** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

miss_piggy
Tuli puurosta mieleen, että ennen söin joka aamu kaurapuuroa, tai siis siitä dieetistä alkaen keskenmenon jälkeen, eli about 3 kk..No joka tapauksessa.. Nyt ällöttää pelkkä ajatuski kaurapuurosta! :D Siis en voi kuvitellakaan syöväni sitä, vaan mun pitää saada nyt joka aamu kuppi teetä johon 2 lusikkaa sokeria ja ruisleipä+päälle härpäkkeet tai sämpylä :p Jotenki vaan tullu sellanen että ei puuroa, hyi.

Huomenna aamulla klo 10 neuvolaan..iik...

10+3
 
Halit Mayinka :'(

Tervetuloa knyte.

Mites miss_piggin neuvola?

Täällä ei tökkimisleikki enää toimikaan kun niin hehkutin :p Potkut sen sijaan on alkanut ajottain tuntua aika voimakkailta ja masu näyttää räjähtävän. Vielä reilu 2 kuukautta edessä. Uhuh.
 
Kohdusta löytyi 6,6mm pitkä Nyytti, jonka sydän sykki! :heart:

Olin niin helpottunut, että pääsi itku. En tajunnut edes kysyä miten oireet voivat kadota noin, olin vain niin onnellinen. Nyt myöhemmin mietin että olisi pitänyt tajuta kysellä vähän jotain, mutta tärkein tieto tuli joka tapauksessa, pikkuinen elää :)

Luojalle kiitos mies oli tällä kertaa mukana. Aika terveyskeskukseen oli 09:20, siellä kävi ilmi ettei ultratakaan (todennäköisesti lääkäri ei osannut ultrata) vaan lähdettiin lähetteellä Seinäjoen keskussairaalaan. Siellä meidät otti vastaan aivan ihana nuori naislääkäri joka ei väheksynyt keskenmenon pelkoani vaan otti sen vakavissaan. Kohtua tunnustellessa ei puhunut mitään mutta onneksi ultralla pieni löytyi. Vastasi viikkoja 6+4 eikä 7+1, mikä pitäisi ovulaatiosta laskettuna olla. Sanoivat ettei mitta ole vielä tarkka ja että la tarkentuu myöhemmässä ultrassa. Nyt se olisi 7.3.2014.

Kaunis kiitos kaikille teille ihanista sanoista, kun pelko pahimmasta oli koko ajan läsnä. Oli äärettömän tärkeää saada puhua täällä epäilyistä, pelosta ja pahasta olosta. Tällä kertaa niille tuli onnellinen loppu, mutta kauhistuttaa ajatellakin miten mahdollista oli ettei olisi tullutkaan.
 
Mayinka, oon täällä kytänny sun kuulumisia ja parempia ne ei ois voinu olla!!! Ihan mahtavaa,oon niin ilonen teidän puolesta!!! Mullakin oireet oli jossain 6 viikolla hetken kadoksissa. Ja tuon mölliäisen kokokin muuttu kun ultrien välissä oli 2 pv 7+2 -> 8+1 ihan vaan kun lli eri päin pyörimässä hän. Että älä hätäile. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mayinka ja Milk@
miss_piggy
Neuvolassa käyty ja sydänäänet ei kuuluneet. Tais tyyppi olla piilossa, sillä heti kotona kuitenki dopplerilla löysin taas jumputukset tutusta paikasta. Oli sellanen kiva kesäsijainen, ja sovittiin että kokeillaan heti huomenna uudestaan. Hän sanoi että on ihan normaalia pelätä koko aika onko kaikki hyvin kun on keskenmeno takana, ja myös että ei tarvi huolestua vaikkei sydänäänet näillä viikoilla vielä löytyiskään. Kuitenki torstaina on jo se nt-ultra milloin viimeistään selviää onko kaikki kunnossa. Ärsyttää kyllä ku ne äänet ei kuulunu neuvolassa, jotenki arvasin.
Hän myös sanoi, että kaikenlaiset vuodot ja tuhrutkin on ihan normaaleja alkuraskaudessa, eikä niitä tarvi pelätä varsinkaan jos ei kipuja ole.
No katotaan huomenna löytyykö taaskaan tyypin ääniä vai onko kaveri piilosilla...

10+4
 
Tänne on taas tullut paljon asiaa :) Mayinkalle pahoittelut :hug:

Monella ollut hyviä ultrakuulumisia, onnittelut näin yhdessä kaikille :)

Täällä olisi viikon päästä rakenneultra, vielä ihan rauhallisin mielin odotellaan. Eiköhän se jännitys sieltä kuitenkin päätään nosta :D

Eilen kävin hakemassa siskolta autollisen tavaraa! Kolme kassillista vaatteita sekä ne vaunut (Emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla ja ratasosalla), sänky, turvakaukalo kera telakan sekä seuraavan koon istuin autoon. Lisäksi tuli matkaan ammetta, pottaa jne. Caddy oli ihan kiitettävän täynnä :D Iloinen olin, että vaunurunko mahtui koirien häkin päälle jossa olin sitä visioinutkin kuljettavani. Ei haittaa, vaikka renkaat vähän likaiset olisivatkin kun eivät pääse auton sisätilaa sotkemaan :). Jossain vaiheessa edessä aikamoinen urakka vaatteiden pesua, mutta sen suhteen en pidä kiirettä. Ensin pitää saada makkarista lipasto käyttöön vauvan vaatteille.

Tuosta sykkeestä oli juttua. Meidän PikkuTyyppihän aika hyvin lähti dopplerin alta pois viime neuvolakäynnillä (vkot 17+6), hetken antoi kuunnella sykkeen ja sitten liukeni paikalta. Meillähän ei kotidoppleria ole. Koen sen jotenkin turhaksi ja turhan stressin aiheuttajaksi.

Liikkeitä ei vielä nimeksikään tunnu, olisikohan istukka edessä.. No kyllä ne sieltä sitten joskus alkaa tuntumaan :)
 
Mayinka voi kun ihania uutisia !!

miss_piggy onneks sun ei tarvitse enää odotella sitä nt-ultraa pitkään, pari päivää enää! Hyvä, että neuvolassa osattiin suhtautua niin hyvin ja empaattisesti sun tilanteeseen. En jaksais itekään enää yhtään odottaa, olisi niin ihana nähdä pieni ja kuulla, että kaikki on hyvin.

Oon niin silmät ristissä ja rättiväsynyt, etten jaksa kommentoida muuta. En saanut viime yönä nukuttua, kuin ehkä tunnin pari aamuyöstä. Olin kyllä väsynyt ja olisin niin halunnut nukkua. En ole aiemmin kärsinyt uniongelmista, toiv tää on jotain ohimenevää..
no nyt petiin.
 
Pitkästä aikaa koneen äärellä taas, olette kirjoitelleet hirveästi, eilen illalla kahlasin kaiken läpi! Syksylle kiitos uudesta pinosta :)

Kaikkea en muista, mutta Kodehulle ja Pipsalle lämpimät onnittelut pikkuisista vauveleista! :heart: Paljon oli tullut myös hyviä ultrakuulumisia, ihanaa!! :) Kaikeksi onneksi Mayinkakin sai hyviä uutisia, vaikka ensin säikäytti! :hug: Nuo oireet tosiaan menivät itselläkin alussa jotenkin aaltomaisesti, välillä oli montakin päivää, ettei ollut mitään oireita ja tietysti sitä ehti ajatella, että nyt on jotain vialla, mutta ihan hyvin kaikki kuitenkin oli. Tsemppiä siis miss_piggyllekin, kyllähän se hyvältä kuulostaa, että olet dopplerilla sydänäänet onnistunut löytämään. Noin alussa niitä on vaikea löytää kun pieni vilistää ympäriinsä ja on varmasti ihan normaalia, ettei niitä joka kerta saa kiinni.

Ja paljon oli tullut uusiakin, lämpimästi tervetuloa kaikille, tämä on tosi mukava porukka! :)

Matkustelusta moni jo vastasikin, me reissattiin Portugalissa alkuraskaudesta ja sen perusteella suosittelen matkustamista mieluummin toisella kuin ensimmäisellä kolmanneksella. Matkasta saa aika paljon enemmän irti kun ei tarvitse pidätellä oksennusta ;) Ruoan kanssa saa olla tarkempana kuin Suomessa, musta oli ihanaa kun pääsi kotiin Syömään! :D Kovin eksoottisiin paikkoihin en varmaan itse uskaltaisi raskausaikana.

Sen olen myös todennut, että ainakin sellaisilla festareilla joilta pääsee yöksi omaan sänkyyn/hotelliin/muihin sivistyneisiin olosuhteisiin pärjää aivan mainiosti raskaana. Ihan yhtä hauskaa siellä on vaikkei niitä muutamia siidereitä pystykään nyt juomaan. Välillä olen sitten lähtenyt aikaisemmin nukkumaan jos muut ovat halunneet valvoa pidempään ja itseä on jo nukuttanut kovasti.

(.) Me ollaan kesälomalla riennetty pitkin Suomea moikkaamassa sukulaisia ja kavereita, nyt taas pari päivää kotosalla. Maha on jo kasvanut pieneksi söpöksi kummuksi :) Vointi on ollut oikein hyvä, ei mitään ongelmia. Tsemppiä siis kaikille alun pahoinvoinnin kanssa tuskaileville, ainakin minulla tämä toinen kolmannes on ollut tosi mukavaa ja helppoa aikaa. Torstaina on rakenneultra, sitä tässä jo jännitellään. Tulin myös kosituksi :heart: ja nyt tuumin, että ehtisikö tässä vielä järjestää pienimuotoiset häät ennen kuin vauva syntyy, tuntuisi helpommalta niin päin :)

hiisi 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tiksander ja Milk@
Vilja-Maaria rintojen turvotusta täälläkin havaittavissa.
Milloin te pidemmällä olevat olette käyneet liiviostoksilla? Ei oikein vielä viitseis mennä, mutta tuntuu, että tursuaa joka puolelta yli. Tai sitten vaan hormonimyllerryksissäni kuvittelen koko asian :D

Tervetuloa Knyte joukkoomme! Mennään aika samoilla viikoilla ja päivillä :)

Milk@ kiitos ultratsempityksistä. Sanoin kans miehelle ennen ultraa, että saa olla mukana henkisenä tukena pitämässä kädestä kiinni :) Onhan se ainutlaatuinen hetki kiva kokea kaksistaan!

Miss_piggy mukavaa, että neuvolassa suhtauduttiin ymmärtävästi pelkoihisi. Sinullahan on jo pian se nt-ultrakin :) Oliko mies matkassa mukana neuvolassa?
Miten teillä muilla? Mä ajattelin, että mies saisi ehkä tulla mukaan. Asia ehkä konkretisoituisi hänelle enemmän, kun pääsisi jutustelemaan asiasta ja kuulisi vähän asioista. Vaikka asiasta kaksistaan ollaan höpöteltykin, niin se on lähinnä sellaista hassuttelua kun kumpikaan ei vielä oikein ole uskonut asiaa todeksi :)
Varattiinko sinulla aika nt-ultraan ekan neuvolakäynnin yhteydessä? Mulle ei ainakaan ekaa neuvola-aikaa varatessa siitä puhuttu mitään. Taisin olla niin paniikissa etten älynnyt kysyä edes juuri mitään :LOL: Kaikki selvinnee aikanaan, mutta itselle pyörii koko ajan sata juttua mielessä. Kun kaiken kokee ekan kerran niin ajatukset rullaa jäätävää vauhtia ja pienetkin asiat jänskättää :)

Mayinka ihan superia, että kohdusta löytyi elämää :heart: Varmasti helpottunut olo!!!

Tiksander onkin jo kunnolla päässyt tunnelmoimaan vauvajuttuja uusien tavaroiden parissa. Ihanaa! Siskoni sanoi säästäneensä joitain odotusajan vaatteitaan ja lupaili, että saan niitä jossakin vaiheessa tulla hypistelemään sitten kun vaatekaappi kaipaa päivitystä.
Itse olen kovasti miettinyt mistä huoneesta teemme aikanaan vauvan huoneen ja miten sen haluan sisustaa. Heh. Vähän liian aikaista vielä, mutta minkä sitä itselleen mahtaa :LOL:

Voi Hiisi-78 mun sydän pampahti pari ylimääräistä kertaa kun luin kosinnastasi. Onnea!! :flower: Siskoni häiden aikaan heidän nuorin lapsensa oli vielä pieni vauva, mutta juhlien järjestäminen ja itse juhlapäivä sujuivat siitä huolimatta todella hyvin. Raskaana olevan häissä en ole koskaan ollut. Kumpaan vain päädyttekin, niin ikimuistoinen päivä varmasti siitä tulee!!

(.)
Varhaisultrassa oltiin siis tänään aamulla ja kaikki sujui oikein mallikkaasti. Aamulla mulla oli tosin jännityksestä vatsa hiukan kuralla. Miksi ihmeessä sitä pitääkin kaikkea jännittää niin kovasti!?! Heti kun päästiin klinikalle, saatiin marssia lääkärin huoneeseen sisään. Hyvä, ettei tullut mitään piinaavaa odotusta käytävällä. Pikkuisella näytti kaikki olevan hyvin. Ultran mukaan laskettuaika olisi 3.3.2014 eli päivän heitto omiin laskuihini. Vastasi viikkoja 7+1. Pituutta pikkuisella oli huimat 9,9mm ja syke oli vahva (142). Melkoinen fiilis oli kuulla sydämen syke :heart: Mies oli ihan sanaton koko tapahtuman ajan ja vasta autolle kävellessä alkoi juttua tulla enempi. Aika sanattomaksi kuulemma veti. Automatkalla naureskeli mulle, kun olin yhtä hymyä. Käski mun yrittää pysyä housuissani :LOL: Kiva päästä tunnelmoimaan illemmalla yhdessä, kun mies tulee töistä kotiin!
Nyt on todella onnellinen olo!
 
mutantti, ihana olet kun elit mukana mun ei-niin-kivassa jännitysnäytelmässä :) En mä tuosta neljän päivän heitosta nyt osaa murehtia, olen vain niin jukelittoman onnellinen siitä että näin pienen sydämen sykkivän etten osaa nyt murehtia mitään :LOL: Ja olihan se pieni vaalea täplä sen verran epäselvä että kyllä se aika hakuammuntaa on missä se pyllyn paikka siellä edes on :) Koskas sulla on neuvola, vai onko ollut jo?

Maikkis:), Milk@, kyllä kivi vierähti sydämeltä. Viikonloppu oli yksi kauheimpia elämäni aikana, enkä toivo kenellekään tuota epätietoisuutta ja pelkoa kun ei tiedä onko oma vauva enää elossa. Ja sanokoon lääkärit mitä tykkää, vauva tämä jo minulle ainakin on vaikka onkin nimellisesti vielä alkio.

zapata, pillitettiin sitten molemmat :) Näin jälkeenpäin pystyy jo hymyillä ajatukselle, että siellä mä hymyilin ja tirautin onnenkyyneleitä puolialasti pöydällä maaten, nuori naisihminen jalkojen välissä ja ultran anturi siellä ja syvällä :LOL: Se muisto ei mene vauvakirjaan... :D

miss_piggy, onneksi sydänäänet löytyy aina kotona - jos pikkuvesseli ei malta neuvolassa oikein rauhoittua vaan seilaa oikein urakalla kun tilaa vielä on reilusti? :) Leikkikö pieni vielä piilosta vai antoiko jo kuunnella?

Tiksander, wau, saitpa mahtavasti tavaraa siskoltasi! Nyt ei jääkään enää hirveitä itse hankittavaksi, vaikka kai sitä aina pitää ostaa edes muutama söpö body jos ei muuta ;)

Vilja-Maaria, kuulostaa ikävän tutulta nuo uniongelmat. Tosin raskaus ei ole mulla vaikuttanut asiaan (kai...) mutta iän karttuessa nukun koko ajan kevyemmin ja nyt kun tuo lonkkatulehdus on jo kroonistunut enkä voi sitä raskauden aikana hoitaa tulehduskipulääkkeillä, nukkuminen on välillä tosi tuskaista. Eilen oli taas ihan hirveä ilta / yö, heräsin joka ikinen kerta kun käänsin kylkeä, lonkka repi pakarasta nilkkaan asti ja mahdollisia nukkuma-asentoja oli tasan kaksi :(

hiisi-78, mulla säikäytti niin totaalisesti se että aluksi kaikki lieveni ja sitten lopulta se viimeinenkin oire katosi kuin seinään yön aikana. Jostain syystä PregCheckin testitikutkin haaleni. Tärkeintä kuitenkin että kaikki on hyvin. Enää en testaa, nautin vain ja toivon parasta :) Ui, tsemppiä rakenneultraan! :flower:

Bling, et uskokaan miten helpotti! Mies yritti ulkoisesti olla cool mutta kun rutistin sen kättä lääkärin etsiessä pientä ultralla, oli miehelläkin ihan jääkylmät sormet. Taisipa silläkin olla lähellä ettei noussut tippa silmäkulmaan, mulla nousi sen verran enemmän että riitti poskille asti :) Teillähän meni tosi ihanasti varhaisultra :heart: Kyllä meillä nyt taitaa päivät heittää jo vähän enemmän, mulla olisi la eilisen arvion mukaan 7.3.2014 mutta kyllähän se tarkentuu sitten vielä. Listoilla ajattelin mennä vanhan la:n mukaan :)

(.) En tiedä vaikuttaako stressin loppuminen vai mikä, mutta olen tänään ollut onneni kukkuloilla kun on taas vähän etonut :D Harva on varmaan pahoinvoinnista onnellinen, mutta mulle se on iso juttu :) Eilen alkoi sitten työtkin eli oli ihan eka työpäivä plussan jälkeen. Päivä meni ihan kivasti, lonkkasärky leimahti tosin ihan järkyttäväksi enkä pystynyt enää kävellä kunnolla mutta lähdin hommien vähennyttyä kotiin puolisentoista tuntia aiemmin. Onneksi yö teki tehtävänsä ja nyt on enää pientä jomotusta ja kiristystä jäljellä, tiedän kyllä että töissä se taas pahenee mutta eipä tuolle mitään mahda. Buranaa en aio syödä, hoidan levolla sitten kun ei anna enää nukkua tai kävellä normaalisti, ja kortisonipiikkejä en anna raskausaikana laittaa. Eipä niistä aiemminkaan ole hyötyä ollut joten en todellakaan riskeeraa tyhjän takia. Ohos, tulipa melkoinen valivalikirjoitus. Sori... :ashamed: Sen verran vielä töistä että alavatsa ei tykännyt kyttyrää mistään muusta kuin siitä jos nojailin vatsaa koneiden laitoja vasten, eli hyvin pienellä varomisella pääsee alkuajan :)

Muuten ei ihmeempiä, päivää kerrallaan. Pomolle aion kertoa kun nt-ultra on ohi ja siinä on kaikki hyvin, muuten pidän vielä suuni supussa. Työvaatteet on onneksi löysää unisex-mallia joten niihin nyt piilottaa vaikka mitä :) Jotenkin eilisen jälkeen tuli sellainen autuus ja onni etten osaa ainakaan just nyt ajatella että mikään menisi pieleen. Haluan vain olla onnellinen nyt kun olen nähnyt sen pienenpienen elämänalun ja toivoa parasta :)

Mayinka & Nyytti 7+2
 
miss_piggy
Ei oo mies ollu nyt mukana neuvolassa, kun nuo on ollu vaan ihan noita peruskäyntejä, tonne nt-ultraan se tulee mukaan.
Tänään löytyi neuvolassa syke, tosin hoitaja naureskeli että aika ovelasti kyllä kuului edelleen jotenki mun omien sykkeiden takaa ja vaikka hän eilen samasta paikasta haki varmaan sen 30min niin ei saanu kuuluviin :D Nyt siis kuului mutta ei kovin voimakkaasti. Eli ilmeisesti tyyppi piilottelee jossain :)

piggy ja 10+5
 
^ miss_piggy, Panadol on vähän yhtä tyhjän kanssa tuohon vaivaan, ei ole tulehduskipulääke joten ei rauhoita tulehdusta eikä tepsi kipuun lainkaan. Aiemmin mennyt kuuriluostoisesti Burana 800 mg aika heikoin tuloksin, kortisonipiikitykset ja pahimpaan Panacod, ja mikään näistä ei nyt raskausaikana ole oikein suotava. Ja ihan ok, olkoon kipeä kunhan masuasukilla on kaikki hyvin :) Kipu varoittaa ja paras hoito tuohon olisikin lepo, työnantaja ei halua vain sillä hoidattaa koska on kalliimpi kuin buranakuuri ja piikki.
 
jonesy, onnea poikauutisista!!! Voi olla että osa mun mielen tasalaatuisuudesta johtuu siitä et oon vaan niin väsynyt et tuijotan lasittuneena enkä jaksa reagoida juuri mihinkään =)

miss_piggy, kyläl mekin ollaan lähdössä syyskuussa matkalle. Aatelin olisko ok aika se, jos pahat olot olis ohi, eikä mahakaan vielä tiellä. Ruuan kanssa saa tietty olla tarkkaavaisempi, mut eiköhän siitäkin selviä.

Tiksander, pääsisipä jo itsekin tekemään hankintoja! Ihan vielä ei viitsi. Mulla ei oikein oo ketään tuttua keneltä tavaroita valmiina voisi saada. Siskokin asuu ulkomailla.

Hiisi, kotifestareilla olin mäkin. hirvee väsymys oli kyllä, olis tehny mieli mennä pitkälleen ja ottaa nokoset, mutta ei kehdannu kun ne järkkärit oli nykimässä kaikkia huilailijoita =)

Bling, ihmettelin myös voiko tosiaan olla jo niin paljon etumus turvonnut ettei liivit meinaa mahtua. MIeskun huomautteli että te tursuatte, niin pakkohan se oli sitten uskoa. =D Ai säkin oot jännääjä, saan kanssa mahan kuralle pikkuasiastakin. =) Hienoa että ultra meni hyvin =)

Mayinka, kurja juttu on lonkkasärky, kun ei tuota tulehduskipulääkettäkään saa syödä. Mä sain myös aikaiseksi ranteeseen jännetupintulehduksen, eikä siihen parasetamolit paljoa auttaneet. Onneksi voidemaista tulehduskipulääkettä sai käyttää ja se auttoi. Lonkka on kyllä tuossa suhteessa paljon hankalampi. Neuvola oli mulla viime viikon perjantaina. Eipä siellä ihmeitä. Sokerirasitukseen joudun koska oon yli 25 vuotias ja synnytystapa-arviointiin koska oon alle 160cm. Millonkas sulla on neuvola?

Täälläpä kuvotukset jatkuu oikein urakalla. Aamulla hyvä että uskalsin hengittää. Niiiiiiiiiiin ilonen oon että on loma. ja huono sääkin on ihan ok, koska ei kuitenkaan jaksas mitään tehdä. voipahan rauhassa möllöttää sohvalla ja kattoo leffoja.

mutantti ja koppis 8+5
 
Mayinka, onnittelut hyvistä uutisista!

Onnea hiisi-78 kosinnasta ja tsempit huomisen ultraan!

Miss_piggy, hyvä että syke löytyi lopulta.

Bling, mä kävin vasta vähän aikaa sitten liiviostoksilla mutta ois voinut aikaisemmin käydä, kiristi aika mukavasti.
Imetysliivejä kuulemma kannattaa ostaa vasta viikolla 30+, oliko se jossain viikolla 34 ja kannattaa ostaa ainakin yhtä isompaa kokoa koska käsittääkseni tissit suurenee vielä reippaasti nimenomaan synnytyksen jälkeen kun alkaa maidon heruminen.
Vaihdanko muuten listalla uusi LA?

Täällä vauva potkii välillä aika kovaa :D Tökkimisleikki ei enää aina onnistu mutta jos huomaamatta nojaan pitkään käsillä vatsaan niin jossain vaiheessa yleensä tulee huomautuksia :)
Alkaa välillä olla virtahevon olo. Miehen mielestä näytän enemmän kengurulta. Kuulemma luonne on myös ajoittain kengurun omainen eli yhtäkkiä saatan "ojentaa nyrkkiä" jos jokin ärsyttää :p

Syksy 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Bling, taisin ostaa uusia liivejä siinä nt-ultran aikoihin ja ai että oli ihanaa kun ei enää kiristänyt ja puristanut ja tursunnut! :D Eli vähän aiemminkin olisi varmaan voinut ostaa, minä halusin epävarmana odotella sitä ultraa, että saa varmuuden onko siellä ketään. Ja tosiaan ihan normirintsikoita ostin isommalla kuppikoolla, en vielä imetysliivejä. Tuon alun paisumisen jälkeen mulla ainakin on rinnat pysyneetkin suht samassa koossa eli ei senkään puolesta tarvitse venyttää ostoksia. Nt-ultraan tuli aika postissa ekan neuvolan jälkeen, ei sovittu neuvolassa. Ja lämpimät onnittelut hienoista kuulumisista varhaisultrasta, ihanasti kuvailit fiiliksiä, kyllä se vaan on jännä ja mahtava paikka! :)

Mayinkalle tsemppiä lonkkakipujen kanssa ja onnea pahoinvoinnista ;) Helpotus oli varmasti suuri, ihanaa että tuli hyviä uutisia ja toivotaan, että tästä eteenpäin kaikki menee huoletta :)

Hienoa miss_piggy, että sydänäänet saatiin neuvolassakin kuulumaan! Noilla viikoilla varmasti ihan tavallista, että pieni piilottelee kun tilaa on hyvin ja voihan esim. istukka olla edessä, jolloin äänet kuuluvat huonommin yms.

Mutantille tsemppiä pahoinvointiin ja väsymykseen, elävästi tulee mieleen omat alkuajat eikä kyllä ole ikävä.. Toi väsymys oli jotain ihan mahdotonta. Onneksi on loma, lepäile kunnolla! :)

Hitsi, että Syksykin on jo pitkällä! Kuulostaa ihanalta tuo teidän kommunikointinne, vaikka potkut varmaan jo vähän kipeää tekevätkin. Olenkin tässä yrittänyt googletella minkäkokoinen vatsa on milläkin viikoilla, henkilökohtaista toki, mutta kiva tietää, että noilla viikoilla voi olla jo "ajoittain virtahevon olo" :D Ja pitää vissiin siihenkin totutella ja varoitella miestä, että tämä leppoisa toinen kolmannes ei jatku ikuisesti.. :D

(.) Blaah, saatiin soitto ettei päästäkään vielä tänään rakenneultraan vaan pitää viikko vielä jännittää. Ärsyttää, hirveän pitkä väli ollut edellisestä neuvolastakin, ehtinyt jo moneen kertaan tässä miettiä onko siellä enää ketään vai olenko vaan syönyt paljon grillimakkaraa ;) Ja jännittää toki kovasti onko siellä kaikki kunnossa. Viime päivinä olen kyllä tuntenut selvää "kuplimista" alavatsassa ja luulen, että ne ehkä voisivat olla pikkuisen liikkeitä :) Ostin vahingossa jo hääpuvunkin, hups :D Piti mennä vaan alustavasti kokeilemaan minkälaiseen malliin sopisi maha mukaan, mutta löytyi niin sopiva ja halvalla, että se lähtikin jo mukaan :D Nyt maha mahtuu vielä oikein nätisti pukuun ja haluaisin häät mahd. pian, jotta se olisi sievä vielä hääpäivänäkin, eihän sitä kai niin muuta häihin tarvitse jos on sulhanen ja mekko.. ;)

hiisi 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
hiisi, onnea tulevista häistä, ihanaa! :) meillä häät on syyskuussa, ja mulla on ollu puku jo vaikka kuinka kauan. Eihän toi maha vielä siihen mennessä niin paljon ehdi kasvaa, eihän...?! ;) siinä on kyllä korsettimainen yläosa, jota voi siis nauhoilla säätää, joten toivon, että se mahtuu päälle. Mulla olis häiden aikaan n. vko 15 menossa, jos laskin oikein.

Tänään on siis viikkoja 7+0. Ultra on maanantaina, ja neuvola tiistaina. Eilen oli ensimmäinen kerta, kun olin oikeasti hiukan pahoinvoiva. En saanut lounasta syötyä kunnolla, vaikka ruoka oli ihan hyvää. Jotenkin vain ällötti niin paljon. Ja pahoinvointi jatkui siis aamusta iltaan, oikeastaan loppui vasta sitten, kun söin illalla miehen tekemää currykanaa. Sitä on nyt evääksikin tänään, luulen, että se menee helpommin alas kuin ravintolan ruoka..

Mukavaa viikonloppua kaikille, me ollaan taas reissussa sunnuntaihin asti... Oon alkanu jo vähän odottaa kesän loppua, että sais hetken hengähtää. Mikä siinä onkin, että kaikki juhlat pitää juhlia just kesällä...?! :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täällä nt-ultra takana, ja sen mukaan LA 7.2 kun varhaisultran mukaan se olis ollut 6.2. Eli komento takas, tänään vasta 11+0 Siellä se pieni köllötteli, heilutteli käsiä ja jalkoja
Kätilö joutui vähän ultralaitteella tökkimään mahaa, että saatiin kaveri vaihtamaan asentoa ja pystyi mitata niskaturvotuksen, joka oli 0.9. Kävin sitten myös samalla kertaa labrassa verikokeissa, jossa tutkitaan riskiä downin syndroomaan ja muihin kehityshäiriöihin. Jos mitään ei kuulu niin kaikki on kunnossa
Mies oli mukana, ja kyllä tuokin tyytyväiseltä näytti
Pituutta kaverilla oli sitten 41.3mm.

miss_piggy ja juniori 11+0 *poks!*
 
Hei,

Varoituksen sana etukäteen...omanapapäivitys :)

Meillä oli tänään aamusta se pelätty rakenneultra. Täälläkin jännäilin sitä jo yli viikko sitten, jostain syystä eilen illalla tai tänään aamulla ei sitten enää jännittänytkään niin paljoa.

Pikkuisella oli kaikki normaalia. Painoa kertynyt melkein 400 grammaa ja kaikki mitat vastasivat viikkoja 20+2 - 20+3. Meillä kasassa nyt juuri tuo 20+2. Nyt voi taas hengähtää siis hetkeksi ja yrittää nauttia tästä raskaudesta :)

Laitoin tänään töihin päälle paidan, josta jokainen jolla on silmät päässä huomaa että ehkä vatsaa on tullut muutenkin kuin vain pelkästä pitsansyömisestä :LOL:. Eipä täällä oikein ketää keskellä heinäkuuta ole, mutta ajattelin että nyt en enää jaksa piilotella. Pomo kyllä tietänyt jo 1,5 kuukautta mutta muuten en ole asiasta kauhiasti huudellut....

Maikkis
 
mutantti, onhan se vähän kurjaa että on kipeä 24/7 mutta hyvääkin löytyy, ei kuitenkaan ole joka päivä ihan kauhea ja antaa nukkua useinmiten yöt niin että herään vain kylkeä kääntäessä. Voi eikä, vai joutuu yli 25-vuotiaat sokerirasitukseen... :O Sittenhän munkin pitää, yäk! Oon kuullut niin paljon pahaa siitä litkusta mikä pitää pakottaa alas että etoo jo valmiiksi vaikken ole koskaan sitä maistanutkaan :D Meillä on neuvola 29.7. eli vielä pitää 10 päivää odotella :) Yritä nauttia lomasta vaikkei pahoinvoivana ja väsyneenä sohvalla makaaminen aina niin nautinnollista olekaan. Onneksi kuitenkin on lomaa niin ei tarvitse pakottaa itseään töihin :)

Kiitos Syksy ja hiisi-78! :flower: Toivotaan että kaikki menee parhain päin tästä eteenpäin, itse kullakin :) hiisi, mulla kävi aikanaan hääpukua etsiessä samanlainen "vahinko", sillä etsin ihan jotain perinteisestä poikkeavaa, mielellään viininpunaista ja iltapukumaista enkä siksi edes aikonut aluksi mennä kyseiseen liikkeeseen. Siellä sovitellessa myyjä toi näytille puvun ja huokaisin, että ei ole mun makuun mutta sovitetaan nyt kun tässä ollaan. Ja se oli TÄYDELLINEN :D Valkoinen prinsessamekko, mitä ei koskaan pitänyt tulla. Mies muistaa piruilla siitä aina vain, käyttää muka esimerkkinä naisten ailahtelevaisesta luonnosta ;)

Milk@, onnea pahoinvoinnista ;) Onhan kesäkemut siitä kivoja että talveksi ei tahdo löytää mitään juhlavaatetta, kaikki on sellaisia kesäharsoja että sääret paleltuu ja korkkareilla joutuu lipsutella henkensä edestä :D

Onnea Maikkis:) hyvistä ultrakuulumisista! Voi kun pian pääsisi itsekin... :)

(.) Täällä kaikki hyvin, pahoinvointi on tullut takaisin aaltoillen eli yleensä aamupäivisin on joko hetken tai vähän pidemmän aikaa huono olo, ällötyksen voimakkuus vain vaihtelee. Ehdin jo iloita ettei töissä tee pahaa ollenkaan kunnes eilen etominen alkoi kuin puskista ja pari tuntia oli kevyesti hankalaa näytellä että kaikki on oikein mainiosti :) Meni kuitenkin ohi yhtä mystisesti kuin alkoikin, ja hyvä niin. Väsymys on lamaannuttavaa ja olen väsyneenä ehkä karvan verran ärtyisämpi kuin yleensä :D Olen nukkunut tällä viikolla 8-9 tunnin yöunia, kahtena päivänä 1-2 tunnin päikkärit päälle ja olen nyt unen puutteesta niin puhki etten pysty kuin olla että jaksaisin töissä. Väsyn määrä on yllättänyt miehenkin, mä olen meistä aina ollut se tekevämpi ja aktiivisempi. Kämppäkin alkaa näyttää siltä että meidän siivooja on hieman väsynyt... :ashamed:

En kuitenkaan ajatellut stressata vaan pistää ukon apuihin. Jos en jaksa, lepään. Meitä asuu täällä kaksi joten meikäläisen matematiikalla meillä on kaksi siivoojaakin ;) Sitten kun vauva tulee maailmaan, mies saa todennäköisesti vastuulleen suurimman osan kotitöistä kunnes arki alkaa alun opettelun jälkeen rullata. Paras siis alkaa opetella jo nyt ;)

Ihanaa, perjantai! Huomenna olisi tiedossa ihan kokonaan vapaa vapaapäivä, sunnuntaina siivotaan yhdessä ja ja jos miehen vanhemmat pääsevät käymään, kokkaan ruoan ja leivon jotain kivaa jälkkäriksi. Sitten illalla saakin vain löhötä ja varautua henkisesti maanantaiaamun herätykseen klo 05:30. Haaveilin vähän että voisin huomenna käydä koiran ja marjasangon kanssa metsässä etsimässä mustikoita, mutta viimevuotisella marjapaikalla en uskalla käydä kun siellä on kyiden lisäksi nähty pari päivää sitten karhu. Olen hullu lueskellut Koiramme-lehdestä juttua kyistä ja niiden puremista koirista ja nythän on kamala murhe tuosta puudelista, se on kuitenkin vain kymmenkiloinen. Taidan hurauttaa tuonne vähän isompaan cityyn pururadan metsään, siellä käy sen verran enemmän porukkaa ettei käärmeet ja ainakaan karhut niin viihdy :)

Mukavaa perjantaita ja ansaittua viikonloppua! :flower:
 
Ciao Bellat! Luin kaikki viestit läpi ja huokaisin helpotuksesta, että Mayinkalla kaikki kunnossa. Pidätin oikeasti hengitystä, kun selasin ketjua läpi. Ihanaa, että kaikki hyvin ja pikkuinen on kunnossa :heart:. Sen enempää muille yksityiskohdittain vastaamatta on ihanaa lukea näitä juttuja.

Mä olen ollut niin lomalla kuin olla ja voi. Blogia en ole päivittänyt (huomenna taas ruodussa) ja muutenkin olen vain surffaillut siellä täällä.

NP-ultra oli siis kunnossa ja verikokeet myös. Nyt odotellaan rakenneultraa, joka on heti syyskuun alussa.

3D-mallinsin (mullehetikaikkinyt kun olen) vauvan huoneen jo ja tein listan hankinnoista. Lähinnä ihan sen vuoksi, että tietää tuota budjettia. Vaunut ollaan 90% päätetty. Meille tulee Bugaboon Buffalot niiden näppäryyden vuoksi. Menevät sitten myös city-kärreinä. Stokken sleepi ja tripp trapp on myös hankintalistalla.

Maha on pullahtanut nyt viikon aikana näkyviin; varsinkin iltaisin huomaa todella hyvin. Eli nyt ei voi enää salailla paitsi jos pitää telttavaatteita ;). Farkut menee vielä jalkaan ihan normaalisti, enemmän lanne- kuin vyötärömallisia kun ovat. Parit topit ostin ja niitä hempeitä kesäpaitoja myös. Ovat hieman väljempiä, joten mukavampi liikkua ne päällä.

Urheillut olen about 3 kertaa viikossa (hikitreeni), paitsi nyt lomalla...kröhöm... ja kävellyt sen minkä olen viitsinyt. Juoksu kun on enemmän mun juttu, mutta sen olen jättänyt ensi keväälle. Miten te muut, jaksaako liikkua?

Otettiin muuten eilen ekat masukuvat. Tempasin päälle sit sellaiset kostyymit, että mies ei meinannut kameran takana malttaa pysyä, hahahahahah :LOL:. Tein tuleville isovanhemmille jälleen kortin Bambun elämästä, johon lisäsin yhden masukuvan (bambsun yksiö). Tykkäsivät edellisestäkin kovasti. Suosittelen muillekin lämpimästi :heart:

Tällaista tänne.. aika omanapaviesti, mutta lupaan ryhdistäytyä kommentoinnin kanssa. Pääasia et kaikilla kaikki hyvin :)

Nyt lenkille! Palataan taas! =

Lady ja Bambino 14+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *jonesy ja Milk@
Huh, kun te olette ahkeria kirjoittamaan! Pysy millään perässä, kun ei tule päivittäin käytyä :D

Noista hankinnoista vielä, niin eipä niitä olisi tuossa määrin vielä kotona jos ei siskolta tosiaan olisi saanut lainaan :D Tavaroita en ole sen enempää käynyt edes vielä läpi.. Vaatteiden pesukin saa jäädä syksyyn, kunhan saataisiin kunnan vesi ensin vedettyä meille asti :) Meillä siis tähän asti ollut oma kaivo, mutta se vesi on siinä sen verran ruosteista että päätettiin syksyllä vetää kunnan vesi. Värjää siis vaatteita jne. Ei ole tällaista kahden aikuisen taloutta häirinnyt, mutta mukavampi sitä vauvaa on sitten kylvettää jne vesijohtovedessä.

Koirat saa pitää vielä oman huoneen itsellään, mutta sitten joskus tulevaisuudessa siitä tulee lapselle huone. Alkuun kuitenkin pinnis ym kaikki tulee meidän makkariin niin en ole jaksanut miettiä mitään tarkempia sisustuksia :)

Huomenna olisi rakenneultra, jännää :)
 

Yhteistyössä