Noin kolmekymppiset ekakertalaiset

Tervetuloa vaan mukaan kirjoittelemaan haikara08 :wave:

HPM: osanottohalit hevosesi johdosta :hug:

Toivottavasti sasha80 sun pienokainen vielä ainakin muutaman viikon jaksaisi kasvaa masussa, olisi sitten turvallisempaa tulla tupsahtaa maailmaan =) Oletkos sinä seuraava jakaantumassa oleva sieltä odottajien puolelta?? Että koska saadaan lisää porukkaa kehiin...

Meille ei ihmeempiä kuulu. Neidillä on kova vauhti päällä koko ajan, nousee pystyyn pöytiä ym. vasten ja ottaa muutaman askeleenkin ja saa olla siis koko ajan silmä tarkkana. On onneks oppinu laskeutuun jotenkuten nyt alaspäinkin ;) .

Jaahas, ja sit kattoon Täydellisiä naisia... :wave:

t. Piipi ja typykkä 9kk :heart:
 
HPM: osanotot hevosesi takia :hug: .

Pitää ihan pikasesti käydä kuulumisia kertomassa. Meillä on ollu nyt muutama yö hankalampia ja aika väsy olen. En tiedä voisko johtua siitä että eilen oli ensimmäinen päivä kun tuo poika ei kakkaa tehny. Vatsaa taitaa vääntää. Ei oikein suostu nukkumaan ollenkaan ja pullauttelee koko aika. Ja Tietty tissillä pitäis sitte olla taas heti kun pullautti edelliset ulos. *huokaus* onneksi tämä ei kuitenkaan koko aika tämmöstä ole.

Koitettiin nyt myös Mathiakselle niitä Lidlin toujours(?) vaippoja. Ne olivat kyllä ihan laadukkaita ja muutaman euron halvempia kuin Liberot. Lidlissä ei vain muuten tule oikein käytyä niin taidetaan käyttää sitte vähän sekaste tuota liberoa ja niitä vaippoja tulevaisuudessa.

Tervetuloa Haikara!
Ja Sasha toivottavasti vielä muutaman viikon tosiaan ainaki pysyt tuolla odottajien puolella niin on vauvalla sitte helpompaa täällä. Miehän olin sillon noilla viikoilla myös makuupakossa, viikon sairaalassaki ja sain ne kortisonipiikit myös. Viikolla 35 sain liikkumisluvan ja Mathias päätti syntyä vasta 38+5 eli saattaa se sitte lopulta mennä niinki pitkälle vaikka näyttää ensin, että varmasti tulee aiemmin.
Nanna +Mathias 2kk
 
HPM, pahoittelut hevosesi menetyksen vuoksi. Saman jo muutama vuosi sitten kokeneena voin sanoa, että vähitellen kivat muistot vievät voiton surusta. Tosin vieläkin ikävöin välillä kovasti erikoislaatuista heppaani ja uniinkin se vielä eksyy joskus. Voimia sulle jaksaa.

Tervetuloa Haikara!

Toivottavasti Nanna teillä tulee pian jo parempia päiviä. Jaksamisia. Niin ja niistä ekovaipoista: meillä tuttu, joka töissä Prismassa ja vastaa ryhmänsä tuotteiden hankinnasta, toi kokeeksi meille ekovaippoja. Eivät silloin olleet vielä kaupoissa. Käytettiin vaan muutama vaippa. Meillä vaipat piti ihan ok, mutta eivät jotenkaan malliltaan tai jotenkin muuten sopineet pojalle, kun hänellä tuli punaisia hankaumia aina niistä vaipoista. Eli meillä on niitä vielä jäljellä, kun ei olla vielä laahattu niitä tutulle kokeiluun.

Piipi, toivottavasti teiläkin on jo sairastelut sairastettu. On varmaan ihanaa ja toisaalta huolestuttavaakin seurailla tytön kävelyn opettelua! :)

Täällä rupeaa poika pian heräilemään, niin enpä rupea sen kummemmin valittelemaan meidän ongelmia. :) Sen verran vaan, että täysimetyksellä ollaan menty muuten, mutta viime viikolla lääkärin ohjeistuksen mukaan otettiin hedelmäsoseita kehiin, jos niiden avulla saataisiin refluksia ja ripulia johonkin aisoihin, En toisaalta olisi millään halunnut niitä ottaa, kun ajattelin täysimettäväni vielä, kun maitoakin riittää hyvin ja poika kasvaa kuitenkin ihan normaalisti. Mutta jos niistä apua noihin olisi, niin omat halut saivat siirtyä syrjään.. :) Soseiden määrät ovat tosin niin pieniä vielä, ihan maisteluita vaan, että saa nähdä onko niistä ripuliin ja takaisinvirtaukseen apua. Ohjeen antoi lasten allergioihin erikoistunut lääkäri, että kaitpa sitten uskon häntä näissä asioissa kuitenkin. :|
 
HPM
Se on sitten meidän lapsukaisten ensimmäinen joulu. Miten meinaatte joulua viettää? Lahjahankintoja? Mä kävin eilen vähän ostoksilla yksinäni ja pojalle ostin semmosen megaison pehmohepan ratsastus- ja painikaveriksi... Oli vaan ihan pakko.

Heräs. Mentävä!
 
Moikka,

meidän neiti on taas flunssainen ja pientä lämpöäkin on välillä :/ Mutta eipä tuolla kai mitään vakavampaa ole, kun nukkuu ja syö hyvin ja muutenkin on oma reipas itsensä.

nanna81: meilläkin kyllä huomaa heti, jos on kakkaamaton päivä välissä, on selvästi ärtyisämpi toisena päivänä ennenku homma taas toimii. Joten masuväänteitä voi kyllä aiheuttaa, jos on tottunut säännölliseen kakkarytmiin.

coke: onpa ikävää, että teillä on vielä ripulikin astunut kuvioihin :/ Onko maitoallergiamahdollisuudet jo suljettu pois? Eli oletko itse esim. maidottomalla (ja/tai viljattomalla) dieetillä? Kaverin vauvalle ei aikoinaan sopinut rintamaito lainkaan (tai äidin imetysdieetti ois menny ihan mahdottomaksi), mutta kaikki masuvaivat helpotti, kun siirtyi pelkkään korvikkeeseen. Toivottavasti pystyt kuitenkin jatkamaan imetystä ja noi kiinteät vaikka auttais tilannetta.

Joulua vietetään ihan perinteisesti, ollaan sekä miehen porukoiden että mun vanhempien luona, paikkaa vaihdetaan joulupäivänä. Itse ei osteta typylle mitään hirveetä määrää lahjoja, kun nuo isovanhemmat pitää kyllä siitä puolesta huolen liiankin kanssa... Ollaankin yritetty toivoa niiltä tiettyjä isompia juttuja, et se pienempi krääsä jäis pois. Ite on ostettu Brion puupalikkalaatikko ja sellasia Fisher Pricen Little People -eläimiä, joilla on kosketeltava turkki. Vielä ehkä hankitaan sellainen Brion ensijunarata. Toki se on tarkoitettu vasta 1,5v. eteenpäin, mutta mun mielestä turha enää ostaa mitään ihan pikkuvauvan juttuja, kun ei ne kohta enää kiinnosta ollenkaan. Nytkin jo tuntuu, et jotkut helistimet tms. on jo ihan out =)

t. Piipi + typykkä 9,5kk
 
HPM
Uus yrkke...

5kk mitat: 65cm ja 8130g. Komee käsinoja pojalla ja siitä kurkottaa jo yhdellä kädellä lelua eikä mee nenälleen. Sosetta vedetään kaks jääpalakuutioo aamupäivällä, mutta ne uppoo jo niin heittämällä että huomisesta alkaen annan 3 tai jopa 4 jos mahtuu. Ja sit iltapäivällä yks kuutio luumua. Seuraavaks aattelin iltaruuaks vielä kehittää jotain kivaa.

Eilen saatiin viimenen Rota ja tietty se 5kk rokote. Pienimuotoinen vierastus on alkanut. Sit ok, jos saa rauhassa kattella eka hetken, muuten tulee huuto. Myös eka turvaistuin on jo hankittu ja odottaa vaan noutamista. Heti siirretään siihen kun 9kg täys. Kaukalo ahdistaa jo eikä siihen meno ole enää kivaa :'( <- tulee tommonen heti.

Äiskää ahdistaa ja väsyttää. Nukuttua ei saa ja voimavarat alkaa oleen aika loppu. En tiä kauanko enää jaksan, enneku pitää sanoo isille että ottaa pari päivää vapaata töistä hoitaakseen Joonaa. Jos jouluun asti jaksais... Mä oon niin romuna. Oikeesti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja HPM:
Äiskää ahdistaa ja väsyttää. Nukuttua ei saa ja voimavarat alkaa oleen aika loppu. En tiä kauanko enää jaksan, enneku pitää sanoo isille että ottaa pari päivää vapaata töistä hoitaakseen Joonaa. Jos jouluun asti jaksais... Mä oon niin romuna. Oikeesti.
Voi harmi, :hug: :hug: :hug: Oletko vaan yleisesti väsynyt vauvan hoitoon/kotona olemiseen vai valvotaanko teillä öisin tms.? Muista hoitaa myös itseäsi ja pyydä reilusta miestä tai läheisiä apuun! Ja tapaa ystäviä kaupungilla, vauvan kanssa tai ilman, se piristää aina. Poju tuntuu kasvavan kyllä hienosti, äidille :flower: :flower: :flower:
 
HPM
Eijeijei... Ei vaavin kanssa oo ongelmaa. Se on kiltti ja enkuli eikä siitä oo vaivaa. Mua vaan syö tää surutyö niin paljon. En pysty nukkumaan ollenkaan (pari tuntia rauhoittavilla) ja univelan takia en oo kondiksessa just nyt. Ahdistaa niin törkeesti. Päivät menee suht ok, kun J pitää kiireisenä, mutta kun ilta tulee ja poika menee nukkumaan niin ajatukset valtaa pääkopan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HPM:
Eijeijei... Ei vaavin kanssa oo ongelmaa. Se on kiltti ja enkuli eikä siitä oo vaivaa. Mua vaan syö tää surutyö niin paljon. En pysty nukkumaan ollenkaan (pari tuntia rauhoittavilla) ja univelan takia en oo kondiksessa just nyt. Ahdistaa niin törkeesti. Päivät menee suht ok, kun J pitää kiireisenä, mutta kun ilta tulee ja poika menee nukkumaan niin ajatukset valtaa pääkopan.
Ääh, sori, jotenkin sain viestistäs sen kuvan, että vauvan takia oot väsynyt :ashamed: Surutyö on tietysti rankkaa, oli sitten kyseessä rakas läheinen ihminen tai rakas eläinystävä. Siihen kai ei auta kuin aika :/ Ja tietysti täytyisi saada se suru pois ajatuksista edes hetkeksi, että sais nukuttua jne. Pystytkö puhumaan asiasta jollekin läheisellesi? Onko joku kenties kokenut saman? Vertaistuki auttaa aina =) Yritä muistaa ne teidän mukavat yhteiset hetket ja nauti niistä muistoista sen sijaan, että ajattelet kaikkea mitä olet nyt menettänyt. Muistoja et ole menettänyt =)
 
Heippa!

Ristiäisistä on nyt selvitty!!! Nyt vaan vielä kun saisi joululahjat hankittua ja joulun muutenkin valmisteltua, niin sitten päästäiskin jo kevättä ja valoisampaa aikaa kohti rauhallisemmissa merkeissä. Jännittiköhän poika meidän kanssa ristiäisiään, kun ei viikonloppuna oikein nukkunut kunnon päiväunia ollenkaan. Nyt sitten nukkunut jo kohta 5 tuntia putkeen. Niin pitkiä päiväunia ei ole nähtykään moneen viikkoon, jos oikein muistan. Nukkukoon nyt rauhassa niin pitkään kuin huvittaa. Isä tuolla parantelee flunssaansa -toivottavasti ei vauva saa tautia.

Joulua vietetään ehkä ihan kotosalla. Mummoloissa voidaan hyvin vierailla, kun ovat ihan lähellä. Mahdollisesti yhtenä päivänä käydään vähän kauempanakin sukulaisissa, mutta se reissu on vielä vähän auki. Katsotaan ensin, miten pojan kanssa automatkailu muuten alkaa sujua. Kävin yhden pienen ostosreissun tekemässä (tunnin ajomatka suuntaansa) viime viikolla. Se matka ainakin sujui ongelmitta, vaikka tämä äiti "vähän" stressasi etukäteen ja koko reissun. Syöttöminen vieraassa paikassa kun vielä vähän jännittää. Ja se miten paljon vauvaa huudatuttaa noin reissussa. Mutta onhan se hyvä vähitellen alkaa liikkua kuitenkin, että itsekin siihen tottuu ja vauva tottuu myös. Ihan rohkaiseva tuo eka reissu olikin ja teki hyvää äidin päälle, kun pääsi pois kotoa vähän pidemmäksi aikaa ihmisten ilmoille.

HPM:lle tsemppiä kovasti surutyöhön. Aikansa se vaan aina ottaa, mutta toivottavasti saat pian jo paremmin nukuttua. :hug:

Toivottavasti Nannallakin on jo nukuttu taas paremmin. Meillä ei ole tosiaankaan vielä näkynyt kakkaamattomia päiviä! Kakkavaippoja menee useimmiten muutama joka päivä, vähintään kolme.

Novelle + "Eki" 7 vko
 
haikara08 laitoin sulle yv:tä!
Onnea kaikille nimensä saaneille :flower:
Mä en tänne ole kamalasti ehtiny kirjoittelemaan,kun on ollut kaikenlaista menoa pojan kanssa.Joulukin vielä koputtelee ovella,mutta onneksi lahjat on jo melkein kaikki ostettu ja paketoitu.
Meillä poika täyttääkin pian 7kk!Nopeasti tämä aika mennyt ja olen kyllä nauttinut jokaisesta hetkestä.Ihanaa seurata kaikkea,mitä poika oppii pienellä ajalla ja samalla me vanhemmat myös opimme!
6kk neuvolan mitat : pituus 68,8cm ja paino 8660g.Keskikäyrän tuntumassa mennään ja ruokailua jatketaan samaan malliin eli soseita/puuroja maidon lisäksi aterioilla.Seuraava neuvola onkin sitten vasta 8kk neuvola tammikuussa.
Nyt ois ens viikolla eka hammaslääkärikin pojalla!Sinne menemme ylpeinä näyttämään kahta hammasta :LOL: Saa nähdä miten poika reagoi,kun vieras ihminen tutkii suuta?!Hampaiden pesusta kyllä onneksi tykkää.Niitä sais harjata monta minuuttia illalla!

Mukavaa joulunodotusta kaikille!
 
HPM
Kiitti kaikille henkisestä tuesta. Nostelen tätä pinoa ja samalla kyselen kuulumisia.

Ja on mulla lisääkin suru-uutisia... Meikäläinen on nyt sitten kolmekymppinen virallisesti eli toinen jalka haudassa lopullisesti. Mihinkä ne vuodet oikein hävis??? Musta tuntuu enintään 22 veeltä :/ Juhlia ei jaksettu, mutta huomenna pääsen hotelliin yöksi!! Jiihaa, saa nukkua!!! Paras synttärilahja ever B) Ja aamuksi varattu kuulemma joku stressihierontakin \0/

Ja sitten tulee joulu. Mä niin tykkään joulusta, vaikkakin se "rauhoittuminen" ja löhöily taitaa olla haavetta vaan tästä eteenpäin. Siitä pitänee poika huolen...
 
Moikka :wave:

Ja myöhästyneet synttärionnittelut HPM:lle kolmenkympin rajapyykin ylittymisestä :D Meikäläinen "vasta" maaliskuussa sit vanhenee... :whistle:

Täällä on riittänyt joulukiireitä, vaikka ei edes olla aattona kotosalla. Mut silti on kaikkea viimeisten pakettien metsästystä, siivoilua, ja pikkukekkereitä ja menoja muuten vaan. Ja kaiken kun tekee neiti mukana, niin se on tuplasti rankempaa ;) Odotan kyllä joulua innolla, sitä rauhoittumista ja syömistä :p

Toivottelen tässä samantien kaikille hyvää ja rauhallista joulua :xmas:

t. Piipi ja typykkä tänään tasan 10kk :heart:
 
Kuinkas täällä on joulusta selvitty?

Meillä tuli jotenkin hankala joulunpyhistä. Liikaa vierailuja tai vieraita kotona, levoton vauva, ja nyt on ilmavaivoja, imetysongelmia ja nukutaan huonosti ehkä seurauksena edellisistä. Jospa se tästä taas tasoittuu, kun arki alkaa. Ja huomenna yritän saada tehtyä jotain muuta ruokaa kuin joulupöperöitä. Mahtoikohan ne aiheuttaa ilmavaivat?? Ja mikähän sitten samaan aikaan sai aikaa rintaraivarit?? :( Onpa vähän huonompi vaihe tässä siis menossa vaihteeksi. Onneksi ei sentään koko aikaa ole näin hankalaa ollut, joten uskaltaa toivoa parempia päiviä, ehkä piankin. Mies lähti juuri vauvan kanssa vaunulenkille vielä, jos poika-parka siellä rauhottuisi. Huuto kun vaan tuntuu yltyvän illan mittaan, tietysti kun alkaa vauvaa väsyttää jo kovasti ihan varmasti.

Positiivista on kuitenkin se, että vauva on alkanut nukkua yöt pääasiassa yhdellä syötöllä. siis ainakin ennen joulua onnistuttiin hyvin niin selviämään yöt. Se alkoi tuntua jo kivalta rytmiltä, ja päivisinkin jaksoi touhuta. Ja ensimmäinen unipätkä on jo aika hyvin 5-6 tuntia ollut monta kertaa. Vaikka vauva aloitti yöunet jo kahdeksan aikaan, ehti siis itsekin nukkua kivasti, vaikkei ihan heti mennytkään nukkumaan. Nyt vaan sitten viimeiset päivät vauva on valvonutkin yhtäkkiä 23-24 asti eikä meinaa millään rauhottua. Vähän hankala muuttaa oma unirytmi tuohon, ja miehen pitää tietysti töihinkin jaksaa herätä jo kuuden aikaan. Voi kun olisi vain jotain ohimenevää vatsavaivaa.

Novelle ja Eki 10 vko
 
Moi kaikille pikästä aikaa! Täälläkin on nimiäiset hoidettu kunnialla :)

En ole paljon päässyt koneen ääreen viime viikkoina. Meidän pojalle on kehittynyt sellainen unirytmi että nukkumaan päästään 3-4 aamulla ja sitten noustaan puolenpäivän aikaan ;(. Olen yrittänyt kaikki poppaskonstit (kylvyt, maitopullo, imetys, hieronta, hämärässä kaikki iltapuuhat jne.) jotta saisin pojan nukahtamaan ennen aamuyötä mutta KERTAAKAAN en ole onnistunut... vähän risoa tämä varsinkin kun päivälläkään ei vauva nuku kuin 15min pätkissä silloin tällöin. Tuntuu siltä, että "vika" on minussa vaikka tiedän, että nämä jutut kestävät aikansa. Koliikistakin meillä kärsitään. Mutta muuten poju on terve ja iloinen ihanuus ja sen avulla tässä mennään

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!! :flower: :flower:
 
HPM
Uutta vuotta!!!

Meillä sairastetaan ekaa kertaa. Korvatulehdus. Eilen aloitettiin antibiootit, joten helpotusta luvassa. Ainakin yönukkumiseen, muuten ei juuri ole vaivannut. Huomasin kun alkoi haromaan korvia, samalla alkoi yskimään ja pientä räkäisyyttä sekä yöheräily noin kahden tunnin välein (paine ilmeisesti kasvoi korvassa ja herätti muksun).

Mä kerron Siiluralle mitä minä tekisin (tällä hurjalla kokemuksella joka mulla on lapsista... :LOL: ):
Toi rytmi ei muutu jos antaa mennä vaan noin. Mä ottaisin sitä pikkuhiljaa aamuisin aikaisemmin hereille (esim. tunti kerrallaan), josko se sitten sais sen nukahtamaan samaan malliin aikaisemmin. Siirtäisin parin/muutaman päivän välein tunnilla heräämistä ettei tuu liian paljon kerralla ja sotke koko rytmiä. Mut kuitenkin niin ettei nuku päivällä sitä menetettyä aikaa takaisin!! Eli samanpituisia päikkyjä kuin tähänkin asti.
Näin mä tekisin.

Nyt ei kerkee enempää.

HPM+Jonsku melkein 6kk
 
Hyvää vuoden viimeistä päivää ja myöhästyneet synttärionnittelut HPM:lle! Niin se rajapyykki itelläki lähenee, ens kuussa 28 pamahtaa täyteen :/ .
En olekkaan nyt joutanu vähään aikaan palstalla käymään kun on ollu muka kaiken näköstä kiirettä, mutta pikaista päivitystä kuulumisiin siis nyt =) . 18.12 oli 3kk neuvola, jossa saatiin ensimmäinen rokote ja sitten siitä rota-rokotteesta toinen annos. Ei onneksi tullut mitään kummempia sivuvaikutuksia. Illalla poika oli hiukan kärtysempi, ei muuta. Painoa oli kertynyt 5860g ja pituutta 60cm. Nyt oli pituus keskikäyrällä ja paino melkein alakäyrällä, mutta niinhän se vaihtelee kuulemma.

Siilura: Minä varmaan koittaisin samaa mitä HPM ehdotti, eli yrittää herätellä aina hiukan aikasemmin poikaa, mutta tosiaan hitaanlaisella aikataululla. Niin tais jossain neuvolan/synnärin ohjelappusissaki olla neuvottu joita sain alussa. Tosin tuo koliikki kyllä varmasti vaikeuttaa asioita. Toivottavasti pääsette siitä pian eroon :hug: .

Kohtahan tälle puolelle tuleeki taas uutta porukkaa enemmältikkin =) . Tais olla 5 tai 6 heti alkuvuodesta omaa pakettia odottamassa.

Nanna + "Masa" reilu 3kk
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :heart:

Täällä on se seuraava paketti :D Eli meille syntyi pikkuinen poika 28.12. klo 16.30. Mitat olivat 2480g ja 45cm. Hyvässä kunnossa poika on. Uudenvuoden yön oli diskossa, eli valohoidossa. Syöminen on heikkoa, kun maitoa pitää ahtaa 45ml kolmen tunnin välein. Ja maito pitää tunkea muksuun puolessa tunnissa, että nukkuu sitten 2h30min. Kuulemma ensi viikolla varmaan pääsee tissibaariin :)

Maitoa on ruvennut tulemaan hyvin. Osaston jääkaappi on meilkein täynnä meikäläisen tuotantoa. Pumppaan myös aina kolmen tunnin välein, että pikkumies saa vastapuristettua maitoa =) Oikea rinta oli tukossa, mutta nyt sain sen auki omalla käsipumpulla. Sairaalan lypsykone ei saanut irtoamaan. Äsken harjoiteltiin kylpemistä ja huomenissa meidän pitäis päästä kotiin, jos bilirubiiniarvot ovat edelleen hyvät ja paino on nousussa.

Palaan asiaan, toivottavasti jo kotoa päin :D :D
 
Voi, nyt vasta huomasin, että sasha80 oli tuonut vauvauuutisia: paljon paljon onnea pikkuisen pojan vanhemmille :flower: :flower: Kivastihan se poju jaksoi vielä masussa kasvaa, vaikka siltikin vähän kiireellä maailmaan tuli =)

Siiluralle tsemppiä, kuulostaa kyllä hankalalta tollanen rytmi :/ Milloin vauva herää viimeisiltä päiväuniltaan? Jos yrität, ettei nukkuisi enää viimeisiä päikkäreitä, niin malttaisi ehkä yöunille aikaisemmin. Nukkuuko päivällä muuten paljon, ettei unta enää sitten "riitä" yötunneille?

Oltiin neidin kanssa pulkkailemassa tänään, ihana talvikeli, kun ei ole enää niin kamalia pakkasia. Pääsi neiti päikkäritkin nukkumaan ulkona, niin heti nukkui taas paljon pidemmät pätkät.
 
Onnea sashalle pienestä pojasta! Pääsittekin varmaan jo kotiin vauvan kanssa totuttelemaan uuteen arkeen.

Meillä helpotti (jouluruuan aiheuttamat?) ilmavaivat onneksi. Ja nukutaan taas paremmin. Imetyskin on hieman jo helpottunut, mutta ei ihan ongelmatonta ole edelleenkään. Tahtoo pojalle mennä ilmeisesti hermot, jos ei maito heti tai aika äkkiä ala herua. Ehkä heruminen hidastui joulun jälkeen, kun ne muut vaivat alkoi itseäkin stressata ja väsyttää. Sitten poika on kai saanut jotenkin huonoja kokemuksia syömisestä ja siksi meinaa hermostua? Vai kehittääkö sitten jo omaa tahtoa? Arvailla vain osaan syitä. Onneksi on selvitty täysimetyksellä edelleen.

Toivottavasti ei pitkään jatku kovat pakkaset. On tylsää oleskella vain sisällä. Vauva on nimittäin melkein joka kerta noin 10 asteen pakkasella vaunulenkillä alkanut huutaa jossain vaiheessa siellä ulkona. Ei sitten innosta lähteä ulos vaunuttelemaan, vaikka olisikin suht kohtuullinen pakkanen. Ei siellä pakkasessa oikein voi minusta tuttiakaan suuhun tunkea. Taitaa tänäänkin jäädä pakkanen yli 10 asteeseen koko päiväksi. Autolla siis kauppaan. Kiva kun mennään jo kevättä kohti kuitenkin! :)

Novelle ja Eki 11+ vko
 
Heippa mammat! Minä kotiuduin maanantaina, mutta poika on vielä tarkkailuosastolla. Todettiin virtsatieinfektio ja sitten epäillään virtsan takaisinvirtausta. Asia selviää ensi viikolla varjoainekuvauksessa. Poika on jo paljon pirteämpi ja jaksaa syödä. Nyt on kokeiltu rintaa ja hyvin on mennyt. Nenämahaletku on edelleen, vaikka pikkumies syö kyllä annoksensa tuttipullosta. Rinnan jälkeen on tosin niin väsähtänyt, että ei jaksa syödä ihan kaikkea. Kova on paukuttelemaan ja röyhtäilemään hillitömien kerta-annosten jälkeen. 7 kertaa päivässä syö 70ml. No, syntymäpainossaan on ja pituuttakin on tullut 3,5cm lisää. Kyllä se pikkumies siitä kasvaa. Kunhan nyt varjoainekuvauksessa ei mitään vakavaa löydettäisi.

Toivottavasti Novelle imetys alkaa onnistua :) Pikkumies innostui rinnalla syömisestä sen jälkeen, kun otettiin rintakumi käyttöön. Mainio keksintö :D
 
Sasha, mä just eilen mietin, että mitenköhän teillä menee. Harmi, että vauveli joutui vielä jäämään sairaalaan! :hug: Toivotaan kovasti, ettei niissä kuvauksissa löydy mitään ikävää! Ei teillä kyllä helppoa ole ollut tämä alkutaival, kumpa vaikeudet nyt loppuisivat tähän.

Hyvää on kuitenkin, että poika on kasvanut ja on pirteämpikin! :heart:

Paljon jaksamista koko perheelle! :hug:
Kvartti ja Tao 35+6
 
HPM
Heip kaikki!! Kuulumisia taas välillä =)

Meillä otetaan jo komee konttausasento, tehdään etunojapunnerruksia (Oikeesti!! :LOL: ) ja peruutellaan pitkin lattiaa. Taitaa jättää varsinaisen ryömimisen välistä ja lähteä suoraan konttaamaan. Korvasta on huomenna tarkastus, mutta epäilen ettei ole ohi tai sit on toisessa korvassa uus :( Viime yö oli niin kauheeta huutoheräilyrumbaa että jessus! Yhden maissa lyötiin sitten suppo ja se vähän tuntui rauhoittavan.

Hampaita ei oo näkynyt vielä. 6kk neuvolassa 68cm ja 8430g. Nyt koitetaan äkkiä saada 9kg rikki, jotta saadaan vaihtaa turvaistuimeen. Jonsku vihaa tota kaukaloa, kun on sille ahdas. Ei viitti lähtee mihinkään kauas edes ajeleen kun se protestoi koko ajan.

Kertokaa teidän kuulumisia!!

Lisätäänkö etusivulle kirjoittelijat lapsineen?
 

Yhteistyössä