** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

SL
Myymeli vaikken tarinaasi tunnekaan, niin ONNITTELUT TYTTÖVAUVASTA! :heart: Ja kovasti voimia ja toipumista!

Wanda Voi sä oot myös jo noin pitkällä :) Mulla oli seurantaultra kp12 ja silloin näkyi oikealla 18mm folli ja vasemmalla 14mm, mutta lääkäri ei varoitellut, että olisi monisikiöraskausvaaraa, vaan antoi ymmärtää hyvin selkeästi, että tuo 18mm folli irtoaa ajallaan. Ja ilmeisesti se myös sieltä sitten irtosi ajallaan, koska kp14 CB:n ovistesti hymyili. Että olisiko tuo 14mm ehtinyt kasvaa kahdessa päivässä niin isoksi, että olisi myös irronnut? :O HUI! Aiemmissa Clomikierroissa mulla kasvoi aina yksi folli, söin Clomifen 25mg x1. Tää neljäs Clomikierto oli heti kolmannen Clomikierron perään. Aiemmin mulla oli aina välikierto ennen seuraavaa Clomikiertoa.

Ronjaliina sä oot kanssa jo noin pitkällä menossa :) On se niin jännää kuunnella miten eritavoin raskaus vaikuttaa kehenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Huikkaan nopeasti, että meille syntyi lauantaina 30.6. aamulla täydellinen pieni tyttö viikoilla 40+1. Painoi 3020 g ja oli 49 cm pitkä. Eilen pääsimme kotiin ja nyt ihmettelemme omaa ihmettämme. :heart:

Kahden ja puolen vuoden odotus on nyt palkittu ja sylissä tuhisee maailman suloisin pakkaus. Tätä rakkauden määrää ei voi sanoin kuvailla.

Almeja ja typy 3 pvä
 
Hellurei kaikille.
Meikäläisellä oli eilen eka neuvolakäynti ja kaavakkeita täyteltiin ja äitiyskorttia.. Ja kaiken maailman tietopaketteja sain kassillisen.
Ens viikon ke ois sitte neuvolalääkärin tekemä gyne ja ultra missä tarkistetaan LA. Siinä kai sitä samalla selvii onko siellä normaali alkio ja oikeessa paikassa ja vastaako viikkoja...
Ihmeen vähillä oireilla täälläkin on menty. Sanotaanko että jokatoinen päivä kivistelee alamasua. Tiettyjä ruokia ei tee mieli ja välillä on huono olo, mutta pahoinvoiva en kuitenkaan ole. Rinnat on arat ja tainneet paisua yhden kuppikoon... Mutta tämä väsymys.. voi ärrinmurrin.. kaikki kotiaskareet tekemättä joka ärsyttää. Mutta kun ei jaksa! Työpäivässä on sinnittelemistä ja sitten syön ja nukun ja herään välillä pissalle koko illan ja yön, kunnes aamulla taas kello pakottaa heräämään töihin.

Vissyliini 6+6
 
Onnittelut vauvasta Almeja! Kanelille tsemppiä, toivotaan että pian =)

Täällä oltiin loppuraskauden neuvolalääkärillä ja pahaksi onneksi se joka mulla on tavannu olla ja joka ultraa oli lomalla. Tilalla oli mumiseva mummo. Nooh, kohdunkaula oli lyhentynyt puoleen 3cm:stä ja kohdunsuu oli puolipehmeä, eli jotain pientä on jo tapahtunut. Lantio on kuulemma normaali ja vauva käsikopelolla tuntui "ei isolta". Otti sf-mitan joka kasvanut vain sentin kolmessa viikossa eli nyt oli 31cm ja menee jossain alakäyrän ja keskikäyrän välillä. Pää ei vielä kiinnittynyt vaikka alhaalla onkin. Hb oli noussut 137 eli lisärautaa en tarvinnut sitten tässä raskaudessa.. Ja sitten otettiin se streptokokki b-näyte mutta tuloksia en vielä kuullut, seuraavalla kerralla kai sitten joka ensi viikolla.

Vissyliini, se eka ultra on niin mieleenpainuva. Mulla oli mies mukana ja se tuijotti sitä ruutua kun pieni alkio sätkytteli siellä ja sydän löi kovasti. Tuumasi että kumman sydän lyö lujempaa :D
 
Onnea hirmuisesta Almeja pienestä tytöstä :heart:

Mikäs Myymelin vointi on?

Tsemppiä Kaneli! Varmasti jo tukalat oltavat!

Toivon Vissyliinillekin nopeasti kuluvaa viikkoa! Nuo päivät ennen ultraa on tuskaisen pitkät! Mutta voi sitä hetkeä kun pienen näkee ensi kertaa :heart:

SL Ihan mahdollista että sulla on kaksosetkin masussa. Mutta toisaalta monella muullakin CB digi näyttää tuota 2-3 viikkoa jo kuukautisten alkamispäivänä vaikka vaan yksi kyytiläinen ollut. Pieni on vaan saanut heti hyvän otteen ja tarrautunut tiukasti kohtuun. Mekin jännitettiin kun meillä inssi tehtiin kahdella follilla joista molemmat irronneet.

(.) Kävin kadehtimassa tuolla jälkipuoliskon vauvamasukuva -ketjussa masuja. Siis minusta ei kyllä näy raskaus yhtään vaikka 21 viikolla jo huristellaan. Joillakin 22 viikolla tuolla jo tosi isot masut. Toisaalta vielä sitä ehtii tuskailla sen pötsin kanssa mutta tällä hetkellä herättää kateutta nuo raskausmasut.
Ilmoittauduinpa syksyn Vox Silentii synnytyslaulukurssillekin. Jos jotain muutakin kiinnostaa niin:
Synnytyslaulu - Vox Silentii

Tuna ja sintti 20+3
 
SL
Tuna ja Vissyliini kiitos huojentavista kommenteistanne. Toki jos kaksi siellä masussa olisi niin tietysti olisin onnellinen, mutta kyllä ihan "yksöis-raskaus" sais nyt tää ensimmäinen olla =)

Kyllä tää aika menee hitaaasti... tänään rv5+0 ja sitä miettii alituisesti, että mitä tässä nyt tapahtuu :) heh! Ja toivoo niiiiiiin kovasti, että kaikki on niin kuin pitääkin tuolla masussa. Eikös sitä sanota, että odottavan aika on pitkä.
 
Onnea myymeli ja Almeja ihanista pikku tytöistä! :heart: Tuo post-spinaalireaktio kuulostaa kyllä tosi tuskalliselta - onko myymeli olo yhtään helpottanut?

Meillä oli tänään ar-ultra, ja siellähän se pikkuveitikka köllötteli masussa sydän pamppaillen... :heart: Pituutta oli tasan 1 cm. Olen tänään vain tuijotellut ultrakuvia ja yrittänyt tajuta, että se pieni muumin muotoinen nappula on meidän vauva. Mies taitaa pitää mua jo ihan höperönä... :D

sintti 7+1
 
Onnea Myymelille ja Almejalle pikkuisista! :flower:

SL onnea plussauksesta :heart: Ja sintti ihania ultrakuulumisia, wau :)

Ronjaliina mä niin ymmärrän sua noissa tissijutuissa :D Mulla kans pari kuppikokoa kasvanu, ja ihan siis plussauksesta lähtien suurentuneet vaan.. en tiedä mitä tapahtuu jos tästä vielä kasvaa? En haluis mitään jättejä, koska sit on suurempi vaara saada arpia, ja tyhjät pussukat imetyksen jälkeen.. :O

Meillä olis rakenneultra vasta 25.7 (siirsin itse ajan myöhemmäksi, kun oon mökillä), ja nyt ei jakseta varmaan odottaa sukupuolen paljastumista siihen saakka.. varmaan tänään varaan ylimääräisen ultran :D Oon kyllä niin utelias kettu!

Liikkeitä odottelen edelleen, nyt ei ole tuntunut niitä vähäisiäkään muutamaan päivään ja tietty alkaa huoli nostaa päätään.. buu. Mut kaipa se on tässä vaiheessa normaalia että ei tunne mitään päiviin...?

Jeppistä jee, tänään alkais 7pvän työputki (joista 4kpl 10h päiviä, puuuhhh), MUTTA sen jälkeen alkaakin 5 viikon kesäloma! JEI!

intoilija 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Onnea sintti ihanasta ultrasta :heart:

Mä huomasin että tuolla etusivun listalla mulla on tuo itse laskemani LA eikä sama kuin neuvolan (en varmaan ole muistanut toivoa muutosta aikaisemmin). Eli virallinen LA olisi 19.11.2012. Synnäriksi voi lisätä NKL koska se nyt varmistui tämän insuliinihoidon myötä. Päivitätkö mun tiedot listalle Ronjaliina!
 
Liikkeitä odottelen edelleen, nyt ei ole tuntunut niitä vähäisiäkään muutamaan päivään ja tietty alkaa huoli nostaa päätään.. buu. Mut kaipa se on tässä vaiheessa normaalia että ei tunne mitään päiviin...?
Tuo on ihan normaalia. Mullakin oli tuohon aikaan ja vielä myöhemminkin niin, ettei liikkeitä tuntunut läheskään joka päivä. Neljäkin päivää saattoi olla ihan hiljaista. Oikeastaan vasta joskus 21+ alkoi joka ilta nukkumaan mennessä tuntua säännöllisesti liikkeitä. Silloinkaan ei päivällä välttämättä tuntunut mitään. Nyt 24+ pikkanen tuntuu liikkuvan lähes koko ajan ja välillä tulee aivan mahdottomia voltteja, kun koko maha pompahtaa. Kipeää eivät onneksi vielä tee, vaikka tuntuvat kyllä voimakkaasti ja välillä vähän ikävästikin.

4D-ultrassa kokenut gynekologi sanoikin olevan aika harvinaista, että ensisynnyttäjä tuntee ylipäänsä mitään vielä 18+ viikoilla. Se vaatii sikiöltä todella paljon saada aikaan niin voimakas liike noin pienenä, että sen tuntee. Kyllähän netistä saa lukea vaikka kuinka varhaisista liikkeiden tuntemisista, mutta ei tuossa vaiheessa kannata vielä huolestua.

joku_raja ja pikkanen 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Epävarmaa rv5+ kun en tohdi vielä tehä testiä. Ollaan kuumeiltu jo n. 12vuotta välillä kokeiltu lapsettomuushoitoja(IVF) tuloksetta. Olen just täyttänyt 30v. enkä voi uskoa tätä todeksi. Alavatsassa tuntuu nippailua ja rinnat on arat. Mutta LA olis 6.3.2012 jos kaikki menee hyvin...
 
täällä ollaan nyt reilu vuorokausi oltu kotosalla neitin kanssa. mä en voi uskoa että tää vois olla näin helppoa! neiti nukkku neljä tuntia putkeen, syö, jaksaa hetken hereillä ja sit vedellään taas unia nelisen tuntia :D toivottavasti ei myöhemminkään tulis mitää vatsavaivoja ym..

tosiaan eilen vasta päästiin kotiin. mulle laitettiin veripaikka tonne selkärankaan tiistaina, mutta se lähti vielä pois ja torstaina piti laittaa uudestaan. mutta onneks nyt on kivut ainakin toistaiseks pysyny poissa. pikkusellakin haluttiin varalta jatkaa antibiootteja perjantaihin, mutta onneks neiti voi hyvin :) on se kyllä suloisin olento maan päällä <3 tää rakkauden määrä on jotain mitä ei voi sanoin kuvailla.. ja jos pikkunen välillä kiukkuaa tai valvottaa, sit kun se unissaan tyytyväisenä tuhisee niin sillon unohtaa oman väsymyksen kyllä tyystin.. pitää laitella hieman synnytyskertomusta sit jossain vaiheessa jos haluutte..

myymeli & pikku neiti 1vko
 
Ilman muuta synnytyskertomusta myymeli =)

On kamalan painostava ilma, eilen kun tuli vettä lujaa niin tuntui ilmasto ihan samalta kuin Intiassa (oltiin v. 2007 lopulla), yritettiin kattoa leffaa illalla niin oli pakko hakea kostea pyyhe jaloille kun tuntui että syttyvät palamaan. Muutenkin on alkanut pientä turvotusta jalkapöydillä huomata. Taikinajalat :D Sormissa on kans pientä turvotusta että ei oo sormuksia voinu pitää. On ollu outoa olla ilman vihkiä tuolla ihmisten ilmoilla.

Huomenna poksuu 37 täyttä viikkoa. Jotenkin aivan uskomatonta. Ei mene montaa viikkoa kun pieni tuhiseva käärö on sylissä.. Ei malttaisi millään odottaa sinne asti! =)

Mulle järkättiin yllätysvauvakutsut perjantaina, mies vaan tuumas että kuuden maissa illlalla pitää käydä anopin luona sillä oli jotain asiaa tms. enkä YHTÄÄN osannut epäillä kun kauppaan oltiin menossa muka. Autoja oli piha täynnä ja ihmettelin että mikä väenpaljous täällä on.. Näin siis mun kavereiden autoja mutta en osannut ollenkaan yhdistää!!! :O Sitten vasta kun niitä alkoi tulla ulos niin olin että öö? Kattoon vaan että onko toi toi ja miks se on täällä ja sitten ne tuli halaamaan ja toivotti tervetulleiksi vauvakutsuille. Olin kyllä niin äimänkäkenä että en saanu sanaa suustani :D En mä ajatellu että mulle ny tollasia järkätään kun mun kavereilla ei monella edes oo lapsia vielä. Mutta oli tosi kiva ylläri =)

Laitettiin eilen kaukalo ja jalusta jo autoon valmiiksi, ja yllättävän paljo vie tilaa kyllä mutta on varmaan turvallinen ja hyvä. Tänään ajattelin ihan jo vauvan sängyn pedata valmiiksi vaikka taitaa mennä yli lasketun.. mutta pitää tietysti olla kaikki valmiina kun ei voi tietää koska pieni haluaa syntyä. Kolme viikkoa laskettuun aikaan.. ihan kreisiä :heart:

RauRau ja pörriäinen 36+6
 
RauRau ihana ylläri tollanen! ois mustakin ollu kiva tollaset vauvakutsut :)

niin, jos tässä nyt ois aikaa siihen synnytyskertomukselle, kun tyttökin nukkuu.. mulla oli siis ollut tosi epäsäännöllisiä suht kipeitä supistuksia jo maanantaista lähtien. torstaina ne sit alko olla jo säännöllisiä ja vähän kipeempiä, ja illalla lähettiinkin jo sit synnärille. no, eipä ollu alakerrassa hirveesti edistyny mikään ja mä olin tosi väsyny viikon valvomisen jälkeen, niin ne päätti antaa mulle kipulääkettä että saan nukuttua. jäin siis synnärille kuitenkin. perjantaina siirryin vuodeosaston puolelle odottelee jos jotain alkais oikeesti tapahtuu. lauantaina sit päätettiin hieman käynnistellä, kuitenki oltiin jo yliajalla ja mulla ei varmaan ois pääkoppa kestäny enää kovin pitkään. puolilta päivin sain puolikkaan pillerin ja suunnitelmana oli ottaa toinen neljän aikaan. kolmen maissa kuitenki alko supistella jo tosi kovaa ja neljältä oli säännöllisiä 5min välein. puol kuuden aikaan lähettiin saliin, voin sanoo että elämäni kipein kävelymatka! mentiin tyylillä kolme askelta, supistus, neljä askelta, supistus... oli aikasemmin ollu hoitsun kans puhetta ammeesta, vaan sillon ku saliin päästiin mä olin jo niin kipee että oli pakko saada jo lääkkeellistä kivunlievitystä, joten laitettiin aika pian sit jo epiduraali. siinä vaiheessa taisin olla hätäseen 4cm auki... epiduraali kuitenki heikens supistuksia aika paljon, niin sit piti laittaa oksitosiinitippa, ja siitähän se sit kunnolla läks.. aika sumeet on omat muistikuvat siitä tipan laitosta ponnistusvaiheeseen asti.. muistan vaan että sattu :D kun olin 7cm auki tuli ekan kerran hirvee tarve ponnistaa.. taisin huutaa aika lujaa kun piti saada se tarve ja kipu pois jotain muuta kautta ku ponnistamalla :D mut siitäpä ei menny kun hetki kun sit tuli se lupa.. klo 23 aloin ponnistaa ja 23.29 oli tyttö syntyny. lapsiveden vihertävyyden takia tyttö vietiin suoraan teholle tarkkailuun, mikä oli kyllä pahinta siinä hetkessä kun ei saanu vauvaa syliin... ja sit alko kunnolla ne epiduraalijutusta johtuvat kivut.. synnytys itsessään oli -miten sen sanois- "mukava" kokemus. ei jäänyt siitä millään lailla pahaa mieltä, vain siitä mitä tuli sitten sen jälkeen.. ja mielestäni selvisin ensisynnyttäjänä kyllä yllättävän vähällä :)

myymeli & pikku neiti 1vko1pvä
 
  • Tykkää
Reactions: SIIPA
Myymeli kiitos kun jaoit tarinan :)

ja joku_rajalle kiitos viestistä, se helpotti!

ON: Sain vaihdettua rakenneultran 25.7 -> 13.7, eli tämän viikon perjantaille!! Nyt vaan jännäilen saako mies vaihdettua työvuorot niin että pääsee mukaan.. Mut ihanaa, perjantaina pääsee näkemään taas pikkuista ja katsomaan onko kaikki hyvin.. ja saa ehkä tietää onko tyttö vai poika!! Millon muut on käyny rakenneultrassa? Mä meen nyt siis rv19+2, ei kai se liian aikasin nyt sitten ole.. ? puhelimessa eka sanoi että on, johon vastasin että ei kyllä pitäis olla, kun on jo 19+2 kasassa. Sitten se kävi kysymässä joltain kätilöltä joka oli antanut luvan varata ajan mulle perjantaiks. Ihanaa aloittaa loma ultralla!
 
Kiitos myymeli tarinasta =)

intoilija, ei mun tietääkseni ole liian aikaisin tuo rakenneultra, kyllähän monille tehdään niitä kun 20. viikko meneillään =) Mulla oli 21+3 rakenneultra ja odotin sitä kuin kuuta nousevaa.. Mutta sitten pieni olikin raivotarjonnassa jo eikä antanut mitään hyvää kuvaa itsestään :D Paitsi esitteli viittä sormeansa. Sieltä voi saada jo ekan painoarvionkin, meillä oli huikeat 405g =)

RauRau ja pörriäinen 37+0 poks!
 
Pahoittelut Siipa :hug: Mä en osaa oikein muuta sanoa kuin että toivottavasti teillä tosi pian tärppää uudelleen! Ainakin nyt on todistettu että raskaus on ihan mahdollista vaikka teilläkin tosi pitkä yritys jo takana!

Ihanan yllärin oli RauRaun kaverit järkänneet :D Mä ainakin vähän edes odotan että mulle kans järkätään, jotain koska kaveriporukassa sellainen on tapana. Varmaan tuossa syssymmällä sitten mut yllättävät...

Tosi kivaa intoilija kun pääset noin ajoissa rakenneultraan! Mä koitin kans kerjätä että olisin päässyt aiemmin mutta ei. Ei auttanut kuin 21+0 viikoille jännätä.

Kiitos Myymelille synnytyskertomuksesta! Kuulosti ihan positiiviselle kokemukselle! Ihania kotipäiviä teille pikkuneidin kanssa :heart:

(.) Tosiaan eilen meillä sitten vihdoin oli tuo kauan odotettu rakenneultra! Naikkarilla lääkäri suoritti sen kun mulla on tuo insuliinihoito käynnissä. Näkyvyys oli lääkärin mielestä heikko (istukka edessä ja mulla tuota masumakkaraakin riittää :ashamed:). Saatiin kuitenkin kaikki kriittiset rakenteet näkymään kun sitkeästi kaiveltiin ja joutui siinä itsekin osallistumaan kun välillä piti olla kyljellään ja työntää toisesta suunnasta. Kaikki rakenteet oli ihan kunnossa! Pienellä siellä oli joogasessio meneillään eli linkkuveitsiasennossa kaksinkerroin varpaat naaman tasalla hän viihtyi. Ei auttanut vaikka kuinka ravistettiin ja rynkytettiin. Eipä siis saatu kokonaispituutta ja sukupuolikin jäi vielä mysteeriksi. Painoa oli kuitenkin 375g.

Tuna ja sintti 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: SIIPA
Pahoitteluni Siipa.. :hug: :(

Tuna, meillä oli rakenneultrassa juuri samanlainen asento. Kuvissa näkyy joku epämääränen mötkäle jalat suussa. :D. Mutta pääasia kuitenkin että lääkäri sai kaikki katsottua mitä pitikin ja kaikki ok.
 
RauRau Meille lääkäri valkkasi sellasen lähinnä pelkoa herättävän pääkallokuvan :D Siis tosi ankeaa kun np-ultrassa käytiin tuossa omalla aluesairaalan äippäpolilla jossa 4D-ultra käytössä. Kuvat oli ihan mahtavia ja niitä sai mukaan 4-5kpl. Ja nyt tosiaan tuommoinen yksi mörönkuva mukaan. Miehen mielestä siitä sais hienon paidan :D
 

Yhteistyössä