Nimiä, joiden antamista lapsille et voi ymmärtää? Eli siis jos kuulisit, että jollekin lapselle tietty nimi

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
typerys
Ja sitten nimet esim Pyry, Säde, Aamu, Ilta, Päivä, Yö, Hilla, Mansikka, Mustikka, Kaisla, Koivu, Pihlaja... Miksei samantien Pöytä, Auto, Tuoli, Seinä, Katto?
No on mun mielestä esim. Hilla sanana kauniimpi kuin Katto, ja Säteellä kauniimpi merkitys kuin Autolla. Mutta jos et millään voi ymmärtää Aamun ja Seinän eroa nimenä niin minkäs sille voi :D

Kyllä sellaiset selvästi ulkomaalaiset nimet suomalaisen perussukunimen kanssa ovat vähän ehkä kulmia kohottavia.. Mutt jokainen tyylillään. Sanotaan vaikka Charlene Virtanen tmv. Toi nyt on vielä pliisummasta päästä, kuitenkin suht helppo lausua suomalaisenkin.. Mä en vaan voi laittaa tähän niitä esimerkkejä joita tulee elävästä elämästä mieleen ja en keksi vastaavia :D

osu ja uppos
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26039113:
Keiju- jos lapsesta tuleekin sumopainijan näköinen
Ukko- ei sopisi sirolle, nätille pojalle
Juuso- saan vain mielleyhtymän juustoon
Kleopatra.. öhh
Ea- ensiapu??!
Yrjö- tarvitseeko perustella?
Altti- kuin puhevikaisen Antti
Annica- ennemmin perus Annika
Mies, Veli ja Sisko- Veikasta pidän, mutta nuo tökkivät
Madeline, Aleksandra, Michael- jos sukunimi on luokkaa Möttönen tai Kekkonen
Frodo, Gandalf tms- koiralla ok, ihmislapsella pikkasen liikaa
Muuten samaa mieltä, paitsi että meidän tyttären toinen nimi on Madeline, vaikka sukunimemme on tavallinen suomalainen. Hirveetä. Etunimi on kyllä suomalainen.

Itse en ymmärrä näitä sarjanimiä perheen lapsilla, siis tyyliin Anni ja Sanni. Jokainen olkoon oma persoonansa, eikä osa jotain perheen "tuotesarjaa", jos joku tajuaa mitä tarkoitan.

"huoh"
Eino ja Urho on ehdottomasti kamalimmat poikien nimet mitä tiedän, vaikka olisikin nimi ukilta/vaarilta tms. niin ihan kamalia ovat.
Riannaa en kuunaan päivänä antaisi tytölle. Hyi yöks.
Fanny ja Melena, ei tulis mieleenkään.
Että kaikista kamalimmat täällä onkin jo tullut esille.

juuh
Aika monia nimiä ymmärrän, mutta tietty noiden Jormien, Urpojen, Yrjöjen, Uunojen ja itseasiassa myös Anun kohdalla tekee tiukkaa. En siis vaan ymmärrä MIKSI kukaan haluaa nykypäivänä antaa tuollaisia nimiä, millä on joku kurja merkitys.

Kyllä se Fanny mulla menee vähän samaan luokkaan, itse tosin kyllä käytän paljon englannin kieltä.

Todella uskonnolliset nimet tuntuu omituisilta myös. Jotkut Markukset ja Luukakset toki menee, mutta kun tapasin suomalaisen pojan nimeltä Josef, niin meinas mennä ruoka väärään kurkkuun. Kun siitä ei vaan tuu mulle MITÄÄN MUUTA mieleen kuin raamattu...

"aamuvirkku"
[QUOTE="vieras";26036952]On se kumma kun peri suomalaista nimeä ei saa antaa lapselle, kun ne on niitä tusinanimiä ja tylsiä nimiä mutta sitten vierasperäistäkäänn ei voi antaa kun on sitten se ihan peri suomalainen sukunimi.[/QUOTE]
sama rupes kaivelemaan tätä ketjua lukiessa. miten helvetissä joku Heikki on vähemmän tusinanimi kun Leevi?

itse inhoan suvussa kiertäviä nimiä, jollainen toki miehen suvusta piti tappelun jälkeen pojalle laittaa. ihan karmea nimi ihan nimenäkin, mutten tahdo mainita.

Yhteistyössä