nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väinö sopii nykyisille 70 v ukoille, ei tarhaikäsille
Väinö, Urho, Toivo ym. on minusta sata kertaa kauniimpia nimiä kuin vaikka Mico, Niclas tai Jessica. Nämä on ihan makuasioita.
Mie oon sun kans samaa mieltä "kakkos" vieras. Ja sitä paitsi eihän kukaan ole koko elämäänsä tarhaikäinen. :D :whistle:
Mein pojan kutsumanimi on Väinö ja en oo hetkeekään ajatellu et ois 70-vuotiaan papan nimi.
Miun pahimmassa murrosiässä oleva 13-vuotias pikkuvelikin jopa sano, et kiva nimi =)
 
rikke
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja rikke:
No huh on nimiä :D

Kaameta oli lukee lehtijuttu jossa oli 2v poika nimeltään UKKO... no haloo sanon minä
Tota jarna nimeä en kyllä osaa sisäistää... Onko se naisen vai miehen nimi. Jaana tai Jarno??
Sitte on kauheeta, vaikka äiti onki suomenruottalainen niin lapsilla nimet jessica, camilla ja daniella ja tavis suomalainen sukunimi, sanotaan nyt vaikka heikkinen. Sitä ei voi ymmärtää!!

Sitte kastettuja luin paikkallislehdestä niin oli mein lapsen nimet viety... prkl. Siitä sitte oli tykätty! :)
Mikä siinä Ukossa niin kauheaa on?

Meidän pojasta olis hyvin voinut tulla Ukko, lempinimenä sitä käytetään vieläkin. Ja pojalla on Ukko-niminen kaveri, aivan valloittava kiharapää... itselleni ei siis ole koskaan tullut mieleenkään, etteikö nimi sopisi pienelle pojallekin.

Ja huom! Mä en nyt sitten halua ruveta riitelemään - mukavaa olisi kuulla asiallisia mielipiteitä ja mielikuvia. Nämä nimiasiat on niin kiehtovia.
Siis mielipiteitähän nämä on!! :) Niistä on turha ruveta vääntään kenenkään kanssa kättä.

 
MERKKI
nuo maijat ja jussit ja kertut kuulostaa mun korvaan tosi tylsiltä!!!

Ihan samoin jenkeissä nämä jenniferit ja elizabethit, Matthewit sun muut....

Jotain harvemmin kuultua pitää olla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Pälvi :ashamed:
Vauva-lehdessä (tms) oli kerran haastattelu äidistä, joka sai lapsensa 15-vuotiaana ja sen nimi oli Pälvi...

Ja lehdessä oli kastetuissa jokuaika sitten Onneli Unelma :/
Siis onnelihan on aivan ihana nimi!! Sen lisäksi mä pidän sen tyylisistä nimistä kuin Kerttu, Helmi, Helvi, Anette, Olivia....


Mutta omille lapsilleni tuli annettua ihan jotain muuta. Ensin Iida, kun iida oli ihan iidan näköinen. Ja sitten halusin jatkaa nelikirjaimista linjaa, eikä meidän venäläiseen sukunimeen mikään Kerttu kävisikään ollenkaan.. Tai Reino. Tai Väinö. Joten tuli Luka. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rikke:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja rikke:
No huh on nimiä :D

Kaameta oli lukee lehtijuttu jossa oli 2v poika nimeltään UKKO... no haloo sanon minä
Tota jarna nimeä en kyllä osaa sisäistää... Onko se naisen vai miehen nimi. Jaana tai Jarno??
Sitte on kauheeta, vaikka äiti onki suomenruottalainen niin lapsilla nimet jessica, camilla ja daniella ja tavis suomalainen sukunimi, sanotaan nyt vaikka heikkinen. Sitä ei voi ymmärtää!!

Sitte kastettuja luin paikkallislehdestä niin oli mein lapsen nimet viety... prkl. Siitä sitte oli tykätty! :)
Mikä siinä Ukossa niin kauheaa on?

Meidän pojasta olis hyvin voinut tulla Ukko, lempinimenä sitä käytetään vieläkin. Ja pojalla on Ukko-niminen kaveri, aivan valloittava kiharapää... itselleni ei siis ole koskaan tullut mieleenkään, etteikö nimi sopisi pienelle pojallekin.

Ja huom! Mä en nyt sitten halua ruveta riitelemään - mukavaa olisi kuulla asiallisia mielipiteitä ja mielikuvia. Nämä nimiasiat on niin kiehtovia.
Siis mielipiteitähän nämä on!! :) Niistä on turha ruveta vääntään kenenkään kanssa kättä.

No totta kai ne on mielipiteitä, enkä todellakaan ole tarkoittanut vääntää kättä. Olisi vaan kiinnostavaa tietää, että minkälaisia mielikuvia ja ajatuksia esimerkiksi tuo Ukko herättää sellaisessa, joka ajattelee, että hui kauhistus millainen nimi... kun itselläni mielikuvat ovat vain positiivisia. Ja sitten taas jostakin toisesta nimestä minä en pidä. Ihan siis täysin asialinjalla haluaisin pysyä.


 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä voin kertoa että yhden entisen kaverin miehen sukunimi on *****, ja he miettivät että jos jos saavat joskus tytön ja pojan niin heistä tulee Tea ja Jack.
Okei, kyseessä täysin ruotsinkielinen perhe, mut silti, kuka haluaa olla teepannu tai rahapeli?
Heh, tämä on hauska. Taisivat olla vitsimielellä liikenteessä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tahvo, kun se raukka on thvo. Olen joskus miettiny, onko se sitä oikeesti vai onko se omaksunu koulussa roolin nimensä takia :( .
Mun isoisoisä kun aikoinaan tuli Venäjältä Suomeen, niin hän halus vaihtaa nimensä suomalaiseen.

Kukaan ei tiedä mikä hänen oikea sukunimensä oli, mutta etunimi oli Stefanus, jonka hän väänsi Tahvoksi :D
Tahvohan o aivan ihana nimi:)
 
vieras
.[/quote]

Törmäsin joskus tyttöön, jonka nimi oli Nicoliina, eikä hänen isän nimi kyllä ollut Nico :| [/quote]

Mun fillari oli merkiltään nicolina ja niin siis nicoliina myös kutsumanimeltään... näin siis joskus lapsena;)
 
vieraana
[quote="NeitiNasu Mutta omille lapsilleni tuli annettua ihan jotain muuta. Ensin Iida, kun iida oli ihan iidan näköinen. Ja sitten halusin jatkaa nelikirjaimista linjaa, eikä meidän venäläiseen sukunimeen mikään Kerttu kävisikään ollenkaan.. Tai Reino. Tai Väinö. Joten tuli Luka. :D
[/quote]

Senkin vois halutessaan lisätä kauheiden listaan. Mahassani kasvaa Luka, mutta käännähän tavut väärinpäin... = siis kalu.
 

Yhteistyössä