No nyt on talosta jonkinmoisia kuvia. Lupasin niitä laittaa, joten täältä pesee :D Muoks: s.8 lisää kuvia

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
akka
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Dodih. Nyt on meidän tylsä, persoonaton ja mauton talo esitelty kokonaan. Ollos hyvät, lupaukseni on lunastettu :)
Kiitos kovasti että jaoit meidän kanssamme kauniin uuden talosi.
mauttomuudesta ja persoonattomuudesta kun voidaan olla montaa mieltä,en mä ole törmännyt yhteenkään tuollaiseen esim. väritykseltään kuin teidän.
Minusta talo on aivan ihastuttava ja hyvällä maulla suunniteltu ja laitettu.
Rakastan kotia missä vallitsee levollisuus ja harmonia,teillä on juuri sellainen.
Oikein kaunis ja ihana ja varsinkin tuo keittiö sekä nuo lattiat on minun makuuni. =)
Äläkä välitä noiden ökömöölien persoonattomuus ja tylsyysviesteistä,todennäköisesti ne asuu itse kodeissa joita ne vihaa,näkeehän sen negatiivisuudestakin.Omasta kodistaan tyytyväinen ihminen ei lauo tyhmiä ompamitäänsanomatonta-kommentteja vaan toteaa että aivan varmasti teille juuri kiva joskin omamme on tyystin erilainen =)
Nauttikaa uudesta kauniista kodista täysin siemauksin.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ihania on antiikkihuonekalut, ne on ehkä koko satsin paras osuus :). Älä ikinä myy!

Myös makuuhuoneen kaapistot on kivat, samoin lastenhuoneen raidallinen tapetti.

Värit on (mun mielestäni) tylsät, ja eka selasinkin kuvat nopeasti läpi kun mieleen ei jäänyt mitään, jotenkin kaikki oli sitä samaa massaa ja perin tavaomaista. En silti epäile Turkilmas, etteikö tuo olisi ollut aidosti sun toiveesi noissa väreissä ja muissa valinnoissa. Ja oma kotihan se on, eikä kenenkään muun, valinnat siis myös omat. Silti olen eri mieltä siinä, etteikö persoonallisiakin koteja olisi olemassa, niitähän on sisustuslehdet täynnä (jotain Avotakkaa ehkä lukuunottamatta).

Eka ajattelin että tv pönöttää vähän hassusti tuossa, mutta toisaalta...Liian monessa suomalaisessa kodissa on se k-a-m-a-l-a tv-alttari (vaaleaa puuta, lasiovet, koriste-esineitä, ei ainuttakaan kirjaa), ja pelkästään sen puuttuminen on iso plus :D. Vaikka toistan vielä, että jokainen sisustaa itseään varten ja jos siitä pitää, niin tottakai sen voi hankkia.

Sauna oli myös kiva! :) Ja onnea uuteen kotiin!
Ei, en todellakaan koskaan myy ainuttakaan antiikkimööpeliämme. Päinvastoin, yksi on taas entisöinnin alla =) . Meillä on kaikki seinät maalattuja, myös tuo raitainen. Oli siinä hommaa, toisten en ryhtyisi.

Ei, en ole koskaan väittänyt etteikö persoonallisia koteja olisi olemassa. Omasta mielestäni meidänkin on sellainen. Koitin vain sanoa, että tuskin on olemassa ainuttakaan taloa, jossa sisustuksessa ei oltais otettu vaikutteita jostain muualta, lehdistä tai kavereiden kodeista. Eli silleen täysin yksilöllistä ja uniikkia kotia ei olekaan.

Mulle persoonallisuus on sitä, että koti on omansa näköinen. Värit on itselle mieluisat ja kalusteet sitä mitä itse haluaa. Persoonallinen voi siksi olla neutraali tai värikäs koti. On meilläkin ollut ties mitä oranssia, vihreetä, sinistä, punaista ja turkoosia. Vaan kun en tykkää niin en tykkää. Toisaalta joku saattaa muodin takia sisustaa kotinsa turkoosiksi ja se ei mun mielestä ole persoonallista. Ainoastaan silloin, jos sisustaja rakastaa turkoosia väriä.

Kerronpa vielä miten ja missä rakastuin väriyhdistelmään: ruskea, valkoinen, beige ja vaaleansininen (eli kotimme värit). Siitä on n. 7 vuotta aikaa kun kävin ystäväni luona kylässä. En todellakaan tiennyt mitkä värit on muotia tai sisustamisesta muutenkaan yhtään mitään. Meidän kotimme oli siihen aikaan hyvin pitkälti tumman sininen, enkä tykännyt siitä yhtään.

No, ystäväni luona näin heti maailman ihanimmat värit. En voinut lakata tuijottamasta niitä, sillä mielestäni se oli kaunein väriyhdistelmä jonka olin koskaan nähnyt. Varmaan jokainen arvaakin mitkä nuo värit oli :D. Ja tosiaan ystäväni verhojen perusteella jotain loksahti paikoilleen ja ymmärsin että tuota väriyhdistelmää tulen rakastamaan aina vaan. 7 vuotta se on ollut sydäntäni lähellä eikä loppua näy.

Yllätyksekseni huomasin jonkin ajan kuluttua että joidenkin muidenkin mielestä nuo sävyt on ihania :). Niinpä löysin onnekseni helposti oikean sävyisiä tekstiilejä ja sisustusesineitä tuota värisävyä täydentämään,

Antiikkia, etenkin talonpoikaista, olen rakastanut ja kerännyt nyt 11 vuotta. Ei siis ihan uusi juttu sekään.

Telkkaritasoa meillä ei tosiaan vielä ole, sillä vajaa 2-vuotias poikamme on todellinen täystuho. Ei uskalla ottaa riskiä että poika hajottaisi (kuten välittömästi tekisikin) uuden telkkarimme. Tasoa katsellaan siis vuoden päästä aikaisintaan :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja yu:
Kauheen pieniä koppeja noi huoneet, olohuonekin on paljon pienempi kuin meidän makkarit.
Ainoa mistä pidän tuolla on toi lattia.
Makuuhuoneet on tarkoituksella pienet, sillä haluttiin tilaa olohuoneeseen ja keittiöön. Niissä on yhteensä 40 neliötä, eli ei aivan pienimmästä päästä. Te taidatte asua aika isossa lukaalissa? Me haluttiin riittävän iso, mutta ilman turhia neliöitä oleva koti. Ei paljoa lainaa ja saa nopeasti velattomaksi :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Dodih. Nyt on meidän tylsä, persoonaton ja mauton talo esitelty kokonaan. Ollos hyvät, lupaukseni on lunastettu :)
Kiitos kovasti että jaoit meidän kanssamme kauniin uuden talosi.
mauttomuudesta ja persoonattomuudesta kun voidaan olla montaa mieltä,en mä ole törmännyt yhteenkään tuollaiseen esim. väritykseltään kuin teidän.
Minusta talo on aivan ihastuttava ja hyvällä maulla suunniteltu ja laitettu.
Rakastan kotia missä vallitsee levollisuus ja harmonia,teillä on juuri sellainen.
Oikein kaunis ja ihana ja varsinkin tuo keittiö sekä nuo lattiat on minun makuuni. =)
Äläkä välitä noiden ökömöölien persoonattomuus ja tylsyysviesteistä,todennäköisesti ne asuu itse kodeissa joita ne vihaa,näkeehän sen negatiivisuudestakin.Omasta kodistaan tyytyväinen ihminen ei lauo tyhmiä ompamitäänsanomatonta-kommentteja vaan toteaa että aivan varmasti teille juuri kiva joskin omamme on tyystin erilainen =)
Nauttikaa uudesta kauniista kodista täysin siemauksin.
Kiitos :).

Turkilmas
Niin ja me ollaan viikko sitten vasta muutettu, joten totta hemmetissä sisustus on kesken.

Lapsia on kaksi, mutta pienempi on nukkunut vielä pinnasängyssään meidän kanssa. Nyt kuitenkin viime yön nukkui omassa sängyssään ja todennäköisesti pinnis kannetaan kohta ullakolle. Kunhan jaksetaan.

Tink tink!
Kauheen pieniä koppeja noi huoneet, olohuonekin on paljon pienempi kuin meidän makkarit.
Makuuhuoneet on tarkoituksella pienet, sillä haluttiin tilaa olohuoneeseen ja keittiöön. Niissä on yhteensä 40 neliötä, eli ei aivan pienimmästä päästä. Te taidatte asua aika isossa lukaalissa? Me haluttiin riittävän iso, mutta ilman turhia neliöitä oleva koti. Ei paljoa lainaa ja saa nopeasti velattomaksi :)
Eikä liian suuret ylläpitokustannukset! Ne pääsee joillakin suuruuden hulluilla yllättämään :whistle: On se kumma kun maalaisjärjellä ajattelua pidetään nykyään tyhmänä ja outona. Ei ole vaikea arvata, mistä näitä itsensä konkurssiin ajaneita oikeen piisaa.

...
Alkuperäinen kirjoittaja Tink tink!:
Eikä liian suuret ylläpitokustannukset! Ne pääsee joillakin suuruuden hulluilla yllättämään :whistle: On se kumma kun maalaisjärjellä ajattelua pidetään nykyään tyhmänä ja outona. Ei ole vaikea arvata, mistä näitä itsensä konkurssiin ajaneita oikeen piisaa.
niin totta..musta viisasti ajateltu

Tykkään!
Rauhallinen ja harmoninen kokonaisuus. Tykkään vaikka on kaukana omasta ultra valkoisesta ja yksinkertaisesta tyylistäni. Tosin meillä oli edellisessä asunnossa eteisessä samat kaapit kuin teillä makkarissa ja tykkäsin niistä(kin). Lähes kaikki selkeät kokonaisuudet on itseasiassa kauniita, kun on osattu pitää homma kasassa eikä ole sekoiteltu liian monesta paletsta sitä sisustusta tyyliin sellaset muoviset ufon näköset baari jakkarat ja niiden seassa niitä rokokoo mööpeleitä :eek:

Tink tink!
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin totta..musta viisasti ajateltu
Tää on tänä talvena mietityttänyt aivan erityisesti kun jotkut tutut on ostanut ruoat luotolla, kun tuli "yllättäen" niin suuria sähkölaskuja ettei raha riittänyt enää ruokaan :eek: :headwall:

bnb
No missä se tila näkyy, ei ainakaan noissa kopeissa. Sohvakalustokin tupattu pieneen kasaan ja ihan teeveessä kiinni.. todella pienen kopin näkönen olohuone. Että ei se tila kyllä näy.. ja nuo makuuhuoneet.. miten tuolla saa edes unta, mulle tulis klaustrofobia!
Pieniä kopperoita, vessa myös. En saa tuosta viihtyisää ja avaraa kotia millään.

Piupau
Alkuperäinen kirjoittaja bnb:
No missä se tila näkyy, ei ainakaan noissa kopeissa. Sohvakalustokin tupattu pieneen kasaan ja ihan teeveessä kiinni.. todella pienen kopin näkönen olohuone. Että ei se tila kyllä näy.. ja nuo makuuhuoneet.. miten tuolla saa edes unta, mulle tulis klaustrofobia!
Pieniä kopperoita, vessa myös. En saa tuosta viihtyisää ja avaraa kotia millään.
Joku keskiaikanen linnako sen pitäs olla? Mistä ihmeestä lähtin n. 20 neliöinen olkkari on ollut pieni? Tai 20 neliöinen keittiö?

Ainakin kyseisen talomallin alkuperäsisssä piirustuksissa makkarine koot on: 12.5, 14.3 ja 10 neliötä, ei nekään nyt mitään kanankoppeja ole. Tuo 10 alkaa olla siinä rajalla, että onko riittävän suuri, mutta 14.3 pieni? Ha! Salli mun nauraa!

u
Mun mielestä on ainoastaan positiivista se, etteivät kaikki ihmiset (vaikka varaa olisikin!) rakenna 4 hengen perheelle huoneistoalaltaan 250 neliöistä lukaalia. Ihan oikeasti, ihmisistä on tullut ihan hulluja. Tutulla on tuon kokoinen kivitalo, ja on kyllä pirun avara, mutta viihtyisä ei ollenkaan. Yksi seinä on lähes tulkoon kokonaan ikkunapintaa. Sisustettu todella minimaalisesti, ei verhoja tai mattoja lainkaan. Askeleet ja äänet vaan kaikuvat isossa talossa. Ja joo, vaikka se onkin nykyajan trendiä, niin itseeni ei kolahda ollenkaan.

Että joo, me Turkilmas seuraamme teidän esimerkkiänne ja teemme 5-henkiselle perheellemme huoneistoalaltaan noin 120-130 neliöisen (huoneistoala) talon. Peruskodin sellaisilla materiaaleilla, joista itse pidämme. Ja mä tykkään kovasti teidän keittiöstänne, ihailin sitä jo rakennusvaiheen kuvista. :D Vaakapanelointi vessassa oli myös hauska idea. Minusta kaunis koti ja kuten sanottu, tärkeintä on se, että se on oman maun mukaan tehty!

Onnea uuteen kotiin! :flower:

Hassu ajatus muuten, että persoonallnen koti ei voi olla väritykseltään ja pintaratkaisuiltaan neutraali ja harmoninen. Mitä sitten pitäisi olla, kirkuvaa oranssia ja myrkynvihreää?

Uudet talot on aina hiukan persoonattomia, kun niissä ei vielä näy elämisen jäljet ja tietynlainen kotiutuminen. Sen takia pidän itse enemmän vanhoista taloista, sekä kerros- että omakotitaloista, miksei rivareistakin :).

suvi
Totaalirakastuminen tuohon lattiaan. Aivan ihana. Tahtoo samanlaisen! Vois tosin olla melko mielenkiintoinen yhdistelmä meidän modernien tavaroiden kanssa. Vai oisko se sitä persoonallisuutta? :D Vessan panelointi on myös hieno, ja koko talossa mielestäni ihanan rauhallinen tunnelma.

Rauhala
Turkilmas, miten on uni tullut uudessa kodissa? Onko kertaakaan tullut ikävä vanhaan kämppään :D
Peikkis näytti ainakin tuolla yhdessä kuvassa olevan kuin olis aina asunut tuossa talossa, sulonen poika :) Taitaa olla iältään aika lähellä meidän kuopusta.

Yhteistyössä