** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

:heart::heart:ONNEA!!! OLIVIA + PERHE! :flower:

Enhän mä ole käynytkään täällä kurkkimassa viime päivinä vähän väliä :ashamed:, että koskas meidän viimemetriläisillä poksuu :D :D Tässä oikein jännittää teidän kaikkien puolesta.

aamuyö Noista menkkakipujen tapaisista sanoisin, että muutamalla kaverilla ne on tienneet sitä, että se on sitten lähtö lähellä parin-kolmen päivän sisään. Ja jos sulla on kerran se limatulppakin jo irronnut, niin ONNEA matkaan. Kohta varmaan tapahtuu. HUI!

Joanmi + matkustaja 26+4
 
ONNEA OLIVIALLE JA KOKO PERHEELLE :heart:

Ja kiitos tsempeistä kaikille, niinhän siinä kävi että kotiin tultiin. No siis siinä oli oikeesti käynyt mun omalla terkalla vissiin joku kämmi kun yleensä tää yliaikaiskontrollin pitäis olla 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Eli ensi viikolle saatiin uus aika. Kyllä lääkäri siis tutki mut ultralla ja käyrillä olin mut eipä muuta. Päästiin sentään jo synnytys saliin asti :D kun siellä oli niin kova ruuhka että salilääkäri tutki mut, siellä polilla oli kait kolme äitiä aina samalle ajalle, että ihan pikku pikku ruuhkaa pukkaa, saas nähdä sitten ku on menossa synnyttään että kuinkapaljon siellä silloin on populaa, mahtaako sitä saada edes huonetta vai joutuuko jossain käytävillä makoileen.

Nykeröllä oli kaikki kunnossa, kokoarvio 3,9 kg, lapsivettä normaalisti, istukan virtaukset ok!

Eli nyt vaan taas odotetaan :headwall: keskiviikkoa jolloin silloinkaan ei kait välttämättä käynnistellä vielä jos kaikki on edelleen ok. Eli se 25 päivä on ihan varmaan se milloin aletaan käynnistään ku ei oo mitään tapahtunut :headwall:

Sannuli ja Nykerö 40+4
 
Olivia onnea, onnea! :flower: Sinnehän sinä sitten jäit... :) Kun jaksat, niin täällä myös kiinnostaa synnytyskertomus.

Sannuli: No hö. Toivo oli ehkä kuitenkin jo ehtinyt herätä, ainakin mulla... Kyllä se keskiviikkokin sieltä pian tulee ja mikä jottein vauvakin.... Mutta pääsit kuitenkin tutustuun vähän paikkoihin ja sait ehkä vähän esimakua siellä sairaalassa...
TAYSin salaisista synnytyskammioista ei päivän valoon tihku muuta kuin huhupuheita. :) Ruoan kanssakin pitää olla kuulemma tarkkana, koska kukaan ei välttämättä kerro äippä-ihmiselle, että koska ja mista sitä saa hakea. Siitä tulikin mieleeni; pitäsi varmaan varata jotain evästä mitä vois ottaa mukaan, ainakin nyt sille tulevalle iskälle.

Eilen tuli ensimmäisen kerran sellanen olo, että noni, nyt se vauva tulee. Poitsu melskasi mahassa nukkumaan mennessö ihan tosissaan ja alapäässäkin paukku niin, että kokeilin oikein kädellä että heiluuko ne mun housut ja pullisteleeko sieltä jotain pihalle. Ei tommosta riehumista pitäisi minkään ihmiskalvon kestää... :confused: Ehdin jo vähän säikähtämäänkin ja ei se ihan kivutontakaan ollut. Laitoin pyyhkeen nyt lakanan alle ja pakkaan ehkä sen sairaalalaukunkin nyt sitten valmiiksi.

Nonni popparit, jään odottamaan lisää pikkupoppareita! :popcorn: :)

Tuitui! MR 38+2 (taisin viimeksikin luulla, että on jo +2, päivät on kovin samanlaisia...)
 
Moi! Hassua ja ihan ot, mutta ajattelin tervehtiä teitä morjentes sanalla, niin tämä mun älypuhelin yritti sen perusteella automaattisesti tarjota ilm. espanjalaisia merkkejä :D Aika viksu vempain...

Ihan ekana Onnea Olivialle ja perheelle!!

Kävin tänään siellä polilla, kiitos tsempeistä! Vauveli on kuitenkin päättänyt olla tossa istuma-asennossa eikä hievahtanutkaan. Lääkäri tosin varlittikin, että n puolet vaan onnistuu. Oli aika kivuliasta ja kun se ei tosiaan yrittänytkään kääntyä niin lääkäri sit pyysi sanomaan ku lopetetaan.

Sain sitten heti samalle päivälle ajan pelvimetriaan eli lantion alueen magneettikuvaan jonka perusteella lääkäri mittaa, mahtuuko vauva syntymään perätilassa. Jos pystyy, niin sit vaan odotellan ja jos ei, niis sit varmaan päätetään sektiopäivä. Itse haluaisin synnyttää alakautta ja onhan vielä mahdollista et vauva kääntyy.

Eipä sitten muuta, jaksuja kaikille!
 
Viu
No voi hitsi sannuli, mie olin ihan varma että sulla on jo käärö sylissä. Miehelle tuossa automatkalla jo selitin, et aikamoisia eroja käynnistyksissäkin --"kun siel netissäkin yhellä sannuli79:llä on käynnistetty tänään ja sil on laskettu aika ollu mun jälkeen--" ja mies oli ihan että niinpä niin :p No, mut ehkäpä ennen keskiviikkoa ehtii käynnistyä luonnon tietä.

Hurrrrjasti onnea Olivialle perheineen, synnytyskertomusta odotellessa.

Meillä on toimiva suihku, eikä mikä tahansa vaan superhieno ja kiiltävä sadevesisuihku! Remontti alkaa siis näyttää voittamisen merkkejä, saunasta puuttuu vielä lauteet ja allasviemäri on kytkemättä, mutta maanantaina pitäis valmistua. Ehkä nyyttikin suostuu sit tulemaan maailmaan, kun on kotikin fiininä.
Tänään saunottiin kipakasti porukoitten luona ja olen siivoillut ja kumarrellut. Mulla on MR tosi rajua melskaamista vauva pitänyt, tuntuu kun kalvot venyy, mutta eipä synny ei. Tänään oli viimeinen neuvola, vaavin sykkeet oli 160 ja hurjasti potki ja mutkelsi tunnustellessa. Tiisatina klo 9.00 suuntaamme sairaalaan kontrolliin tsekkaamaan tilannetta.

Viikonloppuja kaikille!

Viu 41+1
 
Marienna njääh ei mitään.... :stick:

Gallup sanokaas nyt muut viisaammat onko mulla mennyt jotain ihan ohi kun mun anoppi vänkää kiven kovaa että jos synnytys käynnistyy vesien menolla ni mut TÄYTYY tilata ambulanssi. Ja mä oon sitä mieltä että vain jos vauva on perätilassa tai sit tulee verta ni mennään lanssilla, muuten riittää ku menee omalla autolla ihan kaikessa rauhassa. Rupesin jo epäileen että oonko mä ihan pihalla tässä asiassa. No siis meillä on kyllä muutenkin eri näkemykset lähes joka asiasta anopin kanssa ei siis olis mitään uutta... :D

Sannuli ja Nykerö 40+5
 
Perätilassa lanssilla jos vedet menee. Tietty eihän sitä aina tiedä miten päin se siellä on jos on vaihdellut loppumetreillä. Mutta jos se johonkin suuntaan kiinnittynyt on niin lanssilla vaan jos tulee selkeästi verta tai on perätilassa. Sekin vissiin siks, että perätilassa se napanuora voi luiskahtaa esiin ensin, harvoin kai sieltä jalkaa rupee pukkaamaan - pylly taas ei ponnistamatta ulos tule ;) ja jos tulis niin hittoako siinä sitten :D. Tosin jalkatarjonta onkin kyllä vissiin aina sektio sovitusti.
 
Iltaa mammat!!!
Ja ONNEA OLIVIALLE PERHEINEEN!!!!!

Tää mamma onki ollu tältä sivustolta hetkeks veks, ku eka iski mahatauti, sitten iski "system error" ku kahesti yritin kirjotella ja nyt viimesimmäks iski kuuden päivän työputki, eli on ollu pikkasen mehut vähissä. :kieh: Nyt sitten uusilla voimilla!!
Sannuli, riippuu siitä, että miten pitkä matka sulla on sairaalaan. Jos vedet menee kotona ja sulla on matkaa synnärille ja supistelee, niin lanssilla sitä sillon kannattaa mennä. Ja aina voi soittaa hätäkeskukseen ja kertoo tilanne, kyllä he arvio siellä, että onko lanssin paikka tai ei. Itte lähen täältä lanssilla, jos vedet menee, meillä matkaa sairaalaan 12km. Naapurinkin emäntä kaks vuotta sitten oli tilannu lanssin, kun esikoisen syntymä alko vesien menolla.

Sukupuoliasiasta: meille sanottiin rakenneultrassa, että kumpi on tulossa ja viime viikolla sitten neuvolassa gyne ultras ja varmisti sukupuolen. :)

Täällä on sitten viime viikkoina toi masuasukki esitelly jaksamistaan potkimalla ja tuuppimalla. Tykkää hengailla tolla vasemmalla puolella mahaa ja potkii sitten joko ylöspäin tai sitten sivulle. Ja toisinaan puskee päällään tonne alas. Tää muksu on nimittäin päätäny olla koko ajan pää alaspäin. Rakenneultrassa hän näytti kerran kääntyneen poikittain, mutta sittemmin pää on ollu tuolla alhaalla. Niin viime viikollakin siellä nauvolan lääkärin ultrassa. Totes lääkäri, että lantiossa pitäs olla tilaa.

Sokerirasituksessakin tuli käytyy ja arvot oli normaalit. Sain kauheen sokerihumalan siitä tökötistä, tuli nimittäin puolessa tunnissa ihan järkyttävän huono olo. YÖK! No, tulipahan siinäkin sitten käytyä.

Ens viikolla pitäs lähtee katteleen vaunuja työkaverin kans. Hän on halunnut lähtee mulle keveriks, hänellä 2 alle 5 vuotiasta lasta. Tulee vähän niin ku neuvoon tätä tietämätöntä odottajaa, että mitä hilavitkutinta niissä vaunuissa pitäs olla. En nyt usko, että niitä vielä ens viikolla tuun ostaneeks, mutta käynpä nyt kattomassa, että miten ne eri mallit eroo toisistaan.
En oo muutoin vielä mitään muksulle ostanukaan, mitä nyt turvakaukalon yheltä työkaverilta. Muutoin on tullu saatuu vauvan vermeitä aikas hyvin, mutta vielä ei oo tullu mitään shoppailu maniaa. Ehkä se tässä vielä tulee, tulihan noi lomarahat tossa just, että vois vaikka jotain kehitellä.... :whistle: Eli tämä mamma ei oo ainakaan vielä ostanu tai hommannu "kaikkea."

Toivotan onnea ja menestystä teille kaikille viimeisillä metreillä oleville!!! Perässä hiihdetään!!! :) Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin!!

Tää mamma nousee nyt tästä penkistä, yrittää nimittäin toi masuaskki pikkasen taas tuuppia liikkeelle, pitää semmosta mambotuntia tuolla mahassa, että näkyy ulospäinkin. :D
Heippa!!! :wave:
t.Pol ja masuasukki 26+5
 
sunni
lämpimät kiitokset kaikille jotka ootte kannustaneet :heart::heart::heart:
Arvostan suuresti sanojanne, tuntuu hyvälle :)


Ja suuret tsempit teille kaikille joilla synnytys eli hoo-hetki lähestyy, ja on jo ollutkin :heart:
Ittellä nyt niin paha olo että kädet vaan vapisee, pakko mennä rullalle tohon lattiaalle, ainut paikka jossa on "hyvä".

Kiitos ja hyvää yötä :)
 
Sannuli, palstamammat tiesivät kertoa, että jos vauva on vapaassa tarjonnassa ja vedet menee, pitäsi silloin sitä lanssia tilailla. Ajatuksena tässä on ilmeisesti se, että kun synnytyskanavaa ei ole mikään tukkimassa, pääsisi napanuora kurkkimaan ulos ja pystyyn noustessa vauva kiilaisi sen virtaukset tukkoon. Joku heinäkuisintakin tais olla tällälailla synnärille lähtenyt... Mullekin on vesien menosta ihan samat ohjeet annettu kuin sullekin.

Sunni, iltapahoinvointia? :x Kokopäiväpahoinvointia? Yritä syödä jotain, ettei maha pääse tyhjäksi. Voi toista!

Oivalsin tänään, että mikä sitä poitsua silloin yks ilta oikein vaivasi: sehän pakkaa siellä! Alivuokralaisuushan päättyy virallisesti puolentoista viikon päästä, mutta jos häätään joudutaan, niin voi mennä pari viikkoa pidempäänkin. Sen lisäksi yksiö pitää jättää hyvään kuntoon seuraavalle asukkaalle, joten siivousta on vielä tämän päälle tiedossa.

Tänään kaupassa joku mies tuli hyllyjen välissä vastaan ja sanoi: "Toi kyllä kohta putoo tosta" ja viittasi mun mahaa. Vilkaisin vähän hämmentyneenä moista uskalikkoa ja setä jatko selitellen: "Niinkun itellä on neljä, niin on tullut vähän tota silmää. Oisko viikko, max kaks vielä?" Aika hyvä heitto (mieheltä), jos puoltoista olis vielä LA:aan. Eipä ole koskaan tullut yhtä paljon palautetta ulkonäöstäni kuin viimeisen muutaman kk aikana... Mielenkiintoista....

Voikaa hyvin poksuvat popparit! Tsemppiä kaikille!

MR 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Olivia ja koko perhe!!! :flower: Ihana uutinen! :) Te jo saatte nauttia vauvelista. Ihanaa! :heart:

Marienna limatulpan lähtemisen huomasin, verisestä limaisesta vuodosta. Ei tullut mitään yhtä klönttiä vaikka sekin on mahdollista. Pari päivää valutteli sitä veristä limaa.

Mulla on tunne, että tää kroppa on ihan jäässä. Siis MITÄÄN ei tapahdu. Aamuöisin tuntuu muutama tosi hentoinen kuukautiskivun tapainen supistus, mutta nekin sitten loppuu. Olo on kuin koppakuoriaisella selällään. En pääse ylös enää mistään ilman apua tai epätoivosta raajojen heiluttelua. Ja hyvää asentoa on mahdotonta enää löytää.

Mulle sanottiin neuvolassa, että jos lapsivedet menee niin ei ole vielä kiire. Eli voi tehdä sen homman loppuun mitä tekee ja sitten lähteä omalla autolla. Tosin tämä neuvo koski ehkä tilannetta, että vauva on siellä mahassa oikein päin tulossa. Lanssiin käskettiin jos tulee verenvuotoa (tyyliin menkat) tai kova jatkuva kipu.

aamuyö 41+1
 
Voi aamuyö...meneeköhän täällä sit suurin osa yliajalle, kun kellään ei mitään tapahdu. Tosin nytkin joku voi olla...ja Oliviahan meni ihan ajallaan.

Vapaasta tarjonnasta tuli mieleen, että lantiossahan mulla tuntuu edelleen todella mukavalle - mikä alkoi kun tää kääntyi pää alaspäin. MUTTA toisaalta tää epeli menee täällä kuin karusellissa. Että mietin vaan, että kuinka vapaassa tarjonnassa tää on, onko jopa poikittain taas välillä vai hakkaako tää päätään tonne mun alapäähän? Malttais nyt sen reilun pari viikkoa olla siellä kun tässä olis kaikennäköistä tekemistä vielä. Keskiviikkona äitiyspolille tsekkaukseen.

Muuten sokereista. Söin eilen "lounaaksi" 15 cm pituisen täysjyväpatongin (ohuen), missä oli välissä paahtopaistia ym. ja siihen päälle pullapitkon siivun ja kahvin. Nousi sokerit 4,1 --> 8,4 eikä meinaan ihan heti laskeneet. On se järkyttävää. Jäätelöä voin syödä, karkkiakin - siis kohtuudella kun vetää ja vähän jotain pitkää kuitua siihen rinnalle: juuresta tms. Että kyllä noi viljan hiilihydraatit on mulle ihan tappokamaa. Noh, se oli tiedossa, siksi en ole vastaavia rasituksen jälkeen kuin sen kerran syönyt.

Ja hyviä ponnistuksia kaikille sinne asti pian pääseville ja vointeja muille!!

Marienna + typykkäinen 35+3
 
Iltaa!

Marienna, mulla todettiin RD sillon noin pari kk sitten ja vedin ruokavalion niin varman päälle sokerittomaksi ja hiilihydraatittomaksi ensinnä sen kuuden testipäivän ajaksi ja melko pitkään sen jälkeenkin. Rehellisyyden nimissä todettakoon, että olen sittemmin syönyt pieniä määriä perunaa ja leipää, jopa jotain valmismarinadeja (ai kauhee! :) ). Olis ollut hyödyllistä ja mielenkiintoista päästä kokeilemaan miten mikäkin ruoka-aine vaikuttaa verensokeriini, ettei joka "lipsahduksesta" tarvitsisi tuntea huonoa omatuntoa. Niin sullako on mittari kotona? Mittaatko joka aterialla vai kuinka?

Ostin tänään ensimmäiset ja ainoat vauvan vaatteet kaupasta. Vaikka reserviä on kaappi pullollaan, mielessä kummitteli Finnwearin Haisuli-body ja velourpotkarit, jotka olin nähnyt Prismassa. Samoin ostin vehnätyynyn, jonka kuvittelen auttavan kotona pärjäämisessä hieman pitempään. Sairaalaan meno ja siellä oleminen tuntuu edelleen erityisen epämiellyttävältä ajatukselta, mutta mun tuurilla synnytys alkaa vesien menolla tai sitten se joudutaan käynnistämään (päivätolkulla), jolloin en voi kärvistellä kotona paria ylimääräistä tuntia.

Ja ihan varmaan joku teistä neljänkymmenen viikon ylittäneistä on synnärillä just parhaillaan! Täällä pitää noilla viikolla ilmoittautua päivittäin tai muuten on lupa olettaa näin :)! Ootte ajatuksissani eniveis!
Tsemppiä muillekin, missä tahansa vaiheessa kömpiville, mamoille!

MR 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Mma R joo meillä täälläpäin kaikki rasituksessa narahtaneet saavat aivan uudenuutukaisen ja ikioman mittarin kotiinsa, ja sen saa sitten pitää lopun elämäänsä. Liuskat ja neulat saa sitten kaupungin diabetestarvikejakelusta käydä hakemassa myöskin imaiseksi. Aluksi mittailin sen 6pvä, kahdella pienellä ylityksellä. Sitten 6 päivää niin, että piti välttää niitä mitä ei sopinut ja nyt sen jälkeen 2 päivänä viikossa. Toinen arki, toinen vkl-päivä. Olen tarkkana vilja-asioissa, peruna ei juuri hätkähdytä, mehuja en käytä ollenkaan ja nektariineja, viinirypäleitä jne. käytän vaan ruoan jälkeen jälkkärinä. Muuten entiseen malliin. Eilen vedin pikku tonnikalasalaatin, kananmunaa, kasviksia, sipsiä ja dippikastiketta ja tulos oli 4,2 --> 6,0 eli ihan ok nousu vaikka oli sipsejäkin. Painoahan mulla on tullut alusta lähtien edelleen vaan se 3,5kg, mitä olen kanssa pitänyt ihan hyvänä mittarina. Aamut mulla pahimpia on, tai jos lounas viivästyy niin pitää olla tarkkana. Pullakahveille ei pysähdytä kyllä ollenkaan, jos sitä meinaa ottaa niin vaan vaikka keiton tai salaatin jälkkariksi. Illat onkin sitten paljon normaalimpia.

Mutta sillä mittarilla aika hyvin alussa sai kokeiltua miten voi herkutella ja mitkä ei sovi. Jäätelö on ihan ok, mutta mäkkärin pirtelön otin silloin ekalla mittausviikolla ja se ei ollenkaan sopinut.

Olen siis herkutellutkin, mutta vähän kerrallaan, tiettyjä juttuja ja ruoka-asiat olen rakentanut hyviksi. Säännöllisyys on mulla se ihan tärkein juttu. Sitä en ole erikseen testannut, että miten se liikunta auttaisi tässä, siis jonkun täsmäherkun kanssa. Kun se laskee sokereita, mutta en tietä miten nopeasti vai ihanko vaan yleisesti.

Joo, mutta nyt täytyykin itseasiassa alkaa väsätä ravintoa. Se olis broilerin ja kasvisten vuoro.

Palaillaan!!

Marienna + tänään hiljainen typykkä 35+3
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena :wave:
Tosin tänään oon ollut tosi kipeä koko päivän ja nyt n. tunnin on tullut supistuksia :O tai ainakin luulen että nää on niitä. Saas nähdä miten käy... lähdetäänkö tänä yönä?!

Missä kohtaa teillä muilla muuten tuntuu ne supistukset? Ku mulla ei niitä ole ennen ollut ja kuvittelin että tuntuu koko vatsassa mutta mulla sattuu vaan tonne ihan alavatsaan noin kämmenen kokoiselle alueelle.

Sannuli ja Nykerö 40+6
 
Sannulille peukkuja, että olis sitä itseään b:)d Eiköhän se sitä voi olla, jos kerran suunnilleen säännöllisesti toistuu? Voihan olla, että ne tuosta kovenee, tai vähintään jo ennakoi, että lähipäivinä voisi tapahtua!

Mä nautin, kun joka huoneessa on jotain jo vauvalle :) Makuuhuoneen nurkassa on pinnasänky (ei koottuna vielä), olohuoneessa on nurkassa äitiyspakkaus (ei se muuallekaan mahdu, kun ei ole pinnasänkyä koottu), kylppärissä hoitoalusta ja hyllykkö hoitotavaroille, narulla pientä pyykkiä. Naulakon alla turvakaukalo.. :) Tervetuloa vauva!

Ainomieli 36+2
 
SANNULIIIII TEE SE!!! Mulla on ollut niitä harkkareita eli sekä vatsan kovettumisia että joitain päiviä sitten, vai reilu viikko (?) menkkamaista, eli selkää ja kohdunkaulaa juili. Mutta kokeneet ovat tienneet kertoa, että synnytyssupistukset sitten erottaa kyllä :D.

Voi vitsi...sähän saatat olla nytkin jo vaikka missä. Epäilisin, että synnytyssupistukset on sellaisia mitä ei ole ennen ollut, eli siitä varmaan ne tunnistaa, jos ei tunnu tutulta. TSEMPPIÄ!!!!

Ainomieli...mulla on vaan hurja määrä pusseja ja laatikoita vauvalle kun täällä on remontti. Odotan, että jos viikon, puolentoista sisään valmistuisi niin saisin vihdoin laittaa tavarat paikoilleen.
 
Viu
No täältä tulee tuo vaadittu ilmoittautuminen, vitsi miten lakonista. Ei tuntemuksia, ei oireita, ei mitään supisteluiksi tulkittavaa. Huomenna ysiltä yliaikakontrolliin, yritän suhtautua neutraalisti, mutta on mahdollista että kahlitsen itseni sängynjalkaan ja rukoilen käynnistystä, jota niin ennen kammoksuin.

Tänä iltana ajattelin vielä siivota talon (kolmanteen kertaan) vauvaa varten. Mutta ei tää täältä tule, siitä olen jo ihan varma.

Toivottavasti sannuli on jo tositoimissa!
 
Jee, Sannuli!!! Tsemppiä!

Viu, :) meilläkin on joka päivä siivouspäivä! Tsemppiä huomiselle, se on kovin pian...

Marienna, no niin just. Tampereella taas kerätään mittarit pois ton kuuden testipäivän jälkeen ja hävitetää ne. Epäekologista ja -taloudellista! Pöh.

Ainomieli :) Nyt vaan tarvittais käyttäjä kaikelle tälle! Yritin jo eilen asentaa turvakaukaloa autoon, mutta miehen mielestä se ei ole vielä ajankohtaista. Nomuttakun... Olis sit kaikki valmiina. :ashamed:

Hyvejä jatkoja mamat! Taidetaan saada niitä kaivattuja vauvauutisia tällä viikolla! :heart:

MR 38+5
 
Heipsistä!
Toivottavasti Sannuli oot jo ponnistelemassa. Kyllä se siitä!! Ja te muut loppumetriläiset: porraskävely on kuulemma hyvä käynnistyskeino, samoin oon kuullu, että keinutuolissa kiikkiminenkin vois olla hyväks. Mutta taitaa ne muksut loppujen lopuks itte päättää, että millon yksiönsä luovuttavat.

Sunni, ittellä alkuvaiheen pahoinvointiin autto kaikista eniten se, että söi pieniä määriä säännöllisesti. Piti oikein kellosta kattoo, että millon syö, ettei menny liian pitkäks se ruokailuväli. Ja sitten kaikki maitotuotteet oli ittelle kaikista parhaita: jugurttia, viiliä, muroja, maitoo, kaikkee kulu ja paljon. Ja pahoinvointi pysy aika hyvin kurissa. Jaksamista sulle! :flower:

Mulla on mukelo sitten päättäny ilmottaa olemassa olostaan oikein kunnolla. Aiemmilla viikoilla tunsin muksun liikkeet sillon tällön, mutta kuitenkin lähes päivittäin. Nyt jopa näen ne liikkeet!!! En tiedä mitä tää tyyppi tuolla mahassa reenaa tai ylipäätään harrastaa, mutta ajoittain maha ponnahtelee ja kuplii ihan kummasti. :D Miestänikin huvittaa, kun seuraa mun vatsan liikkeitä. Kumma kyllä, mutta kun mieheni laittaa käden mahani päälle, niin saattaa masussa tulla ihan rauhallista. Itsekin kyllä rauhotun mieheni kosketukseen, joten kai hänellä on jotain taikaa sormissaan minkä vauvelikin havaitsee. =)

Sokerijutuista. Kyllä se liikunta tiputtaa verensokeria, mutta se on yksilöllistä miten paljon ja missä ajassa. Jos tietää, että sokeri tippuu muutenkin ittekseen kohtuu hyvin, niin pitemmälle lenkille kannattaa ottaa jotain nopeeta hiilihydraattia taskuun, pahan päivän varalle. Näin ainakin ohjataan tuoreita insuliinidiabeetikoita, mutta se onkin pikkasen eri asia, kuin raskausajan nousseet sokerit. Mutta toisaalta, eipä esim. rusinat paljoo taskussa paina, jos vaikka vähän taskunpohjalle jemmaakin ennen ulkoilemaan lähtöö, mikäli huolettaa sokerien mahdollinen tippuminen.
Ja sokereiden tippumiseen ehkä enemmän vaikuttaa kuitenkin se, että mitä tuli syöneeks, eli kuinka nopeesti se energia palaa pois.

Hyvää naistenviikoa mammat!!!!! :flower: Moikka! :wave:
t.Pol ja masuasukki 27 POKS
 
Että nyt jännät paikat. Kuka pääsee ekana synnyttämään.. =) Sannuli mahdollisesti jo täydessä vauhdissa?!

Täällä päässä hiljasta. Aamuyöllä oli YKSI napakka supistus ja se siitä sitten. Pientä menkkamaista jomotusta on lanteilla muttei mitään enempää. Huomenna sairaalaan tsekkaamaan tilanne. Voisko tän vaikka käynnistää tai jotain??

aamuyö 41+2
 

Yhteistyössä