** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

- o d o t t e l i j a t -

Tikimi...........................LA 23.5.2013.........KOKS
Halaus..........................
Kirsikkabanaani.............LA 27.5.2013.........NKL
kodehu.........................LA 14.6.2013.........OYS
Ruska79.......................LA 15.6.2013.........KOS
Pipsa79........................LA 02.07.2013.......TAYS
Pneepja........................LA 30.7.2013.........TAYS
Regalo.........................LA 2.8.2013...........KYS
Schippy........................LA 12.8.2013.........PS
Hanskibanski................LA 14.8.2013.........KHKS
zapata.........................LA 14.9.2013.........NKL
rupeltaja......................LA 25.9.2013
Syksy2010...................LA 27.9.2013
Hanneka......................LA 21.10.2013.......SeKS
Kiiltis-75......................LA 7.11.2013
Tinkeliharava...............LA 17.11.2013........SEKS
Anna_bella..................LA 25.11.2013.......HYS
Twinflower..................LA 27.11.2013.......TAYS
*jonesy.......................LA 28.11.2013.......TAYS
hiisi -78.......................LA 7.12.2013
Tiksander....................LA 9.12.2013
lumilinna.....................LA 17.1.2014
lady1979.....................LA 24.1.2014..........KOS
mutantti......................LA 23.2.2014..........PKSSK




- j a k a u t u n e e t -
2013
wanda-81..........7.2. Poika 3420g, 51cm
VimpsVomps......14.2. Poika
sintti-79.............28.2. Poika 3350g, 50 cm
SL.....................5.3. Tyttö 3495g, 50 cm
Vissyliini.............5.3. Poika 4230g, 53cm
Tatja.....…….......9.5. Poika
kodehu................24.6. Tyttö 4080g, 50cm

Poikia 5 Tyttöjä 2

2012

Intoilija ..........8.12. Poika 4130g, 54cm
Anncherie..........7.12. Tyttö (41+0) 4300g
Neiti Pippuri ...........1.11. 2980g, 52cm
ginger-lemon-honey........... Poika
Tunafish...............6.11. Poika 3955 g, 51 cm

Ronjaliina...............3.11. Tyttö (41+5) 3250 g, 52 cm, pipo 37 cm
Taika78................11.9. Poika 4016g, 53cm, pipo 38,5cm
RauRau..................15.8. Tyttö 3500g, 50cm
Maanu.....................8.7. Tyttö (40+4) 3955g, 52cm, pipo 34 cm
Almeja...................30.6. Tyttö (40+1) 3020 g, 49cm
myymeli82..............30.6. Tyttö(41+2) 3300g, 50cm

Kippi.....................22.6. Poika 3450 g, 50 cm
birdcherry...............12.6. Tyttö (38+5) 3270g, 50 cm
riesa79..................4.6. Poika (40+3) 3960g, 53cm
essi79....................3.6. Tyttö 3770g, 52cm
Tuittis...................21.5. Poika 4280g, 53cm
GK30.....................20.5. Tyttö (40+2) 3900g, 51cm
marjutan................10.5. Tyttö (37+6) 3000g, 50 cm

Sara_78................9.5. Poika (35+3) 2480g, 46 cm
tiNpPa..................5.5. Poika (39+4) 4040 g, 51cm
Amanda...............26.4. Poika
cilia.....................28.03. Poika
Samirja............... 15.03. Poika (37+1) 2720g, 47cm, pipo 30,5cm
lallaa77............... 05.03. Poika (39+3)


Poikia 13 Tyttöjä 9

Tervetuloa jatkamaan vauvapuolelle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2009076-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vauvautuneet/

2011

Poikia 7 Tyttöjä 17

2010

Poikia 11 Tyttöjä 6


2009

Poikia 10 Tyttöjä 10


Vanhoja pinoja

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2117058-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-10-a/
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Pitäskö mun sitte tännekki :D Plussattu on tässä vähän päälle viikko sitten, viimeinki! Yk 8 se otti, ja eka luomukierto puolen vuoden terolutien jälkeen.
Sain oviksen pongattua vasta kp 26, joka sattui olemaan myös Uusi Vuosi, eli 31.12. Dpo 11 ilmestyi haamu :)
Eka neuvola olis 30.1.

miss_piggy, LA 09/13 (tarkka päivä ei vielä tiedossa) KPSHP

miss_piggy ja mini-possu 6+6
 
Onnea ja tarrasukkia miss_piggy! Ja tervetuloa tälle puolelle :)
Poistatko kodehu Tarun listalta, oltiin samassa elokuisten pinossa, mutta hänellä raskaus osoittautui tuulimunaksi :(

Regalo ja Karvamadot 12+4
 
Moikka :wave:

Voisinkin ilmoittautua tähän ketjuun. Olen kirjoitellut aiemmin tuolla kesäkuisten pinossa, viime aikoina vaan lukenut erinäisten syiden takia.

34 vuotta napsahti juuri mittariin ja kesäkuussa odotellaan esikoista syntyväksi :heart:

Ruska79/LA 15.6./KOS Tuo on virallinen la mutta todennäköisesti tulee aiemmin, ultran mukaan. Itse lasken viikot sen mukaan että la olisi 12.6.

Ensi viikolla onkin sitten jo rakenneultra, malttamattomana sitä jo odotellaan :)

Ruska 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
Onnea miss_piggy ja tervetuloa!

Ja samat sanat Ruska79! Me mennäänki sitte aika samaa tahtia :) Rakenneultra viikon päästä, jännää.

Ja olipa ikäviä uutisia Tarulta, toivottavasti siellä kuitenkin jaksellaan hyvin.

kodehu 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ruska79
Kaipa mäkin voisin tähän pinoon liittyä Pipsa79/LA 02.07./TAYS. Täällä jonkin verran tuttuja tuolta vauvakuumeilu-pinosta löytyykin.

Rakenneultra olis tulossa 15.2, sitä kovasti odottelen. Odottelen myös sitä, koska tuntisin ensimmäisen kerran liikkeet. Näin ensiodottajana, kun ei tarkalleen tiedä mitä oikein odottaa.

Jotenkin tuntuu, että tämä keskiraskaus on itsellä ainakin seesteistä aikaa, ei oikein jaksa eikä viitsi stressata turhasta ja tulee vielä nukuttuakin niin hyvin.

Kevättä odotellessa Pipsa & Toukka 17+5
 
miss_piggy Hyvä että vuoto ei enää jatku. Saa luvan pysyä poissa :)

Tervetuloa Pipsa. Mulla tuli torstaina 20 viikkoa täyteen enkä vieläkään ole varma olenko tuntenut liikkeitä vai onko kyseessä ilma joka kiertää (sitä nimittäin riittää). Tai siis voin melko varmuudella sanoa osasta että on liikkeitä mutta tosi harvoin. Mulla on istukkakin etuseinässä ja se vaimentaa liikkeitä.

Mulla siis poksui torstaina, tänään on 20+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
SL
Hei kaikille ja uusille tervetuloa :wave:

Tuleeko teille jo mitään vauvalehteä? Olisin itse kiinnostunut tilaamaan jonkin kivan lehden, mutta ei ole kokemusta muista kuin siskoni kautta Kaksplus-lehdestä :)

Täällä nyt aloittelen äippälomaani ja kauheesti olis kaikkea mitä tehdä :) Täytyy alkaa pesemään valmiiksi vauvanvaatteita, kasata pinnasänky, miettiä ja tehdä lista mitä kaikkea tarviketta vauvanhoitoon tarttee ja paaaaaljon muutakin tehtävä riittää :D jäiks!
Neiti on kamalan alhaalla ajoittain, jonka vuoksi erilaisia kipuja tullut ja raivotarjonnassa ollut jo useamman kuukauden :)

SL 34+3
 
Tervetuloa uusille! :wave:

SL, olen ostanut irtonumeroina muutaman Vauva-lehden ja muutaman kaksplussan, en ole ajatellut tilata. Otsikoiden perusteella ostan irtonumeroita jos on jotain mielenkiintoista aihetta lehdessä...

Täällä on tänään käyty ensimmäisen kerran "väärällä hälytyksellä" sairaalassa tarkistamassa että oliko aamunen märkä läntti housuissa lapsivettä. Ei ollut. Lääkäri veikkasi että olisi ollut limatulppaa, sekin kuulemma saattaa olla nestemäistä! Noh, makasin myös puoli tuntia mittari mahassa jossa katsottiin vauvan sydämen sykettä ja piirtyi siihen muutamat kivuttomat supistuksetkin. Kohdunkaula oli kiinni mutta pehmennyt. Kotiin tultiin odottelemaan synnytyksen käynnistymistä. Olisin kyllä ollut jo ihan valmis sinne sairaalaan jo jäämään...

Wanda 40+6
 
miss_piggy
Mulle vois päivittää LA 12.9. Eka neuvola oli tänään. Hirveesti vaan kyseli kaikkea ja otti verikokeet. Huomenna pitäis viedä labraan kusinäytteet. Ja sokerirasitus tehdään jossain vaiheessa kun oon sen "ikäinen". Seuraava neuvola olis vasta 19.2. Vähän petyin ku ei koittanu ees kuunnella sydänääniä eikä mitään ultrattu tms... mutta ootellaan. Yksityiselle en jaksa lähteä.
 
Mä sain kutsun synnytystapa-arvioon Kys:n äippäpolille maanantaille 11.2. silloin ois viikot 38+4.
Huomenna poksutellaan 37+0 ja täysiaikainen raskaus... ja neuvolassa pitäis kans piipahtaa...

Uutta raskauteen liittyvää vaivaa on ilmestynyt nyt... alamasussa menkkajomottelee... varsinkin illalla kun on jo rauhoittunut pötkölleen ja unta odottelee alkaa juilimaan ja vihlomaan... Yritin lueskella tietoo netistä ja vissiin liittyy jotenkin vauvan pään asettumiseen lähtökuoppiin... Ja siitä ois sitte synnytykseen se 2-3 viikkoa, että kaipa tämä aikataulussaan kulkee...

Jännää..

Vissyliini 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: Ruska79 ja SL
SL onnea äippälomasta! Minäkin laskeskelin jo oman aamukamman, nyt alkais parin viikon loma ja sen jälkeen kymmenen täyttä viikkoa töitä. Hui.

Onnea myös Vissyliinille täysaikaisuudesta! Kohta täällä onkin paljon uusia vauvoja, ihanaa!

miss_piggy meillä sokerirasitus tehdään kaikille. Mulla se olis edessä kuukauden päästä.

Tänään rakenneultra.

Sitä jännätessä, kodehu 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: SL
Hei!

Liittyisin tähän joukkoon vihdoinkin! Eilen käyty varhaisultrassa ja siellä jumputti ihan oikeaan tahtiin sydän, ja muutenkin papu vastasi viikkoja. Voin siis hetkeksi hengähtää. Taustana että kesällä kkm viikoilla 11+ ja syyskuussa kemiallinen. Tämän papusen plussasin vuoden vaihteen jälkeen ja toivon kovasti että syyspaketti meille vihdoin suodaan. Huomenna neuvola mutta eipä siellä ekalla kerralla mitään tapahdu...

Tässä tiedot pinoon:

zapata.............LA 14.9.2013.........NKL

zapata 7+5
 
miss_piggy
Tekeekö noita varhaisultria muutaku yksityinen lääkäri, ku ei mulle ehdoteltu mitään tollasia ja nyt alkoi rv8 ? Petyin vähän ku ei ultrattu eikä mitään... Mun raskauden toteaminen on siis tällä hetkellä täysin itse tehtyjen testien varassa.
 
Vauvalehdistä: Mulle on tullut toi vauva-lehti. Siinä kyl vaihtelee tosi paljon toi juttujen mielenkiintoisuus. Olin pariin numerroon ihan kypsänä, kun monta juttua kertoi vaan jostain 20 vuotiaista superperheistä. Kaksplussaa itse asiassa en oo edes lukenut.
Eli jos ei ihan joka lehteä halua lukea niin varmaan toi irtonumeron ostaminen on ihan järkevää. Tai lainailla joltain tutuilta noita lehtiä sama se on minkä vuoden lehtiä sitä lukee.

miss_piggy Raskauden toteaminen on tosiaan normiraskauksissa siihen ekaan ultraan asti ihan omissa käsissä. Siis jos ei halua maksaa mistään varhaisultrasta yksityisellä. Tota ekan neuvolan päivämäärää käytetään vielä raskauden toteamispäivänä raskaustodistuksessa ;) Ei siihen ekaan ultraan niin pitkä aika ole.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy, jouduin myös sokerirasituskokeseen pelkästään ikäni takia, Nurmijärvellä siihen joutuu tosin kaikki yli 25 vuotiaat. Tietääkseni varhaisultria tehdään ainoastaan yksityisellä tai esim. naistenklinikalla hedelmöityshoitoihin liittyen. Neuvolan sydänäänilaitteilla ei kuulemma saada sydänääniä luotettavasti kuuluviin olisiko se ollut ennen kahdettatoista viikkoa, siksi ne ei edes yritä niitä kuunnella ensimmäisillä kerroilla.

Vissyliini, mielenkiinnosta kysyn että miten tuollaiseen synnytystapa-arvioon pääsee? Tehdäänkö se jossain kunnassa automaattisesti vai pitääkö siihen olla jokin erillinen syy? Sullakin alkaa lähtölaskenta jo pikkuhiljaa käymään kun vauvakin on täysiaikainen! Tsemppiä loppumetreille! :)

Kodehulla on jännä päivä tänään! Kerrohan heti kuulumiset! :)

Tervetuloa Zapata ja onnea kovasti! =)

Wanda 41+0 *poks*
 
Synnytystapa-arvioon pääsee kärähtämällä sokerirasitustestissä :D Varmistavat siis onko makrosomiaa ja jos on niin mahtuuko tulemaan vai leikataanko.

Varhaisultrasta riippuu paikkakunnasta. Meillä tehtiin kunnallisella puolella automaattisesti rv6-8 lääkärin toimesta. Kunnallisen puolen neuvolassa siis meillä 3 ultraa :) ja sit vielä äitiyspolilla tehtävät seulontaultrat... Mua on siis tähän mennessä ultrattu 5 kertaa ihan ilmaiseksi.

Vissyliini 37+0 POKSISTAPOKS!
 

Yhteistyössä