Noin kolmekymppiset ekakertalaiset

Saikku, kiva että teidän sosekokeilut on sujuneet. Samoin meillä poika ois vedelly heti hirveitä määriä ja osas heti syödä. Kauhee parku tuli aluks aina, kun en uskaltanut antaa enempää kuin muutaman lusikallisen. :)

Meillä maisteltiin myös hedelmät yksitellen. Kaikkia ei varmaankaan tosiaan yksitellen kaupan purkeissa ole. Vähän kikkailemalla pystyi monetkin kokeilemaan yksitellen esim. jos ruusunmarja on jo tuttu niin voi kokeilla ruusunmarjavadelmaa ja sitten mustikkaa yksinään. Tämän jälkeen kuningatarsose, jossa mukana mansikkaa pitäisi sopia kaikkien muiden osalta ainakin kuin mansikan. En ole kyllä noin tarkasti kaikkia yksitellen maistattanut. Jos on ollut muutama "tuntematon" purkissa niin on antanut ja ajatellut, että jos ei sovi niin sen jälkeen ois voinut tutkia mikä hedelmistä/marjoista ois ollu sopimaton.

Huh huh, tulipa tosta epäselvä selostus... :ashamed: Ja edellinen oli vaan mun sovellus asiasta. En tiedä, miten "oikeaoppisesti" pitäis tehdä. Kaiken kaikkiaan olen ottanut pikkuhiljaa vain uusia makuja mukaan.

HPM
Olen lukenut teidän kuulumisia, mutta en oo jaksanut kirjailla mitään. Meillä painitaan yhä vatsan kanssa ja koko porukka on niin yliväsynyttä ettei mitään rajaa. Mä olen varmaan sata kertaa jo pyhästi vannonut ettei meille tuu ikinä toista lasta :( Kun joka yö herää tunnin välein hoivaamaan huutavaa lasta niin siitä on herkku kaukana. Viime yönäkin olin jo niin yliväsynyt että vaikka olin kuolemanväsynyt, en pystynyt nukkumaan - tiedätte varmaan kaikki mitä on kun se tila iskee päälle.

Viikon päästä mennään allergiaverikokeisiin ja sen jälkeen lasten allergialääkärille lähete jos on aihetta. Ihan turhaa varmaan koko touhu koska ei sillä mitään allergiaa oo. Tänään haetaan apteekista Nutrilon Hypoallergenic -maitoa ja katotaan mitä se tekee. Se oli meidän apteekissa tilaustavaraa ja pitäis olla tänään saapunut.

Päivät menee ihan ok - silloin ei vatsa tunnu haittaavan niin että Jonskua se häiritsisi (sitä paitsi konttaillessa ja touhutessa tulee ilmakin hyvin pihalle), mutta öisin se pakkautuu masuun. Mutta mä en pysty nukkumaan edes päivällä. Perhana.

Niin että vali-vali vaan. Eipä mulla taida nykyisin juuri muuta ollakaan kun valitettavaa :$

Ai niin, koirakeskusteluun vielä: meilläkin vanha pappa 5kg. Jonsku on saanut sitä tutkia mielin määrin, mutta nyt ihan viime aikoina on alkanut ärähtämään. On kai sitä mieltä että "sää kakara oot puoli vuotta mua vedelly karvoista ja läiskiny päin pläsiä niin nyt alkaa pikkuhiljaa riittään"... Se räksäyttää Jonskulle kerran kun Jonsku tarraa naamakarvoihin kiinni. Jonskusta se on tosin kauheen hauskaa kun toisesta lähtee niin hassu ääni ja koittaa tarrata kahta kauheemmin. Äiskä onkin nyt saanu keskittää energiansa siihen että koira saa olla rauhassa.

Voi ei HPM. Voimia sulle jaksamiseen! Luulisin tietäväni hyvinkin miltä susta tuntuu. Paniikki iskee vielä kovemmin, kun ois tilaisuus nukkua edes ehkä se tunti ja sit ei enää saa nukuttua väsymyksissään. Onnistuisko jos saisit edes viikonloppuisin hiukan nukuttua, jos mies pitäis muuta perhettä kasassa? :hug: sulle

Täällä poika on nyt päikkäreillä ja äiskä saa (toivottavasti ainakin) hetken hengähtää. Täällä on päivätkin ollut vähän tuskaista, kun saa kantaa poikaa koko ajan. Itkustelee vaan räkäisyyttään ja hampaitaan. Poika ei vielä pääse liikkumaan, vaikka kovia haluja kyllä ois (tosin just nyt ei hälle mikään maistu, kun kränätään vaan). Mua pelottaa jo etukäteen, et ku poika tosta liikkeelle lähtee niin saa kulkea koko ajan perässä vahtimassa. Mulla on pikku epäilys että siitä on tulossa oikein pikkutermiitti (jos vähääkään isäänsä tulee...). Samoin saa vahtia pojan ja koiran yhteiseloa. En usko, että koira mitään tekee (päinvastoin poika repii tasan varmaan koiraa), mutta kun koiralle kerran elopainoa on kertynyt niin paljon niin sen täytyy varoa mihin astuu. Siinähän on pojan kädet ja jalat tuusan romuna, jos koira vahingossa päälle astuu. Pitää rauhoittaa varmaan alakerta kokonaan koiran omaksi tilaksi... :)

Coke, kiitos imetystsemppauksesta. Olen kyllä huonoina päivinä miettinyt koko imetyksen lopettamista. Joskus huonolla hetkellä olen jo tarjonnut korviketta pullosta, mutta eihän tuo poika osaa tietenkään pullosta syödä, kun ei ole kuukausiin sitä harjoitellut. Sitten on vaan ollut pakko luottaa, että kyllä se lopulta varmasti syö tissiä, kun nälkä on tarpeeksi kova. Ja niinhän niistä itkuista on selvitty. Nyt on mennyt taas muutama päivä paremmin, ja huomaan, että se on paljon vaan mun omasta mielentilasta kiinni, miten sujuu. No, on vähän vauvan päivästäkin toki kiinni. Kiva, että teillä on nukuttu taas parempiakin öitä. Saatte vähän levättyä kaikki. Odottelen noita hammasitkuja jo vähän kauhulla, vaikka turha tässä on murehtia liikaa tulevia.

HPM, saa täällä valittaa :) On ihan tuttu tunne tuo, että ei saakaan nukuttua, ei yöllä eikä päivällä, kun on tarpeeksi väsynyt, stressaantunut ja huonolla tuulella. Joskus on itse ollut pakko siirtyä muutamaksi tunniksi yöllä toiseen huoneeseen nukkumaan, kun on tuntunut, että esim. miehen kuorsaus estää nukkumasta, vaikka normaalisti se ei mua häiritse. Ja on pitänyt yrittää jotain mielikuvaharjoituksia tehdä yöllä, siis yrittää keksiä ajatuksissaan joku positiivinen ajatus (esim. kellun kesämökillä järvellä uimapatjalla ja on ihan hiljaista ja kaikki on ihanaa...), jotta saa unen päästä kiinni. Se muuten toimii joskus, mutta ei kylläkään aina. Toivottavasti teillä nyt maidonvaihto auttaisi asiaa.

Mekin on nukuttu huonosti nyt viikon verran. Paitsi viime yö meni taas aika kivasti. Muuten on heräilty tunnin-kahden välein rauhottelemaan poikaa. Ei keksitä mitään erityistä syytä rauhattomuudelle ja kitinälle/itkulle/valitukselle. Voi olla kai unia ja uni-itkua(?), ehkä vähän mahavaivoja äänistä päätellen :D tai sitten joku muuten vaan rauhaton vaihe. Tuntuu, etten enää ollenkaan edes tunnista, koska vauvalla on yöllä nälkä ja koska joku muu asia. Päiväunetkin on muutteet kovin levottomiksi, ja usein 15-30 min välein saa mennä vaunuja kitkuttamaan tai tuttia laittamaan suuhun. Toivottavasti tämä olisi jotain pian ohimenevää kausijuttua. Joo, nyt en valita enempää. Tulee syyllistyttyä ihan liikaa valituksiin täällä. Ihan kivasti meillä oikeasti menee. Aina välillä kun miettii taaksepäin vauva-aikaa, huomaakin ettei osannut olla oikein kiitollinen siitä, miten vähillä vaivoilla ja yövalvomisilla on selvitty. Päätänkin nyt heti ottaa positiivisemman asenteen! Yritän ainakin kovasti :saint:

Mukavaa että jaksatte aktiivisesti tänne kirjoitella =)
Itse olen enemmänkin nyt vaan ehtiny lukemaan teidän kirjoituksia,kun tuo poika viuhottaa eteenpäin joka paikkaa ryömimällä/konttaamalla.Kovasti on opittu kaikenlaista pienellä ajalla,kuten nousemaan itse istumaan,ryömiminen ja sitten tuo osittainen konttaus.Nyt kun kaikkialle pääsee,niin on niin mukavaa tehdä tuhmuuksia,kun äidin silmä vaan hetkeksi muualle kääntyy!Koirat alkaneet kiinnostamaan kovasti.Vesikupit ja ruokakupit vaarassa,kun herra haluaa ne tyhjentää.Hännästä ja korvista pari kertaa on kiskastu ja siitähän ei sitten kukaan tykkää.onneksi koirat ovat vielä ymmärtäneet,että poika vauva,niin eivät ole puolustaneet itseään puremalla!Johdot on nyt myös tosi kiva asia ja laitettiinkin nyt osa piiloon johtokouruihin.Sieltä ei poika niitä saa kaivettua ulos millään :D
Hampaitakin tullut nyt 4kpl.Alahampaat tuli kivuttomasti,mutta ylähampaita itkettiin n.2kk vähän väliä.Nukkuminen on meillä nyt vähän helpottanut,kun yösyötöt saatiin pois!Nyt vaan poika haluis nukkua aina mun vieressä.Jää kyllä hyvin nukkumaan omaan sänkyyn,mutta yöllä elää tuosta liikkumisen oppimisesta niin aktiivisena,ettei meinaa nukahtaa uudelleen sänkyynsä vaan siinä pitää mun olla vieressä,et rauhoittuu.Ollaan kokeiltu nostaa aina omaan sänkyyn kun nukahtaa uudelleen ja välillä toimiikin hyvin.Välillä taas herää heti ja huomaa,kun haroo hetken ympäriltään käsillä,et onkin omassa sängyssä ja lähtee ryömimään sängyssään ympyrää huudon kanssa eli sitten pakko ottaa taas viereen.Onneksi aina nukahtaa heti mun viereen,ettei jää valvomaan useiksi tunneiksi.Siinä tosiaan nukkuu sitten n.6 ja sitten juo maidon ja jatkaa uniaan 2-3h.Kaipa tuo jossain vaiheessa helpottaa ja nukkuu sitten vain omassa sängyssä?!?

Mukavaa kevään jatkoa kaikille ja palaan taas paremmalla ajalla kirjoittamaan lisää kuulumisia!

Moikka meiltäkin :wave:

Ja halauksia :hug: yövalvojille, niitä syitä kyllä valitettavasti aina riittää siihen yölevottomuuteen... Meilläkin vähän väliä on levottomampi yö välissä, kun hampaat kiusaa, masu vaivaa tai muuten vaan hillutaan, kun ei nukuta. Hemuli79: meillä neiti tulee vieläkin joka yö meidän väliin aamuyöstä just sen takia, kun seisoo tai kävelee sit vaan omassa sängyssä tai konttaa ympyrää ;) Mut eiköhän ne ehdi siellä omassa sängyssäänkin nukkua, onhan se ihana herätä aamulla pienen energiapakkauksen vierestä =)

HPM: onhan se ihan hyvä, että allergiatutkimuksiinkin pääsette varmuuden vuoksi. Ei tartte sitä sit ainakaan miettiä. Täällä saa kyllä valittaa, sitä tulee itekin aina tehtyä ;)

Toista lasta vasta harkitaan meilläkin. Öisin jos kysyttäis, ni vastaus olis varmaan, ettei ainakaan viiteen vuoteen, mutta päivällä mietin, että semmonen kahden-kolmen vuoden ikäero ois hyvä. Haluan siis ehdottomasti toisenkin ihanan pienokaisen vielä joskus :heart: Kiire ei kuitenkaan ole, en kadehdi perheitä, jossa on kaksi tai useampi lapsi tosi pienellä ikäerolla. Se on aikamoista rumbaa. Välillä oon ihan helisemässä nytkin, kun toinen roikkuu ihan koko ajan puntissa kiinni ja kitisee äidin perään.... Niin ja sitä vahtimista kyllä riittää, tänään tuo pääsi putomaan sohvapöydältä pää edellä, kun oli sinne ehtinyt kiivetä. Huoh.

HPM
Aattelin vähän silleen kun meitä on kohta täällä paljon enemmän kirjottelemassa, että otettasko käyttöön taas se pino per kuukausi? Vois aina laittaa joka pinon nimilistaan iän kuukausina niin ei tartte laskee (ja vaivata ainakin meikäläisen olematonta matikkapäätä...). Äkkiä ne meinaan vaihtaa, kuka nyt pinoo ikinä ehtii ensimmäisenä perustelemaan.

Mä taidan kans tehdä Novellet... Eli alkaa ajattelemaan vähän positiivisemmin. Olen kans oikeen kunnon ikipessimisti, joten tekis varmaan hyvää. Loppuviimeks meidän poika on niin enkuli ja helppo lapsi kuitenkin. Tosin väsyneenä ja kettuuntuneena ne ongelmatkin tuntuu aina isommilta kun ne oikeesti on... Nyt ollaan nukuttu jo hieman paremmin eikä tartte nousta enää tunnin välein (kop kop).

Äiskällä on polvet ruvella kun me konttaillaan täällä pitkin kämppää. Ja se jätkä meni ja nousi seisomaan tukea vasten muutama päivä sitten :eek: Itseasiassa tasan 7kk päivänä. Vitsit sillä on kiire :heart: Paitsi hampaiden kanssa... Meillä on vielä komeet ikenet :LOL:

Lisää paremmalla ajalla.

Min' en ole pitkiin aikoihin ehtinyt kirjoitella tänne, mutta nyt olisi kova yritys :) Meillä kamppaillaan mahakipujen kanssa, eli sympatiat myös HPM sulle. Niksulle menee virtsatie-infektion estolääkitys ja sitten rautalääkitys, jotka aiheuttaa ilmavaivoja ja massukipuja. Yöllä ei nukuta, mut ei tosiaan päivälläkään. Huomenna ollaan menossa vyöhyketerapiaan, jos se vaikka auttais. Ollaan yritetty vauvahierontaa ym. Ensi kuussa sitten selviää, että pitääkö estolääkitystä jatkaa, vai jättäänkö se pois. Toivottavasti jätetään!

Jaha, pitää taas mennä. Jopas tätä lepoa riittikin.

t. Sasha ja Niksu 6vk

Alkuperäinen kirjoittaja kisuliinit:
Meillä nukutaan koko yö aina. =)
Heh, ei ainakaan tuosta viestin ajankohdasta päätellen :D

Mä tulin vähän nostelemaan teitin pinoa. Täällä vielä odotellaan, kävin tänään Kättärillä kun vauva on ollut niin hiljainen, kaikki onneksi kuitenkin kunnossa. Sain samalla kokoarvion (n.4kg!) ja kohdunsuun tilanne tarkistettiin (niin ylhäällä ettei sinne ylettynyt...) eli eiköhän täällä vielä jonkin aikaakin odotella.. :p

Kohta kuitenkin nähdään! :D
:heart: Kvartti ja Taotao 40+3

Mä jo ajattelin, että nyt se Kvarttikin on tullut tälle puolelle, mutta ei sitten ihan vielä. No kohta nähdään!

Ei se yhtään huono idea ole, että laitetaan uusi pino pystyyn kuukausittain. Joku varmaan aina ehtii sen väsäillä.

Eipä mitään uutta meillä. Nukuttu on vähän vaihtelevasti, mutta onneksi myös parempia öitä on taas ollut, niin jaksaa ihan kivasti. Ja imetys sujuu tällä erää taas ilman ongelmia, IHANAA!!! Ensi viikolla meillä onkin jo 4 kk-neuvola. Niin se taas on kuukausi vierahtänyt!

Kyllä se Kvartti vois jo tälle puolelle siirtyä... Mut Tao ei taida olla vielä samaa mieltä ;) . No, kohtahan se sieltä jo käynnistellään, jollei muuten. Vaikka taitaa ne sen 42+0 vaatia ennen käynnistystä.

Kiva Novelle, et teillä imetys taas sujuu! Meillä tuo vieroitus on edelleen vähän vaiheessa... Mentiin vähän takapakkia, kun oltiin sukuloimassa koko loppuviikko, kun ei kehdannut huudattaa toista kauheasti, jos tissiä halus. No, mennään omaan tahtiimme. Olkoon vielä hetken äidin vauva, vaikka ens viikolla jo vuosi tulee täyteen :heart:

Mites Sashalla meni vyöhyketerapia, oliko apua pienen masuvaivoihin? Toivottavasti helpottaa pian ja saatte muut lääkkeetkin jätettyä pois :hug:

Nyt on meilläkin ensimmäiset 3 viikkoa takana ja arki alkaa vähän enemmän asettua uomiinsa. Tietystikään mistään rytmeistä ei voi puhua, mutta ainakin itse on vähän enemmän kartalla :D Pikkumies on kasvanut oikein mukavasti, eli kun laitokselta lähdettäessä oli painoa 2650g niin nyt viime keskiviikon neuvolassa oli painoa jo himpun verran yli 3200g. Tuo siis parin viikon painonnousu. Pikkuiset kasvavat kyllä aivan mahdotonta vauhtia, että on jo tavallaan pikkaisen haikea olo tästä kaikesta. Mäkin olen nimittäin vannonut jo muutaman kerran, että tämä jää ainoaksi lapseksi :ashamed:

Yöt on meillä mennyt vaihtelevasti. Kaveri herää syömään noin 3 tunnin välein, mutta joka välissä ei sitten nukutakaan vaan valvotaan ja ähistään silmät täysin avoinna. Ja jos ei siinä vaiheessa pidä seuraa, niin siitä seuraa karmea itku. Eli joo, tiedetään täälläkin mitä se väsymys on!! Onneksi kovin itkuinen ei tuo vauva ole muutoin ollut, eli hän osoittaa sen pahan olonsa ennemmin vääntelehtimisenä ja vinkumisena kuin itkemisenä. Tosin, kyllähän sitä vielä ehtii sen itkemisenkin aloittaa, mutta näin ihan aluksi ei ole kovin itkuinen tapaus ollut.

Itsellä onkin sitten ollut enemmän ja vähemmän kaikkea vaivaa. Ensin ilmaantui joku ihme patti vasempaan kainaloon ja olin siitä aivan paniikissa. Se varmaan kuitenkin liittyi jotenkin maidonnousuun ja patti onkin jo kadonnut. Sen jälkeen on tullut kiusaksi aivan järkyttävän kipeät peräpukamat eli jokainen vessassakäynti tuntuu sellaiselta pieneltä minisynnytykseltä :eek: Lisäksi olen saanut vaivakseni virtsankarkailun, eli aina yskiessä tms lirahtelee jotain. Pahiten asian huomaa siinä kun koittaa pitää taukoa pissatessa, niin sitä ei voikaan tehdä vaan kaikki lorisee samalla kerralla ulos. Karmea tunne kun ei pysty pidättämään. Toivon totisesti, että vaiva menisi ohi mahdollisimman pian :snotty: Ja jottei tämä valitus nyt ihan vielä tähän lopu, niin kamalassa flunssassakin täällä ollaan, tosin nyt alkaa jo pahin helpottamaan ja kuume on laskenut. Siitä olen onnellinen, että vauva ei ole saanut tuota samaa tautia :whistle:

Että sellaista tällä kertaa. Tulipa oikein kunnon setti valitusta. Pitäisi varmaan minunkin ryhtyä tuohon positiivisuuskampanjaan :D

Ai joo, Kvartti varmaan ilmaantuu tänne piakkoin. Oli tuolla odotuspuolella vähän sellaista oiretta, että lähtö synnärille oli eilen edessä ;)

Onnea Memmulle!!!! :flower: :flower: Harvoin sitä tosiaan tulee kirjoiteltua, kun ei kerta kaikkiaan ehdi. Kiva olisi kuulla miten teilä on arki lähtenyt käyntiin :)

Vyöhyketerapia tosiaan auttoi masuvaivoihin. Ja Niksulla on vissiin tullut ikää niin paljon, että on ruvennut yöllä nukkumaan. Ihanaa, kun en ole ihan rättiväsynyt päivällä. Niksu ei tosin halua olla ollenkaan minusta erossa, mikä hankaloittaa tätä arkea. Kantoliinassa ei oikein tahdo viihtyä. Jaha, nyt täytyy avata maitobaari taas :) Vissiin joku tiheämpi kausi menossa, kun Niksu haluaa 1,5h välein syödä.

HPM
Sasha: jaksaisitko kertoa vähän tosta vyöhyketerapiasta? Mä olen vahvasti päättänyt että kun allergiatulokset valmistuu niin soitan pojalle vyöhyketerapiaan ajan... Meillä ei edes apteekin maito ole tuonut helpotusta yöhulinoihin ja mä olen päästäni jo aivan sekaisin että mistä se johtuu: maidosta, ruuasta, univaikeuksista, kehityksestä, jostain muusta???? Aattelin noi allergiatulokset odottaa ensin (valmistunee tällä viikolla).

En nyt jaksa kirjoitella enempää, mutta kovasti onnea kaikille uusille mukaanliittyneille äideille :flower: :flower: :flower:

Paljon onnea Memmuliinalle nyytistä ja tervetuloa kirjoittelemaan tälle puolelle :flower: Kvartilla olikin jo vauvauutisia tuolla odotuspuolella, joten eiköhän pian tännekin ilmesty =)

Meidän neiti täyttää perjantaina 1v. :eek: :heart:

Onnea nyytistä ja tervetulo tänne Memmu!

Eki kääntyi maanantaina selältä mahalleen monta kertaa ja kerran takasin selälleen! Olipa hauska katsella sitä ähellystä. Sen jälkeen tuo homma ei olekaan kiinnostanut poikaa ollenkaan. Maistatin myös rintamaidolla löysennettyä perunaa eilen ja toissapäivänä. Vähän meinasi olla kakomista, mutta taisi sinne masuun asti jotain mennäkin. Tänään Eki on 4 kk.

Pojan uni on edelleen usein kovin katkonaista. Päivällä se ei tietty haittaa niin, mutta yöllä pohdituttaa aina, että mistä se mahtaa johtua (onko nälkä, masu pipiä, ei saa unen päästä itsekseen kiinni??). Mua rasittaa välillä (siis hankalina öinä lähinnä ) kovin kaikki tietämättömyys. Olen tavallisestikin sellainen, että etsin aina vastauksia kaikenmoisiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Vauvan kanssa vaan ei taida selviä vastauksia olla mistään saatavilla, kun jokainen on oma yksilönsä :eek: Pitää vissiin oppia tuo hyväksymään. Ja pitäisi varmaan muistaa taas se positiivinen asenne: Kiva kun saa nukkua aina edes tunnin kerrallaan, kun monet joutuu tiuhemminkin heräilemään. Niin, ja onneksi se imetys kuitenkin taas sujuu, niin päivät jaksaa paremmin. No, taitaapa tässä matkan varrella tulla vielä monta ihmetyksen aihetta vastaan :)

HPM, yritän tässä avata vähän vyöhyketerapiaa. Terapeutti käsitteli korvia semmoisella kynällä. Korvissa on paksunsuolen ja ohutsuolen heijasteita. Sitten terapeutti käsitteli jalanpohjat, joita minäkin pystyn käsittelemään kotona. Aluksi etusormella vedetään isostavarpaasta (ihan päästä) alaspäin kevyesti luuta pitkin. Tässä on selkärangan heijasteita. Sitten käsitellään sääri nilkasta ylöspäin. Tämä rentouttaa. Nämä kaksi hommaa on sellaisia, joita voi tehdä kuka vain. Sitten on ilmavaivoihin jalanpohjissa pisteitä, joita on kyllä hieman hankala selittää näin. No, isonvarpaan ja toisen varpaan välissä on viiva, jota pitkin voi etusormella kevyesti ylhäältä alaspäin vetää. Sitten isonvarpaan alla on viiva, josta alkaa paksunsuolen ja ohutsuolen heijasteet. Kun vetää semmoista ympyrää, niin sitten ne tulee molemmat käsitellyiksi. Ympyrän alla on mahalaukun heijaste, jota voi kevyesti painaa. Koko homma kestää kokonaisuudessaan n. 10min ja vyöhyketerapia maksoi 15e täällä Riihimäellä.

Kvartille onnittelut jo etukäteen :) :flower: :flower: :flower:

Onnea Memmuliina! :heart:

Piipin neidille 1 v. onnittelut! :flower:

HPM, toivottavasti saatte pian allergiatestien tulokset ja toivottavasti niissä ei mitään allergiaa ilmene ja yöhulinoihin löytyy syy jostakin muusta ohimenevästä. Monet ovat sanoneet, että 8 kk paikkeilla alkaa monilla isot yölliset seikkailut, eikä nukkumisesta tahdo tulla mitään. Toivottavasti olisi teilläkin vaan ohimenevää kehitysvaihetta. Epätietoisuus on kyllä ikävää. Jaksamisia teille.

Novelle, samoin mua on aina rassannut epätietoisuus ja toden totta vauvan asioihin en ole saanut vielä yhtään selvää vastausta! :/ Meillä samoin nukutaan erittäin katkonaisesti öisin ja päivin, ollaan nukuttu koko pojan vauvaikä. Alussa vaivasi refluksi, mutta nyt se ei niinkään tee haittaa -ainakaan mun mielestä heräily ei johdu siitä-. Välillä olen päätynyt siihen, että poika ei vaan osaa nukahtaa yksin, kun herää (nukahtaminen on muutenkin unille mentäessä aina tosi vaikeaa. Välillä oli jo viikon verran parempi jakso, meni muutama yö vaan kolmella heräämisellä! Mutta sitten palattiin taas vanhaan malliin heräilemiseen, eli pisimmillään pari tuntia saattaa hyvässä tapauksessa nukkua putkeen ja sekin tuntuu musta jo tosi pitkältä ajalta! :) Olen tottunut ajatukseen, että poika ei vaan osaa nukkua pidempään... Toivottavasti sekin aika vielä koittaa, että saan nukkua joskus koko yön! :)

Vyöhyketerapiaa meilläkin kokeiltiin kerran pojan mahavaivoihin. Meillä se kesti reilu noin 45 min, sitä jatkettiin niin kauan kuin poika jaksoi, maksimissaan kuitenkin olisi kestänyt tunnin. Maksoi täällä Turun seudulla muistaakseni vajaa 50e.

Ai niin, oiskos vanhempien vauvojen äideillä antaa vinkkejä imetyksen jatkamiseen hampaiden tulon jälkeen... Pojalla on nyt kaksi alahammasta iskukunnossa ja niitähän täytyy sitten joka kerta kokeilla imetyksen yhteydessä! Auts! Olen torunut ja lopettanut imetyksen heti puremisen jälkeen. Olen tarjonnut aina myöhemmin vielä rintaa, mutta poika saattaa vielä uudestaan purra. Tämän jälkeen en enää tarjoa, kunnes seuraavalla aterialla tai jos SELVÄSTI sitä alkaa pyytämään ennen. Torumisen jälkeen hän näyttää vaan sangen tyytyväiseltä ja vetää oikein pirullisen hymyn esiin. Ihan ensimmäisen puraisukerran jälkeen hän selvästi pelästyi, kun vaistomaisesti kiljahdin, mutta tämän kerran jälkeen hän vaikuttaa siltä, että on vaan kivaa kun saa mutsin "suuttumaan". Mietinpä tässä, että kun ylähampaatkin vielä puhkeaa, että vastassa on kaksi kovaa naskalia eikä pelkästään ikenet niin minähän en enää uskalla sinne väliin tissiä työntää, jos "tahallista" puremista ei sitä ennen saa loppumaan. Vinkkejä?!

Vastaanpa nyt heti cokelle, kun kerran linjoilla olen: Kiitos vaan kovasti onnitteluista, niin se on meiltä jo varsinainen vauva-aika ohi... =)

Tuosta puremisasiasta: neidille puhkes ekat alahampaat joskus 4kk tietämillä ja joskus 5kk tietämillä alkoi kokeilemaan myös tissin puremista. Mä yksinkertaisesti kiljahdin niin kovaa, että tyttö säikähti jopa itkuun asti. Ja tietty syöminen loppui siihen ihan samantien ja vasta "normaaliin" ruoka-aikaan sai uudestaan tissiä. Siihen loppui eikä oo purrut mua kuin pari kertaa vahingossa sen jälkeen ja imetys jatkuu pienimuotoisesti vieläkin =) Mitään muuta keinoa en osaa oikein neuvoa...

Onnea Piipin 1v. neidille! :flower:

Käytiin Ideaparkissa. Reissulla oltiin jopa 6h. Me vanhemmat ollaan ihan poikki, mutta poika nukkui melkein koko matkan ajan. Ostettiin semmoinen trikoinen kantoliina. Toivottavasti se toimii paremmin kuin kudottu. Ja minä ostin isompaa paitaa, kun tämä rintavarustus on niin kasvanut.

Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea vauvansa saaneille :flower:

Meillä on vihdoinkin tullut jotain tolkkua nukkumiseen! Aloinkin 4:n kk jälkeen jo olla niin piipussa että ... ... lisäksi käytiin isovanhempia moikkaamassa Kanadassa ja sairastettiin siellä kurkunpääntulehdus ja korvatulehdus. Tilanne meni niin pahaksi, että poikaa piti juottaa lääkeruiskulla kun ei kipeän kurkkunsa takia saanut imettyä pullosta saatika rinnasta. Pojan sairastelun aikana meikäläiseltä sitten loppui maito, en saanut pumppamalla pidettyä maidontuotantoa yllä ja pojan tervehdyttyä sitä oli niin olematon määrä, että poika sai vain raivareita rinnalla ja hylki jopa pullosta tarjottua rintamaitoa :headwall: . Mutta taudeista selvittiin vaikka loma meni vähän mollivoittoisissa tunnelmissa.

Mutta jotain hyvääkin: Olen onnistunut saamaan meidän aamuyöhönkukkujasta vain yökukkujan, eli nukkumaan mennään kunnolla siinä 24:00. Se on paljon paremmin kuin neljästä kuuteen aamulla :LOL: Muuten täällä on tullut känkkäränkkä kylään, näyttää siltä että pojan hampaita kutiaa kiljuu ärsytystään paljon enemmän kuin ennen.

Ja sokerina pohjalla; meidän 4kk neuvolassa pojan mitat 67 cm ja 9,4 kg. Ja juu - on ollut ruoka-aikana kotona :LOL: ihan niin kuin vanhempansakin pienenä (ainakin kuvista päätellen)

Hyviä vointeja kaikille, koitetaan jaksaa!

Yhteistyössä