** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

On varmaan kyllä huisia kertoa vauvauutisiä perheelle ja ystäville :) Meillä ainakin äiti varmasti sekoaisi sellaisista uutisista, niin paljon tiedän sen toivovan lapsenlapsia.

Mulla tuli ultraongelma, haluaisin ihan ehdottomasti omalle gynelleni, koska se on niin ihana ja jännitän tuota ultraa hirveästi. Itku tulee ihan varmasti oli uutiset sitten mitä tahansa. Olin ajatellut mennä kun 7 viikkoa tulee täyteen, mutta omalla gynellä on aikoja vain joko päivälle 6+3 tai sitten menee ihan johonkin 9+ viikolle :( Sydänäänethän saattavat kai kuulua jo 6+ viikolla, mutta saattavat kai olla kuulumattakin, etenkin jos alkio ei ihan noin pitkällä oikeasti vielä olekaan. Voivoi.
 
Kovasti tervetuloa Hiisi-78 ja isot onnittelut plussasta :heart: Me taidettiin käydä ihan ekassa varhaisultrassa 6+4 ja hienosti sydän läpätti siellä ultranäytöllä :heart: Varsinaisesti sydänääniä ei silloin kuunnella mutta syke näkyy siellä näytöllä kyllä. Käytiin sitten toisen kerran lapsettomuuslääkärin pyynnöstä vielä 9+1 viikolla koska silloin pitäisi ne kaikkein kriittisimmät kehitysvaiheet olla ohi ja suurin keskenmenoriski ohitettu.

Uusi äippäpakkaus bongattu täälläkin Kelan sivuilta! Hienosti oli uutisiinkin päässyt. Mä ja mies tykättiin molemmat tästä uudesta kovasti, mutta jos se vanha nyt sattuu meille tulemaan niin ei sekään maailmanloppu ole. Tykkäsin ehkä enemmän vanhan vaatekuoseista, mutta tässä uudessa se toppapussi ja haalarit (molemmat) oli kivemmat. Meille kyllä on jo talvivauvaa varten ostettu 2 kpl toppapusseja turvakaukaloon (ja silloinhan vauva ei haalaria tarvitse), joten en tiedä kuinka paljon tarvetta noille toppahaalareille sitten tulee :confused:

(.) Mulla on työmotivaatio niin kateissa :D Mun äippäloman sijainen aloitti jo ja mä lähinnä perehdytän sitä joten luppoaikaa on runsaasti. Vielä 4 täyttä viikkoa töitä jäljellä ja sit vietän ekaksi 2 viikkoa kesälomaa ja sen päälle muutaman viikon ylityövapaita ja varsinainen mammis alkaa sit 13.10. Ihanaa :heart: Oikein kun miettii niin siitä alkaa olla kohta 20 vuotta kun olen viimeksi viettänyt yli 4 viikkoa lomaa putkeen, joten tekeepä kuulkaas ihan hyvä päästä tästä oravanpyörästä edes vuodeksi muihin puuhiin!

Tuna ja Sintti
26+3
 
Tervetuloa Hiisi!

Tuna kuulostaapa lomamäärä mukavalta :D Tsemppiä viimeisiin työviikkoihin!

AR ultrassa käyty. Löytyi pienen pieni ihan oikealta paikaltaan ja sydänkin sykki :heart:. En päässyt omalle gynelle kun en malttanut odottaa. Tämä oli kuitenkin ihan ok ja hyvin kertoi mitä on missäkin ja mitä ne mustat ja valkoiset näytöllä tarkoittavat.

Varmaankin nyt kerrotaan lähimmille, joiden kanssa puhuisin keskenmenostakin. Toistaiseksi kukaan muu ei ole tiennyt.

Mä pidin uuden äitiyspakkauksen väreistä ja kuoseista. Erityisesti noi oranssit ja turkoosit on ihania. Ja sisältökin vaikuttaa ihan hyvältä. Onhan se aika "poikamainen", mutta sitten on kiva ostaa itse niitä tyttöjuttuja :D

Scrat ja pähkinä 7+0
 
SL
Tuosta kertomisesta muille. Meillä lähimmät tiesi meidän vauva-projektista, ja kun sain 3.kerran plussan r-testiin niin siskolle kerroin ja sitten pikkuhiljaa vanhemmille ja erittäin läheisille ystävilleni, jotka tiesivät myös Clomifen hoidostani. Työpaikalla osa arveli, mutta kukaan ei sanonut mitään, kunnes rv7 pahoinvointi oli niin rankkaa, ettei sitä voinut peitellä ja jouduin olemaan töistäkin poissa muutaman päivän, silloin sitten kerroin kyllä työporukalle.

RauRau taitaa olla tosi toimissa! Paljon voimia hänelle suureen urakkaan!

Äitiyspakkauksia kurkin Kelan sivustolta ja minun mielestä ne kaikki ovat olleet pääasiassa melkoisen samanlaisia väritykseltään :D Ettei sinänsä minulle olisi väliä tulisiko minulle tuo vanha vai uusi. Uusihan mulle toki nyt tulee kun näin alussa vielä mennään eikä lääkärin todistusta raskaudesta edes vielä ole.

Pahoinvoiva SL 11+1
 
Saanko jo tulla tänne, ainakin käymään? :) Sain siirrettyä gynen perjantaille ja kyllä siellä sikiöpussi jo näkyi ihan oikeassa paikassa. Pieni vaalea pistekin löytyi, mutta siitä oli vielä vaikea sen enempää sanoa. Mut kuulemma vastaa ihan viikkoja. Ihan hirvittävän epätodellinen olo vielä, mutta pikku hiljaa alkaa tunteet selkiytyä ja onnen tunteet nostaa päätään :)

Mulle kävi se klassinen tarina, että keväällä sovittiin gynen kanssa, että elokuussa sit tutkimuksiin, jos ei ole onnistanut. Varasin jo ajan valmiiksi oviksen tienoille, mutta viikko ajanvarauksen jälkeen plussasin :)

Oireita ei oo oikeestaan mitään. Tissit on hiukan kipeet, mut sekin vaihtelee hetkestä toiseen. Välillä niissäkään ei oo mitään erikoista, välillä se on selvästi arat. Makeeta ei tee mieli ihan niin usein kuin normaalisti, jos se nyt ylipäätään tähän liittyy...

Valtavasti kaikkea hyvää teille ihan jokaiselle!!! Mä olin niiiiin varma, etten koskaan pääsisi tänne teidän kanssa :)
 
Kyllä se siitä Kirpukka vielä kunnon raskausoireiks muuttuu... ;) Ja nyt ei muuta kuin valtavasti onnea jotta kaikki sujuu niinkuin pitääkin loppuun saakka.

Mulla meinas olla jo melkein normaali olo viikon ajan, kun taas tänään on ollu järkky olo ja väsymys... :/ "Menkkajomotuksetkii" kyllästyttää... pienetkii ponnistelut saa alamasun vihlomaan ja mahanahka on kipeä... vissii joku kohdun kasvupyrähdys ja nahkan pingottuminen sattuu... Ja ihan järkyttävä roskaruoan himo... itku meinaa päästä kun jääkaapista ei löydy mitään sellaista mitä tekisi mieli syödä.:mad: Lähimpään kauppaan 25km, joten ei nyt yhtään jaksaisi lähtä ajelemaan enää tähän aikaan...
 
Hei vaan kaikille, nopsasti ehdin päivittämään tällekin puolelle.

Eli meille syntyi tyttö 15.8 klo 2.32 mitoin 50cm ja 3500g.

Maanantaina 13. pvä menin äitipolille kontrolliin, silloin tasan 42+0. Kohdunsuu ei ollut edistynyt mihinkään viikonlopun aikana edellisestä käynnistä, vaan edelleen sisäsuu sormelle auki ja kaulaa jäljellä. Sain sitten päättää että menenkö heti käynnistykseen vai tulenko tiistaina vielä ja keskiviikkona käynnistetään.

Pääsin prenataaliosastolle saman tien ja sitten sain klo 11 ensimmäisen 1/4 cytotecin. Kohta alkoi tulla kivuttomia supistuksia säännöllisesti ja 4 tunnin päästä sain uuden pillerin. Supparit alkoivat pikkuhiljaa muuttua tuntuviksi ja klo 19 sain päivän viimeisen sytkyn. Niiden vaikutus kestää n. 4h. Yöllä oli niin kovat kivut kun alkasi tulemaan omia supistuksia että oli pakko pyytää kivunlievitystä, ja sainkin sitten kipupiikin reiteen. Ihanaa ainetta, sain MELKEIN nukuttua. Päässä vähän heitti mutta ei tullu huono olo kuitenkaan.

Noh, seuraavana aamuna sain sitte jo isomman annoksen sytkyjä ku oli vähä hiipunu supistukset. Paljoa ne ei ollu ehtiny tehdä, kohdun sisäsuu oli vielä vähän kiinni ja kaulaa jäljellä. Olin sitte käyrällä kun aina välillä siellä seurataan sikiön sykettä, olin aika kauan, yli tunnin. Sitte kolmelta iltapäivällä 2 hoitajaa ilmestyy paikalle pyörätuolin kanssa että nyt mennään synnytyssaliin seurantaan että vauvan syke heittelee supistuksen aikana aika paljon. Siinä sitte jäi sairaalalaukut ja kaikki ku en tienny että sille tielle jään. Supistukset alko olemaan säännöllisiä ja sitte ne kivutki ylty aikalailla että piti jo ilokaasua saada. Siitä ei kyllä ollu yhtää mitää hyötyä mulle ja hylkäsinki sen. Sain taas kipupiikin mutta tällä kertaa kivut oli jo niin kovat että se ei niin hyvin enää auttanu. Sitte tuli lääkäri joka vauhditti asiaa puhkaisemalla kalvot, sen jälkeen kivut yltyi selkeästi. Vauvan pää painoi niin että vettä lorahti aina välillä vaan. Puoli tuntia kalvojen puhkaisusta sain yhdistelmäpuudutuksen, spinaali lähti eka ja lääkäri laittoin katetrin samalla epiduraalia varten. Puudutti ensin kohdan ja kaikki meni tosi hienosti. Jänniä sähköiskuja sain pari oikeaan jalkaan. Spinaali kesti 2 tuntia ja sitten laitettiin epiduraali joka kesti myös sen 2 tuntia. Sitten olinkin jo täysin auki ja sain alkaa ponnistella oman tarpeen mukaan ja hälyttää kätilön sitten kun tuntuu selkeätä tarvetta. Ponnistusvaihe kesti n. 40min jonka jälkeen tyttö oli maailmassa. Ponnistusvaiheessa vauva oli kakannut lapsiveteen ja siltä jouduttiin imemään kahteen otteeseen sitä pois. Pienen epparinkin joutuivat tekemään että saatiin enemmän tilaa kun tyttö tuli nyrkki poskella. Ponnistusvaihe ei ottanut yhtään kipeää vaikka puudutus oli jo lakannut, ainoastaan pään syntyminen sattui.

Synnytyksen jälkeen olen voinut hyvin, leikkaushaava ei ole juurikaan kipeä ja muita repeämiä tms. ei tullut paitsi pieni limakalvovaurio mutta sekin on pientä. Selvisin siis aika helpolla vaikka supistuskipu olikin karmaisevaa =)

Tsemppiä kaikille teille muille odottaville tulevaan koitokseen. Avoimin mielin vaan, ei kannata turhia suunnitella. Niin vaan jäi mullakin synnytyssaliin suunniteltu musiikki kuuntelematta ja se vesiallas kokeilematta.

RauRau ja nyytti 4 vrk
 
Voi onnea kovasti RauRaulle tytöstä! :) Ja Scratille hyvistä ultrakuulumisista, Kirpukkaa jo onnittelinkin tuolla toisella puolella. Varsin oireetonta mullakin edelleen ja eilen tuli pyyhkiessä vähän ruskeaa vuotoa ja ajattelin jo, että noni, keskenhän se menee. Katellaan nyt, kai toi voi olla ihan normaaliakin, isompia kipuja ei ole, vähän sellaista menkkamaista jomottelua välillä.

hiisi 5+3
 
Onnittelut minunkin puolestani RauRaulle!!! :heart:

Hiisi, mullakin tuli yhtenä aamuna aavistus vaaleanruskeaa tuhrua, mutta sitä tuli niin vähän ja se oli kuitenkin niin vaaleaa, etten siitä enempää huolestunut. Toivottavasti se ei merkitse mitään vakavaa kummallekaan meistä :) Menkkamaista jomottelua mullakin on aina välillä, lähes päivittäin pieniä hetkiä. Tissit on parhaillaan aika kipeet ja se tuntuu hyvältä, kun on edes jotain oiretta... :)

Kirpukka 6+0 (jos nyt oikein olen ymmärtänyt)
 
Onnea pienestä prinsessasta RauRaulle :heart:

Ja tervetuloa Kirpukka :wave:

Itse oon ollut melkoisen oireeton koko raskausajan joten ei siitä voi onneksi päätellä mitään suuntaan tai toiseen. Hiisi-78 Mulla oli myös ruskehtavaa sekä ihan kirkastakin vähäistä tiputtelua 5-7 raskausviikoilla. Housuun asti ei mitään tippunut mutta pyyhkiessä oli punertavaa. Kävin silloin myös tuolla ar-ultrissa ja siellä näkyi kohdussa sellainen hematooma (hyytynyttä verta) joka sieltä pikkuhiljaa vuoteli pois. On kuulemma aika yleistä ja harmitonta ja ei pidä huolestua ellei vuoto ole runsasta ja jos siihen ei liity kipuja.

Tuna ja Sintti 27+0 *poksista*
 
Kiitos vertaistuesta :) Joo, eilen paniikissa lueskelin kännykällä vähän aiheesta ja ilmeisesti se voi tarkoittaa joko sitä, että joku on huonosti tai että kaikki on ihan hyvin.. Mulla on ultra ens maanantaina, niin siellä sitten viimeistään varmaan saa jotain varmistusta, jollei vuoto nyt sitten ylly kovasti tässä ennen sitä. Mutta koitan olla stressaamatta, jos se on mennäkseen kesken, niin eipä siihenkään voi itse vaikuttaa millään lailla.
 
Hiisi-78 Kyllä muakin se vuoto stressasi kovasti vaikka kaksi eri lääkäriä vakuutteli että masussa kaikki hyvin ja johtuu vain tuosta hematoomasta. Toivottavasti sullakin tiputtelu loppuisi pian eikä tarvitsisi siitä stressata!
Itellä tuntui että toi koko alkuraskaus aina tuonne rakenneultraan (rv22) oli yhtä stressaamista. Vasta kun aloin tuntea liikkeitä säännöllisesti niin on alkanut helpottaa.

Mitäpäs muuten tuumatte te pidemmällä olevat että pitäisikö mun vaatia tuolla äitipolilla sisätutkimusta? Siis normaalistihan sisätutkimus tehdään lääkärineuvolassa mutta kun mulla lääkärineuvola korvaantuu tuolla äitipolin kokoseurannassa eikä mulle sitä siis tehdä omassa neuvolassa. Äitipolilla vaan ultrataan masua eikä niillä ollut aikomustakaan tehdä siellä sisätutkimusta. Pitäiskö mun ens kerralla pyytää jos se vaikka edes sillä ultralla kurkkais kohdunkaulan tilannetta? Ihan kummaa kun näistä pitää itse huolehtia : / Mun tekis mieli kovasti käydä uimahallissa ja sehän ei oo kovin suosteltavaa jos kohdunkaula ei oo kunnossa...

Tuna ja Sintti 27+0
 
Onnittelut RauRau nyytistä! :flower:

Vuotamisesta; Mulla oli muistaakseni viikolla 9 selkeää verta havaittavissa pyyhkiessä muutaman kerran. Oltiin just tultu miehen kanssa ulkomailta ja mä olin ihan varma, että noniin, kesken meni. Soittelin parku kurkussa neuvolaan, josta kätilö vakuutteli, että jos ei oo kipua ja verta on vaan pyyhkiessä ei ole hätäpäivää. No eihän sitä näkyny ku sen pari kertaa eikä mulla ollu mitään kipuja. np-uä:ssä sit selvis, että mulla on etuseinäistukka, joka muodostuessaan on hiukan tihuutellut. Ja muutenkin raskausaikana alaosastolla virtaa enemmän verta ku koskaan niin ovat herkkiä pintaverenvuodolle kudokset.

Mä itte alan olemaan ihan kypsä olooni! Tähän Kirppuun ei tunnu tehoavan mikään savustus keino, se vaan tyytyväisenä potkii ja myllää takas. Meillä on nimittäin ongelmana se, että jos tää ei ala tulemaan elokuun loppuun mennessä niin sitte ei tarvi tulla ennen käynnistystä. Meijän koirien vahti lähtee viikoksi Norjaan. Varavahdin omalla koiralla on juoksut, joten ei voi sinnekkään meijän herraa viiä. Ja koska koirasta on meille liian myöhään kerrottu, että se kärsii eroahistusta sitä ei voi vielä jättää yöllä tänne meuhaamaan - jos olis tiedossa aikasemmin me oltas ehitty puuttua siihen. Nykysin menee puolituntia ihan ok, mutta mä en varmasti puolessa tunnissa synnytä :LOL: Lienee kaks vaihtoehtoa, jos ei keksitä hoitajaa koirille; mä menen yksin synnyttämään tai koirat lähtee autoon ootteleen... Toivotaan, että tää tajuaa tulla aikasemmin ulos...

38+6
 
SL
RauRaulle ja koko perheelle onnea miljoonasti pienestä tytöstä!

Kirpukkaa taisinkin jo onnitella tuolla toisella palstalla, mutta ONNEA vielä kerran! :heart: Ihanaa kun sieltä siirtyy pikku hiljaa tänne porukkaa :)

Mä alan olee niin kyllästynyt tähän pahoinvointiin :mad: lomapäivät menneet yrittäessä saada oloa paremmaksi ja että selviytyy kunnialla näistä päivistä. Kaikki keinot on kokeiltu ja käytetty eikä mistään mitään apua :( Olis niin ihanaa kun sais syötyä ilman, että yhden leipäpalan syömiseen menee yli tunti, kun meinaa vaan takaisin ylös tulla :( Noh, hyvän asian puolestahan tässä "kärsitään". Huominen np-ultra jännittää.

SL 11+5
 
Mulla on alkanu työliivi ahdistamaan tosta mahan kohdalta :D
On se sitte vissii vähän kasvanu taas, isäntä masua aamulla silitteli ja sano että tää on suurentunu... Ilmankos olen kärsinyt kasvukivuista kohta viikon päivät.

Vissyliini 13+5
 
SL
Np-ultrassa eilen käytiin... Ja voi ihmeellinen elämä sentään! Oltiin miehen kanssa aivan sanattomia ja tuijotettiin vain sitä kuvaa pienestä reilun 5cm kokoisesta ihmisestä :heart: Siellä se pieni köllötteli, sydän sykki ja saatiin 4D-kuvaakin pikkuisesta. Kaikki oli niin kuin pitikin ja pieni vastasi rv 12, mutta siinä ei ole kuin yhden päivän heitto kuukautisista laskettuna, joten mennään kuukautisten mukaan muuten. Saatiin iso liuta kuvia mukaan, myös 4D kuvia. Voi, että, ei tätä vaan osaa järjellä ajatella yhtään, että pieni ihminen on oikeasti tuolla mun masussa =) Ulospäin mun raskaus ei näy vielä. Lääkäri totesikin, että mulla on niin pitkä vartalo, että mahtuu hyvin tuolla suojassa kasvamaan =)

SL 12+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Vissyliini Meilläkin isäntä kutsuu mua pallomahaksi :D Ja kaipa tuo melkoinen pallukka alkaa olemaan. Jotenkin en itse koe masua isoksi eikä se ole mitenkään tiellä. No ehkä joskus sohvalla köllötellessä ja sieltä ylös yrittäessä tuntuu olo jo kömpelölle ja kankealle.

Ihana kuulla hyviä uutisia ultrasta SL :heart: Se np-ultra oli tosi ihana kokemus! Meilläkin oli siellä 4D-laite ja aivan ihania kuvia saatiin mukaan. Miten voi ollakin että niin pieni 5cm kokoinen voi näyttää ihan oikealle vauvalle :heart:
Toivottavasti sulla alkaa se huonovointisuus helpottaa. Koita syödä vaan niitä ruokia mitkä menee helposti alas. Mä en juurikaan kärsinyt pahoinvoinnista mutta parhaiten maistui mandariinit, vesimeloni ja jääkaappikylmä appelsiinimehu. Töissä nakersin suolakeksejä ja sitten mulla oli jääkaapissa sellasia soijakaakaotetroja jotka kans tuntui auttavan sitä huonovointisuutta. Mulla ehkä vajaat 5 kertaa piti hiippailla vessaan harkitsemaan oksentamista mutta päädyin aina kuitenkin olemaan oksentamatta.

Mitäs muille kuuluu? Vähän hiljaiseloa ollut tässä ketjussa...

Onko muilla sellasta hajamielisyyttä liikkeellä? Mä olen muutenkin luonteeltani sellainen aika suurpiirteinen ja ehkä vähän hajamielinenkin, mutta jotenkin viime aikoina tätä on esiintynyt ihan harvinaisen paljon. Tänään piti taas soitella Lindexille ja kysellä jäikö mun reseptini muovitaskussa pukukoppiin :D Onneksi löytyi sieltä... :ashamed:

Sokerit on taas tuottaneet viimeaikoina päänvaivaa. Niillä ilmeisesti onkin taipumus huonontua jossain vaiheessa oikein reippaammin (jos siis sokruissa muutenkin häikkää). Oon taas koittanut kiristää ruokavaliota takaisin siihen tavallista kotiruokaa kohtuudella + ruisleipää, viiliä, kasviksia muilla aterioilla. Jotenkin tässä kesällä tämä ruokavalio on päässyt repsahtamaan vähän väärille urille. Ei nyt mitenkään radikaalisti mutta vaaleammat leivät ja maustetut (sokeri)jogurtit on jotenkin eksyneet takaisin meidän jääkaappiin ja jotenkin sitä niitä kaikkia mielitekojakin on alkanut olla enemmän. Mulla on jostain syystä ihan hirveä himo kaikkeen mitä syödään ketsupin kanssa :popcorn: Ranskalaisia perunoita... aaaah...

No ens viikolla olis taas totuuden hetki siellä neuvolavaakalla :O Kääk!

Tuna ja Sintti 27+3
 
Onnea RauRau pienoikaisesta! :heart:

SL, onnea hurjasti ihanasta np-käynnistä! :) Toivottavasti pahoinvointisi pian helpottaa! Mulla on maha alkanut näkymään vasta noin viikon ajan, olen vielä kaikenlisäksi lyhyt ja hoikka että luulisi että olisi nopeamminkin alkanut näkymään. Vieläkin on pieni söpö kumpu että mikään jättiläinen ei tuo mahani edelleenkään ole...

Meillä on nyt ensimmäiset vauvantarvikehankinnat tehty, ehkä vähän aiemmin kuin kuvittelin niitä tekeväni. Työkaveriltani sain ostettua halvalla pinnasängyn ja sitten toiselta työkaveriltani ostin kaksi ikea-kassillista vauvanvaatteita ja kestovaippoja. Oli siinä rintapumppua, lakanoita, tuttipulloja yms. tarvikkeita myös mukana. Ihanaa hipeltää pikkuruisia vaatteita! =)

Liikkeitä olen jo ehkä muutaman kerran tuntenut. Pariin otteeseen on ollut semmoisia kutituksia ja olen melkein varma että eilen tunsin ensimmäisen potkaisun! :heart:

Wanda 18+1
 
Onnea RauRau vauvasta!

Ja onnittelut SL np-ultrasta!

Tunafish: Ainaki mulla oli jossain vaiheessa hemmetin hankala saaha sokerit kuriin kun tuntu ettei uskalla syödä mitään. Mutta nyt on sieto selkeesti parantunu. Kokeilemalla sä löydät mitä sun elimistö sietää...

(.)
Ei näytä meille vauvaa tulevan viikonloppunakaan. Ei sitten mitään oireita.. Eilen Kirppu vissiin laskeutu synnytyskanavaan ku kävelin koko illan ku 90v mummu etukumarassa laahustaen ja vaappuen ku häpyluu tuli niin kipeeksi ja tuntu, että tippuu kokonaan pois... Teki mieli pistää käsi housuun ku musta tuntu, että sieltä tippuu jotaki pois... Aktiivisesti Kirppu liikuskelee muutaman päivän hiljasuuden jälkeen - näkymä autto se kun lisäsin ruokakertoja..

Noh, laatuaika viikonloppu itteni kanssa. Mies menee koirien kanssa mökille viettään venetsialaisia. Mä voin tehä koko viikonlopun ihan mitä haluan...

Taika & Kirppu 39+3
 
Taika: Mulla kans tuo häpyluu kiukuttelee aina silloin tällöin. Huomaa kyllä jos on ollut enemmän seisaallaan/liikkeellä päivän aikana niin illalla ja yöllä on aika tuskaisaa. Viimeaikoina nuo liitoskivut on alkaneet säteillä myös pepun puolelle istumaluihin ja välillä tuntuu että koko lantion luustoa "kirvelee".
Mulla noissa sokruissa on jo historiaa ennen raskautta, kun oon saanut DM2 -diagnoosin jo 2010. Raskauden aikana tietysti sokerisieto vielä huonontunut lisää hormonien ja aineenvaihdunnan muutosten vaikutuksesta. Oon pistänyt insuliinia nyt jo parin kuukauden ajan, kun ennen raskautta pärjäsin pienellä metformin -lääkeannoksella ja ruokavaliolla. Melkoista taiteilua tämä välillä on...

Wanda:Hienosti ootte saanu hankintoja tehtyä! Ja kannattaakin tehdä sillon kun siihen hyvä tilaisuus tulee. Mä kans hamstrannut meille lähes kaiken käytettynä tässä pikkuhiljaa. Meillä on muutto käynnissä ja pakkasin eilen just noita vauvatarvikkeita ja vaatteita ja tein vähän inventaariota että mitä kokoja tarvitsisi ostella lisää. Oli ihana (taas kerran) hiplailla niitä pieniä bodyja ja potkareita :heart:
Ootko aikonut kestovaippailla? Meillä tarkoitus olisi ainakin kokeilla osittain kestoilua. Mies ei ihan hirveen innostunut ole asiasta, mutta käyttäköön sitten kertisvaippoja.

Tuna ja Sintti 27+4
 
ei uutisia, ihan vaan tavallista oloa...
Maanantaina käytiin lapsivesitestissä. Ja siippa sai pitää kädestä kiinni ja tarkkaila mukulan mykkelehdintää. Nyt tuli jo "alustava" tieto, että kaikki on kunnossa. Huoh. Eihän tuo uni ollut tullla silmään. Taitaa olla ihan tavallista turhantakia huolestumista :) Mahaan koskeminenkin on jo loppunut (piston takia) ja eilen pyrähtelin toimistossa kuin nuorempikin aropupu.... Kahdenviikon päästä pääsen taas kurkkaamaan, että mukulallakin on kaikki kunnossa sellaisessa välipikaultrassa.

Juuri nyt kaikki on ihan hyvin. Painoa lähtökohtaan + 3kg, aina nälkä, aina liian lämmin, mutta muuten ihan hyvä.

cynde & mukula 16+5
 

Yhteistyössä