** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Ainomieli valita ihan rauhassa :D sitä varten tää pino on olemassa. Mulla on ollut kans niitä päiviä kun kaikki ärsyttää ja sit taas seuraavana päivänä on kaikki taas ok.

Olivia toivotaan ettei sulla menis ihan hirveesti yli, mulla taitaa mennä ja reilusti.

Mullakin on olo taas parempi, paitsi että jotenkin tuntuu että unen laatu on hirveen huono kun herään niin tuntuu olevan ihan hirveen väsynyt eikä tunnu levänneeltä lainkaan. Neuvolassa tänään oli verenpaineet laskenut, paino tippunut, hb noussut ja vauvelin sydänäänet ok ja sf mitta pysynyt samana. Eli kaikki oli oikein hyvin mutta määräs se mut vielä ultraan perjantaina niin katsotaan että istukka toimii ja vauvalla oikeasti kaikki hyvin ja että onko kohdunsuulla tapahtunut mitään. Jos perjantaina on kaikki ok niin sit seuraava neuvola viikonpäästä jolloin sit pistetään jo lähete Satks synnärille.

Kai sitä täytyy lähtee ajaan toi viidakko taas matalaks jos saan sen ruohonleikkurin ite käyntiin ku viimeks se miehen tiuskiminen lopetti ruohonleikkuu suunnitelman niinku seinään.

Sannuli ja Nykerö 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Helou!

Keskitys-neuvolassa käyty. Oma, pienempi yksikköni on kiinni heinäkuun, joten kävin yhdessä aukiolevassa, keskitetyissä paikassa. Kieltäydyin menemästä mulle etukäteen määrättyyn paikkaan, sillä se olisi ollut yli tunnin bussimatkan päässä, kun taas tähän toiseen olisin voinut vaikka kävellä (jos jaksaisin). Tämä kerta oli lääkärineuvola ja kaikki oli kuulemma kuten näillä viikoilla pitääkin olla. Kohdun kaulaa hyvin jäljellä, mutta kohdun suu vähän pehmennyt, vauva rt1- asennossa (pää alaspäin ja kasvot oikealle) ja sf-mitta jatkoi samaa tasaista nousua keski- ja yläkäyrän välissä. Siis vaan odotellaan...

Sannuli, ootko pistänyt paniikkivaihteen päälle ja kääntänyt kelloa taaksepäin? Meillä oli ennen yli 2 vkoa eroa rv:ssa. :D

Mä en jaksa, mutta kun on pakko, siivota. Mä ajan ton koiran kohta kaljuksi kun joka päivä pitää vähintään imuroida. Huomenna tulee pieni kummityttö äitinsä kanssa kylään, eikä kehtaa muuten päästää niitä sisälle :).

Tuitui! MR 37 poks
 
Moikka! Voi apua kohta te Olivia, Sannuli, Viu ja MR hylkäätte meitin :( vaikka eihän siitä silleen oikeesti pahoillaan voi olla. Onko muuten tälle ketjulle olemassa semmosta vauvautuneet ketjua? Vois jatkaa sit kokemusten vaihtoa ku muuttunut arki on tosiasia.

MR: nyt on pakko kysyä ku mun pahin pelko tässä vaiheessa om, että tyttölupaus ei pidäkään paikkaansa, että miten varma lausunto sukupuolestz se sun viimeistä edellinen oli? Ja näkykö siellä ne kolme viivaa?? Mä oon hamstrannu naurettavan paljon tyttövauvavn vaatteita ja nimikin on valmiina
:ashamed:

Asiasta jalkapalloon, missä kunnossa te loppusuoralaiset ootte? Sannuli ilm aika hyvässä?

On: Meikäläinenki on toipunut issiaksesta jo niin, että maanantaina käytiin Korkeasaaressa ja eilen lintsillä. Miehen poika on kesälomalla täällä ja mun saman ikäinen kummipoika tuli myös kyläilemään. Tuohon toipumisprosessiin palatakseni, niin pakko kehua ja suositella uimapatjatetapiaa.. Ei missään rentoudu niin hyvin ku uimapatjalla kuumana päivänä lekotellessa. Tänään pitäis taas mennä, mutta eilen oli tullu vähän kosteeta alkkareihin ni alko taas mietityttän, voiko kalvo olla rikki...

Eilen kävin myös neuvolassa ja mulla oli 2,5 viikon aikana kasvanu sf-mitta 4 senttiä ollen nyt 36 :O .. Onneks mul on maanantaina äitipolilla lääkäri, jos ne vaikka kattois minkä kokoinen monsteri sieltä on tulossa.

Tsemppiä nyt vielä kaikille, eiköhän teistä joku oo kohta jo laitoksella :)

zalea 35+3
 
Viu d:)b Onhan tätä päivää vielä monta tuntia jäljellä :).

Zalea, ei meille kukaan tyttöä ollut luvannut. Ite päätin niin uskoa, kun en muusta tiedä. Olen toinen kahdesta siskoksesta ja mulle se oli varmaan luontevin perhejärjestys :). Ensimmäisen puolikkaan odotin siis tyttöä ja nyt jälkimmäisen vasta poikaa. Voi kuinka moni onkaan sanonut siitä ultran epävarmuudesta, mutta meillä ainakin näkyi ensimmäisenä kikulit heilumassa, joten luotan itse arvioon 99,9%.
Ja uimisesta; kysyin siitä omalta terkalta muutama viikko sitten ja sen mielestä voin hyvin uida, koska ei ole ollut mitään ennenaikaisia supistuksia, avautumista, tms. Ei auta kun pistää nenä kehiin kun housut kastuu; makea haju on lapsivettä, muut niitä muita.

Tuitui!

MR 37+1
 
Viu
Zalea, mulla on hämmentävästi olo parantunut nyt viikon aikana, kun selvisin siitä hemputin noidannuolesta. Pissattaa ihan koko ajan ja hormoonimyrskyissä itken välillä esim. hampparisämpylöiden kypsyysastetta :) Tissit vuotaa ja jalat särkee ja turvotusta on, mutta ei niin kovia kipuja, vihlontoja ym. mitä ennen.

Mulla on tunnin päästä neuvola, mutta eipä taida mitään muuta mullistavaa tänään sattua. Hitsi kun voisikin ennalta nähdä tuon synnytysajankohdan, mun suurin huolenaihe on tällä hetkellä koirien hoidon järjestäminen. Isäntä eilen lauloi vauvalle iltalaulua ja lisäsi, että älä synny ensi yönä, kun kahdelta pitää vetää kolmas kerros vesieristettä kylppäriin :D Me siis vieläkin elellään remontin keskellä ja peseydytään pihasaunassa, mutta jotenkin sekään ei enää minua paina. Valmistuu kun valmistuu, nyt on jo kaakelointi hyvässä vauhdissa ja vitsi siitä tulee hieno!

Tuosta sukupuoliasiasta. Me odotettiin rakenneultraan asti poikaa ja siellä sanottiin että selvä tyttö. Mullakin iski mieleen pari viikkoa sitten, että eihän se mitään satavarmaa ole. No tuli kumpi tuli niin saa käyttää marimekon vaaleanpunaista pinnasuojusta, koska se vaan on niin ihana! Muuten meillä on paljon ruskeaa, vihreää, keltaista ja oranssia, ne nyt käy kummalle vaan. Nimetkin on molemmille valmiina, mutta toki vaavi on mun mielikuvissa vahvasti tyttö. Jännää!

Viu & elviira-elmeri 40+0
 
Viu: noinkohan meillekin käy kylppäriremontin kanssa? :D Mies on lomalla, ja sen piti aloittaa hommat maanantaina, mutta tossa se makaa sängyssä ja pelaa pokeria :D :LOL: (Remontti)rahastokin on tyhjä, ja suurin osa laskuista maksamatta... että mitenköhän tässä käy... :(

Kaikille loppumetriläisille tsemppiä! :hug: Miten paljon teitä mahtaa jännittää? :) Juu, ehdottomasti pitää olla vauvautuneiden ketju, minä ainakin tarvitsen paljon apua ja tukea samassa tilanteessa olevilta. :ashamed:

Voikaa hyvin
tömpsis ja super 31+0
 
viulle oikein paljon kipeitäsupistuksia.. :D enpä oo tommoistakaan toivotusta kellekään vielä ikinä kirjoittanut tai toivonut kipuja, mut nyt toivon! Aina sitä hoetaan ettei pitäis niin tuijottaa sitä LA mut on se kuitenkin sellainen että kyllä mä ainakin odotan kuin kuuta nousevaa ens maanantaita! Siinä neuvolan oppaassahan luki että yleisin päivä synnyttää on 40+2 eli povaan että viun vauva syntyy sunnuntaina! :popcorn:

zalea juu siis ei mullakaan oo mitään ihmeempää voinnissa tällähetkellä. Nyt paripäivää on vihlonut terävämmin alapäässä ja väsyttänyt ihan hirveesti. Tänäänkin herättiin vasta 11 aikoihin ja sit jo puoliltapäivin kahteen asti otin päikkärit. Ja jotenkin nyt taas ärsyttää näät kaikki tekemättömät kotihommat, mut niinhän mulla aina kun oon väsynyt niin pitäis koti olla aina tiptop kunnossa. Ja lonkat särkee edelleen kun on pakko nukkua kyljellään mutta siinäpä ne sitten olikin ne vaivat, eli ei oikeastaan mitään mikä viittais synnytyksen lähestymiseen. Huomenna on sit se lääkäri/ultra ihan täällä omassa TK:ssa ja se tekee sisätutkimuksenkin silloin, ni mä pikkasen salaa toivon että se käynnistäis synnytyksen ;) jos se tuurari vaiks vahingossa rikkois kalvot tai jotain...

tömpsis mä en osaa edes jännittää kun tuntuu ettei mitään tapahdu. Ja yleensä mä jännitän ihan kaikkee esim. vaikka pitäis soittaa vaan johonkin uuteen paikkaan ni sitäkin jännitän mut nyt en. Kai se kaikki sit tapahtuu yhdellä rytinällä :eek: Ja eilen se terveydenhoitajakin sanoi ettei tää nyt ainakaan yhtään laskeutunut ole, ainoo toive on että vauveli potkaisis heikosta kohtaa kalvot rikki ni vois synnytyskin sit alkaa. Ainiin pitää muistaa huomenna kysyäkin sitä että mites jos ne vedet menee mut pää ei oo kiinnittynyt niin pitääkö silloin mennä vaaka-asennossa lanssilla sairalaan vai voiko mennä omalla autolla.

Täytyypi tutkia sitä vauvautuneiden ketjutilannetta, jos semmoista ei ole niin mä voin kyllä yrittää semmosen perustaa. Rae, smi, siukuki, talitintti ja kumppanit jos käytte täällä niin vinkatkaa jos semmonen vauvapuolen ketju on jo olemassa.

Palailen huomenna kertomaan sitten ultrakuulumisia... (tai sit en jos tulee lähtö)

Sannuli ja Nykerö 39+3

Mitäköhän muuten on tapahtunut feufolletille kun katsoin hänen profiilinsa viimeistä tapahtumaa niin se oli joulukuun lopulla?!!? Toivottavasti siellä on kaikki hyvin! Niinkuin muillakin jotka eivät ole ilmoittaneet mitään vauveleiden sytymästä, mutta ovat silti meidän listalla.
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Ultrakuulumiset: vauveli kasvanut normaalisti ja keskikäyrillä mennään. Lapsivettä normaali määrä, istukka jo hieman kalkkinen, mutta vielä ihan ok kunnossa. Kohdunsuu pehmentynyt, mutta kiinni. Lääkäri totesi että kyllä tällä kaverilla tuntuu olevan täällä kaikki ihan hyvin, vähän vissiin liiankin hyvin kun ei halua pois :p Joten se siitä toivosta että olis lähtenyt käynnistymäänpäin... :stick: Pakko kai se on uskoa jo että ei se sieltä itekseen tuu vaa käynnistykseen mennään. Ens keskiviikkona neuvola josta laitetaan lähete Satks polille yliaikaiskontrolliin.

Jokohan se viu on laitoksella? :popcorn: Ja kaikki muutkin joilla nyt on ihan käsillä LA. :popcorn: Uutisia odotellessa!

Onneks tänään alkaa miehellä loma niin aikakin kuluu nopeammin kun on seuraa ja jotain muuta tekemistä kun vaan iänikuista ODOTTAMISTA!!!

Sannuli ja Nykerö 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Huhuu. |O Täällä taas. Vannoin, ettei musta tule tällästä palsta-mammaa, mutta kappas kuinka kävikään. Ennen riitti kerta päivässä sosiaalista mediaa, nyt roikun joka päivä tuntitolkulla netissä. Mulla on pitkä "to-do-list", mutta en saa mitään järkevää aikaiseksi. Nyt olen keksinyt uuden tekosyyn; pitää säästää näitä raskaampia hommia parin viikon päähän, niin lähtis synnytys sit käyntiin.
Temmoin sentään torilta 10kg mansikoita pakastettavaksi ja vielä pitäisi siivota - TAAS. Onneksi on koko vkl aikaa hissutella rätti kourassa ympäri kämppää.

Kaiken maailman menkkamaisia särkyjä, pistoja, viiltoja ja vihlomisia on ollut, mutta ei supistuksia tai muita oikeita oireita. Luin heinäkuisista kuinka jollekin oli sanottu kaupassa tms, että on synnytys lähellä, kun nenä oli levinnyt. Muistin itsekin kuulleeni joskus vastaavaa ja nyt tuijottelen eri kulmista ylähuulta, amorinkaarta ja sitä nenää. Siis voiko olla ankeempaa!?

Sannuli, huomasin saman feufolletista ja tietenkin heti huolestuin. Toivottavasti vain on muita kiireitä.

Voikaa hyvin! Terveisin kohta kaksi kuukautta kotona ollut, pitkästynyt ja tylsistynyt MR 37+2
 
Viu
En ole laitoksella en, vaan ihan kotona. Aamulla käytiin ostaa saunaan panelit ja remontti jatkuu. Just kannoin sankkotolkulla vettä tomaateille ja yrttimaalle ja siirsin kirjoituspöytää. Söin kolme jäätelötötteröä ja nousin saunan portaat kymmenen kertaa. Laitoin äitiyspakkauksen laatikkosängyn makkariin ja ripustin mobilen kattoon. Vauva liikkuu pontevasti, potkii ja hikkailee, mitään synnytystuntemuksia ei ole!

Viu 40+1
 
Hei vaan kaikki! Kiva lukea kuulumisia! Täälläkin tuli tänään täyteen 40+0. No ei ole merkkejä siitä, että mitään suureempaa tapahtus. Aattelin ehdottaa miehelle, että lähdetään ulos syömään, jos vaikka pian ois tilanne jo niin ettei vähään aikaan kahdestaan päästä minnekään ;) Helteet rasittaa ihan älyttömästi, tänne itään kai huomenna pitäs ne sateet tulla. Ei auta kun odotella ja jännittää kaikkien puolesta! Kuka se ekana alottaa jakaantumisen! =)

aamuyö 40+0
 
Moikat!
Ai vähän lämmintä... Sais kyllä mun puolesta olla vähä vähemmän lämmintä, että ei tarvis sen takia ukkosta odotella. Mulla on vähän kammoa ja sitäpaits tänään oli Forssassa palanut omakotitalo ku salama oli osu ut siihen. Järkkyä.

MR: okei.. Vähän helpottaa tietää, että ei ollut sitä tyttölupausta pohjalla :D

Toisaalta Viu, oliko teillä katottu sitäsukupuolta ennen rakenneultraa? Me siis onootettu tyttöä alusta asti ja rakenneultra näytti, että oikeassa oltais, mut nyt ku ei oo muuta panikoitavaa niin pitää sit jännät tätä.

Remonttihommista se verran, että meillähän oli kans tarkoitus pistää tuo "spa-osasto" uusiksi. Meillä ku tällä hetkek llä töröttää pesukone keskellä kylppäriä niin, että sekä saunaan, suihkukaappiin ja käsienpesualtaalle on ahdasta mennä. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että jätetään isoremppa ens kesään ku pystyn itekki osallistumaan ja tehdään vaan pakolliset niin, et saa tuon pesukoneen seinä viereen.

Tömpsis: ei kai teilläki oo nettkpokeri miehe suosiossa? Meillä mies pelas koko talveno, mut onneks netti ei nyt pelaa ni se on pysyny koneelta pois. Ite surffaan puhelimella :)

Ei kai tässä. Oottelen, että tuo raparperimehu jäähtyy et saa pakastaa. Saa nähä onnistuko, eka kerta nääs :)

zalea 35 ja 5
 
Viimeiset tsemppitoivotukset!!! piti tulla heittämään, josko ne nyt sitten kaikille viimemetriläisille ehtii =) . Voihan olla, että lähtö on jo joillekin tullut...

Nyt sitten lopultakin voin sanoa tunnistaneeni harkkasupistuksia. Riehuskelin parina viime päivänä mattopyykin parissa ja pesin omat sekä iäkkään anoppini matot. Illalla sitten huomasi, että ehkä tuli vähän turhan painavia juttuja nosteltua, kun supisteli ja hiukan vihloi. No onneks lepäily auttoi. Ajattelin pestä nyt, kun kohta tuo maha alkaa olla vielä enempi sellaisessa vaiheessa, ettei pysty/ uskalla tuollaista urakkaa. No tulipahan tehty.

Vaunuja olen myös katsellut kovasti netistä käytettyinä. En oikeen viitsisi useita satasia hommaan laittaa kiinni. Viikon päästä meen sitten tsekkaamaan yhdet edulliset Emmaljungat, jotka on 2004 vuodelta ja kolmella olleet, mutta josko nuo nyt sitten vielä meilläkin kestäis, kun kuulemma ehjät ja toimivat pelit ovat. Saapi nähdä. Täällä tulee lenkit koirien kanssa kuitenkin suoritettua kurassa ja loskassa, niin turha siinä on vaunuilla prameilla. Kunhan toimii.

Joanmi + matkustaja 25+5
 
Tsemppiä viimeisiä raskauspäiviään vietteleville! :) Hmm, tänään teistä ei olekaan kuulunut, voisittehan poksahtaa kaikki samana päivänä :D

Ja omaa napaa mä valitan edelleen.. olen niin heikko ja kipeä :( Olin koko alku- ja keskiraskauden niin hyvinvoiva, että nyt sitten tuntuu romahtaneen. Käytiin miehen kanssa aamulla kaupassa kävellen, sen jälkeen ollut ihan hirveä olo. Koko matkan tuntui, että lantion luut suunnilleen natisee liitoksissaan, häntäluu on kipeä, ristiselkä... Tiistaina neuvola, saa nähdä onko hb laskenut. Mulla kyllä helle käy kunnon päälle ilmankin raskautta, ja nyt en vaan jaksa enää mitään :( Olen jo alkanut odottaa synnytystä, varmaan käy pitkäksi odottavan aika.. :headwall:
Valivali.

Raihnainen Ainomieli 35+2
 
Ainomieli täällä ei kyllä poksahda yhtään mikään muu kun aika pian korkeintaan mun pää!! :kieh:

Viikonloppu oli aika rankka kun oli molemmat päivät aamusta iltaan liikkeellä. Eilen tehtiin koko päivän appivanhempien muuttoa ja saatiin se suurimmaksi osaksi tehtyä. Ja illalla kun olin ihan rättiväsynyt ajattelinkin onnellisena että tänään aamulla saisi nukkua pitkään niin.... eikös tämä mun mieheni ollut kuitenkin pistänyt herätyskellon soimaan aamuksi, kun hän on päättänyt lomallaan tehdä aamulla aina pyörälenkin :kieh: Joo hienoa että hän yrittää pudottaa painoa ja kuntoilla mutta onko se pakko tehdä ennen yhdeksää aamulla ja just nyt kun mä vielä saisin nukkua aamulla pidempään, kun koskaan ei tiedä milloin tulee lähtö ja silloin niitä voimia tarvitaan!!! :kieh: Tämä päivä menee taas siihen kun oon itkuinen ja väsynyt koko päivän! Mies ei ole koko raskauden aikana tuntunut tajuavan sitä kuinka paljon väsyneempi mä kokoajan olen enkä ihan oikeasti jaksa mennä aamusta iltaan, muuten hän kyllä on huolehtivainen ja ihana mutta tämmöisissä asioissa ei ajattele omaa nenäänsä pidemmälle.

Onneksi tänään on sentään viileämpi päivä niin ei ole ihan niin huono olo. Pitäis jaksaa pinnistellä sen verran että saa pyykit kaappiin ja pedattua lopultakin vauvalle sängyn ja loput tavarat paikoilleen. Niin ja se yksi lipastokin on edelleen kokoamatta... eipä sekään tunnu tulevan koottua jos en erikseen pyydä.

Rättiväsynyt Sannuli |O ja ylivirkeä Nykerö 40+0
 
Viimeksi muokattu:
Iltapäivää mammat. Jokohan täältä ollaan laitoksella... Jännittää :)

Nopeet kuulumiset vaan ku kävin tänään polilla lääkärissä se streptokokin takia. Vauva osoittautui neuvolan rt veikkauksesta huolimatta olevan pt:ssä... Perjantaina yrittävät kääntää. Onneksi kävin, vaikka lääkärikin ehti ennen ultraamista veikata, että turha käynti. Kohdunkaula oli ilm. täyspitkä ja ehkä sormelle auki. Tämän hetkinen koko vauvalla n. 2,5kg.

Huomenna tutustumaan synnytysosastolle.

zalea 36 POKS POKS
 
Puh puh puuuuh naiset! Onko kukaan laitoksella???

Mulla on täällä riita menossa miehen kanssa, jo kolmatta päivää. Että ymmärrän Sannuli hyvin taanoisen ruohonleikkuu-jutun. Meillä on mies kanssa ihan samanarvoisesta jutusta kiihtynyt. Tai oli, tuskin on enää. Mutta koska se ei ole lainkaan sen jälkeen tajunnut tulla pyytämään anteeksi, niin en ole käynyt sovintoa hieromaan. Olkoon, mokoma. Me ei oikeestaan koskaan riidellä, eikä se ole koskaan kohdellut mua noin. Ja jos jotain riidanpoikasta tulee, niin se käydään heti läpi. Se alkoi matkalla juhlista avautua mulle mun huonoista puolista, tunnin itkin räkä valuen ja kuuntelin. Ei siinä mitään, ne asiat oli ihan hyvä kuullakin, enkä niistä niin loukkaantunut, vaikka pahalta tietty tuntuikin. Mutta hitosti loukkaannuin siitä, että alkoi avautua humalassa (ei mitenkään kovin humalassa), keskellä yötä kun minä ajan raskaana sitä autoa 100 km. Joudun pysähtymään itkeäkseni kun tietä ei näy ja räkä valuu. Ja kaksi päivää olen ollut juhlissa hommissa ja yöt nukkunut niitä 3h:n yöunia. Siinähän olikin sitten yksi aihe lisää arvostella mua. Tottakai sanoi myös asioita, joita ei pidä sanoa mun mielestä. Mutta siis ei kotiin saavuttuamme yrittänyt sovitella, mun itkut ei näköjään paljoa heilauttanut, jatkoi vaan lisää vettä myllyyn, löylytti oikein kunnolla. Kyllä pitäisi tajuta milloin lopettaa kun toinen itkee nokka tukossa niin, ettei enää pysty puhumaan. Ja eilen sanoin, ettei mun tee nyt mieli lähteä sen kanssa ajelemaan kun tuntuu vielä se yöllinen niin pahalta, niin ei siinä mitään - ei hän silti sovittele.

Sanojakaan ei tarvitsisi anteeksi pyydellä, mutta olisi voinut avautua selvin päin, päivällä, kotona ja kun minä olisin ollut hiukan levänneempi.

Huh...: /

Hyviä uutisia on ne, että typykkä on kääntynyt pe-la -yönä. Oli meinaan mahakin siitä möyrinnästä tunnin AIVAN sekaisin yöllä. Hän on nyt kasvot oikealle suunnattuna pää alaspäin, selkä vasemmalle, jalat ihan kippurassa ja varpaatkin oli ultrassa ihan mykkyrässä. Painoarvio oli 2447g, tasan käyrällä. Virtaukset oli hyvät, istukka hyvä, verenpaine hyvä, lapsivettä oli hyvin, ja yhä selvemmin näytti tytöltä. Mulle turvotusta on valitettavasti tullut, mutta turvotuksenkin kera oma painonkeräys on alle 4kg alusta laskien. Lääkäri tuumaili, että lantiosta pitäisi mahtua tulemaan, rv 40+0 olis 3600g. Mites Zalea, vähän kateeksi käy toi sun 2,5kg 36+0. On kai sellainen hoikempi yksilö helpommin ponnistettavissa. Varsinkin kun tämä hullu meinaa mennä au naturel...:O

Äitiysloman alkuun on 2 päivää, töissä olen tähän asti ollutkin.

Kyllä on alapää hellänä, en tajua miten saan sen vauvan ulos kun se sisätutkimuskin sattui niin kovasti. Kohdunsuu oli sen verran auennut, että sormen sai painettua siihen alkuun, mutta muuten kaulaa oli, ja oli kiinni. Jos nyt oikein tajusin. En ole varma, koska ylläoleva ei kuulosta biologian ja fysiikan kannalta järkevältä. Ja ainomieli, ei huolta, et ole ainoa. Mä olen kanssa ihan romuna. Onneksi en ole pahemmin ollut alku- ja keskiraskaudessa. Jaksaa henkisesti paremmin nyt kestää, vaikka aikalailla ottaa kupoliin...

Olivia on jo yliajalla, eikö niin ja Viu kanssa, niin ja aamuyö? Ja suurimman osan tässä pitäisi olla kaurapussin kanssa ähkimässä muutenkin, Sannulin ja MR:n. Kohta on hiljaista... Plussalähettiläs Sunni voisi nyt houkutella lisäväkeä tänne.

Noh, takaisin hommiin...voidaan hyvin, ponnistetaan pontevasti!

Marienna + typsykkä 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli Olen ihan järkyttynyt! Olet samoilla viikoilla kun minä ja teet muuttoa?! Nyt lopetat ehdottomasti kaiken hääräämisen. Vaikka en tilannettasi tarkemmin tiedä, niin musta on omituista että viimeisillään raskaana olevaa edes pyydetään tekemään muuttoa ja kaikenhuipuksi näillä helteillä. Huh huh... Ja jos mies herättää sut aamuisin kukonlaulun aikaan, ni alapa sinä herättämään miehesi aina yöllä kun tarvii mennä vessaan, on huono asento johon herää tms, niin eiköhän ala herätyskello pysymään aamulla hiljaa...

aamuyö 40+2
 
KIRJOITIN PITKÄT PÄTKÄT JA SITTEN PUHHH KAIKKI HÄVIS!!!! :headwall: :kieh: :kieh:

Lyhennettynä versiona sitten... aamuyö: itsehän mä siis tungin sinne muuttoa tekemään, enkä tietysti mitään huonekaluja kantanut, mutta rankka päivä se silti oli mulle. Ja lupaan ja vannon että nyt lepään enemmän ettei tarvitse ajatella niinkuin eilen illalla että toivottavasti synnytys ei vaan ensi yönä ala kun en millään jaksaisi herätä keskellä yötä.

Marienna :hug: miesten käytös on välillä niiiiin tökeröä, tulis sanomaan selvinpäin jos on jotain sanottavaa!!! Itse olen kyllä huomannut että raskaushormonit tekevät ainakin musta herkemmän ja otan itseeni helpommin kuin yleensä, mutta miehetkin voisivat miettiä niitä sanojaan pari kertaa ennen kuin päästävät ne suusta. Raskaus on kuitenkin ohimenevä tila niin luulisi miestenkin sen tajuavan että naisen kroppa ja pääkoppa on välillä kovilla sen takia, mutta kyllä se sitten synnytyksen jälkeen helpottaa.

aamuyö: juu pitää herättää mies joka kerta kun herään siihen että pitää kääntää kylkeä (ja se on mooooonnnta kertaa yössä). Mä ihmettelen muutenkin sitä että yöllä särkee lonkkia ja selkää yms yms, mutta kun kello tulee 7-8 niin sitten mä yleensä saan parhaiten nukuttua ja nukkuisin noin 11 aika sitkeästikin, jos vaan ketään ei kolistele. Enkä mä ainakaan sitten enää saa nukuttua kun herään siihen että mies herää ja lähtee sängystä alakertaan, kuitenkin lattiat narisee ja ovet kolisee niin havahdun sen jälkeen joka ikiseen narahdukseen.

Toivottavasti huomenna olisi parempi päivä eikä itkettäisi ja vit...tais ihan näin paljoa :kieh:

Sannuli ja Nykerö 40+0 (edelleen yhtenä kappaleena :kieh: :headwall: )
 
Marienna, mä ajattelin, että oot jo pykäämässä beibiä kun mitään ei oo kuulunut pitkään aikaan! Ja luomuna? Nostan hattua. Itsellä ei ole mitään varmaa suunnitelmaa, mutta takaraivossa kyllä kopistelee tieto siitä, että epiduraalit yms. saattaa pitkittää synnytystä/hidastaa tai lopettaa supistukset. Mites muut loppumetreilläkin jo huitelevat; kaikki vai ei mitään vai siltä väliltä?
Riiteleminen on aina tosi inhottavaa, vaikkakin jopa puhdistavaa, mutta kyllä mun mielestä pitää pyytää anteeksi ja sopia. :'(
Selitin tätä aikanaan omalle parisuhteelleni, että ei se anteeksipyyntö tarkoita sitä, että olis ollut väärässä tai hävinnyt taistelun, vaan että on pahoillaan siitä, että ylipäätään homma meni riidaksi asti. Ja yleensä me molemmat ollaankin. :)

Aamuyö, veit sanat suustani: Sannuli, rauhotu! Ei vaan, mahtaisko olla yhtään samat motiivit joilla itse piiskaan itseni kävelylle ja puutarhahommiin jajaja kun viikkoja on 40 ja jotain...? ;)

Anna oli muuten kirjoittanut tuonne heinäkuisiin, että vauva tuli pari viikkoa sitten kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia muistaakseni viikolla 36. Onnea Annalle ja vauvalle ja toivottavasti pistäydyt täälläkin raportoimassa!!!:flower::flower::flower:

Zalea, hups? Pikku virhearvio... Onneks huomattiin ajoissa. Vaikka kaiketi siinä itse synnytystilanteessakin pysytytään jotenkin reagoimaan, mutta parempi nyt.

Onko teidän tutut/kaverit/ystävät etääntyneet? Mun tuttavapiirissä on aika harva lunastanut lupauksensa tulla poikkeen tai lähteä kahvittelemaan. Jopa erittäin hyvä ystäväni tuntuu välttelevän mua ja tekee suoranaisia ohareita. Tästä on ollut keskustelua aika paljon muissa pinoissa, että kuinka em. tai muut seikat vaikuttavat kummivalintoihin ja omalta kohdaltani täytyy sanoa, että ehkä helpottaa huonoa omatuntoani, sillä en ollut suunnitellut pyytäväni häntä lapsemme kummiksi (tosin johtuen siitä, että niitä hänellä on entuudestaankin jo monta). Me pyydetään miehen kaveria ja hänen tyttöystäväänsä; vain kahta, emme halunneet "liikaa" kummeja. Mites teidän kummisuunnitelmat/-ajatukset/-toteutukset menee?

Olen pakannut tälle viikolle tavallista enemmän ohjelmaa, koska mulla on tylsää ja olen palstamammaantunut. Nyt on vielä niin mukavan viileääkin, että voin jopa poistua kellarista. :)

Voikaa hyvin! Vauvauutisia odotellessa... :heart:

MR 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Viu
Hah hah! Täällä ollaan ihan yhtenä pallona, ei laitokselle lähdöstä tietoakaan :p Eilen neuvolassa kaikki oli ihan normisti, meidän vakkaritäti oli palannut lomaltakin, kun harmiteltiin ettei enää muka ehditä nähdä ennen synnytystä. Tunnustellessa arvioi vaavin lähemmäs neljäkiloiseksi, varmaan on sen viis ennen kuin syntyy!

Ensi viikon tiistaina 41+5 on yliaikakontrolli, siihen asti saan odotella seesteisesti, mitään synnytykseen viittaavia tuntemuksia ei vieläkään. Selkä ja kyljet on ihan infernaalisen kipeät, mutta kyllä täälläkin touhuillaan, ollaan pesty mattoja, koko talo on luututtu viikon aikana kahdesti ja sitä rataa. Mutta en minäkään kenenkään muun kotia jaksais laittaa, niin että sannuli tosiaan nyt rauhoittuu eikä hötkellä joka suuntaan!

Zalea tais kysellä siitä sukupuolijutusta, ei meillä oltu katottu ennen rakenneultraa, siellä vakuuttivat tytöksi.


Kurja oli lukea riidoista miesten kanssa, mariennan mies oli kyllä ihan kohtuuttomasti mammaansa itkettänyt :stick: Raskaana oleville vain erityiskohtelua! Jospa hän jo olisi pyytänyt anteeksi.

Sannuli, mulla on kanssa yöt vaikeita, mutta aamulla nukuttaisi. Miehen kello soi joka aamu kuudelta, mutta hän aina paniikinomaisesti syöksyy sulkemaan sen. Mua se ei kyllä haittaa, nukahdan oikein mallikelpoisesti uudelleen ja päikkärit vedän joka päivä. Ja olen niin tottunut siihen että mies pomppaa joka aamu kukonlaulun aikaan ylös, niin kuin normioloissa teen itsekin.

Pakko kyllä tunteilla sen verran, että mulla on maailman ihanin ja rakkain mies enkä voisi olla h änen suhteensa onnellisempi. Monelle suhteellehan lapsettomuus on tosi vaikea pala ja hoidot rasittaa, mutta meitä se kyllä vaan yhdisti entisestään ja ollaan niin rakastuneita että en moista osannut edes kuvitella. Mies pitää musta niin hyvää huolta ja hellii ja hemmottelee samalla kun tekee isoa remonttia ja töitä ja kaikkea ja sit sanoo, että haluaa että kaikki on parasta mulle ja vauvalle. Ja joka ilta jaksaa jutella ja laulaa masulle ja hieroa mun jalkoja ja tuoda hedelmiä ja vettä ja tyynyjä. Nyyh, miten ihana se onkaan :kiss:

Mie en enää osaa yhtään miettiä noita kivunlievityksiä sun muita, aivan sama, kunhan pääsis tositoimiin ;)

Viu & elviiriäinen 40+5
 
Mä kyllä veikkaan ettei teistäkään ketään olisi jättänyt auttamatta appivanhempienne muutossa ja kun tiesin sen jo etukäteen ettei sitä muuttoa ketään muu hoida kuin minä ja mun mies niin ennemmin sen teki tässä tilassa kuin sitten heti synnytyksen jälkeen. No siis joo kyllä mäkin sitä kirosin että oliko se asunto nyt pakko ostaa kun me ollaan sitä niille jo yritetty monta vuotta sanoa että muuttaisivat rivitaloon. No nyt se muutto on kuitenkin onnellisesti ohi.

MR joo olen huomannut saman että eipä ole paria kaveria lukuunottamatta näkynyt koko viimeiseen 9 viikkoon... työkavereistakin moni läheisempi lupasi pitää yhteyttä vaan eipä ole muuta kuin facen kautta hiukan viestitelty.

Lonkkakipujeni ja rannekanavakipujen takia mun on pakko yrittää liikkua mahdollisimman paljon, eilisen makaamispäivän jälkeen yö oli yhtä tuskaa kun kummallakaan kyljellä ei pystynyt nukkumaan kunnolla, siks ehkä kuulostaa ihan hullulta että mä edelleen viipotan paikasta toiseen :p mutta mikäs on mennessä kun ei supistele ja muutkin kivut lievittyy mitä enempi liikkuu. Kaippa sekin on tästä mun perusluonteesta lähtöisin että yrittää tehdä mahdollisimman paljon vielä viimeisilläänkin.

Kivunlievitystä en ole oikeastaan miettinyt lainkaan, kai sen sitten huomaa mitä tarvii.

Nyt shoppaileen!!!

Sannuli ja Nykerö 40+1
 

Yhteistyössä