No nyt on talosta jonkinmoisia kuvia. Lupasin niitä laittaa, joten täältä pesee :D Muoks: s.8 lisää kuvia

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Hienolle näyttää... Koska sä pistät ukkos mäkeen, niin mä pääsen muuttaan tilalle? Onnea uuteen kotiin!!!! :flower: :flower: :flower:
siis tuo 7000e sisälttä vain keittiön? entäs kodinkoneet? uuni, liesi, kylmälaitteet? jos ei sisälllä kuin kalusteet, niin mielestäni aika hintava. vai onko noiden laatikostojen ja kaappien sisällä jotain erikoisratkaisuja?

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä!!??:
Siis nytkö te ootte jo muuttanu? Minne tää aika oikein menee? Onnea uuteen kotiin, tosi nättiä teillä! just mun tyylistä, hillittyä, vanhoja kalusteita, vaaleeta jne... Mii Laik!
Joo, käsittämätöntä kyllä :D. Eipä siitä ole aikaakaan kun mä olin aivan epätoivoinen ja luulin ettei talo valmistu koskaan. Ja nyt mä makaan meidän makuuhuoneessa nettailemassa :D. Niin ne hommat vaan etenee vaikka aina ei siltä tunnukaan :).

Niin ja kiitos positiivisesta"arvostelusta" :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Hienolle näyttää... Koska sä pistät ukkos mäkeen, niin mä pääsen muuttaan tilalle? Onnea uuteen kotiin!!!! :flower: :flower: :flower:
siis tuo 7000e sisälttä vain keittiön? entäs kodinkoneet? uuni, liesi, kylmälaitteet? jos ei sisälllä kuin kalusteet, niin mielestäni aika hintava. vai onko noiden laatikostojen ja kaappien sisällä jotain erikoisratkaisuja?
sori, lainaus väärä, piti olla se edellinen :D

Turkilmas
Niin siis sisältää myös kodinkoneet. Ainoastaan nuo työtasot ja hana on ostettu erikseen. Tiskiallaskin kuului hintaan :D.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kiitos kivoista kommenteista kaikille :). Kiva ottaa vastaan sekä risuja että ruusuja :flower: .

Asuinneliöitä ei ole kuin 110. Käyttöullakolle tehdään jossain vaiheessa oleskelutilaa ja tulevaan autotalliin tulee (sitten joskus) yksi lämmin huone. Mutta kyllä me tähän mahdutaan ihan hyvin, varsinkin kun asuttiin raksa-aika 40 neliöisessä tönössä :D.

Viime kesäkuussa alettiin kaatamaan puita ja kaivamaan maata. Elokuussa tehtiin perustukset ja syyskuussa tuli talopaketti. Pari viikkoa kesti rungon pystytys (joka tehtiin Kastellin toimesta) ja sen jälkeen jatkettiin taas itse (+1 palkattu timpuri).

Talo itsessään ilman tonttia tuli maksamaan n. 150 000?. Eli aika tarkalleen kolme kertaa talopaketin hinta :). Mies laski että neliöhinta oli kuitenkin alle keskiverron (eli sen 1500?), eli suht halvalla selvittiin kuitenkin :)
Tuo summa ei varmaan sisälläö autotallia? oliko kallis tontti?

vieras
Niin siis sisältää myös kodinkoneet. Ainoastaan nuo työtasot ja hana on ostettu erikseen. Tiskiallaskin kuului hintaan :D.
no sitten kyllä ollut toooodella edullinen! minkä merkkiset on kodinkoneet? Meillä maksoi Puustellin keittiö ilman mitään koneita jo varmaan tuon summan, siihen vielä koneet, ni huh huh

Turkilmas
no sitten kyllä ollut toooodella edullinen! minkä merkkiset on kodinkoneet? Meillä maksoi Puustellin keittiö ilman mitään koneita jo varmaan tuon summan, siihen vielä koneet, ni huh huh
Joo, kyllä tuo varmaan aika halpa oli :). Kodinhoitohuone, kolme vaatekaappia (yhdessä 5 kaappia, yhdessä 2 ja yhdessä 4) ja tosiaan tuo keittiö kodinkoneineen maksoi kymppitonnin.

Kodinkoneet on Ikealla kaikki Electroluxia tai whirlpoolia. Ja rehellisesti sanottuna mä en oo katsonut kumpaa merkkiä noi meidän koneet on :ashamed: . Se mikä noissa Ikean koneissa on tosi kiva juttu, niin niissä on viiden vuoden takuu. Kun muualla takuu on lähes järjestään vain 2 vuotta.

realisti
Mä en voi sietää kirjavia koteja. Mun mielestä ne on yleensä erittäin mauttomia ja levottomia. Enkä mä osaa ajatella että olis yhtään sen persoonallisempaa tunkea oranssia ja vihreetä kämppäänsä. Makuasioita siis :)
Eivät kai värivalinnat tee kodista mautonta tai levotonta? Kai se enemmän riippuu värien yhdistelystä, materiaaleista, kalusteista jne.

Mun mielestä teillä on vähän tylsää. Onneksi on kuitenkin noita talonpoikaishuonekaluja, tulee kerroksellisuutta. Jos tossa beigessä taustassa olis pelkkää Ikeaa, niin se olisi jo suorastaan mautonta ;)

vieras
[]

Kodinkoneet on Ikealla kaikki Electroluxia tai whirlpoolia. Ja rehellisesti sanottuna mä en oo katsonut kumpaa merkkiä noi meidän koneet on :ashamed: . Se mikä noissa Ikean koneissa on tosi kiva juttu, niin niissä on viiden vuoden takuu. Kun muualla takuu on lähes järjestään vain 2 vuotta. [/quote]

Millainen kodinhoitohuone teilläö on, et ollut kuvia siitä laittanut?
Onko noissa millainen takuu Ikean kalusteissa? Onko vaimentimet, hidastimet?
Puustellissa 10vuotta, vakiona hidastimet kaikissa ja vaimentimet.

Ihana koti teillä ja mahtava,että siitä tuli juuri sellainen kuin tahdoitta! :heart:

Minun värimaailmani on juurikin se räiskyvä ja tumma.Minulle on myös ihan yksi hailee jos se jonkun mielestä on levoton ja mauton.
Makuasioista ei vaan voi loppupeleissä kiistellä koska joku muu tuntee olonsa siellä värien keskellä rauhalliseksi ja turvalliseksi.Kun taas haaleus saa mielen vaeltamaan ja kaihertamaan =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Ihana takka. On varmaan helpottunut olo urakan jälkeen =)
Takka oikeastaan ylitti odotuksemme. Se olikin vieläkin kauniimpi kuin kuvissa ja varaa lämpöä erittäin hienosti. Hyvä peli siis :D.

No jaa. On mulla jo hiljalleen hyvät fiilikset nousemassa (totaalisen uupumisen jälkeen), mutta toisaalta tekemättömät työt painaa. Pitäis mennä siivoamaan ja tyhjäämään tönö (eli se meen väliaikainen koti), roudata vino pino tavaraa Poriin, järkätä täällä talossa paikat kuntoon, alkaa siivota pihaa ja pian alkaa maalauspuuhat ulkosallakin. Eli on tässä vielä työsarkaa....
Älä ota stressiä.Pikku hiljaa teette kodissanne tekemättömiä juttuja.
Tykkäsin kanssa kovasti talostanne =)

Hyvä kun Kisukin sopeutuu jo =)

Onnea uuteen kotiin, kaunista on :flower:

Itse ostimme juuri uuden, keskeneräisen talon ja minä, joka aina olen tykännyt vaaleasta ja hillitystä, maalautin joka makkariin yhden seinän melko räväkällä värillä.
Voihan ne sitten maalata uudestaan, kun alkaa kyllästyttämään :D

Turkilmas
Millainen kodinhoitohuone teilläö on, et ollut kuvia siitä laittanut?
Onko noissa millainen takuu Ikean kalusteissa? Onko vaimentimet, hidastimet?
Puustellissa 10vuotta, vakiona hidastimet kaikissa ja vaimentimet.
Mä laitan kodarista kuvia myöhemmin, kunhan saan sitä edes vähän parempaan kuntoon :snotty: .

25 vuotta on tuo takuu muistaakseni ja hidastimet on kaikissa laatikoissa. Vaimentimia ei ole kaikissa kaapeissa kun eräät ei oo saaneet niitä laitetuksi :ashamed:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Ihana koti teillä ja mahtava,että siitä tuli juuri sellainen kuin tahdoitta! :heart:

Minun värimaailmani on juurikin se räiskyvä ja tumma.Minulle on myös ihan yksi hailee jos se jonkun mielestä on levoton ja mauton.
Makuasioista ei vaan voi loppupeleissä kiistellä koska joku muu tuntee olonsa siellä värien keskellä rauhalliseksi ja turvalliseksi.Kun taas haaleus saa mielen vaeltamaan ja kaihertamaan =)
Joo, oli muuten multa aika tökerösti sanottu tuo että värikäs on mautonta. Kun ei se sitä takuulla ole, varsinkaan kaikkien mielestä. Mutta vaikka olis miten tyylikästä tahansa, niin mulle tulee levoton olo. Samalla tavalla kuin sulla vaaleus ja mielen vaeltamaan ja kaihertamaan :D.

Onneks makuja on monia ja jokaisella omansa :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä meilläkin joskus:
Tosi hieno koti. Ihana.
Olen niin kateellinen että sattuu.. :( Ole Turkilmas onnellinen että teillä on hieno talo!
Voi älä ole kateellinen :hug: . Tää on vaan talo. Miljoona kertaa parempi kuin se väliaikaistönö, mutta kuitenkin vaan talo. Mutta olen mä silti tästä onnellinen. En vaan halua että kukaan olis kateellinen kun ei tää sentään niin ihmeellinen ole :hug: :hug: :hug:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Onnea uuteen kotiin, kaunista on :flower:

Itse ostimme juuri uuden, keskeneräisen talon ja minä, joka aina olen tykännyt vaaleasta ja hillitystä, maalautin joka makkariin yhden seinän melko räväkällä värillä.
Voihan ne sitten maalata uudestaan, kun alkaa kyllästyttämään :D
Kiitos :). Mäkin muuten halusin ehdottomasti maalata kaikki seinät, jotta niitä voi sitten maalata helposti uudelleen. Näppärää tällaiselle levottomalle sielulle :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Nättiä on ja ihanaa, uutta!!
Mikä teillä on olohuoneen seinien värin nimi?
Siis tuo ruskea, kenen maalia ja mikä väri?
Kiitti :). Maali on Tikkurilan Harmony ja koodi on k484. Tuota koodia ei ole enää uusissa värikartoissa, mutta sävyä saa kyllä. Niillä on rautakaupoissa ilmeisesti kaikki vanhatkin koodit tallella koneessaan :)

Yhteistyössä