Konflikti rippileiriläisten ja kirkkoherran välillä Merikarvialla: Rippileiri keskeytetty – MT: Leiriltä soitettiin hätäpuhelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Luulisi sinun tietävän, kun niissä piireissä pyörit. Tätäkin tapausta vähättelit ensin ja kuvittelit, että skidit olivat käyttäytyneet huonosti. Vaan kuinkas kävikään.
Niin? Ihan journalismin sanamuotojen mukaan mentiin, koska vasta tapauksen selvittyä uutisoitiin sanamuoto "asiatonta käytöstä". Sitä ennen oli sanamuodot "osaamattomuutta kommunikoinnissa PUOLIN ja TOISIN", mikä viittaa tavalliseen suukopuun aikuisen ja nuorten välillä.

Onko sulla joku ennakko-oletus että mä siloittelen pedariasioita? Mä en siloittele mitään tässä maailmassa.

Mun suhteeni luterilaiseen kirkkoon on erittäin ohut tällä hetkellä, ja syystä. Uskovien yhteys kyllä on, mutta niissä piireissä joissa pyörin, ei pedarin pedaria näy.
 
vierailija
Mistäs minä tiedän.

Luterilaiseen papistoon mahtuu ihan ei-uskovaakin. Se kirkko on lähinnä sosiaalitoimisto - no sosiaalityö on sinänsä arvokasta, mutta kun kirkon pitäisi olla muutakin.
Kirkon ylintä päätösvalta käyttää kirkolliskokous, joka on hyvin maallistunut. Kirkkoherrat ym. valitaan muodollisen pätevyyden perusteella. Raamattu tuntuu olevan päätöksien teossa nykyään hyvin löyhästi viitteellinen. No onhan Raamatussa kerrottukin lopunajan eksytyksestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Täällä ei rekkautuneet päivystä jatkuvasti. Jos me emme joka ketjuun reagoi, niin se ei ole kannanotto.

En mä jaksa reagoida jokaiseen mamujen törttöilyyn, vaikka olen mm-kriitikko. Mä ajattelen että mamutus on tullut jäädäkseen, valitettavasti.

En mä jaksa reagoida jokaiseen liberaalin kirkkomme toilailuun, vaikka olen konservatiivi. Mä ajattelen että kirkko menee joka tapauksessa kohti luopumusta, valitettavasti.

Nyt lähden tästä ketjusta vähäksi aikaa.

Se EI tarkoita
a) Echo on häviämässä väittelyn
b) Echo siloittelee ja salailee asioita.
c) Echo ei voi myöntää kiperiä asioita

Vaan mä meen ulos touhuilemaan IRL-juttuja, koska on kesä kauneimmillaan.
Suosittelen teillekin. :)
 

Yhteistyössä