Hei kaikki!
Vihdoin mäkin saan siirtää itseni tälle puolelle! Tyttö syntyi viikko sitten, 17.2. klo 19.40. Mittaa Taotaolla oli 3920g, 52cm ja 34cm. :heart:
Synnytys meni hyvin, vaikka etenikin tosi hitaasti ja kesti säännöllisten supistusten alusta tytön syntymään lähes 28 tuntia! Alkoi ponnistusvaiheessa jo pikkasen väsyttää...
Palkinto on kyllä ihan käsittämättömän hieno, oon niin mielettömän onnellinen! Tyttö on ihana, nukkuu paljon ja syö hyvin. Maitoa alkoi tulla kunnolla jo laitoksella ja tänään kun terveydenhoitaja kävi kotikäynnillä neitiä katsomassa, painoi hän jo 4050g! Eli syntymäpaino on ohitettu, laitokselta lähtiessä perjantaina painoa oli 3700g. Hyvin siis tuntuu saavan maitoa, ja vaikka vähän pulautteleekin, riittää sitä näköjään kasvamiseenkin.
Oon toipunut synnytyksestä aika hyvin, alapää ei kärsinyt kovin suuria vahinkoja, pari tikkiä tuli, mutta mitään ei tarvinnut leikellä. Ainut paranemista hidastava homma oli, että sain kamalan ripulin (taas!) tytön ollessa vajaa parin vuorokauden ikäinen. Ei auttanut hiilitabletit eikä mitkään. Tänään on ollut nyt eka päivä, kun vatsa on tuntunut suht normaalilta. Eiköhän seuraavaksi olekin sitten vuorossa ummetus, pukamien suureksi iloksi
Positiivista ripuloinnissa oli, että yli 10 kiloa on jo lähtenyt painoa ja vatsa on aika hyvin pienentynyt. Olin ihan järkyttynyt siitä, miten isoksi se synnytyksen jälkeen vielä jäikään! Ei mulla siis mikään kiire ole ton painonpudotuksen kanssa, enkä ollut missään missin mitoissa ennen raskaaksi tuloakaan, mutta ihan kiva että turvotus katosi.
Kotielämä on lähtenyt mukavasti käyntiin, mies on lomalla vielä ensi viikon puolenväliin saakka. Tänään sen oli tosin pakko pitää työpäivä, mutta kivasti pärjättiin tytön kanssa kahdestaankin. Öisin on ollut 2-3 herätystä, viime yö meni jo oikein kivasti kun ei tarvinnut vaippaa vaihtaa vaan tyttö nukahti aina heti syötön jälkeen. Toivottavasti pysyisi tällaisena tämä elo, kun eikös mahavaivat ala tulla vasta parin viikon ikäisenä jos ovat tullakseen?
Nyt tuli ihan puhtaasti vaan omaa napaa (tytön napa muuten irtosi tänään!), anteeksi siitä.
Palailen paremmalla ajalla, nyt on kuitenkin virallisesti ilmoittauduttu tähän pinoon
:heart: Kvartti ja tyttö 7vrk