** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

10+0 POKSPOKS!!:heart:

Se olis vähän niinku eka vartti takana ja 3 to go... :)
Ystävä sanoi eilen että masu alkaa näkyä, ei siis sillä että siihen kiinnittäisi huomiota, mutta kun tietää asian niin osaa katsoa sillä silmällä..
 
SL:le onnittelut kivoista ultrauutisista, on se vaan niin jännää kuinka noinki pikkuruisella alkiolla on jo pikkuruinen sydän joka lyö =)

Ei täällä vielä vauvelia kuulu, kovasti toivon että keräisi jo muuttokamojaan kun myllää tuolla =) Viime yönä oli muutama kivuton supistus levossa, niitä ei oo mulle kovin usein tullukkaa vielä, vasta nyt viimeisillä viikoilla. Toivotaan että kypsyttelevät paikkoja että ei kovin kauhean kauas lasketusta mene.

Huomenna olisi vielä neuvola, toivottavasti sieltä kuuluu jotain uutisia tuon pään kiinnittymisen suhteen vaikka eipä sekään mitään sano. Anoppi vissiin joka päivä tässä nyt aikoo kysellä että joko on merkkejä tulemisesta :D.

RauRau ja pörriäinen 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: SL
ONNEA MAANU pienestä prinsessasta! Lisäsin sinut jo synnyttäneiden listalle!

Tervetuloa VimpsVomps! Tuo alun varovaisuus taitaa kuulua miltei jokaisen raskaana olevan nausen alkuviikkoihin! Siihen ei oikein auta muu kuin se, että rauhassa oottelee ja koettaa olla stressaamatta (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty!)!

Miten sinä Tunafish oot jo noin pitkälle ehtinyt? Oon sitä jo aiemminkin miettinyt! :) Toisaalta ehkä mä vaan unohdan koko ajan, että miten pitkällä mä itse oon! Muistan vaan, että plussasit mun jälkeen, mutta se, että sä oot jo pitkällä niin tarkoittaa sitä, että mäkin taidan olla! Onnea uudesta kodista! :)

Vissyliinille onnittelut kymppi poksusta! :) Yksi etappi saavutettu!

RauRau:lla alkaakin olla synnytys väkisinkin kohta jo käsillä! Tsemppiä kovasti! Elin tosi lähellä ystäväni raskautta keväällä! Muistan miten häntäkin ärsytti, että koko ajan joku kysyy, että joko joko joko! :) Tsemppiä sekä ootteluun että itse synnyttämiseen!

(.) Täällä kesä on kulunut nopiaan lomailun merkeissä. Käytiin itäisessä Suomessa miehen siskon häissä ja anoppilassa sekä nähtiin kavereita! Oli kiva reissu, mutta kyllä alkoi jo huomata, että ihan tuollaisia "istutaan 5-6 tuntia autossa" -reissuja en mielelläni kyllä enää aio tehdä ennen vauvan syntymää. Ja myöskään 1,5 tai miltei 2 viikkoa anopin ja appiukon vuodesohvalla ei ehkä ollut kaikkein kivointa! Heräilin noin 2 tunnin välein vessaan ja muutenkin nukuin tosi huonosti! Ihanaa on ollut sen jälkeen nukkua kotona omassa sängyssä! Korkeintaan kerran yössä olen käynyt vessassa, jos sitäkään!

Masu on jo kovasti kasvanut ja näkyy kyllä selvästi. Eipä sitä tartte arvailla, että onko se vauvamasu vai ei. Välillä on kovin turvonneen oloinen koko masu, mutta sitten taas aamuisin (varsinkin näin kotona ollessa) aamuisin näyttää miltei siltä, että masu olisi "kadonnut". Muutoin oon selvinnyt melko vähillä turvotuksilla jne. Tosin kun viettää koko päivän jaloillaan (kuten tänään asuntomessuilla) niin jaloissa tosiaan tuntuu, että töitä ovat joutuneet tekemään. Messukohteet oli miltei kaikki vähintään kaksi kerroksisia. Kävi ihan kuntoilusta se rappusten kiipeäminen ees sun taas.
Masu kasvaa omalla käyrällään siinä keskikäyrän tuntumassa, vähän yläpuolella. Painoa oli tullut neuvolassa nyt tällä viikolla käydessä kohtuullisesti yhteensä, hyvä niin. JJ on alkanut kovasti liikkua nyt viime viikkoina, sen jälkeen kun aloitti kunnolla tuntuvat liikkeet ei kovasti ole paikoillaan ollutkaan. Tai päivisin pitää enemmän hiljaiseloa, mutta iltaisin kun käy nukkumaan niin alkaa meno yltyä. Selälleen käydessä liikkeet ja potkut tuntuvat parhaiten. Eilen seurailin paljasta masua sängyssä selällään. Näkyi ihan kohoumana navan vieressä, kun JJ potki menemään. Hassua nähdä ja katsella vierestä, kun oma maha liikkuu itsekseen. Neuvolassa terveuden hoitaja mittasi mahamittaa ja totesi vauvan olevan pystyasennossa. Noin ehkä 5 min päästä siirryin neuvolalääkärin tarkastukseen ja hän totesi, että vauva on masussa poikittain! :D Kovin siis liikkuvainen kaveri! :) Toivotaan, että jossakin kohtaa ymmärtää asettua aloilleen!

Lääkäri alkoi olla vähän huolissaan mun hiivatulehduksesta. Mainitsi jo ennen aikaisen synnytyksenkin riskin, mutta sanoi sitten että ei sellaista vaaraa kuitenkaan nyt ole. Hiivaa ei oikein millään meinaa saada kokonaan kuriin. Hetken pysyy poissa ja sitten tulee takaisin taas. Aika ärsyttävä vaiva muuten kun sitä nyt on ollu tässä enemmän ja vähemmän kohta miltei puoli vuotta! Onko jotakuta muuta hiiva vaivannut?
Hankinnoista näin jo painajaisen. Vauva oli jo syntynyt ja etuajassa yhtäkkiä yllättäen ja totesin, että meillä ei ole edes vauvalle lakanoita olemassa! Vaatteita olen ostellut kirpputorilta. Nyt kesällä olen sortunut ostamaan jonkun verran myös uusia vaatteitakin. Äitini oli myös innosta puhkuen ostanut muutamia vaatteita. Nyt hän myös on kaivellut varastosta mun vanhoja vaatteita ja villa-asuja jne. Aluksi saadaan rottinkinen vauvan korisänky lainaan (jossa mäkin mm. oon nukkunut vauvana), sänkyä pittää sen jälkeen sitten miettiä että mistä ja millainen hankitaan. Vaunut on vielä aivan mysteeri. Minkäslaisia vaunuhankintoja te olette tehneet tai aikomassa tehdä? Mutta ehkä tässä hankintoja muutoin alkaa olla aika hyvin, että ei tarvi enää painajaisia nähdä! :)

Nyt alkaa uni painaa! Taidan siirtyä nukkumaan ja koitan olla vastedes vähän aktiivisempi tänne kirjoittamisessa! :)

Ronjaliina ja JJ 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
Ihana kuulla SL että kaikki oli just niin kuin pitää siellä ar-ultrassa :heart: Se oli kyllä uskomattoman ihmeellinen tunne nähdä sen pienen sydämen läpättävän siellä näytöllä :heart:

Ja Vissyliinille onnea kaksinumeroisille viikoille siirtymisestä! Onko teillä pian np-ultra tulossa vai menikö se multa jo ohi?

Toivottavasti pieni tosiaan pakkaa siellä kamppeitaan RauRau:n masussa :D

Ronjaliina Joo mä en tajua miten tämä aika on tässä kesällä vilahtanut näin että ollaan jo tuolla +20 viikoilla. Varmaan on sulla tosiaan jo tuntunut tuo asuntomessuilla ravaaminen kun musta tuntui että masu pistää stopin jo Ikea-reissulla.
Mä olen onneksi säästynyt tuolta hiivalta raskausaikana! Enkä onneksi muutenkaan kovin herkästi sitä saa.
Vaunuhankinnan tein huuto.netistä kesälomalla ja huusin meille siistit Emmaljungan Ceroxit. Niitä Duo Edgejä olin vissiin uutena vähän katsellut, mutta iski pihiys ja nuo Ceroxitkin oli melkein yhtä hyvät. Vähän kävi moka noiden värien kanssa kun kuvassa vaunujen väritys näytti tumman harmaalle jossa lime-vihreitä tehosteita (mikä näytti tosi kivalle), mutta livenä vaunut oli sitten maastovihreät noilla kirkkaammilla tehosteilla (ei ehkä niin kiva). No oma moka kun en googletellut että millainen se jungle lime -kuosi oikein on. No oli edulliset vaunut niin jos tuosi kuosi kovasti alkaa harmittaa niin pistän kiertoon ja ostan toiset tilalle ;)

(.) Täällä Sintillä alkaa olla jo melkoisen kovia nuo potkut. Ja hän tykkää olla ainakin päivisin pystyasennossa eli potkia mua virtsarakkoon :D Iltaisin hän kääntyy sitten poikittain tai ylösalaisin ja potkii tuonne sivuun tai ylös navan kummallekin puolelle. Tuosta navan vierestä nuo potkut tuntuukin tosi hyvin. Masun päältä edessä olevan istukan takia vähän huonommin.
Meille tulee viikonlopuksi koiravieraita eli kaverin koirat tulee meille koko viikonlopuksi hoitoon. Saa tämä mamma siis lenkkeilyä tavallista enemmän. Mies onkin koko viikonlopun töissä, joten kiva että mulla on noi karvaiset kaverit rapsuteltavana.

Tuna ja Sintti 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: SL
Kiitosta vaan tsempeistä. Tänään oli neuvola, kaikki kunnossa ja pääkin jo kiinnnittynyt että nyt vain odotellaan. No enhän tässä nyt muuta olekaan tehnyt :D. Josko tänään vähän crosstraineria ja saunaa että sais niitä kivuliaita supistuksia tulemaan.

Me hankittiin lenkkivaunuiksi Oran Taiga musta/lime yhdistelmät ja nimenomaan vuoden 2011 kuosilla jossa siis kuomu limenvihreä. Ovat iiiiiiiisot, tykyt, raskaat ja hervottoman kokoisilla ilmakumipyörillä varustetut. Luulisi että talvella pääsee sohjossa =)

Sitten matkarattaat ovat ihan vaan Gracon Miraget kun siihen saa sen turvakaukalonkin ja ovat hinta-laatu-suhteeltaan hyvät.

Nyt vain Ronjaliina nelinkontin lattiaa kuuraamaan niin vaavi kääntyy raivotarjontaan eikä jää köllöttelemään poikittain :D Vaikka tilaahan on vaavilla vielä kääntyillä vaikka miten päin =)

Mukavaa viikonloppua kaikille, tää lähtee päiväunille.

RauRau ja pörriäinen 39+4
 
Maanulle onnea pikkuisesta:flower:

Ja Raurau ihana massu! Toivottavasti pääset kohta näkemään myös pikkuisesi :)

SL onnea ultrauutisista, se on kyllä mahtava tunne kun käy siellä ekassa ja todetaan että oikeasti siellä oma pieni kasvaa ja asustelee :heart: Toivottavasti pahoinvointikin helpottaa.. itsellä kesti sen 12-14vko ja oli kyllä hirveetä.. mutta sitten se vaan loppui!

Vimpsvomps tervetuloa mukaan :wave:

Tänne meille ei mitään uutta.. tai no käväsin pari päivää sitten jonottelemassa naistenklinikalla 8h, kun hengenahdistuksen vuoksi epäilivät keuhkoveritulppaa:O Mutta ei löytynyt kokeista mitään hälyttävää, jotkut hyytymäarvot oli vähän noussut, mutta kuulema nousee aina raskauden yhteydessä. Mutta kivat pelkotilat tuli kyllä kun rupesivat siitä tulpasta vaahtoamaan.. nyt vielä joku erikoislääkäri soittelee ja jatkotutkimuksiin mennään. Pääasia oli kuitenkin että pieni oli kunnossa, ultrassa ja kokeissa todettiin että kasvaa hyvin, ja happi kulkee normaalisti sikiölle. :heart:

Hitsi että tää nimen vatvominen alkaa muuten ärsyttää! Tytöille keksisin sata ja yks nimeä, mutta pojalle en..

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille ja tsemppiä odotukseen :kiss:
 
Kiitoksia vaan tsempeistä. Yritän olla stressaamatta ja miettiä asiaa vasta ultraa edeltävänä päivänä asti. Ehkä loman loppuminen nopeuttaa ajan kulumista..

Intoilija Haluatko enemmän perinteisen pojan nimen kuten Olli tai Lauri vai jotain erikoista kuten Riho tai Kauri?

Täällä on kyllä tosi mahtavaa porukkaa:) Kiva kun kaikki on eri vaiheissa ja silti jaksetaan tsempata aloittelevaa odottelijaa.
 
Moikka kaikille... on pitänyt viettää hieman hiljaiseloa, kun en ole edes koneelle jaksanut istahtaa. Veto on ihan pois ja maanantaiaamuisen heikotuspyörrytyksen takia käymään lääkärissä. No siellähän tutkittiin tarkasti pissit ja veret. Ja mitään fysiologista/lääketieteellistä syytä ei heikkoudelle löytynyt. Verenpaineet loistavat (76/120) hb 140, elektrolyytit ok ja pissa puhdasta... Lääkäri laittoi puhtaasti minityypin piikkiin ja sanoi sen imevän minusta nyt kaikki mehut, joten määräsi lepoa pari päivää ja sairaslomaa. No huomenaamuna töihin uusi yritys... Kohta joutuu tunnustamaan työnantajalle missä mättää, kun ei ole saikkua tarvinnu koko töissä olo aikana ja nyt on pariin viikkoon joutunut olemaan poissa useampaan otteeseen. Ja kun minulla ei tuuraajaa töissä ole, kasautuu hommat ja sitten saa tehdä niitä niskalimassa, että saa rytmistä kiinni ja kuinka ollakkaan taas ollaan saikkuvalmista tyttöä...:stick: Ja vielä vähemmän jaksaa kotona tehdä yhtään mitään...


Tulipahan vuodatusta.. mutta jo ärsyttää... milloin tämä väsymys oikein loppuu????:mad:


Np-ultra on mulla vielä edessäpäin 13.8. eli viikkoja olisi sitten kasassa 12+4...
Jännityksellä odotetaan sitä seuraavaa etappia... :popcorn:

Vissyliini 10+5
 
VimpsVomps, tervetuloa! :wave:

Vissyliini, tiedän hyvin tuon odotuksen tunteen, aika ei tunnu millään kulkevan! Tsemppiä! =)

Täällä odotellaan jo 11.9. olevaa rakenneultraa, järkyttävän pitkä aika vielä siihen, viisi ja puoli viikkoa vielä... Nyt on vielä tämä aika kun ei ole yhtään neuvolakäyntiä tms. ennen syyskuuta. Mulla oli neuvolalääkäri joitain viikkoja sitten ja siellähän yleensä kuunnellaan sydänääniä, joku oli kätevästi vienyt lääkärin dopplerin joten "jouduttiin" katsomaan ultralla pikkuista! Eli nyt olen nähnyt meidän pienen jo kolme kertaa. :D
Mahani ei ole mainittavasti vielä mihinkään muuttunut, kovasti olisin toivonut että kun reilun viikon päästä menen töihin niin olisi jo jonkinmoinen maha, ehkä tässä vielä kerkiää...

Wanda 15+0 *poks*
 
SL
Kiitos kaikille! :) Täällä pahoinvointi vaan jatkaa kiusaamistaan. Töissä meillä jo tiedetään, että olen raskaana. Ei tätä pahoinvointia voi oikein peitellä ja olen joutunut kahteen kertaan olemaan poissa töistäkin kun en ole kyennyt menemään :( Nyt on kuvioihin tullut oksentaminen. Kerran päivässä ainakin lentää oksennus ja etenkin töiden jälkeen. Vapaapäivillä ei ole juurikaan tarvinnut oksennella, eli yhdistäisin sitten tuohon väsymykseen ja stressiin tuon oksentamisen.
Kauheesti taas alkanut jännittämään, että onhan masussa kaikki hyvin. On kuitenkin vielä piiiiitkä aika ennen kuin on seuraava ultra. Kai tää tätä tulee olemaan koko raskausaika, että ajoittain jännittelee masuasukin puolesta :)

RauRaulla alkaa olemaan h-hetket käsillä! Hurjan paljon tsemppiä ja voimia tulevaan!

SL 9+2
 
Kiitos SL tsempeistä. Täällä vielä(kin) yhtenä kappaleena. Aamukuudelta alkoi tulemaan menkkajomotussuppareita n. tunnin välein ja välissä kivuttomia mutta nyt nekin kaikki laantui, voi höh! :headwall: Olisin jo ihan valmis synnyttämään kun laskettu aikakin jo mennyt enkä enää jaksa odottaa pienen näkemistä.

Noh, eniwei mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, yritän rehkiä ja saunoa ja painella akupisteitä jos tästä vielä lähtis supistelemaan :D

RauRau ja pörriäinen 40+5
 
Hui RauRau, sullahan alkaa olla vähitellen h-hetki käsillä! Varmaan turhauttavaa joutua vielä odottelemaan... Toivotaan, että rehkiminen auttaa ja pääset kohta lähtemään tositoimiin. :D

Onnea Maanulle ihanasta pikku tytöstä! :heart:

Ja tervetuloa mukaan, VimpsVomps!

Täällä on pidetty hiljaiseloa loman takia... oikeastaan on ollut aika ihanaa olla välillä poissa tietokoneelta. Eilen meillä oli vihdoin np-ultra, jossa oli helpotukseksemme kaikki hyvin. Pikkuinen oli tasan 5 cm pitkä päästä peppuun ja kova potkimaan ja viuhtomaan pikku käsillään. :heart: Oli aika uskomaton tunne nähdä hänet siellä - jotenkin tässä vaiheessa, kun on niin vähän vielä mitään tuntemuksia, on välillä ollut vaikea uskoa että tuolla masussa oikeasti on joku. Menin suoraan sanottuna vähän sekaisin enkä ole ultran jälkeen pystynyt paljon muuta ajattelemaan...

Nyt on sitten edessä taas lisää odottelua... seuraava neuvolakin on yli kuukauden kuluttua. Onko teillä muilla ollut lääkärineuvola ennen 4. raskauskuukauden päättymistä? Meidän neuvolassa ei kuulemma ole resursseja järjestää sitä noin varhain. Vähän ihmettelin miten tämä sopii yksiin Kela:n kanssa, kun äitiyspäivärahaa varten pitäisi olla lääkärintutkimus tehtynä siihen mennessä... mutta neuvolasta sanottiin että riittää jos on käynyt terkkarilla. :confused: Täytyy ehkä vielä kysyä asiaa Kela:sta, ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa kärvisteleville!

sintti ja juniori 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kyllä lääkärin tutkimus 12-16 -viikoilla, mutta eipä Kela ole tuosta ollut mitenkään kiinnostunut (missään papereissa ei ole kysytty). Terveydenhoitaja kirjoittaa yleensä sen raskaustodistuksen. Eikä se muutenkaan ollut kovin hyödyllinen käynti. Ei edes ultrattu, koska olin juuri käynyt nt-ultrassa, jossa on paljon paremmat laitteet käytössä. Kuunneltiin sydänäänet ja tehtiin sisätutkimus.

joku_raja ja pikkanen 28+6
 
Meillä on sitte vissii pieneksi paikkakunnaksi superhyvät palvelut...Eka neuvola oli mulla 6+5 ja toinen neuvola lääkärin kanssa 7+6 jolloin tehtiin ensimmäinen ultrauskin. JA siis ihan julkisella puolella, penniäkää ei oo tarvinnu maksaa... Sieltä laittoivat sitte lähetteet seulontaverikokeisiin, jotka otettii 9+0 ja lähetteen laittoivat keskussairaalalle äitiyspolille, jossa sitte np-ultra 12+4 ja verikokeiden tulosten tsekkaus... Seuraava tavan neuvola heti perään 13+0....
 
Aika paljon on näköjään eroa palveluissa... Meillä (pääkaupunkiseudun kunnassa) oli ensikäynti 7+5 ja seuraava neuvolakäynti vasta 17+0! Kuulemma ei ole varaa enempään. Äitiyspolin np-ultraan toki päästiin tässä välissä.
 
Mulla oli eka neuvola ja terkan tekemä ultraus vk 7 ja sitten lääkärineuvola vk 9 ja siellä myös ultraus. Neuvolakäyntejä oli raskauden loppupuolelle saakka joka kuukausi yksi, toinen lääkärikäynti oli vk 27 + ultraus ja viimeinen vk 37 jolloin myös synnytystapa-arvio. Ylimääräiseen ultraan pääsin neuvolassa vk 18 kun pyysin saada nähdä mitä pieni tekee kun oli liikkeet niin jännästi alkaneet tuntumaan ja yllättäen terkka suostui. Sitten loppuvaiheessa neuvolakäynnit olivat ensin kahden viikon välein ja sitten viikon välein. Nyt ei varmaan enää olekaan muuta kuin yliaikaisuuskontrolli äitipolilla ellei sitä ennemmin synny.
 
HUS:in alueella on vissiin juuri tämän vuoden alusta supistettu se ar-ultra ja alkuraskauden lääkärineuvola pois. Oli kyllä tosi kuumottavaa odotella tuo ekan ja tokan neuvolakäynnin välissä se n.10 viikkoa. Mulla nyt sentään oli niitä äitipolikäyntejä siellä pari kappaletta, mutta eipä niissäkään mitään ultrailtu. Lähinnä näistä sokerijutuista juteltiin.

Kovasti tsemppistä RauRau! Toivotaan että pieni syntyy tosi pian!

En olisi uskonut toteavani näin mutta kylläpä tämä aika menee nopeasti! Taas olisi nimittäin aika poksua:

Tuna ja Sintti 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
Lomalla ei niin ole tullut kirjoiteltua, mutta olen kyllä käynyt puhelimen kautta silloin tällöin lukaisemassa aina, että josko olisi joku tänne kirjoitellut. Välillä olen koittanut myös päivittää listaa! Mielestäni sen pitäisi nyt olla ajantasalla, mutta jos ei ole ja jotakin huomaatte puuttuvan tms niin ilmoitelkaa!

Tosiaan näyttäis aika paljon olevan eroja noissa neuvolakäynneissä ja ultrissa. En asu/ei asuta kovin isolla paikkakunnalla, mutta silti ei kyllä ole mitään ylimääräisiä ultria tms ollut. Mulla käynnit on mennyt niin, että 7+2 oli neuvola, 11+3 (ultran jälkeen 12+3) oli np-ultra, 13+3 lääkärineuvola, 17+4 neuvola, 21+0 rakenneultra, 22+0 neuvola ja nyt viimeisin 27+1 lääkärineuvola.

Nyt pitäisi kiireen vilkkaa saada nuo kelan paperit täytettyä ja vietyä. Niissä vaan tuntuis olevan vähän epäselvyyttä, että kuka täyttää minkäkin osin ja mihkä mitäkin vien. Miks ihmeessä ei voi olla selkeitä ohjeita olemassa, että miten asia hoidetaan. Tilanne on se, että nyt mua on ohjeistettu viemään kelan paperit kelaan, raskaustodistus työnantajalle ja sitten itse pitää nettijärjestelmään löytää poissaolo hakemuskoodit ja merkitä ne nettijärjestelmään. Kaverille kun puhuin asiasta, niin ne sano, että miks ihmeessä se palkanlaskija ei voi hoitaa sitä kelaan lähettämistä kun se kuitenkin joutuu kelaan lähettämään omat merkintänsä. Plaah! Miten tällanenkin asia, joka ei varmasti meiän työpaikallakaan ekaa kertaa tapahdu niin voi olla näin vaikeeta! No ehkä se siitä selviää, mutta toivotaan, että aika pian, koska mun kelanpapereilla alkaa olla oikeestaan jo vähän kiire! Pitäis olla paperit kelassa 22.8. mennessä tai jää äitiyspakkaukset ja äitiyslomat samatta. Vaikka kai ne kuulemma voi jälkikäteenkin anoa. Ehkä vaan ois kivempi työnantajalle, että ne hoitais ajallaan!

Noista ultrista kun puhuttiin niin mua on alkanut se 4D-ultra vähän kiinnostaa! Mutta sellainen käsitys mulla on, että sellaset ei ihan ilmaisia ole. En tiiä mitä tehtäis, pitäiskö vaan sinnitellä ja ootella. Rakenneultrasta on nyt aikaa 8 viikkoa ja laskettuun aikaan ois vielä 11 viikkoa. Tuntuu tosi pitkältä tää väli, miks tässä välissä ei vois olla jotain yhtä ultraa vielä. :) Meillä kun jäi se sukupuoli asiakin vielä vähän epäselväksi niin ois kiva kyllä sekin varmistaa. Onko joku käynyt ja jos on, niin paljonko se täällä Suomessa maksaisi suunnilleen?

Hankintoja oon tässä hurahtanut tekemään. Tai lähinnä olen shoppaillut vaatteita vauvalle. Ensin kiltisti ostelin kirpputorilta niitä, mutta nyt olen kyllä pyörinyt kaupoissa ja on kyllä niin ihania, että liian helposti tulee sellanen "tää on pakko saada" fiilis. Varmaan pitäis nyt vähän pestä vaatteita ja järjestellä koon mukaan, että olis jonkinlainen järkipäässä, että mitä sitä on oikeesti jo hankkinut ja miten paljon on mitäkin kokoa. Muuten tää voi lähtee ihan lapasesta ja saattaa olla, että harmittais sitten, jos ei jotain ei ehtiskään pitään ku jo jäis pieneksi tms. Vaunut puuttuu, samoin hoitopöytä. Mä kun mietin, että halutaanko me edes koko hoitopöytää. Meille sais kätevästi pesuhuoneeseen pesukoneen päälle hoitotason. Mutta sitten olen alkanut miettiä, että onko se liian kostea ja epäkäytännöllinen paikka. Vauvan sängyksi saadaan lainaan mun äidin serkun tekemä rottinkikorisänky. Saatiin tällä keinolla lisäaikaa miettiä pinnasängyn valintaa. Ehkä käytäntö sitten näyttää, että mikä ois paras vaihtoehto, kun pieni on jo syntynyt.

Äitiyspakkaus mua mietityttää (kunhan joskus ensin saan laitettua ne paperit meneen sinne kelaan!), että saankohan jo uuden design-pakkauksen vai vieläkö mulle tulee vanha. Onko joku jo saanut pakkauksen, tuliko uusi vai vanha? Mä haluisin kyllä sen uuden. Vanha on niin poikamainen ja kun kuitenkin se tyttö-veikkaus saatiin niin ihan jo sillä perusteella haluisin uuden, vaikka en ees tiiä millanen sen sisältö on. :)

Hammaslääkäriin jouduin tuossa yllättäen kun hammas lohkesi. Se oli tänään! Ja voi vitsit, miten sattukaan kun mitään varoittamatta ja puudutteista puhumattakaan alkoi porata hammasta. Ilmeisesti raskaana oleville ei mitään puudutteita suositella, ainakaan niitä ei tarjottu. Huh! Ehdin siinä jo miettiä, että miten hitossa mä siitä synnytyksestä selviän, kun nyt jo sattuu näin paljon. Mutta kaveri lohdutti, että synnytyksessä kivunlievitystä on tarjolla ja hormoonit auttaa! :) Saas nähdä, toivotaan! :)

Perjantaista alkaen palaan töihin pitkän loman jälkeen. Töitä ois tiedossa 26 päivää ja sitten olisi jo äitiysloman aika. Vielä ei ole konkretisoitunut, että tässä enää töihin tarttis mennä tai sekään, että kun töihin menee niin sieltä sitten jää taas hetken kuluttua "lomalle". Ehkä se sitten konkretisoituu kun se oikeesti tapahtuu! :)

Tsemppiä jokaiselle! Erityisesti RauRaulle! Toivotaan todella, että pian jo vauva syntyisi! Mukavia kespäiviä!

Ronjaliina ja JJ 29+0 POKS!!
 
Ronjaliina, minä toimitin raskaustodistuksen Kelaan hakemusten liitteeksi ja sieltä Kela lähetti mulle jossain välissä paperit millä työnantaja saa ilmoittaa Kelaan palkanmaksusta. Jotkut työnantajat tekevät sen sähköisesti, enkä tiedä miten omani teki mutta skannasin paperit ja laitoin palkanlaskentaan s-postia missä pyysin heitä tekemään ilmoituksen. Sen jälkeen tuli sitten päätös vanhempainpvärahasta.

Nii joo ja 41+0 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Vieläkö mahtuu mukaan? Oon kyllä seuraillu keskustelua, mutta oon suunnattoman huono rekisteröitymään ja nyt sain sen aikaseksi.

Meille ootellaan Kirppua saapuvaksi, laskettu aika on 28.8 ja sairaala tulee olemaan TYKS esikoinen on kyseessä. Riesaksi on tarttunu raskausdiabetes, jonka vuoksi keskiviikkona mennään koko arvioon. kuulemma ei pitäs olla iso muksu, mutta eihän nuista käsikopelo arvioista koskaan tiiä...

Oireita on ollu monta viikkoa ja sairaslomaa supistelujen vuoksi on vietetty jo viikosta 27, jotenki mulla on olo, ettei mene laskettuun aikaan asti. Nyt on tuskasia menkkakipuja joka päivä sellaset 3-4tuntia ja sukkapuikkokivut pistää hengittään ja halvaannuttaa kyllä varmasti, jos oon liikkeellä sillon. Muutenki tuo häpyluun ja nivusten seutu on ku tulessa. Ja oon kyllä tietonen muutenki koko alakerrasta ku pakottaa koko ajan... Huomenna on kyseessä täysaikainen raskaus, eli 37 viikkoa tulee huomenna täyteen.
 
heissan kaikille,
on vielä niin kovin aikaista että hieman jännittää liittyä mukaan.. Olen kirjoitellut kauan kauan sitten tuolla kuumeiluketjussa. Muutama tuttu nimimerkkikin täältä löytyy :)

Nyt se ihme sitten tapahtui ja testissä lukee "Raskaana 3+". Vaikea uskoa todeksi, täytyy vaan katsella päivä kerrallaan..

Scrat 5+3 (??)
 

Yhteistyössä