukon pihalle niin en tule taloudellisesti toimeen mitenkään. Sen olen laskenut jo monet kerrat.
No eikö se sitten ole aivan sama mitä se miehes sen ystävän kans tekee... Jos et eroa vaikka pettäisikin, rahan takia. En vieläkään ymmärrä tätä...
Tätä asiaa on niin hankala selittää niin että sen vois joku ymmärtää kokonaisuudessaan. Kahden vuoden aikana tapahtuneet asiat vaikuttavat tähän kaikki. Ja jos mua petetään vielä tähän kaiken lisäksi niin sit on vaihtoehdot vähissä. Mies tietää sen että se lentää sen jälkeen välittömästi pihalle. Sen jälkeen on vain tultava toimeen sillä mitä on. Osasinko vieläkään selittää asiaa kunnolla?
 
vieras
Mun mies varmaan olisi jokseenkin hämmästynyt ja jopa hieman loukkaantunut, jos joku mun ystävä kutsuisi hänet ilman minua. Muistan elävästi sen kerran, kun hän tuli kavereiden kanssa viettämänsä illan jälkeen kotiin ja tilitti närkästyneenä, että "istuin nojatuolissa, niin siihen tuli joku nainen hieromaan rintojaan mun olkapäähän, joku ihan ventovieras. " Naureskelinkin, että useimmat miehet olisivat olleet imareltuja...
 
Ymmärrän toisaalta ap sun pointin että haluaisit miehen itse tajuavan mitä voi tehdä ja mitä ei. Valitettavasti miehet usein ajattelee asioista hyvin eri tavalla kuin naiset. Meillä ainakin keskenämme saattaa miehen kanssa tulla valitettavia väärinkäsityksiä ja olettamuksia asioista jos toimimme noin kuin sinä nyt. Toinen ei ajattele asiaa samalta kantilta ja toinen tulkitsee eritavoin ja soppa on valmis. On paras jos kumpikin tietää tarkasti missä mennään, eikä arvaile ja tulkitse.

En tiedä miten asia teillä oikeasti on tai miten sinun olisi paras toimia. Itse olen omassa parisuhteessa todennut että paras ratkaisu on olla suora ja rehellinen. Eli minä kertoisin rehellisesti miehelle mitä ajattelen tuosta naisen kutsusta. Yrittäisin olla raivoamatta ja sanoisin miltä minusta tuntuu ja mitä ajattelen. En kieltäisi miestä vaan toivoisin, että kunhan hän ymmärtäisi minun kantani asiasta, hän osaisi tehdä järkevän ratkaisun.

Jos mies menisi siitä huolimatta, että ymmärtäisi minun näkökantani, täytyisi harkita vakavasti onko järkeä jatkaa yhdessä. Kuitenkin on mahdollista että teille voi löytyä yhteinen näkökulma asiaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tästä yllärin suunnittelustakin on ollu "keskustekuja" miehen kanssa. Viime vuonna vähän ennen joulua pyysi kahville ystäväni jonka kanssa oli sitä ennen viestitellyt mun selän takana useamman kuukauden. Sain asian selville ja nostin metelin. Korostin miehelle että kahvilla käynnissä ei ole mitään väärää mutta miksi just tämä kyseinen nainen. Mies puolusti omaa kantaansa niin pitkälle että oli valmis lyömään jos mä en anna asiassa periksi. Eipä siinä sit muukaan auttanu...
Sun on pakko olla provo.
KUKAAN ei ole tuollainen tossu, kynnysmatto! Ei voi olla.
Arvasin jotenkin ettö mua ei nyt ymmärretä oikein. Olen alkanut seurata mieheni tekemisiä ja sanomisia silloin kaksi vuotta sitten. Olen tehnyt joitakin päätelmiä asioista mutta en ole puhunut niistä miehelle. Nämä asiat kaikki painaa vaakakupissa. Eroon olen valmis mutta jotenkin odotan kuitenkin sitä viimeistä virhettä vielä. Olen yhden avioeron jo käynyt läpi enkä ihan helposti halua sitä uudelleen. Teen kaikkeni liittoni eteen mutta en silti koe olevani kynnysmatto. Hankala selittää...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tähän juttuun tulee ap:n puolelta kokoajan sellaista lisää, että tulee vain mieleen ettei tämä ole todellista
Voin antaa sulle mieheni numeron. Saat kysyä mitä suunnitelmiä hänellä on perjantaiksi 20.9. Että mihin on silloin menossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ihme pelleilyä.
No, osa meistä kunnioittaa itseään sen verran, ettei suostu sietämään mitä tahansa mieheltään (ja ns. ystäviltään).
Osa taas ei.
no niimpä.

omituisen tästä asiasta tekee se, että ap on tuntenut ystävänsä 12 vuotta ja mies vaan 4 vuotta (muistaakseni...)

ompas melekosen "lojaali" ystävä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvasin jotenkin ettö mua ei nyt ymmärretä oikein. Olen alkanut seurata mieheni tekemisiä ja sanomisia silloin kaksi vuotta sitten. Olen tehnyt joitakin päätelmiä asioista mutta en ole puhunut niistä miehelle. Nämä asiat kaikki painaa vaakakupissa. Eroon olen valmis mutta jotenkin odotan kuitenkin sitä viimeistä virhettä vielä. Olen yhden avioeron jo käynyt läpi enkä ihan helposti halua sitä uudelleen. Teen kaikkeni liittoni eteen mutta en silti koe olevani kynnysmatto. Hankala selittää...

Eli siis olet itse kehittänyt paljon päätelmiä yms. päänsisälläsi, kysymättä/kertomatta niitä ollenkaan miehellesi? Mistä tiedät onko päätelmäsi edes oikeita ja mikä näkökanta miehellä on niistä?

Kyllä taitaa teidän suurin ongelma olla siinä, ettette keskustele tarpeeksi. Kyllä toisen tulee tietää loukkaantumiset ja pahastumiset eikä niitä pitäis kuulua arvuutella. Jos sanot, ettei sua loukkaa jos miehesi menee ystävällesi, niin tottakai mies luulee, ettei se sua tosissaan loukkaa, koska niin sanot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvasin jotenkin ettö mua ei nyt ymmärretä oikein. Olen alkanut seurata mieheni tekemisiä ja sanomisia silloin kaksi vuotta sitten. Olen tehnyt joitakin päätelmiä asioista mutta en ole puhunut niistä miehelle. Nämä asiat kaikki painaa vaakakupissa. Eroon olen valmis mutta jotenkin odotan kuitenkin sitä viimeistä virhettä vielä. Olen yhden avioeron jo käynyt läpi enkä ihan helposti halua sitä uudelleen. Teen kaikkeni liittoni eteen mutta en silti koe olevani kynnysmatto. Hankala selittää...
Jos et puhu miehelle ajatuksistasi ja päätelmistäsi (niistä, joita oot kahden vuoden ajan jo miettinyt) niin et sinä mun mielestä tee liittosi eteen kaikkea. Avoimuus ja rehellisyyshän on kaiken a ja o.
Ja se, että et "laita miestä kuriin" vaan annat hänen tehdä mitä tahansa (ja pelkäät että hän lyö & annat siksi periksi) sekä se että et eroa koska et pärjäisi taloudellisesti...sori vaan, mutta kynnysmattovaikutelman siitä saa, ja vahvan sellaisen saakin :/ . Normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen kun osaa sanoa ja sanookin että SEIS, nyt riittää.
Emmä tiiä. Itse en kestäisi tuollaista elämää, mutta sinä sitä elät etkä minä, joten onnea valitsemallasi tiellä, toivotaan parasta... :hug:
 
Huomasin vasta äsken toisella sivulla olevan vastauksesi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tästä yllärin suunnittelustakin on ollu "keskustekuja" miehen kanssa. Viime vuonna vähän ennen joulua pyysi kahville ystäväni jonka kanssa oli sitä ennen viestitellyt mun selän takana useamman kuukauden. Sain asian selville ja nostin metelin. Korostin miehelle että kahvilla käynnissä ei ole mitään väärää mutta miksi just tämä kyseinen nainen. Mies puolusti omaa kantaansa niin pitkälle että oli valmis lyömään jos mä en anna asiassa periksi. Eipä siinä sit muukaan auttanu...
Miksi mies viestitteli? Miksi "ystäväsi" on syrjäyttänyt sut ja yrittää miestäsi kaveerata? En tajua ystäväsi ajatuksen juoksua pätkääkään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvasin jotenkin ettö mua ei nyt ymmärretä oikein. Olen alkanut seurata mieheni tekemisiä ja sanomisia silloin kaksi vuotta sitten. Olen tehnyt joitakin päätelmiä asioista mutta en ole puhunut niistä miehelle. Nämä asiat kaikki painaa vaakakupissa. Eroon olen valmis mutta jotenkin odotan kuitenkin sitä viimeistä virhettä vielä. Olen yhden avioeron jo käynyt läpi enkä ihan helposti halua sitä uudelleen. Teen kaikkeni liittoni eteen mutta en silti koe olevani kynnysmatto. Hankala selittää...

Eli siis olet itse kehittänyt paljon päätelmiä yms. päänsisälläsi, kysymättä/kertomatta niitä ollenkaan miehellesi? Mistä tiedät onko päätelmäsi edes oikeita ja mikä näkökanta miehellä on niistä?

Kyllä taitaa teidän suurin ongelma olla siinä, ettette keskustele tarpeeksi. Kyllä toisen tulee tietää loukkaantumiset ja pahastumiset eikä niitä pitäis kuulua arvuutella. Jos sanot, ettei sua loukkaa jos miehesi menee ystävällesi, niin tottakai mies luulee, ettei se sua tosissaan loukkaa, koska niin sanot.
Ne asiat on niin itsestään selviä ettei ne voi kovin pahasti mennä pieleen. Ja ongelma on myös siinä että mies ei juurikaan puhu asioista kuten jo muistaakseni aikaisemmin mainitsin. Jos saman asian ottaa puheeksi useamman kerran (eli asia on jäänyt vaivaamaan mua ja haluaisin vielä selvittää sitä) niin miehen mielestä se on jankkaamista ja hän lakkaa kuuntelemasta (tämän on sanonut mulle ihan suoraan)
 
saara
taitaa tällä sun "ystävällä" ja ukollas olla jotain vakavampaakin jo meneillään... Mistä saat ikinä tietää onko sielä jotain tapahtunut?
Ex-ukkoni ja ystäväni pelasivat peliään selkäni takana pidemmän aikaa ennen kun mitään huomasin...älä ole liian sinisilmäinen!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Huomasin vasta äsken toisella sivulla olevan vastauksesi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tästä yllärin suunnittelustakin on ollu "keskustekuja" miehen kanssa. Viime vuonna vähän ennen joulua pyysi kahville ystäväni jonka kanssa oli sitä ennen viestitellyt mun selän takana useamman kuukauden. Sain asian selville ja nostin metelin. Korostin miehelle että kahvilla käynnissä ei ole mitään väärää mutta miksi just tämä kyseinen nainen. Mies puolusti omaa kantaansa niin pitkälle että oli valmis lyömään jos mä en anna asiassa periksi. Eipä siinä sit muukaan auttanu...
Miksi mies viestitteli? Miksi "ystäväsi" on syrjäyttänyt sut ja yrittää miestäsi kaveerata? En tajua ystäväsi ajatuksen juoksua pätkääkään.
Tämä silloin kyseessä ollut ystävä ei ole sama kuin nyt. Ja tämä silloinen viestittely tuli selville kun tämä ystäväni tajusi että mä en tiedä. Ja ystävä lopetti silloin viestittelyn.

 
minä vaan
Ensinnäkin meihen ovat putki-aivoja !
Ei niihin tehoa hienovaraiset vihjailut, tavallliset vihjailut ei mitkään sommoiset !
Niille pitää vaan yksinkertaisesti sanoa suoraan oma mielipide, siis todella suoraan !
Jos asia sinua loukkaan, sano se suoraan !

ja toiseksi miten aina vaan on toden totta se asia, että nainen on naiselle susi !
Miten helkatissa, sitä ei voida antaa edes ystävien miesten olla.
Ei nyt nyt tässäkin tapauksessa olisi nyt löytynyt jotain vapaata miestä ottamaan sitä kuppia ja katselemaan jakkaraa.... tai mitä lie !
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä silloin kyseessä ollut ystävä ei ole sama kuin nyt. Ja tämä silloinen viestittely tuli selville kun tämä ystäväni tajusi että mä en tiedä. Ja ystävä lopetti silloin viestittelyn.
Oliko viestittely ihan normaalia kanssakäymistä vai sisälsikö flirttiä tai jotain muuta sellaista?

Kyllä sun kannattaisi keskustella ihan vakavissasi. Kyllä mää ainakin aina hihkasen miehelleni, jos miehen kaveri tai joku viestittää mulle, kun mää yleensä vastaan nopeammin esim. käytännön asioihin. Tuo mun mies on niin laiska pitään kontakteja yllä joten kaverit näkee paremmaksi, että kun kutsuu mun kautta perheen kylään niin tullaan nopeammin.. :p
 
ap
Mä teen nyt sen tempun että kerron teille kaiken mitä näiden kahden vuoden aikana on tapahtunut niin voi olla vähän selvempää. Vetäkää siitä sitten omat johtopäätöksenne.

Heinäkuussa 2005 mies oli aloittanut deittailun (kännykällä).
Jäi mulle kiinni siitä marraskuussa 2006.
tammikuu-toukokuu 2007 viestittelyä ystävälle 1
Toukokuussa ystävä 1 soitti viesteistä ja ne loppui siihen
helmikuu-kesäkuu 2007 viestittelyä ystävälle 2
Mies tunnusti itse ja ne loppui siihen.
Joulukuussa 2007 kahvilla ystävän 1 kanssa. Tästä riita jossa mies uhkaa lyödä.
Alkuvuonna 2008 viestittelyä miehen omille naispuoleisille ystäville. Kertoi asioista itse mutta kun näytti viestejä niin oli mun mielestäni puhdasta flirttiä.(sanoin mielipiteeni miehelle)
Ja nyt sitten tässä elo-syyskuussa mesekeskusteluja ystäväni 3 kanssa. JA nyt menossa viettämään iltaa tänne ystävän 3 luokse.

Tulikohan mahdollisimman epäselvästi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä silloin kyseessä ollut ystävä ei ole sama kuin nyt. Ja tämä silloinen viestittely tuli selville kun tämä ystäväni tajusi että mä en tiedä. Ja ystävä lopetti silloin viestittelyn.
Oliko viestittely ihan normaalia kanssakäymistä vai sisälsikö flirttiä tai jotain muuta sellaista?

Kyllä sun kannattaisi keskustella ihan vakavissasi. Kyllä mää ainakin aina hihkasen miehelleni, jos miehen kaveri tai joku viestittää mulle, kun mää yleensä vastaan nopeammin esim. käytännön asioihin. Tuo mun mies on niin laiska pitään kontakteja yllä joten kaverit näkee paremmaksi, että kun kutsuu mun kautta perheen kylään niin tullaan nopeammin.. :p
En koskaan saanut selville näiden viestien sisältöä ja sävyä. Mies poisti ne kaikki puhelimesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä teen nyt sen tempun että kerron teille kaiken mitä näiden kahden vuoden aikana on tapahtunut niin voi olla vähän selvempää. Vetäkää siitä sitten omat johtopäätöksenne.

Heinäkuussa 2005 mies oli aloittanut deittailun (kännykällä).
Jäi mulle kiinni siitä marraskuussa 2006.
tammikuu-toukokuu 2007 viestittelyä ystävälle 1
Toukokuussa ystävä 1 soitti viesteistä ja ne loppui siihen
helmikuu-kesäkuu 2007 viestittelyä ystävälle 2
Mies tunnusti itse ja ne loppui siihen.
Joulukuussa 2007 kahvilla ystävän 1 kanssa. Tästä riita jossa mies uhkaa lyödä.
Alkuvuonna 2008 viestittelyä miehen omille naispuoleisille ystäville. Kertoi asioista itse mutta kun näytti viestejä niin oli mun mielestäni puhdasta flirttiä.(sanoin mielipiteeni miehelle)
Ja nyt sitten tässä elo-syyskuussa mesekeskusteluja ystäväni 3 kanssa. JA nyt menossa viettämään iltaa tänne ystävän 3 luokse.

Tulikohan mahdollisimman epäselvästi.
Ja tämä ystävä 3 on sun pitkäaikainen ystäväsi, jonka olet tuntenut jo 12vuotta? Ymmärsinkö oikein?

 
Tälle sun pitkäaikaiselle "ystävälle" taitaa olla miehesi tärkeempi ku sinä kun ei kerran korvaansa lotkauta kun suutut hänelle siitä että on kutsunut miehesi illan viettoon.eikö se jo kerro jotain?Mikäli olisi oikeesti sun ystäväs,hän peruis iltamat! Vittu menee hermot jo kun lukee tätä ketjua! |O
 
voi elämän kevät miten sairasta
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, miten hemmetin epävarmoja te ootte miehistänne, kun pitää koittaa palloa jalkaan iskeä keinolla millä hyvänsä - kavereita/ystäviäkään ei saisi olla... täytyy sanoa, että jos tuo on meininki, mä en enää ollenkaan ihmettele ryyppyreissuja, katoamisia, pettämisiäm, huonosti kohtelemista...

Mies ja nainen voi olla ystäviä ihan ilman mitään taka-ajatusta, ja ystävien kanssa voi ihan jopa viettää aikaa ilman, että puolison tarvii olla kyttäämässä selän takana. Haloo, aikuiset ihmiset!



sä kun et ole normaali ja terve niin anna olla. Taitaa olla lääkitys rempsallaan taas... Kukaan ei ole kiinnostusnut susta ja sun vinoutuneesta elämänkatsomuksestasi. Piste.
 
Minä kans mietin että mistä saat tietää mitä siellä on tapahtunut? Miten voit olla varma mistään sen jälkeen kun mies tulee sieltä? Miten aiot sen selvittää? :/
Tuskin kumpikaan myöntää jos siellä on jotain muutakin tapahtunut kun rokkijakkaraa katseltu vai mikäs se oli :eek:
 
ap
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä teen nyt sen tempun että kerron teille kaiken mitä näiden kahden vuoden aikana on tapahtunut niin voi olla vähän selvempää. Vetäkää siitä sitten omat johtopäätöksenne.

Heinäkuussa 2005 mies oli aloittanut deittailun (kännykällä).
Jäi mulle kiinni siitä marraskuussa 2006.
tammikuu-toukokuu 2007 viestittelyä ystävälle 1
Toukokuussa ystävä 1 soitti viesteistä ja ne loppui siihen
helmikuu-kesäkuu 2007 viestittelyä ystävälle 2
Mies tunnusti itse ja ne loppui siihen.
Joulukuussa 2007 kahvilla ystävän 1 kanssa. Tästä riita jossa mies uhkaa lyödä.
Alkuvuonna 2008 viestittelyä miehen omille naispuoleisille ystäville. Kertoi asioista itse mutta kun näytti viestejä niin oli mun mielestäni puhdasta flirttiä.(sanoin mielipiteeni miehelle)
Ja nyt sitten tässä elo-syyskuussa mesekeskusteluja ystäväni 3 kanssa. JA nyt menossa viettämään iltaa tänne ystävän 3 luokse.

Tulikohan mahdollisimman epäselvästi.
Ja tämä ystävä 3 on sun pitkäaikainen ystäväsi, jonka olet tuntenut jo 12vuotta? Ymmärsinkö oikein?
Ymmärsit oikein. Ystävä 1 on serkkuni ja ystävä 2 on veljeni entinen. Ja kaikkiin näihin ystäviin mies on tutustunut vasta minun kauttani.
 
En ole aiemmin kommentoinut, mutta mietin tuota teidän tilannetta itsekseni, enkä oikein osannut sanoa mitään. Nyt vain tuli mieleeni, kun luin tuon kaiken mitä vähän ylemmäksi olit kirjoittanut, että voisiko olla mahdollista, että miehesi hakee huomiotasi noilla keinoilla? Eli haluaa tehdä sut mustasukkaiseksi tai jotain semmoista?
 

Yhteistyössä