** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Onnea Siukukille! ja nautinnollista vauvaeloa! toivottavasti kaikki meni hyvin.

Mukava lueskella teidän juttuja ja kuulla 'kokeneempien' kokemuksia. :) Itsellä eka neuvola vasta ens vkolla...

ON: pahoinvoinnin kanssa on koitettu opetella elämään... :x vati sängyn alla ja kivennäisvettä jääkaapissa. Vasta tällä viikolla tajusin, että kun oksennan, niin tottakai elimistön suolatasapaino alkaa heilahdella. Ihmettelin, kun teki hullun lailla mieli kivennäisvettä ja kaikkea suolaista, metvurstiakin pystyin syömään suoraan paketista :D Välillä herää keskellä yötäkin oksettavaan oloon... Huh, toivottavasti helpottaa pian!

Kellekään ei oo vielä kerrottu, ainoastaan työterveyshoitajalle ja lääkärille kerroin työterveystarkastuksessa. Aattelin, että jos ei maha ala pömpöttää ennemmin, niin sitten 10 viikon jälkeen uskallettais kertoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. Tuiskuli 6+4
 
Onnea Siukuki! Ja oikein ihanaa vauva-aikaa! :flower:

Ainomieli: mua rasittaa toi pillerimäärä! Mä otan yhden lääkkeen, sitten raskausvitamiinin, 2 kpl öljykapseleita ja yhden maitohappo-karpalo-valmisteen. Ja jos tulis rautaa vielä tohon lisäksi, ÄH! Munkin pitäis varmaan ottaa enemmän kalsiumia jostain, syön kyllä paljon juustoa, riittääköhän se... ainakin ton raskausvitamiinin pitäis sisältää tarpeeks kalsiumia?

Mun maha on ihan selkeesti pienentynyt :O Oonkohan laihtunut? Ei ainakaan puntarin lukemissa näy... :( Aikasemmin oli sellanen iso pinkeä pallo, mutta nyt toi on lähinnä ruma läskikasa :D :p Ehkä tää flunssakin vaikuttaa, mahakin on ollu ihan sekasin...

Pysykää terveinä! :)

tömpsis ja super 16+1
 
PALJON ONNEA SIUKUKILLE!!! :flower:

Meillä oli tänään taas neuvola, ja vauveli päätti siellä aiheuttaa meille pienen jännitysnäytelmän kun hän majaili juuri istukan takana (joka on siis mulla etuseinämässä), eikä siksi meinattu saada sydänääniä kuulumaan lainkaan. No onneksi täällä on ultra neuvolassa ja sopivasti vielä lääkärikin oli paikalla joka ultrasi ja siellähän hän möllötteli rauhallisesti. Kyllähän mulla liikkeet tuntuu jo kunnolla, mutta silti sitä pelästyi että onko siellä joku vialla. Loppu hyvin kaikki hyvin ja kaikki kunnossa kuitenkin. Mutta saatiinpa taas kerran ultralla vauveli näkyviin. =) Sokerirasitukseen joudun taas koska on sitä sukurasitetta sen verran taustalla, painokaan ei onneksi ollut ihan niin paljon noussut kuin viimeksi.

Viikonloppureissulta ostettiin pinnasänky, syöttötuoli yms. muuta tarpeellista tavaraa. Eli nyt rupeaa olemaan kaikki tarpeellinen jo hankittuna.

Reilu kuukausi vielä töitä ja sitten alkaisi loma....

Sannuli+Nykerö 25+0
 
Siukuki: Onnea tyttövauvasta :flower:

Sannuli: Onneksi kaikki on hyvin, mutta kyllä varmasti säikäytti! Mulla kanssa istukka edessä, mut ihme kyllä oon tuntenu liikkeet viikosta 16+1 asti. Tsemppiä viimeisille työviikoille :)

Raudasta olitte jutelleet, miä jouduin aloittelemaan raudan syönnin jo viikolla 13. Paria eri merkkiä kokeilin ja Obsidan sitten kävi. Hemppa lähti nousuun vasta kun aloin ottamaan sen tyhjään mahaan tuoremehun kanssa. Kalsium taas hidastaa raudan imeytymistä, joten niitä ei suositella samaan aikaan otettavan. Tosta hempasta yks kokenut lääkäri sanoi, että ihan normaalia, että laskee, kun veren määrä lisääntyy. Sama rautamäärä siellä veressä kiertää, että vauva ottaa kyllä omansa. Itellä kun on verenpainekin matalalla, olo on välillä heikkokin. Multivitan raskausajan vitamiinia ja maitohappobakteereja oon syönny koko raskauden ajan myös. Jostain luin, et äidin loppuraskaudessa syödyt maitohappobalteerit vois auttaa välttämään vauvan korvatulehduksia. Mut kuka näistä tietää :)

ON: Kävin viime viikon torstaina äippäpolilla sydän- ja liikekäyrällä ja vauvan painoarviossa. Ekan kerran kävin siis 36+2 raskausdiabetesdiagnoosin vuoksi kontrolliultrassa. Vauvan painoarvio silloin pienehkö 2,4 kiloa. Torstaina 38+2 vauva edelleen pienehkö eli painoa tullut lisää vain 100-150g/vko eli kolmen mittauksen jälkeen painoarvio 2,7 kiloa ja 2 kertaa 2,6 kiloa. Lääkäri toivoi, että vauva syntyisi itsestään mahdollisimman pian. Kasvaisi paremmin ilmeisesti masun tällä puolella. Napanuoravirtaukset ja sydän- ja liikekäyrä normaalit. Uusi ultra 29+3 eli perjantaina ja taitaa olla niin, että määräilevät jo käynnistysaikaa sitten... Täytyy käydä huomenna aamulla neuvollassa, kun nyt pitää seurata erityisen tarkkaan vauvan vointia, liikkeitä yms. Tarkistin lääkäriltä vielä, että vauvan pää ja vartalo ovat sopusuhtaiset eli kasvavat tasaisesti omalla käyrällään. Jos pää olisi iso suhteessa vartaloon, voisi se kertoa istukan huonosta toiminnasta, päälle kun turvataan energiansaanti ensisijaisesti. Jos taas vartalo olisi ollut suuri suhteessa päähän, kertoisi se raskausdiabeteksesta.

Yritän olla huolestumatta, koska lapsivedenmäärä normaali ja istukkakin näyttää toimivan ok. Painorviot ovat kuitenkin vain arvioita. Pissa puhdas ja verenpaine 100/81. Pyysin vielä lääkäriä tarkistamaan lapsen sukupuolen, koska sillä merkitystä mitä painokäyrää nyt sitten seuraillaan ja tyttölupaus edelleen :heart:

Hieman ahdistusta täälläkin suunnalla siis, ite olin syntyessä 47 cm ja 3080g, päänympärys 34 cm, synnyin 39+0. Myös mies syntyi rv 39 49,5/3660g/34 cm päänymp. Ja huomenna meillä on 39+0!!! Jännää :) Toivotaan, että vauvalla kaikki hyvin ja ois vaan pieni, mut terve. Viim. 3 kk oon syönny 1600-1800 kcal päivässä ja sokeriarvot erinomaiset. Lääkärit kovasti vakuuttavat, et rd ruokavalio ei oo vaikuttanut vauvan kasvuun, oma paino noussu 5 kiloa raskauden aikana. Noh, tulipas paljon omaa napaa, anteeksi!

Ja voikaa hyvin :wave:

Esikoistaan panikoiva Talitintti + vavi 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Moro taas pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille palstalaisille ja onnea uusille kansalaisille!!!:flower:
Pikakelasin viimeisen kuukauden ajalta teidän kuulumisia ja ihmettelin, että onpas aika hurahtanut eteenpäin. Niinhän se onkin, omalla kohdallanikin vuosi lisää ikämittariin. Rakenneultrassa tyttövauva vaihtui poikavauvan odotukseksi ja parin viikon lomareissu saapasteltiin upeilla päivittäisillä kävelykilometrimäärillä. Jalka on painavampi kuin ennen ja pilli vinkuu vähästä. Olo pienten ja sipposten aasialaisnaisten keskellä alkoin olemaan lähempänä valasta tai virtahepoa, vaikka tämän päiväisen neuvolan vaaka näytti "vain" seitsemän kilon nousua lähtöpainoon. Enää on aivan turha yrittää tunkeä itseäni normaalivaatteisiin, joten kannoin kassillisen Henkka-Maukan äippäosaston antia kotiin. Avot, johan alkoi helpottaan.

Voikaa paksusti! :wave:
MR 22+5
 
Paljon Onnea Siukukille!!:flower: ja tervetuloa uusille!

Olen seuraillut palstaa säännöllisesti, mutta ei ole tullut kirjoiteltua...

Viikot etenee huimaa vauhtia! Ihanaa kun kohta tulee kevät ja kesäänkään ei ole enää niin montaa kuukautta! En malttaisi odottaa, että saisin tän vaavin syliini halittavaksi!:)
Odotus sujunut vaihtelevasti, välillä oon elämäni kunnossa ja välillä kipuilee kovastikin. Onneks ei olis enää kun vajaa kuukausi ja pääsis lomalle ja siitä mammalomalle! Työnteko ei kyllä huvita enää yhtään..:ashamed:

Mukavaa odotusta kaikille mammoille!:heart:

Olivia & "Lempi-Einari" 25+4
 
Onnea Siukuki ja morjensta pitkästä aikaa Olivialle ja Mma:lle. Ja Talitintillä alkaa olla H-hetki käsillä...tsemppiiiii - älä panikoi (huutaa yks täältä kaukaiselta odotuspenkiltä)!!!
Ja jos en ole Tuiskuli onnitellut, niin ONNEA! Olen kokoajan seurannut, mutten enää muista mitä olen kirjoittanut. Tömpsis täällä kanssa maha joskus pienempi...ilmeisesti kasvaa kohtu ja sitten suolet etsivät hetkeksi paikkansa ja taas tulee spurtti.

Mma NYTKÖ vasta hait mammavaatteita? Olen kateellinen, oma pötsi pakotti siihen aika kauan aikaa sitten, heti kun vaavi alkoi puskea läskiä eteenpäin :p. Olivia mä olen kanssa valmis lomalle, mutta koska en meinaa pitää tänä kesänä kesälomaa...niin on viruttava töissä vielä 3kk!!!APUA! Mutta pakko säästää lomat ens kesälle niin ei tarvi palata töihin sitten niin aikaisin.

Täällä oli tänään rakenneultra :heart:. Pieni vastasi viikkoja 19+5 ja 20+1 välillä riippuen mistä mitattiin, suurin osa 20+1. Nilkat oli suorat, huuli ehjä, sydän kaunis ja nelikammioinen, virtsarakko ja mahalaukku löytyivät, raajat olivat tallessa ja sätkivät, kasvot olivat kauniit ja ihanat ja silmän linssinkin se lääkäri löysi! Painoarvio oli 315g. Ekaa kertaa nähtiin vauveli edestäpäin kun aina se on vaan kylkeä näyttänyt. Kiveksiä ei näkynyt, joten lääkäri ennusteli tyttöä, mitä ollaan arveltukin miehen kanssa :heart:.

Kilppariasioista lupasi laittaa neuvolaan, että heidän on kontrolloitava ja kilppareiden takia sain kasvukontrollin 28-viikolle, ja sen jälkeen tulee vielä yksi kontrolli ennen synnytystä. Eli kaksi äippäpolin käyntiä vielä edessä =). Kilppariarvothan mulla on hyvät ja vauveli oli viikkojansa vastaava, mutta varmuudeksi kuulemma.

Jaahas...voikaa hyvin, ipana potkii, pitää mennä lepäämään ja juttelemaan sille :).

Marienna 19+6
 
Talitintti tsemppiä loppumetreille!! Ihanaa, että kohta saat jo käärön syliisi.

Tänään tuli siis käytyä nt-ultrassa. Täältä tuli hyviä ultrauutisia :D . Turvotus oli 1.0. Tosin kaveri oli naama ruutua kohti ja lääkäri joutui tökkimään kaveria useita kertoja, ennen kuin suostui köllimään sivusuunnassa. Mittaa oli 4.3 cm eli vastasi täysin viikkoja. Nyt sitten vaan odottelen veriseulan tuloksia.

Sannuli79, voisitko päivittää listaan, että mulla on laskettu aika nyt 16.10..

Joanmi & salamatkustaja 11+2
 
Lista taas päivitetty.

Täällä on tällä viikolla alkanut ikävät kohdun kasvukivut, (kyllä se neuvolantäti taas tiesi mistä puhuu kun sanoi maanantaina että hae sitten sairaslomaa jos tuntuu liian kipeältä) päivät menee ihan ok mutta illalla alavatsaan sattuu pelkkä käveleminen. Toistaiseksi kipu on helpottanut ihan levossa, enkä viitsi kovin helposti saikkuakaan vielä hakea kun töissä on vielä tuuraajan opettaminen kesken eikä itsessään töiden tekeminen edes tunnu raskaalta.

Ja jos nyt jo jäisin kotiin niin tiedän että täällä kaatuisi vaan seinät päälle. Nytkin tuntuu että kotona saan vaan siivota ja siivota ja silti kun saan yhden tavaran paikoilleen niin joka nurkassa odottaa joku nyssäkkä paikkaansa, ja pihalla sama juttu, terassilla lojuu ja pitkin pihaa lojuu jos jonkinmoista rakennustarviketta ja metalliromua... (syvä huokaus) eipä taida mun unelma siististä pihasta ja kodista toteutua ikinä, 5 vuotta mä olen sitä jo yrittänyt toteuttaa ja aika huonolla menestyksellä. Jos nyt just saisin jostain muutaman tonnin ylimääräistä rahaa niin mä tilaisin vaihtolavan ja jonkun siivoamaan mein nurkat ja heittämään kaiken ylimääräisen kaatopaikalle. Kyllähän sekin paljon auttaisi kun saisi tuon miehen innostumaan myös siitä että pihalta saisi kaikki romut pois näkyvistä ja koneet yms siististi yhteen paikkaan eikä pitkin peltoa, mutta kun meillä näyttää olevan eri siisteyskäsitykset niin sisällä kuin ulkonakin niin taitaa olla turha toivo.

Olishan se kiva edes kerran tulla kotiin töistä ilman että ensimmäisenä näkee kaikki tekemättömät kotityöt tai viettää vapaapäivä kotona ihan ilman että pitää mitään siivota, varsinkin nyt kun ei niitä voimia oikeasti ole!!!

Niin ja täytyy vielä lisätä tähän että siksi ihmettelen nykyään tätä miehen huonoa osallistumista kotitöihin, kun mies on tähän asti ollut aina se joka tarttuu ensimmäisenä siihen imuriin ja pesee vessaa, vaihtaa lakanoita yms yms ja nyt se on mun raskausaikana loppunut melkein kuin seinään. Joka kerta saa nykyään huomauttaa jos jotain pitäisi tehdä, ja sitä mä en kertakaikkiaan ymmärrä. Kaikkeen muuhun projektiin kodin ulkopuolella kyllä tuntuu energiaa piisaavan.

No tulipas taas vuodatettua, mutta pakko purkaa itkuista ja pahaa oloa jossain.

Sannuli ja Nykerö 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki!

Tintille tsemppiä loppumetreille! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia :)

Sannuli, inhottavaa, mutta niin ymmärrettävää! Siis varsinkin sun harmistuminen on ymmärrettävää. oletteko jutelleet aiheesta miehesi kanssa? Onko miehelläsi toimintaan joku syy? Toivottavasti homma tasaantuu, varsinkin kun loppua kohden varmasti sinun voimasi vähenevät. *jaksuja*

Joanmille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Minä kävin tänään sitten ekassa neuvolassa. Kovasti tuli kaikkea materiaalia kotiin tutkittavaksi. Iltalukemista ;) Labraan pitäisi mennä 3 viikon päästä ja siitä sitten viikon, parin päästä ultraan. Mulla on ollut kohonnutta verenpainetta aikaisemmin (ei nyt), joten pistivät mut lääkärin ultrattavaksi. Ultran jälkeen sitten määrittyy tarkemmin la. Nettilaskurin mukaan on tuo 14.11. (kun mulla 26 pv kierto), mutta neuvolassa tuli nyt sitten kirjoihin ja kansiin 16.11. Mutta ei varmaan tartte tänne listalle vaihtaa. Ite kuitenkin aattelen vielä noilla "vanhoilla" viikoilla. Tuntuu isommalta lukemat :D

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

t. Tuiskuli & Masa 7+3
 
Tuiskuli useamman kerranhan minä ole yrittänyt sanoa että jos hänkin osallistuisi vähän enemmän, mutta joka kerta siitä on vaan aiheutunut riita kun minä kai syytän häntä silloin hänen sanojensa mukaan laiskaksi. Ja tämä kaikki johtuu vaan siitä että minä olen tarkempi järjestyksestä kuin hän ja musta tuntuu ettei mies edes ymmärrä kuinka paljon mua esim. toi pihan epäsiisteys häiritsee ja oikeasti jopa ahdistaa. Ei mua edes kiinnosta mennä ulos kun nään siellä kaikki pitkin pihaa lojuvat työkalut yms.

Nyt täytyy lähteä töihin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Sannuli 25+4
 
Sannuli: voi että mä tiedän miltä toi tuntuu!!! eilen just kävin autotallissa, ja totesin taas, että me asutaan jossain kaatopaikalla! :O YÖK! tavaraa ja työkaluja ja ties mitä on pitkin poikin, mä niin inhoon niitä! ja toissakesänä siivosin yksin koko autotallin, järkkäsin tavarat ja laitoin jätesäkkeihin kaikki turhat, niin arvaa monta päivää meni, että autotalli oli taas sekasin... :headwall: ja ne jätesäkit makaa yhä jossain pihannurkassa, kun ei niitä oo saatu vietyä pois... :headwall: me tarttettais kans siirtolava, mut ku ei oo varaa sellasta koskaan ottaa... tai miehellä ei oo aikaa tai energiaa siivota pihaa... :headwall: (ei paljo oo inspistä siivota autotallia, varastoa tai muitakaan paikkoja taas uudestaan, kun tiedän miten niille sit viikon päästä taas käy... :headwall:)

eli iso :hug: vaan sinnekin :) saas nähä miten meidän pihan käy kun lapsi tulee... onneks se ei pääse noihin romukasoihin vielä vähään aikaan.... : /

tömpsis ja super 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli ja Tömpsis :) tsemppiä! Meillä on (ainakin vielä) niin pieni koti ja piha, ettei tähän rivarintumppiin saa mies romujaan keräiltyä! Tosin eilen illalla poikkesin ulkovarastossa ja hermohan siinä meni. Minun pieni matkalaukkuni oli tietenkin ihan takanurkassa. Ja edessä oli iso pino autonrenkaita, ihme laatikoita, rompetta ja rojua. Kiukuissani siellä sitten koitin siirrellä tavaroita, että sain laukun käsiini. Isännyys ei ollut kotona, joten en päässyt heti avautumaan. Tuo saattaa olla aika yleinen ongelma, että naisten siisteystaso (ja järjestystaso) on korkeampia kuin miesten... Huoh. Me ei varmaan ikinä uskalleta muuttaa mihinkään, missä ois iso piha, kun se olis sitten tosiaan aika pian täynnä yhtä jos toista romua.

Minä lähden tyttöjen (kahden kaverin siis) kanssa viikonloppua viettämään :) taidan kertoa näille parhaille ystävilleni reissussa meidän tulevasta perheenlisäyksestä. (ettei tartte heidän ihmetellä, kun minä aamulla oksennan...)

Muille kerrotaan sitten varmaan vasta myöhemmin, kun on kriittisimmät viikot takanapäin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuiskuli & Masa 7+4
 
Moikka,

tulin raportoimaan näitä viimeisiä käänteitä näin ensisynnyttäjän näkökulmasta. Eli mullahan on se raskausdiabeetesdiagnoosi ja vauvan pitäs kasvaa liian iskoksi. No, vauva kasvaa alakäyrällä kolmen ultran mukaan eli ei kasva enää kohdussa kunnolla, pitää saada pois. Eilen äippäpolilta tehtiin päätös, jonka mukaan synnytys päätettiin käynnistää perjantaina 39+3. Sain kolme kertaa lääkettä, mutta supistuksia ei tullut. Tänään päivystävälääkäri kotiutti minut :O Koska hänen mielestään käsikopelolla normaalisti kasvava vauva?? Toivoa siis sopii, että näin on. Itkuisena kotiuduin, koska en yhtään tiedä missä mennään, paitsi että sisätutkimus oli sen verran reippaampi, että olen kipeä ja vertakin vuotelee kohdunsuulta. Edes kätilö ei saanut tietää mikä on kohdunkaulan tilanne tällä hetkellä tai onko pituus lyhentynyt lääkkeiden vaikutuksesta, koska ei saanut lääkärin vastauskista selvää, ei siis voinut kirjoittaa äippäkorttiin mitään. Vastauksena miksi näin nyt tapahtui, oli että lääkäreillä on erilaisia hoitolinjoja. Totesin vaan, että toivottavasti tyä nyt oikeesti tiedätte mitä tyä teette. Nyt sitten toivotaan, ettei mitään pahaa käy, esim istukka lakkaa toimimasta. Tää on niin mun eka ja viimeinen lapsi, tehköön ne lisää joilla hermot kestää. Maanantaina äippäpolille kuulemaan mikä on sitte seuraava suunnitelma, voi tsiisus!

Ps. olin eilen tosi hyvällä mielin tätä vauvaa "synnyttelemässä" ja aamullakin puhkuin intoa, et kyl se tästä lähtee tulemaan, nyt sitte itku silmässä ja voimaton olo, toivotaan että tämä vielä hyväksi kääntyy. Pelottaakin se mahdollinen uusi käynnistys, kun mies saa olla niin vähän seurana siellä naistentautien osastolla, sinne ku sijoitetaan täällä ne, joiden synnytystä käynnistetään.

Todella rauhallisin ja rentoutuneiden mielin luonnollista synnytystä odotellen: Talitintti80+vavi 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Talitintti: kauheeta, pelottelivat vielä kaiken lisäksi. Mutta kaikki muuttuu vielä hyväksi, ootas kun saat sen bebeen syliisi. Sen on niin lähellä!

Sannuli ja Tömpsis: tiedän mistä puhutte. Oon joskus aikaisemminkin kertonut, että meillä käydään (tämänkin) asian tiimoita "kehityskeskusteluja". Oli vissiin purrut; tulin perjantaina odotettua aikaisemmin kotiin ja yllätin murun imurin varresta :). Nää on hankalia nää Mars-Venus jutut...

Marienna: no en varsinaisesti ole pärjännytkään, olen soveltanut tunikoita, trikoota ja kaapista löytyneitä stretchejä ja muita. Nyt vaan ei soveltamiset enää auttanut. Parin viikon lomani jälkeen kaikki töissäkin kommentoivat vattaani... On kuulemma pallo :)

Itse pidän tämän vuoden kesäloman ennen äitiyslomaa ja totesin juuri, että enää kaksi vuorolistaa jäljellä töissä! Pitäisi ehtiä vielä sijainenkin perehdyttämään... Kiirettä pitää.

Mitäs teidän neuvoloissa on juteltu nykysuosituksista esim. sittereiden yms. suhteen? Meille sanottiin, että fyssarit eivät suosittele; vauva joko sylissä tai lattialla. Samoin on kuulemma niiden kävelymobiilienkin kanssa. En sen kummemmin ollut asiaa ehtinyt miettimään, mutta mulle sopii kyllä "mitä vähemmän rojua, sen parempi".

Illanjatkoja mammat! MR 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Talitintti: Tsemppiä loppuodotukseen. Tosi ikävän kuuloinen lääkäri, pitää vaan toivoa, että on niitä, joilla ongelma on ihmissuhdetaidoissa mutta muuten osaavat asiansa. Mutta tänään sulla on jo aika äitipolille, saa nähdä mitä sanovat nyt. :)

Kotitöistä: meillä on sellainen työnjako, että mieheni mm. imuroi ja minä pyykkään. Välillä saa kyllä hillitä itseään, etten ala nalkuttaa ajoittaisista pitkistä imurointiväleistä, jolloin villakoirat kertyvät nurkkiin (enkä aina onnistu hillitsemään :D). Eli meillä kanssa vähän eri standardit siisteydelle, mutta jonkinlainen kompromissi enimmäkseen löytyy. Heh, purskahdin nauruun, kun mies ehdotti että otetaan siivooja :LOL: juu, ei kyllä oteta.

Rakenneultra oli viime viikolla! Kaikki vaikutti olevan hyvin. Baby oli hyvin kasvanut ja ojenteli kinttuja kovasti. Jalkojen välissä oli jotain, eli luultavasti poika , kuten olen veikannutkin. :) Naamaa työnsi koko ajan johonkin selkään päin eikä nähty sitä kunnolla, mutta se vähä näytti ihan samalta nassulta kuin edellisessä ultrassa, jossa nähtiin naama paremmin. :heart: Jotenkin ihan kamalasti siihen pieneen on ehtinut rakastua. Helpottunut olo, että kaikki vaikutti hyvältä.

Puoliväli ohitettu ja melko vaivatonta edelleen, usein en edes muista olevani raskaana. Vähän kömpelöksi olen tullut ja portaiden nousu rasittaa enemmän, kun on enemmän massaa mahassa. Yhdet äitiysfarkut mulla on, pidän niitä joka päivä kodin ulkopuolella, ehkä voisi panostaa vähän ja ostaa toiset. Omia vanhoja pitempiä ja isompia paitoja pidän. Maha on eteenpäin kasvanut pallo eli kuulemma nätti poikamaha :D Ja Baby liikkuu kovasti, eilen yritin saada unta niin jumppakärpänen mun mahassa piti harjoituksia, nuku siinä sitten. :D

Aurinkoista huhtikuuta!

Ainomieli 21+3
 
Moikka,

kiitos tsempityksestä ihanaiset!

Niinhän siinä sitten kävi, että täällä osastolla taas synnytystä käynnistellään. Cytotecia saan tänään neljä kertaa ja toivotaan, et ne supparit sieltä vihdoin alkaisi.

Talitintti, huomenna LA
 
Onnea talitintille koitokseen! :) :hug:

Ainomieli: mä en tiedä onko mulla poikamaha, näyttää vaan läskiltä joka suunnasta ;) Vielä 3 viikkoa ultraan.

Kärsin karmeesta päänsärystä ja kaikki lihakset on jumissa... mies ei pysty hieromaan juuri ollenkaan, kun sen kädet ei kestä :( :( Mistäs sais kotiin halvan hierojan? :D :D

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 17+4
 
tömpsis ja MR lohduttaa kuulla että muillakin on näkemys eroja miehen kanssa, enkä olekaan mikään turhasta niuhottaja.

Erimielisyyksistä puheenollen, meillä tuli taas tänään ilmi yksi... nimittäin rahankäyttö!!! Mies ilmoitti tilanneensa hänen kesäautoonsa jonkun hiton takaspoilerin, jonka hinta on yli 200 euroa!!! Siis mä en itse osta edes yli viidenkympin tavaraa ilman että neuvottelen siitä ensin miehen kanssa. Ihan kuin meillä olisi edes varaa tuommoisiin kun nytkin rahat menee plus miinus nolla kun minä käyn töissä niin saatika sitten kun jään äitiyslomalle. Mä oon yrittänyt sanoa että koitettaisiin saada vähän hätävara rahastoa kasaan ennen kuin tulot tippuu, mutta ei näytä menevän perille!!!! Kyllähän mäkin haluaisin ostiskella vaikka mitä itselleni mutta nyt vaan on pakko yrittää jättää ne omat mieliteot ja keskittyä lainojen maksuun ja vauvantarvikkeiden hankintaan.

Mä en kertakaikkiaan voi sietää sitä että mies tekee noin suuri hankintoja puhumatta ensin, tai tietystihän se jättää sanomatta ne mulle etukäteen kun tietää että mä olen niitä vastaan. Mitäköhän mies tuumaisi jos mä sanoisin vaikk ostaneeni yli 200 euroa maksaneen laukun itselleni? Ei varmaan tykkäisi. Tuntuu taas tällähetkellä että mun mielipiteellä ei oo tässä talossa mitään merkistystä :'( Että tämmöinen päivä on ollut täällä tänään.

Toivottavasti talitintillä on kaikki mennyt hyvin ja vauveli on terveenä jo maailmassa!!!

Sannuli ja Nykerö 26+1
 
Ihan nopeasti vain omaa napaa (sorry!): Palasin tänään kotiin viikon sairaalareissulta pieni tytön tylleröinen mukanani:) Lapsivedet meni viikko sitten tiistaina ja tyttö syntyi pitkällisten käynnistelyjen jälkeen lauantaiyönä yhden jälkeen. Melkoinen kokemus!:O Käyn kirjoittamassa raporttia sitten paremmalla ajalla. Nyt ihastelemaan pientä tuhisevaa nukkujaa:heart:.

Tsemppiä kaikille! Voikaa hyvin ja nauttikaa keväästä!
 

Yhteistyössä