No nyt on talosta jonkinmoisia kuvia. Lupasin niitä laittaa, joten täältä pesee :D Muoks: s.8 lisää kuvia

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitkä ideat ovat niitä, joita olette itse keksineet? Mitkä ovat niitä juttuja, jotka tekevät talosta juuri teidän kodin? Kun minusta tuo on juuri sellainen talo, mitä myytävien asuntojen listalla on melkein jokainen...Täysin samallalailla sisustettu...samat tasaiset (tylsät? ) värit ja tyyli.
Antiikkihuonekalut luovat oman piristysruiskeensa tuohon. Niitä tuskin on kukaan tylsän tavallisiksi maininnutkaan...?

Ei kai tällä värikkyydellä nyt sitä haettukaan, että jokainen seinä pitäisi maalata eri sateenkaaren värillä ollakseen persoonallinen...Jokainen tottakai tyylillään.
Alkaa vaan haukotuttamaan, kun kaikki huoneet ovat paskahuussia myöten turvallista beigeä.
Kaikki. Joka ainoa materiaalivalinta on tehty meitä miellyttämään. Mitään ei olla katsottu mallia sisustuslehdistä tai messuilta tai mistään muualtakaan. Ollaan marssittu esim. laattakauppaan ja valittu mieleiset laatat. Miettimättä pätkääkään mitä muilla on (ja esim. mun ystävillä on lähestulkoon kaikilla tumman harmaata tai mustaa).

Huonekaluja meillä ei ole lainkaan uusia. Joko ne on antiikkia, tai sitten kierrätyskeskuksesta ostettu.

Mun mielestä persoonallisuus on sitä että tehdään kodista oman näköinen. Kyllä mäkin voisin räiskiä vaikka mitä värejä tänne (ja voida pahoin) voidakseni kehua miten persoonallinen olen. Mieluummin mä kuitenkin valitsen aidosti ne värit joista tykkään ja joista mulle mulle tulee oikeasti hyvä olo. Oli se sitten persoonallista tai ei.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo pisti silmään, kun ap mainitsi, että huone, jossa sänky on, on jo valmiiksi todella pieni...? Miksi? :eek:

Miksi rakennutitte kaninkoppeja huoneista? Oliko tuo valmistalopaketti, johon sisältyi vain noin pieni huone...?
Meillä oli realistinen budjetti, joten neliöitä ei saanut olla liikaa. Haluttiin mahdollisimman avaraksi keittiön ja olohuoneen. Siellä kuitenkin vietetään enimmäkseen aikaa. Vanhassa kodissa meillä oli iso makuuhuone ja se tuntui turhalta. Niinpä oli aika loogista että meillä makkarit on pienet.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja a:
TURKILMAS!
Kerrotko tuosta kisusta? =) Kuinka on koiran kanssa tullut toimeen? Eikös tuo ole se löytökissa? Onko ollut ongelmia sen kanssa?
:heart:
On juu nälkiintyneenä ja takkuisena pelastettu löytykissa :heart: . Alkaa tulla koko ajan rohkeammaksi ja reippaammaksi. Koira koittaa välillä vähän sille isotella, mutta koko ajan Kisu välittää siitä vähemmän :D.

Mä pelkäsin kovin Kisun reaktiota tähän muuttoon, mutta yllättävän hyvin se on sopeutunut. Ja rakastaa lämmitettyä laattalattiaa, siinä se aina kierii ja pyörii :D

vieras
Meillä on samanväriset seinät, vaalea lautalattia ja valkoiset peiliovet :D Ja kissa! Eli tykkään kovasti kodistanne. Hieno on!

Ja noille persoonallisuutta kaipaaville harmaille sanoisin, että usein persoonallisuus on eufemismi mauttomuudelle. Linkatkaa kuvia mielestänne hienoihin sisustuksiin, niin saamme nähdä.

Kia
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
onko nuo rosteriset tuossa keittiössä jääkaappi ja pakastin(/viileäkaappi )?? Jos niin eikö se ole hieman epäkäytännöllistä että toinen aukeaa suoraan oven eteen ja jos avaat toisen kaapin niin seisot ite oven edessä tientukkona.. Vai onko tuo joku varaston/autotallin ovi josta ei hirveästi ole kulkua?

mutta todella nätti koti teillä ja IHANA lattia =)
Mua pisti tää kans silmään. ja se, että jääkaappi on noin "kaukana" kaikesta muusta, siis hellasta ja vesipisteestä. Mä kun oon tottunut että jaakaapista on kaikki kädenulottuvilla kun tekee ruokaa, ärsyttäis aina hakee jotain toiselta puolen keittiöö =)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Kia:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
onko nuo rosteriset tuossa keittiössä jääkaappi ja pakastin(/viileäkaappi )?? Jos niin eikö se ole hieman epäkäytännöllistä että toinen aukeaa suoraan oven eteen ja jos avaat toisen kaapin niin seisot ite oven edessä tientukkona.. Vai onko tuo joku varaston/autotallin ovi josta ei hirveästi ole kulkua?

mutta todella nätti koti teillä ja IHANA lattia =)
Mua pisti tää kans silmään. ja se, että jääkaappi on noin "kaukana" kaikesta muusta, siis hellasta ja vesipisteestä. Mä kun oon tottunut että jaakaapista on kaikki kädenulottuvilla kun tekee ruokaa, ärsyttäis aina hakee jotain toiselta puolen keittiöö =)
Tää viesti menikin multa vallan ohi :ashamed: . Tuo ovi on kodinhoitohuoneeseen ja sen pitää olla lähestulkoon aina auki (kissan ja koiran muonat ja kipat on siellä). Eli nuo kaapit ei ole millään lailla tiellä tuossa. Mutta kätisyydet on väärin ja ne vaihdetaan kunhan saadaan aikaiseksi.

Sijainti oli suunnitteluvaiheessa myös mun mielestä hassu/huono, mutta en saanut niitä muuallekaan sopimaan. Mutta nyt käytännössä en kyllä koe ongelmalliseksi jääkaapin ja pakastimen sijaintia. Varsinkaan koska ikkunan edessä oleva tao on se, jossa tehdään voikkarit, leivotaan, twhdään salaatit jne.jne.

Tosi nättiä. Varsinkin MINÄ PIDIN keittiön pöytätasoista, jotka oli puhtaita ja sopivan tyhjiä "romuista". Mulle tulee levollinen mieli siististä pöytä-ja työtasoista ;) Itse en ENÄÄ kykene siihen köökissämme. Mutta noin muuten, tähän liittymättä; jokaisen koti on linna, siinä on sydäntä, viis ulkokuoresta.Nykyään tuijotetaan liikaa siihen.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ddff:
Harmaat kylmälaitteet valkoisten kaappien keskellä vähän särähti silmään.
Mä tosiaan epäröin noita itsekin, mutta nyt oon kyllä ihan tyytyväinen. Tuo mukavaa kontrastia muuten niin hempeään väritykseen ja olemukseen :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Tosi kaunis koti teillä. Värit rauhoittavat ja mukavasti yhdistetty uutta ja vanhaa!
Kiitos :). Mäkin olen tosi tyytyväinen siihen miten sopuisasti kaikki kalusteet tuonne sopii. Ja kerrankin taloa on tehty mööpeleitä ajatellen, jolloin ne saavat ansaitsemansa huomion :heart:

Muoks: tarkoitan että aiemmissa kodeissamme kalusteet ei välttis päässeet ihan oikeuksiinsa kun niitä jouduttiin asettelemaan asunnon ehdolla eikä päinvastoin :)

Onnea uuteen kotiin :flower:

Munkin mielestä ehkä vähän tylsä, ja mitäänsanomaton, kun ite taas viihdyn värien keskellä :D Mutta siinä vain näkyy se, kuinka paljon erilaisia makuja eri ihmisillä on, ja toiset tykkää toisesta ja toiset taas ei. Pääasiahan on, että ite viihtyy kotonaan, ja se on just se juttu, mikä tekee kodista kodin.

Tiina
Kaunista :)! Vessaan olisin laittanut isomman pöydän, joka siis jatkuisi lavuaarin molemmin puolin, mutta muuten ihan bueno =)!

Olisiko kuvia ulkopuolelta? Tai kuvailisitko tarkemmin :)?

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Kaunista :)! Vessaan olisin laittanut isomman pöydän, joka siis jatkuisi lavuaarin molemmin puolin, mutta muuten ihan bueno =)!

Niin ja onnea uuteen kotiin :)!!

nojoo
Tää on taas niin tätä kun harmaat valittaa etttä on mauton ja samaa kuin kaikki muutkin ja ei mitään omaperäistä ja väritöntä ja mitä kaikkee tos olikaan.
Hö. Minä näen tuon asian juuri päin vastoin. Haluaisin todella nähdä kun nämä persoonalilset laittaa niitä värejään ja kuosejaan ja ties mitä.. väitän, että siinäkin tarvitsevat oppikirjojen ja sisustuslehtien apua että saavat kokonaisuuden näyttämään edes joltain.
Tässä talossa on tehty juuri se mitä minäkin tekisin. Laittaisin sitä mitä haluan, olkoon se sitten vaikka täysvalkoista. Se sitä persoonallisuutta on, että itse näkee mitä tahtoo ja tekee sen mukaan eikä siten kuten oppikirjat viisaa.

Nämä persoonalliset värien taitajat kammoksuvat rosterikoneitannekin? Miksiköhän.. ehkä juuri siksi että se sitä persoonallisuutta keittiöön tuokin? Ja nämä erikoista haluavat laittasivat sitä massa-samaa mutta niitä hemmetin värejä??!!
Minusta tuossa nimenomaan pitää olla rosterikoneet kuten turkilmaskin asian ilmaisi, tuo vähän särmää siihen pehmeyteen! Juuri noin!

Aivan upea talo, vaikka minä taasen en siitä ruskeasta tykkää, mutta viis minun maustani. Takka oli aivan upea!!

Nättiä on!

Mun vanhemmat osti juuri talon itselleen, entinen omistajarouva on nähtävästi jonkin sortin keittiöammattilainen ollut aikoinaan. Siellä on niin iso keittiö että ihan kateeksi käyp se avaruus, hirveästi laskutilaa ja kaappeja; kylmiö, iso leivinuuni, puuhella... Voi että. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

kun tarkasti luki ja kuvaa katsoo, niin ne tasothan ovat tulossa...

Yhteistyössä