No nyt on talosta jonkinmoisia kuvia. Lupasin niitä laittaa, joten täältä pesee :D Muoks: s.8 lisää kuvia

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Stellanella
Kivan näköistä! Sen suuntaista jota itsekin haen.
Oma talo rakenteilla ja kiinnostaisi muutama juttu...
Tosiaan mikä tuo laudalta näyttävä lattiamateriaali on? Kenen keittiö?
Onko seinät (beiget) tapettia vai maalia, sävy?
Ja minkä firman kaapit näkyy takkakuvassa maksuuhuoneen (?) puolella?

Kiitos!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo olohuoneen lattia on todella upea! Mitä se on? Mitä materiaalia siis?

:D Niin ja ONNEA UUTEEN KOTIIN. Varmasti ihanaa, kun kaikki tuoksuu uudelta :D :heart:.
No vastaa! :D

Onko teillä muissakin huoneissa tuota samaa materiaalia lattiassa...Nyt kun tarkemmin katsoin siis näkyi tuota olohuoneessa olevaa lattiaa muuallakin...Onko se laminaattia? Näyttää erehdyttävästi puulta. Nätti kyllä on.
Sori :D. Latailin noita kuvia niin en päässyt vastaamaan. Joo, laminaattia se on. Ja samaa lattiaa on kaikkialla muualla paitsi eteisessä (ja kodarissa, vessassa, kylppärissä ja saunassa).

Ton lattian nimi oln "old oak" :)

mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Perussetti. Sellaisia tuppaa olemaan nykyään 13 tusinassa.... Mutta miellyttää varmaan valtaväestön silmää.

Onnea uuteen kotiin!
Minustakin tuohon niin tavallinen kuin olla ja saattaa, mutta ap on muistaakseni sanonutkin, että haluaakin nimenomaan tavallista...jos itse rakentaisin nyt, haluaisin ehdottomasti jotain hiukan ERILAISTA ja lastenhuoneet tekisin räväkimmiksi...Tuo reitaseinä ei nyt pelasta...Tylsän tasapainoista ja harmaata. Saivatko lapset itse päättää huoneidensa värimaailman? Tuskin olisivat kuitenkaan beesiä ja beigeä valinneet...Lastenhuone tehty enemmänkin tukemaan talon yleisilmettä; beige-ruskea-valkoinen...
Ihanaa, joku muukin tykkää räväkköistä lastenhuoneista :) Olen itse aina ihmetellyt niitä hillittyjä vaaleita ja beigejä lastenhuoneita. Makuja on toki monia :)
Meillä on 4veen huone tummansini-keltainen ja 2,5veen huoneen yksi seinä on punainen, kaksi keltaista ja yksi oranssi :) Ihanan valoisa ja raikas (valkoiset kalusteet), tuntuu että aurinko paistaa koko päivänä ja jo ovelta näkee, että on pienen pojan huone.

akka
Räväkkyyttä saa tekstiileillä jos haluaa.Karmivin lastenhuone on minusta juuri sellainen missä joka seinä kukertaa eri värillä ja vielä voimakkailla.Hyi :/
Pidän yksinkertaisen tyylikkäästä,harmonisesta kodista,turkiksen taloon valittu hyvällä maulla värit,just maulla jolla itsekin valitsisin.

vieras
Perussetti. Sellaisia tuppaa olemaan nykyään 13 tusinassa.... Mutta miellyttää varmaan valtaväestön silmää.

Onnea uuteen kotiin!
Minustakin tuohon niin tavallinen kuin olla ja saattaa, mutta ap on muistaakseni sanonutkin, että haluaakin nimenomaan tavallista...jos itse rakentaisin nyt, haluaisin ehdottomasti jotain hiukan ERILAISTA ja lastenhuoneet tekisin räväkimmiksi...Tuo reitaseinä ei nyt pelasta...Tylsän tasapainoista ja harmaata. Saivatko lapset itse päättää huoneidensa värimaailman? Tuskin olisivat kuitenkaan beesiä ja beigeä valinneet...Lastenhuone tehty enemmänkin tukemaan talon yleisilmettä; beige-ruskea-valkoinen...
Ihanaa, joku muukin tykkää räväkköistä lastenhuoneista :) Olen itse aina ihmetellyt niitä hillittyjä vaaleita ja beigejä lastenhuoneita. Makuja on toki monia :)
Meillä on 4veen huone tummansini-keltainen ja 2,5veen huoneen yksi seinä on punainen, kaksi keltaista ja yksi oranssi :) Ihanan valoisa ja raikas (valkoiset kalusteet), tuntuu että aurinko paistaa koko päivänä ja jo ovelta näkee, että on pienen pojan huone.
Minä en koskaan käyttäisi lastenhuoneessa levottomia väriyhdistelmiä. Vaaleat sävyt sopivat sinne parhaiten, koska lelut ym. tavarat kyllä tuovat väriä huoneeseen.

Kamalan tunkkaista maalata pieni huone räväkästi ja sitten tunkea sinne lapsen tavarat. Tiesittekö että värit jopa rauhoittavat jos ne on oikein valittu?

Ja Turkilmaksen koti vaikuttaa oikealta unelmalta ja on hillityllä hyvällä maulla sisustettu!

hmm
Tosi ihana! Näkisittepä meidän kodin.. :( Me tehtiin muuttaessa pintaremppaa, mutta ei mulla oikeasti ole silmää yhtään millekään. Tämä näyttää tosi kamalalle ja ei voi edes puhua sisustamisesta, joten ilomielin ottaisin ap:n kaltaisen kodin itselleni!

Turkilmas

Onnea uuteen kotiin!
Miten asian sitten näkeekin. Mun mielestä meillä on sisustettu lempiväreillä, paljon keksitty ideoita itse, meidän antiikkimööpelit on päässeet kunniapaikalle (niitä tuskin mahtuu tusinaan montakaan). Mun mielestä meidän talo ei ole tavallinen, vaan meidän näköinen. Mä en voi sietää kirjavia koteja. Mun mielestä ne on yleensä erittäin mauttomia ja levottomia. Enkä mä osaa ajatella että olis yhtään sen persoonallisempaa tunkea oranssia ja vihreetä kämppäänsä. Makuasioita siis :)

Ja kuopus ei tosiaan saanut valita värejä huoneeseensa. Saa toki joskus, mutta ei nyt vajaa 2-vuotiaana. Esikoisen huone on hänen toiveidensa mukainen.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Stellanella:

Kiitos!
Lattia on tosiaan laminaattia, keittiö on Ikean, samoin ne näkemäsi vaatekaapit.

Kaikki seinät on maalattuja, tuon beigen koodi on k484 (Tikkurila Harmonyn vanhasta värikartasta).

V-ivian
Oi ihana keittiö <3

Me ollaan myös ottamassa Ikean keittiötä, mutta mistä nuo alakaappien vetimet on? Ikeassa ei tuollaisia ollut (mielestäni... ) ja ne on just sellaiset "puolikuut", jotka haluaisin ja joita olen etsinyt.

Stellanella
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Kiitos!
Lattia on tosiaan laminaattia, keittiö on Ikean, samoin ne näkemäsi vaatekaapit.

Kaikki seinät on maalattuja, tuon beigen koodi on k484 (Tikkurila Harmonyn vanhasta värikartasta).
Kiitos! Kaappiasia oli varsin mieleinen, koska ollaan hankimassa myös Ikean kalusteet. Hyvältä näyttää!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Paljon tuo lattia maksaa suunnilleen?
Niin ja mistä ostettu?=)
Muistaakseni parikymppiä neliöltä maksoi. Me ostettiin omamme ihan paikallisesta rautakaupasta, mutta tässä pakkauksessa on sellainen nettiosoite kuin: www.kronospan.com. Ja Swiss Noblesse Old Oak on kait tuon laminaatin nimi :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Oi ihana keittiö <3

Me ollaan myös ottamassa Ikean keittiötä, mutta mistä nuo alakaappien vetimet on? Ikeassa ei tuollaisia ollut (mielestäni... ) ja ne on just sellaiset "puolikuut", jotka haluaisin ja joita olen etsinyt.
Vetimet on niinkin hassusta paikasta kuin Billtemasta :D. Mun mielestä siellä on tosi kivoja ja edullisia vetimiä. Ainoastaan ne pakkaukseen kuuluvat ruuvit on ihan persiistä ja ne kyllä täytyy ainakin osin vaihtaa uusiin. Ne on sellaiset katkottavat, mutta sitä oikeeta pituutta on tosi vaikeeta saada.

Nuo vetimet maksoi muistaakseni alle kympin paketti jossa oli 6 vedintä :)

Turkilmas
kaunista! Ihan miun makkuun. telkkari vaan näyttää hassulta mutta milonkas se olis hyvältä näyttänytkään?
Joo, näyttäähän se. Näyttää sitten joskus edes vähän paremmalta kun saadaan telkkaritaso. Nyt semmoista on vaan turha vielä hankkia, sillä täystuho-taaperomme tekee tason tarpeettomaksi alta aikayksikön: mitäs sitä tasolla jos ei ole toimivaa telkkariakaan :D.

Ehkä jo vuoden päästä alkaa meno vähän rauhoittua täälläkin...

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Kiitos!

Kiitos! Kaappiasia oli varsin mieleinen, koska ollaan hankimassa myös Ikean kalusteet. Hyvältä näyttää!
Mä oon ainakin ollut tyytyväinen :). Ja meillä on tosiaan kaikki vaatekaapit, keittiö kodinkoneineen ja kodinhoitohuoneen kalusteet (samaa sarjaa keittiön kanssa) Ikeasta. Eikä ees hävetä tunnustaa :D :D

vieras
Minä en koskaan käyttäisi lastenhuoneessa levottomia väriyhdistelmiä. Vaaleat sävyt sopivat sinne parhaiten, koska lelut ym. tavarat kyllä tuovat väriä huoneeseen.

Kamalan tunkkaista maalata pieni huone räväkästi ja sitten tunkea sinne lapsen tavarat. Tiesittekö että värit jopa rauhoittavat jos ne on oikein valittu?

Ja Turkilmaksen koti vaikuttaa oikealta unelmalta ja on hillityllä hyvällä maulla sisustettu!
Minusta räväkkä väriyhdistelmä ja beige-valko-ruskea raitahuone ovat kasi ääripäätä. Niiden väliin mahtuu paljon ja minusta lapsen huone on lapsen huone...En ylipäätään ymmärrä, että kodissa kaikki pitää noudattaa samaa kaavaa kuten nyt apn kodissa...jokapaikassa on samaa väriä...beige-valkoinen-ruskea...Blääh...Joku sanoi, että räväkkyyttä saa tekstiileillä...Apn kodissa sitä ei ole haettu niilläkään...Juu, kaikki ei tykkää ja onhan tuo tasaisen rauhallinen ja turvallinen beessi pidemmän päälle varmasti järkevin ratkaisu ja "aina muodissa", jollei halua remonttia usein tehdä.

MUTTA JOS minä olisin teetättänyt itselleni upouuden talon, olisin valinnut muuta kuin valtaväestön mukaista haaleanvaaleata linjaa..

Yhteistyössä