** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Nooo mutta se on teidän oma pikku mörkö :D On meilläki yks onneton kuva päästä missä nyt ei paljoa näy.. Ei saanu oikeen otettua 4d:tä kun liikkui ja potki koko ajan. NP-ultrassa oli niin rauhassa että tuli tosi hienoja kuvia vaikka siellä pitikin pomppia tasapökkää että vähän edes liikkuisi.

Nythän tämä ei paikallaan pysy, liikkeet jo sattuu kun ahdasta ja väliin ilmeisesti päällä painaa jotain hermoja kun reidessä saakka säteilee liikkeet. Ja viime yönä huomasin että pienen liikkeet tuntuvat selkeästi jo ihan tuola pyllyn puolellakin :O

Alkaa pikkuhiljaa jännittelemään.
 
Pahoittelut Siipa! :hug:

Myymelille kiitokset tarinasta ja onnellisia kotipäiviä neidin kanssa! :)

Tänään oli meillä np-ultra ja mahan valtakunnassa kaikki hyvin! Siellä se meidän pikkuinen liikkui niin kovin villisti, pyöri, potki ja heilui minkä kerkesi! Koko vastasi edelleen täysin päiviä, niskaturvotusta oli vain 0,6 , rakenteet normaalit ja kaikki erinomaisesti! Oli kyllä uskomaton tunne nähdä pieni niin selkeästi, viimeksi kun näkyi vain möykky ja jonkin välkkyvän. :heart:

Etusivulle saisi mun tietoihin päivittää LA 24.1.2013 ja synnytyssairaala HYS.

Wanda 11+5
 
SIIPA Olen pahoillani :(

Tunalle, Wandalle ja Vissyliinille Onnea ultrista! :heart:

Mulla on huomenna ihan maailman paras päivä: loma alkaa ja on ultra! Jee, en malta odottaa! Ihme huoli on ollu taas pienestä kun vähän kipuja alavatsassa ja edelleen niitä liikkeitä odottelen, mutta onneks huomenna selviää onko kaikki kunnossa! nÄinpähän muuten taas unta että poika tulossa.. No huomennahan se toivottavasti selviää!

Osaako joku muuten neuvoa miten tänne saa jaettua kuvan niin että se kuva näkyy suoraan tässä sivulla, eikä aijaan-linkkinä? Tuli yhtäkkinen halu laittaa masukuvaa tänne, ennenku toi 20 poksahtaa ens viikolla :)

Halauksia kaikille!
 
SL
SIIPA voi eiii. Aivan kamalaa! :hug:

Intoilija kiitos onnentoivotuksista! Ja kaunis masukuva :)

hihhihhii, saanko mäkin harjoitella poksumista? :D Mulla olis rv6+0 :D Voih kun itsekin pääsis jo siihen ar-ultraan, huuuoh! Kyllä on hermoja raastavaa aikaa. Ja jännittää ja pelottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Ihana masukuva Intoilija :heart: Mun on ihan turha masukuvia ottaa kun minusta ei oikeasti vielä kyllä näe että odotan. Menee muuten ihan normaalit housutkin vaikka istuessa toki on pakko pitää nappia auki tai kumilankaviritystä. On ennestään ylipainoa niin tuonne makkaran sekaan se pieni on uponnut huomaamattomasti :D Ihan kateellisena olen kaikille pallomasuille!

(.) Mä tässä hokasin että viikonloppuna poksahtaa 6. raskauskuukausi alulle! Sehän on jo aika paljon eikös vaan? Mulla on jotenkin tämä maltillinen tavaroiden hankinta revennyt lapasesta ja on muuten tullut hamstrattua vaikka mitä! Pelkään jotenkin että oon parin kuukauden päästä jo niin heikossa kunnossa syystä tai toisesta että jää hankinnat muuten tekemättä. Ja vaikka etukäteen aattelin että varmaan esikoiselle kaikki uutena ostetaan niin musta on nyt tullut oikein kirpparien ja huuto.netin suurkuluttaja. Pihiys on iskenyt kun tajusin miten pienille tuloille sitä jossain vaiheessa pudotaan.
Pienestä on etenkin tällä viikolla tullut oikein mestari potkuttelussa. Eilen ekaa kertaa bongasin mahan päältä tunnustelemalla monta oikein kunnon muksaisua. Yllättävän hyvin istukankin läpi nuo muksaisut tuntuu!

Tuna ja sintti 21+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Sievä masu intoilija =)

Mä voin järkyttää teitä liittämällä ens maanantain mahakuvan tänne kun poksuu 38 :D

Tuna, mä mietin myös tuossa kun seitsemäs kuukausi alkoi, että kauheata kun viikkojen kanssa laskee niin on tosi pitkä aika vielä mutta sitten ku ajattelee kuukausina niin on jo tosi pitkällä. Nyt yksikin päivä on kuin kuukausi.. Gracon kaukalokin on jo valmiina odottamassa autossa pientä matkaajaa :D
 
Kiitos kaikille kauniista sanoista, raskaana oleva nainen ei niitä ikinä voi saada liikaa, kun muutenkin kamppailee oman kehonkuvan kanssa! Kiitos :heart:

Meillä oli kaikki eilen aivan loistavasti rakenneultrassa, ja meille on siis tulossa pikkuMIES! kätilö sanoi että "onpa harvinaisen isot vehkeet, ja kyllä esitteleekin niitä myös harvinaisen paljon!" :LOL:

Ja selvisi syykin miksei niin kovin vielä tunnu potkuja: istukka on edessä. Eli sekin huoli oli turha :)

Me pidetään peukkua kaikille muille, että teilläkin menee kaikki hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Taustalta huudahdan, että meille syntyi ihana tyttö 8.7. rv 40+4, mitoin 3955g ja 52cm, pipo 34cm :heart: Synnytys oli pitkä (synnytyssalissa 19h) ja sydänäänten jatkuvan heikkenemisen vuoksi päädyttiin lopulta kiireelliseen sektioon. Tilanne oli kauhea, mutta palkinto sitten lopulta mitä mahtavin; terve tyttö syntyi :heart:.

Haava on parantunut yllättävän nopeasti ja kotiinkin päästiin jo kolmantena päivänä. Tyttö on kiltti ja rauhallinen, yötkin nukkuu yhdellä heräämisellä ja imee tissiä kuin viimeistä päivää =) ja Äiti on hormonimyrskyssä ja itkee onneaan :heart:.

Niin ja Tyttö kasvoi koko raskausajan alakäyrillä, mutta kas kummaa olikin syntyessään sitten lähes 4kg :D

Ihanaa odotusaikaa kaikille! =)

Maanu ja Kerttu-tyttö 6vrk
 
Maanulle täältäkin onnittelut :flower: Hienoa että kaikki meni lopuksi hyvin =)

Lupasinpas järkyttää teitä kuvalla. Ei tää ny ollukkaa niin kauhian kokoonen enää, tuntuu niinku se olis viikossa pienentyny :confused: No ehkä se on tuo laskevainen suunta.. :D



Elikkäs rv 38+0 pokspoks! Ja nyt viikon sisään olen saanut raskausarpia hiukan oikealle puolelle masua, ei taida iho jaksaa venyä kun masu laskeutuu. Rasvailut eivät auta, on hormonaalinen ja vissiin periytyväkin asia nämä. No, en ota kauheasti tästä paineita, näkevätpä sitten uimarannalla että meikäläinen on äiti :LOL:
 
SL
Maanulle isot onnittelut tytöstä! :flower:

Se siitä oireettomuudesta! Lauantaina aamulla oli niin järkyttävä pahoinvointi, että en tiennyt miten siitä selviän :$ Heräsin yöllä klo2 pahoinvointiin ja kävin sitten syömässä viilin. Sitten klo4 taas heräsin järkyttävään pahoinvointiin, mutta en jaksanut nousta syömään mitään. Sitten klo9 kun nousin vuoteesta niin ei hyvää päivää sentän sitä oloa :O Nyt sitten joka aamu ja aamuyö herään siihen karseeseen pahaanoloon ja syöminen on erittäin vastenmielistä. Töissä oli ihan karsee päivä eilen. Silloin aamulla oksennus kurkussa yritin syödä jotain ja sitten töissä karsee olo eikä syömään siellä pääse niin vaan helposti ja se syöminenkin on sellaista, että täytyy pitää taukoja... Huhhuuu! Nyt on jokainen päivä mennyt etovassa olossa ja olen yrittänyt syödä vähän väliä jotain.
Toivottavasti tää karsee olotila häviää yhtä nopeasti kuin tulikin!!!!
 
SL
RauRau kiitos vinkistä :) Olen yrittänyt tuota mehua ym. mutta ei auta. Tää aamupahoinvointi on ihan jotain järkyttävää. Huomenna pitäis aamuvuoroon mennä :x Pelkkä ajatuskin hirvittää kuinka pääsen aamulla lähtemään... Nooh, ei auta itku markkinoilla.
 
Isot onnittelut Maanulle pienestä prinsessasta :heart:

Onko sulla kaikki kikkakolmoset käytössä SL? B-vitamiinin pitäisi helpottaa pahoinvointia. Apteekista saa ostaa sellaset pahoinvointirannekkeet joista on joillekin apua. Kaveri vannoi turkinpippureiden nimeen! Ja mehujää on myös auttanut monen oloa. Voimia sinne pahoinvoinnin kouriin! Pitäisi olla vaan väliaikainen ilmiö ja helpottaa jossain vaiheessa!

Komia massu on RauRaullakin :D Täällä iskee kohta vatsakateus kun tuosta mun pötsistä ei kyllä osaa sanoa juuta eikä jaata. Sellaselle kesäpöhöiselle näytän enimmäkseen. Vähän riippuu vaatteesta että onko massu enemmän mammamainen vai kesäolutmasu.

Isot onnittelut intoilijalle poikalupauksesta :heart: Meidän pieni se tietää miten pitää hulluja jännityksessä! Katsotaan jos on auliimmassa asennossa ens kerralla :D

(.) Ei oikein mitään uutta tänne suunnalle. Ollaan ajauduttu tutkailemaan paikallista talotarjontaa ja olenkin tänään menossa yksin yhteen talonäyttöön kun mies ei iltavuoron takia pääse mukaan. Ei meidän pitänyt mitään taloja alkaa edes katsella mutta toisaalta elämä tuossa kaksiossa voi mennä mahdottomaksi kun miehellä alkaa yövuorot vuodenvaihteessa. Minne mä pienen vauvan kanssa menen koko päiväksi keskellä talvea? Tai hiippaillaanko me sitten koko päivä kotona kusi sukassa ettei iskä herää?

Tuna ja Sintti 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: intoilija
SL
Tuna siskoltani saan käyttöön ne rannekkeet, mutta vasta viikon kuluttua. Saas nähdä onko niistä sitten apua, toivotaan, toki toivon että tää olokin helpottais ennen sitä.

Mua niin jännittää ja mietityttää tuleva ar-ultra. Että onko tuolla masussa nyt oikeasti elämää. Mulla ei vieläkään ole ollut mitään erikoisia tuikkimisia, vihlontoja tms masussa :confused: kai jotain pitäis jo olla? Rv 6+6 menossa kylläkin vasta.
 
Täällä poksutellaan 9+0 ja sen kunniaks aamulla käyty seulontaverikokeessa :) Ei mullakaan SL ollu mitään ihmeempiä masutuntemuksia noilla viikoilla. Mutta muutaman kerran kun syöksähdin istualtaan ylös ja liikkeelle kramppasi alavatsan lihaksia todella kipeästi. Sitten tulikin tissikivut :) Nyt on ollu sit nivusnippailuja..

JA tää närästäminen on ihan kauheeta... Rennietä menee ihan roppakaupalla.... Jos ei syö mitään tulee pahaoloo ja heti kun syö jotain (ihan mitä tahansa) alkaa närästämään :x
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SL
Hei,

Voisin liittyä mukaan juttelemaan. Olen 30+ odottaja ja laskettu aika on helmikuussa 2013. Päivät tarkentunee kun pääsen ultraaan elokuulla.
Itselläni on päällimmäisenä tunteena epäusko ja hämmennys. Enkä uskokkaan mitään ennen kuin näen jotain ultrassa :)

VimpsVomps
 
Vissyliini närästyksestä sen verran, että jos nyt jo noin närästelee, niin luultavasti se on kymmen- ellei satakertaista 30+ viikoilla.. mulla oli ainakin. söitpä tai joitpa ihan mitä tahansa niin oli suunnilleen oksennus kurkussa. välillä ei sit tehny ees mieli syödä mitään kun kaikki närästi, ja sit välillä tuli olo että samapa tässä on syödä oikeen kunnon närästysruokaa kun joka tapauksessa on se olo. mitä lähemmäs laskettua mennään, sen pahemmaksi se käy, KUNNES, ah, vauva alkaa laskeutua ja masu antaa mahalaukulle ja ruokatorvelle taas tilaa. mä kyllä mieluummin juoksen tunnin, tai jopa puolen tunnin välein kusella kun masu painaa, kun kärsin sitä närästystä.. mulla ei renniet juurikaan auttanu.. mut vinkkinä, kokeile perunajauhovettä. halpaa ja toimivaa ja ennen kaikkea, ei vaarallista vauvalle. eli kylmään veteen (ihan lasillinen) laitat pari teelusikallista perunajauhoja ja vetäset kitusiin.. mun mummo tota mulle ehdotti, ite joskus aikoinaan raskauksien aikana sitä käyttäny kun ei ollu rennietä :D

me käytiin ekaa kertaa perheen voimin pidemmällä reissussa. anoppilassa etelä-suomen suunnalla. mennessä tytsy nukku koko matkan, kerran jo piti ihan herätellä syömään. takas tullessa tuli väsykiukku alkumatkasta, aloin laulaa sille tuttua laulua (istuin siis etupenkillä ja tyttö kaukalossa takana) ja heti hiljeni ja nukahti :D näköjään toimii tuokin... hassua. yöt oli tossa viime viikolla tosi hankalia, tyttö kun heräs syömään niin sit kiukuttiin pari tuntia keskellä yötä, mut nyt muutama yö on menny kun unelma.. toivottavasti jatkuu ja alkais tulla pientä rytmiä elämään :)

tänään lähtee mies (ihan kohta itseasiassa) töihin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen, hiukan jänskättää miten sitä yksinään täällä pärjää, vaan kaippa tässä pärjäillään :) ens vloppuna oiskin sit jo ristiäiset..

myymeli & pikku neiti 3vko2pvä
 
  • Tykkää
Reactions: SL
Tervetuloa VimpVomps =)

Täällä odotellaan kärsimättömänä vauvan syntymää. Vauva on laskeutunut jo niin alas, että kävely on hidasta ja vaappuvaa, häpyluuliitosta särkee ja kivuttomia supistuksia tulee vähän mistä kulloinkin. Noh, enää maksimissaan 3 viikkoa pitää odottaa, vaikka kyllä revin pelihousuni jos menee kovin pitkäksi lasketusta ajasta.

Viime yönä kylläkin nukuin paremmin kuin varmaan kertaakaan koko viimeisen raskauskolmanneksen aikana. Ja eilen oli kova jano koko päivän, join vaikka miten paljon vettä mutta pissalle ei yöllä tarvinnut kuin kaksi kertaa nousta.

Närästyksiä ei mulla ole hirveästi ollut, joskus yöllä on saattanut nousta mahanesteitä kurkkuun jos olen juonut appelsiinimehua illalla mutta Samarin on auttanut tai kylmä gefiluspiimä. Joten tsemppiä vaan närästyksestä kärsiville, se on kamala vaiva lievänäkin =/

Ihanaa, raskausarpia. Ei kovin pahoja ainakaan vielä, mutta heti kun maha alkoi osoittaa laskeutumisen merkkejä, alkoi noita viirujakin tulla. Kaksi viikkoa sitten ei ollut esim. oikealla puolella masussa lainkaan ja nyt on jo ihan selkeät. Ei nahka kestä kun vauva painuu alaspäin. Sf-mitta oli kans lähtenyt laskuun, sama mittaaja oli kuin viikko sitten. Ehkä tää vauva tästä joskus siis syntyy, oikea suunta ainakin :D

RauRau ja pörriäinen 39+0 POKS!
 
Tervetuloa VimpsVomps!

Hui kun olet pitkällä RauRau! Ei sulla mene kauaa kun saat sen pienen sieltä syliin! Onko synnytys jo kovasti mielessä?

(.)Meillä tuo vauvan tulo taas realistisoitui kun mies innostui kasaamaan pinnasängyn makuuhuoneeseen. Ihan oudolta näyttää eikä oikein vieläkään voi uskoa että siinä muutaman kuukauden päästä on joku tuhisemassa.
Tehtiin sitten viikonloppuna tarjous yhdestä rivitaloasunnosta ja tarjous meni vielä läpi! Meillä olisi sitten muutto edessä syyskuun puolivälissä. Aika äkkiä tää tuli kun pari viikkoa sitten oikein tosissaan alettiin vasta miettiä asunnon vaihtamista :D Mutta ihanaa kun ei tarvitse sitten rappusia ravata kotiin (asutaan nyt hissittömässä kerrostalossa) ja mukava kun vaunuja ei tarvitse missään pyöräkellareissa säilytellä. Asunto on muutenkin ihanan tilava. Ja sijainti on hyvä kun miehellä tulee 1,5km työmatka ja mulla asuu pari tosi hyvää ystävää siinä ihan kävelymatkan etäisyydellä ja jaksan tuolta varmaan vaunutella omille vanhemmillekin piipahtamaan. Pari päiväkotia ja ala-aste jota itsekin olen käynyt on ihan 500m säteellä ja uimarantaan ehkä 200m. Samoin iso ja aidattu leikkipuisto on lähellä ja talvella löytyy pulkkamäkeä ja luistelukenttää. Mies ei ensin tykännyt tästä asunnosta mutta onneksi sitten lämpeni sille kun tajusi nuo kaikki sijainnin hyvät puolet. Eikä asunnossakaan mitään vikaa ole. Ei edes pintaremonttia tarvitse tehdä. Kyllä on iso helpotus kun tämäkin asia saadaan järjestymään!

Vointi on mitä erinomaisin! Mä kokoajan vaan pelkään että koska ne tuskat alkaa ja oon ihan raihnainen mutta ei ainakaan vielä! Vähän liitoskipuja on lähinnä öisin ja pitkään kävely (+1h) ei tunnu enää hyvältä. Illalla on kyllä sellasta kipristelyä ja masu jotenkin ihan väsynyt jos on ollut puuhakas päivä. Ei yhtään auta että mulla on kokoajan niin puuhakas olo!

Tuna ja sintti 23+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Anime ja sintti -79
Tuna, synnytys on joka päivä mielessä, illalla ajattelee että tuleekohan jo lähtö tänä yönä ja aamulla on että ei vieläkään :D Onhan tässä nyt vielä aikaa mutta olen jo niin kärsimätön. Haluaisin sen vauvan syntyvän nimenomaan heinäkuussa.

Onnittelut asuntokaupoista! Mekin puoli vuotta sitten ostettiin rivarineliö 93m2 eikä kyllä ole kaduttanut. Kerrostalossa myös asuttiin, toki ekassa kerroksessa, mutta pinotaloissa ne äänet kuuluu toisiin asuntoihin aivan eri lailla kuin näissä rivareissa. On se hienoa kun ei tarvi kuunnella kun naapuri käy pissalla :D.

Nauti nyt siitä keskiraskauden ihanuudesta, kyllä se sitten viikon 30 jälkeen saattaa jo muuttua hankalemmaksi kun masu kasvaa ja vauvan liikkeet muuttuu kivuliaammiksi kun tila alkaa loppua. Potkuja mulla tulee vielä päivittäin mutta enimmäkseen on sellaista venyttelyä ja muljuamista =)
 
SL
Eilen käytiin miehen kanssa ar-ultrassa... ja masusta löytyi sikiöpussi, ruiskuaispussi ja yksi elävä alkio :heart: CRL mitta 14,2mm ja vastasi 7+5 viikkoja =) Sydän sykki vimmatusti :heart: Oltiin miehen kanssa jotenkin niin hölmistyneitä. Siellä se nyt oikeasti on, köllöttelee ja kehittyy :heart: Nyt sitä vasta jotenkin oikein onnen tunteet tulvahtelee ja vieläkin on sellainen olo, että onko tää nyt totta tosiaan :) Mies halusi koko loppupäivän paijata, että meni koko ilta kyhnätessä ja halaillessa toisiamme :LOL:
Soittelin tänään neuvolaankin ja LA olisi 7.3.2013. Menee elokuun puolelle ennen kuin pääsen käymään siellä eka käynnillä.
Maanantaina aamuyöstä heräsin niin pahaan oloon, että piti mennä ihan oksentamaan. Samoin kävi tänä aamuna :(
 

Yhteistyössä