Nyt tämä meni mielenkiintoiseksi...

  • Viestiketjun aloittaja jälleen nolona harmaa
  • Ensimmäinen viesti
sun nimes kuvastaa sua niin hyvin...
quote="Sörhis"]
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Eli nainen tietää, ettet hyväksy asiaa, mutta miehesi ei..

Se on ainakin ihan varma, että nainen haluaa iskeä miehesi, mutta mies saattaa vielä olla vain hyväuskoinen hölmö ja luulla, että on kysymys viattomasta illanvietosta?
Millä prusteella?
No sillä, että jos ihmiset on ystäviä keskenään, niin kyllä silloin myös miehen kanssa tulisi varmaan vaihdettua pari sanaa siitä, että ap on asiasta suuttunut. Hän on päättänyt edelleen treffata miehen siitä huolimatta.
Taas hivenen ot, suuttuminen ja toisen menojen rajoittaminen VOI olla vallankäyttöä. Jos ei ole oikeasti näyttöä siitä, että syytä mustasukkaisuuteen on, niin omien epäluulojen ei pitäisi antaa vallata mieltä niin, että rupeaa tekemään sellaisia asioita, joihin ei ole oikeutta.
[/quote]




miten niin ei ole OIKEUTTA? parisuhteessa molempien mielipiteellä pitää olla merkitystä, ja jos toinen osapuoli ei tykkää toisen yksinmenemisestä, niin toisen tulee kunnioittaa sitä ja jättää menemättä. Jos ei siihen pysty, eläköön yksin ja menköön ja tehköön sitten miten huvittaa. Ja aapeen tapauksesas todellakin ON näyttöa ja aihetta vaikka mihin. Ja miehen ja naisen välistä platonista ystävyyttä ei oikeasti ole olemassakaan, siihen sisältyy AINA seksuaalista latausta, sitä vain yritetään peitellä, jopa itseltä. Eli petetään itseäkin, koska halutaan olla sen toisen lähellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärsit oikein. Ystävä 1 on serkkuni ja ystävä 2 on veljeni entinen. Ja kaikkiin näihin ystäviin mies on tutustunut vasta minun kauttani.
No voiko tilanteessa olla jotain väärinkäsitystä? Voitko olla ymmärtänyt muutaman hassun viestin jotenkin vääränlailla? Esim. kaverisi on ymmärtänyt, että sulla on muuta menoa ja siksi pyytää vain miestäsi tai että ystäväsi ja serkkusi on molemmat kuvitelleet, että viestit kulkeutuvat myös sun korviisi (ja olisi tarkoituskin näin). Kun vielä puhut, että ei haittaa ollenkaan, vaikka oikeasti haittaa, niin kukaan ei todellisuudessa edes tiedä ajatuksiasi...

En voi uskoa, että sut ns. pettäisi kaikki kolme ystävääsi pitämällä peliä sun miehesi kanssa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
En ole aiemmin kommentoinut, mutta mietin tuota teidän tilannetta itsekseni, enkä oikein osannut sanoa mitään. Nyt vain tuli mieleeni, kun luin tuon kaiken mitä vähän ylemmäksi olit kirjoittanut, että voisiko olla mahdollista, että miehesi hakee huomiotasi noilla keinoilla? Eli haluaa tehdä sut mustasukkaiseksi tai jotain semmoista?
tätäkin olen miettinyt ja asiasta keskustellut miehen kanssa mutta hänen sanojensa mukaan kyse on ihan vain puhtaasta kaveruudesta. Mutta sitten herää kysymys että miksi se salataan jos se on vain kaveruutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän kevät miten sairasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, miten hemmetin epävarmoja te ootte miehistänne, kun pitää koittaa palloa jalkaan iskeä keinolla millä hyvänsä - kavereita/ystäviäkään ei saisi olla... täytyy sanoa, että jos tuo on meininki, mä en enää ollenkaan ihmettele ryyppyreissuja, katoamisia, pettämisiäm, huonosti kohtelemista...

Mies ja nainen voi olla ystäviä ihan ilman mitään taka-ajatusta, ja ystävien kanssa voi ihan jopa viettää aikaa ilman, että puolison tarvii olla kyttäämässä selän takana. Haloo, aikuiset ihmiset!



sä kun et ole normaali ja terve niin anna olla. Taitaa olla lääkitys rempsallaan taas... Kukaan ei ole kiinnostusnut susta ja sun vinoutuneesta elämänkatsomuksestasi. Piste.

:LOL: :LOL: :LOL: :hug: :hug: :hug:

Mä ymmärrän, että SULLA on paha olla. Voimia ja hyvää jatkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sun nimes kuvastaa sua niin hyvin...:
quote="Sörhis"]
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Eli nainen tietää, ettet hyväksy asiaa, mutta miehesi ei..

Se on ainakin ihan varma, että nainen haluaa iskeä miehesi, mutta mies saattaa vielä olla vain hyväuskoinen hölmö ja luulla, että on kysymys viattomasta illanvietosta?
Millä prusteella?
No sillä, että jos ihmiset on ystäviä keskenään, niin kyllä silloin myös miehen kanssa tulisi varmaan vaihdettua pari sanaa siitä, että ap on asiasta suuttunut. Hän on päättänyt edelleen treffata miehen siitä huolimatta.
Taas hivenen ot, suuttuminen ja toisen menojen rajoittaminen VOI olla vallankäyttöä. Jos ei ole oikeasti näyttöä siitä, että syytä mustasukkaisuuteen on, niin omien epäluulojen ei pitäisi antaa vallata mieltä niin, että rupeaa tekemään sellaisia asioita, joihin ei ole oikeutta.



miten niin ei ole OIKEUTTA? parisuhteessa molempien mielipiteellä pitää olla merkitystä, ja jos toinen osapuoli ei tykkää toisen yksinmenemisestä, niin toisen tulee kunnioittaa sitä ja jättää menemättä. Jos ei siihen pysty, eläköön yksin ja menköön ja tehköön sitten miten huvittaa. Ja aapeen tapauksesas todellakin ON näyttöa ja aihetta vaikka mihin. Ja miehen ja naisen välistä platonista ystävyyttä ei oikeasti ole olemassakaan, siihen sisältyy AINA seksuaalista latausta, sitä vain yritetään peitellä, jopa itseltä. Eli petetään itseäkin, koska halutaan olla sen toisen lähellä.
[/quote]


Niin. Tässä ap:n tapauksessa miehen on OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN kunnioitettava puolisoaan ja jätettävä menemättä, koska tietää, että se sattuu puolisoon. Se olisi ainoa oikea ratkaisu mieheltä. Mutta. Aikuinen ihminen on tosiaankin vapaa valitsemaan. Jos mies valitsee menemisen, ap on myös vapaa (ja suorastaan velvollinen) tekemään omat johtopäätöksensä tästä. Kunnioitusta ja luottamusta ei voi hankkia pakolla ja rajoituksilla. Ne lähtee meistä jokaisesta itsestämme.

Tuohon jälkimmäiseen tummennukseen. Tästä olen kanssasi vakaasti eri mieltä. Itsellänikin on miespuolisia ystäviä, samoin miehelläni naispuolisia. Ja se todellakin ON platonista ystävyyttä. On ihmisen omaa rajoittuneisuutta, jos ei näe toisen sukupuolen "taakse", eikä siten pysty ottamaan ihmistä ihmisenä, vaan ensisijaisesti sukupuolensa edustajana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
Tosi kiva kuulla :).

Miehet tuntuu olevan sen verran yksinkertaisia olentoja, että niille tosiaan kannattaa sanoa suoraan, mitä jostakin asiasta ajattelee. Pakottaminen ja käänteispsykologia sen sijaan eivät useinkaan toimi. Toivottavasti saatte rakennettua suhteeseenne luottamusta ja toisen kunnioittamista. Elämä on tosiaan liian lyhyt tuhlattavaksi huonoon parisuhteeseen. Tsemppiä :hug:!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
Loppuiko mielikuvitus
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
Tosi kiva kuulla :).

Miehet tuntuu olevan sen verran yksinkertaisia olentoja, että niille tosiaan kannattaa sanoa suoraan, mitä jostakin asiasta ajattelee. Pakottaminen ja käänteispsykologia sen sijaan eivät useinkaan toimi. Toivottavasti saatte rakennettua suhteeseenne luottamusta ja toisen kunnioittamista. Elämä on tosiaan liian lyhyt tuhlattavaksi huonoon parisuhteeseen. Tsemppiä :hug:!

Juuri näin. Oikein hyvä, että sait vihdoin puhuttua oikeasti sen mitä ajattelet! Tälläisellä parisuhteessa pääsee huomattavasti pitemmälle kuin sillä "käänteispsykologialla" joka ei oikeastaan ainakaan yleisesti miehiin toimi pätkääkään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
Loppuiko mielikuvitus
Anteeksi mutta nyt mä en ymmärtäny? Miten niin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun tuntuu, ettei tää voi olla todellinen juttu. Niin tuo ois hyvä lopetus provolle, ettei mies menekkään.
Kyllä tää on ihan todellinen juttu. Valitettavasti. Mut onneksi mies ymmärsi myös mun kantani asiaan. Tuu meille joskus viikonlopuksi niin huomaat ettei tää ole provoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun tuntuu, ettei tää voi olla todellinen juttu. Niin tuo ois hyvä lopetus provolle, ettei mies menekkään.
Kyllä tää on ihan todellinen juttu. Valitettavasti. Mut onneksi mies ymmärsi myös mun kantani asiaan. Tuu meille joskus viikonlopuksi niin huomaat ettei tää ole provoa...
Muista nyt, että mies ymmärsi sun kantasi heti kun sanoit oikean kantasi hänelle. Ei miehet (eikä naisetkaan) ole ajatuksen lukioita..
 
Hyvä että asia ratkesi. Kyllä mä oon aina sen kannalla, että mieluummin puhutaan siitä mikä mietityttää, eikä rakennella omassa mielessään mitään. Monesti ne asiat paisuu isommiksi omassa mielessä, mitä ovat todellisuudessa.

Tosin, teillä varmasti on vielä tekemistä, että luottamus olisi kunnossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Meinaatko keskustella tuon ystäväsi kanssa vielä asiasta?
Tuskin on tarvetta. Kai ukko ilmoittaa sille itse että ei ole tulossa. Jos ystävä ottaa itse asian puheeksi niin sitten mutta ei mulla ole mitään tarvetta keskustella mistään tuon "ystävän" kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Meinaatko keskustella tuon ystäväsi kanssa vielä asiasta?
Tuskin on tarvetta. Kai ukko ilmoittaa sille itse että ei ole tulossa. Jos ystävä ottaa itse asian puheeksi niin sitten mutta ei mulla ole mitään tarvetta keskustella mistään tuon "ystävän" kanssa
Mitenköhän mahtaa reagoida, kun mies peruu sovitut "treffit"..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Meinaatko keskustella tuon ystäväsi kanssa vielä asiasta?
Tuskin on tarvetta. Kai ukko ilmoittaa sille itse että ei ole tulossa. Jos ystävä ottaa itse asian puheeksi niin sitten mutta ei mulla ole mitään tarvetta keskustella mistään tuon "ystävän" kanssa
Mitenköhän mahtaa reagoida, kun mies peruu sovitut "treffit"..
Sen mäkin haluan tietää. Koska se ystävän reaktio kertoo sitten kaiken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
Siis joko hän perui? Vai meinaako nyt soittaa sille ystävälle lähiaikoina?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt helpotti paljon. Soitin miehelle ja sanoin suoraan mitä ajattelen. Eli siis että musta tuntuu tosi pahalta jos se lähtee sinne mun ystävän luo. Ja mies perui illan. Ihme sinänsä mutta parempi näin. Eli tästä voisin vetää sen johtopäätöksen että se illanvietto ei ollut miehelle mitenkään tärkeä kun kerran pystyy sen perua ihan mukisematta.
Siis joko hän perui? Vai meinaako nyt soittaa sille ystävälle lähiaikoina?
En tiedä onko jo perunu. Toivottavasti myös peruu eikä vain puhunu... Seuraan tilannetta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun tuntuu, ettei tää voi olla todellinen juttu. Niin tuo ois hyvä lopetus provolle, ettei mies menekkään.
Kieltämättä sattui aika sopivasti, että mies, joka ei suostu puhumaan asioista ja aikaisemmin uhkasi lyödä jos vaimo ei anna periksi, ymmärsikin yhtäkkiä vaimonsa ajatukset ja perui menonsa, kun vaimo lopultakin kahden vuoden jälkeen sai suunsa auki :xmas:
Mutta jos näin oikeasti on, niin hyvä. Siinä se nähdään, että ei kannata olettaa toisen olevan ajatustenlukija, vaan sanoa ihan nätisti ja suoraan mitä ajattelee.
 

Yhteistyössä