** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Tunafish, juu olisi kyllä tarkoitus kestoilla niin paljon kuin vain mahdollista. En itsellänikään käytä kertakäyttöisiä siteitä niin tuntuisi hölmöltä käyttää sellaisia vauvallanikaan. Olen hippasen ekohöpö muutenkin, luomukosmetiikat sun muut on jatkuvassa käytössä. Vähän kauhistuttaa kertakäyttöisissä vaipoissa kemikaalit ja kaatopaikalle päätyvän jätteen määrä. Meillä onneksi myös mieheni kannustaa kestoiluun.

Olen jo liittynyt kestovaippayhdistykseen josta sain pari lehteäkin jo luettavaksi joista olen innolla opiskellut. :D
 
Wanda: Ihana löytää joku muukin kestovaippailua suunnitteleva! Kirjoittelin aiheesta tuolla kuukausiketjussa ja aika jäätävää palautetta tuli : / Mun kavereista ei kukaan ole koskaan edes kokeillut kestoilla. Itsekseni oon sitten koittanut surffailla kestovaippayhdistyksen sivuilla ja etsiä tietoa asiasta. Oon kirppikseltä ja huuto.netistä huudellut jo vaippoja niin että ainakin ekat kuukaudet pärjätään noilla. Puikoilla parhaillaan tulossa villapöksyjä nb-koossa jos niitä kokeilisi harson kanssa ihan alkuun.

Cynde: Oliko teillä joku erityinen syy että menitte tuohon lapsivesipunktioon? Ihana kuulla että tulokset oli kuitenkin hyvät!

Tuna ja Sintti 27+4
 
Heippahei!

Täällä mä oon viettänyt hiljaiseloa siitä syystä, että alotin pitkän 10 viikon kesäloman jälkeen työt pari viikkoa sitten... ja HUH, en tiiä onko muuten vaan kesän jäljiltä rankkaa palata töihin ja mitä kaikkea voi laittaa raskauden piikkiin, mutta mä oon ollu NIIIIIIN väsyny, että joka päivä oon parin viikon ajan nukkunu pari tuntia päiväunia töiden jälkeen ja kunnon yöunet siihen päälle ja silti aamulla oon kuin joku zombi, joka torkuttaa vähintään puol tuntia ennen kuin pääsee sängystä ylös. Mutta ehkä tämä tästä ja tasan 3 kokonaista työviikkoa enää on töitäkään jäljellä! Eli 15 työaamua! Sitten alkaisi äitiysloma!

Maha Musta tuntu jossain kohtaa, että mun vatsa oli jo tosi iso. Nyt kuitenkin se on ihan tollanen kohtuullinen tuossa. Ennen kulki vatsa vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta keskiviikkona oli neuvolassa mitta siirtynyt aivan keskikäyrälle. Töissä eräs tuttu nainen tuli kysymään, että mitenkäs pitkään vielä olen töissä ja kun sanoin, että enää kolme viikkoa niin hän hämmästyi kovasti, että niin pian jo olen jäämässä pois. Vatsan perusteella kuulemma voisi ajatella, että laskettuun aikaan olisi paljon enemmän aikaa vielä jäljellä. Puoleen väliin mennessä olin kiloja kerännyt vain 3, nyt sen jälkeen onkin sitten parissa kuukaudessa tullut vajaa 6 kiloa lisää. Jostain sitä on vaan kiloja humpsahtanut, vaikka ruokatottumuksia jne en ole kovasti kyllä mielestäni muutellut. Nykyään tuntuu kyllä siltä, että kovin paljoa ei voi kerrallaan syödä, ja sen vasta painona onkin sitten oikeestaan koko ajan nälkä!

Neuvolassa vauva tuli todettua, että vauva oli kääntynyt raivotarjontaan, mikä ei ollenkaan ole huono juttu tässä kohtaa (JJ oli tosi pitkään aivan poikittain). Tosin nyt pää oli alaspäin ja vartalo poikittain oikeaa kylkeä kohti. Toivotaan, ettei nyt enää kovasti ala voltteja tehdä vaan tajuais pysyäkin oikein päin. Tämän raivotarjonnan vuoksi onkin sitten virtsarakko kovilla. Tuntuu, että koko ajan olisi vessahätä, varsinkin seistessä. Yölläkin miltei sen pari kertaa vähintään joudun käydä pissalla. Potkuja tuntuu tosi reilusti kylkiluiden vierellä ja alla sekä nyt välillä myös ylävatsalla.

Hankintoja on tullut tehtyä viime aikoina tosi kovasti. Tai oikeestaan niitä ei oo tarvinnut tehdä, vaan niitä on tupsahdellut. Eilen hain postista äitiyspakkauksen ja harmikseni sain vanhan pakkauksen, mutta ihan kivan näköinen pakkaus se on sekin! :) Miehelle tein isyyspakkauksen ja hän sai sen myös eilen. Vauvalehden kylkiäislahjana tuli turvakaukalo, jonka mun äiti toi tänään. Lisäksi sain kaverilta sitterin ja ison kasan kaikkea muuta kuten leikkimattoa ja vauvalelua jne. Nyt tuntuu, että näitä vauvatavaroita on joka puolella leviänä! Melko paljon ja isoja tavaroita sitä voi pienellä syntymättömälläkin ihmisen alulla jo olla! :)

Äitiysjooga/synnytysvalmennus... Mä ilmoittauduin äitiysjoogaan, jonka piti alkaa tulevana maanantaina. Nyt tällä viikolla kuitenkin sain tietää synnytysvalmennusten ajankohdat... niitä ois kolme eri kertaa vielä tarjolla ja jokainen kerta on just maanantaina samaan aikaan äitiysjoogan kanssa! Ärsyttävää... Kahdeksasta joogakerrasta joutuisin oleen pois 3 kertaa... En nyt oikein tiä, että pitäiskö perua koko jooga...

Kestoilu kiinnostaisi mua myös kovasti! Tunafish ja Wanda millaisia vaippoja olette hankkineet. Jossain kohtaa mua kovasti stressasi hankinnat ja töiden alku jne, joten päätin siinä kohtaa, että kestoiluajatukset siirrän myöhemmäksi. Nyt kuitenkin kun äitiyspakkauksen kestovaippoihin pääsin tutustumaan eilen niin sain taas vähän kipinää asiaan liittyen. Millaisia vaippoja olette hankkineet ja minkä verran olette käytetyistä vaipoista maksaneet? Paljonko niistä kannattaa maksaa? Musta tuntuu, että mä haluisin tietää niistä kauheesti enemmän kuin oon mistään oikein osannut ottaa selville... Jos osaatte selventää ja auttaa mua, niin olisi tosi kiva! :)

Ronjaliina ja perjantaibileitä vatsassa pitävä JJ 31+4
(bileiltä ainakin tuntuu ja näyttää, kun koko vatsa heiluu ja vatsan pinta nousee vähän väliä) ;)
 
(.)
Ääh, mulla on maha ihan sekasin...:ashamed: Vessassa oon käyny vaikka kuinka monta kertaa jo... Vähän taas magnesiumin yliannostusta ilmeisesti, pitää ottaa illalla vähemmän sitä.

Aamuun sen verran vielä tarkennusta, että nyt on kuulkaa pallo jalkojen välissä. Tai siis ei ole mutta siltä tuntuu... Kävelen just sillain että joku on potkinu mua urakalla tuonne alaosastolle. Mulla on koko alapään luut ihan hellänä ja itkua väännän kävellessä. Vois varmaan päätellä, että Kirppu on syvällä synnytyskanavassa... Tulis vielä pois. Eilis iltana ja viime yönä näin on käyny. Tänään oon harkinnu hyvin tarkkaan askeleet ku itku ei oikeesti oo kaukana ku on niin kipee tuo alaosasto ku kävelee...

Mies lähti just koirien kanssa mökille. Anto vielä työpuhelimensa numeron, jos ei vastaa omastaan.:LOL: Ihanko en tietäs, että se ei sitä paljoo viikonloppusin kattele... Vissiin sitäki vähän hermostuttaa... :LOL:
 
Onnea plussasta Tatja!
Joillakin paikkakunnilla on tarjota ultria enemmän kuin kaksi, mutta valitettavasti suurimmassa osassa kuntia ultrataan ainoastaan kahdesti n. viikolla 12 np-ultra ja n. viikolla 20 rakenneultra. Ensimmäisellä neuvolanäynnillä ei raskautta edes "tarkisteta" mitenkään, ellei ole erikseen syytä määrätä esimerkiksi verikokeeseen. Ekalla neuvolakäynnillä saatetaan kyllä varata aika viikon n.12 np-ultraan.
 
Ymmärrän! Aika moni tekee niin! Yksityisen varhaisultran ajankohdaksi kannattaa valita 7+jotain. Periaatteessa 6+jotain sydämen sykkeen pitäis jo näkyä, mutta jos onkin hedelmöittynyt esim luultua myöhemmin niin 7+jotain syke näkyy varmasti! Jos menee liian aikaisin niin voi tulla huolta ja murhetta kun ei syke näykään, vaikka kaikki olisi hyvin! Itse taisin käydä viikolla 7+4.
 
Onnea plussasta Tatja! =)

Mäkin mietin monta iltaa, että käynkö varhaisultrassa. Mutta niillä on liikaa hintaa mun kukkarolle niin oottelin np-ultran. Loppujen lopuksi aika meni nopeesti.

Ekassa neuvolassa ei mua ultrattu. Kysyttiin kyllä millä viikoilla tein testin ja kokeiltiin kohtua, joka oli jo kuulemma asianmukaisesti pyöristyny. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tatja
Onnea ihan hirmuisesti Tatja :heart: Mä ravasin kolme kertaa ultrassa ennen np-ultraa :D Eka tais olla 6+4 ja syke näkyi ultranäytöllä jo silloin.

Tsemppiä Taikalle masuvaivojen kanssa muutenkin noihin loppuajan kremppoihin :hug: I can feel you sister! Mulla on hormonaalisista syistä ollut maha sekaisin koko raskausajan :x

Noista kestovaipoista piti vielä pikaisesti näpyttää Ronjaliinalle! Kiva jos oot sinäkin suunnitellut kestoilua! Mä oon tosiaan huutiksesta ja oman paikkakunnan FB -kirpparilta ostanut kestovaippoja. Oon panostanut noihin AIO (all in one) ja taskuvaippoihin. Noissa paketeissa oon tosin saanut kyllä muutamia imse vimse -vaippoja joissa siis erillinen sisävaippa ja kuorivaippa (samoja mitä äitiyspakkauksessa on). Huuto.netissä tuntuu että vaipat on kaliimpia. Tuolta FB-kirpparilta oon saanut sekä uusia että käytettyjä vaippoja 2-4€/kpl. Usein myynnissä on sellasia paketteja että saa vaikka 3-4vaippaa/10€. Oon ostanut monen merkkisiä vaippoja sillä vaan kokeilemalla sitten löytyy mikä on meille hyvä malli.
Vastasyntyneillä on kuulemma kaikkein hankalinta käyttää kestoja kun ovat pieniä rimppakinttuja ja vielä makoilevat suurimman osan päivästä. Ohivuotoja siis sattuu tässä iässä kaikkein eniten. Ilmeisesti toimivinta olisi käyttää harsotaitosta lisäimuilla villahousujen kanssa. Ja tärkeintä olisi olla luovuttamatta tuossa vaiheessa. Jos ei jaksa taitella harsoja niin käyttää vaikka kertakäyttövaippoja 1-2kk ja kokeilee sitten taas kestoja.
Mehän jäädään samaan aikaan lomailemaan! Mä pidän ensin 2 viikkoa kesälomaa ja 2 viikkoa ylityövapaita ja alotan vasta sitten mammaloman. Enää siis 3 viikkoa töitä :D

Ja nyt anoppilaan kyläilemään!

Tuna ja Sintti 27+6
 
Kiitos Tunafish kestovaippa briiffauksesta! Pitää alkaa tutustua aiheeseen tarkemmin tässä vielä! Niin ja tosiaan jäädään samaan aikaan "lomailemaan"! Totta! :)

Eilen kuulkaa mut yllätettiin täysin! Olin menossa kaverin synttärikahville ja siellä olikin mulle järjestetty vauvajuhlat! :) Olipas aikas kivaa! :)

Mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle!

Ronjaliina ja JJ 32 POKS huomenna maanantaina!
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Tunafish -78 käytiin punktiossa kun sain seulasta keskivertomahdollisuuden kromosomihäiriöön, ja siipan kanssa haluttiin varmempaa tietoa jo mahdollisimman aikaisin.

Kestovaippoja en edes tiennyt olevan! No, lisää opiskeltavaa ja tutustuttavaa :D

Siippa innoistui lasten nimiä pläräämään netissä viikonloppuna. Minä ihan onnesta soikeana. Välillä tuntuu ihan uskomattomalta tämä odotus!

Bytheway: onko kellään kotikonstia ilmavaivoihin? Ihan oudosti kerää ilmaa vatsaan, vaikka syön ns terveellisesti?!?

cynde & mukula 17+1
 
Jee Tatja!! Onnea, onnea, onnea ihan hirmuisesti!!! :heart::D
Mahtavaa että plussa vihdoin tuli! Just vähän aikaa sitten mietin vauvakuumepuolella olijoita ja varsinkin sinua että toivottavasti pian plussaatte! :)

Ymmärrän hyvin että ei ole malttia odottaa sitä 12 viikon ultraa, itse kävin yksityisellä rv 6+5 ultrassa ja siellä näkyi hyvin sykkivä sydän.

Tunafish, kivaa kun olet myös kestojen puolella! =) Mitä lankaa käytät noihin villapöksyihin? Meinasin että joko käyn hakemassa lankoja oulunkylän lankamaailmasta tai sitten tilaan netistä. Kuulemma värjäämättömillä langoilla olisi paras imukyky.

Ronjaliina kyselit kanssa kestoista, en ole itse ostanut yhtään vaippaa vielä paitsi nuo jotka tuli työkaveriltani ostetuissa tarvikkeissa. Niissä oli mukana Imse Vimsen taskuvaippoja sekä Fuzzi Bunzeja. Noita jälkimmäisiä on kehuttu hyviksi, samoin sellaisia kuin Bum Genius. Kokeilemallahan se kait selviää mikä toimii omalla vauvalla parhaiten, jokaisen vauva kun on niin eri mallinen. Oon kanssa lukenut että aluksi hyviä olisi nuo harsot ja villahousut joita itsekin meinaan neuloa.
Kestovaippayhdistyksellä on paljon paikallisjaostoja joissa toimii vaippalainaamoja. Sieltä saa pienellä hinnalla vuokrattua kokeilupakkauksen jolla voi testata erillaisia malleja ja saada neuvoja.

Cynde, mulla on ollut mahan kanssa samoja ongelmia ja mielelläni myös kuulisin jos vaivaan löytyisi helpoitusta. Syön myöskin terveellisesti että mistä himputista se ilma kerääntyy?

Meillä on kanssa nimiä hiukan mietitty jo, tosin nyt pidetään pari viikkoa taukoa ja odotetaan rakenneultraa. Jos sitä vaikka sais sukupuolen selville... :popcorn:

Wanda 18+4
 
Viimeksi muokattu:
SL
Kiitos tsemppauksista! Kyllähän tän pahoinvoinnin pitäisi ainakin helpottua jossain vaiheessa :)

Kestovaippa-asiat ovat muakin hieman houkutelleet, mutta mies ei ole siitä innostunut. Mietinkin, että voishan sitä ainakin kokeilla sitten kun vauveli on vähän isompi ja tehdä sitten niin, että käyttää molempia. On se kyllä melkoisen ikävää ajatella kuinka paljon sitä kaatopaikkajätettä tulee niistä kertavaipoista. Ja kuinka luonto kuormittuu. Kun tuota vaippajätettä tulee jo muutenkin terveydenhuoltoalan puolelta. Biovaippojakin kuulema on, mutta mietin vain kuinka toimivia ne ovat. Täytyis vaan ottaa selvää näistä asioista :)

Hankintoja tekis niiiiiiin mieli tehdä, mutta jotenkin järki sanoo, että turhan aikaista... toisaalta onko? =) Ensimmäinen hankintani tulee olemaan Manduca =) Siskolta saan halvalla ostettua, hänen lapsensa eivät ole kantorepussa viihtyneet. Ajattelin sitten, että itse voisin tulevan pienen kanssa kokeilla sitä =) Ja mies varmasti tykkää kannella pientä sellaisessa =) Siskolta sain jo vuosi sitten jätesäkillisen, voi ne on niiin pieniä :heart: , bodeja, potkupukuja ym. Mutta niille en ole vielä tehnyt mitään, ehkäpä sen ehtii sitten myöhemminkin ;)

SL 12+4
 
Voi olla että noihin ilmavaivoihin on sama syy kuin tähän mun jatkuvaan ripuliin. Elikkäns rakkaat hormonit! Tosi monellahan on näitä mahavaivoja just menkkojen aikaan. Näin mulle ainakin neuvolalääkäri tätä perusteli.

Ronjaliina, Wanda ja muut kestovaiposta kiinnostuneet Mä ostin lankakaupasta sellasta Nimbus -merkkistä tosi pehmeää merinovillalankaa, joka kyllä oli kauniisti liukuvärjätty. Tätä kuulemma muutkin vaippahousukutojat olivat ostaneet. Ja sitten edullisempi vaihtoehto voi olla Novitan Puro -lanka jota melkein jokaisesta marketista saa (ja on myös kivoja värejä mutta ei niin ihanan pehmeä kuin tuo merinovilla). Puro-langasta ainakin oli oikein keskusteluketju tuolla kestovaippafoorumilla. Varmaan parasta olisi oikeasti se värjäämätön ja käsittelemätön hahtuvillalanka. Vähän suunnittelin että voisin tilata vaikka Ruskovillalta tuollaista käsittelemätöntä villalankaa ja tehdä siihen sitten vaikka muutamia raitoja jollain värikkäällä. Suunnitelmissa olisi myös tehdä kudottuja lisäimuja bambu- ja hamppulangasta kunhan sellaisia lankoja jostain löydän.

(.) Tänään tuli piipahdettua neuvolassa kauhistumassa vaakan lukemia. Neuvolatätiä oikein nauratti kun mä olin niin kauhuissani :D Kuukaudessa 4,2kg :O Voi kääk! No siis pari kiloa tuosta on pelkkää suolaturvotusta viikonlopulta, mutta kuitenkin! Kääk! Olipas pysäyttävä kokemus! Painoa tosin alusta saakka nyt olisi tullut vain 4,8kg yhteensä mutta tuo viimeisen kuukauden osuus siitä on aika huomattava (ja kun mulle ei sais yhtään tota painoa vielä tulla lisää :headwall:).
Sf-mitta oli tosin pudonnut sinne keskikäyrän alapuolelle ja oli nyt 24cm. Pienellä oli tosi hyvä ja vahvat sykkeet ja liikkui doppleroinnin aikana villisti. Floradixilla oli lähtenyt hemoglobiinikin nousuun eli 121 --> 128 oli noussut edelliskerrasta.

Tuna ja Sintti 28+0 *poksista*
 
Voi Hiisi :hug: Oon tosi pahoillani! Mä olisin niin halunnut kulkea tätä matkaa yhdessä sun kanssa, mutta tuu sä sitten vähän myöhemmin perässä, jooko?

Vaikka eihän sitä todellakaan vielä tiedä, onko tää munkaan visiitti pitkäaikainen, kun niin alkutaipaleella vasta edetään. Tänään kävin uudelleen ultrassa ja pikkuinen oli kooltaan 6,3 mm ja vastasi viikkoja 6+4, vaikka piti olla jo 7+1. Sykkeenkin lääkäri väitti näkevänsä. No, eipä tässä auta kuin odottaa ja katsoa, mitä tuleman pitää. Perjantaina kuitenkin eka neuvolakäynti... Jotenkin edelleen ihan epätodellinen olo. Ehkä siksikin, ettei mulla oo edelleenkään pienimpiäkään oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Olen tosi pahoillani hiisi-78 :hug: Toivottavasti näemme sinut täällä pian uudelleen!

Hieno juttu Kirpukka jos teillä pienen syke näkyi :heart: Sehän on jo tosi iso askel ja keskenmenon riski pienenee huimasti! Oireettomuus ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. Kaikkihan reagoi erilailla hormoneihin. Itsellänikään ei mitään kummempia oireita ole ollut koko raskausaikana.
Alussa tuo pienen koko voi olla muutamia päiviä isompi tai pienempi. Meilläkin vaikka inseminaation takia tarkka hedelmöityspäivä oli tiedossa oli alkio noissa ensimmäisissä ultrissa muutaman päivän pienempi kuin pitäisi. Np-ultraan mennessä oli kuitenkin kirinyt kasvua niin että taisi olla silloin pari päivää isompi.

(.) Kävin tänään perhevalmennuksiin kuuluvassa suuhygienistin neuvonnassa. En tiedä onko kaikilla paikkakunnilla tätä mutta koin koko jutun melko turhaksi. No mulle ja miehelle varattiin nyt sitten aika hammastarkastukseen ja synnytyksen jälkeen kehoitti mua varaamaan aikaa suuhygienistille. Muuten tuolla kerrattiin ne että lapselle ei saa omasta suusta antaa mitään eikä syödä samalla lusikalla. Ja hammaspesut aloitetaan heti kun hampaita alkaa tulla.
Huomenna olisi sitten eka ryhmämuotoinen perhevalmennus. Siellä olisi sitten fysioterapeutin osuus tiedossa. Tätä oon kovasti ootellut jos saisi jumppa- ja venyttelyvinkkejä sieltä.

Tuna ja Sintti 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
SL
Hiisille :hug: pahoittelut!

Kirpukka niin kuin Tunafish sanoi, pienen alkion koko voi vaihdella. Hienoa että syke näkyi. Harvoinhan sitä sykettä rv 6 voidaan varmaksi todeta. Jaksuja!

Suuhygienistin neuvonnasta mekin saatiin lappunen, jonne olisi kuulema hyvä mennä. Mietin kyllä sitä, että tuleeko siellä mitään ns. uutta, mutta kait siellä on hyvä käydä :D Täällä päin hampaidenntarkastukseen on 6kk jonot, mutta laitoin itseni kuitenkin jonoon.
 
Kiitos vielä Kirpukalle ja muille haleista, niin mäkin olisin kovasti halunnut tätä matkaa kulkea sun kanssa. Mutta kun meillä ei onni ollut nyt myötä, niin lähetän ihan erityistoiveita että teillä menee sitten kaikki hyvin loppuun asti :heart: Yksi iso askel on taas ohitettu kun syke löytyi, ihanaa :) Ja toivottavasti tavataan tällä puolen taas sitten joskus :)
 
Hiisille pahoittelut! Toivottavasti palaat pian takas!

Kirpukalle onnittelut sykkeestä!

(.)
Enpä oo tähän asti ollu näin tyytyväinen 11tunnin yöunista. Eilen iltapäivällä alko migreeni, mikä kesti aamuyölle asti. Toki mulla on kohtauslääke, mikä sallitaan raskausaikana, mutta se ei auta - mun ikioma lääke on just nyt kielletty ja kaipasin sitä eilen helvetin paljon - se tappaa mun migreenin puolessa tunnissa. No joka tapauksessa siitä tappavasta kivusta kärsiessäni esitin yhen toiveen " ei tänään, ei nyt, mä en halua migreenissä synnyttämäään!" ja onnekseni se toteutu. Kirppu masussa kyllä mylläs ja aiheutti halvaannuttavan kipeitä sukkapuikkokipuja ja kävelin kumarassa vessaan ku koko alamaha ja nivusseutu oli niin kipeenä. Mutta vielä ollaan yhtenä kappaleena. Oliskohan tää ollu 3. migreeni sen jälkeen ku ei buranaakaa saa enää ottaa ja joka migreenissä Kirpulla on hirvee liikkumisen vimma - vissiin lohuttelee mua, että hänellä ei oo hätää...

Neuvola tänään. Varmaan terkka masentuu, ku ei mulla oo mitään oireita nuiden sukkiskipujen ja nykysin hiukan voimakkaaampien menkkakipujen lisäksi. Ei limatulppaa ja mikään häätökeino ei saa supistuksen supistusta aikaseksi... Mä oon ihan varma, että me mennään syyskuulla käynnistykseen...

Taika ja Kirppu, jonka vuokrasopimus irtisanottiin eilen... 40+1
 
hiisi -78 lämpimiä ajatuksia myös täältä! Jännätään silti kanssasi...

Taika78 taidat olla liian hyvä vuokranantaja =) Toivottavasti nyt Kirppu tulee siihen tulokseen, että matkaa on alettava taivaltaa ihan itse ja päättää tulla viellä ulos ennen käynnistystä... Tai sitten terkalla on joku hyvä idea, kuten esimerkiksi suursiivouksen teko tai jotain muuta vastaavaa?!?

Minä meen sit huomenna sinne hampaidenhoitoon kun nämä ikenet ei tunnu lopettavan vuotamista.... saas nähdä, mitä täti sanoo.
 
Poksautellaan 15+0.
Ihanaa! Elämä alkaa voittamaan vihdoinkin. Olo alkaa olla normaalin energinen ja ruokahalu on normalisoitunut.

Ja ihan kuin olisin tuntenut liikkeitä parina viime päivänä. Ehkä. Sellaisia hipaisun ja muljahduksen välimaastosta olevia nopeita ohimeneviä tuntemuksia navan ja hävyn puolivälin tienoilta, läheltä masun ihoa.. Katsoin anatomiaa näiltä viikoilta ja siinä ei pitäisi olla suolia vaan kohtu :)

Jos jotain negatiivista niin nenän limakalvot on aika lujilla, haavaumia ja verta niistäessä. Nenätipoilla oon lätränny jo monta viikkoo ja välillä auttaa muutamaksi päiväksi ja sitten aukee taas. No jospa se siitä. Ja ikenet vuotaa täälläkin, by the way.
Alamasussa on myös jatkuvaa lievää juilintaa, joka lähinnä vaan ärsyttää, kun tuntuu että masua pitää kannatella kokoajan liikkuessa.Tukiliivivyön osto on tässä edessä. Huomenna olisikin tilipäivä, niin vois alkaa verkkokauppashoppailun..

Mukavaa elo-syyskuun vaihdetta kaikille, niin se vaan pitää kesästä päästää irti ja alkaa nauttia syksyn pimenevistä illoista.

Vissyliini 15+0
 
Viimeksi muokattu:
cynde: nii kai sitte. Mutta tähän mukulaan ei tepsi mikään savustus keino... Ei sitten mikään... Eilen kyykin ja kumartelin pihahommissa pari tuntia ja tuloksena vaan närästys ja hiki...

vissyliini enmuista millä viikoilla tunsin liikkeet, mutta musta ne tuntu joltaki kalan pyrstöltä ja kuplimiselta. Vähän niiku limpparipullon hiilihapot pullosa niin siltä musta tuntu... Nyt nämä jo käy kipiää...

(.)
Ei siis edelleenkään merkin merkkiä mistään synnytysksestä. Alkaa tympimään ja kunnolla ku ei mitään tapahu. Muutamia toispuolisia kramppeja mahassa yön aikana, mutta mun ymmärtääkseni suppari tuntuu koko vattalla...? Mä alan olla enemmän ku varma, ettei tää tuu ulos ennenku se käynnistämällä sieltä savustettaan ulos...

Mutsi soitti eilen ja jakeli "hyviä" ohjeita miten vauvan saa ulos... Meinas olla 3metrinen pippeli otassa ku niitä kuuntelin - ihan ko en olis mitään kokeillu. Sit se alko hihkumaan, että kohta se syntyy kun kyseli kiinnittymisestä ja laskeutumisesta - kuulemma maksimissaan viikko menee - meni ihan mykäksi ku sanoin, että muuten hyvä mutta tää mukula on laskeutunu ja kiinittyny ja pari viikkoa sitten, että sun teoria ei oikeen toimi... Sit se valitteli, että kun häntä alkaa jännittämään, että koska se tulee ja oli kuulemma käyny kattoon sähköpostinki, että jos oonki sinne ilmottanu... Ja meni muuten ihan sanattomaksi ku mies vastas sille ku mä oli pihaa hoitamassa - heti oli tietty vetäny johtopäätöksen, että mä oon synnyttämässä...

Aavistuksen sieppas illalla myös mies- vaihto asentoaan sängyssä ja ähisi, että ku on hankalaa ku on niin iso maha ja selkäki on kipee - meinasin varmaan tippua sängystä hölmistyksestä... Mähän oon viimesen kuukauden vaihtanu asentoa vaan vessa reissuilla, kun iso maha tekee sen muuten hankalaksi ja selän takia oon ollu sairaslomalla jo toukokuusta... Joo mullahan ei oo mitään - mä en vaan valita sille siitä..

40+3
 

Yhteistyössä