Nyt tämä meni mielenkiintoiseksi...

  • Viestiketjun aloittaja jälleen nolona harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Minulla on ollut aina miespuolisia ystäviä, ja olen ollut ystäväni silloisen miesystävän kanssa kahdestaan baarissakin, jonne alunperin oli tarkoitus lähteä kolmestaan, mutta ystäväni ei sitten jaksanutkaan, joten hän kehoitti meitä menemään kahdestaan.
Luottamus oli kohdallaan, eikä olisi tullut mieleenkään että jotain muuta olisi voinut tapahtua :eek:
ei mullekaan tullut mieleen vaikka olis pitänyt :ashamed: luotin sokeasti sekä miheen että ystävään. onneks on luotettaviakin ihmisiä vielä olemassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
musta on kanssa turha sanoa, ettet saisi päästää... mitäs sitten, kun sun silmä välttää. Pitäsikö aikuista ihmistä olla koko ajan vahtimassa, ettei tee luvattomia?
Ei tietysti tarvi aikuista ihmistä vahtia, jos pettää tekee se sen muutenkin kun tuon kyseisen ystävän kanssa. Mutta miksi mennä, sitä vaan ihmettelen? Pitäisi puolisoa kuitenkin sen verran kunnioittaa ja ymmärtää että ei tuo ihan hyvältä ajatukselta tunnu, varmasti molemmat tietää mitä seuraa,jos menee yksin, miksi kieltää se asia ja riskeerata koko suhde.Pelkkää pahaa mieltä tulee lisää vaan. Miksi ei voi molempia pyytää.
Sano suoraan miehellesi että loukkaa sua menemällä ja katso mitä miehes sitten tekee, jos menee, lähde sinäkin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mie olisin valmis jo tuossa tilanteessa hylkäämään ukon jos se edes olisi miettinyt vaihtoehta lähteä sinne naisen luo.
Mulla tuli vain mieleen, että onko ap sanonut kertaakaan tämän ystävän olevan nainen. Jos tää on taas näitä provoja jossa ap kohta paljastaakin, että tämä ystävä on mies...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mie olisin valmis jo tuossa tilanteessa hylkäämään ukon jos se edes olisi miettinyt vaihtoehta lähteä sinne naisen luo.
Mulla tuli vain mieleen, että onko ap sanonut kertaakaan tämän ystävän olevan nainen. Jos tää on taas näitä provoja jossa ap kohta paljastaakin, että tämä ystävä on mies...
Kaadetaan provo-arvailut heti. Kyseessä on nainen.
 
ap
Joudun poistua paikalta. Täytyy lähteä hoitamaan mummuni asioita. Mutta yritän ehtiä jossain välissä päivällä takaisin lukemaan teidän kommentteja jos niitä vielä tulee.
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
musta on kanssa turha sanoa, ettet saisi päästää... mitäs sitten, kun sun silmä välttää. Pitäsikö aikuista ihmistä olla koko ajan vahtimassa, ettei tee luvattomia?
Ei tietysti tarvi aikuista ihmistä vahtia, jos pettää tekee se sen muutenkin kun tuon kyseisen ystävän kanssa. Mutta miksi mennä, sitä vaan ihmettelen? Pitäisi puolisoa kuitenkin sen verran kunnioittaa ja ymmärtää että ei tuo ihan hyvältä ajatukselta tunnu, varmasti molemmat tietää mitä seuraa,jos menee yksin, miksi kieltää se asia ja riskeerata koko suhde.Pelkkää pahaa mieltä tulee lisää vaan. Miksi ei voi molempia pyytää.
Sano suoraan miehellesi että loukkaa sua menemällä ja katso mitä miehes sitten tekee, jos menee, lähde sinäkin...
Eikös kunnioituksen ja ymmärtämisen pidä olla molemminpuolista?
 
Eli nainen tietää, ettet hyväksy asiaa, mutta miehesi ei..

Se on ainakin ihan varma, että nainen haluaa iskeä miehesi, mutta mies saattaa vielä olla vain hyväuskoinen hölmö ja luulla, että on kysymys viattomasta illanvietosta?
 
vieras
Jotenkin minä en vaan usko tähän juttuun. Takana kuitenkin joku provo. Jos tämä ystävä ei ole sitten kiinnostunut miehistä, tai sillä on oma mies joka on myös paikan päällä...tai jotain
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Eli nainen tietää, ettet hyväksy asiaa, mutta miehesi ei..

Se on ainakin ihan varma, että nainen haluaa iskeä miehesi, mutta mies saattaa vielä olla vain hyväuskoinen hölmö ja luulla, että on kysymys viattomasta illanvietosta?
Tuli itsell sama asia mieleen. Mikäli "ystävän" vastaukset olivat vaisuja ja mitäänsanomattomia, eikä tähän päivään mennessä ole perunut suunitelmia, niin taitaa hänellä olla hiemat muut mielessä, kun pelkkä ystävyyv miehesi kanssa.

Olen samaa mieltä, että eri sukupuolta olevat voivat olla ystäviä keskenään, mutta toisen parisuhdetta tulee aina kunnioittaa.
 
vieras
Ja mistähän tämä ap sitten tietää, että raja on ylitetty ja siellä on sitten tapahtunut jotain.
Jos kumpikaan ei kerro niin arvailujen varaanhan se jää ja jos on nyt jo niin epäluuloinen niin tuskin mitkään vakuuttelut auttaa ettei mitään olisi tapahtunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Eli nainen tietää, ettet hyväksy asiaa, mutta miehesi ei..

Se on ainakin ihan varma, että nainen haluaa iskeä miehesi, mutta mies saattaa vielä olla vain hyväuskoinen hölmö ja luulla, että on kysymys viattomasta illanvietosta?
Millä prusteella?
No sillä, että jos ihmiset on ystäviä keskenään, niin kyllä silloin myös miehen kanssa tulisi varmaan vaihdettua pari sanaa siitä, että ap on asiasta suuttunut. Hän on päättänyt edelleen treffata miehen siitä huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Eli nainen tietää, ettet hyväksy asiaa, mutta miehesi ei..

Se on ainakin ihan varma, että nainen haluaa iskeä miehesi, mutta mies saattaa vielä olla vain hyväuskoinen hölmö ja luulla, että on kysymys viattomasta illanvietosta?
Millä prusteella?
No sillä, että jos ihmiset on ystäviä keskenään, niin kyllä silloin myös miehen kanssa tulisi varmaan vaihdettua pari sanaa siitä, että ap on asiasta suuttunut. Hän on päättänyt edelleen treffata miehen siitä huolimatta.

Taas hivenen ot, suuttuminen ja toisen menojen rajoittaminen VOI olla vallankäyttöä. Jos ei ole oikeasti näyttöä siitä, että syytä mustasukkaisuuteen on, niin omien epäluulojen ei pitäisi antaa vallata mieltä niin, että rupeaa tekemään sellaisia asioita, joihin ei ole oikeutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
hei selittäkää mulle mitä se mies siellä ystävän luona tekee? siis miksi sinne menee? onko joku juhla tms jonne ystävä tarvitsee sinun miestäsi vai mitä? en voisi nimittäin kuvitellakkaan omalle kohdalleni tilannetta jossa minun tai mieheni naispuolinen ystävä kutsuisi vain mieheni (tai toisinpäin) kylään. ETTÄ MIKSI?
Ihan muuten vain. istumaan iltaa ja ottamaan kuppia. Ja miehen sanojen mukaan ystävälläni on sellainen "rokkijakkara" mikä on siis ihan pakko nähdä. (tämä on paras selitys pitkään aikaan). Ihmettelen vain että miksi sitä samaista jakkaraa ei voi mulle esitellä...
HÄH?
miksi sua ei ole kutsuttu???
mulla ei vaan mene päähän tämä, mitä sellaisia "rehellisiä" juttuja heillä voi olla jotka ei sulle kuulu? Siis eihän ystävätkään toimi noin saati sitten että te ootte pariskunta. Eihän ystävä porukassakaan jätetä yhtä ulkopuoellle, varsinkaan siis jos se on jonkun vaimo.

Mistä sä olet muuten löytänyt tollaisen "ystävän" joka tekee sinulle noin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Taas hivenen ot, suuttuminen ja toisen menojen rajoittaminen VOI olla vallankäyttöä. Jos ei ole oikeasti näyttöä siitä, että syytä mustasukkaisuuteen on, niin omien epäluulojen ei pitäisi antaa vallata mieltä niin, että rupeaa tekemään sellaisia asioita, joihin ei ole oikeutta.
No joo.. mutta jollain lailla sitä luottamusta täytyy kuitenkin rakentaa. Vaikka joku asia omasta mielestä olisi ok, mutta kumppani loukkaantuu siitä, on sekin otettava huomioon. Vaikkei toisen elämää kukaan saa ruveta täysin kontrolloimaan, ei mun mielestä ole kunnioittavaa ehdoin tahdoin tehdä omin päin toisen mieltä pahoittavia asioita tyyliin "mua ei määrätä".

Mä en voisi hyvällä omalla tunnolla tehdä asioita, esim. lähteä johonkin ryyppyreissuun, jos mä tietäisin, että se ei olis mun miehen mielestä täysin ok. Eri asia olisi tietysti jos se ei koskaan "päästäisi" mua mihinkään. Keskustellahan siitä pitäisi. Mutta eihän sellaisesta tule pidemmän päälle mitään, että toinen jätetään tunteineen ja mielipiteineen vaan oman onnensa nojaan.

Tää meni nyt jo aika lailla aiheen vierestä, mutta sörhikselle vielä loppukiteytyksenä, että mun mielestä avioliitossa/parisuhteessa pitää välillä tehdä ja jättää tekemättä asioita toisen takia, jos sitä rakastaa ja kunnioittaa. Tämä pitää tietysti koskea molempia osapuolia.

Mun mielestä ap:n tapauksessa miehen luopuminen illanvietosta ap:n naispuolisen ystävän kanssa ei olisi mikään suuri uhraus, oli illanvietossa kysymys mistä tahansa, jos se auttaa palauttamaan luottamusta heidän väleihin.
 
ap
täällä taas. ja nyt ku sais annettua vastausta asioihin. Ihan ekaksi tämä ei vieläkään ole provo. Ystäväni on juuri eronnut miehestään eli siis ystäväni miestä ei illanvietossa ole mukana. Ja mua ei kutsuttu mukaan koska käyn ystäväni mielestä usein jossain. Olen kysynyt asiaa mieheltäni ja hänelle sopii että käyn viikonloppuisin jossain. Hän jää mieluummin lasten kanssa kotiin kuin lähtee mukaan. Eli miestä ei yleensä kiinnosta lähteä mihinkää. (tai näin ainakin väittää mulle). Ja tämän rajan ylityksen näen mieheni käytöksestä. Silloin kun salasi sitä deittailua sen 1,5 vuotta niin opin huomaamaan minkälaiseksi hänen käytöksensä menee jos on jotain salattavaa mielen päällä. Jäikö joku asia vielä kertomatta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerro sitten miksi olet vielä miehen kanssa yhdessä? Jos se on ennenkin pettänyt kyllä varmaan tekee sen uudestaan
Ei ole suoranaisesti pettänyt mutta loukannut senkin edestä. Jos ajan ukon pihalle niin en tule taloudellisesti toimeen mitenkään. Sen olen laskenut jo monet kerrat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gariana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kannu:
Mun mielestä toimit todella viisaasti kun annat miehesi tehdä niinko haluaa. En ymmärrä kommentteja "en päästäisi" ym. En minä ainakaan haluaisi olla suhteessa jossa mun pitäisi toista pidätellä ja kontrolloida.
Kyllä mä haluan että mieheni seisoo rinnallani ihan omasta tahdostaan.
Näin mäkin ajattelin että jos mies ei tosiaan itse tajua että tällainen käytös ei välttämättä kuulu avioliittoon niin saa mun puolestani sitten loppua tämä liitto. Mies on loukannu mua niin paljon jo tähän mennessä että en jaksa enää.
no sitten teet juuri noin jos tilanne on jo muutenkin noin paha jo.

Ihan selvennykseksi. Deittailua (kännykän kautta) 1,5 vuotta mun selän takana. Viestittelyä mun kahdelle ystävälle (molemmat naisia) yhteensä lähes vuosi mun selän takana. Viestien ja mesekeskustelujen sisältö lähes puhdasta flirttiä... Ja nyt vielä tämä päälle.

Eikö kannattaisi enemmin keskustella asialliseen sävyyn, että et aio kieltää tekemästä yhtään mitään, mutta kerrot todelliset omat ajatuksesi asiasta? Eli jos mies menee sinne, niin tietää tasantarkkaan mitä ajatuksia se sussa herättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
hei selittäkää mulle mitä se mies siellä ystävän luona tekee? siis miksi sinne menee? onko joku juhla tms jonne ystävä tarvitsee sinun miestäsi vai mitä? en voisi nimittäin kuvitellakkaan omalle kohdalleni tilannetta jossa minun tai mieheni naispuolinen ystävä kutsuisi vain mieheni (tai toisinpäin) kylään. ETTÄ MIKSI?
Ihan muuten vain. istumaan iltaa ja ottamaan kuppia. Ja miehen sanojen mukaan ystävälläni on sellainen "rokkijakkara" mikä on siis ihan pakko nähdä. (tämä on paras selitys pitkään aikaan). Ihmettelen vain että miksi sitä samaista jakkaraa ei voi mulle esitellä...
HÄH?
miksi sua ei ole kutsuttu???
mulla ei vaan mene päähän tämä, mitä sellaisia "rehellisiä" juttuja heillä voi olla jotka ei sulle kuulu? Siis eihän ystävätkään toimi noin saati sitten että te ootte pariskunta. Eihän ystävä porukassakaan jätetä yhtä ulkopuoellle, varsinkaan siis jos se on jonkun vaimo.

Mistä sä olet muuten löytänyt tollaisen "ystävän" joka tekee sinulle noin!
Näinpä. Kyllä taitais "ystävä" lentää aika kauas mun lähipiiristä, jos edes kehtaa pyytää vain mun miestäni vierailulle ilman mua, jos siinä ei ole mitään muuta erikoista takana. Esim. mää varmaan ajattelisin, että he suunnittelevat mulle jotain kivaa ylläriä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerro sitten miksi olet vielä miehen kanssa yhdessä? Jos se on ennenkin pettänyt kyllä varmaan tekee sen uudestaan
Ei ole suoranaisesti pettänyt mutta loukannut senkin edestä. Jos ajan ukon pihalle niin en tule taloudellisesti toimeen mitenkään. Sen olen laskenut jo monet kerrat.
No eikö se sitten ole aivan sama mitä se miehes sen ystävän kans tekee... Jos et eroa vaikka pettäisikin, rahan takia. En vieläkään ymmärrä tätä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
hei selittäkää mulle mitä se mies siellä ystävän luona tekee? siis miksi sinne menee? onko joku juhla tms jonne ystävä tarvitsee sinun miestäsi vai mitä? en voisi nimittäin kuvitellakkaan omalle kohdalleni tilannetta jossa minun tai mieheni naispuolinen ystävä kutsuisi vain mieheni (tai toisinpäin) kylään. ETTÄ MIKSI?
Ihan muuten vain. istumaan iltaa ja ottamaan kuppia. Ja miehen sanojen mukaan ystävälläni on sellainen "rokkijakkara" mikä on siis ihan pakko nähdä. (tämä on paras selitys pitkään aikaan). Ihmettelen vain että miksi sitä samaista jakkaraa ei voi mulle esitellä...
HÄH?
miksi sua ei ole kutsuttu???
mulla ei vaan mene päähän tämä, mitä sellaisia "rehellisiä" juttuja heillä voi olla jotka ei sulle kuulu? Siis eihän ystävätkään toimi noin saati sitten että te ootte pariskunta. Eihän ystävä porukassakaan jätetä yhtä ulkopuoellle, varsinkaan siis jos se on jonkun vaimo.

Mistä sä olet muuten löytänyt tollaisen "ystävän" joka tekee sinulle noin!
Näinpä. Kyllä taitais "ystävä" lentää aika kauas mun lähipiiristä, jos edes kehtaa pyytää vain mun miestäni vierailulle ilman mua, jos siinä ei ole mitään muuta erikoista takana. Esim. mää varmaan ajattelisin, että he suunnittelevat mulle jotain kivaa ylläriä...
Tästä yllärin suunnittelustakin on ollu "keskustekuja" miehen kanssa. Viime vuonna vähän ennen joulua pyysi kahville ystäväni jonka kanssa oli sitä ennen viestitellyt mun selän takana useamman kuukauden. Sain asian selville ja nostin metelin. Korostin miehelle että kahvilla käynnissä ei ole mitään väärää mutta miksi just tämä kyseinen nainen. Mies puolusti omaa kantaansa niin pitkälle että oli valmis lyömään jos mä en anna asiassa periksi. Eipä siinä sit muukaan auttanu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tästä yllärin suunnittelustakin on ollu "keskustekuja" miehen kanssa. Viime vuonna vähän ennen joulua pyysi kahville ystäväni jonka kanssa oli sitä ennen viestitellyt mun selän takana useamman kuukauden. Sain asian selville ja nostin metelin. Korostin miehelle että kahvilla käynnissä ei ole mitään väärää mutta miksi just tämä kyseinen nainen. Mies puolusti omaa kantaansa niin pitkälle että oli valmis lyömään jos mä en anna asiassa periksi. Eipä siinä sit muukaan auttanu...
Sun on pakko olla provo.
KUKAAN ei ole tuollainen tossu, kynnysmatto! Ei voi olla.
 

Yhteistyössä