Nimiä, joiden antamista lapsille et voi ymmärtää? Eli siis jos kuulisit, että jollekin lapselle tietty nimi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtäväinen;27653188:
Mä voin oikeastaan ymmärtää melkein kaikenlaisia nimiä, koska makuja on niin monia. Eri asia sitten se, antaisiko omalle lapselle tai pistäisikö nimi hiukan ihmetyttämään.

Olen ihmetellyt nimiä Hiippa ja Ebba.
.
Samaa mieltä, se että ei voi ymmärtää on aika rajusti sanottu.
Kyllä mä voin ymmärtää, että jonkun korvaan esim Kaapo kuulostaa kauniilta. Itselleni taas siitä tulee alitajuisesti mieleen vaan Akkareiden ruma ja tyhmä rosvo Kaapo Kepuli, ja nimi kuulosta minusta karsealta.
Mutta ymmärrän että jostain toisesta ei.

Sellaisia nimiä on jo vaikeampi ymmärtää, joissa selkeä kulttuurinen negatiivinen leima, jonka vanhemmatkin taatusti tietävät (Urpo jne), tai että nimestä tulee joku muu todella selvä mielleyhtymä tai on käytössä hankala, esim. Mies on aika omituinen. Ukko taas mielestäni täysin ok.

Vähän vaikea ymmärtää on myös sellaiset, joista voi alkaa epäillä vanhempien motiiveja, esim. jos vaikka perheessä on 4 tyttöä ja ei yhtään poikaa, mutta jokaisen tytön nimi olisi selkeästi miehen nimestä johdettu, esim. Petriina, Akuliina, Anselmiina ja Aleksiina...
Niin ja Britney Spearsin pikkusiskon nimi, Jamie Lynn. Ja vanhempien nimet siis Jamie ja Lynn........ :O Tuosta voin sanoa että 100% e i y m m ä r r ä .
 
pakko
täällä kun on tullut mielipiteitä että sisarusten nimet ei sais muistuttaa toisiaan niin mun esikoistytön nimi on laura ja jos hänelle tulee pikkuveli aijon veljen nimetä lauriksi. eli laura ja lauri. oonko nyt kamala?
 

Yhteistyössä