No nyt on talosta jonkinmoisia kuvia. Lupasin niitä laittaa, joten täältä pesee :D Muoks: s.8 lisää kuvia

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tykännyt.Kovin tylsä ja perussettiä mitä joka puolella nykyään.Ei ollenkaan sellanen missä jotain omaa.
Samaa mieltä. Vävy suunnitteli ja rakensi itse talonsa torneineen päivineen. Sisustuksessa on käytetty paljon kiveä, sormipaaneelia ja tiiltä. Tommosta perussettiä en huolisi kuunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kuten jo mainitsin: mä en valinnut sitä mitä valtaväestö valitsee. Mä valitsin lempivärini. Ne sävyt, joita katsoessa tulee hyvä olo. Mä en tykkää kirkkaista väreistä. En ole koskaan tykännyt. Enkä halua räväkkyyttä. Tää on mun mielestä ihan tarpeeksi räväkkää rakentaa ja sisustaa just sellainen koti minkä haluaa. Välittämättä muiden mielipiteistä. Muodin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Eiks nyt muuten ole muotia korkeakiiltoiset kaapistot, kivitasot, musta jne. jne.?
no juuri näin!

eikä saa tulla tänne laittamaan tämmösiä kuvia joista tulee aivan hirviä talokuume, ei saa! |O |O :D

Aivan ihana on olkkarin takka, mie rakastuin ihan kertarysäyksellä :heart: ja se olkkarin lattia :heart: ja keittiön kaapistot :heart:

ah, justiinsa niin seesteinen värimaailma (vaikka mie en ite vaaleensinisestä tykkääkkään) joka saa voimaan hyvin. mie olen samaa mieltä siinä, että jos ei tykkää kirkkaista väreistä niin miksi pitäis vääntää seinät kanariankeltaseksi tai oranssiksi? miksei niitä värejä saa käyttää tekstiileissä? mieluummin niin että seinät ja lattiat neutraaleiksi ja sitten mielen mukaan vaihtelua tyynyillä, verhoilla, vilteillä ja pöytäliinoilla.

Turkilmas
En tykännyt.Kovin tylsä ja perussettiä mitä joka puolella nykyään.Ei ollenkaan sellanen missä jotain omaa.
Samaa mieltä. Vävy suunnitteli ja rakensi itse talonsa torneineen päivineen. Sisustuksessa on käytetty paljon kiveä, sormipaaneelia ja tiiltä. Tommosta perussettiä en huolisi kuunaan.
Mun puolesta meidän kodin saa haukkua rumaksi, mauttomaksi tai mitä tahansa. Ymmärrän täysin ettei tämä ole kaikkien makuun. Eikä tarvi ollakaan. Mutta se mikä mua oikeesti loukkaa, on tuo että väitetään ettei meidän kodissa ole mitään meidän omaa. Kun tässä on ihan kaikki omien mieltymysten mukaan valittu ja jatkuvasti koitettu pitää oma linja valinnoissa.

Enkä mä kyllä ymmärrä kun hoetaan että kaikilla on samanlaista. En mä ole nähnyt ainuttakaan taloa joka olis samanlainen. Toki sitä väkisin joku muukin tykkää omista lempiväreistä ja joku muukin valitsee Ikean keittiön just samoilla kaapistoilla. Joku saattaa jopa suunnitella samanlaisen keittiön kuin mitä mä tein. Noille asioille mä en vaan voi mitään. Voin vaan miettiä että onpa jollain toisellakin hyvä maku :xmas:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Rauhala:
Älä Turkilmas välitä näistä harmaista päänaukojista, kellään ei vielä ole ollut esittää kuvaa tai muutakaan omista mieltymyksistään, sitä odotellessa :)
Toivon myös, ettet katoa palstalta, ainakin minä olen ensimmäisten joukossa lukemassa sun juttuja :) Joitakin ne näyttää häiritsevän kovasti, en ymmärrä miksi vaivautuvat avaamaan ja kommentoimaan...

Ihana koti :flower: Kiitos kuvista, näitä olen jo odotellutkin... johan te muutaman päivän ootta siellä asuneet :LOL:
Tykkään sisustuksen väreistä, lempeät ja rauhalliset, vähän samaa tyyliä tulee meidän taloon :heart:
Ja lastenhuoneen sävyt haluan kans pitää rauhallisena, kaikki muu krääsä tekee siitä takuulla sekavan ilman voimakkaita tapettejakin. Tosin vanhempi lapsosista sai itse valita värit huoneeseensa, saa nähdä kuin kauan jaksaa niitä katella :whistle:
Tykkään myös väreistä, mutta kyllästyn niihin niin nopeasti ja haluan vaihtelua, että teen sen mieluummin verhoilla, matoilla ja tyynyillä, helpompi homma vaihtaa :D

Teidän talo oli just sitä persoonallisella tyylillä tehtyä sisustusta! Samaa mieltä siitä, että kaikki sisustustyylit on jo keksitty, jotkut miellyttää, toiset ei.

Kerrotko vielä oliko tuolla teidän keittiön työtasolla joku nimi, vai onko vain pähkinä?
Ihana viesti, kiitos :heart: . En kyllä yhtään muista tuon tason nimeä :ashamed: . Paitsi että nimi sisälsi ainakin sanan "romantic".

....
Alkuperäinen kirjoittaja 2:n äippä:
Tosi ihana talo,just mun tyylinen :) Tykkään hillityistä ja selkeistä linjoista,antaa raikkaan ja valoisan vaikutelman.
Peesi! Kaunis talo ja harmonisesti sisustettu, juuri minun makuuni! :)
peesailen molempia :) jos väriä haluaa saa helposti verhoilla,tyynyillä jne..

Turkilmas
ihan uteliaisuuttani kyselen paljonko teillä maksoi keittiö Ikeasta? Vertailun vuoksi, koska me kans rakennettiin juuri ja otettiin Puustellista kalusteet.
Mä en ole ihan varma kun samassa tilauksessa oli kodinhoitohuoneen kalusteet ja vaatekaapit. Mutta varmaan about 7000? (max.8000?) sisältäen muut paitsi työtasot ja hanan.

Me oltais varmaan saatu hyvä tarjous Puustellilta (samaa yritystä Kastellin kanssa ja sieltä meidän talopaketti), mutta sain niin huonoa palvelua ja päätin että sieltä ei ainakaan keittiötä tule. Harmi, sillä Puustellilla on kyllä laadukasta tavaraa, eikä se yritys varmaan turhaan hyvää mainettaan ansaitse.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Minäpä otan ja kysäisen, että miksi keittiön toinen kylmälaite on laitettu avautumaan sieltä seinästäpäin??
Ne kahvat oli paikoillaan jo toimituksessa, eikä me olla saatu vielä aikaiseksi vaihdettua kätisyyksiä. Joskus sitten :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ihania kuvia :wave: . Teillä on olkassa meidän tuoli :D . Meillä on olkassa yksi sellainen valkea nojatuoli ja olen ominut sen ja aivan rakastunut siihen :heart: :heart: :heart:
:) :)

Meillä on muuten tuo olohuoneen sohva ja nojatuolit ostettu kierrätyskeskuksesta :). Hinta oli alle satasen, muistaakseni 80? kotiin kuljetettuna. Ottivat vielä vanhat romutkin mukaan. Melko edullista :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Hienolle näyttää... Koska sä pistät ukkos mäkeen, niin mä pääsen muuttaan tilalle? Onnea uuteen kotiin!!!! :flower: :flower: :flower:
Kiitti :). Meillä on ens vuonna 10-vuotis hääpäivä ja sen jälkeen vois tosiaan äijän heivata vaikka sinne tönöön asumaan. Ei kai KUKAAN kuvittele että joku jaksais samaa ukkoa kauempaa katsoa :D.

Että reilun vuoden päästä beibe ;) :heart:

juu-u
Minä en koskaan käyttäisi lastenhuoneessa levottomia väriyhdistelmiä. Vaaleat sävyt sopivat sinne parhaiten, koska lelut ym. tavarat kyllä tuovat väriä huoneeseen.

Kamalan tunkkaista maalata pieni huone räväkästi ja sitten tunkea sinne lapsen tavarat. Tiesittekö että värit jopa rauhoittavat jos ne on oikein valittu?

Ja Turkilmaksen koti vaikuttaa oikealta unelmalta ja on hillityllä hyvällä maulla sisustettu!
Minusta räväkkä väriyhdistelmä ja beige-valko-ruskea raitahuone ovat kasi ääripäätä. Niiden väliin mahtuu paljon ja minusta lapsen huone on lapsen huone...En ylipäätään ymmärrä, että kodissa kaikki pitää noudattaa samaa kaavaa kuten nyt apn kodissa...jokapaikassa on samaa väriä...beige-valkoinen-ruskea...Blääh...Joku sanoi, että räväkkyyttä saa tekstiileillä...Apn kodissa sitä ei ole haettu niilläkään...Juu, kaikki ei tykkää ja onhan tuo tasaisen rauhallinen ja turvallinen beessi pidemmän päälle varmasti järkevin ratkaisu ja "aina muodissa", jollei halua remonttia usein tehdä.

MUTTA JOS minä olisin teetättänyt itselleni upouuden talon, olisin valinnut muuta kuin valtaväestön mukaista haaleanvaaleata linjaa..
Ehdin lukea ketjua vasta tähän asti, mutta pakko kommentoida välissä. Siis mitä hemmettiä?! "Jos minä olisin teetättänyt itselleni upouuden talon, niin MINÄ olisin valinnut sitä ja tätä" siis voi kiesus, eikö se nyt ole hyvä että turkilmas ja hänen perheensä ovat valinneet niitä värejä, materiaaleja ja tyyliä mistä itse pitävät ja missä itse viihtyvät parhaiten??? Mun mielestä on todella tyhmää olla valitsematta jotain mistä pitää, vain sen vuoksi, että suurin osa muistakin pitää samanlaisesta (jos nyt edes tässä tapauksessa on sellaisesta sisustuksesta kyse, mitä on valtaväestöllä, en ota siihen kantaa). Herranjestas sentään.

mäkin tahdon jo remontin valmiiksi
meillä vanhan talon saneeraus edessä, ja olen ajatellut olkkariin juurikin beigee,valkoista, ja sellaista vihreetä (en osaa sanoa sävyä, oisko joku avocado??) eteisestä meillä tulee beige,ruskea,valkoinen, tytön huoneesta violetti-lime, pojan huoneesta turkoosi-lime, meidän makkarista viininpuninen-musta-valkoinen, saunaan haluan ehdottomasti tummat seinät ja vaalean suihkutilan, wc:n väriä en oikein osaa sanoa.. keittiöstä tulee sellainen vanhanaikainen maalaisromanttinen, paljon valkoista,puuta,lautalattiaa, kristallikruunu ruokapöytään yms. ihanaa

Kaunis koti Turkilmaksella :)

mitä ihmettä!!??
Siis nytkö te ootte jo muuttanu? Minne tää aika oikein menee? Onnea uuteen kotiin, tosi nättiä teillä! just mun tyylistä, hillittyä, vanhoja kalusteita, vaaleeta jne... Mii Laik!

Turkilmas
Kiitos kivoista kommenteista kaikille :). Kiva ottaa vastaan sekä risuja että ruusuja :flower: .

Asuinneliöitä ei ole kuin 110. Käyttöullakolle tehdään jossain vaiheessa oleskelutilaa ja tulevaan autotalliin tulee (sitten joskus) yksi lämmin huone. Mutta kyllä me tähän mahdutaan ihan hyvin, varsinkin kun asuttiin raksa-aika 40 neliöisessä tönössä :D.

Viime kesäkuussa alettiin kaatamaan puita ja kaivamaan maata. Elokuussa tehtiin perustukset ja syyskuussa tuli talopaketti. Pari viikkoa kesti rungon pystytys (joka tehtiin Kastellin toimesta) ja sen jälkeen jatkettiin taas itse (+1 palkattu timpuri).

Talo itsessään ilman tonttia tuli maksamaan n. 150 000?. Eli aika tarkalleen kolme kertaa talopaketin hinta :). Mies laski että neliöhinta oli kuitenkin alle keskiverron (eli sen 1500?), eli suht halvalla selvittiin kuitenkin :)

Yhteistyössä