Noin kolmekymppiset ekakertalaiset

Heips,

lisätään vaan etusivulle lista, ketä täällä käy kirjoittelemassa. Sieltä voi sit tarvittaessa tarkistaa vauvan iän sun muuta :D

Meillä oli kans ihan hirveä yö... |O Itse asiassa myös edellinen yö oli samanlainen, joten oon aika sippi. Heräilyä ja kitinää tunnin-max kahden välein. Oon nyt muutamana päivänä antanu korviketta yhden imetyskerran sijaan päivällä, pelottaa, että jos neiti on kuitenkin allerginen jollekin maitotuotteelle... :/ Kun tähän saakka ei ole saanut korviketta yhtään. Pakko kokeilla siis olla muutama päivä ilman Nannia, ja kattooko vaikuttaako öihin. Haluisin vaan nyt oikeasti pikkuhiljaa lopetella tätä imetystä, varsinkin yöimetykset alkaa viedä ihan liikaa voimia. Painokin on pudonnut ihan kiitettävästi, lukemat on samat kuin 11 vuotta sitten ylioppilaskeväänä :eek:

Mutta kai se taas tästä...

t. Piipi ja typykkä 10,5kk

HPM
Keräsin äkkiä nimet tonne etusivulle. Ilmottakaa mitä tietoja sinne haluatte.

Hmm joo... Mulla kävi ihan päinvastoin kuin Piipillä. Mä vaan lihoin ja lihoin imetysaikana (laitokselle jäi 10kg, kaikki takasin alle kahden kuukauden...) ja olinkin tosi onnellinen sen loppuessa. Kilot vaan jämähti eikä lähde kirveelläkään. Millä hitolla niistä pääsee eroon??? Alan oleen ihan epätoivoinen (semmonen kirveellä-päähän-hymiö-tähän).
Mulla on labraan lähete valmiina verikokeisiin etten ois vaikka saanu Jonskulta lahjana kilpparin vajaatoimintaa tai jotain (niinkuin Joonan Isi antoi omalle äidilleen...), mutta en oo toistaseks kerenny sinne. Se kun vaatii Isin töistä kotiin aamupäiväks lapsivahtiin, koska mun pitäis käydä sokerirasituksessakin tarkistuttamassa tekikö raskausajan diabetes jotain pysyvää harmia ja siinä menee pari-kolme tuntia. Ei huvita ottaa muksua sinne mukaan temuamaan (ja sairaiden ihmisten keskelle).

Jees, hyvä juttu tuo etusivun uudistus. Ei tarvii aina muistaa tähän loppuun kirjotella vauvan ikää ja muutenkin.

Imetys tosiaan voi tuntua välillä raskaalta. Ymmärrän hyvin, että Piipi jo haluaisi vähitellen päästä siitä. Meillä imetykset sujuu edelleen vähän vaihtelevasti, yleensä aika hyvin, mutta aina välillä huudetaan. Viimeksi viime yönä/aamulla 05 syöttö alkoi huudolla, mutta lopulta auttoi kun käänsin pojan toiselle kyljelle ja imetin "ylemmästä" tissistä puoliksi mahallani maaten. Miten vaan, kunhan sai unia vähän jatkettua vielä tuosta :)

Raskauskilot on mullakin suunnilleen jo kadonneet. Tosin tuota alamahan pömpötystä on edelleen ja jenkkakahvat jäljellä. Joka päivä kyllä vaunulenkkeilen vähintään kerran, usein pari kolmekin kertaa, jos vauva ei rauhotu sisälle päiväunille tai on kauppa-asioita. Yritän aina kävellä ruokakauppaankin vähän pidemmän lenkin kautta niin tulee samalla liikuntaa. Joulukuussa alotin myös kuntosalilla käymään, tosin vaan kerran viikossa, jotta saa vähän lihaksia takasin. Ennen raskautta tuli liikuttua monipuolisesti, ja tuntuukin että vaikka kilot on karisseet jo raskautta edeltävälle tasolle, läskiä on silti enemmän ja lihasta vähemmän kuin viime vuonna tähän aikaan.

Me käytiin Ekin kanssa tutustumassa vauvamuskariin. Se meni aika kivasti ja taidetaankin ruveta siellä käymään =)

Alkuperäinen kirjoittaja Novelle78:
Jees, hyvä juttu tuo etusivun uudistus. Ei tarvii aina muistaa tähän loppuun kirjotella vauvan ikää ja muutenkin.

Imetys tosiaan voi tuntua välillä raskaalta. Ymmärrän hyvin, että Piipi jo haluaisi vähitellen päästä siitä. Meillä imetykset sujuu edelleen vähän vaihtelevasti, yleensä aika hyvin, mutta aina välillä huudetaan. Viimeksi viime yönä/aamulla 05 syöttö alkoi huudolla, mutta lopulta auttoi kun käänsin pojan toiselle kyljelle ja imetin "ylemmästä" tissistä puoliksi mahallani maaten. Miten vaan, kunhan sai unia vähän jatkettua vielä tuosta :)

Raskauskilot on mullakin suunnilleen jo kadonneet. Tosin tuota alamahan pömpötystä on edelleen ja jenkkakahvat jäljellä. Joka päivä kyllä vaunulenkkeilen vähintään kerran, usein pari kolmekin kertaa, jos vauva ei rauhotu sisälle päiväunille tai on kauppa-asioita. Yritän aina kävellä ruokakauppaankin vähän pidemmän lenkin kautta niin tulee samalla liikuntaa. Joulukuussa alotin myös kuntosalilla käymään, tosin vaan kerran viikossa, jotta saa vähän lihaksia takasin. Ennen raskautta tuli liikuttua monipuolisesti, ja tuntuukin että vaikka kilot on karisseet jo raskautta edeltävälle tasolle, läskiä on silti enemmän ja lihasta vähemmän kuin viime vuonna tähän aikaan.

Me käytiin Ekin kanssa tutustumassa vauvamuskariin. Se meni aika kivasti ja taidetaankin ruveta siellä käymään =)
Mä en oo vieläkään päässy salille asti, vaikka ennen raskautta olin vuosia harrastanut liikuntaa säännöllisesti... Tuntuu vaan, että nuo vaunulenkit ja likan nostelu on jo aikamoista kuntoilua =)

Eilen en antanu Nannia ja viime yö meni kivasti vaan parilla herätyksellä. Tänään tarjosin ekaa kertaa normimaidosta tehtyjä hapanmaitotuotteita eli jugurttia, saa nähdä, miten nyt käy...

Moikka! Tuo etusivun lista on hyvä juttu juu =) .

Piti ihan äkkiä tulla kertomaan että meillä poika pyörähti mahalta selälleen itse tänään eka kerran! Niin se kasvaa ja kehittyy toinen... Kovasti on myös alkanut jutelemaan ja naureskelee innoissaan kun esim kutittelee :D .

Mites Piipille ja tyttärelle kävi jugurtin kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja nanna81:
Piti ihan äkkiä tulla kertomaan että meillä poika pyörähti mahalta selälleen itse tänään eka kerran! Niin se kasvaa ja kehittyy toinen... Kovasti on myös alkanut jutelemaan ja naureskelee innoissaan kun esim kutittelee :D .
Vau, hienoa :flower: Siitä se lähtee...

Mites Piipille ja tyttärelle kävi jugurtin kanssa?
Samanlaista heräilyä tuli siitäkin, joten nyt neuvolan ohjeen mukaan ollaan n. viikkoa antamatta mitään maitotuotteita ja sitten kokeillaan pienellä määrällä Tutteli Omneota, että tuleeko vielä oireita. Toi Omneo on kai kaikkein herkkävatsaisimmille tarkoitettu korvike. Tosin eilen ei saanut maitotuotteita, ja silti heräili melko tiuhaan, mutta mielestäni kuitenkin eri tavalla... No, kattellaan, josko se tästä selkityy, että onko se toi maito, joka heräilyttää vai muuten vaan joku vaihe TAAS. :/

HPM
Heheh, Masa pyörähtelee, onnea!!

Meillä päristellään ruuat veks... Tää on joku ihan uus juttu, mutta rasittava sellainen. Muutenkin toi poika on syöny tosi vähäisiä määriä kiinteitä ja nyt se päristää kaikki pitkin keittiön pöytää. Oon sitä "huijannut" vähän antamalla pullosta puuro-maitoa aamusin ja iltasin, jotta saa edes jotain muutakin kuin pelkkää maitoa päivän aikana. Eli siis puurojauhetta maidon sekaan niin paljon ku pystyy, kuitenkin et tulee pullosta vielä pihalle.
Ja sen on kyllä nälkä kun mennään syömään ja ruuan jälkeen menee maitoa isot määrät. Ilmeisesti toi on joku tosi hauska leikki nyt. Ja ihan sama mitä antaa, kaikki pihalle ja nauraa päälle :/

Konttausharkat jatkuu.

Heippa kaikille!

Piiitkästä aikaa kirjoittelen, lueskellut olen kyllä viestejänne, mutta jotenkaan ei ole löytynyt aikaa/jaksamista kirjoitella.

Täällä on mun kirjottelemattomuuteni aikana vietetty ristiäisiä ja synttäreitä sekä opittu kääntyilemään mahalta selälleen ja toisin päin , joten kaikille nyt yhteisesti onnea niistä! :)

Sashalle onnea pojasta ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :heart:

Tässä vähän meidän kuulumisia. Nyt on osa meitin pojan alkuelämän hankaluuksista takana päin ja elämä on sujunut paljon mukavammin. Kaikki ripulit ja allergiaepäilyt ovat nyt poistuneet -ainakin tällä hetkellä-. Kiinteet aloitettiin 4,5 kk ikäisenä refluksin takia ja osin ne helpottivatkin sitä. Nyt ovat kaikki refluksilääkkeet olleet viikon verran katkolla ja toivotaan, että pärjättäisiin ilman lääkkeitä jatkossa. Kiinteet maistuivat alusta asti pojalle tosi hyvin ja hän syö mielestäni kauheita määriä jo nyt. Samoin HPM meillä on tullut viime viikolla kuvioihin mukaan tämä pärisytys. Täällä päristellään ihan muuten vaan, mutta etenkin ruoka suussa pärinästä irtoaa herkullisimmat "saundit", joten syöttäjänkin on hyvä varautua johonkin pressuun... ;) Ruokaa tosin menee sisällä meillä vielä niin paljon, että sen puolen ei haittaa vielä pärisytys, mutta kieltämättä se on kyllä välillä aika rasittavan siivotonta puuhaa...

Harrastuksiakin ollaan aloitettu :) Vauvauinnista poika tykkää kauheasti ja viime viikolla tutustuttiin muskariin.

Liikkumaan meillä ei vielä ole lähdetty. Tahto on kyllä kauhea. Kiukkuhan siitä tulee, kun ei pääse mihinkään vaikka kuinka yrittää... Tuntuu kun poika olisi vankina omassa kehossaan.. :)

Ongelmaa meillä tuottaa nukkuminen, tai siis paremminkin nukkumattomuus ja nukahtaminen. Poika ei suostu -ei sitten millään- nukahtamaan. Tasitelee kaikin keinoin nukahtamista vastaan. Välillä tunnin tai puolentoista tunnin nukuttamisen jälkeen saa nukkumaan. Ja nukkuu yleensä tosi katkonaisesti.

Yöllä heräillään tunnin, kahden välein. Joskus ei nukuta kuin vartin pätkiä. Enää ei ole tietoakaan semmoisista pidemmistä nukkumisjaksoista. Hyvällä tuurilla menee pari tuntia putkeen. Poika nukkuu yleensä yhdet pidemmät päikkärit (1-3,5h) iltapäivällä ja niiltäkin heräilee tosi useasti. On kuitenkin vielä ihan unessa, mutta itkun lopettaakseen vaatii syliä. Ramppaan sitten ulkona välillä vartin välein hyssyttelemässä. Sisälle on tosi hankala saada nukahtamaan ja nukkuu maksimissaan silloin puol tuntia.

Nyt vinkkejä kehiin nukahtamisongelmaan ja nukkumiseen! :) Jos löytyy uusia apuja, vaikka tuntuu kyllä, että kaikki keinot ollaan jo kokeiltu. Parhaiten tosiaan nukahtaa ulos vaunuihin, mutta yhtäjaksoista unta ei sielläkään sen paremmin ole.

Mites teidän vauvojen unten määrä ja valveillaolon määrä menee? Itse rupeen olemaan kyllä tosi väsynyt,kun tätä on nyt kestänyt jo 1,5 kk koko ajan. Ei saa yhtään pitempää jaksoa nukkua, raastavaa...

Mukavaa viikkoa kaikille! Ai niin, piti sanoa vielä että etusivun lista on kiva juttu! :)

Voi coke, on kyllä vähän katkonaisen kuuloista teidän nukkuminen :/ Joskushan se refluksi oireilee nimenomaan tolleen katkonaisilla unilla. Oletko kokeillut nostaa sängynpäätyä kirjoilla tms. reilusti ylös? Saattaa auttaa, jos kyse on niiden happojen polttelusta kurkussa, vaikka ei enää nousekaan ulos asti kuten pelkkää maitoa saadessaan.

Iltanukuttamiseen en oikein osaa sanoa muuta, kuin että voisit tarkistaa sen, mihin saakka nukkuu viimeisiä päikkäreitään... Jos herää liian myöhään, ei ehkä ole vielä tarpeeksi väsynyt. Tai toinen ääripää sitten se, että on ihan yliväsynyt eikä nukkumisesta tule silloin mitään. Niin ja ne tutut iltarutiinit on tietty tärkeät, kuten teillä varmasti jo onkin.

Meillä varsinaiset levottomat yöt alkoi tuossa 7-8kk kieppeillä ja loppua ei näy. Mutta meillä levottomuus on vähän eri mittakaavassa, meillä ekstralevoton yö on 1-2 tunnin välein heräilyä. Useimmiten menee nukkuun n. 20.30, herää n. 23-01 aikaan ja toisen kerran 4-5 aikaan, jolloin otetaan meidän väliin. Syö siis tissiä vielä molemmilla heräyskerroilla :ashamed: Sit saattaa vielä herätä 6 maissa, mut jatkaa unia n. 7-8 asti. Noi heräilyt on kuitenkin just sellasta, että seisoo pinniksessä ja huutaa tai sit potkii ja kitisee selällään. Eniten tietty rassaa tuo yösyönti, mut se on toistaiseksi myös tehokas keino saada neiti nukahtamaan minuutissa uudelleen, niin syököön nyt vielä toistaiseksi ;)

Joo, sängyn pääty on reilusti ollut ylhäällä koko ajan. Nukkuu niin vähän ja melko huonosti päivisin, että paremminkin levottomuus on aina yliväsymystä kuin liiasta nukkumisesta. En vain tiedä miten saisin hänet päivisin paremmin nukkumaan... :(

Epäilen ettei kyse olisi refluksipoltoista, koska heräilyä on jatkunut nyt paljon pidempään kuin lääkkeet ovat olleet katkolla. Lääkkeet lopetettiin -ainakin toistaiseksi- vasta tosiaan reilu viikko sitten ja lääkkeitä syödessään oksennusten ei enää pitäisi olla happamia. Oksentelua lääkket eivät lopettaneet, mutta ne eivät olleet siis enää polttavia. Reilun viikon jälkeen lääkkeiden lopettamisesta pitäisi niiden happojen tasaamisvaikutus olla kokonaan ohi. Silloin ennen lääkkeitä kun pahimmat polttokohtaukset oli, niin poika meni ihan jäykäksi ja huusi suoraa huutoa, mikään ei auttanut. Nyt heräily ei ole mielestäni sellaista.

Tavallaan teidän yö kuulostaa samalta kuin meillä hyvinä öinä. Noiden kellon aikojen välillä tosin muuten heräilee useasti ja joskus saa rauhoittumaan pelkkään tuttiin. Useinmiten kuitenkin vaatii tissiä... :/ Olen miettinyt jossain vaiheessa imetyksen lopettamistakin, mutta luulenpa kuitenkin, että se on itselle kuitenkin helpompi ja vaivattomampi tapa saada poika öisin nukkumaan ja nukahtamaan paremmin. Ei tarvi nousta itse lämmittelemään maitoja. Ja rinnalle usein nukahtaa helposti, tosin herää kuitenkin röyhtäyttämiseen, jonka jälkeen taas on vaikeampi saada nukahtamaan...

Ensimmäisen imetyksen jälkeen yöllä usein jätän meidän väliin nukkumaan, siinä nukkuu usein paremmin kuin omassa sängyssään ja siitä on helpompi sitten koittaa nukuttaa uudestaan.

Toivottavasti teillä myös yöt rauhoittuisi. Samaa odottelen minä ;) . Toivottavasti ne ainakin rauhottuisi ennen kuin poika on teini-ikäinen ja saa taas valvoa ja odotella kotiin... :)

Nyt äkkiä nukkumaan, kun poikakin nukahti. Mies sai hoitaa tänään nukuttamisen, mulla rupee olemaan siihen touhuun pinna pikkusen liian kireellä nyt. :ashamed:

HPM
Voi Coke noita teidän öitä :( Ei varmaan oo mitään kausittaistakaan oppimisen sulattelua, koska jatkunut jo 1,5kk yhteen menoon. En osaa sanoo yhtään mitään (kumpa osaisinkin!!), joten vastaan vain tuohon valveillaolo- ja nukkumisaikaan.

Meillä on aika pitkään ollut päivärytmi 2-2,5h hereillä, sitten päikkäreille jotka kestää enintään tunnin (paitsi poikkeustapauksissa). Nyt ihan selvästi Jonsku alkaa pidentään valveillaoloaikaa ja välillä - varsinkin illalla - voi mennä neljäkin tuntia ennenkuin menee yöunille. Eli päikkyjä meille tuli 4-5 päivän aikana ennen, nyt mennään kolmilla. Päikkäreiden pituuskin on kasvanut 1-1,5h/kerta.

Yöunia nukkuu noin 21-7 vaihtelevasti. Välillä herää kuudelta, välillä kahdeksalta - riippuen koska nukahtaa illalla. Mutta tuo 21-7 olisi varmaan keskiverto jos alkaisi laskemaan. Herää kerran syömään, tosin nyt heräilee konttausharkkojen takia useemman kerran yössä. Joko kiljaisee kerran ja jatkaa unia, tai sitten huutaa oikein kunnolla ja vain syli auttaa meilläkin. Tossa ykskin yö nousin varmaan 20 kertaa :(

Mutta oikeesti oon tosi tyytyväinen tohon rytmiin. Tulee hyvät yöunet ja ihan kivat päikkäritkin. Ei voi valittaa.

Toivottavasti saatte pian helpotusta öihin!!! :hug:

Heippa!

Mä juuri vasta huomasin et täällä olis tälläinenkin pino tarjolla... :wave:
Eli liittyisin joukkoon jos vaan muille sopii...??

Vähän lueskelin noita teidän juttuja tuossa ja te taidatte olla jo tuolta odotuspuolelta asti olleet "kimpassa"...

Mä voisin vähän kertoa siis itsestäni, muutamia tuttuja nimimerkkejä huomasinkin tuossa, mut muille. Tänä vuonna siis tulee tuo maaginen 30 vee täyteen ja lokakuussa sain pienen tyttösen joka on ensimmäinen lapsi meidän perheeseen. Koiria löytyy ennestään kaksin kappailein... Tyttäreni sai kasteessa nimen Saana Emilia marraskuussa ja mies on reissutöissä paljon joten aikaa jonkin verran löytyy.

Moikka!

Saikku: Juu vauvakuumepuolelta asti osa on ollu mukana, jotku liittyneet odotuspuolella ja jotku sitte täällä. Eli tervetuloa vain =) ... Teilläkikö oli 2 koiraa? Mites ne on tyttäreen suhtautuneet? Minkäkokoisia ovat? Oletko vaunujen kanssa opettanu kulkemaan? Mie oikeestaan vasta nyt harjottelen sitä. Toinen osaa jo hyvinki, mutta toinen tuppaa vielä vetämään sen verta ettei yksin viitti sitä ottaa kävelylle.

Olikin tämä pino pudonnut tuonne kauemmas vissiin. Käytiin 4kk neuvolassa ja pojulla oli painoa 7100g ja pituutta 64.2cm.
Puklailut on nyt ehkä vähän hellittäneet kun noi kiinteät aloitettiin. Kyllä niitä vielä kuitenki tulee jonku verran, mutta kun tuo paino näyttää nousevan hyvin niin ei kai tässä sitte hätää ole.

Mites teillä on nyt yöt menny??

HPM
Saikku :wave: Tervetuloa!

Hei nuoremmat vaavit, varoituksen sana: meille tuli ongelmia maitolaadun vaihdossa ykkösestä kakkoseen. Ja mä en jotenkin osannut ajatella että semmonen ois ees mahdollista, joten siks varoittelen että jos huomaatte outoja oireita niin se saattaa olla myös maito!! Ilmeisesti Ponsku siis reagoi siihen lisättyyn raudan määrään ja neuvolan mukaan ehkä myös siihen, että maitoproteiinit on vähemmän pilkotussa muodossa Tuttelin kakkosmaidossa. (Meillä siis Nan käytössä 2-3 ekaa kuukautta, sit vaihdettiin Tutteliin)

Eli meillä Jonsku-Ponsku alkoi yhtäkkiä kovasti ähistämään vatsaansa (kauheat ilmavaivat, sellaisia "kireitä" pieruja) ja se kokoajan paheni niin, että lopuksi se heräili öisin tunnin väliin huutamaan vatsaansa. Lisäksi alkoi uudestaan pulauttelemaan (tosin sellaisia pieniä silloin tällöin, mutta kuitenkin selvästi enemmän kun aikaisemmin).

Ja meillä ei oltu otettu mitään uusia ruokia mukaan tai muuta, vaikka meninkin kaikki ruuat tarkasti läpi. Ei reagoinut niihin. Sit hoksasin tuon maidon vaihdon 6kk iässä. Vaihdettiin ensin takas Tutteli ykköseen -> ei vaikutusta. Sit neuvolasta soitin neuvoja, ja ehdottivat kokeilemaan Nan 1 taas, koska siinä maitoproteiinit enemmän pilkottu ja jos ei parissa päivässä helpota, niin sit apteekista Nutrilon Hypoallergenic -maitoa. Kyse ei oo maitoallergiasta, koska ois reagoinu siihen jo aikasemmin, mutta ilmeisesti toi Tutteli 2 ärsytti niin mahaa, että nyt pitää saada se äkkiä normalisoitua. Eli Nannia ja riisuttu ruokavalio muutaman päivän. Jos ei helpota niin meillä on aika valmiiks varattuna lääkärille ensi viikolle.

Päivisin poikaa ei juuri haittaa tuo vatsa, mutta yöt on olleet ihan tuskaa kun se heräilee jatkuvasti huutamaan ja vääntelehtimään. Ja tyhmä äiti ei tajunnu ajoissa että se on se maito :ashamed: Toivottavasti Nan tuo nyt meille apua. Tai sit se apteekin maito.

Olipas hyvä HPM, että varotit! Vahdettiin nimittäin just muutama päivä sitten Nan2. Osaapa nyt katella hiukan tarkemmin noita vatsanpuruja... Eipä sitä kyllä ollu tullu itsellekkään mieleen, että saattais noin vaikuttaa. Toivottavasti se Nan tuo teille tosiaan helpotuksen, aika paljon olen kyllä lukenu täältä, että tuo Nan sopis useammalle vauvalle paremmin kuin tutteli.

Nanna81

Meillä on kaksi isoa koiraa, sakemannin kokoluokkaa molemmat. Osaavat kulkea vaunujen vierellä jos haluavat :LOL: väliin siis vaunulenkki menee hyvin väliin hermoja repivästi!
Hyvin ovat ottaneet neidin vastaan, toinen onkin jo vanhus ja mielellään nukkuu omissa oloissaan vaan... nuorempi onkin bordercollie eli vahtivietti on kova... iltaisinkin asettuu nukkumaan makurin oven eteen kun makkariin ei koirat saa tulla :eek: sit on kiva yöllä pimeessä lähtee vessaan kun aina potkasee koiraa...

Meillä alkaa nyt taas vaihtumaan yörytmi... Ennen oli yhdellä syötöllä tonne vajaaseen kolmeen kk saakka ja nyt muutama viikko on menty 2lla syönnillä. Mut nyt 2 yötä on taas palattu takaisin tuohon aiempaan eli yhdellä syönnillä mennään ja aamulla puoli 8lta noustaan sitten tosi iloisina :heart:

Tervetuloa mukaan vaan tännekin palstalle saikku! Kyllä tänne mahtuu hyvin sekaan.

Meidän imetysongelmat on nyt sillä tavalla selkiytynyt, että ainoastaan enää herumisen hitaus on haittana. Enää ei muuta huutoa tule, tosin on tuossakin välillä niin paljon kestämistä, että välillä mietin, kuinka kauan enää jaksan imettää. Yritetään nyt kuitenkin edelleen jatkaa tissillä, koska on pulloruokinnassakin omat huonot puolensa. Mua vaan nyt entistä enemmän jännittää kaikki pidemmät kauppareissut ym. "seikkailut", kun ei voi luottaa siihen, että tissi rauhottaa. Muutenkaan en ole mitenkään rohkea ollut liikkumaan, siis shoppailemaan ruokakauppaa kummemmissa paikoissa jne. Huomenna vois kuitenkin kokeilla Finnkinon vauvakinoa, jos yö menee suht hyvin.

Aika kivasti meillä on nukuttu. Eniten haittaa minua Ekin aikainen aamuvirkeys. Poika kun tahtoo herätä 5-6 aikaan, eikä oikein millään enää nuku, vaikka tissiäkin antais. Tänäänkin heräsi viideltä. Sain pojan kyllä nukahtamaan tunnin taistelun jälkeen vielä vajaaksi tunniksi (tunkemalla tuttia suuhun jatkuvasti), mutta en tietenkään itse osannut enää nukahtaa, kun oli sen verran ehtinyt herätä tuossa imettäessä ja tutin kanssa pelatessa. Harmittaa vähän viikonloppuisinkin herätä noin aikasin aamulla. Illalla Eki nukahtaa 20-21 ja syö 1-2 kertaa yöllä. JOskus yöt on levottomia, kauheaa kähinää ja kitinää, mikä ei varmastikaan ole ruuan kaipuuta vaan muuten vaan jotain levottomuutta. Onneksi ei ole joka yö ollut kuitenkaan. Eli suht kivasti täällä jaksellaan.

Cokekin on kirjotellut kuulumisia pitkästä aikaa. Kiva kuulla, että refluksi on helpottanut. Toivottavasti yötkin rauhottuisi pian teillä. olen kyllä kovin huono keksimään neuvoja nukkumis- ja nukahtamisongelmiin. Meillä kun ei ole oikein erityisiä iltarutiinejakaan käytössä.

HPM, kiitos vinkistä korvikkeiden kanssa. Saatetaan niitä tarvita jatkossa meilläkin, jos todella väsyn imetysongelmiin. Hyvä tietää, että kaikenlaista vatsaongelmaa voi helposti tulla.

Nyt täällä on pulauteltu niin paljon paidalle (tässä sylissä istuessa), että on mentävä poika-paralle laittamaan uusi päälle, ennen kuin ihan hermostuu. =)

Moi,

ja tervetuloa minunkin puolestani saikku kirjoittelemaan :wave:

HPM: hyvä, että kuitenkin löytyi syy kitinöihin siitä Nan2:sta, toivottavasti tilanne rauhoittuu. Meilläkin tuon Nan2 aiheutti siis niitä masuvaivoja, kun ei ollut aiemmin korviketta saanut. Nyt en oo enää korviketta tarjonnutkaan, vaan imettänyt vaan ja nyt oon antanu muutamana päivänä tavallista viiliä ja se ainakin tuntuu sopivan. Tais olla muuten Hylaa, etten tiiä, et onko se sit vielä vatsaystävällisempää. Mut ihana, jos päästäis pian jo "oikeisiin" maitotuotteisiin ja ois sitten imetyskin kohta loppusuoralla! Johan tässä on 11kk menty pelkällä tissimaidolla... :eek: (+tietty kiinteillä ;) )

Novelle: suosittelen kyllä Babybioon menemistä, siellä on tosi kivaa eikä yhtään haittaa, vaikka vauva kitisee välillä tms., siellä huutaa koko ajan joku jossain :D Mekin aateltiin huomenna mennä. Tosin meillä taitaa olla vähän levottomampaa siellä kuin ennen, ku neiti haluaa kuitenkin koko ajan kontata ja kävellä jossain =)

Meillä tehdään nyt lisää hampaita, kitinää on selvästi enemmän päivisin, päiväunet on lyhyitä jne. Ylhäälle on lähes puhki kaks uutta ja alas yks, entuudestaan on jo viisi hammasta. Huh, sit niitä on jo kahdeksan :eek:

Heipä hei kaverit :D

Kiitoksia onnitteluista, kiva tulla tällekin puolelle näin mukavien onnitteluiden saattelemana :heart:

Tällä hetkellä pää on niin tyhjä että tuskin saan mitään kovin järkevää kirjoiteltua, mutta jatkossa varmaan sitten. Ai joo, ja jos haluatte synnytyskertomusta lueskella niin sellaista kirjoittelin tuonne odotus-puolelle. Koitan joku päivä lueskella tämän ketjun läpi, niin tiedän sitten vähän enemmän ja pääsee osallistumaan keskusteluun toden teolla.

Mutta hyvää lauantai-iltaa teille ja palataan taas!

Niisku ja poika 8 vrk :heart:

Onnea niiskulle pienestä pojasta! Lueskelin kertomuksesi odotus-puolelta. Onpa kurjaa, että jouduitte heti alkuun olemaan vähän epätietoisuudessa pikkuisen voinnista. Toivottavasti hän pian jaksaa jo alkaa imeä hyvin ja kasvaa mukavasti. Ainahan alkuun onneksi voi antaa lisämaitoa pullosta. Niin meilläkin tehtiin, ja silti imetys alkoi sujua myös. Onnea koko perheelle!

Paljon onnea niisku ja perhe pienestä prinssistä :flower: Kävin heti synnytyskertomuksen lukemassa ja olipa hurjaa, että pieni joutui heti tehohoitoon :hug: Onneksi olette nyt kotona ja voitte rauhassa opetelle elämää pienenä perheenä. Tsemppiä imetykseen, kyllä se siitä, kun poju saa rauhassa sitäkin opetella ja olla rinnalla mahdollisimman paljon.

Mukavaa lauantai-illan jatkoa minunkin puolestani kaikille :wave: Meillä hampaiden teko nosti sit vielä kuumeenkin neidille, mut nyt näyttäis olevan ohi pahimmat kitinät. Toivottavasti ;)

Heips

Tervetuloa Saikku!

Paljon onnea Niiskun perheelle!! :heart:

HPM, toivottavasti Jonskun vatsavaivat helpottavat pian! En olis kans osannut ajatella, että maidon vaihdosta voi tulla niin isoja ongelmia. Hyvä, että infosit. Meillä poika on kerran vaan saanut korviketta, eikä se onneksi lisännyt hänen mahavaivojaan silloin. Niitä kyllä vielä riittää muuten... Joten kannattanee valita hätätilassa tota Nan 1:stä, jos tulee tarvetta.

Novelle, voimia imettämiseen. Toivottavasti jaksat vielä vaikeuksista huolimatta. Muista kuitenkin, että jatkat imettämistä omien voimavarojesi rajoissa ja vain niin kauan kuin itsestäsi tuntuu oikealta. Mullakin oli alku tosi tosi hankalaa imetyksen kanssa ja olin jo monta kertaa lopettamassa. Aina ajattelin, että yritän vielä tämän päivän ja mahdollisesti seuraavan. Sitten se vaan jotenkin rupesi sujumaan, kun poika tuli isommaksi ja oppi paremmin imemään ja tuli kärsivällisemmäksi. Nyt olen tosi tyytyväinen -näin jälkikäteen ajatellen-, että imetys lähti sujumaan. Siitä tosiaan on iso apu pojan rauhoittumiseen ja varsinkin yöllä on helpompaa, kun saa tungettua vaan pojalle tissin suuhun... ;)

Jihaa, pakko tuulettaa!!! Kaks yötä (ei tosin peräkkäiset yöt) on menny ihan mukavasti. Viime yönä mentiin vaan yhdellä syötöllä!! Olo on ihan uudesti syntynyt, kun on saanut nukuttua vähän pidemmät pätkät. Kyllä viime yönäkin vähän väliä heräiltiin, mutta poika rauhottui tosi nopeesti, kun käänsin kylkiasentoon nukkumaan ja laitin tutin suuhun. Toivo elää, että meilläkin vielä nukutaan joskus koko yö kokonaan! ;)

Ihme kyllä, että viime yö meni niin rauhallisesti, kun poika tekee hampaitaan nyt kovasti. En oikein tiedä johtuuko pikkuinen lämpö hampaiden tulosta vai onko vaan lämmön nousua, kun hällä on nenäkin tukkoinen. Ekaa kertaa vasta hiukan sairastellaan näitä normaaleita flunssia pojan kanssa. Pakko vielä hehkuttaa sitäkin, että pojan reflluksilääkkeet ovat nyt kokonaan pois käytöstä ja ihan mukavasti on mennyt ilman niitäkin.

Nanna ja Saikku, liityn teidän koirakeskusteluun sen verran, että meiltäkin löytyy -tosin vain yksi- koira. Mua jänskätti lähteä ensimmäisille lenkeille yksin koiran ja vaunujen kanssa tosi paljon. Meitin koira on vähän isomman puoleinen, painaa reilu 100 kg. Osaa kyllä kulkea hihnassa, kun niin haluaa, mutta joskus on niin vastuttamattomia tilanteita, että sen tekis mieli lähteä vaan ja komennukset kaikuu kuuroille korville. Eihän tietty ton kokoista koiraa voimalla pidä meikäläinen yhtään... vaunujen kanssa kulki kuitenkin ihan nätisti. Kuonopantaa kyllä käytän varmuuden vuoksi, ettei nopeita yllättäviä tilanteita pääse syntymään. Just nyt vaan en uskalla lähteä ulos yksin noiden kanssa... Koiralla on hirveä tyttöystävän kaipuu ja mikään voima ei saa sitä pysähtymään, kun ihanaakin ihanammat tyttöjen tuoksut haisevat ulkona... täällä lähistöllä on nyt yksi juoksussa oleva narttu ja lenkit ovat ihan kamalia ton meidän goljatin kanssa kun joka heinänkorsi pitää haistella tosi tarkkaan. Itkee täällä päivisin sisällä vaan, kun pitäis päästä kylille tyttökoiria kosiskelemaan... :D

heippa vaan taas!

Onnea niiskulle perheenlisäyksestä!
On se niin ihanaa kun on pieni nyytti kainalossa. Tuntuu että siitä on itsellä jo ikuisuus kun tuo neiti on jo niin iso!!! Aika menee nopsaan ja lapsi kasvaa nopsempaan... Mäkin juuri katselin tuossa Saanan kuvia kun oli 2 vko vanha...voi miten ihana ryppynaama oli :heart: :heart:

Nyt meidän iso tyttö jo on kahtena päivänä syönyt sosetta ja hyvin menee. Monet pelotteli että saattaa mennä viikko tolkulla ennen kuin oppii syömään, mutta meidän neiti ei ole nirso ruualle :LOL: heti meni kaksi lusikallista ekana päivänä ja olis varmaan mennyt enemmänkin mut en uskaltanut antaa. Mites vanhempien vauvojen äidit, pitääkö hedelmä soseetkin maistattaa yksitellen??? Mietin vaan kun eihän kaupoista edes saa kaikkia yksitellen purkeissa... mä en kyl hedelmiä rupea itse tekemään.... Omenaa tietty ja banaania mut muut saa kyllä kaupan versiot kelvata...

Yhteistyössä