Lomalla ei niin ole tullut kirjoiteltua, mutta olen kyllä käynyt puhelimen kautta silloin tällöin lukaisemassa aina, että josko olisi joku tänne kirjoitellut. Välillä olen koittanut myös päivittää listaa! Mielestäni sen pitäisi nyt olla ajantasalla, mutta jos ei ole ja jotakin huomaatte puuttuvan tms niin ilmoitelkaa!
Tosiaan näyttäis aika paljon olevan
eroja noissa
neuvolakäynneissä ja ultrissa. En asu/ei asuta kovin isolla paikkakunnalla, mutta silti ei kyllä ole mitään ylimääräisiä ultria tms ollut. Mulla käynnit on mennyt niin, että 7+2 oli neuvola, 11+3 (ultran jälkeen 12+3) oli np-ultra, 13+3 lääkärineuvola, 17+4 neuvola, 21+0 rakenneultra, 22+0 neuvola ja nyt viimeisin 27+1 lääkärineuvola.
Nyt pitäisi kiireen vilkkaa saada nuo
kelan paperit täytettyä ja vietyä. Niissä vaan tuntuis olevan vähän epäselvyyttä, että kuka täyttää minkäkin osin ja mihkä mitäkin vien. Miks ihmeessä ei voi olla selkeitä ohjeita olemassa, että miten asia hoidetaan. Tilanne on se, että nyt mua on ohjeistettu viemään kelan paperit kelaan, raskaustodistus työnantajalle ja sitten itse pitää nettijärjestelmään löytää poissaolo hakemuskoodit ja merkitä ne nettijärjestelmään. Kaverille kun puhuin asiasta, niin ne sano, että miks ihmeessä se palkanlaskija ei voi hoitaa sitä kelaan lähettämistä kun se kuitenkin joutuu kelaan lähettämään omat merkintänsä. Plaah! Miten tällanenkin asia, joka ei varmasti meiän työpaikallakaan ekaa kertaa tapahdu niin voi olla näin vaikeeta! No ehkä se siitä selviää, mutta toivotaan, että aika pian, koska mun kelanpapereilla alkaa olla oikeestaan jo vähän kiire! Pitäis olla paperit kelassa 22.8. mennessä tai jää äitiyspakkaukset ja äitiyslomat samatta. Vaikka kai ne kuulemma voi jälkikäteenkin anoa. Ehkä vaan ois kivempi työnantajalle, että ne hoitais ajallaan!
Noista ultrista kun puhuttiin niin mua on alkanut se
4D-ultra vähän kiinnostaa! Mutta sellainen käsitys mulla on, että sellaset ei ihan ilmaisia ole. En tiiä mitä tehtäis, pitäiskö vaan sinnitellä ja ootella. Rakenneultrasta on nyt aikaa 8 viikkoa ja laskettuun aikaan ois vielä 11 viikkoa. Tuntuu tosi pitkältä tää väli, miks tässä välissä ei vois olla jotain yhtä ultraa vielä.
Meillä kun jäi se sukupuoli asiakin vielä vähän epäselväksi niin ois kiva kyllä sekin varmistaa. Onko joku käynyt ja jos on, niin paljonko se täällä Suomessa maksaisi suunnilleen?
Hankintoja oon tässä hurahtanut tekemään. Tai lähinnä olen shoppaillut vaatteita vauvalle. Ensin kiltisti ostelin kirpputorilta niitä, mutta nyt olen kyllä pyörinyt kaupoissa ja on kyllä niin ihania, että liian helposti tulee sellanen "tää on pakko saada" fiilis. Varmaan pitäis nyt vähän pestä vaatteita ja järjestellä koon mukaan, että olis jonkinlainen järkipäässä, että mitä sitä on oikeesti jo hankkinut ja miten paljon on mitäkin kokoa. Muuten tää voi lähtee ihan lapasesta ja saattaa olla, että harmittais sitten, jos ei jotain ei ehtiskään pitään ku jo jäis pieneksi tms. Vaunut puuttuu, samoin hoitopöytä. Mä kun mietin, että halutaanko me edes koko hoitopöytää. Meille sais kätevästi pesuhuoneeseen pesukoneen päälle hoitotason. Mutta sitten olen alkanut miettiä, että onko se liian kostea ja epäkäytännöllinen paikka. Vauvan sängyksi saadaan lainaan mun äidin serkun tekemä rottinkikorisänky. Saatiin tällä keinolla lisäaikaa miettiä pinnasängyn valintaa. Ehkä käytäntö sitten näyttää, että mikä ois paras vaihtoehto, kun pieni on jo syntynyt.
Äitiyspakkaus mua mietityttää (kunhan joskus ensin saan laitettua ne paperit meneen sinne kelaan!), että saankohan jo uuden design-pakkauksen vai vieläkö mulle tulee vanha. Onko joku jo saanut pakkauksen, tuliko uusi vai vanha? Mä haluisin kyllä sen uuden. Vanha on niin poikamainen ja kun kuitenkin se tyttö-veikkaus saatiin niin ihan jo sillä perusteella haluisin uuden, vaikka en ees tiiä millanen sen sisältö on.
Hammaslääkäriin jouduin tuossa yllättäen kun hammas lohkesi. Se oli tänään! Ja voi vitsit, miten sattukaan kun mitään varoittamatta ja puudutteista puhumattakaan alkoi porata hammasta. Ilmeisesti raskaana oleville ei mitään puudutteita suositella, ainakaan niitä ei tarjottu. Huh! Ehdin siinä jo miettiä, että miten hitossa mä siitä synnytyksestä selviän, kun nyt jo sattuu näin paljon. Mutta kaveri lohdutti, että synnytyksessä kivunlievitystä on tarjolla ja hormoonit auttaa!
Saas nähdä, toivotaan!
Perjantaista alkaen palaan töihin pitkän loman jälkeen. Töitä ois tiedossa 26 päivää ja sitten olisi jo äitiysloman aika. Vielä ei ole konkretisoitunut, että tässä enää töihin tarttis mennä tai sekään, että kun töihin menee niin sieltä sitten jää taas hetken kuluttua "lomalle". Ehkä se sitten konkretisoituu kun se oikeesti tapahtuu!
Tsemppiä jokaiselle! Erityisesti
RauRaulle! Toivotaan todella, että pian jo vauva syntyisi! Mukavia kespäiviä!
Ronjaliina ja JJ 29+0 POKS!!