** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Sannuli, kyllä mäkin appivanhempia auttaisin.. Ei siitä ole kuin pari viikkoa, kun olin yhden kokonaisen päivän siivoamassa ystäväni asuntoa. Kävi kyllä raskaaksi ja supisteli illalla, mutta jäi hyvä mieli, että sai auttaa. Tietty yli voimiensa ei kannata rehkiä. Sä olet reipas kyllä, kadehdin vähän, kun itse olen jumittanut sohvalla aika paljon liitoskipujen ja kipeän häpyluun takia. Mullekin uni maistuu päivällä, taidan ottaa kohta päikkärit :)

Ihanaa, tänään on viileämpää! Ei haittaa edes että sataa, olo on niin paljon parempi! :)

Riitelystä ja miehistä, mä olen ollut viime aikoina itse tosi äkäinen ja väsynyt (täälläkin vaan valittanut :ashamed:) ja purkanut sitä mieheen myös valittamalla. Aika pitkä pinna tuolla on mun kanssa, mutta kyllä se on pari kertaa riitelyksi mennyt. En usko että miestä vielä synnytys pelottaa, mutta tää mun valittaminen kyllä hermostuttaa. Yritän nyt tosissani skarpata vähän, ilmakin on viileämpi ja olo parempi niin ei oo enää noita syitä olla niin kiukkuinen ämmä. Tässä viime päivät olen aloittanut valituksen "miksi vain minä yksin teen (mitä tahansa)" johon mies, että anteeksi mitä, hän käy kaupassa ja tekee ruoat ja siivoaa ja juoksee mun pillin mukaan ja minä että ai niin no unohdin nuo, mutta tää kaapin järjestely.. :ashamed: :D Voi ei..

Tänään oli neuvolalääkäri. Normaalisti tuntuu menevän, kun paljoa ei irronnut. No sen sanoi, että kohdunsuu on pehmennyt mutta ei avautunut, avautumisesta oli vähän epävarma. Kysyin vauvan koosta, sanoi että aika normaali, kysyin että haluaako heittää painoarviota, niin vastasi jotain epämääräistä että voi olla pieni normaali tai iso normaali, arviot heittää niin ei sano mitään.. Sf-mitta edelleen hieman yläkäyrän yli, mutta kuulemma lapsivettäkin normaalisti. Vauva kuulemma pää alaspäin, sen kokeili kaksi kertaa. Kyseli koko ajan onko mulla kysyttävää, mutta ei sitten oikein vastannut.. Heh.

Hei meillä on vieläkin kaikennäköistä hankkimatta! Helteiden takia ei olla mietitty yhtään kaupoissa käyntiä pitkään aikaan. Onko muilla jo "kaikki"? Nyt taitaa olla alennusmyyntejä lastentarvikkeissakin.

Ainomieli 35+4
 
Juuri näin Ainomieli...mä unohdin sit just pari tuntia sitten mun suuhygienistiajan. Sen piti ottaa se karies-sylkitesti, mikä täällä ilmaiseksi tarjotaan kaikille. Seuraava aika onkin sitten lokakuussa. Helvetin hieno juttu. Laskettu aikahan on elokuussa :headwall::headwall:. Se, että muistin sen vielä illalla, ei paljoa lohduta...
 
Ainomieli se on niin yksilöllistä miten paljon pystyy liikkumaan ja touhuamaan raskaana, eikä sille juuri itse voi mitään. Ja liitoskivut onkin semmoisia että ei niihin liikunta autakkaan, mulla taas noit lonkat jumittaa heti jos jään paikoilleni.
Ja väsyneenä tulee kyllä kieltämättä liikaa nalkutettua miehelle, mutta onneks tää on ohimenevä vaihe =)

Mäkin yleensä kopioin tekstin ennen kuin lähetän, mutta tietysti eilen jäi se tekemättä...

Viu sepä siinä miehen aamuherätyksessä mua eniten ärsyttääkin kun ei meillä ennen olla koskaan lomalla/vapaapäivänä herätty ainakaan ennen yhdeksää ja kun sitä ei koskaan nyt tiedä mikä aamu on se viimeinen kun saa rauhassa nukkua pitkään. Enpä mä tänäänkään aamulla sitten enää saanut nukuttua kun miehen puhelin oli piipannut ja huomenna aamulla on neuvola niin taas joutuu heräämään aikaisin :kieh:

Sannuli ja Nykerö 40+1
 
sunni
Voi apua mammat, antakaas mielipiteitä ja neuvoja...


Kävin eilen ultrassa, selvitettiin raskauden kesto,siitä kun oli epäselvyyttä kun viimeiset menkat kestivät vain vajaan vrk.
No ultrassa näkyi ruskuaispussissa alkio jonka sydän löi kiivaasti,MUTTA koko oli vain 2,6mm :( :( Ja tämä tieto aiheutti minulle valvotun yön ja itkun.
Ultraaaja ei sanonut mitään,avin että vastaa viikkoja 6+0,mutta mulle jäi tuo pienuus vaivaamaan ja googlasin illalla ,niin kaikilla muilla se on noilla viikoilla ollut jotain 5mm tienoille :(
No tästä vedin hysteerisenä johtopäätökset,että siinä täytyy olla kehityshäiriö ja tulee väistämättä menemään kesken.... (???) Onkos teillä arvon mammat mitään tietoa tästä??
Kyllä tää menettämisen pelko on hirveetä :(
Entä voinko mie ite tehä mitään tai vaikuttaa tohon kehitykseen mitenkään???

Kohta alkais soittotunti neuvolaan,pkko soittaa ja kysyä oman tädin mielipidettä, mutta aika menetettypeli-fiilikset on :(

Mietin että pitäiskö vähistä rahoista tuhlata se 100e ja koittaa päästä yksityiselle ultraan ensi viikolla.

Miun mielestä se alkio kun se liikku ja pyöri siinä ultrassa, oli ennen kuin täti pysäytti kuvan, pitempi, onkohan tää mahollista et se ois mitattu väärästä kohasta? Vai vain itselleen uskottelua?

sunni & rusinapulla 6+1
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty ja kaikki oli tosi hyvin. Vauvaakaan ei saanut enää irti lähtökuopistansa. Mutta kuten terkkarikin totesi; ei se kiinnittyminen mikään merkki ole, toisilla on kiinni, toisilla ei ole ennen kuin vasta synnytyksessä. Mutta kyllä kieltämättä ainakin pikkusen ilahduin, josko kuitenkin tulisi ajallaan...:eek: Mun vanhemmille, tai appivanhemmille, en uskalla hiiskahtaakaa mistään tutemuksista tai merkeistä yhtään mitään. Nekin on olevinaan niin lepposasti ja rauhallisesti muka, mutta kai mä nyt ne tunnen ja nään, että tulisilla hiilillähän ne pomppii. Onneksi tuntevat myös lapsensa ja tietävät, että ylenpalttinen kysely saisi mut vaan ärsyyntyyn... :)

Eilen meillä oli (taas) nimikeskustelu. Meillä on ollut hyvä nimivaihtoehto alusta asti (oli myös mieheni isoisoisän nimi). Mutta: satun tietämään mieheni etunimikaiman, joka antoi pojalleen juuri tämän nimen. Ei olla edes mitään kavereita tai kunnolla tuttujakaan, mutta silti vähän haittaa kun yhteisiä kavereita meillä on vaikka kuinka ja monta. Mulla oli vaihtoehtona myös toinen nimi, jonka nimistä lasta tai aikuista en tunne/tiedä. Mieheni mielestä nimestä ei tiedä onko tyttö vai poika... :confused: Keksii vaan tekosyitä!

Olivia, mitä äippäpolilla sanottiin???? Missä menee Pol?

d:cool:b Tsempitykset vielä kaikille teille, jotka olette haikara-expressin toimituslistalla ennen minua! Voikaa hyvin!

MR 38 poks

Muoks: Sunni, soita neuvolaan ja/tai mene yksityiselle ultraan (ite suosittelisin lapsettomuusklinikkaa, ne on aika hakoja tässäkin)! Itse kävin varhaisultrassa Avassa, mutta viikkoja mulla oli kyllä siinä seitseman kieppeillä ja alkio tuon n. 5mm. MUTTA, sydämen lyönti on hyvä merkki, muista se! Ja mittavirheitä sattuu isompienkin asioiden kohdalla....
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Nyt sain neuvolatädin kiinni ja hän oli sitä mieltä että ei mitään syytä paniikkiin, vaan koittaa nukkua ja rauhoittua,että ultratäti on kirjoittanut kaieken vastaavan viikkoja 6+0. Kai miun pitää nyt koittaa rauhoittua. Uskoa että se että syke löytyi,on hyvä asia.
Pitää miettiä menenkö ultraan vielä.
 
Sunni kyllä se yksityinen hyvä juttu on, mutta itse mieti - kallishan se on, mutta mä olen surutta törsännyt :p vaikka järkevämpikin olis voinut olla.

Itsellä oli mitat seuraavat (kannattaa muistaa että näissä on sitä hajontaa):

viikolla 6+6 vastasi 6+0 ollen 3,5mm
viikolla 10+0 vastasi 9+3 ollen 26,3mm
viikolla 11+4 vastasi 11+4 ollen 48mm

Sydän löi jokaisessa. Ekan ultran teki yksityinen, tokan neuvola ja kolmannen sairaala (NT-ultra). Ne joutuu vetämään sillä hiirellä sen mittausviivan ihan käsittämättömän pienen kirpun päästä päähän. Mittavirheitä tulee väkisinkin. Sydämenlyönti on hyvä, ja mikään ei ole mennyt kesken ennen kuin on mennyt kesken. Itse en kyllä sen 6+0 katkaravun nähnyt liikkuvan mihinkään suuntaan, sydän löi, vaikka lääkäri varoitteli, ettei välttämättä vielä näy.

Mulla on laskettu aika pysynyt kokoajan tuon nt-ultran jälkeen. Mutta sikiön vatsanympäryksestä on nyt viime viikkoina saatu 4 viikkoa toisistaan poikkeavia mittaustuloksia. Että...mittaukset on mittauksia, niitä tekee ihmiset.

Tsemppiä!
 
Heipparallaa! :)

Sunni: jos siellä on ollut yhtään nykyaikainen ultrakone, niin se kone antaa sen mitan mukaan tietyt viikot - ja ilmeisesti toi sun pienen pieni suloinen sykerö vastaa siis viikkoja 6+0 :) Eli ei ole "omituisen pieni" tai vääränlainen, ellei mittaaja sellaista sanonut. Keskenmenoja voi aina tulla, valitettavasti, mutta nähty syke on hyvä merkki ja sitten se siitä kasvaa hurjaa vauhtia pian :) Koita olla huolehtimatta :hug: (helpommin sanottu kuin tehty :D)

Sannuli: voi harmi jos et pysty nukkumaan sitten enää kun mies nousee! miten mahdat jaksaa sitten vauvan kanssa... ihan alkoi pelottamaan sun puolesta! :( Mä olen tosi huono nukkumaan - öisin - mutta osaan nukkua päivällä vaikka miten päin :D Ja suosittelen päikkäreitä kaikille varsinkin vauva-aikana, ettei ihan väsähdetä pahasti. Oot kyllä tosi ahkera kun noin paljon touhuat! Mäkin haluaisin, mutta alkaa niin helposti vatsaan sattumaan, vaikkei varsinaisia supistuksia tulekaan, että on pakko ottaa tosi rauhaksiin.

Viu: ihana mies :) Mullakin on ihana mies - mutta valitettavasti aina välillä se on niin väsynyt ja stressaantunut ettei jaksa mua oikein hoitaa niinkuin yleensä... :( Ja nyt on vielä remppahommat tässä samalla, joten ei sillä oo paljoa aikaa eikä energiaa mulle :( Mutta Teräsmies se on, kun jaksaa noinkin paljon kaikkea hoitaa :heart:

Marienna: voi harmi mimmonen tapaus! Toivottavasti saatte juteltua asiat kuntoon selvinpäin :hug: Ja oishan se kiva, että sitä kritiikkiä annettais aina kun on ajankohtasta eikä tolleen kerralla sitten kaadeta niskaan isoa satsia. :hug:

Kävin viime yönä sairaalassa. En enää vaan kestänyt epätietoisuutta siitä, että tihkuuko lapsivettä vai ei. On niin litimärkä olo koko ajan! :kieh: No ei se ollut, käyrälläkin maattiin melkeen tunti ja kaikki on hyvin :) Käski vaan mennä kotiin odottamaan laskettua aikaa :D Mutta arvatkaa kuinka ahdistavaa on se, kun vauva liikkuu pois mittareiden alta ja sitten kone alkaa huutamaan hälytystä kun sykettä ei löydy ja kätilöltäkin kesti vaikka kuinka kauan saada Sintti taas mittareiden alle... huh se oli kamalaa. Syke muuten oli tosi usein 120 ja vähän allekin, mutta ei se ollut siitä moksiskaan.

Zalea: toivottavasti on kiva tutustuminen, mun pitäis varata se kans jo...

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 31+6
 
sunni
Tömpsis, oli se ihan uuden uutukainen iso mööpeli josta se täti sen lasketunajankin katsoi. Eikä se ultraaja kyllä mitään sanonut, että mikään olisi vinossa, sanoi että vastaa viikkoja 6+0.
Kehvetti seuraavaan 2 viikkoon ei saa aikaa varhaisultraan :// Ja seuraava yksityinen on 160km päässä,joten se siitä sitten :s
Kai se ei auta muu kuin ottaa rauhassa ja toiuvoa ettei se miun pikkunen tuu ulos.

Kiitos tömpsis myötätunnosta :heart:
 
Mma R, miten sitä vauvaa ei saanut irti lähtökuopista?? Siis kokeillaanko sitä jotenkin - miten?
Sunni nyt vaan lepäilet rauhassa ja hemmottelet itseäs, mutta älä kahvilla, lakulla ja salmiakilla. Tai siis niitä kohtuudella, eli suositusten mukaan. Sä olet jo pitkällä, koska syke on havaittu :heart:. Mutta muistan kyllä hyvin miten kauhuissani olin itse kun alussa jätätti 6 päivää alkion koko. Mittausten mukaan.

Tömpsis ja muut kiitän myös sympatioista ton miehen suhteen. Asiat on ihan selvitetty ja kunnossa. Myönsi selvästi pahoillaan, ettei ollut tajunnut, ettei tuollaisessa tilanteessa pitäisi purkaa. Ja pohti syyksi sitä, että vauva on ihana ja jännä asia, mutta samalla se myös jännittää toisella tapaa, ja synnytyskin mietityttää ja lisäksi odottaa kovasti loman alkua ja on poikki töissä, missä oli hankala tilanne juuri perjantaina ja viikonloppuna oli näiden juhlien lisäksi sukulaisen hautajaiset ja mies oli kaikesta väsynyt. Kyllä minä sen tiesinkin, mutta halusin, että itse selvittäisi asian, koska on avautunutkin ja vienyt tilanteen ihan liian pitkälle. Meillähän on niin, että käytetään alkoholia tosi harvoin, ainoastaan juhlissa. Mun mieskin siis juo ehkä sen 4 kertaa vuodessa. Eikä kännissä asti ole, mutta kyllä silti keskusteltiin siitä, ettei humalassa aleta asioista avautua. Hyödyllinen keskustelu siis. Ja olihan mukava, että puhui siitä jännityksestäkin. Hän on ollut niin iloinen ja cool. Ylipäätäänkin on sellainen tasapainoinen ihminen. Eipä meillä tällaista riitaa ole ollutkaan...tarpeellinen kokemus siis varmaankin.

Ihanahan se mun mieheni on. Todellakin tekee asioita kotona, ja arvot ovat kunnossa ja voidaan keskustella. Sosiaalialalla kun ollaan, niin keskustellaan yhteiskunnallisistakin asioista. Ja tässäkin purkauksessa mies puhui monessa jutussa ihan asiaa. Väärässä tilanteessa vaan. Noh, kaikesta oppii.

Mulla on vauvan kääntymisen jälkeen ihan älyttömän paljon parempi olo lantiossa ja lonkissa. Alapää nyt on ihan hellänä, mutta noitten lonkkienkin parantuminen kohentaa oloa mielettömästi. Jalkojen turvotus harmittaa...mutta ei voi mitään. Nyt olis äitiysloma ja täälläkin kylppäriremontti + vähän muutakin edessä. Tästä se alkaa...ja kohta on pikkuinen typykkä sylissä :heart:


Tömpsis muuten: täälläkin on märkää. Ostin suoraan sanottuna vieraassa marketissa ollessani Tena-pikkuhousunsuojia :LOL:, harmi vaan, että kaikki nää muoviset kuivattaa ja hautoo niin kovasti limakalvoja. Ne bio-suojat on hyviä, mutta ne taas näillä keleillä hajoaa heti housuissa kun hiostaa...

Voidaas taas!

Marienna ja typsy 34+6
 
Sunni tsemppiä alun epävarmuteen!! Mä olin myös aluksi tosi huolissani ja epävarma, kun kuitenkin osa raskauksista jää aina alkumetreihin. Mietin kovasti myös varhaisultraa, mutta en sitten mennyt, kun täällä se ei kuulu ohjelmaan ja yksityinen olisi tosiaan ollut kallis. Noin pienillä viikoilla kun on syke jo löytynyt, niin kuulostaa kyllä jo hyvälle. Ja kuten Marienna ja Tömpsis tuolla totesivatkin, niin noin pienen kirpun mittailu ei liene sieltä helpommasta päästä. Nyt vaan otat rauhassa ja koitat keksiä muita ajattelun aiheita ja puuhasteluja, niin menee ne viikotkin sitten tuon riskirajan ohi nopeemmin. Yritin itse alussa täyttää aikaa kaikenmaailman puuhasteluilla ja pitää siten ajatuksia poissa koko asiasta - tosin vaihtelevalla menestyksellä : / .

Marienna Hyvä, että saitte puhuttua! Raskausaika lienee sellaista, että voi kummallakin osapuolella välillä noi hermot ja mielialat vähän heitellä, kun ei kuitenkaan mistään ihan pienestä elämänmuutoksesta ole kyse. Täälläkin välillä jurppii miehen tekemisissä yksi jos toinenkin asia, yleensä jokin ihan älytön sellainen, mistä ei olis normaalisti ollut moksiskaan. Toistaiseksi omat hermoni ovat onneksi pitäneet sen verran hyvin, että olen onnistunut suodattamaan nuo ajatukset omasta tilasta johtuviksi ja pitänyt mölyt mahassa, vaikka helppoa se ei aina olekaan. Tsemppaan itseäni sillä, että en halua antaa miehelleni mahdollisuutta todistaa kavereitten väitettä siitä, että raskaana olevista naisista tulee "hankalia" :kieh:.

Sain muuten Kelalta postia. Äippäpakkauksen pitäis saapua parin viikon sisään. Ihanaa päästä lopultakin "hypistelemään".

Joanmi + matkustaja 26+2
 
Hyvä että Mariennakin on saanut asiat puhuttua. Täälläkin on tilanne rauhoittunut, maanantai oli vaan kertakaikkisen huono päivä raskaan viikonlopun jälkeisen väsymyksen takia. Onneksi mä yleensä saan nukuttua kyllä ihan koska vaan, mutta nyt on tää raskaus sekoittanut mun unirytmit ihan täysin. Kyllä toi munkin mieheni ihana on en sitä sano, välillä vaan kiristää hermoja kummallakin. Ja itse hän on moneen kertaan myöntänyt että stressaa kaikkea ihan liikaa ja se sitten näkyy ja kuuluu välillä ikävästikin tänne suuntaan. Mutta kenelleppä sitä pahaa oloa purkaisi jos ei omalle kumppanille.

Sunnille voimia alun epävarmuuteen, se on rankkaa mutta toisaalta vaikka olisitkin saanut sen ultra-ajan vaikka huomiselle niin sitä mikään takaa miten raskaus jatkuu, täytyy vaan uskoa ja toivoa että kaikki menee hyvin!!! En muista mitä mulla oli silloin varhaisultrassa sikiön koko mutta pienempi se oli kuin laskennalliset viikot. Täällä on ainakin peukut pystyssä että kyytiläinen pysyy mukana loppuun asti.

Tänään oli viimeinen neuvola :O ja th varasi mulle yliaikaiskontrolliajan sairalaan perjantaille, epäili että saatetaan käynnistää jo perjantaina mutta mä en usko että ne heti rupeaa siellä käynnisteleen, laittaa varmaan ainakin viikonlopuks vielä kotiin. Jotenkin nyt rupesi jännittämään kun tietää että perjantaina jo voi jotain tapahtua :eek: Supistuksia ei edelleenkään ole tullut mutta häpyluu ja muutenkin alavatsa alkaa olla aika kipeänä. Tänään olen leikannut kaikki nurmikot ja kitkenyt kukkapenkkejä yms pihassa mutta eipä silläkään tunnu olevan mitään tehoa. Terkka käski seurata liikkeitä aamuin illoin ja harrastaa seksiä :D Joo kyllähän mä sen tiedän että spermassa on niitä aineita mitkä saattaa käynnistää synnytyksen, mutta ei tän vatsan ja kipujen kanssa ihan hirveesti noit sänkypuuhat enää kiinnosta. Huomenna täytyy yrittää laittaa kaikki loputkin tavarat kuntoon ja vähän siivoilla jos vaikka joutuu jäämäänkin sinne osastolle perjantaina. HUI!!!

Sannuli ja Nykerö 40+2
 
Helou ladies..

Sunni: olis se sanonu varmasti jos siinä olis ollu jotain hämmentävää ja se olis sanonu sulle pienemmät viikot jos se koko todella viittais pienempiin viikkoihin :) Siitä syystä se oleellisempi kysymys onkin, et tiiätkö miten tarkasti heddlmöittymisen ajankohdan? Jos siis sun laskujen mukaan pitäs olla viikolla vaikka 8 ja ultran mukaan olisitk viikolla 6, ni se olis huolestuttavaa.

Ite en käyny missään erillisissä tai ylimääräsissä ultrissa vaan eka katottiin muistaakseni neuvolassa ku olin niin epäileväinen ja koko raskaus tuntu niin epätodelliselta. Sit oli se nt ja rakenne, ja onneksi tosiaan toissapäivänä sitten se katto sen asennon ja koon.

Marienna: kyl noi miehet on välillä niiiiin ajattelemattomia et hohhoijaa.... Mut minkä teet.. Can't live with'em ja miten se ny jatkukaan :)

Kukas se kans tossa aiemmin valitteli ku joka asia itkettää.. Se tosin pisti naurattaan, ku justiin viime viikolla aloin itkemään (okei, sain pidäteltyä ku oli niitä lapsia kyydissä)mm.ku tuli se biisi mikä alkaa sanoin Mä tapoi miehen, sain maineen puukkojunkkari.. Joo ei nuo sanat, mutta musiikki vaikuttaaa muhun muutenkin tosi voimakkaasti ja se vaan kulosti niiiin hyvälle. Samoin aloin märiseen anna abreun se räppibiisin takia ku jotenki siinä taas oli niin kannustavat sanat. Puhumattakaan synnytyskertomuksista tai olikeestaan mistään vähänkään koskettavasta, hanat aukee heti.

Tömpsis: oli kiva käydä! Siellä käytiin läpi mm. koska kannattaa lähtee sairaalaan, kivunlievitykset, mitä mukaan itelle ja vauvalle, kierrettiin salit ja nähtiinpä tuore vauvakin! Olihan se ihana. Jos sulla muuten on jotain raskaudesta aiheutuvia kipuja, liitos-, issiad tms. ni pyydä lähete sinne akupunktioon. Mulla on nyt ollu neulat korvissa sekä ma sen lääkärin jälkeen, että eilen sen kierroksen ajan. Perjantaina koitan ottaaa vielä kolmannnen kerran sen kääntämisen jälkeen jos se kätilö joka osaa ja on sillon vuorossa ehtii laittamaan. Ihme homma, mutta sillon ku ne neulat oli paikallaan ni nivusissa ei tuntunu mitään... Se kyllä tulisit takasin, mutta useemman kerran jälkeen sen pitäs myös pysyä pidempään pois!

Eipäs tuu taas muuta mieleen. Tuun perjantaina kertomaan siitä ulkokäännöshommelista. Vähä jänskättää...

zalea 36+2
 
Viu
Sannuli, sanoiko ne jotain syytä, miks yliaikakontrolli on jo pe? Mulla on nimittäin vasta ens tiistaina ja terkka sanoi että se on aina vasta 41+5, eikä silloinkaan välttämättä käynnistetä. Hitsi olen melkein sulle kateellinen, vaikken sinänsä käynnistystä toivokaan. Jospa sullakin tulee ennen sitä luonnollisesti, torstai on toivoa täynnä ja sillai.

MR, mulla on ollu mötky erittäin laskeutuneena JA kiinnittyneenä jo kuukauden, painaa kiitettävästi alapäätä, mutta kuten ehkä voitte päätellä, se ei indikoionut aikaista syntymää ;)

Hyvä että mariennan riita on sovittu ja kiva kuulla että olo on vaavin käännöksen jälkeen helpottanut. Miekin muistan ihan selvästi kun vauva kääntyi, se koski ihan hulluna, mutta sitten helpotti. Toivottavasti zaleallakin käännökset sujuu.

Sunnille toivotan minäkin voimia alkuajan epätoivoon, eihän se auta kuin toivoa parasta, itse useaan kertaan rukoilinkin, vaikka en ole mitenkään uskonnollinen ihminen, mutta silloin vain tuntui, ettei siitä ainakaan haittaakaan ole =)

Vähän kaikilla tuntuu olevan jotain remppahommaa meneillään, se on varmaan sellanen raskausajan riitti. Hitsi tuo kylppärihomma on ottanut meillä aika koville, kun tosiaan lattiaa myöten kaikki avattiin ja tehtiin uusiksi ja koko talon putket uusittiin ja lämmityskattilat ym, huh huijaa. Huomenna lupasivat remonttimies ja oma mies, että mamma pääsee suihkuun, on sitä odotettukin, viisi viikkoa ilman suihkua! Onhan meillä pihasauna, joka on ahkeraan lämmennyt, mutta täytyy sanoa, että pitkän tukan pesu pesuvadissa alkaa jo tympiä! Mitenhän ne entisajan ihmiset on oikein selvinneet.

viu & elviira tunnelmoivat 41+0
 
Sannuli ja Viu: mua alko jännittään teidän puolesta!!! Perjantai on siis ihan just nyt ja ens viikkokin toooodella lähellä. Mä en sais varmaan edes nukuttua... :eek:

Marienna: juu se terkka kokeili ensin miten päin vauva köllöttelee, otti hartioista kiinni (työsi siis sormet häpyluun kohdalta melkein selkärankaan kiinni...) ja yritti vetää. Epämiellyttävää, mutta siedettävissä.

Eilen intoonnuin vähän koiraakin aktivoimaan. Pääsin kotipihasta muutaman metrin ja heitin kuperkeikan johonkin juuren mutkaan. Vauvaa korkeintaan huippasi äitinsä sirkustemput, sillä otin kyllä niin varman päälle sen kaatumisen, ettei yhtään osunut maha maahan. No tästähän sain sitten itse nyrjähtäneen nilkan lisäksi kipeän olkapään. Lenkin vedin helposti, mutta illalla oli sitten niin joka paikka kipeä, jumissa, juili ja vihlo.... :whistle:

Tuitui! :wave:

MR 38+2
 
Ja taas tää teki sen ku en kopioinut tekstiä... server error... prkl!

Viu mun mielestä se terkka ei sanonut edes mun raskaus viikkoja/päiviä sinne poriin soittaessaan että en sit tiedä miks se nyt jo on. Kun viimeviikolla sanoi vielä että 10 päivää täytyy mennä yli ennen ku ne ottaa sinne kontrolliin. Siks en uskokaan että ne sitä vielä käynnistään alkaa jos vaan vauvalla on kaikki ok.

Onneks meillä oli se kylppäriremppa jo viime vuonna, se on kyllä luksusta kun pääsi ekan kerran suihkuun ja posliinille tarpeilleen yli kuukauden tauonjälkeen. :D

MR muakin jännittää nyt!!!! :eek:
Ja mä tein eilen ihan saman, lensin polvilleni niin komeasti että! Astuin trimmeröidessäni kuoppaan ja siitä polvilleni, mut mahan sain suojeltua ettei edes hipaissu maata.

Nyt tuntuu iskevän paniikki.... pakkasin äsken sairaalakassin loppuun ja yrittänyt kaikki pyykit ja tiskit saada pois päiväjärjestyksestä vaikka mä tiedänkin sen että ihan varmaan ne laittaa mut maitojunalla huomenna kotiin. Ainiin täytyy mennä vielä tarkistaan hoitolaukun sisältö; vauvan kotiutusvaatteen yms ja pyyhkäistä vielä pölyt turvakaukalosta :eek: Ja ajoissa täytyis nukkumaankin päästä kun aamulla pitää jo kuudelta nousta. Pitäkää peukut pystyssä että palaudun kotiin vasta kahtena kappaleena =)

Sannuli ja Nykerö 40+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Viu
Voi vitsi, jokohan sannuli synnyttää! Vitsi mie olen valmis työntämään sen vauvan vaikka korvasta, kun vaan nyt tulis. Tuntuu että kaikki muut vaan synnyttää ja saa ihania kääröjä kun minä vaan kasvan kasvamistani, pyöreämmäksi ja pyöreämmäksi ja lyllerrän tällaisena lopun elämääni :stick:
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Että alkaa olla täällä monella jännät paikat. Sannulille paljon tsemppiä, ehkä jo tänään??!
Itsellä lähti limatulppa irtoamaan ke iltana ja ajattelin, että josko tästä jo pian lähdettäs. No ei. Tänään vielä neuvola ja sit ens ti kontrolli sairaalassa jos mitään ei tapahdu sitä ennen. Kipeitä supistuksia ei oo ollu, mutta muuten sellasta jomotusta alaselässä kun ennen menkkoja. Ja tuntuu, että maha on laskeutunut ihan niin alas, että kohta putoaa... Mutta odotellaan vaan...

aamuyö 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
HUI, teistähän tulee ihan hulluja pikkuhiljaa...ainakin Viusta, :LOL: et varmana synnytä mistään korvasta. Mutta eipä ihme, kun kaikki sanovat, että lopussa ei paljoa jännitä kun vaan haluaa vauvelin ULOS! Ja jos on valmis korvasta synnyttämään niin kyllähän se siltä tosiaan kuulostaa...

Aamuyö...tässä ollaan jo sen verran tuttuja, ettei edes ällöjutuiksi kai enää mene...eli: kerropa vähän tarkemmin siitä limatulpasta. Mistä sen tunnistaa? Onko siinä aina verta mukana? Vai onko se selkeästi paksumpaa? Kun täällä tulee päivittäin jos minkälaista tavaraa ulos, niin meinasin vaan. Limatulpalta mikään ei ole vaikuttanut mielikuvien perusteella, eli sitä en ajattele, mutta mielenkiinnosta (kyllä: limakin voi näköjään olla kiinnostavaa :LOL:).

Täällä vaan olo paranee. On se käsittämätöntä miten tuo pieni suloinen pää tuolla lantiossa voi niin helpottaa (vielä). Ja kun typsy on ollut kokoajan perätilassa niin en ole aiemmin saanut ylös niitä potkujakaan. Vieläkin enemmän sivuille tönii, mutta eilen oli jo pikkuvarpaat menossa kylkiluiden alle. Sanoin sille, että älä nyt äitilles tollasta tee...tuntuikin meinaan aika....hmm, ei-kivalta. Tuonne lonkkien tuntumaan se kaivautui ennen, ja se tuntui kanssa melko mielenkiintoiselta.

Peukut pystyyn Zalealle, että käännös onnistuu!! Ja MR maltan tuskin odottaa, että terkka tunkee sormensa alavatsan läpi selkärankaan :eek:...auts.

Hyvää viikonloppua ja synnytyksiä!!

Marienna ja typykkä 35+1
 
Moikka kaikille!

Ihan pikainen päivitys, eli meille syntyi la 9.7.2011 klo 18.24 pieni peikkoprinsessa. Mitat 3438g ja 50cm.!!! Nyt opetellaa vauva arkea ja ollaan ihmetyksissämme!=):heart:
Synnytys oli raju ja pitkä, palataan asiaan mammat.. Voikaa hyvin! Ja tsempit loppurutistukseen teille, joilla se h-hetki on kohta käsillä!

Olivia ja "Lempi" kohta 5vrk
 
ONNEAAAA OLIVIA, LEMPI JA PERHE:flower::flower::flower:

Jos kerta oli pitkä synnytys, niin ilmeisesti käynnistyi laskettuna aikana? Voi MAHDOTON!!! Kohta te kaikki olette äitejä, kohta ME KAIKKI ollaan äitejä, voi ELÄMÄ!!! :heart::heart:
 

Yhteistyössä