ONNEA myymeli! Toi post-spinaali-reaktio on tosi inhottava! Kaikki sympatiat tältä lähtee sulle kyllä! Mulla on polvi operoitu spinaalipuudutuksessa viidesti ja kerran tapahtui tämä post-spinaali-reaktio. Eli kuten sanoit, niin selkäydinnestettä pääsee tihkumaan pois sieltä selkäydinkanavasta, jolloin siellä selkäytimessä on tavallaan vajausta. Niin kauan kun pysyy makuulla, on selkäydinnestettä joka puolella, mutta kun nousee pystyasentoon, on vajaus päässä ja silloin alkaa järkyttävä pään särky! Mut oli jo aikanaan kotiutettu, kun aloin kotona ihmetellä, että miksi mulla on tällanen pääkipu. Ja kuten sanoit, se on jotain ihan kamalaa se pääkipu, joka alkaa samantien kun nousee pystyasentoon. Mä jouduin sitten palaamaan sairaalaan takaisin. Tällanen post-spinaali-reaktio voi tapahtua, vaikka puudute menisi kerralla oikeaankin paikkaan. Mulla otettiin kyynärtaipeesta verta ja sitä ruikutettiin selkäytimeen täyttämään tämä tyhjä tila siellä. Jos kaikki suju hyvin, auttaa tämä veripaikka miltei heti tilanteeseen. Joillain tilanne korjaantuu parissa päivässä itsekseen, mutta tiedän valitettavasti kyllä niitäkin, joilla on kolmeen kertaan tyhjää tilaa paikattu omalla veripaikalla ja silti siitä ei ole apua ollut. Toivotaan siis, että kaikki sujuu sun kohdalla hyvin ja veripaikka auttaa! Voimia!
(.) Eilen poksui 24. Olo on täällä tosi hyvä. Välillä väsyttää, mutta muutoin välillä myös ihan unohdan, että olen raskaana!
Masua on jo kertynyt, mutta vielä masu ei ole tiellä tms. Mutta tissit on kasvaneet vaivaiset 3 kuppikokoa koko raskaus aikana ja se on aika kauheeta! Rintaliivit on pitäny uusia jo kaks kertaa, ei oo ihan ilmaista se... Nyt mulla on sitten kahet liivit joita vuorotella, koska en viitsi ostaa enempää niitä, kun ei tiä koska taas pitää ostaa uusia. Toivotaan, että seuraavat liivit ois imetysliivit, jotka tarviin. Viime viikolla taisi löytyä selitystäkin sille, miksi rinnat on niin kovasti kasvaneet. Nimittäin yks ilta mulla oli jo yöpaita päällä kun mies sanoi, että sulla on tollanen märkä läiskä tuossa. Hehee, kiva kiva! Pari päivää asiaa seurattuani totesin, että maito on siis jo noussut rintoihin ja sitä sillon tällön, varsinkin jos on ilman rintaliivejä kuten öisin, tihkuu ulos. Ihan ei välttämättä näin aikaisin olisi tarvinnut nousta. Sinänsä asia ei kovasti vielä häiritse, mutta jotenkin kauhulla ajattelen esim. viikonloppuna olevia miehen siskon häitä, koska kauheeta olis, että yhtäkkiä esim juhlamekossa ois läiskät. Tähän asti muutamia tippoja on vuotanut, eli pieniä määriä, mutta voihan se olla, että joku kaunis päivä sieltä holahtaa enemmänkin. Mietinkin, että pitäiskö juhliin varustautua varulta liivinsuojuksilla. Tää tissikasvu on nyt aiheuttanut senkin, että Thaimaassa teetetty puku on nyt rinnoista pieni. Tän päivän tehtävänä onkin ennen lauantaita purkaa mekko atomeihin ja tutkia, että saako sitä jotenkin suurennettua, päästettyä saumoista jotenkin. Toivotaan, että mekko lauantaina sitten mahtuu päälle!
Ronjaliina ja JJ 24+1