Mä voin oikeastaan ymmärtää melkein kaikenlaisia nimiä, koska makuja on niin monia. Eri asia sitten se, antaisiko omalle lapselle tai pistäisikö nimi hiukan ihmetyttämään.
Olen ihmetellyt nimiä Hiippa ja Ebba.
Ja omille lapsille en antais mitään pitkää tai ei suomalaista nimeä (meillä suomalainen sukunimi). En antaisi Ceciliaa, Lucaa, Anreaa, Sofiannaa, Emiliaa, Pauliinaa...
En myöskään antaisi omaa toista nimeäni, koska se on kamala Marika.
Enkä antaisi sellaisia merkitysnimiä, joita käytetään yleisilmauksina päivittäisessä puheessa kuten: Aamu, Anna, Tuuli ja Pilvi.
Mutta on aika "rajua" mun mielestä sanoa, että ei voi ymmärtää jotain nimeä. Kaikilla meillä on eri maku ja tuskin esim. Tuulin äiti tykkää ihan kauheesti mun lasten nimistä.
Sitäkään en ymmärrä, jos arvostellaan nimiä liian erikoisiksi tai liian yleisiksi. Nimiähän nyt ei vaan anneta tasasesti, joten mä en ainakaan hylkäisi nimeä sen erikoisuuden tai yleisyyden vuoksi, jos siitä tykkäisin. Eri juttu tietty, jos nimi on yleinen vaikka suvussa, naapurustossa tai päiväkodissa. Mä tykkään paljon nimestä Emma ja onhan se yleinen, mutta en tunne yhtään Emmaa. Esikoispoikani nimikin on yleinen, mutta ei ole yhtään saman nimistä ollut koko päiväkotiaikana samassa päiväkodissa.