** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Tänään taisin saada ensimmäistä kertaa esimakua siitä maagisesta hehkusta, jota olen odottanut! ;) Tultiin rakenneultran jälkeen ulos kadulle ja mä vaan hymyilin ja mies kysyi, että onko tää nyt sitä hehkua! :D Ehkä se saattoi olla!
Kaikki ultrassa näytti olevan hyvin, niin kuin tässä kohtaa pitääkin! Hieman ehkä oli viime ultran jälkeen kasvu tasaantunut, eikä ihan ollut ehtinyt vielä aikaistetun lasketun ajan kokoon, mutta enää ei tietysti laskettua aikaa muutettu. Kätilö totesi, että ehkä todellinen laskettu aika olisi ensimmäisen menkoista lasketun ja viimesimmän ultran mukaisen lasketun ajan välillä todellisuudessa.
Oma tyttöfiilikseni sai varovaisen vahvistuksen. Vähän jäi epävarma olo sukupuoli asiasta, koska kätilö valitsi sanansa jotenkin vähän hassusti, mutta eipä hän kai ois mitään arviota sukupuolesta antanut, jollei olisi nähnyt jotain mihin perustaa se. Mutta eiköhän se selviä sitten syksyllä viimeistään tuo sukupuoli varmasti! :D

Loppu viikolla lähden vähän reissuun, jos jotain päivitettävää tulee niin niihin palaan sitten ensi viikolla viimeistään!

Mukavia päiviä jokaiselle ja hyvää vointia kaikille! :)
 
joo hiljaista on palstalla ollut.. mitenkähän birdcherry voi ja onkohan pikkuinen turvallisesti viekussa..?

täällä vain kärsimättömänä odotellaan.. aika kuluu tuskallisen hitaasti, ja sitten tulee ihan liikaa vahdittua omaa kroppaa ja jokaista kolotusta ja jomotusta kun vain odottaa ja toivoo että jotain alkais tapahtua.. menkkamaisia jomotuksia on jatkuvasti, kivuttomia supistuksia kovinkin ahkeraan myös, mutta sitten kuitenkaan mitään konkreettista ei tapahdu ja se on kovin turhauttavaa.. tähän asti olen selvinnyt melkein kokonaan ilman turvotuksia, mutta nyt sekin on alkanut vaivata. yllättynyt olen että näin pitkälle meni ennen kuin alko! välillä ei meinaa jalkojaan omikseen tunnistaa, sormukset ei mahdu sormeen.. noh, ei tätä pitkään pitäis enää kestää.. huomenna ois taas neuvola, toivoisin kovasti että ens viikolla ei sit ainakaan enää tartteis mennä... viikko ja 1pvä laskettuun, ei oo koskaan aika kulunu näin hitaasti....

myymeli & pikku neiti 38+6
 
Kyselläänpäs hieman hölmöjä kun on näin hiljaista palstalla... Eli millä päivillä olette käyneet ensimmäisessä kunnallisen ultrassa, eli siinä 12:n viikon ultrassa?
Mulla on viikon päästä ensimmäinen neuvola ja sielä kuulen sitten vasta enemmän näistä muista käynneistä. En tosin tiedä olisiko minun pitänyt samantien varata tuo ultrakin, menee heinäkuulle niin saas nähdä miten on aikoja...

Täällä viikko sitten käytiin ekassa varhaisultrassa ja jo tekisi mieli mennä uudelleen! Hirveän pitkä aika seuraavaan ultraan... :D

Wanda 8+0 *poks*
 
Kiitos Millimamma! Ja kiitos infosta!

Hitsit sentään jos mulla menee kanssa vasta tuonne 12+6:n tienoille. Se on täysin sopimaton aika mulle kun siinä just on mun sijoituskissani laskettu aika... Eli en saisi lähteä kotoa minnekään! Jos vaan pääsisi n. viikkoa aiemmin niin olisi hyyyvin paljon parempi.

Tuo 4D on varmasti jännä! Tsemppiä sinne! :)
Oletko Millimamma käynyt suomessa tuollaisessa, tai onko joku muu käynyt? Onkohan kovin paljon kalliimpi kuin tavallinen ultra yksityisellä?
 
Wanda, mulla oli Naistenklinikalla np-ultra 11+4 (siirsin vähän, kun alkuperäinen 11+6 ei sopinut). Tosin itse kävin varhaisultran jälkeen yksityisellä myös 9+3, koska yhdeksänteen viikkoon asti on ne kaikkein riskialtteimmat ajat, enkä halunnut kuulla mahdollisia huonoja uutisia vasta viikon 12 ultrassa. Lääkäri olikin sitä mieltä, että näin hän suosittelee itsekin potilaitaan tekemään. :)

Täällä masu alkaa jo jonkin verran näkyä. Tällä viikolla on vasta pikkuhiljaa noussut esiin. Miniliikkeitä tuntuu kyllä vielä tosi harvakseltaan. : / Onneksi on kotidoppleri, josta voi kuunnella pienen sydäntä. :heart:

Rakenneultra on edessä vasta 19+6 eli vielä on odotettavaa...

Neitipippuri 16+5
 
Meillä on ensi viikolla aika 4D-ultraan. Siellä kannattaisi käydä ehkä vielä vähän myöhäisemmässä vaiheessa, mutta nyt sattui hyvä sauma. Hintaa käsittääkseni tulee yli 200 euroa eikä Kela välttämättä korvaa mitään. Täällä kätilöt tekevät kaikki nt- ja rakenneultrat, joten halusin senkin takia päästä kokeneen lääkärin ultrattavaksi. Toivotaan kuitenkin, ettei sukupuoli paljastuisi vaan pysyisi salassa loppuun asti.

joku_raja ja pikkanen 21+4
 
neitipippuri, sulla olikin ihan mukavan aikaisin tuo np-ultra. :)
Mie taidan oottaa kuitenkin tuohon np-ultraan ihan rahojen takia, säästän kaiken ylimääräisen pikkuista ja kotona olemista varten. Täytyy vaan uskoa että kaikki on hyvin ja menee hyvin. :)

joku_raja, vähänkös teillä tulee jännää tuosta 4d:stä kun ette halua sukupuolta nähdä! Olen ainakin ymmärtänyt että tuossa sen näkisi hyvinkin tarkasti. Tuo 4D:n hinta ei onneksi ihan järkyttävä ole, jos sitä vaikka sitten kävisi kun on sen aika. Eli piiiitkän ajan päästä... :rolleyes:

Nyt alan ymmärtää miksi tätä aikaa sanotaan odottamiseksi, pelkkää odottamista koko raskaus!! :D

Wanda 8+1
 
Me nähtiin jo rakenneultrassa ajoittain 4D-kuvaa eikä sen kummemmin huomattu sukupuolta. Enimmäkseen sitä keskittyy vauvan kasvoihin tai tekemisiin samalla, kun kätilö/lääkäri tutkii rakenteita. Ja rakenteidenkin kohdalla otetaan lähikuvaa, joten sukupuoli ei ole näkyvissä läheskään koko aikaa. Toki jos se on poika, niin suurempi mahdollisuus sen on selvitä näin maallikollekin. En kyllä itse ymmärtänyt koko ajan, mitä näytöllä oli, vaikka työssäni jonkin verran ultrakuvaa katselenkin.

Joissakin paikoissa 4D-ultra maksaa lähemmäs 300 euroa, joten vertailu kannattaa kyllä. Käsittääkseni rakenteet näkyy parhaiten joskus rv20-paikkeilla. Kasvot näkyvät parhaiten rv24-26.
 
Vissyliini superisti onnea!! :flower: Sekä Millimamalle prinsessasta :heart:

Wanda, meillä oli nt-ultra 12+0 (joka vaihtukin sitten 12+1)

Nyt en tiedä oonko ihan hakoteillä, mutta oon aika varma et oon tuntenu liikkeitä tässä parina päivänä. Siis aivan varmasti jotain tuntuu, mutta onko se vauva.. siitä en o ihan varma. Mutta ei se kyllä ilmaakaan ole, sen eron huomaa. Liikettä tuntuu yleensä kun makaan illalla sohvalla, ja tänään tuntu joogan loppurentoutuksessa. Ihan kun pienen pieni kala sätkisi mahassa.. Voiko se olla jo sitä??? nyt kasassa 15+2... Ihan mieletön tunne kyllä tuli kun tunsin jotain, mutta epäilen kokoajan että voiko se olla pikkuinen.. ehkä siksi koska en vieläkään usko/tajua et mun masussa on vauva.. :D
 
Mitäs sitä nyt seuraavaksi, kun on asiaa saanut sulateltua? Varmaan sinne neuvolaan pitää soittaa alkuviikosta. Mitä minä sinne sanon? Että tein positiivisen raskaustestin, mitä muuta? Pitäskö vielä alkuviikosta tehä uus testi vai tekeekö ne neuvolassa?
 
Vissyliini onnittelut plussasta! :) kyl ne sieltä neuvolasta puhelimessa sit kyselee mitä tarttee.. kysyyvät ainakin edellisten menkkojen alkamispäivän muistaakseni..

täällä edelleen yhtenä kappaleena, turhauttaa. vaikkei laskettu oo ees menny ohi vielä.. mitähän tää sit on jos yli menee...huoh. viime yö meni taas huonoilla unilla kun niin paljon jomotteli alaselkää ja alavatsaa, just sitä menkkamaista jomotusta, mut ei sit kuitenkaan mitään merkkiä siitä että ois lähtö lähellä. torstaina käytiin neuvolassa, paino ei ollu noussu viikossa yhtään :O paineet edelleen loistavat, ihana kun ne on koko raskausajan pysyny tosi hyvänä :) musta ois tosi kiva jos pikkunen haluis nyt vlopun aikaan jo syntyä.... :D

myymeli & pikku neiti 39+2
 
intoilija nuo kuullostaa kyllä jo pienen liikkeiltä. Itselläni alkoi tuntua samoihin aikoihin kuin sinulla nyt on viikkoja, ja siitä ne vain voimistuvat ajan kanssa. Mutta älä huolestu, jos ei liikkeitä taas tunukaan vähään aikaan, kohdussa vaan on vielä niin paljon tilaa temmeltää, että liikkeet voi hävitä moneksi päiväksikin. Onnea ensiliikkeistä!

Vissyliini kun itse plussasin, niin en tiennyt yhtään mitä seuraavaksi olisin tehnyt, joten otin puhelimen käteen ja soitin oman alueen neuvolaan terveyskeskukseen. Sieltä sitten varasivat samantien mulle ekaa aikaa, ja onnittelivat kovasti. Eli soittoa neuvolaan vaan. Ja oikein paljon onnea plussasta! :heart:

Acacia ja pikkuinen 19+4
 
myymelille tsemppiä! toivotaan että peini päättäisi tulla ulos vaikka.. tänään!

Acacia niin kai se sitten vois olla masuasukki.. Hui! :D On tää kyllä jännää ja uskomatonta... odotan kun kuuta nousevaa että liikkeet voimistuvat ja ovat selkeästi havaittavissa.. luulen että en tee sit muuta kun makaa himassa ja odottele liikkeitä :D voi vauva! Nyt on kyllä tunteet pinnassa:heart:
 
Muistinpa vihdoin tämänkin ketjun, vähän on aivot sekaisin vielä :D

Meidän tyttö syntyi vihdoin tiistaina klo 13:24, eli lähes kaksi vuorokautta vesien menosta, viikoilla 38+5. Avautumisvaiheen pitkittyminen vei voimat ja kivut oli helvetilliset, mutta onneksi kaikki sujui hienosti ihanan kätilön ja miehen tsemppaamisen ansiosta. Mitat oli 50cm ja 3270g ja apgarit 9/9. Kotiin päästiin jo torstaina, mutta ollaan vielä jouduttu käymään kätilöpolilla aamuisin verikokeissa, kun tytöllä on bilirubiinit hieman koholla. Muuten arki sujuu tulokasta ihmetellessä, ekana yönä en juuri nukkunut, mutta viime yönä jo pari 3 tunnin pätkää :)

Hormonimyrskyt on aikamoiset, välillä itkettää, välillä naurattaa hysteerisesti. Tätä on vaikea selittää, mutta vaikka asiaan on 9 kuukautta valmistauduttu, tuntuu silti jollain tavalla että koko juttu tuli yllätyksenä :D en tainnut ihan täysin uskoa, että mahassa on oikeasti joku, ennen kuin hänet näin omin silmin :D
 
Onnea pikku tytöstä, birdcherry! :heart:

Minäkin voisin uskaltautua mukaan... plussasin viime perjantaina eli samoihin aikoihin kuin Vissyliini. Meillä on takana liki kolme vuotta yritystä ja useita lapsettomuushoitoja (inssejä ja pari IVF:ää), joiden tuloksena nyt viimein tärppäsi. Vähän vaikea tätä on uskoa todeksi, mutta yritän vakuuttaa itselleni, että jos kerran testit näyttävät plussaa niin kyllä sitä raskaana ollaan, ainakin kunnes toisin todistetaan. =)
 
birdcherry onnittelut tyttösestä!

täällä näköjään kypsytellään paikkoja piiiiiiiitkän kaavan mukaan.... huoh. eilen jo supisteli aika kipeesti, mutta harvakseltaan ja epäsäännöllisesti, ja nyt aamu kuuden jälkeen ei oo tapahtunu mitään.. tää on tosi turhauttavaa, ja omalla tavallaan aika kuluttavaa.. toivon vaan ettei ite synnytys mee myös näin pitkän kaavan mukaan, saattaa ehkä kropasta loppuu kunto..

myymeli & pikku neiti 39+4
 
Moikkamoi,
minä voisin liittyä tähän kolmekymppisten ensikertalaispinoon myös. Syksyllä täytän kahdeksannen kerran 23-vuotta ;)

Takana on 6 vuotta lapsettomuutta ja nyt viimeiseksi ajateltu lapsettomuushoito yhtäkkiä tuottikin tuloksen vastoin kaikkia odotuksia.

Raskaus on vasta alussa, mutta ilmeisesti kuitenkin etenee. Neuvolan soittoaikaa tässä kyttäilen ja odottelen, että saisin varata ajan alkuraskauden ultraan. Normaalisti sitä ei taideta täällä tehdä, mutta lapsettomuushoidon vuoksi pääsemme katsomaan pientä jo aiemmin. Toivottavasti pääsen ultraan jo omalla paikkakunnalla eikä lapsettomuuspolille tarvitsisi lähteä. Sinne on kuitenkin vähän enemmän matkaa, kuin omaan sairaalaan.

Jotenkin tuntuu edelleenkin käsittämättömältä, että raskaustesteihin on plussia piirtynyt joka päivä. Niin monta vuotta sitä plussaa odotettiin ja nyt se sitten näkyy. Tuntuu oudolta, etten osaa oikein edes iloita.. Tai olin ajatellut, että pakahtuisin, mutta ei. Sen sijaan olen kuin viilipytty, hädintuskin edes ajattelen raskautta.

Ehkä se kuitenkin jossain vaiheessa konkretisoituu ja tämä tilanne alkaa tuntua uskottavalta.
Käsittämätöntä, että lopultakin näyttää siltä, että odotus palkitaan :)

Ei voi kuin toivoa, että kaikki menee loppuun asti hyvin :)

Onnea Vissyliinille ja sintille plussista !

Ja onnea birdcherrylle pienokaisesta :heart:

iloksi ja lahja rv 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Iloksi, mulla oli aivan sama juttu. Luomukiertojen aikaan kuvittelin, että varmaan itken ja nauran, kun vihdoin raskaustestiin se plussa piirtyy. Kun sitten ivf-hoidon jälkeen se plussa oikeasti testiin piirtyi, oli tunnelma lähinnä tyyliin jahas, näin sitten kävi. En tiedä, johtuiko se pelosta, ettei raskaus etenekään hyvin vai mistä. Edelleenkin suhtautuminen on aika neutraalia, vaikka välillä ihmettelee, kuinka paljon voi rakastaa pientä, joka ei ole vielä syntynytkään.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa pitkästä aikaa kaikille! Täällä on tapahtunut paljon sen jälkeen kun olen viimeksi kirjoitellut. Onnea kaikille plussanneille ja jakautuneille yhteisesti!

Mitään ihmeempiä ei ole täällä tapahtunut, kovasti pikkuinen kasvaa. Nyt odotellaan vaan rakenneultraa, siihen on vielä kuukauden verran aikaa. Onneksi neuvolassa on ultrattu, mulla oli "vähän" vainoharhaa ettei siellä mitään ole. Ultran ruudulla näkyi kuitenkin kovasti kuperkeikkoja tekevä pieni :) Pahoinvointia on vieläkin ajoittain, yhden sairaslomapäivänkin jouduin pitämään.

Anncherie 16+5
 
Onnea birdcherrylle! Ja tervetuloa iloksi :wave:

Meillä oli eilen neuvola, ja voi elämä kuinka ihanalta tuntui kuunnella sydänääniä! Kuuluu niin hienosti siitä koneelta, että mieskin oli ihan ihmeissään. Luultiin että niitä kuunnellaan dopplerilla :D itkuhan siinä taas tuli, ja kyllä hävetti ku en pystyny sitä lopettamaan ollenkaan.. :ashamed: Kai sitä on aina vähän huoli vaikkei sitä tajuiskaan, ja sitten tulee itku siitä helpotuksesta että kaikki onkin hyvin.

No tämän innoittamana menin paljastamaan facebookissa raskauden :D Oon niin face-addikti, että oon miettiny jo pitkään milloin uskaltaisin sen tehä että voin päivitellä raskaus-statuksia :D

Himassa on vähän vaikeeta, oon niin hiton vihanen, että ton ukkelin naama ottaa päähän ihan urakalla. Riitaa saa väännettyä kaikesta!! Muuten oon ihan ilonen ja hyväntuulinen, mutta jos joku sanoo pienenki väärän sanan, ni räjähdän. Myös duunissa oli pieni yhteenotto.. Untakin näin että tappelin jonkun kanssa ja huusin sille. Kiva. Pitäis yrittää jotenkin rauhottua.

kiloja on muuten tullu nyt sitten 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!! APUWA. enkä o syöny mitään herkkuja...tää 10kg nyt vielä menee, mut jos tulee vielä lisää kauheesti niin en kestä! Onneks ennen raskautta olin tosi hyvässä kunnossa ja laihduttanu vuodessa yli 12kg.. mutta silti, on tää aikamoista.

intoilija -the angry warelephant- rv 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi

Yhteistyössä