Noin kolmekymppiset ekakertalaiset

Tulinpa vain kyselemään, miten teillä on lähtenyt alkuun vauvan kanssa oleminen ja eläminen noin henkisellä puolella liikkeelle? Mulla meinaa olla lähestulkoon joka toinen päivä sillain huono, että tuntuu, ettei tämä ole ollenkaan mun juttu tämä vauvanhoito ja jatkuva huolenpito. En olis arvannut, että jotenkin ottaa näin koville päänupissa se "entisestä elämästä" luopuminen. Lohduttakaa nyt vähän mua, että tähän tottuu pian ja että kun vauva kasvaa, niin arki muuttuu antoisammaksi, jookos!! :( Tulee ihan paha mieli ja huono äiti-olo, kun ei osaa heti nauttia vauvasta huolehtimisesta. Vai onkohan tämä nyt sellasta normaalia synnytyksen jälkeistä alavireyttä vain??
 
Novelle normaaleja nuo tuntemukset ovat :D Kyllähän sitä oma elämä pysähtyy kuin seinään,kun syntyy pikkuinen taloon.Hän määrää ajan käytöstä,rytmistä,syömisistä,menoista jne.Ei ole kumma jos välillä tuntuu,et ei tää näin pitäny mennä mun ajatuksissa,kun sitä pohti ennen pienen maailmaan tuloa!
Itse tiesin mihin ryhdyin,kun poikaa odotin ,mutta ei mullekaan ollu kaikki käytännön asiat helppoja toteuttaa alussa pojan kanssa.Monet itkut itkin minäkin ja koin huonoa omaatuntoa,mutta pikku hiljaa arki alkoi sujumaan itsekseen ja palaset loksahtivat paikoilleen:)Kyllä pian löydät teille oman yhteisen rytmin ja se sitten helpottaa liikkumista ja muuta päivän toimintaa!
 
HPM
Eiköhän nuo ole Novelle ohimeneviä tuntemuksia. Varmasti kaikki kamppailevat välillä (varsinkin väsyneenä ja univelkaisena!) samojen fiilisten kanssa. On se iso juttu ajatella että esimerkiksi miehen kanssa me ei koskaan enää olla kaksin (paitsi sitten kun lapsi on iso). Ei lähdetä reissuun kahdestaan (koska todennäköisesti soittelisin kokoajan kuinka lapsi voi ja huolehtisin niin paljon ettei lomailusta tulisi mitään...), paitsi sitten kun lapsi on iso jne.jne.jne. Mulle ainakin tuo paljon voimia toi "sitten kun lapsi on iso" -ajattelu. Että tavallaan tää on tietty ajanjakso elämässä, johon täytyy nyt vaan sopeutua.

Ja sitä huomaa kuinka ajatukset kirkastuu aina kun muksu on yökylässä -> saa huilata ja nukkua, joten aamulla kaikki tuntuu taas hieman helpommalta. Joten kannattaa antaa lasta yökylään välillä jos vaan sulla on paikka ja henkilö kenelle voit antaa. Meillä mummu pyrkii ottamaan joka viikko tai vähintään joka toinen viikko yhdeksi yöksi. (valitettavasti mummu on tällä hetkellä ainoa jolle pystyn lapseni antamaan...)

Meillä helpotti heti kun lapsi alkoi viihtymään pidempiä aikoja omissa oloissaan, noin 3kk ikäisenä. Sit täytyy vaan rohkeesti ottaa välillä itselleen iltavapaata vaikka omiin harrastuksiin. Vauva isälle ja tuttelipurkit esiin.

Niinku huomaat, mä painotan tosi paljon jaksamista. Mulla on (tai toivottavasti jo oli) erittäin suuri riski synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja olen joutunut huomioimaan oman hyvinvointini jokapäiväisessä elämässä. Kannattaa kiinnittää huomio jatkuvaan alakuloisuuteen, koska yhden erittäin vaikean masennuksen läpikäyneenä en halua samaa kenellekään!

Toisilla vie kauemmin vauva-aikaan sopeutuminen, mutta se ei tee kenestäkään yhtään sen huonompaa äitiä!! Tätähän toitotettiin kaikissa odotuskirjoissa ja meni mulle näköjään hyvin jakeluun =) Muistathan jakaa isällekin töitä lapsen kanssa etkä yritä kaikkea tehdä itse. Imetys on tosi sitovaa touhua ja vie niin paljon äidin ajasta, että anna hyvällä omallatunnolla vauvaa isälle mahdollisimman usein.

Jos olet kovin sosiaalinen ihminen, niin yritä kutsua ystäviä kylään aina kun jaksat. Kuulemma yksinäisyys tuntuu olevan yksi suurimpia mielialanlaskijoita. Silloin pysyt edes jollain lailla kontaktissa ystäväpiiriisi ja "entiseen elämääsi" (ja näet välillä muutakin kuin pelkän vauvan). Tai anna vauva isälle ja lähde itse kylään (ja taas ne tuttelipurkit esille). Vaikka sä olet tärkein vauvalle, niin se pärjää kyllä isänsä kanssa jonkin aikaa.

Oikeesti, mä uskon että sun ajatukset vielä kääntyy positiivisemmaksi kun annat vaan ajan tehdä tehtävänsä. :hug:
 
Moikka taas vähään aikaan!
Lääkärissä käytiin tuon pullauttelun takia, mutta ei se vielä alkanut millekkään. Kuulemma ongelmat menee pahemmaksi 2-3kk iässä jos menee ja sitte aletaan tutkiin jos on tarve. Pullauttelut jatkuu edelleen siis. Ylihuomenna on taas painokontrolli neuvolassa.

Meille ei muuten myöskään sopinu tuo pamppers. Pojan pylly meni jo muutaman päivän käytön jälkeen puhki. Vaihdoin vaipat liberoon ja käytin vähän aikaa talkkia niin iho taas parani hyväksi. Nyt ei ongelmia ole ollut. Minäkään en rasvaile ihoa juuri koskaan. Pyllyyn en rasvaa ole laittanu kun tuntuu että eikös se ala sielä vaipassa hautumaan sitte? Ilmakylpyjäkään ei juuri harrasteta kuin juuri sen mitä vaipanvaihdon yhteydessä menee :ashamed: ...

Toissa päivänä tuli pojalla ihan ensimmäinen selvä hymy minulle. Ja sitte ohta hymyilikin jo miehelle :heart: . On se niin hellyyttävää katella :heart: .

Jokos Novellella ja Siiluralla on ristiäispäivät sovittuna? Meillä on 15.11 SE päivä, nimi ollaan pidetty visusti salaisuutena ja hiukan jännittää kuinka sukulaiset ottaa sen vastaan.

Novelle, samoja tuntemuksia minä olen myös käyny läpi. Minulla auttaa kun pääsen kotoa jonnekki vaikka ihan vähäksi aikaa sillon tällön. Vasta kävin ystävää moikkaamassa parin tunnin ajan. Pumppasin maitoa jääkaappiin valmiiksi ja mies jäi hoitamaan poikaa. Hyvin oli menny molemmilla =) . Sen jälkeen olen jo pojan kanssa uskaltautunu kaupunkiinki seikkailemaan. Kaikki tuommonen pieni ihmisten ilmoilla käyminen on piristäny kummasti mieltä! Kannatta kokeilla :) ...

Nanna + poju n 1,5kk
 
Kiitos paljon kannustuksesta! Kyllä täällä varmasti selvitää. Otetaan nyt alkuun päivä kerrallaan. Eiköhän se rytmi siitä löydy vähitellen.

Vaatii varmasti jonkun viikon vielä, että tähän alkaa tottua. Mulla kun on tosi vähän kokemusta vauvoista ennen tätä omaa, niin kaikki on niin kovin uutta ja vie siksi voimia. Yöllä vielä varsinkin tahdon hermostua, kun kivasta unesta herää imettämään ja sitten jos poika ei rauhotukaan syötyään tai ei tahdo syödä kunnolla (sellaista ongelmaa on nyt ollut parina yönä että kitisee tissillä enempi kuin imee), tai kakkaa just kun sain vaipan vaihdettua niin HUOH, meinaa pinna palaa. Onneksi mies auttaa kyllä. Pitää vielä oppia päiväunien paras ajankohta, niin varmasti yötkin menee sitten kivuttomammin. Ja ostin rintapumpu tänään, jotta voi kokeilla pumpata joskus maitoa pulloon ja jättää pojan miehen hoiviin tarvitsematta miettiä, koska on taas ruoka-aika. Jos tuo pumppaaminen ei toimi, niin sitten Tuttelit kehiin :D
 
HPM
:flower: Tänään JonskuPonsku 4kk :flower:
Sen kunniaksi eilen lääkärineuvolassa tiskiin lävähti hurjat mitat 65 ja 7580... Neuvolantäti sano että todella hurja kasvu, kun lähti tosiaan ihan pikkusesta pojasta eli alakäyrältä ja nyt hypännyt parin käyrän yli ja on "normaali" ( :LOL: ) Siis nyt keskikäyrällä. Ja lääkäri kirjoitti korttiin että "ihana hymypoika" :heart:

Tossa se nyt kiljuskelee lattialla niin että korvissa vaan soi. Kiva testata kuinka paljon sitä ääntä lähteekään (tässä pitäis olla nyt semmonen kädet korvilla -hymiö).

Kertooko Nanna meille pojan nimen ristiäisten jälkeen? Vai pysyykö virtuaalituntemattomuudessa? B)

Minkäs nimisiä lapsukaisia teillä muilla on? Ei oo tainnut tulla vielä esille.
 
4kk onnittelut HPM pojulle :flower: Niin ne vaan kasvaa...

Novellelle :hug: , noi tuntemukset on varmasti ihan normaaleja ja kun arki alkaa mennä rutiinilla, alkaa helpottaa. Toki kannattaa seurailla omaa oloa, ettei arki ala tuntumaan ylitsepääsemättömän vaikealta ja tuntemuksista voi kertoa heti neuvolassa. Kyllä se siitä! Sanoo hän kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)

Nimiä ei oo tainnu kukaan kertoa, meillä tosin on sen verran harvinainen nimi, etten taida viittiä paljastaakaan :/ Kivahan niitä ois kyllä kuulla =)

Neiti oli nuhainen ja pientä lämpöä oli tossa viikonlopun seudulla useamman päivän, mutta onneks on jo menny ohi eikä lääkäriäkään tarvittu. Se nenätippojen laitto on niiiiin työn ja tuskan takana, että meinas mennä hermot sekä äidiltä että tyttäreltä. Sen verran apua niistä kuitenkin aina oli, että oli sen vaivan arvoista.
 
HPM
Morjens! Ihan kuulkaa semmoista kyselen teiltä vanhempien muksujen mutseilta että kumpi teistä parempi, housu- vai teippivaippa? Tänään taas vaippaa vaihtaessa tuskailin kun poitsu ei pysy hetkeekään paikallaan vaan menee kun väkkärä ympäri hoitoalustaa, että oiskohan tuo housuvaippa helppokäyttöisempi isommalla vaavilla...? Mulla ei oo housuista mitään kokemuksia (niinkuin ei ole teippivaipoistakaan kuin elämäni viimeisen 4kk ajalta...

Kyselee HPM kädet solmussa vaippojen kanssa
 
Moikka!
Minä puolestaan kyselisin d-vitamiinin antamisesta. Miten olette sen antaneet ja mitä merkkiä? Siis annatteko ennen syöntiä (sillon täällä onnistuu ainakin tosi hyvin, kun poika huutaa ruokaa suu ammollaan, niin helppo tiputtaa tipat kitaan!) vai syönnin päälle? Onko sillä merkitystä?

Olen pikkuhiljaa antanut neuvolasta saatuja Devitol tippoja, tänäänkin vasta 3 tippaa vaikka jo kuuden päivä menossa. Poika vaan puklaa tosi komeat kaaret d-vitamiinit saatuaan ja sen päälle syötyään! Sama juttu eilen ja tänään. Muuten ei juurikaan pulauttele. Voiko olla vain sattumaa vai onkohan johtopäätökseni oikea, että devitol ärsytää mahaa ja saa aikaan kunnon puklukaaret? Pitäiskö kokeilla jotain toista merkkiä tai syönnin päälle tipat?
 
Moikka, vastailenpa näin "isomman" vaavin äitinä kysymyksiinne omalta osaltani, eli
HPM: me ollaan käytetty toistaiseksi pelkkiä teippivaippoja (Pampers), neiti on vielä onneks pysyny suht rauhallisena hoitopöydällä. Ollaan saatu kyllä jotain näytepakkauksia Liberon housuvaipoista, että vois kokeillakin. Sen verran niitä oon pyöritelly, et ne näyttää siltä, et koon täytyy olla just eikä melkein sopiva, jotta vaippa pysyy tukevasti ylhäällä. Kaverilta oon kuullu lisäks kommenttia, että jos pissaa on paljon housuvaipassa painona, se tahtoo luisua alaspäin vyötäröltä. Pottailuharjoittelussa housut ois kyllä kätevämmät...

Novelle78: mä annoin aluks tipat joko lusikasta (jos oli rauhallinen ennen tissille menoa) tai sit just tolleen kiljuvaan kitaan tipauttamalla ;) . Nykyään aina lusikasta. En oo ainakaan ite huomannu, et ois mitään eroa, antaako ennen vai jälkeen maidon. Devitol on meidän merkki ja kesti kyllä jonkin aikaa selvästi, ennen kuin neidin masu tottui siihen. Aiheutti välillä ilmavaivoja tms. masunväänteitä, mutta kun sitkeästi sitä päivittäin annoin, niin masu tottui siihen ja alkoi sopimaan tosi hyvin. Voithan kokeilla antaa tippoja esim. lusikalla syönnin välissä tai jos vaikka vaihdat rintaa välillä, niin silloin. Sillon luulis ärsyttävän kaikkein vähiten, kun ei mene tyhjään mahaan eikä jää suuhun viimeiseksi paha maku. Ja eri merkkiäkin voi kokeilla, vaikka meillä ei olekaan nyt kokemuksia muista kuin tuosta Devitolista. Kesällä ostin reissuvitskuiksi Jekovit-tippoja (säilyvät huoneenlämmössä) ja hyi hitto, ne maistuu ihan hirveältä, eli en oo viittiny antaa muuta kuin silloin, kun on ihan pakko ollu reissussa antaa.

t. Piipi ja typykkä 8,5kk :heart:
 
HPM
Kiitti Piipi vastauksesta vaippa-asiaan :)

Meillä on D-vitskuista käytössä Jekovit. Neuvolasta saatiin Devitol, mutta sitä ei olla käytetty sen öljypohjaisuuden takia toistaiseksi. Öljypohjaiset yleensä voi pahentaa masuvaivoja ja meillä oli niitä ihan tarpeeks muutenkin. Jekovit ei aiheuttanut mitään. Aloitettiin se yhdellä tipalla ja kasvatettiin viikon välein annosta yhdellä tipalla jota maha tottuu. Hyvin meni. Kun toi Jekovit loppuu joskus niin kokeillaan sit Devitolia kun kerran se neuvolasta saatiin (pihejä!!).

Mä kun olen hevosten kanssa ikäni toiminut, niin oppinut sieltä että kaikki ruokamuutokset pitää tehdä varoen ja hissukseen (esim. monet koirat reagoi siihen että naksumerkki vaihtuu kerrasta, kun ihmiset ei ajattele että koiran maha vaatii aikaa tottuakseen uuteen), ja sovellan tätä myös ihmiseen B) Toiminut ainakin meillä kivasti tähän asti.

Mä olen antanut d-vitskua ihan miten sattuu nykyään. Aluks annoin aina aamupäivällä säännöllisesti että jos pistää vähän masua kaikertaan niin menee päivän aikana ohi eikä vaikuta yöuniin. Mutta nyt on varmaan jo kuukauden lätkinyt niitä silloin kun sattuu muistamaan... Annan lusikasta. Vaikka yhdessä vaiheessa tiputtelin ne myös pulloon disflatylin kanssa laiskuuttani... Aina meni hyvin alas. Sit kerran erehdyin maistaan ite sitä litkua ja hitto muuten se d-vitsku oli pahaa. Sen jälkeen syötiin maito ja tipat erikseen :x
Vaikka ei poika kyllä tuntunut yhtään sitä makua vieroksuvan.

Sittenhän on olemassa vielä Dee-tipat, mutta niitä annetaan hirvee määrä (joku 15-20 tippaa muistaakseni). En muista oliko öljy- vai vesipohjaisia.

Mä ehkä Novellena kokeilisin toista merkkiä? Jos teillä toi öljypohjaisuus rassaa masua niinku monet ovat raportoineet? Vois tosiaan olla tipoista jos ei muuten paljon pulauttele. Ja aloita tosiaan ihan yhdellä tipalla. Tai pudota Devitol yhteen tippaan jos yks tippa pysyis sisällä? Nostaa sit myöhemmin kahteen tippaan jne.
 
Moikka vauvautuneet! :)

Kävin lueskelemassa teidän juttuja ja tuli tota vaippakeskustelua seuratessa mieleen seuraavaa... Onko teillä "ylimääräisinä" niitä äitiyspakkauksesta saatuja kestovaippoja? Kun aika moni ainakin tuntui käyttävän kertiksiä? Meillä olisi tavoitteena (ainakin vielä tässä vaiheessa... ;) ) käyttää kestovaippoja ja oon nyt alkanut niitä jo pikkuhiljaa keräilemään niin ei tulisi kerralla niin isoa rahallista paukkua. Mutta aika kalliita ovat kyllä. Eli vaikka tämä varmasti tonne ostetaan-osastoon oikeasti kuuluisikin, niin kyselisin kuitenkin teiltä "tutuilta" että jos on ylimääräisiä vaippoja, me otettaisiin tosi mielellämme ne vastaan. Postikulut maksan tietenkin.

Laittakaa vaikka mulle yv:tä jos ette ite niitä ImseVimsejä käytä ettekä tarvitse :D

Mulla jo sormet syyhyää, että pääsisi vaipanvaihtoon ja muutenkin vauvelia hoitamaan. Vielä saa kyllä Taotao mahassa kölliä (mielellään sen kolme kuukautta), mutta odotetaan kyllä tulokasta innolla!

Mukavia vauva-aikoja teille kaikille! :heart:

KÖ ja Taotao 26+5
 
Heippa!

Novelle, meillä kokeiltiin myös eka Devitolia, mutta vaihdettiin Jekovittiin. Ovat herkkävatsaisille kait parempia. Meillä tosin noita mahavaivoja ja muita vaivoja on ollut riittämiin ettei voi kyllä varmuudella sanoa oliko vitamiinin merkin vaihdoksesta mitään hyötyä, vaivat kuitenkin jatkuvat... Yleensä annan tipat ennen syöntiä (jos muistan :ashamed: ) että jäis parempi maku suuhun. Tosin meillä annetaan niitä refluksilääkkeitäkin, jotka on niiiiin pahan makuisia että maistuu suussa varmasti seuraavaan ruokailuun ast, että taitaa poika pitää vitamiinitippoja ihan karkkina sen rinnalla.

Onko sulla Novelle jo henkisellä puolella helpottanut? (kun aiemmin kirjoittelit, että ottaa koville) Muista koittaa huolehtia itsestäsi riittävästi, vanha klisee tosiaan pätee, että kun sä voit hyvin niin vauvakin saa parasta mahdollista huolenpitoa. Samoin mulla on ollut henkisesti aika raskasta, väsymys ja siihen yhdistettynä pojan alkuelämän vaikeudet kipuineen pistää kyllä välillä itketyttämään... Nyt "pelottaa", kun oon tän viikon ihan yksikseni pojan kanssa, kun isä on viikon työmatkalla. Eilinen päivä ja yökin sujui kyllä meidän mittapuun mukaan ainakin hyvin, et kait se tästä tämäkin viikko.

Nanna se on kyllä niin ihanaa kun vauveli hymyilee!! Siitä saa taas hurjasti energiaa itselle lisää! Ja toivottavasti ne teidän pikkuisen pulauttelut vähenee!

HPM mäkään en taida pojan nimeä paljastaa... :x on kanssa vähän erikoisempi. Vaikka tutuille oon saattanut jo ehkä muuten paljastuakin kirjoituksillani... Tohon vaippa-asiaan en osaa sanoa mitään. Mullakaan ei kokemusta kuin teippivaivoista 3,5 kk ajalta. :)

Kvartti, kiva että käyt täälläkin morottamassa. Aika kuluu niin nopsaan, että ihan justiinsa kirjoittelet tänne synnytyskertomusta! :) Meillä noi kestot ei vielä oo olleet käytössä kaikkien muiden pojan elämän alkuhankaluuksien takia, mutta ne on sen kokoisia, et sopii vieläkin ja tarkoitus on kyllä ottaa ne käyttöön. Isompiakin kestoja on jo varastossa...

Vielä ON: käytiin eilen lasten allergioihin erikoistuneella lääkärillä. (Pojalla ollut koko ajan löysä kakka ja mahavaivoja eka Rota-rokotteen jälkeen) Suolisto tulehtui pahasti rokotteesta. Nyt olen kokeillut maidotonta ruokavaliota ja nyt tällä hetkellä on kaikki kotimaiset viljat pois ruokavaliosta. Kokeillaan jos näillä on jotain vaikutusta. Rela-tipat vaihdettiin gefiluskapseleihin. On muuten hankalaa nää ruokavaliot, kun itsellä ei oo mitään allergioita. Ei oo tottunut lukemaan kaikkia tuoteselosteita niin tarkkaan. Ja kun niitä aineita voi olla kaiken maailman salanimillä mukana valmisteissa... Poika on siis vielä täysimetyksellä. Ai niin muuten, ois kannattanut meikäläisenkin valita alansa paremmin. Käynti allergialääkärillä maksoi 195e!! Eikä siellä muuta tehty kuin juteltiin...

No niin, poika alkaa heräilemään, oho nukkuipa se hyvin tällä kertaa! 1,5tuntia! :)
 
Heips tännekin,

coke, toivotaan todella, että allergiaa aiheuttavat viimein selvisivät, että pikkuisen olo helpottaisi :hug: Jospa se jo noilla ruoka-ainerajoituksilla selviäisi. Seuraava kokeilu on sitten varmaan kananmuna ja sitä on kuuleman mukaan tungettu ihan joka paikkaan, että tuoteselosteet on syynättävä tosi tarkasti :kieh:

Kvartti: kiva kuulla susta :wave: Aika menee kyl hurjaa vauhtia, sullakin enää muutama kuukausi :D Mä oon valitettavasti sen äp:n kestovaipan jo laittanu kiertoon.

Meille ei kummempia, neiti on oppinu nyt nousemaan seisomaan tukea vasten ja koko ajan saa siis olla tarkkana. Eilen jo kaatu suoraan selälleen seisomasta, kun en ehtiny ottaa kii, vaikka vieressä olin :ashamed: No, näitä kopsuja taitaa tulla vielä muutama, ennenku oppii kunnolla käveleen jne. ;)

t. Piipi ja typykkä 8,5kk :heart:
 
Heippa!

Kiitos kysymästä Coke ja muillekin vielä kiitos tuesta, kyllä on jo kummasti helpottanut henkisellä puolella.

Ja Coke, toivottavasti teillä tosiaan nyt olisi apua ruokavaliomuutoksista. Saisitte helpotusta arkeen vihdoin.

Taitaa olla synnytyksen jälkeen monenmoista hormoonia kehossa jylläämässä niin, että tunnetilat on kovin voimakkaita. Tällä viikolla kuitenkin tuntuu jo tosiaan paljon paremmalta, ja tuo poika tuntuu joka päivä ihanammalta. Helpottaa sekin, kun hän alkaa selvästi enemmän ja enemmän olla kontaktissa tämän maailman kanssa, eikä vain syö, nuku ja itke.

Olen nyt jatkanut samoilla d-vitamiineilla, mutta vain pienillä annoksilla varovasti ja keskellä syöttöjä. Pulauttelu ainakin loppui ja nyt pari päivää poika on ollut taas rauhallisempi. Ehkä se oli vain tottumiskysymys. Vaikka eihän huomisesta koskaan tiedä taas! On se siitä jännää tämä vauva-arki. Rytmitkin tuntuu niin kovin vaihtelevan päivittäin.
 
Moikka! Nyt on ristiäiset kunnialla vietetty =) . Sama kai tuo pojan nimikin on paljastaa kun oon kuitenki sen verran jo itestä täällä kertonu, että jos jotain kiinnostaa ottaa selvää kuka olen niin onnistuu kyllä :D . Eli Mathias pojusta tuli =) .

Novelle: Jekovitteja meillä syödään juuri noiden masuvaivojen vuoksi. Ja lusikalla olen antanu. Melkosta tippatouhua tämä on kun lisäks syötän rela-tippoja ja Distafylia.
Mathias pullauttelee edelleen, mutta ei se ainakaan pahentunu ole. Tällä viikolla onki 2kk neuvola ja katsotaan onko paino noussut normaalisti. Huh, minun vauva on jo 2kk! Ystävän kans tuossa naurettiinki, että kohta se menee jo kouluun, lähtee opiskelemaan, alkaa seurustella, menee naimisiin ja lopulta minusta tulee mummo :LOL: :LOL: .

Oletteko muut kokeilleet niitä ekovaippoja? Prismasta ainaki saa. Eilen avasin pakkauksen ja neljästä käytetystä vaipasta kaksi päästi reilusti pissat läpi ja toisesta tais tulla vähän kakkaaki! En siis tietenkään seisottanu vauvaa pissat vaipoissa vaan ihan normaalilla vaihdolla. Onko muilla tehny tätä vai onkohan mulle sattunut joku sekundapakkaus?

Nanna+Mathias melkein 2kk
 
HPM
Onnea pikku-Mathiakselle nimestä!! :flower: Kiva nimi! Mä oisin halunnut meidän Joonasta Danielin, mutta iskä kielsi sen ehdottomasti... Ja oli mulla muitakin, mutta ykskään ei sopinut! Ihme nipo!!

Mä en ainakaan oo kokeillut ekovaippoja. (Eikä Joonakaan... :LOL: )
 
:LOL: Niin siis meilläki tuo Mathias on niitä vaippoja testaillu, en minä :LOL: ! Vissiin vähän ajatukset jäissä :D . Meillä tuo nimi tuli h:lla kun se perinteisempi versio on isän ja papan nimessä niin haluttiin "oma" nimi
 
Kiva nimi kyllä nannan pojulla :flower: Mekään ei olla ekovaippoja testailtu, ollaan Pampersiin tykästytty ja siinä nyt pysytty.

Meillä on nyt sairastettu oikein urakalla, taas tuntuu neidillä joku pieni flunssa ja yskä olevan :/ No, toivottavasti menis jo ohi nää flunssat... Kunnon pakkasia ja lunta odotellessa, niin kaiken maailman pöpötkin lähtis ;)
 
Tulin tänne vähän vakoilemaan tuttujen juttuja :D Ei tiedä, jos minä liityn kohta seuraan. Vuodelevossa olen, kohdunsuulla muutoksia ja toukka on laskeutunut alemmas. Yritetään vielä sinnitellä, kun viikkoja on 30+5.

Aika jännät noi ekovaipat. Kuinkahan ne niin huonoja on? Toivotaan, että oli vaan sekundaa... Ihania nimiä on teidän lapsosilla. Yritän edelleen myydä miehelle Niklas -nimeä. Katsotaan meneekö läpi :LOL:
 
HPM
Onnea Sasha koitokseen kun sen aika on!

Meidän perheessä eletään suruaikaa. Joona ei onneks tiedä vielä mitään näistä jutuista, mutta kyllä se välillä huomaa kun äiti on surullinen. Jouduin toissapäivänä lopettamaan rakkaan hevoseni tapaturman vuoksi. Kun jotain poistuu niin jotain saapuu - ehkä äitiä piristääkseen Joona kääntyi samana päivänä myös selältä mahalleen.

HPM :'( ja Joona 4,5kk :heart:
 
HPM :hug: , ikävä juttu tuo hevosen lopettaminen. Kyllä se pikkuinenkin varmasti huomaa äidin mielialat, vaikkei muuten asiasta ymmärräkään. Kiva kun Joona on kuitenkin ilahduttanut teitä kehityksellään.

En ole uskaltanut kokeilla ekovaippoja. Meillä on Liberot todettu varmimmiksi, vaikka kyllä niistäkin välillä sekä pissat että kakat tulee läpi pojan nukkuessa kyljellään.

Nanna, kiva nimi tuli pojalle! Meilläkin taidettu päästä yksimielisyyteen nimestä, risitäiset on kahden viikon päästä sitten.

Pojalla oli eilen 1 kk neuvola, ja painoa oli tullut reippaasti lisää, nyt jo 4700 g tuo kaveri. Hyvin alkaa jo katsetta kohdistaa ja vähän viihtyä tuijotellen naamoja, värejä ja valoja.
 
Heippa!

Olen kirjoitellut tuonne syysmassukoiden (-08) puolelle ja nyt huomasin, että täällä on tällainenkin palsta, joten mahtuisiko tännekkin vielä kirjoittelemaan? =)

Olen siis vuosimallia -78, asustelen aviomieheni ja 2,5kk poitsun kanssa Tikkurilassa. Onko teistä kukaan samalta suunnalta tai lähiympäristöstä?

Meillä poitsu (Veeti nimeltään) on ollut suhteellisen helppo, on nukkunut yönsä yhdellä syötöllä, eikä ole ollut kummempia itkujakaan.. niin siis ainakaan vielä :D rintamaidolla ollaan pärjätty ja sitä menee paljon!
Veetillä oli 2kk neuvolassa painoa 5750g (3600) ja pituutta 57cm (46cm), eli siis ruoka-aikaan on oltu kotona.
Ikävää nuhan poikasta/tukkoisuutta on vähän väliä, mutta suolaliuos ym. konstit ovat siihen auttaneet jotenkuten.

Lueskelin pari sivua viestiketjua taaksepäin ja tarkoituksena on lueskella koko viestiketju myöhemmin..mutta tässäpä muutamaan keskusteluun kommenttia..

D-vitamiiinit: Meillä on ollut alusta asti käytössä Jekovit. Itse yritin muutaman kerran myös ottaa noita tippoja, mutta on TODELLA pahaa ja kävin itselleni hakemassa mansikanmakuisia purutabletteja..reilu meininki :LOL: Jekovitit ovat sopineet Veetille, eivät ole siis tehneet vatsan väänteitä, eikä pulautteluja.

Vaipat: Ennen käytettiin Pampperssia, mutta nyt ollaan siirrytty käyttämään Lidlin vaippoja, jotka ovat osoittautuneet hyviksi ja halvoiksi. Pamppersit fuskasi muutaman kerran sivusta, mutta muuten olivat ok.

Kääntyminen: Täällä nojaillaan kyynärvarsien varaan vähän aikaa ja siitä on myös muutaman kerran käännytty selälleen. Päätä poitsu jaksaa kannatella suhteellisen hyvin.

Nyt tuli ilmoitus, että maitobaari on saatava auki ja äkkiä, joten hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

haikara08 ja veeti 2,5kk
 

Yhteistyössä