Konflikti rippileiriläisten ja kirkkoherran välillä Merikarvialla: Rippileiri keskeytetty – MT: Leiriltä soitettiin hätäpuhelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi aargh. Ei ole vähättelyä.

Vaan sisälukutaito puuttuu sulla. Tietyistä asioista uutisoidaan tietyllä tavalla ja tietyillä sanavalinnoilla, ja tuon uutisen perusteella ei ole lähentelystä kyse.
Olin oikeassa koska olen mies. Osasin ynnätä yhteen asiat ja tiedän saarnamiesten pervoudet



Is: Nuoret pitivät Brobergin kielenkäyttöä ylipäätään ahdistelevana. Hänen kerrottiin kommentoineen tyttöjen ulkonäköä seksuaalissävytteisesti ja kommentoineen poikien ulkonäköä epäasiallisesti. Kirkkoherran puheet olivat herättäneet nuorissa hämmennystä ja ahdistusta
 
vierailija
Olin oikeassa koska olen mies. Osasin ynnätä yhteen asiat ja tiedän saarnamiesten pervoudet



Is: Nuoret pitivät Brobergin kielenkäyttöä ylipäätään ahdistelevana. Hänen kerrottiin kommentoineen tyttöjen ulkonäköä seksuaalissävytteisesti ja kommentoineen poikien ulkonäköä epäasiallisesti. Kirkkoherran puheet olivat herättäneet nuorissa hämmennystä ja ahdistusta
Enkö ole tällä palstalla joskus kirjoittanut, että demonit ottavat haltuunsa päihtyneen? Kerran yhdessä tilaisuudessa naishenkilö kertoi naisesta, joka oli koko elämänsä viettänyt hurskasta elämää ja elämänsä ehtoopuolella päästeli suustaan rivouksia täysin selvin päin. Tällä palstalla vaikuttaa muutama miesoletettu, jotka eivät pysty kontrolloimaan samantyylisiä ulostulojaan.
 
vierailija
Kerran yhdessä tilaisuudessa naishenkilö kertoi naisesta, joka oli koko elämänsä viettänyt hurskasta elämää ja elämänsä ehtoopuolella päästeli suustaan rivouksia täysin selvin päin.
Olin nuorena vanhainkodissa kesätöissä ja kohdalleni osui juuri tällainen nainen. Muistan, kun saatoin häntä päiväsaliin syömään ja hän nipisti käsivarttani ja kiroili hiljakseen koko matkan. Ohi meneville hoitajille kertoi iloisesti, että menee syömään.
 
vierailija
myönnän että olin väärässä kun luulin että poijjat oli saaneet viunaa ja aiheuttaneet häiriöö

oli kuin oliki itte kirkkoherra joka oli pikku maisteissa kiusannu tyttöjä
 
vierailija
Enkö ole tällä palstalla joskus kirjoittanut, että demonit ottavat haltuunsa päihtyneen? Kerran yhdessä tilaisuudessa naishenkilö kertoi naisesta, joka oli koko elämänsä viettänyt hurskasta elämää ja elämänsä ehtoopuolella päästeli suustaan rivouksia täysin selvin päin. Tällä palstalla vaikuttaa muutama miesoletettu, jotka eivät pysty kontrolloimaan samantyylisiä ulostulojaan.
Selitys on se että voi kun niin usein usko ja mt-ongelmat kulkee käsi kädessä.

Kuten sinunkin tapauksessa on. MOT
 
vierailija
Enkö ole tällä palstalla joskus kirjoittanut, että demonit ottavat haltuunsa päihtyneen? Kerran yhdessä tilaisuudessa naishenkilö kertoi naisesta, joka oli koko elämänsä viettänyt hurskasta elämää ja elämänsä ehtoopuolella päästeli suustaan rivouksia täysin selvin päin. Tällä palstalla vaikuttaa muutama miesoletettu, jotka eivät pysty kontrolloimaan samantyylisiä ulostulojaan.
Ei sillä ole uskon kanssa välttämättä mitään tekemistä. Melkein kaikilla elämänsä ehtoopuolella olevilla on jonkinasteinen muistisairaus ja osalla ihmisistä se vakavassa muodossa muuttaa persoonaa ihan vastakkaiseen suuntaan. Tuollanen kiroilu (ja rivoilukin) voi ihan hyvin olla myös muistisairauteen liittyvä käytösongelma. Ja noi demonihöpötykset voi jättää ihan omaan arvoonsa. Kyllä se on se viina itsessään, joka sen ihmisen käytöksen muuttaa, eikä mikään satuolento. Jos nyt vaan pysyttäis ihan faktoissa, eikä levitettäis tällasia uskonsatuja.
 
Ei oo - Ei tuu
Huomenta.
Vähänpä sä mua tunnet ja sitten heität :poop: :ia. Mä pystyn myöntämään jos olen ollut väärässä ja pystyn keskustelemaan mistä tahansa.

Mä vaan en päivystä täällä koko ajan, vaan tuon viimeisen viestin jälkeen ihan IRL vei mukanaan.

No kirkkoherralle joko vakava varoitus tai potkut. Ei kuulu papin toimintaan tuollainen.
 
vierailija
Ei sillä ole uskon kanssa välttämättä mitään tekemistä. Melkein kaikilla elämänsä ehtoopuolella olevilla on jonkinasteinen muistisairaus ja osalla ihmisistä se vakavassa muodossa muuttaa persoonaa ihan vastakkaiseen suuntaan. Tuollanen kiroilu (ja rivoilukin) voi ihan hyvin olla myös muistisairauteen liittyvä käytösongelma. Ja noi demonihöpötykset voi jättää ihan omaan arvoonsa. Kyllä se on se viina itsessään, joka sen ihmisen käytöksen muuttaa, eikä mikään satuolento. Jos nyt vaan pysyttäis ihan faktoissa, eikä levitettäis tällasia uskonsatuja.
Ei uskovaiset niinku räyhäävä naisoletettumme ja essokaan osaa jättää demoneita mielestään
ne kuuluu heidän arkeensa ja pyörii mielessä ja ympärillään väijyen 24/7

tosi säälittävää sinänsä kaikille heikoille ja harhaisille ihmisparoille
 
vierailija
Huomenta.
Vähänpä sä mua tunnet ja sitten heität :ia. Mä pystyn myöntämään jos olen ollut väärässä ja pystyn keskustelemaan mistä tahansa.

Mä vaan en päivystä täällä koko ajan, vaan tuon viimeisen viestin jälkeen ihan IRL vei mukanaan.

No kirkkoherralle joko vakava varoitus tai potkut. Ei kuulu papin toimintaan tuollainen.
On pidätetty virasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Huomenta.
Vähänpä sä mua tunnet ja sitten heität :ia. Mä pystyn myöntämään jos olen ollut väärässä ja pystyn keskustelemaan mistä tahansa.

Mä vaan en päivystä täällä koko ajan, vaan tuon viimeisen viestin jälkeen ihan IRL vei mukanaan.

No kirkkoherralle joko vakava varoitus tai potkut. Ei kuulu papin toimintaan tuollainen.
Viime kesänä pappi toimi myös sopimattomasti rippileirillä. Onko kirkon piirissä yleistäkin?
 
vierailija
Mistäs minä tiedän.

Luterilaiseen papistoon mahtuu ihan ei-uskovaakin. Se kirkko on lähinnä sosiaalitoimisto - no sosiaalityö on sinänsä arvokasta, mutta kun kirkon pitäisi olla muutakin.
Luulisi sinun tietävän, kun niissä piireissä pyörit. Tätäkin tapausta vähättelit ensin ja kuvittelit, että skidit olivat käyttäytyneet huonosti. Vaan kuinkas kävikään.
 

Yhteistyössä