** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Täälläpä on ollut hiljaiseloa pari päivää =o)

Tervetuloa uusille ekakertalaisille. Ja mikäs tilanne myymelillä? =)

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, juhannuksena oltiin vähän mökillä ja käytiin kyläilemässä mutta muuten ei tehty mitään ihmeellistä. Maha on laskusuunnassa ja liikkeet tuntuvat alempana. Mies, hänen äitinsä ja mummansa ovat sitä mieltä, että tämä syntyy ennen laskettua. Itse en osaa sanoa mutta olen henkisesti varautunut siihen että menee jopa yli. Anoppi löi erään toisen kanssa vetoa tämän vauvan sukupuolesta :D Nooo.. juhannushuumaa sanotaanko näin. Neuvolalääkäriä joutuu odottamaan vielä ensiviikon lopulle huoh.

Virtahepo ja pikkuhippo 35+0
 
RauRau EDELLEEN yhtenä kappaleena... supistelee, ei supistele.. ja sitä rataa. tänään ois äitipolilla käynti, saa nähä miltä paikat näyttää.. alkaa jo ottaa hermojen päälle tää jatkuva oireiden ja kropan vahtiminen siinä toivossa että jotain alkais tapahtua.. limatulppa irtos eilen, onhan se tietty edistystä sekin..

nyt alkaa jo sukulaisetkin ottaa aivoon.. joko joko-kysymykset yms.. no, sallittakoon heillekin malttamattomuus, vaan ite kun tätä mahaa kantaa niin ei oikeen aina jaksais..

myymeli & itsepäisesti masussa viihtyvä pikku neiti 40+4
 
Onnittelut iloksi plussasta! Sintille kanssa hirmuisesti onnea ja tervetuloa plussanneisiin! Tervetuloa myös vissyliinille ja onnea hurjasti! Kuinkas teillä on alkuraskaus sujunut, onko ollut oireita?

Täällä ollaan käyty tasan viikko sitten ensimmäisen kerran neuvolassa. Eivät harmikseni vielä kuunnelleet sydänääniä. Täytyy siis odotella np-ultraan joka on puolentoista viikon päästä rv 11+5. Oireita mulla on ollut lähinnä kauhea väsymys, joka sai hiukan selitystä alhaisesta hemoglobiinista. Nyt pitäisi syödä rautapitoisia ruokia ja toisen kolmanneksen alussa sitten aloitan rautatabletit.
Varsinaista pahaa oloa ei ole ollut, mutta ruoka ei maistu vaikka nälkä olisi.

Kohta mulla alkaa onneksi kuuden viikon loma, ei ehkä tule tuijotettua kalenteria ja ajateltua ajankulkua jatkuvasti, hitaasti se aika tuntuu edelleen kulkevan... :rolleyes:

Wanda ja ajankulun hitaudesta huolimatta jo rv 10+0 *poks*
 
Heippa kaikki kanssasisaret! :wave:

Mietiskelin tässä semmoista asiaa, että koskakohan tuo keltarauhanen poistuu elimistöstä? Oon nyt rv 10+3 (neuvolan mukaan) ja eilen ultrassa vielä keltarauhanen näkyi tuola oikealla puolella..Olen kyllä tuntenut sen sielä muutenkin pitkin raskautta..Välillä ei pysty nukkumaan oikealla kyljellä juuri tuon kivun takia.
Lääkäri puhui huonoa Suomea, eikä kommentoinut mitenkään keltarauhasta ja siinä ihastellessa pienokaista ei tajunnut kaikkea kysyä..

Lisäksi lääkäri sanoi pienen vastaavan yhdeksään viikkoa koon mukaan, muuten kaikki oli ok. Koko oli 2,53 cm.
Tuo koko on kummitellut alusta asti. Kun kävin ultrassa viikolla 6+6 oli alkio kuulemma n. 6 viikon ikäinen, ehkä 6+3 ja kokoa oli silloin 6 mm
Pitääkö tästäkin nyt huolestua?? :'(
 
Heippa!

Päivitys täältä taustalta, että meille syntyi suloinen poika 22.6. Mitat 50 cm ja 3450 kg. Synnytys meni hyvin vaikka aikaa menikin yhteensä 12 h, henkilökunta oli ihanaa ja palkinto kaiken kivun arvoista! Ollaan oltu muutama päivä kotosalla ja pikkuinen lähinnä syö ja nukkuu, imetyskin lähtenyt hyvin sujumaan. Rakkaus vauvaa kohtaan on vielä suurempaa ja kokonaisvaltaisempaa kun osasin odottaa. Pieni ihme :heart:

Onnea muillekin vauvautuneille ja tsempit loppuajan odottajille, kyllä se sieltä lopulta uloskin tulee! Ihania kesäpäiviä ja hyvää jatkoa kaikille :)

T. Kippi ja nyytti
 
jokohan täällä VIHDOIN alkais tapahtua.. aamu kuudesta eteenpäin enempi tai vähempi supistellu, puolen päivän jälkeen ei oo enää ollu 10min pidempää väliä, vaan edelleen on epäsäännöllisiä.. välillä on sen 10min, seuraava saattaa tulla jo 4min päästä ja sitä rataa.. jos nää vielä tästä loppuu niin mulla varmaan pimahtaa päässä :D

myymeli & pikku neiti 41+0
 
Oikein paljon onnea, Kippi! :heart:

Tsemppiä Kanelille ja myymelille loppusuoran kärvistelyihin... Toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

Täällä odotellaan edelleen pääsyä alkuraskauden ultraan. Tasan viikko vielä jäljellä... Oireita on ollut aika vähän, hieman turvotusta ja välillä jotain lievää ällötystä.

sintti 6+1(?)
 
Onpas täällä hiljaista! ollaan tiputtu jo tokalle sivulle, hui ;)

Monet on varmaan lomalla, ja osa synnärillä.. mitenköhän kaikilla menee?

Täällä ei ihmeitä tapahdu juuri nyt, olo on aika upee, kun voi elää ja urheilla ja nauttia kesästä ja kaikesta :) Vaikeeta on hengailla vanhojen kaveriporukoiden kanssa ketkä polttaa ja ottaa siideriä.. jotenkin tuun kateelliseks, ja sitten en enää myöskään jaksa kuunnella kännijuttuja.. ulkopuoliseksi tunnen usein myös itseni, kun suunitellaan kesän festareita ja mitä laitetaa päälle minnekkin rientoon. Mutta en myöskään tunne "kuuluvani" lapsiperhekaverien porukkaan.. tai en edes halua vielä kuulua? sekavaa :D

Vauvan liikkeitä on mielestäni tullut jälleen muutamia kertoja, mutta ei sellasia aivan 100% selkeitä, niitä odottelen ihan hulluna <3 Rakkaus masu-asukkia kohtaan kasvaa päivä päivältä ja itku on herkässä kun ajattelee mitä vaan vauvaan liittyvää..

Ihanaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Intoilija 17+4
 
SL
Hei kaikille! Olen tässä jonkusen päivän selaillut palstaanne :)
Itse plussasin ensimmäisen kerran elämässäni 26.6 eli dpo12. Enkä meinannut uskoa millään asiaa todeksi, joten päätin vielä varmistaa asian seuraavana päivänä dpo13 CB:n digitestillä ja näyttöön pärähti raskaana 2-3. No sitten huolestuinkin tuosta tuloksesta, että kuinka se näyttää jo dpo13 noin paljon... joo tiedän, ylihysteerinen kai olen, mutta tätä raskautta ollaan yksityisellä lapsettomuuspuolella yritetty saada tapahtumaan Clomifenien avustuksella ja seuraavaksi olisi pitänyt siirtyä järeämpiin keinoihin. Vuoden ajan ehdittiin miehen kanssa tätä asiaa "tahkota".

Raskausviikkoja olisi nyt sitten 4+4 menossa. Mutta oireita ei ole juuri mitään. Ajoittain joinain päivinä saattaa jonkinasteinen pahoinvoinnin aalto mennä ja rinnat ovat äärettömän vähän aristavat. Kolmena päivänä tuntui alapäässä paineen tunnetta kuin menkat olisivat tulossa.

Mutta enemmän olen odottanut niitä vatsaoireita, nippailuja ja monien kertomia menkkamaisia tuntemuksia. Mulla ei niin mitään tuollaisiakaan ole. :confused: Ei pissata yhtään sen enempää eikä väsytä. Melkein voisin luulla, etten ole raskaana.

Ja tietysti huolettaa taustalla mielessä, että onkohan tuolla masussa edes mitään. Jospa onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen.

Soittelin yksityiselle lapsettomuusklinikalle raskaustestin plussauutiset ja minulla olisi rv7+4 varhaisraskauden ultra. Kesälomien takia menee vasta tuonne.

Osaispa nyt vaan olla rauhassa ja mennä asenteella, että tulee mitä tulee, en voi asiaan itse nyt vaikuttaa.
 
Onnea plussasta SL ja tervetuloa mukaan =)

Ei niitä oireita välttämättä tule kaikille, ei mullakaan ollut mitään tissien kipuilija ja mahan nippailuja kuin vasta myöhemmässä vaiheessa, muistelisin. Että rauhassa vaan =)

Täällä ei mitään kummoista, viime yönä olen nukkunut huonosti, tuli kauhea kuumuus yhtäkkiä ja vauva ilmeisesti yrittää punkeerata itteänsä alemmas lantioon, sellasia tuntemuksia oli että saas nähdä pitääkö rynnätä vessaan heti vai hetkenpäästä :D.

Muutoinkin muljuaa kovasti tuolla mahassa ja venyttää pyllyään tuosta navasta ulos. Torstaina olisi lääkärineuvola, jossa tehdään synnytystapa-arvio, joten siihen saakka kun jaksaisi odotella niin tietääs vähän tuon kohdunsuunkin tilannetta. Tuskin siellä mitään on tapahtunut..

Vaavi tekee myös hengitysharjoituksia monta kertaa päivässä, samoin hikka tuppaa olemaan vaivana välillä viisikin kertaa vuorokauden aikana :D.

Virtahepo ja pikkuhippo 36+0 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: SL
SL
RauRau kiitos! On tää vaan ihme juttu kun ei osaa olla stressaamatta. Ensin stressaa raskaaksi tulosta ja sitten kun se onni oikeasti tulee niin sitten ei osaa olla iloinen ja onnellinen. Tutkii ja kuuntelee itseään ja pelkää. Huoh!
Sä ootkin jo RauRau noin kamalan pitkällä jo :) Pianhan se päivä koittaa kun pieni on sylissäsi :heart:
 
Hiljaista on tosiaan täällä! Itsekin vasta palailin lomilta...

Ensialkuun heti onnittelut Kippi ja bircherry pienokaisistanne :heart:

Ja kovasti onnea plussasta SL :heart: Mä olin kans aluksi (ja ehkä vähän vieläkin) huolesta ihan sekaisin ja juoksi pari ekaa viikkoa niissä hcg-määrityksissä. Tuo sun saama digi -tulos on tosi hyvä juttu! Mulla ongelmaa oli päinvastoin hitaan hcg-nousun kanssa mikä ei yleensä ennusta kovin hyvää jatkoa, mutta hyvinhän tässä kuitenkin kävi. Oireita mulla on koko raskausajan ollut erittäin minimaalisesti. Ihan alussa taisi olla juurikin sellaista menkkamaista oloa ja piti juosta kokoajan vessassa tarkistamassa ettei menkat ole alkaneet. Alussa oli pari viikkoa myös sellaista kovaa palelua ja väsymystä. Pahoinvointia ei ole vieläkään näkynyt. Inhottavin juttu oli mulla viikoilla 5-7 verinen niukka vuoto joka sekin onneksi oli harmitonta mutta hermoja raastavaa. Kovasti tsemppiä ja pitkää pinnaa noille ekoille viikoille! Ihan hyvin muistan kuinka tuntui että aika ei kulu mihinkään!

(.) Täällä tosiaan kesälomaa vietetty mutta ihan mukava oli palata töihinkin kun tajusin että eihän tässä ole enää kuin ehkä 11 viikkoa töitä ennen kuin jään ensin kesälomille, ylityövapaille ja siitä mammikselle.
Vointi on ollut ihan erinomainen! Vissiin tässä vaiheessa niin kuuluukin olla. Pikkuinen potkuttelee ja mönkii masussa jo ihan tunnistettavasti.
Vähän oli lomalla vaikeuksia noiden sokerimittausten kanssa kun ei millään saa kahta lämmintä ateriaa syötyä päivän aikana. Ja noiden paastojen ja aterianjälkeisten mittaamisessakin on kova muistaminen varsinkin kyläillessä. No nyt ollaan takaisin arjessa joka sopii paremmin yhteen näiden seurantojen kanssa.
Tein lomalla vähän hankintojakin! Huusin huuto.netistä meille Emmaljungan Cerox -yhdistelmät ihan päähänpistona.
Tällä viikolla olisi kolmas neuvolakäynti keskiviikkona (mieskin pääsee vihdoin mukaan) ja viikon kuluttua maanantaina rakenneultra (jänskättää!).

Sitä olisi sitten ylitetty puolivälikin hiuksen hienosti sillä tänään olisi aika poksua:

Tuna ja sintti 20+0 *poksista*
 
  • Tykkää
Reactions: SL
Häh joko Tuna on puolessa välissä :O Siis mihkä tää aika on mennyt, justiihan sä plussasit! Mulle ei tunnu nyt tulevan millään viikkoja lisää vaikka joka maanantai poksuu :D

SL: Joo ei oo enää montaa viikkoa. Vaikka toisaalta ei millään enää jaksaisi odottaa, niin silti tulee sellasia tuntemuksia että APUA en mä halua mitää vauvaa en mä oo valmis. Ei kai tämmösiin isoihin asioihin oikeen osaa ensikertalainen suhtautua.

Aijuu, tuli mullakin ennen plussausta veristä vuotoa, luulin kuukautisiksi vaikka ihmettelinkin missä kivut. Vasta kun useampana päivänä oli tullut rusehtavaa vuotoa ja vain vessakäynnillä niin googletin ja monella se on ollut raskausoire niin siitä osasin tehdä testin joka olikin suureksi yllätykseksi positiivinen. Ja ennen vuotoa oli yhtenä vloppuna kamala paineen tunne alavattalla ja yhtenä iltana kouristeli oikein kovasti. Sitten viikolla 8+ alkoi tulla huonoa oloa. Ompa siitäkin jo pitkä aika =)
 
SL
Tuna ja RauRau kiitos kun kerroitte omista kokemuksistanne alkuraskauden oireista. Helpottaa vähän oloa, kun kuulee, että muillakin ollut vähä oireisia ja hieman epämääräisiäkin nuo oireet. Kiitos. :)

Tosiaan Tunallakin jo noiiiiiiin pitkällä raskaus :heart:
 
meille syntyi pieni prinsessa 30.6. klo 23.29, rv 41+2, painoa 3300g ja pitutta 50cm <3 neitillä oli alkuun hieman käynnistysongelmia, mistä syystä vietiin tarkkailuun, mutta nyt onneks pienellä kaikki hyvin. äiti taasen voi huonosti. epiduraalin laitossa tuli komplikaatio ja jos nostan päätä viisikin senttiä multa lähtee kivusta taju. vauva on sen takia edelleen lastenosastolla, koska en pysty hoitamaan. voitte uskoa että ikävä on valtava! ja monet itkut tänäänkin itketty.. no, huomenna mieskin tulee tänne ja saadaan pieni viekkuun kun mies voi sitten hoitaa sen mitä mä en pysty..

myymeli ja pikku neiti 2vrk
 
Paljon onnea myymeli ja pikaista paranemista! :flower:

Oi ihanaa SL! Onnea aivan hirmuisesti! :heart:
Mulla oli kanssa alussa tosi vähän oireita, päivittäin piti tikkuun pissiä ja katsoa miten viivat vahvistuu kun ei muuten meinannut uskoa millään. Ensimmäinen oire mulla oli väsymys joka paheni kuudennelta viikolta ja alkaa nyt pikku hiljaa helpottamaan. Mulla tosin oli alhainen hemoglobiini joka selvisi neuvolassa. Lievä halju olo joka liittyi ruokaan tuli kans vasta joskus kuudennen viikon jälkeen. Pieniä mahanipistyksiä on vasta nyt yhdennellätoista viikolla kun on kohtu vissiin alkanut kasvaa kunnolla kokoa.

Mitenkäs SL tuo hcg:n noususi, onko mahdollista että odottaisit kaksosia? Ultrattiinko sulla munasarjat tässä viimeisimmässä kierrossa, oliko sielä useampi munasolu tulossa? Mites muissa kierroissa? Joillainhan hcg vaan nousee nopeasti vaikka olisikin vain yksi masussa.

Alkuraskaus tuntuu menevän hitaasti, ensimmäistä ar-ultra sai odottaa ikuisuuden ja samoin nyt tulevaa np-ultraa joka ois mulla tasan viikon päästä. Samoja aattelen edelleen että onhan tuolla vielä joku hengissä.

Wanda 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti onnea Myymeli ja toivotaan että pian tuo sun komplikaatio helpottaa :flower: Mistä tuollainen voi tulla? Epäonnistuiko epiduraalin laitto jotenkin vai johtuuko tuo jotenkin oman kropan reaktiosta epiduraaliin? Kuulostaa joka tapauksessa kamalalle! :hug: Onneksi isukki on kohta siellä ja saat pienen kainaloon :heart:

RauRaulla tosiaan alkaa olla odotuksen viimemetrit käsillä! Ootko miten ylipäätään voinut? Alkaako iso masu jo kovasti vaivata?

Intoilijakin on jo tosi pitkällä! Mulla ei juurikaan ole enää noita siiderinottokavereita vaan kaikilla muilla on jo perhettä niin oon päinvastoin tyytyväinen että pääsen vähän samalle aaltopituudelle heidän kanssaan. Ihan varmaan sulla liikkeet alkaa kohta tuntua paremmin. Mulla iltaisin ruuan jälkeen on kovin mylläys ja potkuttelu käynnissä. Yhtään ei saisi istua selkä kumarassa kun alkaa heti kova kapinointi masussa. Uimatila tietty käy vähiin kun äitin sisuskalut painaa kohtua :D

Mä oon täällä itsekin aika ihmeissäni että miten se aika nyt noin on vilahtanut että tosiaan oon jo yli puolivälin :O Mä voisin kyllä nauttia tästä olotilasta pidempäänkin. Masu on vielä kohtuullisen huomaamaton (näytän lähinnä sille että lomalla olis tullut vähän herkuteltua enemmänkin) eikä vaivaa mitenkään eikä ole tiellä. Samoin muutenkin vointi on tosi reipas ja energinen (paitsi ne pienet päikkärit on kyllä saatava joka ilta!).
 
  • Tykkää
Reactions: intoilija
Tuna no se anestesialääkäri kämmäs, pisti ilmeisesti neulalla ensin väärään kohtaan, josta seurauksena se että siitä reiästä vuotaa selkäydinnestettä joka kerta kun nousen pystympään asentoon.. en pysty yksin käymään vessassakaan, koska viimeistään takas tullessa kipu on jo niin valtava että itku tulee ja taju meinaa lähteä. mutta, hoitaja toi mulle äsken loistavia uutisia! anestesialääkäri on vihdoin luvannut leikata mut, tänään. siihen reikään laitetaan mun omasta verestä "paikka", joka sitten estää sen vuodon ja tukkii reiän lopullisesti. oon todella huojentunu, koska aiemmin lääkäri oli sitä mieltä että odotellaan jopa perjantaihin saakka! leikkauksen pitäis auttaa melkein heti kun se paikka on sinne laitettu.. pääsen sitten olemaan täysipainoisesti vauvan kanssa. kai se lääkäri vihdoin tajus miten tosi kipeä mä olen... viime yön nukuin tosi huonosti kun ikävöin vain meidän pikkuista niin kamalasti..

myymeli ja pikku neiti 3vrk
 
ONNEA myymeli! Toi post-spinaali-reaktio on tosi inhottava! Kaikki sympatiat tältä lähtee sulle kyllä! Mulla on polvi operoitu spinaalipuudutuksessa viidesti ja kerran tapahtui tämä post-spinaali-reaktio. Eli kuten sanoit, niin selkäydinnestettä pääsee tihkumaan pois sieltä selkäydinkanavasta, jolloin siellä selkäytimessä on tavallaan vajausta. Niin kauan kun pysyy makuulla, on selkäydinnestettä joka puolella, mutta kun nousee pystyasentoon, on vajaus päässä ja silloin alkaa järkyttävä pään särky! Mut oli jo aikanaan kotiutettu, kun aloin kotona ihmetellä, että miksi mulla on tällanen pääkipu. Ja kuten sanoit, se on jotain ihan kamalaa se pääkipu, joka alkaa samantien kun nousee pystyasentoon. Mä jouduin sitten palaamaan sairaalaan takaisin. Tällanen post-spinaali-reaktio voi tapahtua, vaikka puudute menisi kerralla oikeaankin paikkaan. Mulla otettiin kyynärtaipeesta verta ja sitä ruikutettiin selkäytimeen täyttämään tämä tyhjä tila siellä. Jos kaikki suju hyvin, auttaa tämä veripaikka miltei heti tilanteeseen. Joillain tilanne korjaantuu parissa päivässä itsekseen, mutta tiedän valitettavasti kyllä niitäkin, joilla on kolmeen kertaan tyhjää tilaa paikattu omalla veripaikalla ja silti siitä ei ole apua ollut. Toivotaan siis, että kaikki sujuu sun kohdalla hyvin ja veripaikka auttaa! Voimia!

(.) Eilen poksui 24. Olo on täällä tosi hyvä. Välillä väsyttää, mutta muutoin välillä myös ihan unohdan, että olen raskaana! :) Masua on jo kertynyt, mutta vielä masu ei ole tiellä tms. Mutta tissit on kasvaneet vaivaiset 3 kuppikokoa koko raskaus aikana ja se on aika kauheeta! Rintaliivit on pitäny uusia jo kaks kertaa, ei oo ihan ilmaista se... Nyt mulla on sitten kahet liivit joita vuorotella, koska en viitsi ostaa enempää niitä, kun ei tiä koska taas pitää ostaa uusia. Toivotaan, että seuraavat liivit ois imetysliivit, jotka tarviin. Viime viikolla taisi löytyä selitystäkin sille, miksi rinnat on niin kovasti kasvaneet. Nimittäin yks ilta mulla oli jo yöpaita päällä kun mies sanoi, että sulla on tollanen märkä läiskä tuossa. Hehee, kiva kiva! Pari päivää asiaa seurattuani totesin, että maito on siis jo noussut rintoihin ja sitä sillon tällön, varsinkin jos on ilman rintaliivejä kuten öisin, tihkuu ulos. Ihan ei välttämättä näin aikaisin olisi tarvinnut nousta. Sinänsä asia ei kovasti vielä häiritse, mutta jotenkin kauhulla ajattelen esim. viikonloppuna olevia miehen siskon häitä, koska kauheeta olis, että yhtäkkiä esim juhlamekossa ois läiskät. Tähän asti muutamia tippoja on vuotanut, eli pieniä määriä, mutta voihan se olla, että joku kaunis päivä sieltä holahtaa enemmänkin. Mietinkin, että pitäiskö juhliin varustautua varulta liivinsuojuksilla. Tää tissikasvu on nyt aiheuttanut senkin, että Thaimaassa teetetty puku on nyt rinnoista pieni. Tän päivän tehtävänä onkin ennen lauantaita purkaa mekko atomeihin ja tutkia, että saako sitä jotenkin suurennettua, päästettyä saumoista jotenkin. Toivotaan, että mekko lauantaina sitten mahtuu päälle! :)

Ronjaliina ja JJ 24+1
 
Onnittelut myymelille tytöstä! Joskus tosiaan epiduraalin laitossa selkäydinkalvo puhkeaa eikä kyseessä ole oikeastaan kämmi vaan riski, joka liittyy selkäpuudutuksiin. Väärästä kohdasta ei siis ole kyse. Suurimmalla osalla oireet helpottavat heti veripaikan laittamisen jälkeen, joten toivotaan parasta. Monella post-spinaali päänsärky korjaantuu itsestään, joten sen takia yleensä odotellaan muutama päivä, koska se olisi riskittömin vaihtoehto, ei niinkään siksi, etteivät uskoisi sun olevan todella kipeä. Tuo päänsärky on nimittäin jotain aivan uskomatonta.

Toivottavasti pääset päänsärystä eroon ja saat alkaa nauttia vauvasta rauhassa!
 
Onnea myymelille vauvelista ja toivotaan pikaista paranemista niin pääset kunnolla tutustumaan uuteen tulokkaaseen. :flower:

Tuna, ihan hyvin tässä voidaan näin muuten, yöt on vähän tuskaa kun ei voi nukkua selällään ja lonkat kipeytyy niin että siihen herää. Lantio on löystynyt niin, että joka kerta kun kylkeä kääntää niin kuuluu naks nivelistä. Niin, ja väliin on päiviä ettei jaksa tehdä mitään, välillä taas jaksaa vaikka mitä. Että kyllä tämän masun kanssa vielä nurmikkoa leikataan ja siivoillaan, onhan tämä iso mutta kai se voisi olla isompikin. Illalla saa puhkua kun tuntee olonsa virtahevoksi vaikka on tukivyökin =) Kivuttomia supisteluja on alkanut tulla päivittäin monta, usein kun nousee tuolilta tai kumarruksista.

Ronjaliina, hui mitä kasvua! :O Mulla on edelleen sama kuppikoko, vaikkakin rinnanympärys on hiukan kasvanut että kaikki samat liivit eivät enää tunnu mukavilta. Ja maitoa tulee silloin tällöin yöllä mullakin, lähinnä kun vaavi liikkuu. Ei toki mitään hirveitä määriä että suojaa tarvisi, sellasia pieniä länttejä jää yöpaitaan. Pitää olla "ärsyttämättä" niitä ettei lisäänny ennen aikojaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina

Yhteistyössä