Sara, aivan upeita uutisia!
Oon niiin iloinen, että oot täällä! Sulle jos kenelle toivon onnistumisia ja sitä, että raskaus sujuu hyvin loppuun asti! Jotenkin kun tahkottiin tuolla kuumeilupuolella molemmat, on kivaa jakaa myös näitä odotusjuttuja. Toivotaan, että sieltä tulee lisää tuttuja meidän perässä!
Marjutan, ihania ultrakuulumisia, onnea!
Mulla on selkä ollu (toistaseks
) hyvässä kunnossa. Mä käyn n. kerran kuussa osteopaatilla, joka on aivan upee juttu! Sen jälkeen kun aloin käymään siellä puolisen vuotta sitten, kaikki niska- ym. jäykkyydet on häipyneet! Tietty harrastan monipuolisesti liikuntaa ja myös joogaa, joka on hyvä juttu, mut silti ennen osteopatiaa oli jäykkyyksiä siellä täällä.
Lallaa, hauskaa kun mainitsit noi kärkkäät kommentit töissä.
Mulla on aivan sama tilanne! Oon muutenkin avoin ja suorasanainen, mutta nyt jotenkin tulee sanottua herkemmin, mitä sylki suuhun tuo. Töissä touhuan ihan hulluilla tehoilla (ihan omasta tahdosta
) ja jotenkin vaadin muilta nyt enemmän samaa vauhtia. Luulin, et raskaana työjutut ei enää kiinnostais, mut mulla on ihan toisinpäin.
Jotenkin haluun saada aikaan muutoksia ja toteutan kaikkea mahdollista pää höyryten. Sitten en välitä niin paljon muiden mielipiteistä. Pääasiassa oon hyvällä tuulella ja läppä lentää kuten aiemminkin. Mut siihen oheen on tullu tää sano kaikki mitä ajattelet vaihe ja joskus hätkähdän itsekin, mistä toi terävä kommentti tuli.
Kotona saatan välillä räjähdellä enemmän kuin yleensä. Mulla on ollu koko ajan vähän univaikeuksia. Iltaisin meen myöhään nukkumaan ja aamuisin herään ennen kellon soittoa. Sit päivisin haukottelen
Onneks pahaa väsymystä ei oo ollu, mut iltaisin sohva meinaa kutsua helpommin kuin treenaaminen
Kahvi ei oo mulle maistunu, joten teetä oon lipitellyt!
Lallaa, mä oon jostain lukenut, et
vadelmanlehtiteetä kantsis juoda vasta raskauden ihan loppuvaiheessa, kun saattaa aiheuttaa kohdun supistelua tai jotain vastaavaa. Mut en kyl oo varma, kun ne on niitä nettiartikkeleita... Mä join sitä yhtenä poppaskonstina ennen raskautta, mut lopetin sit, kun sattui silmään tällainen kirjoitus. Mut tiedä sit taas kiinalaisessa lääketieteessä kai sanotaan, et vahvistaa kohtua?
MR, lapsen saaminen on varmasti sellainen kokemus, johon ei voi oikein mitenkään valmistautua ja se kokemus tulee kuitenkin aina uutena. Muistan kyllä vielä elävästi siskoni muutaman vuoden takaiset kommentit puhelimessa pari kuukautta esikoisen syntymän jälkeen. Hän huusi raivoissaan, että Tuu äkkiä tänne ja vie tää vauva jonnekin - mulla hajoo pää! Näin jälkikäteen melkein huvittaa.
Mies oli työmatkalla ja häneltä loppui voimat. Ajoin täysillä hänen luokseen ja siellä se maailman ihanin lapsukainen makoili rauhallisena ja tuijotti nappisilmillään, kun kiikuttelin sen kärräilykävelylle. Tajusin, että sisko oli vaan niin sekaisin vastuusta, työstä, muutoksesta ja kaikesta, vaikka vauva olikin todella helppo. Veljeni taas sanoi toisen lapsen syntymän jälkeen, että kuka hullu tätä kestää - kaksi lastahan kolminkertaistaa taakan
Läheisenä noita seuranneena uskon, että vanhemmuus on kaikkea äärimmäisen ihanuuden ja joskus myös kamaluuden välillä. Silti odotan aivan valtavasti sitä, että saan kasvaa sen kaiken mukana ja kokea ne vaikeudet ja ihanuudet itse uutena. Tsemppiä
MR vauva-arkeen ja voimia!
Onko kellään alku-/keskiraskaudessa olijoilla tyttö- tai poikaoloa? Mulla ei oo hajuakaan! Välillä kuvittelen, et tyttö on tulossa ja sit taas seuraavaks oon varma, et poika tuolla mahassa asustelee.
Onko teillä toisaalta jotain toiveita sukupuolen suhteen (asia jota ei kai "sais" kysyä, saati ajatella)? Ennen mä ajattelin, et toivoisin tyttöä, mutta nyt vähitellen sukupuolella ei ole enää mitään merkitystä! Molemmilla on puolensa ja siks kumpi vaan olis aivan yhtä toivottu!
Amanda ja Sulo-Sointu 13+2